R. A. I. STAND R. A. I. STAND GEEN JAARLIJKSCHE NIEUWE MODELLEN HEILIGLAND. TELEFOON 1033. DE NIEUWE FORD GEEFT Us Ford heeft steeds zoo spoedig mogelijk de voordeelen voortvloeiende uit de massa- fabricage en nieuwe werkwijzen bij een verhooging der productie ten goede doen komen aan het publiek. Dienovereen komstig kunnen wij thans een vanaf heden geldende prijsreductie aankondigen. DE NIEUWE PRIJZEN ZIJN Phaeton 1800,- Coupé (Standaard) 99 1900,- Sport-Coupé 1950,- Tudor Sedan 2000,- Standaard Sedan. 2250,- Sedan-de-luxe 2450,- Cabriolet neerslaande kap 2400,- Chassis-model „A" »350,- „A" Bestelwagen1900,- Luxe Bestelwagen. 1950,- ALKMAAR. De bekende Ford Service over bet geheele land! r (Alle bovenstaande prijzen gelden af Fabriek, Rotterdam) Het is steeds het systeem van FORD geweest voort durend verbeteringen aan te brengen, in plaats van jaarlijksche modellen met groote wijzigingen te pro* duceeren. Dit beschermt iederen Ford-eigenaar tegen groote waardevermindering van zijn wagen, te mee* waar er steeds naar wordt gestreefd de verbeteringen; die op de nieuwe FORD personenwagens en trucks in toepassing worden gebracht, zooveel mogelijk zód uit te voeren, dat zij ook aan de bestaand© wagens van dit model kunnen worden aangebracht zonder hoog© onkostêo. BEZOEKT NOG HEDEN DEN OFFICIAL FORD DEALER! 37. Ben zuinige 4.üy!tnder motor, wélkt #0 rem-P.K. ontwikkelt hierdoor feijzonder «nel optrekken en hooge «naximuro netheid (over de 100 K.M. per oor). Buitengewoon eWnfbri door üTteffc •oepele veering en .Hoodaitle" dubbeheerkeftde hydfan- lieobe schokdempers (vier). 6 remmen, «He van het Inwendig eit zettende, geheel Ingesloten type. tl and rem geheel «fzondsrlijk werkend. Voorruit van onspKnterbaar glas. r Flectrleeh tot n stuk gekuchte, stalen draadspaakwielen (Ford patent) fjierdoor en door transversale veeren laag ongeveerd gewicht, buitengewoon paste ligging op den Weg gevende. wlrreveretble" worm- en sector stuur» Overbrenging, waardoor geen weg- fchokken op stuurwiel. Gemakkelijke Oeaturing. Aofct.ro vwi speciale constructie, waarbij gewicht van wagen en las/ gedragen wordt door ashuis. laag benzineverbruik. Sterke, doch lichte constructie van geheelen wagen door toepassing van •talen smeedstukken (in plaats van gietqzer). 23 rol- en kogellagers meer dan In srele wagens van veel boogere prijs- U. Carrosserie tot één geheel te samen gelsaeht. Clectriseh tot één stuk gelascht, brand- •ril benzine-reservoir met vulopening- ceef, die brandgevaar voorkomt. Smering van motor volgens gecom bineerd pomp-, spat- en zwaartekracbt- systeem zeer positief werkend. Koeling door combinatie van pomp en thenno-sypbon systeem. Lichtschakelaar en hoorn-drukknop pp bet stuurwiel. gtde motor-bedieningsorganen met •reen- en kogelverbindingen, waardoor rammelen uitgesloten. Gemakkelijk bereikbare benzinekraan en aftapkraan. Filters kt brandstof-systeem positieve benzinetoevoer door zwaarte kracht Benzinemeter pp in stromen tenbord. Olieniveau-roeetstaaf in motor. K ilom eter teller-•nelbei.ie&fler pis standaard uitrusting; Chefstal vrij onistekingslot I nstnimentenbordlarapje. Gecombineerde stop- en achterlamp. Automatische (of eiectrische) ruiten- wisscher. Achteruitkijkspiegel, Bumpers (vóór en achter bij personen wagens; alleen vóór bii vrachtwagens). Reuze uit verschillende, aantrekkelijke kleurencombinaties. Bijzonder duurzame Pyroxylin af werking. 154. PRIJZEN Roadster met „Dicky Seat")» f 1800 (incl. bumpers) CzOUpe (met „Dicky Seat") 99 1950,- 'met „Dicky Seat") (4-portieren) (met „Dicky Seat") 99 99 99 99 99 35 33 33 (incl. voorbumpers) 33 (incl. bumpers) GARAGE W. SCHMIDT.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1930 | | pagina 12