De Groote Prijs van Europa. platte grond fuchtoaact £aaL<Ue Aedcfdat Sport en Wedstrijden De Engelschman J. H. Simpson (Norton) wint in de 350 c.c. klasse. In de 250 c.c. klasse is eerste de Duitscher W. Winkler (D.K.W.) In de 175 c c. klasse is de eerste prijs door den Belg I. van Goor (Benelli) gewonnen. In afwachting. Assen is klaar. Een ongeluk. 't Wordt drukker. Hooghalen vraagt attentie! Het weer wordt beter. DE STRIJD BEGONNEN. Zaterdagmorgen. De start. Eenige veranderingen. De kleine machines. Een motor in brand! tttepuin Pi HAAR Wel geeft hij toe Johanknegt herhaaldelijk op een dwaalspoor te hebben gebracht door prentbriefkaarten uit het buitenland aan den detective te stu-en, met „aanwijzingen". Pres.: Waarom deed u dat? Mees: Daar had ik nou eenmaal plezier in Johanknegt: Ja, dat is nu een man, die de „waarheid" spreekt. Mees: Arm maar waar! Tenslotte heeft de Officier van Justitie tegen den detective geëischt zes maanden voorwaardelijke gevangenniastraf met een proeftijd van dne jaar. Mr. Kokosky verdedigde Johanknegt. Hij betoogde, dat de detective tien maanden onschuldig in voorarrest heeft gezeten en dat er geen sprake is van wetenschap, dat de goederen van misdrijf afkomstig waren. Mei klem drong hij aan op vrijspraak. Na re- en dupliek werd ook in deze zaak de uitspraak bepaald op Donderdag 28 dezer. (Van onzen sportredacteur). Assen, Vrijdagmiddag. Zooals Assen er thans uitziet, zoo zal nie mand ooit te voren het stadje gezien hebben. Meer dan vroeger, veel meer zelfs, heeft de geheele stad zich opgemaakt, om feest te vie ren ter gelegenheid van de T.T., neen ter ge legenheid van den „Groote Prijs van Europa". De geheele binnenstad is op werkelijk grootsche wijze versierd met groene bogen, met kleurige vlaggen, met alles, wat maar tot verhooging der gezelligheid bij kan bren gen. Geen enkele straat is overgeslagen; overal hangen de vlaggen en wimpels en wapperen vroolijk in den vrij harden wind, die er op het oogenblik waait. Bij de hoofdtoegangswegen naar de Drent- sche hoofdstad zijn groote eerepoorten op gesteld en telkens weer leest men in sierlijke letters het woord „welkom". Vooral de toegangsweg langs de Drent- sche Hoofdvaart, de Vaart geheeten, is zeer fraai. Zeker over een lengte van 2 K.M. is deze weg versierd, terwijl de schepen in de haven alle gepavoiseerd zijn. En straks, ais het donker wordt, zullen honderdduizenden lichtjes gaan branden; dan zal de stad in een ongekende feesttooi gezet worden, dan zal de menigte feest vieren. De drukte is gisteren al begonnen. Reeds toen kwamen honderden vreemdelingen in de stad. Doch in den loop van dezen Vrijdag werd die drukte met het uur grooter. Uit alle provinciën zag men auto's en motorrij wielen, niet enkelen, maar tientallen, die weldra honderdtallen werden. En de gasten vonden onderdak in de hotels en bij de parti culieren, die weldra „vol" waren. Ontegenzeggelijk zal het morgen drukker worden dan het ooit geweest is. Typeerend daarvoor is wel, wat ik vanmiddag van den kapper hoorde: ,,'t Was, zoo zeide hij, Don derdagmiddag al drukker dan het vorig jaar Vrijdagavond". Kijk, dat zegt toch wel iets Dat beteekent, dat wij morgen een record mogen noteeren, een record-aantal bezoekers dan. Of er nog meer records gebroken zullen worden? Daar moeten de renners ons straks antwoord op geven. Onmogelijk is het niet, want het selecte groepje renners van meer dan honderd zal elkaar vinnig bekampen en zoo lang mogelijk zal elke rijder zijn merk verdedigen. Van de machine zal alles, maar dan ook totaal alles, geëischt worden, 't Ge volg daarvan zal zijn, dat er verschillende „in de soep" zullen worden gedraaid, maar een ander gevolg zal zijn, dat de snelheid zeer groot zal zijn. „Assen is klaar", vertelde ons vanmid dag de voorzitter der T.T.-commissie, mr. J. Linthorst Homann, en hij deelde ons in een gemoedelijk praatje mede, wat er allemaal gebeurd is in den tijd van voorbereiding. En daarbij wees hij er op, dat niet alleen Assen, maar ook de gemeente Beilen met haar bur gemeester en wethouders hard heeft mede gewerkt, om deze races te doen slagen. Wij zouden echter nog veel verder kunnen gaan en kunnen wijzen op de verbeteringen, die de toegangswegen naar Assen hebben ondergaan in den loop der jaren en dan zou wel duidelijk worden, hoe dit grootsche eve nement eigenlijk een heele provincie in actie brengt „Wij staan aan den vooravond van een gebeuren, zooals nog nimmer in Europa, in de heele wereld geschied is", zoo zeiden de deskundigen uit binnen- en buitenland ons En daarbij bedoelden zij, dat de strijd mor gen feller dan ooit zal zijn, doch bovendien dat de strijd „open" zal zijn. Weliswaar is de Norton nog steeds favoriet, maar de men- schen-die-het-weten-kunnen verwachten ver rassingen. Zij meenen, dat de Zweedsche Husqvarna, de Belgische F.N. en de Duit sche D.K.W. en N.SU. voor verrassingen kunnen zorgen en daarmee is meteen gezegd, dat de Engelsche suprematie morgen de eer ste beslissende slag zal moeten afslaan. Of haar dat gelukken zal? Er is gisteren en vandaag druk, zeer druk getraind door alle renners en de snel heden waren bijzonder groot. Echter, aan deze snelheden heeft men geen houvast, om dat zij over korten afstand gemaakt zijn. De F.N. was ook vorige jaren razend snel, maar haar uithoudingsvermogen was toen nog niet groot genoeg. En dat is de groote beteekenis van een dergelijke race: kan een machine gedurende eenige honder den kilometers met een z.g. topsnel heid draaien, of zal ze na eenige ronden bezwijken? Niet de snelheid alleen is hier van invloed, maar het uithoudingsver mogen moet in de allereerste plaats genoemd worden. En wanneer een machine razend snel is en de finish bereikt zonder gebreken, dan is be wezen, dat die machine betrouw baar is voor den gewonen toerist. De trainingsiilten zijn dus voor ons niet van al te veel waarde, maar ze zijn dat wei voor de rijders zelf. Deze leeren daardoor het circuit goed kennen en zij rijden dan ook niet alleen, om te controleeren, hoe hun ma chine loopt, maar ook en bovenal, waar ge remd moet worden, waar de grootste snelhe den gedraaid kunnen worden, enz. enz. Die training is een onzer Hollandsche renners vanmiddag noodlottig geworden. De Rotterdammer Crezee, die een 350 c.M.3 Rudge bereed vloog in een der bochten met volle snelheid tegen een boom. 't Spreekt vanzelf, dat de motor totaal vernield was De kracht der botsing was zoo groot, dat de boom schuin in den grond kwam te staan. Crezee zelf sloeg tegen den grond en bleef bewusteloos liggen. Per brancard werd hij direct naar het ziekenhuis in Assen vervoerd, waar bleek, dat hij een halswonde had opgeldopen en bovendien twee ribben gebroken had. Merkwaardig genoeg gebeurde een paar jaar geleden op precies dezelfde plaats een zelfde ongeluk met Cremer, die toen heel zwaar gewond werd en pas een jaar later het ziekenhuis kon verlaten. Gelukkig is dit het eenige ongeluk van dezen dag. Er gebeurde echter nog meer. De Techni sche Commissie heeft hedenmorgen n.1. ver schillende renners laten proefrijden. Het waren verschillende zwakke broeders, die moesten toonen, of zij werkelijk konden rij den. Deze „controle" gebeurde, omdat men morgen groote snelheden verwacht en men geen risico wil nemen, dat menschen in de baan komen, die niet afdoende bewezen heb ben, hun motor te kunnen berijden. Wij vernamen zoo juist, dat eenigen dier zwakke broeders morgen niet aan den start zullen komen Nog een merkwaardig staaltje van hande lend optreden maakten wij zoo juist mede. Toen wij n.1. een tocht langs het circuit maakten in den auto van den wethouder van Beilen, stopte plotseling in een der flauwe bochten de auto van onzen voorrijder, den burgemeester van Beilen. De burgemeester stopte uit, liep naar onzen wagen en vertelde den wethouder, dat „die boom" nu al drie botsingen had veroorzaakt in deze twee da gen. Een halve minuut later hadden B. en W. van Beilen besloten, dat „die boom" de zen avond gekapt zou worden! „Beter een boom gesneuveld dan een rijder", was het zeer juiste motief in dezen! Om 7 uur zijn wij weer thuis in de stad. En nu pas wordt het ons duidelijker, hoe druk Assen is. Het is een komen en gaan van auto's en motoren. Op de parkeerplaat- se^ voor alle café's, in alle straten, op alle pleinen staan de wagens geparkeerd, nu al honderdtallen. En nog steeds wordt de stroom grooter, nog steeds wordt het druk ker De café's zitten nu al tjokvol en overal klinkt de muziek 't Wordt nu reeds gezellig, 't is nu reeds een internationale menigte. Want meen niet, dat alleen Nederlanders deze T.T. bezoeken, er zijn ook Belgen en Engelschen, doch bovenal Duitschers. Er is zelfs een Duitscher, die meer dan 1000 K.M. per fiets heeft afgelegd, om deze races bij te wonen De drukte zal nog grooter worden, maar Assen en haar omgeving zijn er op voorbe reid. Het politiecorps is versterkt met rijks politie en detachementen marechaussees. Dat gebeurde vroeger ook, maar het aantal is thans veel grooter. Deze „machten" hebben de heele zaak in handen en dat is maar goed ook. want het schijnt, dat alles, wat motor rijdt, de snel- heidsziekte heeft gekregen. Ieder rijdt snel, heel snel en liefst met de knalpot open, zoo dat het nu al 't is bij achten een onop houdelijk gedender is in den geheelen wijden omtrek. Dat zal zoo duren tot laat in den nacht en morgenvroeg heel vroeg opnieuw beginnen. Herhaaldelijk wordt er gevraagd: waar kan ik de races het beste volgen? en onwil lekeurig wijst men dan op de hoofdtribunes bij den start of die bij den S-bocht. En aan Hooghalen wordt dan niet gedacht. En dat is jammer, want juist in Hooghalen ziet men volop strijd. Langzamerhand dringt dat tot de menig te door en reeds het vorig jaar had men daar bijna een dubbel aantal bezoekers dan andere jaren. Dat aantal kan echter nog ver groot worden, nu de tribunes daar grooter geworden zijn. Inderdaad, bij Hooghalen ziet men veel. Daar ziet men de grootste snelheden van het heele circuit; doch daar ziet men ook fraai bochtenwerk. Eerst moet er een heel scherpe bocht genomen worden en direct daarop zit men in een S-bocht. Bovendien heeft de toeschouwer hier heel wat bewegingsvrijheid en kan hij gedurende de races op verschillende plaatsen gaan staan, terwijl de mededeelingen ook daar geheel volledig zijn Lezer, denkt een volgende keer dus eens aan Hooghalen! Den geheelen dag heeft het eigenlijk ge dreigd en zelfs heeft het een paar keer wa geregend. Maar nu, tegen den avond, wordt de lucht helder, de wind zakt wat, zoodat al les er op wijst, dat het morgen prachtig weer zal zijn. 't Is te hopen, niet alleen voor de rijders, maar ook voor de tienduizenden bezoekers, waarvan er duizenden en nog eens duizenden dezen nacht naar Assen trekken. Laten wij wenschen, dat al dezen een ge- zelligen, mooien tocht zullen hebben! De avond en de nacht in Assen zijn in ge paste vroolijkheid doorgebracht. Het weer werd voortdurend mooier zoodat tegen mid dernacht alle terrassen van de café's bezet waren. Intusschen is het aantal bezoekers in den loop van den avond nog vertienvoudigd en in ae binnenstad kan men slechts voetje voor voetje vooruit komen. Reeds voor midder nacht ziin de eerste autobussen binnengeko men en hun passagiers nemen direct aan de algemeene feestvreugde deel. Dat kan, want de winkelsluitingswet is voor deze nacht buiten werking gesteld en aan sluiting der café's is niet gedacht. Deze blijven den ge heelen nacht open. De stroom van bezoekers houdt aan, steeds drukker wordt het, steeds grooter wordt de file, die zoo nu en dan verkeersopstoppin gen veroorzaakt, doch eindelijk schijnt er rust te komen, d.w.z. de menigte blijft feest vieren doch de toevoer staat stil. Dan is het ongeveer half drie, totdat tien minuten later de eene rijder na de andere weer binnenkomt en dan is het knetteren niet meer van de lucht. Het wordt weer licht en de lucht is be trokken, zelfs valt nu en dan een klein regen buitje, dat echter niemand deert. Nu komen ook de extra-nachttreinen uit alle deelen van het land binnen en tegen 7 uur zijn reeds meer dan 60.000 bezoekers in en bij Assen, doch nog steeds groeit het aantal met dui zenden en als wij tijdig op weg gaan naar het circuit zien wij een onafgebroken rij van auto's en motoren. De parkeerterreinen zijn tjokvol en leveren een machtig gezicht op. Bij de tribunes is een enorme menschenmenigte aanwezig en zij zoeken een plaatsje op de tribunes en de ta luds en dan komen ook de rijders bij de start. Zij gaan tanken en langzamerhand naar hun plaats Aan de start staan meer dan 50 renners van verschillende nationaliteiten. Zij staan naast hun machines; zoo aanstonds zal de strijd beginnen, de strijd om het Europeesch kampioenschap. Voorop staan de 350 c.M.3- klasse, daar achter de 250 c.M.3 en daar weer achter de 175 c.M.3. Het wordt stil bij de start, de laatste minuut is aangebroken, het woraen nu seconden en danreeds staat de starter klaar met zijn vlag, dan geeft hij het teeken om zich klaar te maken. Alles staat doodstil, de zenuwen zijn ge spannen, nog 20nog 10nog 5 se conden daar gaat de vlag naar beneden, een oorverdoovend lawaaiDaar gaan zealleen de Hollander Visser (Lady) kan zijn motor niet op gang krijgen en start een halve minuut later. De 350-tigers zijn nu weg, van der Pluym (Husqvarna) aan den kop met Rusk. 2 Mi nuten later de 250 en de 175 c.M.3-klasse, voorop gaan Johnston (Cotton) en Tyrell Smith (Rudge Witworth) en de start wordt gesloten door Notet (Lady). In hot programma is wijziging geko men, zoo is Wuring vervangen door den Alkmaarder Dupont, die een Goventry berijdt en verder zijn er eenige renners uitgeschakeld door de proeven die gisteren werden afgelegd. Bovendien kunnen er een paar waaronder Piet van Wijngaarden, niet starten wegens mo- torpech De strijd is begonnen en weldra wach ten wij op het verloop. Rusk op Velocet- te heeft in de groote klasse de leiding genomen, doch reeds in de eerste ronde gaat J. H. Simpson op Norton hem voor bij en neemt de eerste ronde in 8 min. 1 sec. wat een gemiddelde is van 129^ K.M. per uur en dat met een stilstaande start. Simpson is razend snel. In de 2de ronde ligt hij al een 400 M. voor, terwijl Rusk op de 9de plaats ligt. Éventjes heeft hij gesukkeld met een onwillige bougie en dat kostte hem een leelijke achterstand, daardoor is Mitchel (Velo- cerie) op de tweede plaats gekomen en E. G. Nott (Husqvarna) op de derde plaats en onze Hollandsche jongen van der Pluym heeft in de eerste ronde reeds een achterstand en davert als ze vende langs de tribune, terwijl hij in de ronde een plaatsje opschuift. G. Tim mer (New mperial) heeft het nog beter gedaan en is naar de 7de plaats gekomen in de He ronde. In de 250 cM3 klasse is A. Geiss (D.K. W(Duitschland) verbluffend snel en weet zelf verschillende 350-igers te pas- seeren. Hij ligt natuurlijk aan de kop en blijft daar voorloopig. Het is de vraag of de D.K.W. het houdt maar op het oogenblik is zij verreweg de snelste in deze klasse. W. Winkler (D.K.W- Duitschland) ligt tweede en L. T. Arclier (New Imperial-Engeland) derde. Terwijl in de 350 cM3 klasse de Engelschen lei der. zitten in de 250 cM3 de Duitschers aan de kop. Jaap Fyma (Frindlay Peer- less-Holland) is de eerste Nederlander in de 250 cM3 klasse, doch hij ligt op de 10-de plaats. A. Hartman (Excelsior- Holland) ligt vlak achter hem. In de lichte klasse heeft de Belg I. v. Goor (Benelli) de leiding op den voet gevolgd door den Belg E. Hardy (Barbé) en den Belg M. v. Geert (Rush), terwijl de Nederlander J. C. Snijder van Wissekerke (Country Eagle) op de 4de plaats ligt. De Hollander lig echter vrij ver achter. In de derde ronde missen wij hem. Zoo gaat de strijd door, toch komen er kleine veranderin gen, doch aller aandacht is gericht op de 350-igers, waar de Engelschman Simpson steeds aan den kop blijft. Onze van der Pluym houdt zich best. Er ontstond op de tribune een helsch lawaai toen de rondetel- ler van der Pluym vergat. Intusschen ligt hij in de vierde ronde als vijfde en in de zesde ronde eveneens. Nott gaat in de zesde ronde tanken en dat kost hem voorloopig een paar plaatsen. In tusschen heeft hij de snelste ronde gemaakt met een gemiddelde van bijna 132 K.M. per uur, terwijl de Duitscher A. Geiss in de 250 c.M.3-klasse een ronde rijd van 127 K.M. per uur, dat is bijna 7 K.M. sneller dan het vorige jaar. Om half elf hooren wij het be richt, dat van der Pluym uitgevallen is en bij de oude Tol aan zijn motor staat te wer ken. Notet is intusschen gevallen, hij kan ver der rijden, terwijl E. G. Nott na zijn tanken er weer een daverend gangetje in zet en een ronde maakt van ruim 140 K.M. Een fraai gezicht krijgen wij als niet minder dan zes rijders vlak bij elkaar door de bocht komen. Het zijn een paar 350-igers en de twee ra zend snelle D.K.W.'s, die met hun 2y2 P K. motor vrijwel even snel zijn als de zwaai- dere broeders. Plotseling valt Simpson, bij Laag Halerveen, doch hij rijdt verder. Hij blijft eerste met een 200 M. voorsprong. Na 7 ronden is de stand: le. J. H. Singson, 2e Mitchel, 3e Rusk en 4e Nott. Jammer dat van der Pluym uit den strijd ligt, doch Timmer neemt zijn plaats in in deze klasse. Hij ligt op de 8ste plaats en J. Moeyes (Heerhugo- waard) (Velocette) zit vlak achter hem. In de 250 c.M3. klasse hebben de Duit schers met de D.K.W. nog steeds de leiding. Netjes gaan de beide heeren samen langs het circuit. Jaap Fijma is hier de beste Neder lander en zal ongetwijfeld de eerste blijven, omdat zijn voorsprong vrij groot is. De Spanjaard Aranda (Velocette) is 'blijk baar te vurig, want in de 8ste ronde vliegt zijn motor in brand. Nott is en blijft razend snel hij ligt nu vierde, maar heeft al getankt zoodat er straks nog wel wat veranderd zal worden in de stand. Langzamerhand verminderd het aantal rijders, enkele machines bezwijken. Er zijn een paar rijders gevallen, maar ernstige ongelukken komen gelukkig niet voor. Timmer stopt. In de 9de ronde stopt Timmer bij Hoog halen en repareert. Zal hij blijven rijden. Wij wachten af en dan hooren wij, dat hij zijn ketting heeft gebroken en niet verder kan rijden. Schot (Velocette) en J. Moeyes zullen nu om een goede plaats strijden en dat is hun toevertrouwd, doch dan verrast ons de mededeeling, dat Timmer toch weer rijdt. Bravo!! Even later stopt hij echter defini tief. De helft van de strijd voorbij. De helft van de strijd is dan ongeveer voor bij, nog steeds heeft Simpson de leiding en nog steeds zijn Rusk en Mitcheil in hun ge vecht om de tweede plaats. Rusk, wiens mo tor niet zoo snel is als die van Mitcheil, blijkt door rijtechniek zijn zwakkere positie steeds weer op te halen. Hij is hierdoor echter reeds tweemaal gevallen, doch weet zijn daardoor ontstane achterstand steeds weer op te halen. Zij worden ernstig bedreigd door Nott. Ongetwijfeld is Simpson de sterkste, doch de overigen zullen nog lang strijden om de tweede plaats. Onze Hollander Jaap Schot rijdt buitenge woon goed en stijgt voortdurend in plaats In de 250 c.M.3-kIasse blijven de Duit schers naast elkaar rijden. Zij hebben een groote voorsprong op de anderen en nemen geen risico. Onderling vechten de Duit schers niet, want óf Winkler óf Geiss moe ten winnen, dat is „Teamwork". Zoo gaat da wedstrijd door. In dave rende snelheid gaan de beide leiders in de 350 cc. klasse langs de tribune, nog steeds is Simpson eerste en Rusk achter volgde hem. Een verbitterde strijd ont staat in de laatste ronde en dan daa rzijn ze. 1. Simpson (Norton). 2 Rusk 3! Mitcheil (Velocette). In de 250 cc-klasse zijn de Duitschers in de voorhand gebleven en zij winnen schijn baar onbedreigd, maar Geiss krijgt op het kritieke moment pech en loopt de laatste 100 M. naast zijn motor. Hij wordt daardoor derde. 1. W. Winkler (D.K.W.) 2. Archer (New Imperial). 3. Geis (D.K.W.) In de 175 cc-klasse is: 1. Goor (Benelli). 2. Dickwel (Barbê). 3. E. Hardy (Baibé). Jaap Schot en Jaap Fyma worden Neder- landsche kampioenen in de 350 cc en 2o0 cc- 1<laSSe' (Ongecorrigeerd.) Wielrennen. 3E-ZESDAAGSCHE TE AMSTERDAM. Van 28 November a.s. Naar wij vernemen zal ook in het komen de najaar wederom in het R.A.I.-gebouw een zesdaagsche wielerwedstrijd worden georganiseerd en wel van 28 November a.s. Evenals vorige jaren zal de technische lei ding in handen zijn van den heer Fr. Grolms. DE F. 36 VLIEGT. Uitstekend geslaagde proefvlucht. Geheel onverwachts, zonder dat een aan kondiging had plaats gehad, heeft het nieuwe 4-motorige Fokker-vliegtuig F 36, het groot ste vliegtuig van ons land dat binnenkort aan de vloot van de K. L. M. zal worden toege voegd, een proefvlucht gehouden. Gistermiddag was de laatste hand gelegd, aan het vliegtuig en de motoren hadden reeds proefgedraaid. Gisteravond te 9 uu 12 ging de F. 36 voor het eerst de lucht in. Het toestel werd bestuurd door den vlieger Meinecke van de Fokker-fabrieken, terwijl verder meevlogen de werkmeester Fransen van de K. L. M. De start geschiedde zeer vlot. Binnen 10 secon den was het 11 ton wegende vliegtuig los. Het lag zeer vast in de lucht en de motoren liepen uitstekend. Slechts weinig Amsterdammers zullen iets van deze proefvlucht hebben bemerkt, want gedurende de tien minuten dat de luchtdoop duurde, bleef de F 36 boven Schiphol en directe omgeving. Na tien minuten landde de F. 36 zeer vlot De bestuurder Meinecke was over het ver loop van deze eerste vlucht zeer tevreden. Het toestel had in alle opzichten voldaan en hoewel het niet volledig belast was bij' volle belasting weegt het 16 ton was het zeer eenvoudig te besturen. Er stond een vriji sterken wind. n.1. ongeveer 30 K.M. per uur, doch zooals reeds gezegd lag het toestel zeer vast in de lucht. Deze eerste proefvlucht kwam geheel on verwachts en op Schiphol waren dan ook weinig toeschouwers. De heer A. H. G. Fok ker was aanwezig en verder sloegen de heeren Spit en Aler van de K. L. M. de proefvlucht gade. KONINKLIJKE GIFT. Aan de slachtoffers van den brand te Velddriel. H. M. de Koningin heeft een gift doen toekomen aan den voorzitter van het plaatselijk steuncomité te Velddriel (ge meente Driel), waar een felle brand heeft gewoed, waardoor 15 woningen in den asch werden gelegd. DE NIEUWE MINISTER BIJ H. M. DE KONINGIN. H. M. de Koningin heeft hedenmiddag ten paleize het Loo den nieuwbenoem- den minister van economische zaken, mr. Steenberghe, ter beëediging ontvan gen. N.V. EIERVEILING NOORDHOLLANDS NOORDERKWARTIER. ALKMAAR, 23 Juni 1934. Op de heden gehouden eierenveiling waren in totaal 19000 stuks kipeieren aangevoerd, waarvan de prijzen als volgt: 56—85 2.20—2.30, 58—60 2.20—2.40, 60—62 2.30— 2.50, 62-64 2.40—/ 2.70; 64—66 2.602.80. 18000 stuks Eendeieren, waarvan de prijs niet genoteerd. BRUG OFFICIAL AUTO OITC PARK ,PITS /TUD» ONOVERD.TRIBUNE S .BOCHT RON DENBORD «ONoeNAêsjgia staanpl. I ftur»/er„N talud ONCvERD. fif\ TRIBUNE OVEPDEKTE ONOVERD. TRIBUNE TRIBUNE RESTAURANT staanpl. TALUD AUTOS IJWIÊL6N motoren AUTO'S DOORSNÉDE STAANPLAATSEN

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 7