Amstecdamsche 3ieucs !3% Jieck School £uchUiaact Jïcoouiciaal Tlieuws m 6/kj wisselkoersen amstfrdam. men .alsmede eer kerf woord over het ontstaan van de passiegelofte. OMZETBELASTING. Thans is verschenen de memorie van ant woord op het voorioopig verslag over het wetsontwerp tot heffing eener omzetbelas ting. De minister sloot zich van ganscher harte aan bij de meea-ng. dat uit de viuchtbare samenwerking, die met betrekking tot de om zetbelasting tusschen regeering en volksver tegenwoordiging heeft plaats gehad, ten dui- deliikste het nut van parlementairen arbeid is gebleken. Hij zet de zoo gebiedende nood zakelijkheid dezer belasting uiteen en zegt, dat het geheel m <fe lijn daarvan ligt. dat zij op den consument wordt afgewenteld. GEFINGEERDE INBRAAK. De artillerie-inrichting in rep e.n roer. Op 11 Febr. van dit jaar deed een waker bij de springstoffenfabriek van de artillerie-inrich ting aan de Hembrug aangifte bij den chef van den bewakingsdienst, dat een inbreker gepoogd had rijn slag te slaan. Hij had zoo deelde bij zijn chef per tefeloon mede een laddertje ge vonden tegen het prikkeldraadhek. Het drasd was naar beneden gebogen, een deur vond hij openstaan Onmiddellijk werden alle manschappen, belast met den bewakingsdienst, in het geweer geroe pen, ook de militaire politie onder bevel van den commandeerenden sergeant-majoor stelde een nauwkeurig onderzoek in. Het was in de dagen van de Zeven Provinciën en er was or der gekregen, een extra oogje in het zeil te houden. Verschillende omstandigheden bleken echter verdacht te zijn, doch veertien dagen lang hield de bewaker, die overigens zeer gunstig bekend stond, zijn inbraak verhaal vol. Tenslotte ech ter legde hij een bekentenis af. Het bleek tij dens het onderzoek, dat hij onder invloed had gehandeld van den onderchef van den bewa kingsdienst, van B. Deze had oorspronkelijk hi gehad de betrekking van chef van den dienst te krijgen. Hij had in verschillende ge sprekken met een waker aangedrongen op een valsche aangifte. „Er moet maar eens wat ge beuren, dan kunnen we eens zien wat de chef doet". Enzoo luidde steeds het refrein van zijn liedje: „Dan krijg jij van mij een mooieren dienst". i a ellenlange gesprekken had de waker zich eindelijk laten overhalen, met het gevolg, dat hij voor den politierechter stond, om zich te verantwoorden voor zijn valsche aangifte. Het bleek uit de verklaringen van zijn chef, dat er al eens eerder loos alarm was geweest. Get. verklaarde met nadruk, dat verdachte een uit stekend waker was, die dan ook in zijn dienst gehandhaafd was. De officier van justitie eischte tenslotte een geldboete van 25 subs. 25 dagen hechtenis en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden met een proeftijd van een jaar, onder toezicht van het Leger des Heils. De politierechter mr. Muller wees conform vonnis, daar ook hij van meening was, dat de man, die verd. had opgestookt, feiteliik de hoofdschuldige was. Het toezicht van het Leger des Heils gedurende den proeftijd achtte de politierechter niet noodig. BALDADIGE JEUGD. Een troep belhamels heeft gister een der voor afbraak bestemde woningen achter den Hoofdweg bi; de Corantijn- s'raat te Amsterdam in brand gestoken. De brandweer heeft het vuur dat eenden tiid fel uitsloeg, met behulp van epn motorspuit en een brandkraan ge- bluscht. De woning die bestond uit een gelijkstraatsch gedee'te en eet; zo'der ts met den grond gelijk gemaakt. DOODELIJK ONGEVAL BIJ RIOLEERINGSWERKEN. Bij rioleeringswerkzaamheden in bet nabij Venlo gelegen grenspiaatsje Duel ken had de 48-jarige arbeider P Kioes- ges het oneeluk onder neervallend zand bedolven te worden Nadat hij bevrijd was mochten pogingen or mede-arbei ders en een geneesheer aangewend, om de levensgeesten weer op te wekken, niet meer baten. NEDERLANDSCHE KAAS EN EIEREN EN SPAANSCHE KALI. Teneinde medewerking aan te Meden voor de verbetering van den export van en verlaging der invoerrechten oo Ho!- landsche kaas en eieren naar Spanje, werd de Viska (Vereenigde Importeurs van Spaansche Kalizouten) gister door den Nederlandschen gezant te Madrid ontvangen Deze aangelegenheid is reeds eenigen tijd op initiatief van den Industrie- en handelsraad voor land- en tuinbouw bij de betrokken regeerincs- instanties te Den Haag aanhangig ge maakt .terwijl de nieuwe Spaansche ka limijn Pota«as Ibericas. welke reeds door bemiddeling van de Viska een groot deel van den kaliafzet in ons land heeft bekomen, bij de Spaansche auto riteiten deze belangrijke kwestie te ber de heeft gebracht Thans heeft de Viska door persoonlijke démarches b\i de be trokken autoriteiten in Spanje getracht deze pogingen te ondersteunen en, naar wij vernemen, mag verwacht worden, dat de ondernomen stappen met succes bekroond zullen worden. DE N. V HOLLANDSCHE STOOMBOOT MAATSCHAPPIJ1! Surséance van betaling aangevraagd. Naar wij vernemen is. als gevolg van N V. Hollandsche Stoomboot Maat- dt financieele moeilijkheden waarin de schappij reeds geruimen tijd verkeert, surséance van betaling door deze maat schappij aangevraagd Tot voorloopiee bewindvoerders zijn benoemd mr M van Regteren Altena en Paul den Tex. DE SMOKKELARIJ AAN DE BRABANTSCH-BELGISCHE GRENS Eigenaardige gevallen. Nu als gevolg van de grenssmokelarij, welke thans aan de Brabantsch-Belgi- sche grens hoogtij viert België niet vol doende gr*>an meer heeft, wordt het daar wederom ingevoerd vanuit Duitschland. Hierbij doet zich nu een eigenaardig ge val voor. Het Duitsche graan, dat uit België in ons land binnengesmokkeld wordt, wordt via ons land naar België getransporteerd Dagelijks passeeren in de omgeving van Budel groote wagens, hoogopgeladen met graan, dat in België wordt ingevoerd Deze zonderlinge han del kan geschieden, doordat de uitvoer van graan uit Duitschland vrij is, de doorvoer in Nederland eveneens en de invoer in België cok Om den recht- streekschen invoer in Nederland vanuit Duitschland te beletten, wordt het graan in verzegelde zakken verzonden. CO KILO OPIUM TE ROTTERDAM IN BESLAG OENOMEN. De centrale recherche te Rotterdam heeft dezer dagen te Rotterdam een kist met niet minder dan ruim 90 K.G. ruwe opium in be slag genomen, welke op onregelmatige wijze uit Istanboe! was ingevoerd. Tegen den ontvanger van deze partij, wel ke de grootste is, wélke sinds jaren hier te lande in beslag is genomen, is proces-verbaal opgemaakt. Bij he* onderzoek in deze zaak moet ge bleken zijn, dat de invoerder geheel te goeder trouw was. VER VAN SMEERVET EN -KAAS. Het Volk verneemt, dat weldra van de crisis-zuivel-centrale een verbod tot den ver koop van smeervetten en smeerkaas te ver wachten is. Reeds hebben de margarinefa- brieken bericht gekregen, dat zij geen smeer vetten meer mogen afleveren, en de aanmaak van smeerkaas is op aanwijzing van dezelfde zijde stopgezet. DEMONSTRATIES OP HET BINNENHOF. Ter gp'eTenheid van de interpellatie .u- pers in de Tweede Kamer over de verlaging van den werkloozensteun wilden gistermid dag eenMe honderden werkloozen op het Binnenhof gaan demonstreeren. Zij werden daar echter niet toegelaten met 't gevolg, dat het den geheelen middag in de omgeving zeer onrustig b'eef. Politie te paard en te voet versoreidden de betoo^ers. waarbij ook van den gummistok gebruik werd gemaakt. AMBTENAREN EN POLITIEKE VEREENIGINGEN. Lidmaatschap van de Dageraad verboden. In verband met de in „De Morgen'' be sproken kwestie, dat de Nat. Soc. Beweging van den heer Mussert niet behoort tot de ver- eenigingen, waarvan het lidmaatschap door de regeering voor de ambtenaren verboden is. heeft de Avondpost zich tot minister Colijn gewend. De minister zeide volgens het blad het volgende: De zaak is eenvoudig deze, dat aan mij de beslissing is opgedragen. In het onlangs ge wijzigde ambtenarenreglement komt de bepa ling voor, dat de aanwijzing der verboden vereenigingen geschiedt door den minister president. Die aanwijzing behoort dus tot mijn taak Welnu, ik heb tot dusver geen aan'eiding gevonden, de partij van den heer Mussert op de lijst der vérboden vereenigin gen te olaatsen. omdat zij nog niets gedaan heeft, dat mij daartoe moest brengen. U be- griiot echter, dat miin oog op haar geves tigd blijft, want de liist der verboden vereeni gingen is geen vaststaande lijst. Zij is vat baar voor wiiziging. Zoo stond er aanvanke lijk niet op de vereeniging „De Dageraad". Die heb ik er dezer dagen oo geplaatst; niet vanwege de vrijdenkerij, maar omdat in haar orgaan zuiver-revolutionnaire propaganda wordt gevoerd. En zoo zou het misschien ook wel eens kunnen gebeuren, dat de een of andere vereeniging, die er op staat, van de lijst wordt geschrapt. De N.S.B. is nog niet verboden. Van den burgemeester van Velsen, mr F L. J. E. Rambonnet, ontvingen het volgende bericht: „In den kring IJmuiden der Nationaal Socialistische Peweging is het bericht ver spreid. dat bii legerorder van 21 Augustus 1933 de minister-president o.a. bekend heeft gemaakt, dot voor de burgerwacht toetreding tot de N S.B is toegestaan. De burgemeester van Ve'sen heeft daarin aanleiding gevon den. zich te werden tot den minister van bin- nenlandsche zaken om inlichtingen. De mi nister heeft medegedeeld, dat geen verande ring is gebracht in de bedoelde materie, zoo dat het aan de leden der burgerwacht op straffe van verb'es van het lidmaatschap van dit instituut verboden is, lid vu de N.S.B te zijn". TWEE BRANDEN IN GRONINGEN. Brandstichting in de Tribune op de Wielerbaan? In den afgeloopen nacht is de brandweer te Groningen tweemaal in actie geweest. Om ruim twee uur is brand ontdekt op de groote nieuwe tribune van de Groninger Wie lerbaan aan den Paterswoldscheweg. Dank zij het doortastend optreden van de brandweer was het vuur spoedig gedoofd. Een streng onderzoek werd ingesteld, aange zien o. m. in de kleedkamer onder de tribunes in benzine gedrenkte lappen zijn gevonden, zoo dat hier aan brandstichting wordt gedacht. Om 2 uur woedde een felle binnenbrand in den lunchroom Kerstholt in de Heerenstraat. Zes inwonenden, vier mannen en twee vrou wen, hebben zich, doordat zij door de buren gewekt waren, in nachlgedaad, langs een lad dertje van de tweede étage af, met groote moeite kunnen redden De lunchroom is gedeel telijk en de kelder geheel uitgebrand. De oor zaak van den brand is onbekend. Verzekering dekt de schad* Gisteren slaagden te Den Haag voor het hcofdacte-examen voorbereidend onder wijs de dam^s C. Rab, G. Rus en B. Acker- mann te Alkmaar en J. Slot te Zaandam, allen verbonden aan de Alkmaarsche Fröbelschool te Alkmaar. Voorts slaagden nog de dames G. E. J. van der Steen te Medemblik en J. Ligthart te Zaandam. DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. Hedenmorgen om 6.35 uur is het K. L. M. vliegtuig Rijstvogel naar Indië vertrokken. Vij passagiers maken de reis mee, resp. tot Bagdad, Karachi, Bushir. Palemban" en Budapest. Aan boord is 310.758 K G brief post, 3.300 K G. pakketpost en 82.395 K G goederen. De Ijsvogel (thuisreis) is gister te Boe dapest aangekomen. De Snip (uitreis) is heden te Singapore ge land; de Ijsvogel arriveerde hedennamiddag om 1 uur 20 op SchiphoL GRAF ZEPPELIN OP WEO NAAR RIO DE JANEIRO. Gemeld wordt uit Hamburg, dat de Graf Zeppelin op 18 October om 10 uur vertrok ken is naar Rio de Janeiro. Om 16 uur 40 be vond het luchtschip, dat een gemiddelde uur snelheid heeft van 98 K.M., zich bovta Bahia. RUSSISCHE ESKADERVLUCHT NAAR PARIJS. Eenige Poolsche bladen weten te mel den, dat binnenkort als antwoord op het bezoek van den Franschen Minister voor de Luchtvaart aan de Sovjet-Unie, een Russisch eskader een bezoek zal bren gen aan Parijs. Het eskader zou bestaan uit zeventig vliegtuigen van verschil lend type. De te volgen route zou leiden over Warschau, Praag en Bazel. Nader wordt gemeld, dat de hoofd zaak der Poolsche berichten juist is, doch dat het aantal vliegtuigen dat aan do vlucht zal deelnemen, waarschijnlijk aanzienlijk kleiner dan zeventig zal zijn. Ook is het onwaarschijnlijk dat Bazel zal worden aangedaan, aangezien er geen diplomatieke betrekkingen tus schen Sovjet-Rusland en Zwitserland worden onderhouden. PROVINCIALE STATEN NOORD HOLLAND. De provinciale ziekenhuizen, Ged. Staten van Noordholland bieden ter vaststelling aan de exploitatiebegrooting en begrooting van buitengewone ontvangsten en uitgaven van het provinciaal ziekenhuis nabij Santpoort over 1934. De eerste sluit met een bedrag van 1.807.888, de laatste met 14.550. Verder de exploitatie en buitengewone be grooting van het provinciaal ziekenhuis te Medemblik, resp. met 370.992 en 5000 sluitende. Dan worden ter vaststelling aangeboden de balans, exploitatie- en buitengewone reke ning van de provinciale ziekenhuizen te Sant poort en te Bakkum over 1932. Van Sant poort sluit de balans met 3.076.422 en van Bakkum met 2.554.434. Het Wegenfonds. Ter vaststelling wordt aangeboden de be grooting van het Wegenfonds over 1934, in baten en lasten sluitende met een bedrag van 3.800.000 en over den kapitaaldienst met 5.760.000. Het aandeel in de uitkeering aan de pro vincie uit de opbrengst van de Rijkswegen belasting wordt geraamd op 1.300.000, waarvan 700.500 in het Wegenfonds kan worden gestort. AANLEG VAN WEGEN IN NOORDHOLLAND. Spoedig AmsterdamAlkmaar gereed. Van het ruim 345 K.M. lange net van primaire wegen in Noordholland is blij kens het verslag van Ged Staten daarom trent thans ruim 188 'K.M. in voorberei ding, ruim 34 K.M. in uitvoering en ruim 123 K M. voltooid. Gereed gekomen of vrijwel voltooid zijn hierbij 71 bruggen. Voor aankoop van gron den is tusschen 1 September 1932 en 1 Sep tember 1933 uitgegeven 1.041.282.44. Het totaal der aanneemsommen van de sedert 1 September 1932 opgedragen werken en leveringen bedraagt 2 055 907, wegens deze en vroegere werken te zamen is uitgege ven 3.448.265.32. Ten aanzien van den weg Amsterdam Alkmaar wordt gezegd: Het maken van de verharding op het 'gedeelte tusschen de spoorlijn Zaandam— Purmerend en het Stationsplein Koog-Zaandijk in het tracé Hembrug—LimmenCastricum is gereed gekomen De verbinding tusschen Amster dam en Wonrerveer is tot stand gekomen Het aanbrengen van de fundeering en dek laag, benevens het aanbrengen van een rij wielpad op het gedeelte tusschen Wormerveer en de grens tusschen Assendelft en Uitgeest, is zoover gevorderd, dat binnenkort ook dit gedeelte van den weg door de Zaanstreek be rijdbaar zal zijn, zoodat dan verbinding zal ziin verkregen tusschen Amsterdam en den rijksweg Haarlem—Alkmaar. De baan van het gedeelte van den weg tus schen Limmen en Bakkum wordt gemaakt met zand afkomstig van het duinmeertie. dat in werkverschaffing op het Provinciaal 1 andgoed te Castricum wordt gegraven. Van varfw v.a" de N- s- zal binnenkort de bouw van het viaduct over de spoorlijn Uitgeest- Alkmaar worden aanbesteed. H. 1 u wCé AJkmaar—Schennerhom—de Hulk is het grondwerk voor den weg langs I ri01^33-' benevens het aanbrengen van de fundeering voor het rijwielpad en de rijbaan, in den loop van dit jaar gereed ge- k°De"verbetering van den weg Monnikendam -Edam in het tracé Schouw-Monnikendam Edam— Oosthuizen is voltooid, behalve ter hoogte van één perceel, waarvan een strook zal moeten worden onteigend. Voor het tracé Buiksloot-Purmerend- Hoorn is een plan opgemaakt om een nieu wen weg aan te leggen ten westoi van at bebouwing van Iipendam. Met de verschil lende eigenaren van de voor den aanleg van den weg benoodigde perceelsgedeelten hebben onderhandelingen plaats gehad. De moge lijkheid om alle benoodigde perceelsgedeelten zonder onteigening in handen te krijgen schijnt niet groot te zijn, zoodat voorloopig nog niet tot uitvoering zal kunnen worden overgegaan. i Het grondwerk, het aanbrengen van de fundeering en de deklaag, benevens het aan brengen van een rijwiel- en voetpad van het gedeelte tusschen Het Keern en den Koe- poortsweg en van den Nieuwen Weg te Hoorn voor het tracé Hoorn—den Hout— Enkhuizen, is na gehouden openbare aanbe steding opgedragen voor een bedrag van 69.680; de werken zijn in volle uitvoering Met bijna alle eigenaren van de strooken grond, noodig voor het gedeelte tusschen de kruising van den Lageweg met de spoorbaan Hoorn—Enkhuizen en de afbuiging ten wes ten van Venhuizen is overeenstemming be- ^reikt. SPOORBAAN OP DEN AFSLUITDIJK? Of een goed werkend auto- baanbedrijf? Ir. W. Kamp trekt in „De Ingenieur" naar aanleiding van het bericht, dat op de Water- staatsbegrooting voor 1934 een eerste post voorkomt voor aanleg van een spoorbaan op den afsluitdijk, de doelmatigheid daarvan in twijfel. Hij schrijft oa.: „Coördinatie van verkeers- zoowel als van geldmiddelen wordt hoog noodig. Waar gaan we heen met ons reeds bestaande en nog steeds zich uitbrei dende waterwegennet, met de bestaande spoorwegen en de gevraagde autosnelwegen en tenslotte nog de luchtwegen!? Zou de to tale vervoerscapaciteit van zulk een eventueel ensemble ooit in verhouding kunnen staan tot het totaal van aangeboden vracht? Opmerkende hoe moeilijk het is het vraag stuk op te lossen in hoeverre spoorwegen in de toekomst zullen moeten wijken voor 't auto baanbedrijf, wijst ir. Kamp op de door den afsluitdijk geboden gelegenheid om Noord holland met Friesland te verbinden door zulk een bedrijf. „Het schijnt zeker geraden dit ernstig te overwegen alvorens over te gaan tot het aanleggen van een nieuwe spoorbaan (en dan nog wel een baan waarin ruim 30 K M. zonder zij-voeding) in een tiid waarin over de gansche beschaafde wereld de vraag van opbrengen van bestaande spoorwegen aan de orde wordt gesteld. Meer in overeenstemming met het huidige tijdsbestek ware het, indien door de Neder. Iandsche Spoorwegen een dienst Alkmaar- Leeuwarden, via den afsluitdijk, georgani- seerd werd, welke aan hooge eischen voldeed inzake auto-, personen- zoowel als goederen vervoer. Geheel iets anders dus dan de tegen- woordige A-TO-dienst, welke er op gericht schijnt de route Enkhuizen—Stavoren geen al te zware concurrentie aan te doen. Intus- schen, de materieele mogelijkheid bestaat nog niet, om hier een behoorlijken dienst in te stellen, zoolang de pontonbrug nabij De Kooi niet is vervangen door een meer moder- ne overbrugging van het Noordhollandsche kanaal en zoolang de wegverbetering tus schen den afsluitdijk en den rijksweg Harlin- gen—Leeuwarden niet is voltooid. Het zou tevens zijn aan te bevelen, de voor spoor baan op den afsluitdijk gereserveerde terrein- strook van een betonverharding te voorzien en deze voor eigen, voor derden niet toegan kelijke baan van het nieuwe bedrijf te be stemmen. Nadat ervaring zou zijn opgedaan met txv venbedoelden dienst, zou nader zijn te over. wegen, het bestaande spoorbaannet m N.H., benoorden het IJ en voor zoover dit thans stoombedrijf is. geleidelijk om te bouwen in autobaanbedrijf, waarin dan ook het gebied van de Wieringermecr ware te betrekken. Aan den oostelijken kant zou voor eersten ombouw in autobaan in aanmerking komen de lijn Harlingen—Nieuweschans, waarna het bedrijf zich geleidelijk over de drie noor delijke provinciën zou kunnen uitbreiden, ter wijl uiteraard de eventueele droog te leggen gebieden van het IJselmeer er op te nemen zouden zijn. De aard van het verkeer in de aangeduide gebieden, met noodlijdend spoorwegverkeer en waar vele waterwegen bestaan en andere worden aangelegd of verbeterd, is zoodanig, dat autobaanbedrijf er op zijn plaat» schijnt". OPMEER. Bij verschillende ingezetenen, welke 's nachts het waschgoed aan de drooglijn lie ten hangen, is dit geheel of gedeeltelijk ge stolen. De politie heeft de zaak in onderzoek, tot dusver is het, nog niet mogen gelukken de daders te snappen. van Donderdag 19 October 1933 OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. a (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te: STAATSLEENINGEN. 5 Neder1. 1932 4* - 1V17 4 1931 BANKINSTELLINGEN. Handel Mpij Cert. v 1000 Koloniale Bank Ned Ind Handelsbank D. Reichsbank INDUSTR. OND BINNENL. AU Kunstzijde linie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Küchenm Acc. Nederl. Ford Afgesl. Philips Gloeit. Gem Bezit (Jnilever INDUSTR1. OND. BU1TENL. Am Smelting Anaconda Ass Gas Electr. Bethleb Steel Cities Service General Aviation Steel comm. Studebaker z-LUrru,. CULTUUR MAATSCH. H V. A Java Cultuur Ned Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW Alg Explor. Mij. BoetoD Redjaog Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon Petr. Periak Continental Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd Rubber Deli Bat Rubber Hessa Rubber Serbadiadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Holl. Amerika lijn - Gem Eii. Kon. Ned Stoomboot Niev Goudriaao Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oostkust Oude Deli Seoembab AMER SPOORWEGEN.' Atchison Topeka Southern Railw. Cert 1 Union Pacifie Wabasb Vorige koers lult/s 10'% 997, 467 4/ «8 90 23 »?Va 53 'V,« 132 Vj 205l/4 80/, 24»/, 8»/i# »la/l6 3% 2<"/i» '66% 89 597, '21 15.00 30% m'1 1916/;« VU 91 397, 27 kt 1% 2 17, ?7, 10i/. "69/l6 114% 1'Vs 108 1268/. 348/4 I6i'. 7i K 2%s §Noteering per 50, SI'"4- PROLONGATIE Vorige „oer. Ntw-Tork ,ME.T Londen Berlijn Parijs Brussel (Belga) Bazel Weenen p. Sch. 100 Kopenhagen Stockholm pl.m. 1.30 >3 130 70 s.5 81-S0j 2 V, 8%e i 'VVs HA ï6H/s 1657, 107, lf)67,-J 97 10% 838/,-9 l18/io 114 18 1067, 125 13 '0% 2% pl.m. 1.45 2(4 8O8/4 8*Vl0 pl.m. 2.00 20*7, 8I.7, 8-%» .91-8% ló-» 5-%# 89-% 166J-7 8-Vie 89%-J ï^/ia pl.m. 2.15 81%-i 8 '98%-i 1% 5-Vw 89J-7» 1 pCt. Heden 1 pet Vorige Koers op koert heden 2 uur t 1 i i s Oslo ..•••sa, Italië ^e t e _e, s 1 68 7 74 56.85 9.71 34,53 48.07 34 60 39 90 33 80 13.05 1.74 7,88 59,15 9.70'/, 34 54 48 05 34 70 40 - 39 00 13,04

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1933 | | pagina 10