SPORT EN WEDSTRIJDEN. Nederlandsch® T.T. DET.T. OP HET DRENTSCH CIRCUIT. ke Assen 1930 Verkeersongevallen. Pracht weer, pracht sport, pracht organisatie. Record aantal bezoekers en deelnemers. Fabelachtige snelheden. No. 1 G. WALKER (Rudge) op DUNLOP Banden No. 2 S. WOODS (Norton) op DUNLOP Banden No. 1 P. v. WIJNGAARDEN (Norton) op DIJNLOliP Banden No. 1 E. A. SIMCOCK (A.J.S.) op DUNLOP Banden No. 2 J. RENIER (Velocette) op DUNLOP Banden No. 3 S. WOODS (Norton) op DUULOP Banden No. 1 H. DAVID (Velocette) op DUNLOP Banden No. 2 L. C. CRABTREE (Excelsior) op DUNLOP Banden No. 3 S. GLEAVE (S.G.S.)op DUNLOP Banden No. 1 P. F. VAN DINTER (D.K.W.) op DUNLOP Banden (overigen opgegeven) J. GUTNRIE (A.J.S op DUNLOP Banden. De eigenaar van de radio-firma moest or het hoofdbureau van politie verschijnen in verhand met het onderzoek naar de oorzaak veroanu Slagerij afgebrand. Te Leens (Gr.) is het woonhuis met slage rij van den heer J. Kooi totaal afgebrand. Niets kon worden behouden. De bewoners konden zich nog juist in veiligheid stellen. Verzekering dekt de schade, i In een carlonnagefabriek. Door onbekende oorzaak is brand ontstaan in een cartonnagefabriek aan de Van Spijker dwarsstraat te Arnhem, Er is een groote partij papier en karton verwoest, terwijl even- i verschillende machines verloren gingen, jaar geleden is de fabriek ook afgebrand KINDERVERLAMMING. Weer nieuwe gevallen ie Ooi.da. Ondanks de gunstige berichten der laatste dagen blijft de kinderverlamming zich te dezer stede nog steeds uitbreiden. Vrijdag 'werd de besmettelijke ziekte geconstateerd bij een jongen van zeven jaar, die eveneens in het Van Iterson Ziekenhuis is opgenomen. Het aantal gevallen stijgt hiermede tot 28, het sterftecijfer blijft vijf. In totaal kwamen deze week vijf gevallen voor, bij twee jon gens van 1 en 7 jaar en drie meisjes van 2, 3 en 10 jaar. Auto met 18 personen te water. Gistermorgen te ongeveer drie uur heeft bij de Klinkenbergerbrug onder de gemeente Sassenheim een auto-ongeval plaats gehad, dat gelukkig geen ernstige gevolgen heeft gehad. Een vrachtauto, waarop zich een 18- tal hengelsportliefhebbers bevond, geraakte doordat de chauffeur door den dichten mist werd misleid, te water. Zeven personen wer den overgebracht naar de St. Bernardus- stichting. Nadat hun door den geneesheer de eerste hulp was verleend, konden zij naar Den Haag terugkeeren. Botsing auto en motor. Eén doode en een ernstig gewoqde. Gistermiddag om twee uur heeft te Leeu- warderadeel op den Rijksstraatweg ter hoog te van den weg naar Weidum een ernstig auto-ongeval plaats gehad. Omstreeks dien tijd reed door de heer Ban- tuma, leeraar aan de ambachtsschool te Leeuwarden, met zijn auto, op weg naar de zeilwedstrijden te Grauw. Ter zelfder tijd kwam de heer Dijkstra, caféhouder, wonende te Roordahuizum, met zijn motor, op de duo waarvan zijn vrouw had plaats genomen, van den Weidumerweg gereden. Er h2d een botsing plaats, waarbij de motorrijder en diens vrouw over den weg werden geslin gerd. Mevr. Dijkstra werd dood opgenomen, De heer Dijkstra werd in ernstigen toestand naar het Diaconessenziekenhuis te Leeuwar den overgebracht. Hem was de borstkas in gedrukt. De burgemeester van Leeuwarderadeel, alsmede de gemeentepolitie waren onmiddel lijk op het terrein van het ongeluk aanwe zig. De oorzaak en ae omstandigheden van het ongeval konden nog niet worden vastgesteld, omdat de heer Bantuma in dusdanig nerveu- zen toestand verkeerde, dat hij nietkon wor den gehoord. De motor werd geheel vernield. De auto werd licht beschadigd. Naar het ziekenhuis in plaats van naar de T. T. Zaterdagmiddag omstreeks vier uur, had» nabij Meppel een noodlottig ongeval plaats. Tusschen Haarsluis en Dieverbrug rml een autq, bestuurd door den heer G. v. d. Laan, uk Amsterdam, die met groote snelheid uit Noordelijke richting kwam, tegen een boom.* Het voertuig kwam dwars over den weg te staan. Op hetzelfde oogenblik naderde uit Meppel het echtpaar Harhuis, uit Eindhoven op een motorrijwiel. Een botsing was onver mijdelijk. Het echtpaar werd in het kanaal ge worpen. De heer Harhuis wist zich met groote moeite te redden, terwijl zijn echtgènoote door den machinist Kool, uit Dieverbrug op het droge werd gebracht. De heer Harhuis be kwam een dubbele beenbreuk, alsmede ver schillende andere wonden ;zijn vrouw Hep ern stige inwendige kneuzingen op. Per zieken auto zijn beiden naar het ziekenhuis te Mep pel overgebracht. De heer Van der Laan werd door glasscherven aan pols en hals deerlijk gewond; hij is, naar de Crt. meldt, eveneens naar het ziekenhuis vervoerd. De auto werd geheel vernield. Ooi. het motorrijwiel is zwaar beschadigd. Botsing motor en fiets. Op den straatweg tusschen Havelte en Wapserveen kwamen Vrijdagavond de hor logemaker E. v. d. V. en zijn knecht W., bei den te Meppel, met de motorfiets in botsing met een wielrijdster, die juist den straatweg 'overstak. V. bekwam ernstige hoofdwonden en bleef geruimen tijd bewusteloos liggen. Hevig bloedend werd hij per auto, na door wijkzuster Venema verbonden te zijn, naar MeppeL vervoerd. De duorijder W. had een gescheurde on derlip en kin, terwijl het verhemelte was ge sprongen. Van Meppel uit is hij direct naar het ziekenhuis te Zwolle overgebracht. Zijn toestand is vrij ernstig. Het meisje klaagde over pijn in de zij, doch is er tamelijk goed afgekomen. Motor en rijwiel werden ernstig gehavend. Wie in deze schuld treft, kon nog niet worden uitge maakt, daar naar De Crt. verneemt, den motorrijder nog geen verhoor mag worden afgenomen. KORTE BERICHTEN. Te Amsterdam is overleden, 74 jaar oud, de heer H. J. Neuteboom, lid van de N.V. van Goethem, Neuteboom's Buffetten- Maatschappij, welke firma de stations-but- fetten exploiteert. Vrijdagnacht heeft boven Nettelhorst, een buurtschap in de gemeente Laren (G.), een hevig onweer gewoed. De bliksem sloeg in de landbouwscnuur van Koop, die af brandde. Vijftien varkens kwamen in de vlammen om. Te Lioessens (Fr.) is de boerderij van J. v. d. Wagen door eenzelfde oorzaak afge brand. (Van onzen eigen redacteur.) De groote strijd is gestreden, de strijd waar motorlievend Nederland maanden op gewacht heeft en waar een ontelbare menig te getuige van was. Heel den Vrijdagnacht heeft het over de Nederlandsche wegen ge daverd van motorgeknal en autogeronk, en de Drentsche Hoofdvaart werd geflankeerd door honderden voortspoedende koplampen, die alle één richting haddenAssen, en het Drentsche circuit. Hoog waren de verwachtingen gespannen en vooral voor hen die de Engelsche senior ;T. T. op Man gevolgd hebben, was er één groot raadsel: Handley, de man van 't vorig jaar op Motosacoche, de man die np voor r.N. in Engeland zou rijden, maar z'n ma chine niet op tijd klaar kon krijgen. Nu was de F.N. er, nu was Handley in Assen en nu zou het groote duel tusschen Europa-vast land en Engeland plaats hebben, tusschen Rudge, A.J.S. en dergelijke groote merken eenerzijds èn F.N. met den renner Handley die z'n weerga nog moet vinden, anderzijds, 't Zou anders worden, maar daarover straks. Er werden fantastische verhalen gedaan over geweldige snelheden, die de Rudge-cracks be haald hadden, maar eventjes 130 K.M. ge middeld over het circuit, dat, zoo men weet 17.3 K.M. lang is. Verder waren er tallooze vragen over het presteeren van onze Hollandsche beroemd heden, en zoo was er onder de zeer velen ont zaglijk veel te bespreken om den tijd te kor ten voor het langverbeide uur van 10 uur had geslagen, het uur waarop het voorspel zou beginnen, de strijd van de 175 c.M.3, de 250 c.M.3 en de 350 c.M.3 klassen. De morgenraces. Om 10 uur dan staan onder ademlooze stilte, de motoren op de startplaats. Onder de nerveuse spanning wordt hét moment af gewacht; de 350 c.M.3-mannen worden om 10 uur afgestuurd om 10.02 de 250 c.M.3 en otn 10.04, de dappere kleine motoren van 175 c.M.3, waarvan niemand begrijpt, dat ze zoo lang een moordend tempo kunnen draaien. Onder de renners van de 350 c.M.3 moto ren vinden de sport-enthousiasten vele be kenden. Daar is Stanley Woods, vroolijk en hoopvol als altijd, verder nog de Hollanders v. Wijngaarden, Bovee, Vermaak, Bieze, van Pelt en meerdere. De groote cracks zijn, be halve Woods (Norton), Simcock op A.J.S. en Davenport op dezelfde machine en alge meen wordt verwacht dat het wel weer „el lendig hard" zal gaan. De baan is prachtig, de bochten zijn verbreed, het weer is schitte rend. En terwijl de heeren van de eerste klasse hun rondjes gaan draaien, komen de 250 c.M.3-sleetjes aan den start, en daar zijn alle oogen gericht op mannen als de gebr. Crab tree od Excelsior, de HollanderrItaliaan Quaglieni op Rudge, Jansen op z'n onafschei delijke Motosacoche, Longman op O.K. en anderen. Onze Hollandsche meester-motorrij- der pus sang, John Moos, die door z'n onge ëvenaarde tactiek meer bereikt dan menig ra cer, kan helaas niet starten. Bij het rijden naar het terrein reed hij op de Vaart tegen een auto op, dat tengevolge had.een dok ter en een vervlogen T.T.-illusie. De kleine bromvliegen van 175 c.M.3 zijn >.K.W., de pittige Duitsche tweeacten, bereden door de Hollanders van 6 in getal, drie DJ Kekem, Van Dinter en den Duitscher Muller. Verder is er Fernihough op Britsch Excel sior en „Little One" op Triumph. Dadelijk gaat het hard, erg hard, vooral in de zwaarste klasse vlot het best. De Belg Renier op Velocette weet den kop te pakken en draait zoo vier rondjes met een gemiddel de van 116 K.M. Davenport op A.J.S., een prachtrijder, die op de derde plaats ligt, rijdt geweldig tactisch en weet in de vijfde ronde de leiding over te nemen, welke voorsprong hij in de 10 ronden tot een 150 M. vergroot, Hij draait rondjes van evenll8 K.M. Simcock is een goede derde, die ook geweldig rijdt en zli kans afwacht. Die kans komt, als Davenport's machine het ontzaglijke tempo niet kan volhouden en als het rondentellend publiek volgens den tijd verwacht hem door de bocht te zien komen verschijnt hij niet, hij heeft wat men in motortaai noemt: „z'n kar in de soep gedraaid". Zoo ligt Simcock aan den kop, en onder groote spanning komt het einde van deze klasse waarvan de uitslag is: 1. Simcock (Australië) op A.J.S.. in 2 uur 20 minuten en 6 seconden, gemiddeld 117 K.M. per uur; 2. Renier (België) op Velocet te; 3. Woods (Engeland) Norton; 4. „Cams- haft" (Holland) op Velocette. Catnshaft, de schuilnaam voor een Rotter- damsch rijder, heeft dus het Nederlandsch kampioenschap gewonnen en getoond dat ook Holland nog wel iets waard is. De 250 3.M'. klasse. De vorige klasse moest 16 rondjes draaien, oftewel 276.8 K.M., de iets lichtere broertjes loopen er 14 (242.2 K.M.). Ook hier is da delijk spanning en vooral Gleave op S.G.S., Geiss op D.K.W. en Mellors op New Impe- rial hangen ronde na ronde achter elkaar en doen het publiek opspringen als ze zoo ge drieën door de bochten komen. De beroemde Crabtree komt steeds meer en meer opzetten en geweldig spannend wordt het als hij in de 10e ronde de leiding neemt en Geiss en Mellors als terriers achter hem blijven. Geiss vooral rijdt schitterend en weet in de laatste ronde goed naar voren te komen om met twee luttele meters voor Crabtree en voor Gleave en Mellors door de finish te vliegen. Uitsl. 250 c.M.3-klasse: 1. Geiss (Duitsch- land) op D-K-W., in 2 uur 12 minuten 12 500 o.o. klasse internationaal 500 o.o. klasse (nationaal en Jfederl. kampioenschap) 350 o.o, klasse internationaal 350 o.o. klasse (nationaal) 250 o.o. klasse internationaal 125 o.o. klasse (internationaal en nationaal) nelste ronde sec., gemiddeld plm. 105.5 K.M. per uur. 2. Crabtree (Engeland) op Excelsior (op slechts twee meter); 3. Gleave (Engeland) op S.G.S.; 4. Mellors (idem) op New-Imperial. De 175 c.M. klasse. Deze klasse heeft een Hollandsche over winning gebracht. De Engelschman Ferni hough nam beslist de leiding, nadat bij de Haar Müller en Van Kekem tegen elkaar ge botst waren en uit moesten vallen. Gelukkig geen gewonden, alleen kapotte machines. Ronde na ronde (er moesten er 12 gereden worden, 207.6 K.M.) loopt Fernihough uit, met een gemiddelde van 92 K.M. en "is met Van Dinter de eenige die nog in het veld is. De overigen van de lilliputterklasse aan schouwen het duel vanaf het lijntje. De mo toren konden het niet houden. Ook voor de Excelsior van Fernihough gaat het te hard, en in de 11e ronde geeft ook dit dappere ding op, en van Dinter op z'n ronkende D.K.W. is de winnaar van z'n klasse. 1. Van Dinter (Holland) op D.K.W., tijd 2 uur 16 minuten 12 seconden. Gemiddeld 87 K.M. per uur. Hieruit blijkt wel wat de motortechniek te genwoordig vermag. Ruim twee uur lang zulk een moordend tempo houden zou voor een dergelijk lilliput-motortje enkele jaren ge leden onmogelijk geweest zijn. Nu gaat het als gesmeerd en D.K.W. heeft z'n naam weer eer aangedaan. „Das Kleine Wunder" is in derdaad een wonder en niet zooals wel eens spottend gezegd wordt: Duitsche Kinder Wa gen. De 500 c.M'. klasse. Een half uur na het binnenkomen van de winnaars, werd het circuit gesloten en rij ders en toeschouwers gingen een welverdien de middagrust in, om tegen twee uur weer in nog grooter drommen op te komen zetten, immers, het groote gebeuren zou dan plaats hebben, de zware klasse met de grootste in ternationale sterren aan het motorfirmament, zou kampen over 18 baanronden, 311.4 K.M. Namen als Woods, Walker, Nott, Handley, Duncan, Lind, Bauhofer, Winkcler, Guthrie en dergelijke zijn reeds in staat de menigte in vervoering te brengen en groot was uiter aard de belangstelling voor de Hollandsche cracks, van Hamersveld, die op Gillet zou uitkomen, Jan Rijk, Van Gent, Vermaak, Oos- terbaan, Fijma, Bovee en Van Wijngaarden, allen jongens, die hun sporen verdiend heb ben en ook hier in Alkmaar lang geen onbe kenden zijn. Ook N. N. op Harley bleek een mannetjesputter, de hier zoo populaire Van den Berg zou de kleuren van zijn geliefd merk uit Millwaukee verdedigen. De start. De start van de groote mannen is steeds weer een imposant gezicht. Met vieren naast elkaar staan daar de veertig deelnemers ach ter elkaar gerijd, naast den motor staand, nerveus het oogenblik afwachtend van het vallen der startvlag. Irriteerend klinkt door den loudspeaker: Dames en heeren, nog een minuut voor den start. Afwachten; die ééne minuut duurt lang, de stilte is hoorbaar, de toeschouwers zijn even nerveus als de ren ners zelf, „nog een halve minuut dames en heeren", klinkt het en de renners zetten zich schrap, het bovenlijf licht over het stuur ge bogen, de oogen op de startvlag gevestigd. Ademlooze spanning, daneen vlag- zwaai en een oogenblik gekrioel van lijven en motoren, een duwen en pasSeeren. Een oor- verdoovend geknetter huilt los, de scheurende slag van D.K.W. boven alles uit, wolken Castrol stijgen op, de zenuwachtige stilte heeft plaats gemaakt voor het bevrij dende lawaai. Even zien we nog de nummers 62 en 64 naar voren schieten, het zijn Vroo- nen op Sarolea en Bretveld op Rudge, maar daar komt van der Pluym er nog net tusschen door en is het eerste weg. In een wolk van oliedatnp spuiten de rijders onder de Texaco- brug door, een enkele wiens zware kopklep- per wat weerbarstig is, blijft nog achter en verdwijnt wat later. Handley's F. N. Zooals men weet, was de overgroote be langstelling van renners en publiek geves tigd op de F. N., waarop Handley zou rij den. En tot aan de laatste seconde heeft de groote man zijn concurrenten in spanning gelaten over de capaciteiten van zijn paard; hij liet zijn-kar netjes naar den start rijden door een monteur, deed er vreeselijk geheim zinnig mee, en wandelde zelf rustig er achter aan, zoo zelfbewust, dat het zelfs den Rudge- enthousiasten een beetje kippenvel bezorgde. Het is anders uitgekomen, want toen de loud speaker vertelde dat de deelnemers Hoogha len gepasseerd waren, bleek Nott aan den kop te liggen, met aan zijn achterwiel Wal ker, Duncan (Raleigh) en danHandley. In deze volgorde komen ze langs de tribune, de twee ronde geeft al veranderingen. Nott heeft zijn plaats af moeten staan aan den ge weldig rijdenden A.J.S.-man Guthrie, ligt nu twee, dan Walker, en tot groote vreugde van het Hollandsche kamp, van Gent, kranig rij dend op de derde plaats, voor Woods. Bij het ingaan van de derde ronde blijkt dat van Gent drie plaatsen af moest staan en nu ze ven ligt, achter Duncan, Woods en Lind (Z. Afrika). Na al ronderecords geslagen. Onder groot enthousiasme wordt mede gedeeld dat nu reeds het rondeurecord van het vorig jaar is geslagen, en de beide eer ste ronden zijn gereden met een gemiddelds van 125 5 K.M. Wie het circuit met zijn boch ten kent, weet, wat het zeggen wil. Steeds weer donderden de motoren voorbij en het is opmerkelijk hoe de beide Duitsche D.K.W.- rijders Bauhofer en Winckler op weten te loopen, ze liggen acht en negen, achter Woods en Van Gent. De gierende waterge- koelde twee-tacten scheuren de lucht en zijn al van verre herkenbaar. iiandley geeft op. Dan komt het drama. Handley stopt aan de pitts, schudt mistroostig het hoofd, zet zijn valhelm af en verdwijnt. Een gebroken versnellingshandle slaat al zijn plannen in duigen en de met zooveel zorg geconstrueer de machine is uitgeschakeld. Ook Nott, een der meest gevreesde Rudge- rijders moet verder langs het lijntje gaan zitten, in de zevende ronde komt hij met een gebroken steering-demper binnen. Óndertus- schen is het ook den Hollanders niet naar den Vleeze gegaan. Van Hamersveld kan ook dezen keer niet van 't pechduiveltje afkomen, ook hij gaat toekijken, van den Berg komt binnen loopen, doodmoe van het sleepen van den zwaren motor, hij is óp, probeert tever geefs zijn Harley te starten en gaat dan te leurgesteld zijn pitt binnen. Het hoofdpeleton. Regelmatig kemt, ronde na ronde het hoofdpeleton voorbij, Guthrie aan den kop, dan Walker, Woods, Lind, Van Gent, Smith, Bauhofer, Winckler en Bretveld (Nijmegen). Het gaat steeds harder, Van Gent draait met een gemiddelde van 123 K.M. over 6 ronden. De negende ronde is sensationeel, de leiders gaan tanken, behalve Walker. Guthrie lapt het hem in 22 seconden en juist komt Wal ker door de bocht daveren als de A.J.S -man zijn motor weer aanloopt en net op tijd weet te starten. „Jongens, het gaat lekker". Van Gent komt ook aan zijn pitt, en dal het den snelle Rotterdamer naar den zin gaat, blijkt wel uit zijn woorden: „Jongens het gaat lekker". Hij gooit in 34 seconden zijn A.J.S. vol olie en benzine en weet con stant de vijfde plaats te behouden. Ook de Hollanders Bretveld, Van der Pluym en Van Wijngaarden zitten op eervolle plaatsen en Hollandsche harten houden alle hoop en le ven volkomen met onze jongens mee. Zoo gaat het door, tot aan de dertiende ronde blijft de volgorde: Guthrie, Walk;r, Woods, Lind, Van Gent, Smith, Bauhofer en Winckler. Teleurstelling. Opeens wordt het publiek stil en zichtbaar teleurgesteld. Volgens de rondelijsten moet van Gent voorbijkomenMen wacht en wacht, hij komt niet. Hollandsche harten kloppen angstig, Hollandsche oogen kijken verlangend naar de bocht, waar Hollands' hoop verschijnen moet. De loudspeaker meldt dan dat van Gent machinepech heeft. Weg illusiestotdat men heel in de verte de verzilverde valhelm weer aan ziet komen. Hij heeft heel snel weten te herstellen, hij is nu derde Hollander achter Van Wijngaar den en Van der Pluym, maar de mooie kans in het internationaal klassement is toch ver keken. De Hollanders liggen no. 11, 12 en 13. De leider Guthrie loopt steeds meer uit en is bijna twee minuten voor op Walker. De snelste ronde. Hij weet het klaar te spelen een rondje te draaien van 129.5 K.M., een record voor eenig circuit in Europa. Een succes, dat met luide toejuichingen wordt aangehoord en dat een pluim op den hoed is van de organi' satie-commissie, die getoond heeft op een feil- looze manier de zaak voor elkaar te kunnen brengen en getoond heeft het waardig te zijn dat het Circuit van Drente tot de grootste wereldevenementen gerekend worden, op één lijn met de T. T. op Man en dergelijke. Maar ook Guthrie schijnt teveel van zijn motor gevergd te hebben, in de zestiende ron de loopt de kar nog schitterend, omniet meer terug te komen. Bij Hooghalen achter haalt ook dezen brillianten rijder het nood lot. Ook Bauhofer verschijnt niet meer, zoodat alleen Winckler de D.K.W.-eer nog hoog houdt. Walker aan den kop. Dan krijgt Walker de leiding om die niet weer af te staan. En zoo eindigt ook de Hol- landsche T. T. in een pracht-overwinning van Rudge Whitworth, die daarmee de naam van „niet kapot te krijgen" weer eens beves tigt, na de drievoudige overwinning op Man. Inderdaad, de beste man op de beste machine wint. De uitslag. De volledige uitslag luidt: 1. Walker (Rudge Whitworth) in 2 uur 29 min. 42 1/5 sec., gemiddelde snelheid 123 K.M.; 2. S. Woods in 2 uur 30 min. 35 sec. op Norton (gemiddelde snelheid 122 K.M.); 3. Lind op A.J.S. in 2.31.1 (gem. snelheid 121 Vi K.M.); 4. Winckler op D.K.W.; 5. Gre- goire op Sarolea; 6. Van Wijngaarden op Norton, 2 uur 48 min. 32 sec.; 7. Van Gent op A.J.S.; 8. „Longone" op Montgomery; Poncin op Sarolea; 10. Fyma op Ariel. Zooals men ziet, heeft van Wijngaarden het Nederlandsche kampioenschap gewon- nen. En zoo ook is de langverbeide Drentsche T. T. weer voorbij. We kunnen niet anders doen dat de Motorclub Assen, de Organi satie-commissie en de K.N.M.V. feliciteeren met een dergelijk succes. Buitenlandsche journalisten van vooraanstaande bladen roe* men de pracht-organisatie, de renners zijn vol lof over de wegen, het publiek prees zich zelf gelukkig getuige te zijn geweest van het evenement, dat wat deelname en bereikte snel heden en resultaten zijn weerga niet heeft in eenig Europeesch Internationaal motorfeest. Trouwens de overweldigende belangstelling, men schat het aantal toeschouwers op ruim 40.000 uit alle oorden des lands en uit het buitenland, bewijst wel dat de „Dutch T. T. zijn plaats onder de wereldmotorfestijnen waard is. Assen, tot het volgend ïaar I l

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1930 | | pagina 7