Amstecdamsche !Beucs DE NIEUWE GEREFORMEERDE KERK. ^iRheumatiek Een belangstellend publick heeft zich gisteravond voor de Holland -Indië-vluchten gtirweresseerd. DE COLLECTE BRACHT ONGEVEER f 600.— OP. IN DE „HARMONIE". IN 'T GULDEN VLIES. DE OPBRENGST DER COLLECTE. werking en tegenwoordigaeid en prof. woord van lof te brengen vc Poelje een wijze, waarop deze vóór hem het stuurswetenschap doceerde. Van voor de vak be- BOTSING TUSSCHEN TWEE AUTO'S. Gistermiddag, omstreeks kwart voor vijf, had op den hoek Nieuwlandersingel—Emma- straat een botsing plaats tusschen twee auto's. Uit de Emmastraat kwam de wagen vari den heer C. Rood uit Bovenkarspel en van den Nieuwlandersingel, vanaf de Heiloër- bru-g de wagen van den heer Elings, wonen de alhier. Beide bestuurders gaven signalen, doch merkten elkaar te laat op, zoodat ondanks krachtig remmen - een botsing volgde. De wagen van den heer Rood werd vrij zwaar beschadigd. De schuldvraag is in dit geval moeilijk te bepalen. APPEL: „WILLEM BALK". Wijlen de heer Willem Balk, uit Alkmaar, de bekende pomoloog, destijds secretaris van de Prov. Commissie uit de veilingen in Noordholland, heeft indertijd een bijzonderen appel gezaaid. Een van de kenmerken daar van is o.a. dat de vrucht vroeg is en bijzonder lang goed blijft. De rijpheid valt juist in een tijd als er niet veel appels zijn. Hij komt na de Yellow Transparant en nog voor de Zi geunerin, een tijdvak dus, waarin hij zijn weg vanzelf zal vinden, wat door kwaliteit en geur nog wordt vergemakkelijkt. Deze appel is door den directeur der Rijks tuinbouwschool te Hoorn, in overleg met den winner „Willem Balk" gedoopt. Meerdere groote kweekers hebben reeds ent-hout van deze appelsoort aangevraagd, zoodat zij spoedig een algemeen voorkomen de vrucht zal zijn. FAILLISSEMENTEN. Door de rechtbank alhier zijn heden uit gesproken de volgende faillissementen: C v. d. Laan, smid en rijwielhandelaar te Hoogkarspel met benoeming van mr. Ubbens (r.c.) en mr. Smal (cur.) L. Astuling, Koningstraat 52, Den Hel der, met benoeming van mr. Krabbe (r.c.) en mr. Veldman (cur.) BRANDSTICHTER GEVAT TE BROEK OP LANGENDIJK. Hedennacht hebben de beide veldwach ters te Broek op Langendijk gearresteerd een zekeren O. S. aldaar, verdacht van brandstichting in het pakhuis van de firma Slot Bonnet te Broek op Langendijk. Na een langdurig verhoor bekende S. den brand ge sticht te hebben. plaats kleine AMATEUR FOTOGRAFEN CLUB „IRIS". Om aan haar naam en bedoelingen meer dere bekendheid te geven, had de Amateur Fo tografenclub „Iris" te Alkmaar, gisteravond in haar nieuw clublokaal aan de Molenbuurt een bijzondere bijeenkomst belegd, waarop de heer C. J. Hofker, die als fotograaf aan een bekend tijdschrift verbonden is, een le zing met lichtbeelden hield oven het onder- werp: „Amsterdam zooals het keft en werkt". Een aantal belangstellende amateur- en vakfotografen had aan den oproep, om deze bijeenkomst bij te wonen, gevolg gegeven; het kleine gezellige zaaltje was goed bezet. De voorzitter der club, de heer H J. Ruijgh, uitte in zijn welkomstwoord zijn vreugde over de goede opkomst. Hierna was de heer Hofker aan het woord, die na een korte inleiding een collectie van niet minder dan 150 lantaarnplaatjes ver toonde. Op een duidelijke en interessante wijze werd hier de stad Amsterdam naar vo ren gebracht, zooals slechts weinigen haar zullen kennen of gezien hebben. Het was Am sterdam bij dag, in zon, mist of regen en Amsterdam bij nacht. Bij de talrijke nacht foto's waren er vele, die uitmunten door hun technische uitvoering. Het ging er hier om, te laten zien, wat er met het moderne materiaal Hyper-sensiti- ve-panchromatische platen en de vacub'itz- lamp te bereiken valt en er vielen ver schillende knappe foto's te bewonderen. De heer Hofker mocht voor zijn interes sante lichtbeelden en zijn gezellige toelich ting een hartelijk applaus en een dito dank woord van den voorzitter in ontvangst ne men. Aan de wanden van het lokaal hing een collectie foto's, „100 meter weg of straat' zal de volgende week Woensdag worden ten toongesteld. LICHT OP! Hedenavond voor rijwielen, motorrijtuigen en andere voertuigen 6.28 uur licht op! MAATSCHAPPIJ TOT NUT VAN rr ALGEMEEN. Departement Alkmaar. De vierde bijeenkomst in dit winterseizoen is helaas niet meegevallen. Wel was ondanks de concurrentie in andere zalen de belang- stelling nog vrij groot, maar het gegevene stond niet op het peil, dat wij van deze avon den gewoon zijn. Johan Boezer, voordrachtkunstenaar uit den Haag, gaf allereerst een brokstuk weer uit de Koopman van Venetië en wel de be kende rechtspraak. Daarbij was hij gekleed in het costuum van Shylock, den Jood. Mis schien heeft Boezer niet goed gedaan, om - reven in costuum, want Voor de Alkmaarsche Gereformeerde Gsmeente, dateerende uit de zestiger htitÜ' 18,, mor86n een buitengewoon belangrijke dag. 16 Maart 1934 is het 5 de dag waarop des avonds 7.30 uur r.?,F,1€UVVu Gereformeerde kerk aan de v™ °.fficie61 wordt geopend. or de 1300 zielen tellende gemeente is Jit ongctwijfeid een reden tot vreugde. Ait 8 m®nschenheugenis is er in Alkmaar niet een dergelijk kerkgebouw voor den Protestantschen Eeredienst tot stand gebracht. Tot nog toe stond op dezelfde mm of meer verscholen het kerkje dezer gemeente. De nieuwe kerk staat thans, zoowel aan de Oudegracht als Kweerenpadzijde geheel vrij. De hoofdingang is aan de Uudegracht gelegen, op ongeveer 15 M ■van de straat en te bereiken langs breede roode tegelpaden, afgezet door bloem perken. De» van rooden handvormsteen, met blauwe pannen gedekte ongeveer 18 M hooge kerk, waarop in het midden een met lei gedekt spits torentje prijkt, maakt van buiten, door de juiste verhoudingen, een prettigen indruk, doch vooral voor het interieur komt den architect, den heer B. W. Plooy uit Amersfoort, een woord van lof toe. Wat in de meeste kerken zoo hinder lijk is, de tocht, heeft de architect vol komen vermeden. Men betreedt de kerk door een betegeld tochtportaal, komt vandaar in een an der portaal, vanwaar men zich naar de frontgalerij, die plaats biedt voor 'n 200 bezoekers of naar de kerkruimte voor den dienst kan begeven. Over een lengte van 8 Meter heeft het 1ste gedeelte van de kerk een breedte van 14 M., dat daarna overgaat in een gedeelte van 21 X 21 M. mot een hoogte van 14 50 M. Het ge welfgedeelte is opgetrokken in den pari- balvorm. De binten zijn in donkere paarse kleuren geschilderd, afgezet met strakke goudlijnen, terwijl strakke glas in loodramen een prachtig licht in de kerk doorlaten. Voor de avond verlich ting wordt in hoofdzaak door een elec- trische lamp met 3000 kaarsen licht sterkte vanuit het dakmiddelpunt ge zorgd. Beneden biedt de kerk plaats voor een 700 bezoekers, terwijl 220 personen op de frontgalerij een plaatsje vinden. Aangezien zoowel beneden als boven de zitplaatsen amphitheatersgewijze op- loopen, is er geen plaats in do kerk waar men niet het oog heeft op den m 't mid den van de zuidzijde in eikenhout uitge- voerden preekstoel. Boven den preekstoel is het door de firma Pels te Alkmaar vervaardigde kerkorgel aangebracht, een juweeltje, waarop 20 Maart a.s. de bekende orga nist Jan Zwart een kerkconcert zal geven. De in eikenhout uitgevoerde kerkban ken zijn ruim geplaatst en een groot voordeel is, dat elke bezoeker in de ge- onovertroffen tegen jicht, verkoudheid, «pit, ischias j hoofd- en zeaswptja Attesten van ruim 6000 Prof. es Doktoren I erkennen de goede en onscha delijke werking van Togal. legenheid is om zijn voeten op de ver warmingsbuizen, die overal zijn aange bracht, kan plaatsen. Bovendien zijn overal onder de ramen plintradiatoren aangebracht om eventueele tocht op te vangen. De gangpaden in de kerk zijn, «venals de trappen, met rubber bedekt, het po dium met tapijten. Links en rechts van den preeksto-1 zijn de banken voor de kerkeraadsleden aan gebracht. Aan de Kweerenpadzijde bevindt zich rechts, ook vanuit d-. kerk te bereiken, een vergaderlokaal van 9 X 9 M. Dit eveneens centraal verwarmde goed inge richte lokaal, heeft echter als hoofdin gang een ruime hall, met garderobe en sanitaire gelegenheid aan het Kweeren- pad. Links van de hall is het catechisa tielokaal gelegen dat een afmeting heeft van 6 X 6 M. en daarboven is de kerke- raadskamer aangebracht, uitgevoerd in eiken betimmering met groen jute muur- bekleeding. Boven de kerkeraadskamer heeft men nog de beschikking over een zaaltje voor kleine vergaderingen, ter wijl de conciërgewoning zich boven het groote vergaderlokaal bevindt. De aannemer, de heer H. Vos, die het geheel 20 Maart moest opleveren en 20 April van het vorig jaar met den bouw aanving, is er in geslaagd zich binnen den gestelden tijd van zijn taak te kwij ten en is tevens binnen de begrooting 65000) gebleven. Wie de uitvoering ziet, begrijpt en volle dat men over zijn werk ten volle tevreden is. Voor het keurig uitgevoerde schilder werk droeg de heer J P. Langendijk zorg. De electrische installatie en de noodgasverlichting werden uitgevoerd door den heer G. van Til, terwijl de cen trale verwarming werd aangelegd door den heer de Vries. In het tochtportaal van de kerk aan de Oudegrachtzijde is een tegelplaat met het volgende opschrift: Wij hebben het Profetische woord, dat zeer vast is en gij doet wel, dat ge daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte en de morgenster opga in uw harten. 2 Petrus 1 vers 19. Morgenavond zal de kerk geheel met gemeenteleden en genoodigden gevuld zijn. Alkmaar is door deze kerk een prachtig gebouw voq: den christelijken eeredienst rijker geworden. De Pelikaan-lezingen hebben, zoowel in de Harmonie als in 't Gulden Vlies, een be langstellcnd publiek gehad. De omstandigheden waren voor een druk bezoek zeer ongunstig daar wij nog zelden zooveel bijeenkomsten, lezingen en vergade' ringen tegelijkertijd in onze gemeente gecon stateerd hebben dan dit gisteravond het ge- val was. Er waren er zooveel, dat onze ver- ggevers ze lang niet alle persoonlijk kon den bezetten. De toehoorders en toeschouwers op de Pe likaan-avonden zullen zich over hun keuze niet beklaagd hebben, al bereikte ons de klacht, dat men de avonden wel iets te lang gerekt heeft, waardoor het voor velen wat laat is geworden. Er zijn al weer heel wat maanden verloo- pen sinds de Pelikaan zijn roemrijke vlucht maakte en het enthousiasme is sindsdien al weer heel wat geluwd, maar onze Indië- tochten zijn toch altijd de belangstelling van alle Nederlanders waard en velen hebben gaarne van de gelegenheid gebruik gemaakt er iets meer over te vernemen. We laten hier de betrokken verslagen vol gen: Voor een vrij goed bezette zaal van de Harmonie" heeft gisteravond een lezing met filmvertooning plaats gehad over „Een vliegtocht naar Nederlandsch Indië per K L. M."\ uitgaande van het plaat selijke Pelikaancomité voor het Natio naal Luchtvaart-fonds. Nadat de Pelikaan-marsch door mid- - „„„„„„t, del van een gramofoon ten gehoore was dit gedeelte weer te geven in gebracht, leidde de heer mr. J. P Bos- vooral daardoor hadden wij een y 7nr.qi, man de heide sprekers van dezen avond, wacht, die domineerde, een b y heeren Broertjes en Beekman, resp vroeger de groote L°uifv oio n me n - radiotelegrafist en piloot bij de K. L. M kleur en verve, vol haat en wr ghvloek in .waarna spr. in het kort doel en werk- schelijke karakterlcKKhe^.^^ nf>l/andere I wijze van het Luchtvaartfonds uiteen zette en nog even aanhaalde den tocht van Cornelis Houtman in 1595 en den kort geleden zoo schitterend volbrachten tocht van de „Pelikaan". De wensch uitsprekende, dat ook Alkmaar een steentje zou bijdragen om dit particu liere stichtingsfonds verder op te bou wen, gaf spr. het woord aan den heer Broertjes die als radio-telegrafist een reis met de „Pelikaan" had meegemaakt en die zijn lezing begon» met er op te wijzen, dat nog te wednig Nederlanders ling voor ons. Echter, ook het overige stelde teleur, voor al ook, omdat de voordrachten, die B. gat, z«.er matig waren, vooral wat den inhoud be treft. Dat zijn wij niet gewend op deze avon- d<Het bestuur der afdeeüng Alkmaar, dat B. niet kende, en afgegaan was op gunstige recensies, moet wel teleurgesteld geweest zijn over dezen avond. zich bewust zijn van de geweldige pres- taies, die week in, week uit door de K L. M -piloten met hun toestellen worden be reikt, door op een zoo vlugge wijze Hol land met Indië te verbinden. Dat zoo'n tocht niet geheel buiten gevaar is, blijkt wel uit de frappante vergelijking van de vliegtocht van Balbo en elke willekeuri ge Indië-vliegtocht van de K. L. M. Immers, behalve dan het kleine ge deelte boven Europa, kon Balbo te allen tijde dalen in geval van nood, terwijl een landvliegtuig van de K. L. M. boven land zoo goed als nooit kan dalen, wanneer het onverhoopt noodig mocht zijn. Vervolgens vertelde spr. op boeiende en vaak geestige wijze, hoe ten eerste de voorbereidingen tot een Indtë-vlucht ge troffen worden, hoe daarna „geroeid" wordt (proefstoomen) en hoe verder de tocht een aanvang neemt. In den loop der jaren heeft men op de verschillende vliegvelden, die men aandoet, vele ver-1 beteringen aangebracht, maar deson danks zou 't tóch onmogelijk zijn, een Indië-vlucht te maken zonder radio-te legrafist, omdat de piloot met de door hem ontvangen peilingen veilig kan na- vigeeren en daarmee zoo snel en goed koop mogelijk, post en passagiers naar Ned. Indië kan vervoeren. In gedachten nam spr. ons dan mee op zulk een tocht en we maakten met hem de talrijke aardige, maar ook vaak onprettige dingen aan de reis naar In dië verbonden door de lucht mee Duidelijk legde de heer Broertjes ons uit, dat vele bezoeken aan steden (we denken b.v. aan Boedapest of Caïro) waarvan de verwachtingen hooggespan nen zijn, in den regel wel wat tegenval len, maar aan den anderen kant heeft een reis naar het warme Insulinde zoo veel aantrekkelijks, dat iedereen de on prettige dingen gauw vergeet en alleen denkt, aan al datgene, waarover men in kele dagen tijds heenvliegt waarvoor men bijna geen oogen genoeg heef, om alles te bewonderen We vlogen over de Middellandsche Zee, brachten een bezoek aan Egypte met zijn sfinxen en pyramides en rustten in Bagdad een weinig uit, om de Oostersche schoonheid in ons op te nemen. En zoo ging 't de geheele reis door, we zagen de tempels moskeeën, woeste zandgronden en ge vaarlijke bergruggen, om tenslotte veilig en wel te Bandoeng te landen. Een har telijk applaus onderstreepte het enthou siasme van de vele zich in de zaal be vindende luchtvaart-bewonderaars. In de pauze had een gratis tombola plaats, die zeer veel succes opleverde Toen het tweede gedeelte van den avond zou beginnen, verschenen burgemeester van Kinschot en zijn echtgenoote in de „Harmonie" om getuigen te zijn van de interessante film en causerie van den heer Beekman, 1ste piloot bij de K. L. M. Hetgeen de heer Broertjes ons had ver teld, werd daarna in beeld gebracht, waarlj de heer Beekman een duidelijke «xplieatie gaf. De smalfilm vormde met de lezing van den heer Broertjes een goed geheel en het comité mag zich gelukkig prijzen, dat zij beide genoemde heeren bereid heeft gevonden, ook in Alkmaar een Indië-vlucht in woor l en beeld te brengen. Hiermede behoorde de Pelikaao-dag alweer tot het verleden en heeft ook Alkmaar zijn natlonalen luchtvaartdag gehad. hadden zich een 100-tal bezoekers verza meld, We zagen er de verschillende leden van het Pelikaan-comité, w.o. burgemeester van Kinschot en mevr. van Kinschot; de directie van het Gulden Vlies had de aardige atten tie gehad, om mevr. van Kinschot, die zich dezen avond voor het eerst op een openbare bijeenkomst vertoonde, een bouquet rozen aan te bieden. De avond stond onder leiding van den heer G. Grondsma, die, nadat de loudspeaker den Pelikaan-marsch ten gehoore haa ge bracht, in een goedverzorgde openingsrede herinnerde aan de nationale daad der Pelikaanvliegers en de noodzaak aantoonde van een wisselwerking tusschen natie en hichtvaarders; deze is noodig om de lucht vaart in stand te houden. Spr. deelde mede, dat de straatcollecte ruim 600 had opge bracht. De heer Grondsma vond in zijn hoe kan het anders met veel talent voorgedra- en inleiding gelegenheid, verschillende ichters te citeeren, in welke citaten de roem van onze natie verheerlijkt werd. Spr. heette allen van harte welkom en leidde vervolgens den spreker in. Deze, Jhr. Dr. Mollerus, begon met de mededeeling, dat dit de 79ste keer was, dat hij zijn causerie over de HollandIndië- vlucht hield. Het vorig jaar kwam hij fl.ï. met de K-L. M.-directie overeen, na een gratis retour vlucht naar Indië, een 100-tal lezingen over de HollandIndië-vlucht te houden. Wat niet iedereen zou gelukken, gelukte jhr Mollerus; de heer Plesman ging op zijn aanbod in en zoo hield jhr. Mollerus gister avond op den Alkmaarschen Pelikaandag zijn 79ste lezing; vóór April ten einde is, moet het 100-tal vol zijn. We twijfelen er niet aan, of de vlotte spre ker, die de heer Mollerus is, zal er in slagen ook voor den lOösten keer een dankbaar ge hoor te vinden. Hij hield een boeiend en in teressant. meermalen zeer geestig betoog en vond een dankbaar gehoor- Hij maakte de heenreis met Smirnoff en Viruiy, de terugreis met Soer en Beukering; dus reisde hij met drie van de beroemde Peli kaan-vliegers. Over de heen- en de terugreis deed hij 17 dagen, gedurende welke hij 150 uur in de lucht was. Er werden 40.000 L benzine verstookt; of 200 L. per uur Hij maakte de reis met de driemotorige F 18, heen met de Rijstvogel, terug met de Havik. Spr. gaf vervolgens een beschrijving van de vliegtuigen, de inrichting en ae verdeeling ervan; vervolgens besprak hij de taak, die elk lid der bemanning tijdens de vluchï te vervullen heeft, waaraan hij de conclusie vastknoopte, dat de 100-procentige zekerheid van de K.L.M.-dienst slechts te danken is aan de bekwaamheid, de stiptheid en de toe wijding der HolJandsche piloten in hun ver antwoordelijke taak. Boeiend was ook dat gedeelte van zijn cau serie, waarin jhr. Mollerus zijn ervaringen gedurende den tocht, op de verschillende vliegvelden heen en terug beschreef. Hieruit bleek, dat de HollandIndië- vlucht meer afwisseling biedt, dan men oor spronkelijk zou meenen. Temeer werd dit be wezen met de film van den tocht, opgenomen tijdens de 200 K.M.-snelle vlucht van de F 18. Aan het slot bracht spr. hulde aan de Hol- landsche piloten, die de K L.M. de 100 zekerheid geven en daardoor de grootste reclame maken voor Nederland, wat betreft de verbinding met het Nederland op het Zuidelijk halfrond In de pauze werd een tombola met kunst voorwerpen en o.a. we zijn immers in Alk maar een kaasje verloot. Verschillende firma's hadden daarvoor gratis fraaie prij zen beschikbaar gesteld. Het Pelikaan-comité verzoekt als Alkmaar sche firma's of ondernemingen, die gratis ge schenken voor de tombola hebben aangebo den of op andere wijze hebben medegewerkt, de volgende namen te publiceeren: Firma Ap pel Adolf, Importeurs Jamaica bananen, Joh. Adam, Langestraat; N.V. Hollandsch ijzermagazijn v/h de Wild; N.V. W. F. Stoel 3 Handelsmij.; Jazz-band van Siem Spruit; Jazz-band van Frans Morey en Jazz band van Alcmaria Victrix. Naar wij vernemen, heeft de gister hier ter stede voor het Nationaal Lucht vaar tfonds gehouden collecte een bedrag van ongeveer 600 opgebracht, wat zeker voor een groot deel te danken is aan de uitstekende voorbereiding en. aan het enthousiasme waarmee alle col- lectrices en collectanten zich van hun taak hebben gekweten. van Donderdag 15 Maart 1934 OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCB LANDBOUWCREDDET N. V. (Ontvangen per draadtooze telefoon). Koers van heden tei 193211 1917 1931 1915 1930 Vorige koers STAATSLEENINGEN. 5 NederL 4* n 4 5 Ned -Indië 534 Duitschland BANK-INSTELLINGEN, Amsterd Bank Handel Mpij. Ceri v. 1000 Koloniale Bank Ned. lnd Handelsbank Rotterd Bank 1NDUSTR. OND BINNENL. Alg Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. i Nederl Ford Philip* Gloeit Gem Btzit Unilever t 1NDUSTR. OND. BUITENL Am Smelting Anaconda Bethleh Steel Cities Service Steel comm. U S. Leatber CULTUUR MAATSCH. II V, A. i Java Cultuur Ned. lnd Suiker Unie Vorstenlanden Dito artions MIJNBOUW. Alg Ezplor. Mij. Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon Petr. Perlak Continental Oil Shell Union i RUBBERS. Amsterd Rubber Deli Bat Rubber Hessa Rubber a Serbadjadi Interc Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot i Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia t Oostkust Oude Deli Seoembab AMER SPOORWEGEN. Atcbisoa Topeka Southern Railw. Cert. Union Pacific §Noteering per 50, •Exdividend. PROLONGATIE Vorige koert tExclaim. 1001/g UX)i/8 100 lU0S/8 45*/4 116 47 56'/, gV< 80 «Vs 13 554/8 165 2468/s 8IV. 27»/W 8 «V, 26»/aa 2 8/:« 33'/,. 6»/. 1891/a 100 82 26 17.00 130 T*U 172»/, 153 107 48'/. 37'/, 33'/, 2'/, 8 45»/, 129 26»/, 125'/, 145'/, 40»/, \fU 76'/, pl.m. 448/,-5 pl.m. 1.45 pl.m. 2.00 pl.m. 2.15 ïoov, 5 45 44 Via «15»/. 54 59 80 43'/,-| 43»/, 43)-»/, 24» 4 J 808/,-1 245-1 81 245}-61 81-»/, S| 261-Vie 9%. 26%. 185% 267/M 189 90) 187-90) 187-8 ÏT»/, 1731/, 67, 106»/, 106»/, 2 Vu 106»/, 45 147 125 43'/, 160 «JV. 26%, 21/» 32'/, 187 130 7'/, 106 HVfc 6'/, 48 27i. 8 '2* 15?* 76V, l1/, pCt. Heden 1'/, pCt. WISSELKOERSEN AMS I r.KDAM. NIET OFFICIEEL New-York Londen Berlijn 1 1 1 Parijs -•••••»«••• Brussel (Belga) Bazel Weenen p. Scb. 100 Kopenhagen Stockholm ••lil,*,*, Otlo 11, Italië Verige keer. 1.48»/8.»/s 7.57-a'/, 58.95-59 9 78-è 34.62-65 47.97'/, 00 00 33 80-34 38 90-39 37 90-38 12.70-80 Koen op heden 2 uur 1.488/. 7.57.4 58 97'/, 9 77'/. 34.65 *8.00 JO.OO 34 00 3910 18.10 12,75

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 3