BONS
Wijziging Crisis-rundveecentrale.
Amstecdmtsche H&eucs
J
DE K.N.A.C.-VEIL1GHEIDSLAAN.
FRIESCHE BAA110,13 en 15 ct.
Quaker onun blijven
geldig
Laat er geen gras over
groeien.
Koop vandaag een pakje
Echte Friesche Heeren
baai en U zegt voortaan
HAVERMOUT
Land- en Tuinbouw
Na 12 Mei kunnen geen runderen meer
afgeleverd worden.
SPORT.
Vanmorgen is het feest in Alkmaar begonnen!
m
*h
n
MASSA-ONTSLAG AAN DE
NEDERLANDSCHE MIJNEN.
Sinds Juli 1931 zijn aan de Nederland-
sche mijnen reeds 6750 mijnwerkers ontsla
gen. In de afgeloopen maand Maart werd
aan 600 arbeiders het werk opgezegd.
WINKELDIEVEN IN HET GROOT.
Een Duitsch echtpaar leefde reeds
sinds zeven jaar te Amsterdam van
winkeldiefstallen.
De arrestatie van een Duitsche vrouw te
Bussum, de vorige week op heeterdaad be
trapt bij het stelen van bontwerk in een win
kel, heeft geleid tot het op 't spoor komen van
een internationale bende, welke sedert jaren
op groote schaal zich met winkeldiefstallen
heeft opgehouden. Volgens haar bewering
had zij geen papieren en was zij clandestien
over de grens gekomen, maar nadat zij ter
beschikking van de Amsterdamsche justitie
was gesteld, waren er aanwijzingen, dat zij
een valschen naam had opgegeven en reeds
geruimen tijd te Amsterdam woonde.
Dit vermoeden bleek juist te zijn. Zij is
woonachtig in een perceel aan de Amstel-
kade, waar zij met haar man, eveneens een
Duitscher, en kind zeer comfortabel behuisd
is. Reeds zeven jaar is zij daar gevestigd en
vermoedelijk heeft het echtpaar al dien tijd
geleefd van roof. Bij de huiszoeking werden
groote voorraden van winkeldiefstal afkom
stige goederen gevonden en het onderzoek
heeft uitgewezen dat hier van een wijdvertak
te bende sprake moet zijn.
Elke week werden de verzamelde" goede
ren clandestien naar Duitschland verzonden;
de gearresteerde dame reisde dan telkens
naar Berlijn om den verkoop aldaar te rege
len. Het arbeidsveld der bende vormden wa
renhuizen en winkels te Amsterdam, Rotter
dam, Den Haag en andere grootere steden.
De Amsterdamsche recherche volgt een
spoor, dat heden of morgen leiden zal tot ver
schillende arrestaties.
BRAND.
Twee woningen afgebrand.
Gisterochtend ontstond te Rheden (Geld.)
door onbekende oorzaak brand in de woning
van de weduwe Bosman aan den Arnhem-
schenweg. Weldra stond het geheele huis in
lichterlaaie. De brandweer, die spoedig ter
plaatse was, kon niet voorkomen, dat de vlam
men oversloegen naar het achterliggende
perceel, bewoond aoor den heer W. Bosman.
Ook dit huis brandde geheel uit. Eenig klein
vee werd gered. Het meubilair ging verloren.
Een en ander was laag verzekerd.
WOEKER EN OPLICHTING.
293 pCt. rente.
Gisterochtend heeft de Centrale recherche
te Rotterdam een 45-jarigen directeur van
de Deposito- en Credietbank aan den Goud-
schen Singel aldaar gearresteerd.
Deze man werd reeds lang verdacht van
■woekerpractijken. Toen in Januari van dit
jaar zijn boeken in beslag genomen werden,
kon geconstateerd worden, dat hij zeer
hooge rente hief van door hem uitgeleende
gelden, in één geval zelfs 293 pCt. Op
grond van overtreding der geldschieterswet
is toen proces-verbaal tegen hem opgemaakt.
Het voortgezet e onderzoek heeft aange
toond, dat de man zich tevens aan oplichting
heeft schuldig gemaakt ten nadeele van cre-
dietvragers. Dit is gebleken uit de corres
pondentie en administratie waarop de
recherche eenigen tijd geleden eveneens be
slag legde.
Het is volgens het Hbld. zeer waarschijn
lijk, dat in deze zaak spoedig nog eenige
arrestaties volgen.
LAGE OVERVAL.
Laffe daad op oude weduwe.
Gisteravond omstreeks 10 uur heeft ten
huize van de ruim 65-jarige weduwe J. Vel-
linga wonende aan den weg tusschen Ber-
licum en Riet een brutale overval plaats ge
had. Onder voorwendsel werd getracht de
weduwe, die reeds te bed lag, naar buiten te
lokken en toen dit niet gelukte, werd een keu
kenraam ingeslagen. Bij haar poging om de
woning te ontvluchten, werd de weduwe door
twee personen vastgegrepen en aan handen
en voeten gebonden, terwijl haar een prop in
den mond en een deken over het hooRi werd
gedaan. Alles in de woning werd overhoop
gehaald en onder bedreiging met doodslag
werd de weduwe gedwongen de plaats te zeg
gen, waar zij haar geld had geborgen! Een
bedrag van ruim 70 wordt vermist. Effec
ten en sieraden werden niet meegenomen.
Nadat de indringers waren vertrokken,
heeft de weduwe zich losgewrongen en twee
passeerende wielrijders verzocht de politie te
waarschuwen. Van de daders ontbreekt nog
elk spoor.
FRAUDE MET VLEESCHLEVERANTIES
AAN HET RIJK.
Vermoedens van onnauwkeurige
boekingen aan het abattoir te
Uithoorn.
Nog steeds is de justitie bezig met het on
derzoek naar de fraude bij de leveringen van
vleesch van inferieure kwaliteiten, welke des
tijds aan verschillende rijksinstellingen wer
den gedaan. Kort geleden werd daarvoor een
tweetal Amsterdamsche grossiers in vleesch
gearresteerd,, die evenwel later weer op vrije
voeten werden gesteld.
In verband hiermede zijn onlangs, naar de
Tel. meldt, verschillende boeken van het abat
toir te Uithoorn in beslag genomen, omdat
van deze plaats het slechte en ten deele afge
keurde vleesch afkomstig zou zijn.
Aangezien de justitie vermoedt, dat door
het abattoir te Uithoorn niet steeds nauw
keurig in haar boeken werd vermeld, althans
niet volledig, hoeveel beesten er geheel of ge
deeltelijk voor de consumptie werden afge
keurd, ten einde zoodoende vleesch van min
dere kwaliteit toch nog te kunnen afleveren,
terwijl zij wel de juiste opgave verstrekte aan
de verzekeringmaatschappij om de boeren
volledig schadeloos te kunnen stellen, is de
zer dagen te Zwolle een nauwkeurig onder
zoek ingesteld ten kantore van de Zwolsche
Paarden- en Veeverzekeringsmaatschappij.
Aan de hand van de door deze maatschap
pij uitbetaalde verzekeringssommen hoopt de
justitie thans een volledig beeld te kunnen
krijgen van de vermoedelijke fraude te Uit
hoorn. Zeer waarschijnlijk zullen in ver
band met de aan het licht gekomen feiten
binnenkort nog arrestaties volgen.
DE NEDERLANDSCHE PERSIL
MAATSCHAPPIJ N.V.
De directie der Nederlandsche Persil
Maatschappij N.V. deelt ons mede dat
haar nieuwe fabriek te Jutphaas bij
Utrecht thans zoover gereed is, dat zij
op Woensdag 2 Mei a.s. officieel in ge
bruik zal worden genomen.
Met de fabricatie in on6 land van Per
sil en de bekende nevenproducten werd
in Octob er 1932 begonnen en reeds een
jaar later moest worden overgegaan tot
een belangrijke uitbrending van het
complex, welke thans haar beslag heeft
gekregen. De nieuwe fabriek is uitgerust
met de modernste machines. De uitbrei
ding heeft het tevens noodig gemaakt
het aantal werkkrachten te verhoogen.
VERVOER VAN DRONKEN
PERSONEN.
Vanwege de Nat. Comm. tegen het
alcoholisme verzoekt men ons plaatsing
van het volgende:
Er zijn zoo van die voorschriften, die
jarenlang bestaan en waarvan toch de
toepassing heel wat te wenschen over
laat. Zoo gaat het ook met de regelingen
ten aanzien van het vervoer van dron
ken personen in openbare middelen van
vervoer.
Voor de Spoorwegen geldt op dit punt
artikel 26 van het A. R. V. en voor auto
bussen en alle andere openbare vervoer
middelen een Koninklijk Besluit van
1880.
In beide komt een uitdrukkelijk ver
bod voor. Dronken personen mogen niet
tot trein, bus, tram of boot worden toe
gelaten of moeten eruit verwijderd wor
den, tenzij er gelegenheid bestaat, ze
afzonderlijk te plaatsen.
Om meer dan één reden is het goed,
hierop nog eens de aandacht te vestigen.
Passagiers weten nu in voorkomende
gevallen dat ze zich geen overlast be
hoeven te laten welgevallen en de ande
re groep kan erop rekenen dat ze bloot
staat aan een weigering om in het ver
voermiddel te worden opgenomen.
HANDEL IN TUINBOUWPRODUCTEN.
De Nederlandsche groenten- en fruitcen-
trale deelt mede: Het crisistuinbouwbesluit
1934 I staat het in voorraad hebben, verhan
delen of verwerken van gewassen van den
tuinbouw slechts toe aan aangeslotenen bij
de Nederlandsche groenten- en fruitcentrale.
Om als aangeslotenen door de Nederland
sche groenten- en fruitcentrale te worden er
kend kan een handelaar of verwerker van
tuinbouwgewassen zich wenden tot de orga
nisatie, waarbij hij als groenten- en fruit
handelaar of verwerker is aangesloten.
KORTE BERICHTEN
Te Zaandam is Zondagmiddag de zes
jarige N. Visser in een sloot bij de Prins
Hendrikstraat verdronken. Naar zijn vriend
jes mededeelden, had hij kano gevaren en is
vermoedelijk het vaartuigje omgeslagen,
waardoor hij te water is geraakt en verdron
ken.
Gelijk bekend, voert de crisis-rund
veecentrale een plan uit tot het oprui
men van overtollige runderen. Tot nu
toe is dit plan niet onbevredigend ver-
loopen. Van 17 October 1933 tot 17 April
1934 werden ruim 112.000 stuks runde
ren ingeleverd. Er zijn evenwel aanwij
zingen, dat de lust om runderen aan te
bieden bij de boeren voorloopig vermin
dert. De crisis rundvee-centrale heeft
thans in overleg met de centrale land
bouworganisaties onder goedkeuring
van den minister van economische za
ken besloten na 12 Mei geen runderen
meer af te nemen. Zoo dit volstrekt on
vermijdelijk blijkt, zal echter opnieuw
tot het afnemen moeten worden overge
gaan. De zuivelpositie, mede door de
laatstelijk gesloten overeenkomsten met
andere landen, is op het oogenblik van
dien aard, dat het thans stopzetten der
afname mogelijk is.
Dit is mede ook de reden, dat tot de
destijds in uitzicht gestelde verplichte
aflevering van runderen thans niet be
hoeft te worden overgegaan.
De vaarskalveren.
Geheel anders is de toestand ten aan
zien der vaarskalveren. De crisis rund
veecentrale heeft de gelegenheid gege
ven nuchtere vaarskalveren aan haar
over te doen. Toen de daarvoor in uit
zicht gestelde prijs niet voldoende aan
lokkelijk bleek, is die prijs aanzienlijk
verhoogd. Desalniettemin is slechts een
klein aantal vaarskalveren nuchter aan
de crisis-rundveecentrale geleverd. Zou
den geen bijzondere maatregelen wor
den genomen, dan zou het gevaar drei
gen dat tegen 1 November de vleesch-
markt geheel overvoerd zou worden
door een groot aanbod van zoogenaam
de „graskalveren". Deze omstandigheid
heeft de crisis-rundveecentrale in over
leg met de centrale landbouworganisa
ties onder goedkeuring van den minis
ter van economische zaken doen beslui
ten om de verplichte beperking van
vaarskalveren te vervroegen en reeds
1 Juli te doen ingaan.
De vroeger gedane mededeeling, dat
de verplichting tot het hebben van iden
titeitsbewijzen voor de kalveren, welke
men in voorraad heeft, in werking zou
treden op 1 November 1934, is hiermede
dus vervallen. Deze wijziging maakt het
tevens noodzakelijk de gewichtsgrenzen
waarbinnen de kalveren van een identi
teitsbewijs moeten zijn voorzien, te her
zien.
Vanaf 1 Juli 1934 zal het in voorraad
hebben van vaarskalveren van een ge
wicht liggend tusschen 100 en 200 K G.
slechts zijn toegestaan, indien men in
het bezit is van de voor deze kalveren
a'gegeven identiteitsbewijzen. Het ligt
in de bedoeling deze gewichtsgrenzen op
geregelde tijden te wijzigen.
Op 1 September zullen zij worden
va tgesteld op 100 en 250 K.G.; op 1 No
vember op 100 en 300 K.G.
De verplichting, dat zij gedekt moeten
zijn door een identiteitsbewijs zal dus
voor de kalveren, waarvoor eenmaal een
identiteitsbewijs is afgegeven, blijven
bestaan. Door dezen maatregel zullen de
vaarskalveren, naarmate zij boven het
ge.vicht van 100 K.G. komen, geleidelijk
verder worden afgeleverd. Nochtans zal
terwille van de selectie-eischen aan iede-
ren veehouder, wiens kalveren zijn toe
gewezen, worden toegestaan tijdelijk,
ook na 1 Juli, een kalf meer in voorraad
te houden dan is togewezen. Hij, wien
geen kalveren zijn toegewezen, zal tot
1 September geen kalveren wegende dus
van 100 en 200 K.G., mogen aanhouden;
en van 1 Sept. tot 1 November geen
kalveren wegende tusschen 100 en 250
K.G. en na 1 November geen kalveren
wegend tusschen 100 en 300 K.G.
Het ligt niet in de bedoeling der crisis-
rundveecentrale, de kalveren over te ne
men. Belanghebbenden zullen goed doen
hiermee rekening te houden. Aan de
toepassing der teeltregeling zal streng
de hand worden gehouden. Krachtige
maatregelen staan daartoe ten dienste,
daar overtreders van allen crisissteun
kunnen worden uitgesloten, terwijl ook
strafrechterlijke of tuchtrechterlijke
maatregelen mogelijk zijn.
resultaat.
Ook van de zijde van het publiek was
er belangstelling en deze concentreerde
zich hoofdzakelijk bij de post „remproe
ven", omdat men daar het meeste ziet.
En daar merkt men ook, hoe vaak deze
pzoeven moeten worden overgedaan; nu
eens remt men te vlug, dan weer te laat,
soms niet krachtig genoeg. Maar meest
al lukt het bij de tweede keer.
De geheele keuring ie interessant,
vooral voor de automobilisten zelf. En
deze nemen, evenals de controleurs, al
les zeer serieus op. En juist dat serieuze
geeft de meeste waarde aan de keuring,
enaan den wimpel!
Het feest is begonnen! Straks, na vier
dagen, zal het resultaat van deze derde
veiligheidslaan bekend zijn. Dan zal
blijken, hoe Alkmaar, hoe geheel Noord
holland boven het IJ gereageerd heeft op
deze actie voor meerdere veiligheid.
Moge het succes groot, ongedacht groot
zijn. Moge dit groote rayon straks met
vele wimpel-dragende auto's bereden
worden. Het zou een bewijs zijn, dat
Noordholland boven het IJ meewerkt
aan de veiligheid op den weg, dat het
automobilisten bezit, die rijden in wa
gens, waaraan niets mankeert.
Donderdag, Vrijdag en Zaterdag heeft
elke automobilist gelegenheid, om zijn
wagen gratis te laten keuren. Laten le
vele wagenbezitters van deze gelegen
heid gebruik maken
Het resultaat van hedenmorgen.
Uit den aard der zaak zijn op dit
oogenblik nog slechts weinig cijfers be
kend.
Hier volgen de cijfers van hedenmor
gen tot half één. t Is slechts een begin,
een begin dat bevredigend is, doch dat
de aanloop zal blijken te zijn voor een
grootere drukte, 'n intensievere belang
stelling voor de K. N. A. C. veiligheids
laan!
Totaal aan de keuring onderworpen
wagens 98.
Direct goedgekeurd 32.
Bij de tweede keuring goedgekeurd 28.
Totaal goedgekeurd dus 60.
Een behoorlijk resultaat dus!
Voor a.s. „slachtoffers" volgen hier
nog de tijden van openstelling der laan:
eiken dag van 8.30—12.30 en van
1.306 uur!
Men kome op tijd en men wordt op
tijd geholpen!
De resultaten te Utrecht.
Zaterdagavond om zes uur is de K. N.
A. C. veiligheidslaan te Utrecht uitge
luid. Met de aldaar verkregen resultaten
kan de K. N. A. C. bijzonder ingenomen
zijn. Ten eerste werd, evenals te Amster
dam, aan de hand van de verkregen
resultaten duidelijk aangetoonri
noodzakelijk het is, dat automoh-f
hun wagens geregeld laten nazien
al meenen zij, dat alles perfect in' °°k
is. Gebleken is n.1., dat van de wa 0r4«
die de laan opreden om te word** 8>
keurd, slechts 37,55 dadelijk voi*®6-
aan de gestelde eischen en „bewim 6,1
de laan konden verlaten. Gezien hü»
dat het lang niet de slechtste
waren, welke zich aan deze vriiJjn6118
keuring onderwierpen, spreekt dit
centage boekdeelen en kan gerust ^r'
den aangenomen, dat het toonaanern °r'
is voor het aantal wagens, dat In 04
Nederland aan redelijk te stellen vtir#1
heidseischen beantwoordt. Wij
hiermede zeggen, dat indien alle 6,1
gens, welke in Nederland in Keh
zijn, eens aan de veiligheidsproef J,^
worden onderworpen, het genoemde jU5
centage van „technisch veilig©» wa»
stellig niet hooger, doch eerder 1»'
zou uitvallen.
Intusschen is het opvallend hoe n
ventief de werking van deze K. N. a
tournée wel is. Na de eerste keur'
werden 775 wagens afgekeurd omdat g
iets aan haperde en 46 auto's 6f
keurd. Van deze wagens kwamen er
terug, waarvan geconstateerde
ken waren hersteld, zoodat op het einï
der week het percentage geweldig w
gestegen. Van de gekeurde wagens
toen 92,91 in orde, 88 wagens van it
1241 rijden er thans nog rond ZOnf);
wimpel. Laat men hopen, dat de fonif,'
wel hersteld zijn, maar gebrek aan
oorzaak van het niet komen halen f
wimpel was.
Wil men weten waar de meest voort,
mende fouten schuilen? F.emmen-, kor,
lampenstelsel- en wielsporing hebbe*
hier het hoogste woord.
Van de 335 wagens was de remcapatf,
teit óf niet voldoende, óf ongelijkmatig
over de wielen verdeeld; 242
mankeerde het aan tolereerbare
sporing, terwijl van 672 automobieler!
iets met de lampen niet in orde was. 1
dit laatste getal moet echter rekeninj
worden gehouden met het feit, dat ij
één lamp meer dan één fout kan schut
len.
Voorts waren er niet in orde: 7 rem.
pedalen, 6 handremmen, 36 vóór- en 6]
achterbanden, 6 stuurwielen, 9 richting,
aanwijzers, 1 achteruitkijkspiegel,
signaalhoorns, 12 ruitenwisschers, 3j
stoplampen, 11 nummerverlichtingen m
2 stadslampen.
Ook in Utrecht kwamen de wagesj
van heinde en ver. Zoo werd er b.v,
zelfs een Fransche wagen gesignaleerd,'
terwijl alle provincies op Limburg n
vertegenwoordigd waren.
Zoo is dan vandaag de K.N.A.C.-vei-
ligheidslaan in Alkmaar gearriveerd.
Sedert vanmorgen half negen is de
Juliana van Stolberglaan het middel
punt va nalle automobilisten, niet al
leen uit Alkmaar en omgeving, naar uit
geheel Noordholland boven het IJ. Ge
durende vier dagen (Zaterdagavond
wordt de laan weer gesloten) zal het aan
den Kennemerstraatweg nabij den Ste
delijken muziektuin een va-et-vient
zijn; gedurende vier dagen zullen de
K.N.A.C-oranjewimpels uitgereikt wor
den aan hen, wier wagens zijn goedge
keurd, aan hen, die wenschen mede te
werken, om het veilig verkeer op den
weg te bevorderen.
Vanmorgen is het feest begonnen. De
veiligheidslaan heeft de aandacht ge
trokken van zeer velen. Reeds vanaf den
straatweg ziet men de (alrijke wimpels,
die hoog aan de masten en de lijnen
wapperen. Vlaggen trekken mede de
aandacht van de passeerenden en deze
blijven natuurlijk even staan, om te
zien, wat er toch wel gebeurt op die vei
ligheidslaan.
Om half negen begon het. En direct
waren er automobilisten, die hun wa
gens aan de keuring onderwierpen. De
eerste was burgemeester van Kinschot,
die zijn fraaien wagen langs de route liet
rijden. De keurmeesters van de K. N. A.
G, allen gekleed in witte regenjassen,
lieten hun oogen en hun instrumenten
werken en.... met vlag en wimpel „stoof"
des burgemeesters wagen door de finish.
De eerste wimpel kon worden uitge
reikt!
Dat was het begin van de actie. Want
na dezen eersten wagen kwamen er
meer; regelmatig gingen de diverse wa
gens langs de laan; velen werden goed
gekeurd, velen moesten het zonder wim
pel doen
De belangstelling van de zijde der
automobilisten was grooter dan wij
dachten. Heel geleidelijk kwamen de
wagens binnen, regelmatig werden ze
„afgewerkt", met of zonder gunstig
van Dinsdag 24 April 1934
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V
(Ontvangen per draadlooze telefoon).
Koers van heden te:
STAATSLEENINGEN.
4 1931
4 0/0 1934
5 Ned.-Indië 1915
5y. Duitschland 1930
BANK-INSTELL1NGEN.
Amsterd. Bank i
Handel Mpij. Cert v. 1000
Koloniale Bank
Ned. Ind. Handelsbank
Rotterd. Bank
INDUSTR. OND. BINNENL
Alg. Kunstzijde Unie
v. Berkels Patent
Calvé Delft Cert.
NederL Ford
Philips GloeiL Gem. Bezit
Unilever
INDUSTR. OND. BU1TENL
Am. Smelting i i
Anaconda ...i.....
Bethleh. Steel
Cities Service ..«..ti.
Steel comm.
U. S. Leather t
CULTUUR MAATSCH.
H. V. A.
Java Cultuur i
Ned. lud. Suiker Unie
Vorstenlanden
Dito actions
MIJNBOUW.
Alg. Esplor. Mij. i i
Boeton
Redjang Lebong
PETROLEUM.
Dordtsche Petr, i
o°^ ,^etr'
r i /vi 1
Continental Uil
Shell Union
RUBBERS.
Amsterd. Rubber
Deli Bat. Rubber
geSha/^bCI
Serbadjadi
Interc. Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon. Ned. Stoomboot
tabÏEKN"*"
Deli Batavia
Oostkust
Senémbah J
AMER. SPOORWEGEN.
Atchisou Topeka
Southern Railw. Cert
Union Pacific
§Noteering per 50,
•Exdividend. PROIONGV V
tExclaim.
Vorige
koers
99%
99%
1008/m
38»/,
108%
44%
481/4
561/s
74
43'/,
17V.
521/g
1591/g
231'/,
751/ie
26%
§10%
25Wa6
2Vl6
316/06
5'/a
68
22
14.00
130»/,
7Vs
1498/4
129»/,
1497/8
1017/a
13V«
5%!
1047/4
46%
387/8
34'/,
28/4
6%
371/e
127
258/,
126
141'/,
40%
19%
761/s
pl.m.
L30
pl.m.
1.45
pl.nt
2.00
pU
U
99%-i
1008/s
37'/,
36è-7i
37»/,
44'/,
108i/a
48
56
73»/,
43.1/g
438/8-i
438/8-1
1568/,
229-8%
75
156}-'/,
230'/.
74|-5}
1561/4
230'/,
748/,-5
25'/,
2-l/g
307/8
253/,-}
9%-10
25'/,
165
82
66
166.»/,
166»/,.}
131
149
148} .7/,
147-Vs
146}-51
101
12}-%
57/s
146»/,-7
5%-i
146'/,-}
101*/.
5%-J
I46'||H
1051-6j
106-1/,
2%
106
106
7
37
128
1241/,
14H/4
125
76'/,
'ge koers
18/, pCt Heden 2 pCt .u
.WlSStLKi JpRSEN AMSTERb^
NIET OFFICIEEL
New-York
Londen
ia-»w
Weenen p. Scb. 100
Kooenhagcii
O.lo
Italië
t
Vorige
koers
1.46%
7 55
57 80
9
34.60
47 87'/,
00.00
33 80
38 90
ii 90
12.60
Koers op
heden 2 uur
1.468/.
7.56'/,
57,95
9 75'/,
34.56
47 87'/,
00 00
33 95
39 20
<8 20
L.60