SUSl.'ÏS £udïtvaact Spoct (Rechtszaken Jieck School DE LUCHTPOSTDIENST NED.-INDIE Aan boord van de „Belmoira". "en Na het evangelie beklom pater Hop- 5Lrs den kansel en zeide met genoegen te Pjp„ dat de blauwe" garde weer in zoo'n *rookn getale was opgekomen. Spr. was o het groote ongeloof dat in de wereld heerscht en dat de duivel versterkte. Hii wek te de aanwezigen op om soldaten Gods te zijn en samen te werken tot verbreiding van het geloof Mannen en vrouwen hebben we noodig die pal staan tegen het voortwoeke rende zedenbederf en de genotzucht. Overal en jn alle landen ziet men hoe men zich van God afkeert en zi;n eigen weg gaat, zich van God en gebed weinig aantrekt. Spreker wees 0p Turijn, waar men een standbeeld voor Satan opricht en op Rome, de stad des pau sen. waar men een loflied op Satan zong. In schrille kleuren schilderde deze spreker de naamlooze ellende die het alcoholgebruik uitwerkt. Jonge dochters worden zedelijk vermoord, huisgezinnen worden ontwricht en velen zijn voor tijd en eeuwigheid ver foren. Het deed daarom spreker genoegen, dat een keurbende van meisies en vrouwen jongens en mannen de onthouding in hun vaandel schrijft. !w strijd, aldus spr. is een zware strijd, doch IJw krachtig voorbeeld moet vele lauwen, die wijken voor mensche- Jiik opricht tot nadenken er tot voorbeeld »trekken De zegen voor Uw actie zal zeker vruchten dragen, omdat gij Uw belangen aan Maria toevertrouwt en haar Uw inten tie opdraagt. In een opwekkend slotwoord wekte spr. zijn gehoor op om niet te ver sagen. Daarna werd de Mis voortgezet, waarna werd gepauzeerd Te 1 30 uur w*rd Kruisweg gehouden, met opdracht bij den Kruisberg, waarna plechtig lof. Tutschen het lof werd een indrukwek kende processie gehouden. De ta'rijke ont houders vaften gaven hieraan ezn keurig ef fect De goed geslaaede dag werd besloten met het lied van Sohriëtas. LTMMEN. Zondag is het nieuwe Verenigingsgebouw, gebouwd onder architectuur van Ir. Thunis- sen uit Den Haag, in gebruik gesteld De in zegening van het gebouw, geschiedde door deken Lu van PW"wijk me' assisten tie van geestelijken van hier en elders. Hierbij wu-t-n tegenwoordig B on Wce'e besturen van vereenigingen en genoodigden. Het fraaie, practisrh ingerichte gebouw, maakt een goeden indruk en past zich won derwei bij de landelijke omgeving aan. Het nieuwe gebouw werd door velen be zichtigd en is genaamd „St. Maartensb T - WERKLGOZENSTEUN ,aii de Raden der gemeenten Bergen, Hei loo en Oudorp is het volgende adres ge zonden: Geven met verschuldigde gevoelens te ken nen, de ondergeteekenden l i L. Wiertz en 1. P. Willems, respectievelijk voorzitter en se cretaris van het plaatselijk Arbeids-secreta riaat te Alkmaar, H. v Druilen en H. Habiecht, respectieve lijk voorzitter en sedrétaris van den Alk- niaarschen Bestuurdvrsbond, teil deze domi citie kiezende ten huize van den secretaris van het Piaatseiijk Arbeiós Secretariaat te Alkmaar: 1. P. Willems, Uitenboschstraa: 52, te Alkniaai, dat zij kennis hebben genomen van den omvang der werkloosheid ook in Neder land; dat a's gevolg dier werkloosheid duizen den gezinnen omberen meuten waai aan zij dringend behoefte hebben; dat zelfs de uitkeenng die verstrekt wordt aan leden van genoemde Plaatselijke Cen trales die verzekerd zijn tegen de geldelijke gevolgen der werkloosheid, geheel onvol doende blijkt; waarom adressanten verzoeken de leden van de bovengenoemde Vakcentrales die in uw gemeente woonachtig zijn, indien zij werkloos zijn en geen recht op uitkeering uit de werkloozenkas kunnen doen gelden, hetzij als uitgetrokkene of als niet-rechthebbench-, van gemeentewege een uitkeering te doen ver strekken; terwijl adressanten er tevens op aandrin gen dat door uw gemeente aan de werkloo- zen productief werk wordt verschaft, aan welke maatregelen adressanten de voorkeur wenschen te geven Het welk doende enz. Voor het plaatselijk Arbeids Secretariaat: (w.g.) H L. WIERTZ, voorzitter. I P. WILLEMS, secretaris. Voor den Alkmaarschen Bestuurdersbond: (wg.) H. v DRUNEN, voorzitter, (w.g.) H HABIECHT, secretaris. Alkmaar, 17 Sept. 1931. KANAAL KOLHORN—MEDEMBLIK. Het afwerken van oevers en het ma ken van boor jvoorzieningen langs het oostelijk gedeelte van het Hoofdkanaal van de WieringermeerKclhorn—Me- demblik is voor 77 100 opgedragen aan C de Wit Pzn. te Kolhorn. DE POSl VLUCHT EN NAAR EN VAN INDIE. De Reiger in Djask. Het uitgaande postvliegtuig De Reiger is Maandagmorgen om 5.43 uur uit Bagdad is vertrokken, om 10.08 in Bushir geland, van daar weder om 11.01 vertrokken en om 16 30 uur in Djask gearriveerd Aan boord was alles wel. Vandaag wordt de reis voort gezet. Tarief s verlaging voor brief kaarten en brieven. Op 1 October as. zal zich op luchtpost gebied een geschiedenis voltrekken, waarvan de beteekenis thans nog niet ten volle kan worden beseft. De gevolgen van de instel ling van een wekelijkschen luchtpostdienst naar Ned.-Indië kunnen thans nog onmoge lijk worden overzien. Op zichzelf blijft het in ontwikkeling van het luchtpostverkeer een 16 October wekelijks naar het moederland zal terugkeeren. Tevens wordt voor de wekelijksche vluch- van het luchtrecht inge voerd. Het luchtrecht wordt dan: Land van bestemming: Jp'-PjC' en Palestina: ,BrBrieven en overige stukken K«arten t/m 5 gr. boven 5 gr. boven 20 gr. te i t/m20gr. loet 15 ct. 15 ct. 15 ct. per 20gr. Land van bestemming: Irak, Perzië: _Bri€ven en overige stukken k<«arten t/m gr. boven 5 gr. boven 20 gr. oa i t/m 20 gr. 20 ct 30 ct. 30 ct. 30 ct. per 20 gr. Land van bestemming: Britsch-Indië, Birma: Tjlt*" ti ,Brieven en overige stukken Kaarten t/m o gr. boven 5 gr. boven 20 gr. on Pm 20 gr. 20 ct 30 ct. 40 ct. 40 ct. per 20 gr Land van bestemming: Siam, Indo-China, Str. Settlements: u,1? ii ,Br'€Ven en overige stukken Kaarten t,m d gr. boven 5 gr. boven 20 gr. t/ffl 20 gr. 20 ct. 30 ct. 60 ct 60 ct. per 20 gr. Land van bestemming: Ned-Indië: i u Briev€n en overige stukken Kaartan t/m o gr. boven 5 gr. boven 20 gr. t/m 20 gr. 20 ct 30 ct 75 ct t/m 100 gr. 75 ct. voor de eerste 20 gr. en 50 ct. voor elke vol gende 20 gr.; boven 100 gr. tot en met 240 gr. 2.75 voor de eerste 100 gr. en 40 ct. voor elke 20 gr. meer; boven 240 gr. 5.55 voor de eerste 240 gr. en 30 ct. voor elke 20 gr. meer. Postwissels 30 ct. c°rrespondentle naar Ned.-Indië wordt het luchtrecht derhalve lager voor brieikaarten en voor brieven boven 20 gram. Ter tegemoetkoming aan de geuite wen- schen is schrijfpapier van betere kwaliteit aangemaakt, dat binnenkort op de postkan toren verkrijgbaar wordt gesteld, met enve loppe, voor den gebruikelijken prijs van 2 cent. Bovendien zullen dan verkrijgbaar zijn frankeerzegels van 36 cent ter voldoening van port en luchtrecht, tezamen van brieven tot 5 gram. Verwacht wordt, dat door de verschillen de maatregelen aan de nog bestaande be zwaren tegen luchtpostvervoer naar Ned.- Indië in belangrijke mate zal zijn tegemoet gekemen en dat degenen, die tot nog toe niet of zelden van de luchtpost gebruik maakten, voortaan regelmatig hun corerspondentie voor Ned.-Indië en de aan de luchtroute ge- 'egen landen per luchtpost zullen verzen den. Alleen dan zal de nationale luchtweg Ne derland—Ned.-Indië kunnen groeien tot een verbinding, waarop Nederland met recht trots kan zijn. Christel". In een onderhoud met een journalist sprak mevr. Johannsen over de vreugde, die het be richt haar had gebracht. Zij verklaarde, geen oogenblik eraan te hebben getwijfeld dat haar man nog in leven was. Zes weken ge leden was hij uit Hamburg vertrokken om te Berlijn en Leipzig voorbereidingen voor de Oceaanvlucht te treffen. Op 14 September had zij het laatste bericht ontvangen, toen haar man haar meedeelde, dat hij uit'Portu gal zou starten. Ir een brief had hij haar ge schreven, dat hij met zijn metgezellen ook per vliegtuig naar Duitschland zou terugkee- ren om als eerste den Oceaan in beide richtin gen over te vliegen. Het Noorsche stoomschip „Belmoira", dat de Duitsche Oceaanvliegers gered heeft, is met een lading locomotieven op weg naar Sovjet-Rusland en zal als eerste haven Ko penhagen aandoen. Aangezien het schip slechts een zeer ongunstige accomodatie heeft om de geredden onder te brengen, acht men het waarschijnlijk, dai de Oceaanvlie gers in volle zee door een passagiersschip zullen worden overgenomen. gebeurtenis, dat voortaan eiken Donderdaa- het volgende telegram. DE DUITSCHE OCEAANVLIEGERS GERED! Wrak van een vliegtuig waarge nomen. Volgens een bericht uit Halifax heeft het Ncorsche stoomschin „Belmoira" niet ver van de kust van New-Foundland een wrak van een vliegtuig waargenomen. De mogelijkheid is niet uitgesloten, dat dit het toestel zou kunnen zijn, waarmede de vliegers Rody en Johannsen getracht hebben den Oceaan over te vliegen. Het bericht uit Kopenhagen, volgens het welk Rody aan de Canadeesche kust zou zijn geland, is tot nu toe niet bevestigd. De Duitsche Oceaanvliegers gered? Gisteravond is bij de Junkersfabrieken te Dessau een telegram ingekomen van den vol genden inhoud: „Motorschip Belmoira via Cape Race 148 uren heeft de machine gedreven. Wij hebben het toestel verlaten. Aan boord Belmoira Kapitein Johannsen." Volgens dit telegram zou dus het toestel van de Oceaanvliegers Rody en Johannsen een noodlanding op zee gemaakt hebben. De vliegmachine zou dus zes dagen ondanks het slechte weer zijn blijven drijven, terwijl de vliegers zich thans aan boord zouden bevin den van het Noorsche motorschop „Bel moira", dat hen vermoedelijk heeft opgepikt. Het bericht bevestigd! Een bericht uit New York bevestigt, dat de oceaanvliegers Rodv en Johannsen en Veiga gistermorgen door het stoomschip „Belmoira" zijn opgepikt. Zij bevinden zich momenteel aan boord van het Noorsche schip Hoe de redding geschiedde. •Over de wonderbaarlijke redding van de Duitsche Oceaan vliegers wordt uit Halifac nog het volgende gemeld: Het Noorsche stoomschip „Belmpira" nam het wrak van het vliegtuig waar des morgens om 7 uur op 80 mijlen van de kust van New Foundland. De juiste plaatsbepaling was 25 graden 26 mmuten Noorderbreedte en 54 graden 31 minuten westerlengte. Het schip zette onmid dellijk koers naar het wrak, waarop drie per sonen voortdurend signalen gaven. Zij wer den aan boord van het schip genomen, waar bleek, dat het de Duitsche oceaanvliegers wa ren, die op 13 September van Portugal ge start waren voor den Oceaantocht naar New York. De vliegers waren geheel uitgeput. Ter wijl Rody en Johannsen niet gewond waren, had de Portugees Veiga bij het dalen op den Oceaan een lichte beenblessure opgeloopen. Vermoedelijk zijn de Oceaanvliegers een uur na de kruising van het Amerikaansche stoomschip „Penland" in de nabijheid van Halifax, waar zij ook het laatst gezien wa ren, wegens motordefect gedaald, waarna zij bijna 7 dagen op den Oceaan hebben rondge dreven. Dat de vliegers zoolang met hun landvliegtuig op het water konden blijven11 vermoedelijk toe te schrijven aan1 deomsle digheid, dat de Junkersmachine holle draag vlakken heeft, waardoor het vliegtuig n g zonken is Onderhoud met Mevr. Johannsen. De echtgenoote van den Duitsche °c^aa". i^Yifhannsen ontving ^teravond^ te Na 148 4-yv evii - vlieger Johannsen ontving ruim kwart over negen van Voetbal. Hollandia blijft derde klasser. De definitieve beslissing is gevallen. In de bestuursvergadering van den K. N. V. B. is thans eindelijk over het lot van Hollandia be slist. Bij stemming bleken vier bestuursleden voor handhaving van Hollandia in de tweede klasse, en eveneens vier voor het plaatsen der Hoornsche club in de derde klasse. De stem men staakten dus, zoodat de stem van den voorzitter de beslissing zou moeten geven. En de voorzitter besliste, dat Hollandia degra deerde Hollandia zal dus dit seizoen in de derde- klasse moeten spelen. Het spijt ons, dat de zaak zoo geloopen is. Niet alleen, omdat wij Hollandia slechts noode missen in de tweede klasse, maar ook, omdat ons gevoel ons zegt, dat Hollandia de dupe geworden is van een onrechtvaardige handeling. Hollandia derde klasser! Mocht het waar zijn, dat deze afdaling slechts één seizoen zal duren. Mocht het waar zijn, dat Hollan dia met vlag en wimpel kampioen wordt en straks weer terug keert in de tweede klasse! Kop op! Hoornsche leeuwen! En zorgt, dat het volgend seizoen Hollandia weer terug is in de klasse, waarin ze nog altijd thuis hoort Het programma voor Zondag a.s. De Sportkroniek vermeldt het volgende programma voor Zondag 27 September e.k.: Afdeeling I, le klasse. West-FrisiaH.V.V. Hermes-D. V. S.—'t Gooi. R. C. H.-K. F. C. H. B. S.—Sparta. Stormvogels—Ajax. 2e klasse A V. V. A—Haarlem. D. W. S.—H. R. C. W. F. C.-Z. V. V. Alcmaria Victrix—De Spartaan (F. A. Visser) BloemendaalKUheim. 2e klasse B. D. E. C.—T. O. G. ZeeburgiaVelox. ZandvoortB. F. C. E. D. O.—Baarn. Hercules—A. F. C. 3e klasse A. HelderAssendelft. Zaandijk—Hollandia. De Kennemers—Q. S. C. Meervogels—K. V. V. 4e klasse A. P urmersteijn— Beverwij k. D T. S.-E. V. C. 4e klasse B. W. M. S.—Schinkelhaven. J. O. S.—Zaanlandia. R. C. A.—Zilvermeeuwen. Ahrend's V. C.—Heemskerk. Reserve 2e klasse A. V. S. V. 2—Alcmaria Victrix 2 (H. N i e v a a r d Jr.) De Spartaan 2—Blauw-Wit 2. K. F. C. 2-W. F. C. 2. De Volewijckers 2R. C. H. 2 H. R. S. 2—D. E. C. 2 Reserve 3e klasse A. Hollandia 2—Z. F. C. 3. O. S. V. 2—Helder 2. Afdeeling II. Ie klasse. Blauw-Wit—Feijenoord. A. D. O.—V. S. V. Z. F. C.-H F C. Xerxes—V. U. C. Hilversum—D. F. C. Afdeeling III. Ie klasse. Ie klasse. Tubantia—Z. A. C. Robur et Velocitas—Go Ahead VitesseEnschede. P. E. C A. G. O. V. V. Heracles—Wageningen. Afdeeling IV. M. V. V.—Blijerheide. p S. V.-l.o.N.G.A. Willem II—N.O.A.D B V V—Eindhoven. De Valk-N.A.C. Afdeeling V. Ie klasse. LeeuwardenVelocitas. Friesland—Alcides. Frisia—Achilles. Be Quick—F. V. C. Veendam—G. V. A. V. Het Miss Blanche album. Van de Vitt. Egyptian Cig. Company, wel bekend door haar „Miss Blanche"-merken, ontvingen wij de derde serie van de Miss Blanche-albums. Zooals men weet, kunnen de voetballiefhebbers in dit album de ver schillende foto-tjes plakken van de diverse elftallen, die in den K. N. V. B. spelen. Het album, dat wij ter kennismaking kre gen, is geheel ingeplakt en bevat de elftallen van alle l§te en 2de klassers in den K. N. V. B. en als slot het Ned. elftal. Bovendien zün de clubkleuren overal aangegeven, terwijl de plaats, waar de elftallen thuis behooren, eveneens is vermeld. Het album biedt dus wel een schitterend overzicht van onze be kende voetballers en wij kunnen begrijpen, dat zeer velen dit werkje willen bezitten. Het is hier in Alkmaar verkrijgbaar bij de firma Hartland in de Langestraat voor een zeer civielen prijs en het zal ook daar wel de noo- dige aftrek vinden! VRIJGESPROKEN VAN MOORD De eisch was 8 iaren. De rechtbank te 's Gravenhage heeft he den vonnis gewezen in de zaak van den chauf D. P., die verdacht was van den moord op zekeren N., gepleegd in den nacht van 15 op 16 Juni j 1. aldaar. De eisch was acht jaar gevangenisstraf. De rechtbank sprak heden den verdachte vrij. Het hoofdbestuur van Volksonderwijs heeft de overtuiging, dat ook uw hoofdbe stuur daartoe zal wenschen mede te werken. De wijze waarop dit zal kunnen geschieden en hoe deze aktie het beste zal kunnen wor den gevoerd, wenscht ons hoofdbestuur tot een onderwerp van bespreking te maken op een bijeenkomst van de vertegenwoordigers- (sters) van de aangeschreven hoofdbesturen, die gehouden wordt op Zaterdag 3 October a.s., te 2 uur in het Parkhotel, Hohbema- straat te Amsterdam. ARRONDISSEMENTSRECHTBANK TE ALKMAAR. Meervoudige strafkamer. Zitting van Dinsdag 22 September. Uitspraken vorige zitting. Berend M., Alkmaar. Valschheid in ge schrifte en gebruikmaking 60 boete of 50 dagen. Adrianus Petrus G., Heiloo. Als voren. Arie v. d. E., Alkmaar. Hoogei beroep overtr. art. 3 motor- en rij wiel wet. Vrijge sproken. Jitse v. d. M., IJmuiden. Hooger beroep overtr. M. en R.-wet. 20 boete of 20 dagen en schadevergoeding van 10. Carolus A., Wijk aan Zee. Hooger beroep overtreding art. 14 en 27 Motor- en Rijwiel- wet. Vonnissen bevestigd. Joh. Chr. B., Warenwet. Uitgesteld. Pieter G., St. Pancras Hooger beroep art 22 Motor- en Rijwielwet Vonnis bevestigd. Hylke de V., Enkhuizen, gedetineerd, mis drijf art 247 wetb. v strafr. Nader onder zoek gelast. KANTONGERECHT TE ALKMAAR. (Mondelinge uitspraak 18 September 1931)- S. H. te Alkmaar, nachtrust verstoren, 2 boete of 2 dagen hechtenis. H. S te Alkmaar, overtreding IJkwet, 6 boete of 6 dagen hechtenis. J. B. en J. de V. te Amsterdam, overtre ding Visscherijwet, ieder 4 boete of 4 dagen hechtenis. E. P., P. G. Ez. en P. G. Hz. te Egmond aan Zee, overtreding Jachtwet, de le en 3e ieder 30 boete of 30 dagen hechtenis, de 2e 20 boete of 20 dagen hechtenis. P. J. W. te Haarlem, j. N. te Limmen, W K. te IJmuiden, A. K., M. H. en A B. te Bergen, A. K. te Heiloo, C. J. en A. H. te Heemskerk, C. M. te Westwoud, H. J. N. te Schermerhorn, P. P. te Oudorp, N. V. te Zwaagdijk, A. S. te Rustenburg, J. J. S. te Blokker, M. B. te Harderwijk, C. GC. V., C. K-, C. G. en F. K. te Hugowaard, J. S., J. H., R. J. en C. D. te Alkmaar, overtreding Motor- en Rijwielwet, de 1ste 1 boete of 1 dag hechtenis, de 2e niet ontvankelijk verkla ring v/h O.M., de 3e 2 X 10 boete of 2 X 10 dagen hechtenis, de 4e 12 boete of 12 dagen hechtenis, de 5e, 7e en 22ste ieder 2 boete of 2 dagen hechtenis, de 6e, 8ste, 10e, 12e, 13e, 14e, 15e, 18e, 19e, 20ste, 21ste, 23ste, 24ste en 25ste ieder 4 boete of 4 da gen hechtenis, de 9e 3 boete of 3 dagen hechtenis, de 11e 5 boete of 5 dagen hech tenis, de 17e 6 boete of 1 week tuchtschool. H. Z. te Castricum, S. Z. te Egmond aan Zee, A. W. en J. D. te Amsterdam, P. V. te Oudorp, P. de W. en J. F. H. te Alkmaar, dronkenschap, de 1ste 8 boete of 8 dagen hechtenis, de 2e, 3e, 4e, 5e en 7e, ieder 3 boete of 3 dagen hechtenis, de 6e 5 boete of 3 dagen hechtenis H. M. L., H. H. R., E. v. d Z., P. D M., J. J. F., E. N., D. F., A- S. en C. V. te Am sterdam, ioopen over verboden grond, de lste, 2e, 3e, 4e, 5e, 6e, 7e en 8ste, ieder 3 boete of 3 dagen hechtenis, de 9e 1.50 boete of 1 dag hechtenis. H. R. te Haarlem, D. E S. te Druten, A. V., W. H. en P. V. te Alkmaar, H. H. en R H. te Amsterdam, J. D. te Schagen, A. E. te Zijpe, C. K. te Hugowaard, H. S. te Frane ker, overtreding Politie-verordening, de lste, 6e en 8ste, ieder 2 boete of 2 dagen hech tenis, de 2e, 3e, 4e 7e en 11e, ieder 3 boete of 3 dagen hechtenis, de 5e 1 boete of 1 dag hechtenis, de 9e en 10e 4 boete of 4 dagen hechtenis. F. G., H. H., J. K., S. S., J. H., J B„ J. G., J. H., H. A. N G. K., K. P., W. N J. H., H. J. H., P. M., W. J. I., C. V, J. v. B. en B. R., allen te Castricum, overtreding Bouw- en Woningverojdening, ieder 2 boete of 2 dagen hechtenis. E. P., B. V., J. S., M. B., J. J., A R., P. P., N. R. Th. v. B., R. K., J. C. D., A. C. S., J. N. B., A. P., P. Z., P. A. B W. M de L., P. F., A. C. J., C. V., J. v. d. O., G H W., M. B., W. G. T., G J. v. W., D. M„ E. Z., S. M. S., B. C. M. H., allen te Alkmaar, overtreding Kieswet, de lste geen straf toege past, de overigen ieder 0.50 boete of 1 dag hechtenis. TEGEN HET RAPPORT DER COMMISSIE-RUTGERS. Aan de hoofdbesturen van de Onderwijs- en Onderwijzersvereenigingen, Politieke Par tijen en Vakcentrale's, voorstanders van Openbaar Onderwijs, is door het hoofdbe stuur van „Volksonderwijs" het volgend schrijven gezonden: Nu het ontwerp tot wijziging van de La ger Onderwijswet 1920 bij de Tweede Ka mer is ingediend, en zijn inhoud op de basis van het rapport-Rutgers dermate een aanslag is op ons onderwijs, in 't bij zonder op ons openbaar onderwijs, dat daar tegen naar de meening van ons hoofdbestuur met alle kracht moet worden geageerd, mee- nen wij de vrijheid te mogen nemen te trach ten tot 'n over de geheele linie der voorstan ders van de openb. school in groote eensge zindheid en samenwerking te voeren uitge breide aktie te geraken. VERTROKKEN PERSONEN. ALKMAAR. E. P. M. Veltman, van Emmastraat 23, naar Bergen (N.-H.) E. C. Martin, echtg van M C. Huiberts en kinderen, ILK van Zochcrstraat 27a, nrar Ned. Oost-Indië. N. Suiker, R K., boeren knecht, van Zeglis 61, naar Heerhugo- waard. N. Hagtns, geen, ie stuurman g». vaart, van Karnemelksbuurt 24 naar Amsterdam. A Leek, R.K, van Oude gracht 29, naar Beverwijk. J. Blaau- boer, wed. Pieter van Eeten, N H.. zonder beroep, van Kenn. straatweg 93 inw naar Anna Paulowna. A Paauw, wed. C Mus, Gepens. I.W., N.H., van Verdron- kenoord 6, naar Velsen. J Sants, geen, leerl. machinist N.S., van Eikelenberg- stiaat 27, naar Enkhuizen A H Wou ters, R K., leeraar NO, van Tuinstraat 69, naar Amsterdam. C Woud, zeen, z b., van Pr Hendrikstraat 26, naar Bus- sum A. Langenberg, D.G dienstbode, van Doelenstraat 13, naar Zuid- en Noord-Sch&rmer. C H M flue? RK., dienstbode, van Tuinstraat 5, n. Scher merhorn. W. R. Elema, N H., zonder beroep, van Nieuwlandersingel 43, naar Utrecht. C. A. Bruggeling, geen, cho coladewerker, van Gashouderstraat 29, naar Oudorp. J. M. A van der Kuip, P K„ van Mient 21, naar Bergen (N H E H. van den Idsert R K metselaar, van Clarissenbuurt 35. naar Heel en Pan heel. M. Kaan, geen, van Langestraat 62, naar W'nkel. Th. J. Viset, R K.. bo- terbezorger. van Duivenlaan 3, naar Den Helder. N. G. Klaver, R K., en broertje, van Geest 52 naar 's-Gravenhage. Ch. J. Koning, N.H., z b., van Molenbuurt 22, naar Koedijk. O. van der Baan. R. K., z.b van Dijkgraafstraat 29. naar Til burg. A. A. Groot, R.K., dienstbode, van Kanaalkade 30, naar Oude Niedorp M. F. Gabrieis, R Konderwijzer, van Nassaulaan 30, naar Roosendaal en Nis pen. Chr N. van den Idesert. R K van 2e Tuindwar-straat 15a, naar Bergen op Zoom. P. A. Schaafsma, GK. inspec teur Verz Mij., ven Kanaalkade 4fia, n. Zwolle. A. Veldman, G K dienstbode, van Uitenboschstraat 29, naar Haarlem J te Winkel, D.G., van Metiusgracht 13, naar Delft. Niet officieel. 4f7« STAATSLOTERIJ. Trekking van Dinsdag 22 September 1931. Be Klasse, le Llist. Hcoge Prijzen. No. 1041& 1500. No. 4848 1000. No. 6978. 7630. 16773. 18886 400. No. 7685, 13669. 16400 200. No. 3711 3984. 5145. 7269. 8047. 10846. 10959, 11619, 14421, 16703. 16894, 17011, 18343 100. 38 122 171 351 501 516 579 592 648 787 1281 819 833 941 949 993 1109 1223 1349 1465 1563 1742 1772 1965 1973 2103 2311 2331 2373 2386 2489 2576 2591 2754 2951 3067 3284 3548 3567 3892 3973 4375 4720 5371 4744 5110 5123 5138 5177 5195 5368 5409 5435 5584 5951 5962 6140 6235 6284 6341 6368 6416 6429 6534 6672 6702 6732 6735 6934 7043 7202 7396 7556 7734 7954 7981 8093 8343 8606 8660 8834 8926 8975 9074 9108 9110 9202 9242 9271 9319 9547 9749 9774 10016 10123 10378 10384 10420 10582 10608 10782 10927 11041 11122 11212 11257 11263 11287 11455 11474 11536 11667 11793 11798 11902 11954 12082 12233 12264 12394 12540 12562 12653 12743 12783 12842 12865 12976 13023 13253 13315 13438 13457 13592 13701 14074 14194 14244 14468 14554 14695 14701 14927 15097 15174 15503 15510 15529 15549 15651 15840 15895 15900 15919 lo93l 16377 16387 I6*0.v 16655 16927 16994 17259 17317 17359 17528 17677 17760 17882 17888 18148 18201 18333 18397 18425 18478 18588 18667 18697 18732 18830 19009 19109 19157 19188 19243 19271 19277 194.54 19597 19644 19722 19757 20072 NIETEN: 33» 80 159 181 218 262 297 335 369 482 506 521 527 543 552 705 814 860 920 958 959 974 1018 1032 1165 1171 1212 1214 1234 1297 1343 1471 1576 1595 1621 1644 1652 1655 1690 1793 1944 1999 2068 2201 2326 2351 2365 2414 2430 2573 2580 2647 2650 2700 2806 2844' 2891 2919 3002 3028 3045 3065 3220 3260 3367 3413 3415 3633 3648 3677 3700 3746 3780 3810 3817 3834 3873 3898 3900 3923 3960 3962 29 <8 4007 4013 4088 4094 4115 4178 4216 4235 4237 4246 4287 4304 4313 4334 4393 4507 4534 4545 4672 4690 4705 4712 4794 4882 5165 5196 5303 5351 5367 5370 5381 5480 5522 5531 5568 5612 5669 5709 5711 5780 5785 5900 5967 5977 6001! 6013 6036 6038 6075 6080 6230 6245 6248 6252 6260 6277 6302 6331 6377 6550 6646 6675 6759 6782 6851 6932 6942 6950 6961 7025 7175 7207 7287 73.55 7357 7464 7502 7536 7517 7627 7645 7665 7684 7706 7726 7" 77 7806 7807 7827 7857 7888 7922 8017 8058 8107 8151 8213 8317 8362 8376 8411 8432 8438 8452 8475 8496 8518 8525 8666 8746 8789 8871 8889 8906 8922 9035 9061 9168 9169 9171 9174 9189 9317 9325 9366 9412 9415 9434 9435 9440 9474 9566 9582 9585 9613 9674 9736 9753 9963 9983 10008 10026 10058 10119 10131 1023Ö 10239 10284 10304 10365 10412 10418 10463 10469 10494 10610 10633 10639 10680 10687 10726 10774 10816 10871 10873 10912 10954 10981 11011 11058 11068 11124 11235 11351 11413 11417 11433 11491 11542 11609 11624 11658 11704 11722 11727 11852 11853 11881 11896 11909 11939 12003 12101 13110 12115 12139 12341 12410 12435 12439 12524 12612 12720 12726 12733 12840 12853 12870 12886 12924 12932 12947 12979 13005 13016 13124 13169 13190 13194 13278 13279 13283 13285 13287 13304 13344 13384 13398 13402 13435 13482 13575 13685 13690 13754 13876 13908 13926 13943 13996 14006 14030 14055 14082 14110 14116 14201 14331 14405 14469 14544 14618 14678 14686 14725 14730 14746 14756 14790 14862 14874 14887 14905 14935 15038 15054 15056 15104 15182 15204 15207 .3254 15307 15311 15432 15459 15539 15544 15552 15654 15682 15701 15725 15729 15740 15748 15799 15801 15904 15926 15951 15982 16056 16077 16152 16176 16189 16191 16192 16223 16244 16322 16330 16331 16352 16359 16468 16487 16635 16654 16768 16777 16S00 16803 16806 15880 16S96 16919 16977 16980 17187 17254 17408 17423 17529 17538 17559 17577 17596 17607 17609 17655 17686 17713 17720 17735 17756 17759 17771 17788 17819 17837 17880 17937 17988 18124 18160 18161 18376 18391 18512 18532 18585 18753 1S767 18855 18884 18919 18932 18948 18996 19036 19183 19209 19270 19511 19517 19554 19568 19584 19601 19615 19629 19733 19845 19857 19939 20027 20093 20145 20157 20159 20168 20217 20334 20381 20433 20460 20490 20495 20588 20599 20660 20700 20703 20728 20758 20766 20793 20615 20946 20965

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1931 | | pagina 7