Itaiiiscls CimiL Nog een reden waarom Chief Whip de beste voor Uw gezondheid is DE PAGODE VIRGINIA ALLE STELEN WORDEN ZORGVULDIG VERWIJDERD! Honderd drie en dertigste Jaargang. Zaterdag f) Mei Radioprogramma FEUILLETON. Houtachtige stelen in de tabak veroorzaken branden op de tong en prikkeling van de kee) dat is de reden waarom ze zorgvuldig uit de tabak voor Uw Chief Whip verwijderd worden, teneinde er zeker van te zijn, dat de zachte, onver anderlijke smaak en het prachtaroma van de zuivere Virgima- tabak behouden blijft PUZ2LEN Brieven uit Berlijn No. 109 1931. Zondag 10 Me'. Hilversum, 298 M. (8.50—12.— en 5.-6.— V.A.R.A 6.-8.- V.P.R.O. en de A.V R.0. van 12.4.en 8.12.uur). 8.50 Voet balnieuws. 8.55 S. S. Laninga: „De Groente tuin". 9.25 Gramofoonplaten. 9.35 Postdui- venberichten. 9.40 Voordracht door Martien Beversluis. 10.— Concert door het V.A.R.A.- Orkest onder leiding van Hugo de Groot. 10.50 Heruitzending van Leipzig. 11.15 Toe spraak door G. J- Zwertbroek. 11 3012.— Vervolg orkestconcert. 12.01—12.30 L. J. 'Jordaan; „De Teekenfilm". 12.30—2.— Con cert door het A.V.R.O.-octet o. 1. v. Louis Schmidt. Boris Lensky, viool. 2.—2.30 H. Scholt spreekt over E. Bergner. 2.30—4 Concert door het Omroeporkest o. 1. v. Nico Treep M m. v. G. Weynschenk, sopraan. 4—Dr. C. H. Sluitre: „De duizelingwek kende afstanden van vreemde wereldstelsels 4 30—5.— Vaz Dias en gramofoonplaten 5 01 Herdenking Moederdag door Me]. Chr. Staas. 5.10—6.— Kinderuurtje. 6— Prol. iR Casimir: „Nieuwe stroomingen in de ka rakterkunde". Met medewerking van Piet Hartvelt en Kees Hartvelt, viool. 7.— Wij dingsuurtje door Dr. J. C. Bleeker. 8. az Dias. 8.15-8.20 Praatje door E. de Jong over d enA.V.R.O.-vlaggendag. S.20- X45 „Samson et Dalia", operai van C baint- Saëns. Leiding A. v. Raalte. Regiie L- berts In de pauze causerie dooi W. Vogt. '10.4512.Gramofoonplaten. Huizen, 1875 M. (8.309.30, 12. 5. en 7 45-11— K.R.O., 9.30-12— en 5— 7 45 N C.R.V.) 8.30—9.30 Morgenwijoung door Pater Lector J. Dito O.P. 9.30 Kerk dienst uit de Noorderkerk te Drachten. 12.— 1.30 Concert door het K. R. O.-sextet o. 1. v. P. Lustenhouwer. 1.302.Godsd. Onder richt voor ouderen. 2.—2.30 Literair half uurtje door Mevr. A. v. d. Schriek. 2.30 4.15 Concert door het K. R. O.-kwartet, piano- viool en altviool en cello 4.15—5 Ziekenlof. 5.Kerkdienst uit Apeldoorn o. 1. v. Ds. W. D. Linthout. 7.45—8.10 Pater Lecter A- Winkel O. P.: „Het reclasseerings- werk". 8.108.15 Voetbaluitslagen. 8.15 10.40 Concert door het I<. R. O -orkest o. 1. v. Joh. Gerritsen. Met medewerking van mej. Davidson, harp. Ca. 9— Persberichten Vaz Dias. 10.40—11— Epiloog door het klein koor o. 1. v. J. Picckers. Daventry, 1554.4 M. 2.20 Kerk-cantate No. 6 van Bach. 3.15 Kinderuurtje. 3.35 Concert. S. Nelis, sopraan. Kamerorkest. 4.50 Zang door J. Coates, tenor. 5.20 Bij bellezing. 7.15 Kerkdienst. 8.05 Lezing. 8.10 Berichten. 8.25 Concert. Orkest, E. Coleman, alt. A. Sandler, viool. 9.50 Epiloog. 10— 10.20 The Silent Fellowship. Parijs „Radio-Paris"1725 M. 7.05 Gra- mofoonpl. 11.50 Religieuse muziek. 12.20 Gramofoonplaten. 1.20 Grampfoonpl. 2.20 Concert. Causerie. 3.50 Gramofoonpl. 7.20 Radio-tooneel. 8.50 Gramofoonplaten. 9.50 Gramofoonplaten. Langenberg, 473 M. 6.207.20 Orkest concert. 7.20—-7.50 Gramofoonplaten. S.25 9 2(f Kath. Morgenwijding. 10.5011.20 Bach-cantate. Orkest, koor, solisten en orgel. 12.201.50 Orkestconcert. 3.505.20 Con cert. Orkest en bariton. 7.20 „Der Frei- schütz". Opera van C. M. von Weber. Daar na berichten en tot 10.20 Orkestconcert. 10.20—11.20 Dansmuziek. Kalundbcrg, 1153 M. 11.20-12.20 Or kestconcert. 1.203.20 Concert. Orkest en piano. 3.20—3.50 Gramofoonplaten 3.50— 4.20 Kinderuurtje. 7.357.35 Duetten voor cello. 7.55—8.45 Moederdagprogramma Voorlezing en zang. 9.15—10.15 Concert. Orkest en solisten. 10.1511.50 Dansmu ziek. Brussel, 508.5 er. 338.2 M. 508.5 M.: 4.20 Orkestconcert 5.05 Dansmuziek. 5.50 Gra mofoonplaten. 7.20 Concert. Strijkkwartet en piano. 8.35 Dansmuziek. 338.2 M.: 4.20 Dansmuziek. 5.20 Orkestconcert. 5.50 Gra mofoonplaten. 7.20 Orkestconcert en zang. 8.05 Causerie Daarna: Vervolg concert. Zeesen, 1635 M. 6.20 Orkestconcert. 7 20 —8.15 Lezingen. 8.15 Morgenwijding. 10 50 Bach-cantate. 11.20-12 35 Herdenking. 12.25 Concert. 2.20 Solistenconcert. 3.20 Or kestconcert. 5.— Oratorium van Fr. Liszt. Orkest, koor enu solisten. 7.50 Blaasconcert. 9.20 Berichten en daarna tot 11.50 Dansmu ziek. Door MARJ0R1E BOWEN. Geautoriseerde vertaling uit het Engelsch door C. E GUYE. 48 Madame de Bellegarde voegde hieraan toe: Natuurlijk had hier ergens een groot Portret moeten zijn er zijn verschillende in Parijs de menschen wilden altijd graag René schilderen. Dat verwondert mij niet. .En zij deden het uit hun geheugen als hij niet wilde zitten voor hen - T Ja het is een sort gelaat dat men zich herinnert, vulde miss Stalling aan. Gelooft ge dat? Het schijnt indruk op ]e gemaakt te hebben. Madame de Bellegarde ging voort haar juweel en teeder uit te spreiden. Hij is zoo anders ik dacht dat hij nogal streng was Hij kon verschrikkelijk streng zijn Zoo ziet hij er niet uit, hield miss Stal ling koppig vol. Zij dacht: ik ben er zeker van dat de meeste menschen met hem konden opschieten; het moet haar schuld geweest zijn. 6 Zij wierp een vluchtigen blik op het land schap, dat men door het statige venster zag. aaar lag de ledige boot onbewegelijk op het aime, ondiepe water, en liet eenzame eiland, nat zoo etherisch, zoo ver weg leek. CHIEF WHIP LONDON Maandag 11 Mei. Hilversum, 298 M. (Algemeen program ma te verzorgen door de A.V.R.O.) 8.01 9.50 Gramofoonplaten. 10.01—10.15 Mor genwijding. 10.30—11.Gramofoonplaten. 11.1.Concert door het A.V.R O.-kwartet o. 1. v. D. Groeneveld. 1.—2.— Concert. G. Robert, orgel. Maartje Offers, zang en Jaap Stotijn, hobo. 2.30—3.Gramofoonplaten. 3.3.30 Piano-recital door G. J. Haale- bos. 3.30—4.The Music Brothers, accor deon virtuozen). 4 4.30 Lezing door J. van Mourik. 4.305.30 Kinuderuurtje door W. Hunsche. 5.306.Gramofoonplaten. 6. 7.Concert. Stafmuziek 5de Re'g. Inf. o. 1. v. J. R. v. d. Glas. 7.Boekenhalfuurtje. 7.308.Vervolg Stafmuziek. 8.8.20 W. P. F. van Deventer: „Een vacantie in Enge land". 8.209.15 Versterkt Omroeporkest o. 1 v. N. Treep. Met medewerking van Mariz Loevensohn, cello. 9.15—9.35 Voordracht door Juplia de Gruijter. 9.35—10.05 Om- roeporfkest vervolg. 10.05 Vaz Dias. 10.15— 11.Kovacs Lajos en zijn orkest. 11.10— 12.Gramofoonplaten. Huizen, 1875 M. (Uitsluitend N. C R. V.) 8.— Schriftlezing. 8.15—9.30 Gramofoonpl. 10.30 Ziekenciienst. 11.—Lezen van Chr. lectuur. 11.30 Gramofoonplaten. 12.— Politieberichten. 12.15 Gramofoonpl. 12.30 —1.45 Orgelspel door J. Zwart. 1.452. Gramofoonpl. 2.-2.35 Uitz. voor scholen. 2.353.15 Gramofoonpl. 3.153.45 Knip cursus. 3.454.Pauze. 4.-5.Zieken- uurtje. 5.-6.Harmonieumconcert door Ten Brandes. 6.—6.30 Concert. \V. J. de Mie, tubaphoon. Mej. M Terwei, piano. 6.30—6.45 Gramofoonplaten. 6.45—7.30 Zangcursus J. P. Caro, bas. G. v. d. Burg, piano. 7.30 Politieker. 7.45 Gramofoonpl. 8 Prof. Dr. J. Waterink: „Het eenige kind en het nakomertje". 8-3010:45 Con cert. Chr. Radio-orkest o. 1. v. G. Stam met medewerking van P. Caro, bas en G. v. d. Burg, orgel. 10.45—11.30 Gramofoonpl. 10.Vaz Dias. Daventry, 1554.4 M. 9.35 Morgenwijding. 10.05 Lezing. 11.20 Concert. R. Garnet, mezzo-sopraan. Strijkkwartet. 12.35 Concert. 1.20 Gramofoonplaten. 1.50 Uitz. voor scho len. 2.40 Dansmuziek. 3.05 Concert. A. Luc- chesi, viool. M. Cunningham, piano. 3.35 Or kestconcert. 4.35 Kinderuurtje. 5 35 Berich ten. 6.Trio-concert. 6.20 Lezing. 6.45 Lezing. 7.05 Piano-recital door R. Agnew. 7.30 Royal Command Performance. 8.20 Be richten. 8.35 Berichten. 8 40 Lezing. 9.— Vervolg Roya! Command Performance. 10.05—11.20 Dansmuziek. Parijs „Radio-Paris"1725 M. 7.05 Gra mofoonplaten. 11.50 Gramofoonpl. 12.25 Gramofoonplaten. 5.20 Gramofoonpl. 7.20 Misschien zal zij ook dat bederven, dacht miss Stalling. Misschien zal ook dat haar schuld zijn. Ge bekijkt mijn juweelen niet, zeide madame de Bellegarde. Miss Stalling wendde zich om, half ge schrokken de mooie vrouw keek haar ernstig aan over de glinsterende menigte simili- diamant en de schitterende snoeren van mar- casiet en parels, email en topaas, turkies en kristal, alles rijk bewerkt, fantastisch en sier lijk, die zij had neergeworpen op het verwelkt rose en frambozenrood satijn van de vorme lijk oude stoelen met de ruggen van verguld lofwerk en de gebladerde pooten. Zij zijn heel mooi, mompelde de oude vrouw, bedeesd en niet op haar gemak. Zij zullen de japon cachet geven, zeide madame de Bellegarde. Zij zijn zoo lang opgeborgen geweest en zullen weer lang opgeborgen blijven. Men zou willen dat zij nog één keertje in het licht flikkerden. Miss Stalling voelde maar weinig voor dit concert, dat haar vriendin met zulk een be dachtzame en teere zorg voorbereidde, maar zij kee ker naar uit, omdat het 't einde van deze episode zou zijn. Onmiddellijk na het concert zouden zij en Robinetta heengaan, terugkeeren waar zij werkelijk behoorden, en madame de Belle garde en Timothy Carless samen laten; dit bedenkende trachtte zij vroolijk te zijn en zeide: Ik hoop, dat u wat dansmuziek zult geven niemand kan dansmuziek weer staan Madame de Bellegarde keek nu uit het venster naar het eiland en de boot, die zoo lang in den zonneschijn gewacht had. Concert. Saxofoon-kwartet en vocale solisten Declamatie. Langenebrg, 473 M. 6.25—7.20 Gramo foonplaten. 10.—10.20 Gramofoonpl. 11.20 Gramofoonplaten. 12.251.50 Orkestcon cert en cello. 4.20—5.20 Orkestconcert. 7.20 9.Orkestconcert. Daarna causerie en berichten. Vervolgens tot 10.20: Orkestcon cert. 10.2011 20 Dansmuziek. Kalundborg, 1153 Af. 11.20—1.20 Orkest concert. 2.504.50 Orkestconcert en decla matie. 7.208.Concert. Balalaika, harmo nica en guitaar. 8.20—8.35 Orkestconcert. 8.35—8.50 Radio-tooneel. 8.50—9.10 Orkest concert. 9.109.30 Radio-Tooneel. 9.45 10.20 Concert. Strijkkwartet Brussel, 508.5 en 338.2 M. 508.5 M.: 4.20 Dansmuziek. 5.05 Orkestconcert. 5 50 Gramofoonplaten. 7.20 Orkestconcert en zang. 338.2 M.: 4.20 Orkestconcert. 5.05 Orkestconcert. 5.50 Gramofoonpl 7.20 Po pulair concert. 8.50 Dansmuziek. Zeesen, 1635 M. 5.05 Tijdsein. 5.50 Gym nastiek. Daarna gramofoonplaten. 9.30— 11.50 Lezingen. 11 5012.15 Gramofoon platen. 12.15—1.20 Berichten. 1.20—2.10 Gramofoonplaten. 2.103.50 Lezingen. 3.50 4.50 Concert. 4.507.50 Lezingen. 7.50 Concert uit de opera té Belgrado. 9.20 Be richten en daarna tot 11 50 Dansmuziek. Onze Eerste Meiopgave. Hoe zet gij ze onder elkaar? Wij hadden als de twee opera's geko zen Rigoletto en Butterfly, die zeker, voor al door de radio, bij ieder bekend geacht mochten worden. Om deze namen op de verticale rijen onder elkaar te krijgen, behoefde men de woorden slechts als volgt onder elkaar te zetten: rustbank sluitstuk grejo tvader' oorloghater glashelder verder stoomfluit t a i ellaken spcordyk (gelieve de y in dit woord zonder pun ten te beschouwen). De stand van een groot aantal der hcogstgeplaatsten bij t' begin van Mei was ds volgt: D. A. Wittop Koning 48 p. R. Smidts 47 p. W. J. Karssen en L. Trij- betz 46 p., G. L. Metz 45 p., Marie Rezel- man en J. Meijer 44 p., Mevr. Vasbinder Hos 37 p., Mej. Pastoor 30 p., P. Kuij- per en J. Strijbos 29 p., J. H. A. Kuyper 27 p., Mej. M. Siezen 26 p., Mevr. Hols- Maar gesteld eens dat je te oud werd om te dansen, vroeg zij kalm, en niemand anders had om voor het bal te kleeden? HOOFDSTUK VIII. In twee dagen was Farryner niet op Ruzé de Bellegarde gekomen; hij zeide dat hij ge schilderd had in zijn atelier te Tours of ver zen had geschreven in het Cheval Blanc. De trage, liefelijke uren vulden zich zonder hem, niets gebeurde; het leven leek even kalm als de zilveren wateren van de Amasse, onver stoord door eenigen rimpel van ontroering. Maar op den derden dag zeide miss Stal ling, angstvallige oude vrouw, dat zij inkoo- pen moest doen in Amboise wol, katoen voor haar eindeloos naaiwerk. Ook wilde zij graag nog eens het kasteel van Amboise be zoeken, dus in het kort, een morgen in Amboise. Overreed Magnus Faryner vanavond te komen", glimlachte madame de Belle garde; hij is in een van zijn eenzame stem mingen, maar ik mis hem Ja, laat hem komen, drong Carless aan Miss Stalling stemde blij toe, want haar boodschap in Amboise was er niet een van wol of katoen, maar had te maken met Magnus Farryner. Zij was vermoeid en voelde zich oud. Niet voor niets had zij zich teruggetrokken op Saint Symphoriën, zeide zij tot zich zelf. Zij was feitelijk tot niets anders in staat dan m de huiskamer van het klooster te zitten met haar naaiwerk en haar boeken, of met de non nen te babbelen. Als zij niet zoo oud en on- noozel was geweest, hield zij zich telkens voor in haar verward gemoed, zou zij nooit zoo dwaas en zoo blind die vreeselijke vergis- muller—Teengs, N. Otsen, Joh. Krul en J. Daalder 22 p., C. Blankendaal 20 p., J. Zaadnoordijk 17 p., Mej. L. v. Ossen bruggen 15 p., Mej. N. Land en H. v. Dru- nen 13 p. en nog vele met een kleine aantal punten. Voor nieuwe inzenders vermelden wij nog even, dat aan iederen inzender een punt wordt toegekend voor een goede oplossing en dat aan 't eincl van iederen maand cle hoogste op de lijst den prijs krijgt. Deze begint dan weer met een o XXXXX 2 XX 2 XXXXX 2 X2X"XX 2XXXXX schoone lei. De anderen behouden hun punten. Zoo komt ieder zeker na be paalden tijd aan een prijs toe. Onze Nieuwe Opgave (No. 2 der Mei- serie). De cijfers 2. Wij geven hieronder het geraamte van een deelsom, waarvan deeler en quo tiënt ieder uit 5 cijfers bestaan, samen bevattende juist de cijfers O tot en met 9. Bovendien zijn alle cijfers 2, die in de deeling voorkomen, aangegeven. X 2 XXX XXXXX XXXXX XXXXX 2XXXX2 2XXXX2 Gevraagd wordt deze deeling geheel volledig in te zenden. Oplossingen liefst zoo vroegtijdig mogelijk, doch uiterlijk tot Vrijdag 15 Mei 12 uur aan den Puzzle Redacteur van de Alkmaar- sche Gourant. (Van onzen Correspondent). Eiken dag bijna kan men in de Berlijnsche kranten lezen, dat de een of andere groote of kleine onderneming failliet gegaan is. Het aantal openbare verkoopingen is legio. Wie in deze tijden nog over baar geld beschikt, kan werkelijk-kostbare dingen nog voor een duit in eigendom krijgen. Ik ken Duitschers, die vrijwel op elke vendutie te vinden zijn. Noodig hebben ze eigenlijk niets. Maar ze kunnen er met hun vingers niet af blijven. Ze herinneren mij aan een goede tante van me, die altijd naar uitverkoopen trok en daar steeds weer volkomen onnoodige zaken kocht, „omdat ze zoo spotgoedkoop waren". Mijn Berlijnsche vrienden koopen lang niet altijd. Ze zitten zelf niet al te dik in de dui ten. Maar ze moeten er bij zijn. Het is een soort koorts geworden. Ze zouden het thuis niet kunnen uithouden met het gevoel, dat er gens in deze groote stad een boekenkast, die 300 Mark gekost heeft, voor 25 Mark weg gaat. En daarom trekken ze er heen, en koo pen de boekenkast niet. Dan zijn ze tevreden. Hoe het leven is voor de menschen, die ten slotte na aftrek van gebruikelijke kosten deze 25 Mark opsteken, willen we liever niet na gaan. Ze hebben het niet erg goed. Dat wilt u we! op m'n woord van mij gelooven. De Duitsche middenstand ligt op apegapen. En sing hebben gemaakt de vergissing aan madame de Bellegarde te vragen Robinetta Sarsfield op Ruzè de Bellegarde uit te noo- digen. In haar wroeging was zij benieuwd of eenige andere oude vrouw wel even gek ge weest zou zijn maar hoe kon zij, kers- versch gekomen uit haar kloosterachtige een zaamheid, gereed en vlug zijn tegenover al deze wereldlijke gebeurtenissen? Zij was zoo zeker geweest van madame de Bellegarde en Carless en hun wederkeerige genegenheid. Toen hij op Ruzé de Bellegarde was gekomen, had zij hen in haar geest als gehuwde geliefden gezien. En Robinetta Sarsfield was voor haar altijd een gevoelig kind geweest. Zoo had zij, arme oude dwazin die ze was, haar verschrikkelijk vergissing gemaakt. Toen zij bij het „Cheval Blanc" aankwam, was zij uitgenut en zenuwachtig. En per slot was er niets gebeurd, volstrekt niets; zij was een domme, oude vrijster en be greep niets van die dingen waarmee zij zich zelf plaagde en wat had zij aan Magnus Farryner te zeggen? Zij was blij dat hij er was en dat zij hem dadelijk kon zien; zij was in een stemming dat wachten haar een schrik op het lijf zou hebben gejaagd. Wat zelf nog meer trost gaf, de groote, donkere man ontving haar met blijkbaar ge noegen. U heeft ons in den steek gelaten, zeide zij, en haar lippen trilden een weinig. Heb ik? Ik was van plan hedenavond te komen. En wie heeft mij gemist. Wel, om maar iemand te noetnen, ik? U is lief, natuurlijk. U zou iedereen juist deze menschen waren de beste elemen ten van het volk. Men denkt er niet gaarne dieper over na. Intusschen, ik bedoel niet de klanten uit den „burgerstand" alleen, maar ook de han- deldrijvenden onder hen. Ik denk aan de vele tienduizenden kleine en groote nering.- doenden in Berlijn, die niet meer over vol doende kapitaal beschikken om het eenige ja ren te kunnen uitzingen. Hoe 't h u n gaat, kunt u op een wande ling door eenige stadswijken beoordeelen. Ze gaan, om het eens populair uit te drukken, „bij risjes op de flacon". Hun winkels staan leeg. Hun woningen zijn te huur. Er is geen uitgaand publiek meer in de rijkshoofdstad. Ik hoor mijn bereisde Roeien in Nederland, die wellicht elke week of elke maand, zeker een paar malen in 't jaar, voor zaken naar Berlijn komen, met de noodige heftigheid pro- testeeren. „Wat!" roepen ze uit, „geen uit gaand publiek! Nu, dan weet die correspon dent van u er geen sikkepit van. Ik ben d« vorige week nog drie dagen in Berlijn ge weest en ik geef u de verzekering, dat het Deutsche Theater, het Grosse Schauspiel- haus en het Ufa-Palast al die dagen uitver kocht waren, dat ik voor de opera's geca plaats kon krijgen, en dat bij Kempinski en vooral in zijn „Haus Vaterland" aan de Potz- damerplatz geen inkomen meer aan was En ik kan den verontwaardigden lezer niet eens tegenspreken. Ik neem gaarne aan, dat „missen" alleen uit vriendelijkheid. Hij bestelde koffie en biscuits en miss Stal ling, gezeten op de kleine plaats van de her berg, onder den herfstwingerd, voelde zich gekalmeerd en niet heelemaal zoo dwaas als zij zichzelf had geoordeeld. Farryner keek onderzoekend in haar bleek, gerimpeld gelaat, overschaduwd door den strengen damesstroöhoed en verlicht door die blauwe oogen, die nog helder en dapper ston den. Zij deed hem denken aan een witte roos, die nooit geheel ontloken is, maar op haar stengel is verwelkt, doorweekt en gebeukt door stormen en te gronde gegaan in het ver loop van den zomer een verdorde, late herfstroos. Zij hebben u gehinderd, zeide hij teeder. Ge ziet er afgetobd uit. Zij keek hem scherp aan, opgeschrikt door de klaarheid van zijn opmerkingsvermogen en benieuwd hoeveel vertrouwen zij in hem kon stellen; zeker heeï weinig, want het was alles zou vaag en nauwelijks onder woorden te brengen. Ledigheid, zeide zij, met een poging haar gewone, frissche opgewektheid te her krijgen. Ik lees gewoonlijk loop wat rond help de nonnen, zelfs als is het maar appelgelei te maken maar hier op Ruzè de Bellegarde zit ik in een vergulden stoel en brei Werkzame menschen genieten feitelijk niet van vrije dagen, antwoordde Farryner Ik ben lui; het kan mij niet schelen urenlang stil te zitten in de zon, als een hagedis. Komaan, zeide miss Stalling zemtw- aebtig, het zal nu weldra voorbij zijn. Dt vol- volgende week ga ik naar Parijs. Met Robi netta Sarsfield. (Wordt vwvoïgd)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1931 | | pagina 5