ALKMAARSCHE COURANT van Kempen en Jan Pijnenburg leiden. SPORT EN WEDSTRIJDEN. Ho. 275 MAANDAG 21 NOVEMBER 1932 De Amsterdamsche Zesdaagsche blijft spannend. Het koppel Dinale-Di Paco uitgevallen. i (Van onzen eigen redacteur. Het laatste wat we in ons nummer van Zaterdag over de Amsterdamsche Zes daagsche konden vertellen, was de stand van Zaterdagmorgen 6 uur, bij den aan vang der neutralisatie. Sinds dien tijd is er ook al weer veel gebeurd, maar idaar ook in deze reportage elk verslag gever een koppelgenoot beslist niet kan ontberen, laten we voor het verloop tot Zondagmiddag twee uur een collega aan het woord. Deze vertelt dan: Als we Zaterdagmorgen om 12 uur, na afloop van de neutralisatie, na ons een korten rust gegund te hebben, het R. A. Ia-gebouw weer betreden, heerscht er vólkernen rust. De renners gaan in een kalm gangetje over de baan en maken af en toe een gezellig praatje onder het rijden. Om twaalf uur, dus na 14 uur rijden zijn 331.840 K M. afgelegd. De volgorde is dan nog dezelfde als van 6 uur des morgens. Tegen 1 uur komt er eenig leven in de brouwerij. De staantribunes gaan zich dan vullen. De overige plaatsen blijven echter nog vrijwel deeg. Langzaam maar zeker komt het publiek de tribunes vui le De renners gaan tempo rijden Het klassement van hali drie Het is half drie, het groene licht gaat aan en de klassementssprint' nemen een aanvang. In de eerste sprint zat niet veel tempo. De winnaar werd v. d. Horst met daarachter Huertgen, Wals en Jan van Kempen. De tweede sprint was voor Piet van Kempen, gevolgd door Braspenninx, Guimbretiere en Rausch. De aerde sprint bracht een valpartij. Er wordt thans flink gejaagd. De Franschman Peix komt te vallen, het schijnt echter niet van ernstigen aard te zijn. want even later zien wij hem weer rijden. Winnaar van de derde sprint werd Wals met daarachter Jan van Kempen, v. d. Horst en Goebel. De vierde sprint is weer voor Piet van Kempen, gevolgd door Dinale Rielens en v. d. Hout. De vijfde sprint is eveneens voor een Hollander, n.1. voor Pijnenburg Hij wordt gevolgd door en Italiaan Di Paco met daarachter Wals en Charlier. De zesde en laatste sprint van het klassement gaat in zeer snel tempo. Onze landgenoot Piet van Kem pen rijdt formidabel en wint. Hij wordt gevolgd door Schorn, Rausch en Rielens. Na afloop van deze klassementssprints om 2 uur 50 is de stand als \olgt: 1. Jan van Kempen en Bogaert 49 pnt. 2. charlierDeneef 27 punten. 3. KI. I'ek Jr.van Hout 20 punten. 4 GuimbretierePeix 3 punten. Op 1 ronde: 5. P. van Kempen en Pijnenburg 57 p. 6. Braspenninx—Wals 22 p. Op 2 ronden: 7. RauschHuertgen 32 p. 8. Goebel—Schorn 24 p. Op 3 ronden: 9 WambstBro cardo 5 p. Op 4ronden: 10 DinaleDi Paco 19 p. Op 5 ronden: 11. v. d. Heydenv. d. Horst 23 p. 12. Rielensvan Buggenhout 13 p. Zooals men ziet is er dus wat stand en ronden betreft niet veel verandering ge komen. Hierna ving er een geweldige klop jacht aan, waarbij vooral Van Kempen en Pijnenburg op den voorgrond traden. De Franschman Peix komt wederom te vallen. Het schijnt thans iets ernstiger te zijn en hij gaat dan ook wat rust nemen. Zooals reeds gezegd, ontstond er na het klassement van half drie een gewel dige jacht. We zagen Piet van Kempen en Pijnenburg, Jan van Kempen en Bo gaert, RauschHuertgen, Rielensvan Buggenhout en BraspenninxWals ron den nemen. Het wisselt echter geregeld. Om 4 uur was de stand als volgt: 1. Jan var. KempenBogaert. Op 1 ronde: 2. P. v. KempenPijnenburg; 3. Rausch Huertgen; 4. Charlier—Deneef. Op 2 ronden: 5. van Nekvan Hout; 6. Guimbretie rePeix. Op 3 ronden: 7 BraspenninxWals; 8. Broccardo Wambst. Op 7 ronden: 9. GoebelSchorn. Op 8 ronden: 10 Rielensvan Buggenhout. Op 9 ronden: 11 v. d. Heydenv. d. Horst 12. DinaleDi Paco. Er is dus groote verandering in den stand gekomen. Na 18 uur rijden waren afgelegd 460.440 K.M. De klassementssprints van hali vijf. Het is inmiddels half vijf geworden Dit is weer de tijd voor de klassements sprints. Deze brachten weer zeer veel spanning. De eerste sprint had tot resultaat- Piet van Kempen, Schorn, Peix en van Nek Jr. De tweede sprint was voor Jan van Kempen met daarachter Wals, Pij nenburg en Goebel. De,derde,sprint was zeer spannend en met minimum ver schil werd deze door Piet van Kempen gewonnen. Achter hem volgden Deneef, Bogaert, v. d. Heyden, Hierop volgde een pracht sprint. Met een kleinen voor- spiong werd deze gewonnen door Jan Pijnenburg. Achter hem volgden Jan van Kempen, Wals en Charlier. De vijf de sprint was voor Bogaert met Deneef, v. d. Heyde en van Nek. De zesde en laatste sprint bracht een overwinning aan Wals. Achter hem volgden Pijnen- bur, Jan van Kempen en Charlier. Na afloop van deze sprints om vijf uur waren afgelegd na 19 uur: 487.800 K.M. De stand was toen als volgt: 1. Jan van Kempen—Bogaert 66 p. Oplronde: 2. Piet v. KempenJan Pijnenburg 77 p. 3. CharlierDeneef 35 p. 4. RauschHuertgen 34 p. Op 2 ronden: 5. van Houtvan Nek 22 p. 6. GuimbretierePeix 5 p. Op 3 ronden: 7. WalsBraspenninx 32 p. 8 WambstBrocardo 5 p. Op 7 ronden: 9. GoebelSchorn 28 p. Op 8 ronden: 10. Rielens en van Buggenhout 13 p Op 9 ronden: 11. v. d. Heydenv. d. Horst 24 p. 12. DinaleDi Paco 19 p. Hierna werd weer overgegaan tot kalm rijden en was er van half zes tot acht uur neutralisatie. Als de tribunes zich Zaterdagavond tegen acht uur beginnen te vullen, is de stand van vijf uur nog ongewijzigd en heeft het koppel Jan van Kempen Bogaert dus nog steeds de leiding met een ronde voorsprong, gevolgd door Piet van Kempen—Pijnenburg. Er zijn twaalf renners in de baan, de partners schijnen aan den maaltijd te zijn en de rijders nemen er hun gemak van en tollen in een rustig gangetje ach ter elkaar rond. Toch belooft de sfeer van de echte „Zesdaagsche" er vanavond en vannacht wel in te komen. Voor de meesten is de Zaterdagavond de gunstigste gele genheid en de vrije Zondag maakt het den meesten bezoekers mogelijk, hun duurgekocht toegangsbewijs tot laat in den nacht uit te buiten. De tribunes en staanplaatsen van alle rangen loopen dan ook langzamerhand geheel vol en de opwekkende muziek houdt de stem ming er in. Langzamerhand komen de koppelge- r.ooten weer in de baan. Tegen kwart over acht komt er voor het eerst eenige afwisseling als er een sprint wordt ver reien voor een premie van 50. Van de tweede plaats weet Pijnenburg fraai naar voren te komen en gaat gemakkelijk als eerste door de finish. Het luide applaus en de aanmoedigingen tijdens de rit be wijzen, dat het publiek „erin" begint te komen. Al de winnaar even later wordt afgelost door zijn koppelgenoot Piet van Kempen, wordt deze eveneens met een gul applaus begroet, wat niet te verwon deren valt omdat na 22 uur reeds dade lijk gebleken is, dat Piet de favoriet van het publiek'is. Tegen 9 uur worden er 10 temporon den aangekondigd, die voor de koppels Van KempenBogaert, Van Kempen Pijnenburg, GoebelSchorn en Van der Heyden—Van der Horst puntenwinst opleveren en gevolgd worden door een jacht, die echter geen der koppels gele genheid geeft om uit te loopen. Een in cident doet zich voor als Pijnenburg, bi; het aflossen door Van Kempen, in de bocht naar beneden blijdt en vrij hard op het plankier komt te vallen. „Pijn schijnt inderdaad pijn te hebben, althans hij blijft eenigen tijd liggen, om dan door zijn helpers naar zijn cabine te worden gedragen. Als bovendien even later wordt aangekondigd, dat Piet van Kempen wegens de blessure van zijn koppelgenoot 5 minuten neutralisatie krijgt, vreest men reeds het ergste, maar na afloop van deze neutralisatie ver schijnt Piet weer in de baan en wordt meegedeeld, dat Pijnenburg weer in orde is. Hoezeer men in het afgeloopen uur „op z'n akkertje" gereden heeft, blijkt wel hieruit, dat in het 23ste uur van den w dstrijd slechts 338 K.M. is afgelegd Bovendien moet de wedstrijd dan eenige minuten geneutraliseerd worden omdat blijkt, dat Pijnenburg in zijn val« de houten baan lichtelijk beschadigd heeft, zoodat deze moet worden bijge schaafd, waaruit sommigen afleiden, dat Pijnenburg sterker is dan de baan. Als de bel weer is gegaan, komt er meer tempo in, en een spannend oogen blik ontstaat in een premiesprint van 2000 cigaretten waar Di Paco erg op ge brand schijnt te zijn. Hij loopt althans eenige tientallen meters uit maar ziet zijn hoop in rook vervliegen als Wals hem op de laatste ronde fraai passeert en hem b" wijze van spreken de siga retten uit de mond kaapt. Zoowel de tribunes als het middenvak zijn inmiddels steeds voller geworden, en met zichtbare verwachting maakt men zich gereed voor de zes sprints vcor het zesde klassement van tien uur. Er is dan precies 24 uur gereden. In dit laatste uur is afgelegd 29.845 K.M. terwijl in totaal in de eerste 24 uur van dezen wedstrijd is afgelegd een af stand van 602.640 K.M. De uitslag van de eerste klasse- mentssprint is 1. Piet van Kem pen; 2. Van der Heyden; 3. Schorn; 4. Bogaert. De tweede sprint heeft tot resul taat: 1. Van der Horst; 2. Jan van Kem pen; 3. Peix; 4. Kl. van Nek. De derde r o n d e is voor den Itali aan Di Paco, die gevolgd wordt door 2. Van Buggenhout; 3. Van der Heyden en 4. Guimbretière. De vierde sprint wordt door Jan van Kempen met een groote voorsprong gewonnen: 1- Jan van Kempen; 2. Van der Horst; 3. Broccardo; 4. Dinale. De vijfde rit wordt in snel tempo gereden en heeft tot resultaatt: 1. Bo gaert; 2. van Buggenhout; 3. Piet van Kempen; 4. Deneef. Zonder dat er tot nog toe veel sensa tie is geweest^ volgt dan de laatste en zesde sprint, met het resultaat1. Pijnenburg: 2. Jan van Kempen; 3. Di nale; 4. Wals. Te half elf is de stand: Aan den kop: Jan van Kempen Bogaert 99 punten. Op 1 ronde: Piet v. Kempen-Pijnenburg 91 punten. 36 punten 34 punten. 23 punten. 9 punten. 33 punten. 7 punten. 36 punten 19 punten. 51 punten. 27 punten. Charlier—Deneef Rausch- -Huertgen Op 2 ronden: o. Kl. van NekVan Hout 6. GuimbretièrePeix Op 3 ronden: Braspenninx—Wals 8. Wambst—Broccardo Op 7 ronden: 9. Goebel—Schorn Op 8 ronden: 10. Rielens-Van Buggenhout Op 9 ronden: 11. Van der Heyden— Van der Horst 12. Dinale—Di Paco Deze stand blijkt echter niet onveran derlijk, want na een korte rustpauze na de sprints komt er plotseling he' lang verwachte tempo in, en onder daverend enthousiasme van het publiek begint een jacht, die voortdurend zeer spannenden strijd te zien geeft. Piet van Kampen en Pijnenburg jagen achter Jan van KempenBogaert aan en na een wilde jacht, slagen zij er in, een ronde te nemen. Ook RauschHuertgen loopen in deze jacht een ronde in evenals Braspenninx en Wals, die direct daarna weer een ronde nemen. Het ja gen duurt voort en niemand kan op het oogenblik beweren, dat er geen spanning in den strijd zit. Ronde na ronde flitsen de glinsteren de wielen over de planken en de wijde overkapping van het R. A. I.-gebouw davert van de aanmoedigingskreten, die vooral de Hollandsche koppels Piet van Kempen—Pijnenburg en Braspenninx Wals gelden. Jan van KempenBogaert kunnen de felle aanvallen van Van Kempen—Pijnenburg en vooral van de Duitschers Rausch—Ruertgen niet hou den en het is duidelijk, dat zij de leiding zullen moeten afstaan. De beide genoem de Duitschers jagen als duivels. Maar ook Piet van Kempen is op dreef, en zijn rennen wekken steeds weer een dave rend enthousiasme. Deze jacht duurt bijna drie kwartier en pas dan wordt het tempo iets flauwer Jan Wals komt te vallen, maar ver schijnt na een minuut of tien weer in de baan, en we kunnen dan eindelijk de jacht als geëindigd beschouwen. Nog even komt er een opleving als er twee premies worden uitgeloofd, die resp gewonnen worden door Pijnenburg en Jan van Kempen. Te twaalf uur is de stand: Aan der. kop: 1. Rausch—Huertgen Op 2 r o n d e n 2. Piet van Kempen—Pijnenburg 3. Charlier—Deneef Op 3 rondm: 4. Jan van Kempen—Bogaert 5. Guimbretière—Peix Op 4ronden 6. Van Nek—Van Hout 7. BraspenninxWals Op 6 ronden: 8. Wambst—Brocardo Op 8 ronden: 9. Goebel—Schorn Op 12 r on d en 10. Rielens—Van Buggenhout Op 13 ronden: 11. Van der HeydenVan der Horst 43 p Op 14 ronden 12. Di Paco—Dinale 27 p Het gaat nu weer kalmpjes aan. De rijders maken het zich weer een beetje gemakkelijk en in de ruime restaurants is het nu zeer vol. Als de muziek een schlager speelt, die daartoe uitlokt, pro- beeren enkele enthousiasten in het mid denvak zelfs een bescheiden danspasje maar de drukte is er te groot en de ruimte te gering dan dat deze poging succes zou kunnen hebben. Tegen half één wordt weer een premie van 25 uit geloofd, die op fraaie wijze gewonnen wordt door Jan van Kempen, vóór Pij nenburg, Goebel en Van der Heyden. De belangstelling neemt weer toe als tegen kwart voor één de Gouden Sprint om de door U. F. A. uitgeloofde premie van 500. Deze race verloopt zeer spannend vooral als in de 9de ronde Schorn pijl snel naar voren schiet In de laatste bocht komt Piet van Kempen hem ech ter op zij en gaat met een schitterende eindspurt als eerste door de finish, ge volgd door Guimbretière, Schorn en Van der Heyden. En wederom tollen de rijders hun ron den, af en toe nog eens opgejaagd door een premie, maar toch eigenlijk al weer in afwachting van de Klassementsprint van 2 uur. Tegen half zes wordt het publiek aan gezegd. dat .op. grond van dg ppjiti.exer- ordening de zaal moet worden ontruimd tot Zondagmiddag, wanneer de neutra lisatie om 1 uur zal worden opgeheven. Nu de tribunes leeg loopen is de stem ming er uit en de renners bereiden zich oor op de neutralisatie. De laatste stand, waarin geen veran dering komt, luidt: 1. Van Kempen—Pijnenburg 154 punten. 2. RauschHuertgen 52 punten. Opl ronde: 3. CharlierDeneef 39 punten. 4. BraspenninxWals 38 punten. Op 3 ronden 5. GuimbretièrePeix 13 punten. Op 4 ronden: 6 Jan v. KempenBogaerts 130 punten. WambstBroccardo 11 punten. Op 6 ronden 8 Kl. van NekVan Hout 30 punten. Op 8ron den 9. Goebel—Schorn - 41 punten. Op 13 ronden: 10. Rielens—Van Buggenhout 24 punten. Op 16 ronden: 11. DinalePi Paco 35 punten. Op 17 ronden: 12. v. d. Heydenv. d. Horst 51 punten. In 30 uur van den wedstrijd was in totaal afgelegd 769.988 K.M. Buiten heerscht reeds een vale sche mering als de race, die in feiten reeds als geneutraliseerd beschouwd kan wor den, officieel geneutraliseerd wordt en de twaalf renners bijna slapend en el kaar steunend hun ronden blijven rijden. Zondagmiddag om half drie zijn we zelf weer in de baan gekomen, tot aan de neutralisatie van Maandagmorgen 6 uur Hier volgt ons relaas: VAN ZONDAGMIDDAG TOT MAANDAGMORGEN. Zondagmiddag half drie. De renners en de toeschouwers zijn nog in neutra lisatiestemming. De heeren rijden een kalm gangetje en hebben nog diverse slaapmutsjes op, terwijl het reeds vrij talrijke publiek merkwaardig kalm is. Het is een heel verschil met den vorigen nacht, toen de Zesdagenhel op zijn best was losgebroken. De lauwheid wordt er niet beter op als bekend wordt dat de middagklassementen niet om half drie, maar om drie uur verreden zullen wor den, zulks in verband met hot nacht klassement, dat ook een kwartiertje ver schoven is. Het rustige uurtje voor deze sprints wordt door den speaker benut om de me nigte den stand nog eens precies op te geven en wel dien van Zondagmiddag 2 uur, een uur na de neutralisatie. Leiders: Piet v. Kempen—Pijnenburg 154 punten 34 p 91 p 36 p 99 p 8 P 23 p 33 p 7 P 36 p 19 p 52 punten 39 punten 68 punten 16 punten 130 punten 11 punten 41 punten 24 punten 35 punten 51 punten Zaterdag- onze Hol- Raus chHürtgen Op een ronde: CharlierDeneef BraspenninxWals Op 2 ronden: GuimbretierePeix Op 4 ronden: Jan van Kempen—Bogaert Wambstriroccardo Op 6 ronden: Klaas van Nekvan Hout 30 punten Op 8 ronden: GöbelSchorn Op 13 ronden: Rielensv. Buggenhout Op 16 ronden: DinaleDi Paco Op 17 ronden: v. der Heijdenv. der Horst Zooals men ziet, is er na nacht weer veel gebeurd en landsche cracks hebben onderdehand vrijvast de leiding genomen, al zitten de Duitschers RauschHürtgen ze ook erg dicht op hun huid. Zoo ging om 6 uur de neutralisatie in, en momenteel is alles wachtend op het klassement van 3 uur, als altijd 6 sprints van 10 ronden, waardoor er waarschijnlijk wel weer de noodige jachten ontketend zul len worden. In de reeds verreden 41 uur is afge legd 930.32 K.M. Het eerste klassement is zeer kalm tot de laatste 4 ronden, als dan plotse ling Bogaert demarreert, vliegt Pijnen burg er pijlsnel achteraan, hij kan ech ter niet verhinderen dat Bogaert de vijf puntjes van de eerste plaats binnen haalt. Van KempenPijnenburg winnen 4 klassementen. De volgende sprints bewijzen weer eens van welk een superieur klasse de leiders toch zijn. Ze weten in pracht- stijl maar even 4 van de volgende vijf series te winnen, waarvan Piet 3. De overblijvende sprint, de derde, is voor Wals. Zoo sleepen de beeren in deze sprints maar even 19 punten in de wacht, zoodat ze stevig de leiding heb ben met 173 punten, in dezelfde ronde gevolgd door de dreigende Duitschers, en Wals en Braspenninx als zeer goede derden. Vlak na de sprint ontketent het kop pel van der Heiden—van der Horst een enorme jacht, een in no time raast het heele veld er achteraan, er worden vele ronden genomen en verloren. Het is of de heeren tot nieuw leven geblazen worden, en ofze pas tien minuten geleden op de fiets zijn gaan zitten, in- plaats van Vrijdagavond 10 uur. Het wordt een geweldig jagen en het ach tervolgen van de vluchtelingen trekt de heele zaak uit elkaar. Het publiek, dat langzamerhand de renners begint te kennen en niet alleen meer juicht als Piet van Kempen er van door gaat moedigt de dapperen luide aan. In een oogenblik weten van Kempen en Pij nenburg er alleen tusschen uit te knij pen en weer breekt een nieuwe jacht los. Het wordt werkelijk opwindend, in een enorm tempo flitsen de helle shirts aan ons voorbij, als scheermessen snij den ze door de bochten, door elkaar heenschuivend en keurig aflossend. Piet en de Pijn weten van geen op houden, elk moment trekken ze ertus- wondering moet afdwingen nemen ze ronde op ronde ep als een seconde later Charlier en Deneef het probeeren, gaat Piet van Kempen de heeren op zijn eentje achterna en loopt dan meteen het heele veld ook maar weer voor de verandering voorbij. Even wordt het kalmer, verschillen de renners laten zich beurtelings even masseeren, want onder de bedrijven door naderen de klassementen van half vijf, of pikken letterlijk „en passant" een thermosflesch thee mee, die dan weer leeg op het middenterrein gewor pen wordt. Tegen half vijf wordt de knuppel in het toch al wilde hoenderhok gegooid, en als Pijnenburg in één razende eind spurt vanaf de zesde plaats het eerste klassement wint, is het publiek eenvou dig dol. De hoeveelheid lawaai, die ge produceerd wordt is kwantitatief gelijk aan vijfmaal zooveel toeschouwers, al les staat overeind en in de ovale hek senketel, over welks rand het dol ge worden publiek meeleeft, vechten de koppels voor de klassementspunten, die van zooveel gewicht zijn. Er is in het R.A.I.-gebouw een eigen sfeer, die we al kennen van de radio uit Parijs en een ieder komt beslist onder de bekoring en indruk van de razend rondtollende rijders, die onder kreten en aanwijzingen van henzelf en hun helpers alles op alles zetten. Denkt U zich eens in: zes dagen en 6 nachten in touw, steeds maar fietsen, en niet zoo'n kalm gangetje. Stevig rijden tusschen de jachten en, is de duivel eenmaal los, dan zijn snelheden van tegen de 60 K.M. geen uitzondering. Al leen bij de neutralisaties leven de heeren wat rustiger. Ze trekken dan dikkere truien aan, zetten mutsen op, pakken 'n „makkelijke" fiets, b.v. met een Ter- ryzadel, liggen eens met de beenen over het stuur en babbelen genoegelijk met elkaar. Van elk koppel moet dan ook steeds een lid in de baan zijn en de part ners doen een dutje in de cabines. Dit is de Zesdagenwereld op zich zelf Weet U, dat er een speciale kok voor de heeren is? Deze trekt met alle belangrijke Six- Days mee en weet precies wat de execu tanten willen. Deze Fritz Huber, oud chefkok van de Duitsche treinen is een meester in zijn vak, evenals de mas seurs, die des renners ledematen soepel en lenig houden en als kloeken over de kuikens waken. Er wordt dus zoo goed mogelijk voor de heeren gezorgd, wat niet wegneemt dat het geheel geen peule schilletje is. De vierdv nacht is dan ook de crisis-nacht, wanneer de slaap en de vermoei-dheid ook hun partij gaan mee- blazen. In dien nacht kan men dan ook voor de gekste verrassingen komen te staan en menige Zesdaagsche is dan volkomen van aspect veranderd Rondom de boxen zijn de helpers en mecaniciens. Er hangen vele wielen ge reed, er zijn kleine bankschroeven, en steeds worden banden omgelegd, assen gesteld wielen gemonteerd en alle wei k- jes verricht die ook al meehelpen om „de" sfeer te scheppen. Onder de hand zijn de klassementen verreden en gewonnen door: le Pijnen burg, 2e Jan van Kemnen. 3e Wa's 4e Piet van Kempen, 5e Pijnenburg en 6e Jan van Kempen. Een koppel uitvallen. De sympathieke Italiaan Di Paco heeft, volgens officiëele mededeeiingen, erg veel last van een oude hoofdwond gekregen en is door de wedstrijdleiding uit den strijd genomen Zijn partner Di nale is nu reserve geworden en geriet voorloopig van een welverdiende rust. Zeer jammer voor de zeer fair rijdende Italianen, maar zeer terecht gezien van de Jury. Dinale zal slechts verder rijden als nog een koppel incompleet wordt, de beide overblijvende renners worden dan als nieuw koppel ingezet. Onder al deze bedrijven door is het vijf uur geworden en onder veel span ning maakt men den stand bekend, die met laaiend enthousiasme begroet wordt. 1. P. van Kempen—Pijnenburg 189 p 2. RauschHürtgen 55 punten. Op 1 ronde: 3. Braspenninx—Wals 56 punten; 4. Charlier—Deneef 51 pun ten; 5. Warmbst—Broccardo 11 punten. Op 2 ronden: 6. Guimbretière—Peix 18 punten. Op 3 ronden: 7. Klaas v. Nekv. Hout 40 punten. Op 5 ronden: 8. Göbel—Schorn 50 punten. Op 6 ronden: 9. Jan v. Kempen—Bo gaert 153 punten. Op 11 ronden: 10. Rielensv. Buggen hout 32 punten. Op 15 ronden: 11. v. d. Heijdenv. d. Horst 57 punten. Men ziet dat de favorieten Jan v. KempenPijnenburg niet voor de poes zijn, en hun puntenaantal al erg mooi opgevoerd hebben. Broer Jan van Kem pen heeft zich ook al doen kennen als een prima sprinter en heeft met z'n kop pelgenoot Bogaert 151 punten bij elkaar gereden. Het verschil van deze beide koppels met de overigen is wel opval lend en geeft stof tot luide overwe gingen of stil nadenken. In elk geval be wijst het dat er met onze Hollandsche jongens niet te spotten valt. Met dezen stand gaat de middagneu tralisatie in en wordt het publiek op straat gezet. De renners maken het zich gemakkelijk tot vanavond 8 uur, en hebben nu totaal in de verreden 42 uur een afstand van 967.42 K.M. afgelegd. Een aardig vacantietochtje per auto!!! De Zondagavond en nacht. Als we tegen 8 uur weer terugkomen, staat er een lange rij publiek voor de poorten van het R. A. I.-gebouw, en wordt door een sectie al dan niet be reden agenten in toom gehouden. Lang zaam worden de tribunes voller, en de nieuwelingen onder de toeschouwers verbazen zich over den kalmen gang en de vreemde uitrusting van de ren ners. Welwillende buren deelen hen met schenjiit Met een ausdauer, die be- veel animo .mede, dat d® zaak „nog niet

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1932 | | pagina 9