flinke Naaister,
Nette Jongen
L Buitengewone Prijsdaling
WollenDekens
2 eerste Hypotheken
Advectenüën
Spott
Winkeljuffrouw,
Nette Dienstbode
gevraagd
hulp in de huishouding.
STOFZUIGERS
MEERENKLEEDERMAKERIJ VOOR FIJNE MAATKLEEDING.
CAREL J. SCHMIDT, ALKMAAR. TELEFOON 1151.
GEBR. LUST
Gem. ged. van benedenhuis
Slechts deze week
zwaar VLOERZEIL
GEBR. LUST,
EEN GRAS- EN DIRT-TRACKBAAN
Bij VELStN?
Inplaats van kaarten.
TILLY WOUDHUYSEN,
FRANS,
voor de huishouding,
noodhulp-dagmeisje.
gevraagd,
KEG's Groothandel,
Bakkersknecht
Geen 2 jaar in de schuld.
van f 12.50 tot f35.—
Vijzelstraat 5, boven OVfl, Amsterdam.
MET BEHOUD VAN ONS 1ste KLAS WERK EN PRIMA FOURNITUREN.
WIJ ONTVINGEN EEN KEURCOLLECTIE NIEUWE
VOOR J A ARSST OFFÊÈi 8932.
KEUZE UIT HONDERDEN DESSINS.
BLAUW KAMGAREN COSTUUMS NAAR MAAT VANAF F 39.00.
PRACHT KWALITEIT PRIMA THANS F 44.00.
HET ZICHTBAAR BEWIJS VAN VERTROUWEN DAT WIJ U GEVEN IS ONS GROOTSTE SUCCES.
El KELEN BERGSTRAAT, HOEK SCHASENSTRAAT.
TELEF. 971.
Wesr^eloopen
jong, langharig hondje,
TEL. 971.
aanbieding van coupons
GROOISCHE PLANNEN, MAAR... UITVOERBAAR?!
Heden qverleed plotseling
onze beste Vader, Groot
vader en Neef, de Heer
DIRK BOONTJES Jz.,
in den ouderdom van ruim
67 jaar.
Heiloo, 26 Jan. 1932.
Rijksstraatweg A 9.
Fam. BOONTJES.
Fam. DIRKMAAT.
De teraardebestelling 'al
plaats hebben Vrijdag 29
Januari a s. des n m. 2 uur
te St. Maartensbrug.
Vertrek sterfhui.. 1 uur.
Eenige en algemeene
kennisgeving.
Geen bezoek.
Geboren:
GONNIE,
dochter van
H. DE VRIES
en
M. DE VRIES—PAARLBERG.
Oterleek, 26 JaD. 1932.
Na een langdurig lijden
overleed den 25sten Ja
nuari te 's-Gravenhage, ons
lief nichtje
echtgenoote van den
heer J. B LORREWA,
in den ouderdom van 35
jaar.
Alkmaar, 27 Januari
C. M. KRAK-ENTKEN.
C. KRAK.
Heden overleed zacht en
kalm, onze geliefde Moeder
TIETJE BAKKER,
weduwe van den heer
KLAAS BOOT,
in den ouderdom van 83
jaar.
Velsen Noord,
26 Januari 1932.
Corverslaan L 2d.
Uit aller naam,
Mevr. de Wed.
K. KLAVER—BOOT
De teraardebestelling zal
plaats hebben op Vrijdag
29 Januari a.s.; vertrek-
sterfhuis nam. 1.30 uur, op
de begraafplaats de Biezen
2.45 uur.
nemen. Hiermee nam de dader per ge
reedstaande personenauto de vlucht. De
postbeambte had nog gelegenheid het
nummer van den wagen ongeveer op te
nemen, welke aanwijzing, gevoegd bij
andere, leidde tot opsporing van twee
verdachten, een groentenkoopman en
een los werkman alsmede tot het vin
den van een deel van den bv.it ongeveer
8000, welke buit in totaal plus minus
17.000 had bedragen.
Aanvankelijk werd aan beide verdach
ten diefstal in vereeniging ten laste ge
legd, doch de officier van justitie heeft
later den eersten verdachte buiten ver
volging gesteld, hoewel deze een volle
dige bekentenis had afgelegd, waarbij
hij zijn medeverdachte als mededader
aanwees en ofschoon ten huize van
eerstbedoelde ongeveer 8000 van den
buit verborgen was gevonden.
Bij dagvaarding werd nu aan den
tweeden verdachte ten laste gelegd het
wegnemen met het oogmerk om zich
wederrechtelijk toe te eigenen een post
zak, inhoudende een geldsbedrag van
omstreeks 17.000, alsmede een groot
aantal brieven met en zonder gelds-
waardigen inhoud, toebehoorende aan
den Staat der Nederlanden.
Er waren van du zijde van het O. M
veertien getuigen en deskundigen opge
roepen en van de zijde van den verdedi
ger, mr. M. H. Huygens, vier getuigen
en een psychiater a décharge.
Getuigenverhoor.
Bij het getuigenverhoor erkende de
37-jarlge hulpbesteller-chauffeur bij de
posterijen, die de auto bestuurd heeft,
den wagen slechts met een krukslot,
niet met het yaleslot gesloten te hebben.
President: „Hebt u daarna gemerkt,
dat iets uit den wagen werd weggeno
men?"
Get.: „Ja, ik zag iemand met een post
zak, nadat die man de deur had weten
te openen, hard wegloopen. Het was
donker 's avonds voor half negen, zoo
dat ik niet veel kon onderscheiden. Wel
heb ik het nummer van de personen
auto zoo goed mogelijk opgenomen.
De verdediger mr. Huygens vroeg, in
hoeveel tijd zich een en ander heeft af
gespeeld.
Get.: „Alles binnen ten hoogste drie
minuten".
Daarna werd de ex-medeverdachte ge
hoord. Deze verklaarde de personenauto
op Maandag 28 Sept. gehuurd te hebben
ongeveer 6 uur in een garage aan de
Vaillantlaan. Daarmee is hij weggere
den tot een punt, waar later de ver
dachte in de auto is komen zitten. On
derweg heeft get. nog een reparatie aan
een der lampen van de auto verricht
Van het voornemen om dien avond de
postauto te behooren, is toen echter af
gezien. Get. had er geen zin meer in.
Pres.: „Toen hebt u daarmede ge
wacht tot den volgenden avond".
Get. erkende dit. Men is toen naar de
Witte Brug gereden, waar de komst
van de postauto werd afgewacht. Na
den zak met geldwaarden daaruit te heb
ben weggenomen, is get. met de perso
nenauto weggereden. Een deel van de
zen inhoud werd bij hem thuis verbor
gen, op zoodanige wijze, dat zijn huisge-
nooten het niet bemerkten. Verdachte
heeft daarna den leegen postzak verbor
gen. Het bankpapier heeft hij bij hem
thuis op tafel neergelegd en later in de
C. verborgen in een ruimte onder
hen grond.
Voorts werd o.a. als getuige gehoord
een hulpbesteller, die op 28 Sept. op de
Postauto zat. Hij heeft toen enkele per
sonen opgemerkt, die zich bij de Witte
Brug verdacht ophieldeD-
Geboren:
zoon van
J. C. VAN GIJZEN
en
M. E. A. VAN GIJZEN—
van der Klei.
Alkmaar, 27 Januari 1932.
De eenige uitdeelingslijst in het
faillissement van A. Jongman, los
werkman en winkelier, te den
Helder (Huisduinen) ligt gedurende
tien dagen ter kostelooze inzage
van de schuldeischers ter Griffie
van de Arr. Rechtbank te Alkmaar
en van het Kantongerecht te den
Heider.
Alkmaar, 26 Januari 1932.
Mr. H. Th. A. VAN DER LOOS, cur.
Kenn.straatweg 29.
Net meisje, oud 18 jaar, zoekt
betrekking als
ook voor lichte administratie. Goed
kunnende typen. 'Liefstin Alkmaar)
Brieven onder letter O 803,
Bureau van dit Blad.
wegens huwelijk der tegenwoordige,
P.G., voor dag en nacht, tegen
half Februari, klein gezin, goed
tehuis. Zich aan te melden bij
Mevr. J. VAN HEELSBERGEN,
Groet gem. Schoorl, Achterweg
148. Tel. 504.
Gevraagd op het Atelier van de
Firma M. MEIJER ZOON, Lan-
gestraat 35,
voor direct.
Nette juffrouw b.z.a.
P.G., v.g.v., hulp voor het ruwe werk.
Br. onder lett. M 801 bur. v.d. blad.
Meisje, 22 jaar b.z.a. als
Brieven onder no. 154 aan Bureau
Nieuwe Hoornsche Courant te Hoorn.
Gevraagd, wegens ziekte van het
tegenwoordige, een
Adres te bevragen Boekh. de Rooij.
LANGESTRAAT 67.
z.z.g. gepl. in gem. bedrijf, liefst
waar gelegenheid bestaat later zaak
over te nemen of te huren, liefst
omgeving Alkmaar of Bergen. Br.
no. 24, Boekh. ZWAAN <ft ZOON,
Alkmaar.
volle garantie, w.o. El. Lux, Excelsior
Nilfish, Premier, Vampyr, enz., enz.,
110125 en 220 Volt voorradig-
geheel zuiver wol f 4.90, f 5.90,
f 6.90, 7.50, f 9.50, f 10.50, f 10.90,
f 12.50, f 14.00 en f 16.00. Enorme
sorteering in alle maten en mo
derne kleuren.
Aanbevelend,
St. Annastraat 11 hoek Fnidsen.
TECHN. EXPERTISES,
Brand-, Transport- en
Bedrijfsschaden,
TAXATIES
SCHOLTENS Co.,
Schermerweg 11, Alkmaar,Tel. 1429
aangeboden, met vrij gebruik van
keuken, voor echtp. z. kinderen,
bill. condities. Brieven lett. N 802
bur. van dit blad.
GEVHAAGD:
op panden met ruime overwaarde.
Brieven letter R 805 bur v.d. blad.
bruin, staande ooren, krulstaart»
teel, mager, tegen belooning terug
te bezorgen
Huize „HACKFORT", Zandersloot.
van 9, 10, 11 en 12 EJ, tegen
abnormaal lage prijzen. Alleen te
bevragen in den winkel.
Aanbevelend,
St. Annastraat 11 boek Fnidsen.
Daarna werden verschillende getuigen
en een deskundige h décharge, opgeroe
pen door den verdediger, gehoord. Al
lereerst dr. Van Ophuysen, psychiater,
die verklaarde een rapport van de dok
toren Gerritsen en Scholtens omtrent
het psychiatrisch onderzoek van den
ex-medeverdachte te hebben gecontro
leerd. In hoofdzaak kan hij dit rapport
bevestigen, waarin ten aanzien van de
zen man wordt verklaard, dat deze een
aangeboren geestelijk defect heeft en
dat zijn geestelijke capaciteit zeer veel
geringer is dan normaal, zoomede dat
hij uit de vrije maatschappij, waarvoor
hij gevaarlijk is, behoort te worden ver
wijderd, echter niet door plaatsing in
een gevangenis, doch in ee„ gesticht.
Spr. ziec in den patiënt een psychopaat,
die behept is met bepaalde eigenschap
pen, welke hem in staat stellen een han
deltje te drijven, maar tevens misdrij
ven te plegen. Het rapport bevat vol
doende gegevens om zich een oordeel te
vormen omtrent de geloofwaardigheid
van de verklaringen van dezen man,
maar diezelfde posiviteit kan ertoe lei
den, dat verklaringen ten onrechte door
hem gedaan om een ander te bezwaren,
als juist worden aangemerkt.
Dr. Gerritsen, als deskundige gehoord,
meende, dat de psychische afwijkingen
van den ex-medeverdachte buiten diens
geloofwaardigheid omgaan, d.w.z. pa
thologisch gesproken
Verdachte bleef ontkennen. I.ij zeide,
noch den 28cicn noch den 29sten Sept
bij de Witte Brug te zijn geweest. Wel
heeft hij den 28sten Sept. een eindje met
meergenoemden ex-verdachte meegere
den. Op een vraag of dit zijn eigen wa
gen was, antwoordde deze toen tot
verdachte: neen, mijn eigen wagen staat
in Amsterdam. Verdachte achtte het te
gek om los te loopen, dat hij een half
uur, nadat het misdrijf is gep'leegd, met
een tasch in een tramwagen zou hebben
gezeten. Hij heeft nog nooit op lijn 14
gestaan.
Daarna werd de zitting geschorst tot
half vier.
Vier jaar geëischt.
In zijn requisitoir betoogde mr. Blok,
dat de verklaring van den eersten ver
dachte die buiten vervolging werd ge
steld hem geloofwaardig voorkomt.
Daarbij wordt ze bevestigd door wat .an
dere getuigen hebben verklaard. De
trambestuurder heeft den tweeden ver
dachte herkend, althans i. eent hem te
herkennen als iemand die in zijn één-
manswagen heeft meegereden op den
bewusten avond.
Verder is gebleken uit het chemisch
onderzoek, dat de gevonden korrels lak
uit de tasch van bekl. van dezelfde soort,
^jn bijzondere soort, zijn als de lak
waarmee postzakken word'"
Mr. M. H Huygens, bekl.'s raadsman,
merkte op, dat de wijze waarop met den
ex-medeverdachte is te werk gegaan
nl. buiten vervolging stelling, hoewel hij
volledig bekende om tegen bekt. te kun
nen getuigen afkeuring verdient, om
dat aldus een prijs wordt gesteld op het
bekennen, terwijl daartegenover een
straf op het ontkennen door bekl. zou
staan.
Pleiter acht den ex-verdachte als ge
tuige geheel onbetrouwbaar. Het is zeer
wel mogelijk, dat er een derde ir het
spel is, dien de kroongetuige er buiten
tracht te houien om het restant van den
buit te redden. In die richting wijst ook
het vinden van een pet, die niet de pet
van een der beide verdachten is.
De politie heeft huiszoeking gedaan
bij bekl., doch zij heeft geen spoor van
een drooglijn gevonden, waarvan de
kroongetuige in den tuin van beki. een
d^el zou hebben afgesneden.
Ten slotte wees spr. er op. dat getuige
reeds jaren en jaren geleden dezen bekl
heeft bezwaard, hetgeen blijkt uit een
door spr. ontvangen brief van den pro
cureur-generaal v. d. Brandeler.
Pleiter acht het voorts zeer onwaar
schijnlijk, dat bekl. een half uur lang
zou hebben rondgewandeld met een
tasch met gestolen waarden in de hand.
Op deze en andere gronden pleitte mr.
Huygens vrijspraak.
In zijn repliek merkte mr. Blok op, dat
de buiten vervolging stelling van den
eersten verdachte niet impliceert dat hij
vrij komt, aangezien hij wegens een an
der feit is gedetineerd. De buiten vervol
ging stelling was echter noodig, omdat
de tweede verdachte bleef ontkennen en
omdat de eerste verdachte diens mede
dader was.
Uitspraak Dinsdag 9 Februari.
Alkmaar heeft vele jaren lang de provin
cie Noordholland op fraaie wijze vertegen
woordigd in de motorwereld, dank zij het be
zit van een grasbaan. En zelfs neemt het zeer
waarschijnlijk een bijzondere positie in, want
als wij ons niet al te zeer vergissen, dan zijn
er in den loop der jaren in Alkmaar meer
motorraces gehouden dan in welk andere
plaats van ons land ook. Een soort record
dus. En een ander mei clings waardig feit is,
dat Alkmaar tot de weinige plaatsen behoort,
waar men kans zag, om geregeld weer motor-
rennen te organiseeren. Dat laatste is wel
zeer bizonder, want het bewijst indirect, dat
motorraces over 't algemeen niet loonend
zijn. Wanneer een vereeniging een niet al te
sterke kas heeft en zij heeft pech met eeft
wedstrijd (door regen bijvoorbeeld), dan wor
den de stroppen in een minimum van tijd zoo
groot, dat men het verder niet waagt en de
baan sluit.
Den laatsten tijd is het waagstuk zoo mo
gelijk nog grooter geworden. Immers, een or-
ganiseerende vereeniging moet tegenwoordig
een vrij groot bedrag uittellen voor prijzen.
Voegt men daarbij de huur van de baan, de
vermakelijkheidsbelastingen, de vergoedin
gen, de regenverzekering, reclame, enz., dan
komt men per race tot een bedrag dat eerder
boven dan beneden de 5000 gulden ligt. Men
begrijpt dus, wat het zeggen wil, als er één
race per seizoen verregent. Dan is het buiten
gewoon moeilijk, om in de resteerende 3 of
4 wedstrijden zooveel winst te maken, dat het
cijfer der inkomsten en uitgaven elkaar dek
ken.
o—
Een tijd geleden werden we verrast met de
vermelding, dat in onze nabijheid een nieuwe
baan geëxploiteerd zou worden. In de ge
meente Velsen zou zich n.1. een combinatie
van personen gevormd hebben, die motor
races zou organiseeren.
Ontegenzeggelijk ligt Velsen niet slecht
Het is als 't ware een centrum, meer nog dan
Alkmaar, dat vanuit het Zuiden slechts per
pont te bereiken is. En wat die pont-misere
zeggen wil, weten de motor-enthousiasten, die
trouw naar Alkmaar komen. Ze moeten het er
voor over hebben, om bij Velsen een uurtje te
wachten, voor dat de pont hen overzet.
Wanneer nu in Velsen een baan was, zou
den al die honderden deze ellende niet meer
kennen. En dus
Dus kregen de plannen schijnbaar vasten
grond. Een onzer groote dagbladen kon n.1.
indertijd een interview publiceeren, dat als het
ware niet meer en niets minder vertelde, dan
dat de baan tegen April geheel en al gereed
zou zijn!
Wat later wist een motorblad bizonderhe-
den mede te deelen, die het hoorde van den
promotor der Velserbaan.
En vlak voor dien tijd kon een meer plaat
selijk blad een vrij lang artikel doen verschij
nen en daarbij een teekening van het terrein
met toebehooren voegen.
Er moest dus wel iets aan de hand zijn in
Velsen, maar toch, we waren eenigszins hui
verig, omdat we de plannen te fantastisch
vonden.
Zoodat wij gisteren een trein namen en
ons naar Driehuis—Westerveld lieten bren
gen.
o
Aan den Hagelingerweg, tusschen het be
kende „Huis te velsen" en de spoorbaan Uit
geestHaarlem ligt een groot terreinencom
plex. Dat zal t. z. t. een sportterrein worden,
met twee motorbanen.
De binnenbaan wordt een sintelbaan en is
bestemd vcor de dirttrack-races. Deze baan
wordt 15 a 20 M. breed (in de bocht 20 k 25
M.) en 350 M. lang. Gm deze baan komt die
van de grasrennen en deze zal de grootte van
dt Alkmaarsche baan krijgen.
Verder moet men publiek hebben. Men
rekent blijkbaar op een 8 a ÏO.OUO man per
wedstrijd, want, zegt de IJmuider Crt., zoo
veel bezoekers trekt Alkmaar somtijds ook en
er is geen enkele reden, waarom het aantal
bezoekers te Velsen kleiner zal zijn. (Wij ge-
looven, dat Alcmaria V. V. V. met 6000 man
heel erg tevreden is!)
Welnu, voor al die bezoekers zal gezorgd
worden. Een overdekte tribune zal gebouwd
worden, die p.aats biedt voof 2000 man. Deze
tribune komt aan den kant van de spoorlijn.
Aan de overzijde en aan de beide bochtkanten
komen de staanplaatsen. Dan is er een motor
park en een autoterrein geprojecteerd en zal
het „Huis te Velsen" als restaurant worden
ingericht.
o—
Zie zoo, dat is ongeveer het plan.
En nu onze bevindingen. In de eerste plaats
dit: wij hebben het niet erg getroffen met
ons uitstapje, want de ziel van de heele zaak,
de heer Nieuwkamp, had juist een droevig
familiegeval en het leek ons daarom beter, om
hem niet lastig te vallen. Maar toch hebben
wij van anderen het een en ander gehoord.
Allereerst dit: de plannen zijn werkelijk
zeer fraai, maar het zijn nog slechts plannen
Het terrein is nog steeds niet gehuurd en heel
gemakkelijk zal dat ook niet gaan, want ter
wijl de organisatoren het land voor 10 jaar
willen pachten, wenschen de eigenaren
slechts een contract van 5 jaar te teekenen.
Zoolang dus de verhuring nog niet vast
staat, kan er niet met de werkzaamheden be
gonnen worden.
Nu komen de gelden. Wie moet de heele in
richting betalen? Lr zal een overdekte tribune
van 20U0 zitplaatsen komen. Hoeveel zou
zoo'n gebouw kosten? Toch zeker niet 8000
gulden, zooals onze zegsman schatte, maar
zeker eenige keeren 8000 gulden?! En dan
het tn orde maken van de baan! Er moeten
bochten komen, welke een helling moeten
hebben. Er moet ee% dirt-#rackbaan komen,
waarvoor hoofdzakelijk sintels gebruikt wor
den. De parkeerterreinen moeten in orde ge
maakt wordentoegangswegen (o.a. een naar
de tribune) moeten gemaak- worden, enz. enz
En tenslotte moet er nog geld zijn voor de
wedstrijden zelf. Heel veel zelfs.
Want en nu omen wij bij de dirt-track-
races er zijn in Nederland geen renners,
die deze „sport" beoefenen, omdat hier tot
nog toe geen enkele dusdanige baan was.
Men zal dus buitenlandsclK krachten moeten
hebben en deze zijn duur, zeer duur zeifs.
Zal een dirt-track-race genoeg publiek trek
ken? Deze vraag is zeer belangrijk. En wij
zijn het met Koolhaas Revers eens, die in
„Het Motorrijwiel" en „Lichte Auto" schrijft,
dat velen zich blind staren op de successen,
behaald in Engeland en Parijs. Maar, zegt
hij verder, nfen verget niet, dat dergelijke
banen hare successen danken aan de omstan
digheid, dat ze liggen in groote wereldsteden
en dat door een dure organisatie, zwaar be-
taa.de cracks, ploegen van internationale
samenstelling en forsche reclame, ze in staat
zijn groote massa's publiek te trekken door
avond wedstrijden, waar de liefhebbers na vol
brachte dagtaak bij kunstlicht komen genie
ten van de motor-acrobatiek hunner favorie
ten. Want deze dirt-track-sport, hoe opwin
dend ook, voornamelijk bij eerste kennisma
king, heeft betrekkelijk weinig uit te staan
met de eigenlijke motorsport. Het is zuiver
acrobatiek, waarvoor sommigen constant en
thousiast blijven, terwijl anderen na een paar
keeren er genoeg van hebben en zich ervan
afwenden. Maar wei is rewezen, dat de orga
nisaties als boven beschreven, al voorspelde
men haar indertijd geen langer leven dan
twee jaren, suites blijven houden en nu al
veel langer haar publiek blijven trekken. Een
dergelijke opzet zo" echter in Neder.and
met uitzondering van Amsterdam of Rotter
dam misschien welhaast geen levensvat
baarheid hebben.
Erg bemoedigend is dat niet.
o
Al met al zijn wij op 't oogenblik nog lang
niet zeker van het feit, dat Velsen straks een
motorbaan rijk zal zijn. Trouwens, definitief
is er ook nog niets vastgesteld en onze zegs
man verklaarde ons dan ook pertinent, dat
de verschiLende persberichten zeer zeker
voorbarig waren geweest. Dat er echter ge
werkt wordt aan grootsche plannen, staat
vast.
Er is echter nog iets anders. De IJmuider
Crt. (en trouwens ook Het Motorrijwiel) ver
telt, dat de eerste grasbaanwedstrijden reeds
10 April a.s. zullen plaats vinden en
voegt deze krant erbij dat daarvoor, even
als voor de andere drie wedstrijden in dit
jaar, tusschen de baandirectie en den Ned.
Rennerbond een regeling is getroffen.
Dat begrijpen we eigenlijk niet goed. Er
bestaat toch ook nog zoo iets als de K. N. M.
V., meenen wij. En dit lichaam heeft no;
steeds niet de wedstrijddata vastgestel
Sterker nog: deze data zullen pas in de vol
gende maand bepaald worden. Ónze vraag
is nu: hoe kan men nu reeds bekend maken,
gezegd?
beteekenen, dat de a.s. Velserbaan geboy-
cott zou worden door dit lichaam en dat het
dus de renners van den Rennersbond verbo
den wordt, om deel te nemen aan de Velser-
races. Dat is toch zeker de bedoeling niet.
Ondersteld echter, dat de K. N. W. V. de
zen datum aan Velsen geeft, dan blijkt daar
uit, dat 10 April, dus over ruim twee maan
den alles kant en klaar moet zijn. Dan moet
de baan gehuurd worden, dan moet de tri
bune klaar zijn, dan moeten de toegangswe
gen in orde zijn, dan moeten de heele omras
tering, de staanplaatsen, de parkeerterreinen,
enz. enz. zoo zijn, dat het publiek ontvangen
kan worden. Dan moeten de opgehoogde
bochten vast liggen. Dan moet... er een
5000 gulden beschikbaar zijn voor de nood
zakelijke onkosten.
De vraag is, wie zijn geld er aan waagt in
dezen tijd. Iemand, die weet, wat een motor
race zeggen wil, koopt nog liever een
„effectje"!
Zoodat wij op het oogenblik nog zeer pes
simistisch zijn, ook al wenschen wij de heeren
in Velsen veel succes met hun plannen. De
grasbaansport zou er wel bij varen!