Puistjes SS. aantal is nog Ier heschikkmK voor even- tueele liefhebbers. De heeien Kater en Met zullen daarover wel inlichtingen kunnen ge- Sport Behangselpapier I SIMON J. MOLENAAR Hoofdpijn-Tabletten 60 et Laxeer-Tabletten60 'o* Zenuw-Tabletten 75 ct Staal-Tabletten 90 0L Maag-Tabletten. 75 et HET VLIEüVELD BIJ DELFT. Overeenstemming tusschen Rot terdam en 's-Gravenhage. Naar het Hbl. verneemt, zijn de commis sies van de gemeenten Rotterdam en 's-Gra venhage in zake de voorbereiding van een gemeenschappelijk vliegveld tot overeen stemming gekomen o.m. wat betreft de keuze van een terrein, dat op Delftsch grond gebied ligt, en voorts ten opzichte van de financieele regeling. Het laat zich aanzien, dat .voorstellen hier omtrent binnen afzienbaren tijd aan de ge meenteraden van Rotterdam en s-Graven hage (de gemeente Delft is er alleen publiek rechtelijk bij betrokken) zullen worden ge- Het terrein zal IA K M. ten zuiden van Delft komen en wel tusschen de Schie en den nieuwen weg Rotterdam—Amsterdam. Voor het overgroote deel zal het terrein op Delftsch grondgebied komen te liggen, slechts een klein gedeelte, niet behoorende tot het eigenlijke vliegveld, ligt op grondgebied van de gemeente Pijnacker. Hiervoor zullen evenwel door onteigeningen regelingen wor den getroffen. Aan den nieuwen verkeers- wcjj wordt thans reeds hard gewerkt dra deze weg gereed is, zal ook aanhet nieuwe vliegveld begonnen kunnen worden. Tot zoolang zal van het vhegveld „Waal haven" gebruik moeten worden gemaakt. DE ZEPPELINDIÉNST EUROPA—AMERIKA. Bouw van nieuwe luchtschepen. Duitschland zal voor deze transatlantische yeiut, behalve de „Graf Zeppelin nog een (rdieei nieuw luchtschip ter beschikking krijgen. Dat laatste luchtschip zal in den loop van 1931 gereed komen. Amerika zal twee luchtschepen ter be schikking stellen, die de Goodyear Zeppelin Cy te Akron voor de de Amerikaansche ma rine in bouw heeft. Het nieuwe luchtschip, dat in Duitsch land gebouwd wordt, zal grooter en ook sneller zijn dan de „Graf Zeppelin". De voor den Oceaan-passagiers en post dienst bestemde luchtschepen zullen geen vliegtuigen meevoeren, maar zij zullen zoo danig worden ingericht, dat eventueel pas sagiers en post gemakkelijk door vliegtuigen in de lucht zullen kunnen worden overgeno men. De reis van Amerika naar Europa zal vol gens het Hbld. ongeveer twee, de re's in de andere richting omstreeks drie dagen in be slag nemen. Sevilla komt in aanmerking als tusschenluchthaven, doch alles zal eerst worden vastgelegd na de volgende reis van de „Gial Zeppelin" naar Amerika, omdat men nog rekening wil houden met de op die reis op te doen ervaringen. De nieuwe luchtschepen zullen resp. 40, 60 en 80 passagiers kunnen vervoeren. HTJLDIGING ANT. H. TIERIE Ter gelegenheid van zijn 60sten ver jaardag werd Ant. H. Tierie, de bekende musicus en dirigent, gisteravond in het gebouw der Vrije Gemeente te Amster dam door* een groote schare van bewon deraars gehuldigd. Warme woorden van waardeering werden o. m. gesproken door de heeren: Groothof, namens de Vrije Gemeente, van welke instelling de heer Tierie dirigent van het koor is; Sem Dresden, directeur van het Amster- damsche Conservatorium; Leydesdorf, namens de leerkrachten der Amster- damsche Muziekschool; Dr. Heineken, namens de Kon. Oratoriumvereeniging en de Boer, namens de oud-leerlingen. In de zaal prijkte een schat van fraaie bloemstukken. Voorts waren tal van te- legraphische gelukwenschen ingeko men. Van de gelegenheid om den jubilaris, die vergezeld was van zijn echtgenoote en naaste familieleden, persoonlijk te feliciteeren, werd door zeer velen ge bruik gemaakt. in het gelaat verdwijnen spoedig door deze des avonds met wat PUROL in te wrijven en door zich des morgens te wasschen met warm water en gewone zeep of beter nog met Purolzeep. 't Voldoet iedereen. Kerk en school In de op Vrijdag ouden spoed vergadering van den raad der gemeente Uitgeest is in da plaats van den heer W. Strieder te Amsterdam, die voor zijn be noeming tot onderwijzer aan de open bare lagere school in de kom van het dorp Uitgeest heeft bedankt, benoemd de heer L. de Waal van TTmuiden. PREDIKBEURTEN. Zondag 6 April. Ned. Hervormde Gemeenten. ALKMAAR, Woensdag 7 uur, Kapelkerk, Ds. Hak. Voorbereiding H. Avondmaal. ALKMAAR, Oer. Kerk, voorm. 10 uur, Ds. A. P. Lanting van Schoonrewoerd. Nam. 5 uur, dezelfde. (Herplaatsing wegens misstelling). BERGEN, Vrijt Evangelische gemeente, Komlaan 12, voorm. 10.15 uur, J. J. Ruijs GALL.ANTSOOG, vm. 10 uur, ds. Ren sink. EGMOND AAN ZEE, Evangelisatie hoek Kerkstraat, avond 7 uur, J. J. Ruijs. EENIGENBURG, vm. 10 uur, ds. Tin- holt. Bevestiging van lidmaten. GR AFT, vm. 10 uur, ds. Rooker. GROET, Vrije Evang. gemeente, zaal van K. Pijs, Zondagmiddag 3 uur, J. J. Ruijs. OUDE NIEDORP, vm. 10 uur, ds. van laaien. SCHOORL, nm. 7 uur, ds. Boeke. URSEM, vm. 10 uur, ds. Spaargaren. Doopsgezinde Gemeenten. BEEMSTËR, vm. 10 uur, dr. Kuipers. Doop. BIJRGERVI.OTBRUG, vm. 10 uur, ds. v. d. Veen. Avondmaal. NIEUWE NIEDORP, vm. 10 uur, ds •Maars Avondmaal. DE RIIP, vm. 10 uur, ds. Keuning. Doop i Paarden. Het aanstaande draf- en renseizoen. De Besturen van de Hilversumsche Harddraverij- en Renvereeniging, de N.V. Kennemer Sportclub Alkmaar, en de Paardensportvereeniging „Rotter dam verzoeken ons opname van onder staande: Zooals reeds eenige jaren de gewoonte is, komen de afgevaardigden van de coursen-gevende vereenigingen in ons land te 's Gravenhage bij elkander, om in onderling overleg de data vast te stel- 'en\.waaroP *n nieuwe seizoen dra verijen en rennen gehouden zullen wor den, waarbij in aanmerking genomen wordt, dat in de beide Hollanden op één dag geen meetings gelijktijdig worden uitgeschreven (art. 17 van het reglement voor de draverijen op de lange baan). Dit jaar had deze vergadering plaats op 12 Januari j.1. De Maatschappij Ren baan „Duindigt" had op haar program ma 24 dagen, waarop zii draverijen en rennen wenschte te houden en 21 dagen werden haar onmiddellijk toegewezen, doch over 3 data moest het Draverij- Comité van de Koninklijke Nederland- sche Harddraverij- en Renvereeniging beslissen, aangezien deze dagen in strijd waren met het bepaalde in art. 18 van het reglement. Het D. C. nam dienzelfden dag een beslissing en deelde die onmiddellijk mede aan de betrokken vereenigingen, n.1. de Maatschappij „Duindigt", de „Kennemer" Sportclub te Alkmaar, de Harddraverij en Renvereeniging te Hil versum en de Paardensportvereeniging „Rotterdam". Men kon daarmede de zaak als gere geld beschouwen, maar dit bleek achter af niet het geval te zijn, want „Duindigt" wenschte zich niet te vereenigen met de beslissing van het D. C. der K. N. H. R. V. en stelde het voor het feit, of de verlangde data, waarop draverijen en rennen gehouden kunnen worden, toe te staan, óf dat te Duindigt in 1930 geen en kele coursedag zal plaats hebben. Zonder met de andere vereenigingen overleg te plegen, is het D. C. gezwicht voor den eisch, dien „Duindigt" had ge steld, er werd 18 Februari j.1. door het D. C. vergaderd en het besloot aan „Duindigt" de gelegenheid te bieden op 29 dagen in dit seizoen draverijen en rennen uit te schrijven en omdat 29 Mei, 13 Juli, 28 September, 5 en 26 October welke data reeds waren toegewezen on derscheidenlijk aan Alkmaar, Rotter dam, Hilversum, Rotterdam en Alk maar samen vielen met de data van de in deze plaatsen gevestigde vereeni gingen, verleende het D. C. voor die da gen krachtens zijn bevoegdheid bij art. 24 van het Reglement, dispensatie van het bepaalde in art. 18. Het D. C. liet de vereenigingen Alk maar, Hilversum en Rotterdam onkun dig van dit besluit, doch drukte het zon der meer af in het Officiéél Bulletin. Wij hebben gemeend bovengenoemde feiten te moeten publiceeren, omdat, als straks het draf- en renseizoen aanvangt, men weet, op welke eigenaardige wijze het programma voor dit jaar is vastge steld. Het is ons bekend, dat de eigenaren van harddravers de baan te Duindigt prefereeren boven die van de andere ver eenigingen, doch men had dit verlangen niet uitsluitend aan de Maatschappij „Duindigt" moeten kenbaar maken. Vereenigingen als Alkmaar, Hilversum en Rotterdam, die jaarlijks zooveel of fers gebracht hebben voor de draf- en rensport en steeds uit eigen middelen die sport hebben gesteund dus zonder garantiefonds, waarin „Duindigt" zich het vorige jaar mocht verheugen had den toch werkelijk aanspraak mogen maken op een betere behandeling, zoo wel van de K. N. H. en R. V., als van de eigenaren. Waar het natuurlijk is uitgesloten, dat er te Alkmaar, Hilversum en Rotter dam met kans op succes draverijen en rennen gehouden kunnen worden op de zelfde dagen als te Duindigt, spreekt het van zelf, dat de aldaar gevestigde vereenigingen iil haar bestaan zeer ernstig worden bedreigd. Een dergelijke bevoorrechting van „Duindigt" lijkt ons niet alleen zeer on billijk, doch ook geenszins in het wer kelijk belang van de sport zelf, afge zien nog van wijze, waarop het D. C. van de K. N. H. R. V. zijn besluit ge nomen heeft, een besluit, waardoor het p estige van dit comité o. i. ten zeerste is geschaad. Van de 23 dagen, die „Duindigt" voor zich heeft geëischt, zijn er reeds 2 ge schrapt (6 en 13 April) en het zal ons niet verwonderen, als nog meerdere zullen worden geannuleerd. Volgens onze meening zal de wijze, waarop getracht is het coursenwezen hoofdzakelijk tot „Duindigt" te beper ken, het begin van het einde zijn van de draaf- en rensport in ons land. Wij danken de Redactie van dit blad voor de ruimte, die zij ons beschikbaar heeft gesteld. De Besturen van de Hilversumsche Ha .draverij- en Ren vereeniging, N. V. Kennnemer Sportclub, Alkmaar, Paardensportvereeniging „Rotterdam". V o e t b a DE INTERNATIONALE WEDSTRIJD NEDERLAND—ITALIË. Behalve voor de wedstrijden Nederland België heelt er de laatste jaren nimmer een zoo groote belangstelling bestaan voor een in ternationale ontmoeting als thans voor den morgen in het Stadion te spelen wedstrijd te gen de Italianen. Reeds met de Olympische Spelen heeft het Itaiiaansche elftal een bijzonder goeden in druk gemaakt door na de schitterende ploegen van Uruguay en Argentinië de derde P'aajs te bezetten. Het verdiende daarmee feitelijk de titel van kampioen van Europa. Na dien heb ben de Italianen zich als voetballers kranig gehandhaafd. In de competitie om den Keurcoliectie gaarne ter inzage. v/h. GEBRa. MOLENAAR. Europa-Beker zullen zij vermoedelijk de eer ste plaats bezetten. Het laatste succes was de mooie 2O over winning op het sterke Duitsche elftal in Frankfort. Hierover schreef dr. Bauwens uit Keulen, de scheidsrechter, die morgen den wedstrijd in Amsterdam leiden zal Het Itaiiaansche elftal, dat ik te Frankfort een verdiende overwinning op mijn landge- nooten zag behalen, was toch iets over zijn hoogtepunt van kort voor de Olympische Spe len in 1928 heen. Daar men over het alge meen echter van een zekeren achteruitgang van het voetbal in Europa spreken kan, reken ik de Italianen met de Hongaren en ook wel eens de Oostenrijkers toch tot de sterkste ploe gen in Europa. Daar Italië te Amsterdam met dezelfde ploeg komt als in Frankfort kunt ge in Nederland van een zwaren wed strijd verzekerd zijn. Een nauwelijks te overtreffen doelverdedi- ger, twee bijzonder trapvaste en snel starten de achterspelers, een goed steunende, onmid dellijk langs den grond aangevende middelli nie en een uiterst snelle voorhoede met ver rassend vleugelspel, ziedaar mijn oordeel over de Italianen. Daarbij is het koppen van alle spelers buitengewoon goed hetgeen er ook toe bijdraagt, dat het spel buitengewoon snel uitgevoerd wordt Volgens de laatste beslissingen van de Ita iiaansche Commissie, zal inderdaad morgen hetzelfde elftal uitkomen dat in Frankfort met 2—0 won. De achterhoede is de beste die men wenschen kan. Combi, de keeper, is niet te overtreffen en hetzelfde kan gezegd worden van de be roemde backs Rosetta (rechts) en Caligans (links). De middenlinie bestaat uit Barbieri, Fer- raris en Pitto. In de voorhoede is natuurlijk Orsi, de linksbuiten de groote attractie. Ve len zullen zich nog herinneren wat deze spe ler bij de Olympische Spelen als linksbuiten van Argentinië presteerde. Speelt hij in den- zelfden vorm, dan kunnen Kools en Denis plezier aan hem beleven. Meazza, de jeugdige midvoor schijnt heel gevaarlijk en ook de rechtsbinnen Baloncieri fs een man van groote reputatie. Dat onze ploeg dus morgen tegenover één der sterkste Europeesche elftallen komt te staan, is vast. Onze oude beproefde achterhoede: v. d. Meulen, Denis en Van Kol zal haar groote reputatie wel handhaven. Van de middenlinie zal heel wat gevergd worden, 't Is te hopen, dat zij volop gelegenheid krijgt om de voor hoede te steunen. In die voorhoede zal veel afhangen van het binnentrio Tap, de Kreek en v. d. Broek. Erg optimistisch zijn wij over dit drietal nog niet. De vleugelspelers zullen hun plaats wel waard blijken. Als de verschillende omstandigheden wat willen medewerken kan liet morgen een praeh tige voetbalwedstrijd worden. Laten wij daar dan maar op hopen. Over een vermoedelijke uitslag durven wij ons niet uit te laten. Over dien uitslag en het spel Maandag meer. Motoren. De K. N. M. V.-film ook in Alkmaar. Zooals we eenige dagen geleden reeds mededeelden, zou de bekende K.N.M.V.-film ook hier ter stede vertoond worden. De voorstelling, die aanvankelijk op 3 April was vastgesteld, kon op dien datum niet doorgaan, zoodat men een week langer ge duld moest hebben. Echter thans is het ze ker, dat het werk a.s. Donderdag 10 April in het A.B.T. zal worden vertoond. We hebben dezen buitengewoon interessan ten en leerrijken avond te danken aan de pas weer herrezen „Motor- en Automobielclub Alkmaar en Omstreken", die zich in verbin ding heeft gesteld met de K.N.M.V., welke de film aan haar voor een avond afstond. Deze jonge vereeniging stelt zich n.1. o.m. ten doel, iets te geven voor haar leden, dat nuttig en leerzaam is, en als eerste proeve van haar activiteit zullen we thans de K.N. M.V.-film zien. Dit filmwerk laat ons een groot deel van het werk zien, dat de K.N.M.V. verricht. Zoo zijn talrijke momenten opgenomen van de verschillende motorraces van het vorige jaar. O.a. is het zilveren jubileum der K.N.M.V. opgenomen. We zien o.a. de ontvangst op het Alkmaar- sche stadhuis door burgemeester Wendelaar, we zien de jubileumwedstrijden op onze grasbaan, we zien Karei Burlage zijn val maken, die tot gevolg had, dat deze rijder voor goed van onze banen verdwenen is, we zien Zoo zouden we door kunnen gaan. We zouden kunnen opmerken, dat de befaamde T.T.'s te Assen zeer uitvoerig zijn opgeno men, dat er verschillende betrouwbaarheids- ritten zijn vastgelegd op de filmband. Maar waartoe is dat noodig? Men weet, dat er iets bizonders te zien is. De film heeft al naam gemaakt in de plaatsen, waar ze ver toond werd, en meer dan 9000 personen hebben haar bewonderd en toegejuicht. Dat zegt genoeg en wij behoeven daar niets aan toe te voegen. We hebben a leen de zekerheid, dat ook hier een volle zaal de- ze film zal willen zien. tMan* Kaarten koopen kan men niet. De toegang is ^eheel vrij, mits men een kaart heeft. Deze zijn reeds ruimschoots verspreid, maar een VCEn tevens zullen zij U wellicht het een en ander kunnen mededeelen over het werk van de Motorclub hier ter stede. Immers het spreekt vanzelf dat deze club nog veel meer doen kan, als er maar leden zijn Wij wenschen de club Donderdagavond veel succes toe en hopen dat zij met haar plannen mag slagen. En als we dan huistoe gaan, dan denken we wellicht aan de komende races op den tweeden Paaschdag Zoo is deze film 'n mooie inleiding tot het —ut.» mntorseizoen. Dammen. Vergadering van Egmonds Damclnb. Woensdagavond hield Egmonds Dam club de vergadering tot sluiting van het seizoen. Na de opening, en de voorlezing en goedkeuring der notulen, brachten de heeren J. de Goede en C. v. d. Berg ver slag uit van het beheer van den pen ningmeester. Alles werd in orde bevon den; batig saldo 28.40. Gedurende den zomer zal per maand 50 cent contributie betaald worden, om de kas te sterken voor de viering van het 5-jarig bestaan in December a.s. In plaats van den heer G. de Goede, die ongesteld was, werd tot 2den secre taris gekozen de heer C. v. d. Berg. De afgetreden secretaris werd tot eerelid benoemd. Het verslag van den secretaris P. Hou- tenbos werd in dank aangenomen. De nog niet geëindigde competitiespe- len zullen voor Pinksteren moeten afge- loopen zijn. Tegen toetreding tot den Nederl. Dam- bond werden vooral financleele bezwa ren geopperd. De heer Deen sloot hierna de vergade ring met een hartelijk dankwoord. EERSTE HULP BIJ ONGELUKKEN. Provinciale wedstrijden. De provinciale wedstrijden in het verlee- nen van eerste hulp bij ongelukken, die de Kon. Nat. Bond „Het Oranje Kruis" orga niseert, zullen voor de verschillende provin cies gehouden worden in: Groningen, Leeuwarden, Assen, Almelo, Arnhem, Utrecht, Alkmaar, Leiden, Middel burg, 's-Hertogenbosch en Maastricht, alle op Zaterdag den 21 en Juni 1930. In al deze steden zal naast een wedstrijd van eerste helpers ook een wedstrijd van zwemmende redders gehouden worden, groepsgewijze of individueel. Bij den eerst- bedoelden wedstrijd is ook een afdeeling voor politie, brandweer, beambten van de Nederl. Spoorwegen en voor eerste hulp-bri gades en transportcolonnes. Auto-Revue, en De dame aan het stuur. Het April-nummer van dit nieuwe maga zine is een waarlijke April-verrassing ge worden! Het ziet er weer buitengewoon fraai uit en bevat een keur van artikelen, klein goed, foto's, schetsen enz. enz. Om slechts weer een greep te doen, we vinden in dit jongste nummer de volgende verhalen, die met elkaar wedijveren in fraai heid, zoowel wat inhoud als stijl betreft: Auto-Dood door Maryanne van Lochem, De Auto en de Vrouw door Anita, Het Meisje met de gouden Haren door W. G. Sinclair, Het Vreemde Gebeuren door dr. C. J. Koch mJNHARDT'S -311 Apoth. en Drogist Borema, Het Manneneiland door Henri van Wermeskerken, Bespiegelingen van een ga ragewaker door Melis Stoker, Chauffeur Ali door Evert Timmers, Rijbewijs-examen door Piet Kloppers en Toekomst-Fantasie door Ir. G. J. IJ. van Vlooten. Zie daar slechts een greep, waarvan we speciaal Het Manneneiland nog even noe men, omdat dit een vervolg-verhaal is, waar van 't tweede gedeelte nu verschenen is. De roman is nu al spannend en belooft dus veel, terwijl ze rijkelijk geillustreerd is met teeke- ningen. Dan zouden we nog wel even de aandacht willen vestigen op den Fotowedstrijd en de Foutenpuzzle, die beide zeer interessant zijn voor iederen lezer van de Revue. Moeten we de uitvoering van deze perio diek nog weer noemen? Het is niet noodig, want de roep is reeds aan het maandblad vooruitgegaan. En als de redactie en directie zoo voort gaan, zal Auto-Revue de eerste plaats gaan innemen bij ieder, die iets van auto's weet en natuurlijk bij de eigenaars van deze moderne voertuigen. En daarnaast zullen er velen zijn, die dit tijdschrift verslinden, omdat het zoo prachtig is, zonder dat zij nu bepaald automobilist zijn. En zoo zal het gebeuren dat men binnen kort gaat zeggen: Auto-Revue slaat alles! Auto-Lsven. Allereerst deze keer een artikeltje van den hoofdredacteur, Herman Levy, dat is opgedragen aan den wielrijder en waarin veel waars st^at, dat de lezer maar eens goed moet lezen. Een Paaschtoer naar West-Duitsch- land is een lang verhaal geworden, dat mede doo; de verschillende kiekjes zeer de aandacht trekt. Het geeft een prach tige beschrijving, en vooral voor hen, die straks een toer maken, heeft het veel waarde. Mooi is ook het verhaal, dat getiteld is: Wie helpt mijn Chauffeur. Een pret tig geschreven verhaal, dat we zeer kun nen aanbevelen. Dan moeten we nog noemen De Vrouw aan het Stuur, waarin Thea deze keer esn heel gelukkige greep heeft gedaan, zoodat het stuk wel door velen gelezen zal worden. Met allerlei kleingoed wordt het ver dere gedeelte van dit nummer weer ge vuld, zoodat Auto-Leven ook nu weer goed voor den dag komt. AM STER DA MS CU II BEURS van 5 April 1930 Opgave van ï^oftr«lliollandsch lianrtiioiiwcrcilSet. S.VJ JUttWangen per dreadiooze telefoon). STAATSLEENINGEN. 5 1918 BANK-INSTELLINGEN. Handel Mpij Cert. v. 1000 Kol. Bank Ned. Ind. Handelsbank Fransche Banken (3) D. Reichsbank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg. Kunstzijde Unie. v. Berkels' Patent Calvé Delft Cert.. Centrale Suiker Holl. Kunstzijde Margarine Unie Philips Gloeilampen Gem. Bezit INDUSTR. AAND. BUITENL Am. Smelting Anaconda Bethleh. Steel Cities Service Steel comm. Zweedsche Lucifers CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur 4 Cult. Vorstenl. Dito actions Poerworedjo MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr. Perlak RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber. Hessa Rubber Serbadjadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Holl. Amerika lijn 1 Holl. Amerika Gem. Eig. Scheepvaart Unie Kon. Ned. Stoomboot Niev. Goudriaan TABAKKEN. Oostkust Oude Deli j Senembah Deli Batavia AMER. SPOORWEGEN. Erie Milwaukea Southern Rails Union Pacific Wabash II j Rails j j I j cific i Koers van heden te Vorige koers pi.m. 10.30 pi.m. 10.45 pi.m. 11.— pi.m. 11.15 lOlVie 173 2011/2 156'/, 545 173'/, 547 290 107'A 146 155»/4 49'/, 82 377'/, 456 1091-10 1457 156 107 -12 145-7 156-7» 1103 11 156 109-15 145 155 50 377-8 458'/, 377-8 458-97, 375 457-8 456-3 78"/I6 159i, lOSii/ia 42'3/k, 196'/1S 316 42-7/s 77 425/s-2 195 108'A 1 540 3883/, 150 129.50 607I« 542 536 42 385 530 176 163'/, 95 173 165 391 4106/8 166 4107, 409-19, 160 408 152'/, 107»/, 180i/3 121 7VI6 151V, 111 120 15H-2I ~7y* 152-5 38'/, 33'/, 179/, 78'/, 73'/4 343/4.5 353/,«- 96V» 3763/, 415,, 411'/, 94'/, 374 416 410 941/4 374 414|-5j 404 94 374-5 414 60 24'/, 131'/, 2393/4 633/4 24'/, 64 60'/, 247» 24 637/j 'Exdividend. fExclaim. PROLONGATIE vorige koers 27/s pCt. heden 3 pCt. WISSELKOERSEN AMSTERDAM. Londen Berlijn Parijs 1 Brussel (Belga) Bazel Weenen p. Sch. 100. Kopenhagen Stockholm Oslo NIET OFFICIEEL New-York Italië Vorige koers 12.1 UVw 59.451/» 9.747, 34.76 48.23»/, 35.12»/, 66.70 66.97'/, 66.70 2.49»/, 13.06 Koers op heden 11 uur 12.113/, 59.46 9.743/. 34.76 48.25 35.15 66.70 66.95 66.70 2.491 ft 13.06 ■h-X A ''A,

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1930 | | pagina 7