Amstetdamsche ïBeucs J Vrachtauto in het Boterdiep. De Melbourne-race. Uiver-schoolcomité. ïï1'1 2.16 DE KONINGIN BEZOEKT f CULEMBORG. Zaterdagmiddag heeft H.M. de Koningin niet klein gevolg een bezoek gebracht aan Culemborg. Te omstreeks half vier arriveer- de H.M. aan het station en werd daar ver welkomd door den burgemeester, den heer IJ. Keestra. Per auto ging de Koningin naar de stad en bracht een bezoek aan de tentoonstelling van werkstukken vervaardigd door werk- loozen, georganiseerd door de commissie D. van het plaatselijk Crisis Comité. De voor zitter dier commissie, de heer G. Schouten, notaris en dijkgraaf van het polderdistrict te Culemborg, leidde de hooge bezoekster rond. De Koningin toonde zeer veel belangstel ling voor het werk en Zij onderhield zich eenigen tijd met eenige werkloozen. Te half vijf vertrok de Koningin weer, waarna H.M. de werken tot verzwaring en verbetering van den Lekdijk, welk werk in werkverschaffing geschiedt, bezichtigde. De reis werd per auto voortgezet in de richting Amersfoort. BEANGST VOOR STRAF. H.B.S.-er in de penarie. Op aanwijzing van burgers te Voorscho ten bij Leiden werd door de politie aldaar in een leege woning aan den Veursche weg aan gehouden een 17-jarige jongeman, volgens opgave genaamd A. J. G., wonende te 's-Gravenhage. Hij verklaarde in verband met een strafmaatregel op Donderdag 25 Oct. j.1. de H.B.S. a. h. Sweelinksplein te Den Haag niet te hebben bezocht, doch per geleend rijwiel te zijn weggereden naar Lei den. Daar heeft hij het rijwiel verkocht voor 3.50 en voor dat geld boeken, kaarsen en eten gekocht. Later is hij naar Voorschoten gekomen en heeft na forceering van een ruitje zich toegang verschaft tot een leeg staande woning, alwaar hij bij kaars licht had gelezen en zich op een bed, ge maakt van tuinvuil, had te slapen gelegd Door de politie wordt de zaak onderzocht en is hij naar Den Haag getransporteerd, om aldaar ter beschikking van de politie te worden gesteld. REFERENDUM HAAGSCHE POST. Overweldigende meerderheid voor de oude spelling. De „Haagsche Post" maakt bekend, dat een overweldigende meerderheid van hen, die aan het referendum hebben deelgenomen, zich heeft verklaard vóór de oude spel ling. De ingekomen biljetten waren na de sluiting van het referendum in handen ge steld van dr. F. C. Dominicus te 's-Graven hage, principieel voorstander van vereenvou diging der spelling. VAN ZIJN WAGEN GEVALLEN. Aan de verwondingen bezweken. Donderdagmiddag is de 20-jarige on gehuwde landbouwer E. G. Kadijk, wo nende te Maarhuizen gem. Winsum te Schouwerzijl (Gr.) van een wagen ge vallen, geladen met pakken stroo. Met ernstige verwondingen werd de man naar zijn woning vervoerd, waar hij heden is overleden. De twee inzittenden verdronken. Oorzaak onbekend. Hedenmorgen omstreeks half negen is een vrachtauto van de N. V. Mooileg's Transportbedrijf Uithuizermeeden, welke geladen was met veekoeken op weg naar Groningen op 2 K.M. afstand van Bedum door tot nu toe onbekenden oorzaak van den weg gegleden en in het Boterdiep geraakt. De 30-jarige gehuwde K. Moorlag, wo nende te Uithuizermeeden en zijn knecht, wiens naam momenteel nog onbekend is kwa men in het water terecht. Hoewel van alle kanten direct hulp kwam opdagen, mocht men er niet in slagen de beide personen uit de cabine te bevrijden. Eerst een uur later zijn ze levenloos naar boven gebracht. De lijken zijn tijdelijk naar een nabijgelegen boerderij vervoerd. Met een kraanwagen uit Groningen is men bezig de vrachtauto op het droge te brengen. Nadere mededeeling. Omtrent het noodlottige ongeluk nabij Bedum vernemen wij nog het volgende: De vrachtauto met aanhangwagen was zwaar beladen met veekoeken. Bij het ipas- seeren voor een auto in een flauwe bocht van den weg begon de aanhangwagen te slingeren, gleed van den weg en trok het voorste gedeelte mee in het Boterdiep. De wagen werd bestuurd door den 23- jarigen ongehuwden J. Vos uit Uithuizer meeden. VERGADERING JOURNALISTEN- r KRING. Zorg voor werklooze journalisten. De Nederlandsche Journalistenkring heeft Zaterdag te Den Haag een buitengewone al- gemeene vergadering gehouden. De heer A J. Lievegoed, chef van den regeeringspers- dienst, die te Brussel de internationale con ferentie over de nieuwe vormen der pers had bijgewoond, deed daarover verschillende mededeelingen, om tot de conclusie te komen, dat deze zaken de volle belangstelling der journalisten waard zijn. De voorzitter, de heer D. Hans, gaf de verzekering, dat het Kringbestuur spoedig dit onderwerp in het bijzonder ook de uit breiding van de radio-journalistiek) in be handeling zal nemen. Vervolgens werd overgegaan tot de be handeling van het vraagstuk van de uitkee- xingen aan werklooze journalisten. Ter be- stuaeering van dit vraagstuk had het Kring- bestuur een commissie benoemd. Het rap port dezer commissie en de daarop gebaseer de voorstellen van het Kringbestuur vormden den grondslag voor een uitvoerige gedach- tenwisseling. Besloten werd gedurende een periode van 2 jaar te beginnen 1 Januari 1935 de ondersteuning van werklooze jour nalisten (die op het oogenblik gelukkig nog niet talrijk zijn) bij wijze van proef te doen geschieden uit de weerstandskas en voor een deel uit de gewone kas van den Kring. In deze twee jaar zal alles in gereedheid worden gebracht om, mocht de proef een mislukking blijken (dat wil zeggen, mocht de weer standskas op den duur niet in staat blijken de zaak verder te financieren) een aanslui ting bij de rijkswerkloosheidsverzekering mogelijk te maken. AANRIJDING TE KOOG A. D. ZAAN. Zaterdagmiddag te omstreeks 2 uur heeft op den Wandelweg te Wormerveer een ernstige aanrijding plaats gehad. De 74- jarige H. Fust wilde per rijwiel vanuit een zijstraat den Wandelweg oversteken, toen hij door een personenauto, bestuurd door den heer de W. uit Koog aan de Zaan, werd aangereden. De oude man werd tegen den radiateur van de auto gesmakt. Met een ernstige hoofdwonde en een beenbreuk werd de man in zorgwekkenden toestand naar het ziekenhuis te Zaandam vervoerd. £ochUxaact DE FRANSCHE LUCHTVAART. Vijf jaar ten achter, zegt de minister. De Fransche luchtvaartminister, generaal Denain, heeft aan de pers uiteen gezet, waar om Frankrijk niet mee gedaan heeft aan de luchtrace naar Melbourne. Hij was zeer openhartig en begon met te verklaren, dat hij, toen hij zes maanden geleden de portefeuille van de luchtvaart kreeg toegewezen, dadelijk geïnformeerd heeft, hoe het met de Fransche deelneming stond. Officieel wist men er echter niets van. Toen heeft de minister zich afge vraagd of het mogelijk was, door hemel en aarde te bewegen in zes maanden zoover te komen, dat men toch mee kon doen en het antwoord dat hij zich zelf moest geven, luidde ontkennend. Het was volgens hem niet moge lijk in dien tijd de toestellen voor een derge lijke krachtproef te vinden, noch om de pi loten voldoende te trainen en ook kan men geen voldoende grondorganisatie in dien kor ten tijd meer voor elkaar brengen. Wel is een constructeur bij hem gekomen met de vraag om subsidie, maar deze was zoo hoog, dat hij heeft moeten weigeren. En ik ben blij voor mijn vriend Challe en zijn metgezel, dat zij door een toevallig ongelukje op Le Bourget, verhinderd zijn geworden deel te nemen aan een wedstrijd, die voor hen had kunnen uitloopen op een groote cata- strophe, aldus de minister. Ik ga zelfs verder. Ik beweer, dat de Fransche luchtvaart nog niet ge reed is en dat zij, zooals zij nu is, ook nooit in staat had kunnen zijn om aan de wedvlucht Londen Melbourne deel te nemen. Ik steek mijn meening hierover niet onder stoelen en banken. Het is een feit, dat de Fransche luchtvaart in Januari 1933 vijf jaar ten achter was bij het buitenland. In 18 maanden is zij echter drie jaar inge- loopen en aan het eind van 1935 zullen wij weer met het buitenland gelijk zijn. Openhartig gaf de minister ook antwoord op de vraag, aan wie de schuld van dezen achterstand te wijten was. Aan de ministers, zegt hij, aan de ministers en aan de leiders zoowel van de burgerlijke als de militaire en marineluchtvaart. Nooit hebben zij bekend gemaakt wat er noodig was, welke wenschen zij hadden. Schuld ook aan de constructeurs, die zoo weinig initiatief toonden en die zich tevreden stelden met het uitvoeren van de opdrachten, die zij kregen. Langzaamaan herstelt zich echter onze luchtvaart. Men heeft mij verweten, dat men niets van mijn nieuwe modellen ziet, maar een feit is, dat zij regelmatig worden afge- kverd en beproefd. Om te laten zien, dat zij er zijn, zal ik of mijn opvolger een groote internationale luchtrace organiseeren. Dit zal geschieden aan het einde van 1935 of misschien in het begin van 1936, dat hangt ervan af, wanneer wij werkelijk geheel gereed zijn. Misschien zal een Fransche machine dan ook niet win nen, maar de Franschen zullen dan toch hun kans hebben. Men heeft reeds gesproken van het traject ParijsSaigon en terug of ParijsHanoi en terug, maar zoover ben ik nog niet. Over het traject zullen wij later wel spreken. Voor het oogenblik is het voldoende te weten, dat wij besloten hebben over een jaar of over mis schien 18 maanden, een groote luchtrace te organiseeren. DE POSTVUCHTEN OP INDIE. Bij de K.L.M. is bericht ingekomen, dat de „Kwartel", op de thuisreis, in Djask is aangekomen. PANDER-BEMANNING NAAR NEDERLAND. Met de „Dempo"? Geysendorffer heeft geseind, dat de be manning de terugreis zoo mogelijk zal aan vaarden met het stoomschip „Dempo", dat 31 October uit Colombo vertrekt. Mochten zij niet tijdig voor dit schip aanwezig kun nen zijn, dan keeren zij naar Nederland te rug met het vliegtuig, dat Woensdag a.s. van Batavia vertrekt. Hoe het ongeluk geschiedde. De Reuter-correspondent te Allahabad heeft een onderhoud gehad met Geysendorf fer, die zich, met Asjes en Pronk in het Euro- peesch Burgerlijk Ziekenhuis bevindt. We waren in den start en juist van den grond vrijgekomen, toen plotseling in de duisternis van den nacht twee sterke zoek lichten recht voor ons zichtbaar werden, zei Geysendorffer. Onmiddellijk er op voelden we, dat de Panderjager met iets in botsing kwam. Het toestel viel en vatte vlam, maar we slaagden er in de deur open te breken en veilig op den grond te komen. We kunnen nog niet begrijpen, dat we gered zijn. Geysendorffer verklaarde verder: Het was iets heel zonderlings om midden op het vlieg veld een tractor met zoeklichten neer te zet ten. Zooals gezegd: het was een donkere nacht en we konden niets zien. De start was uitstekend. We wisten niet waar we tegenop botsten. We zagen vlam men aan alle kanten en sprongen uit den Pander. Al onze bezittingen zijn verbrand. Niets hebben we behouden. Asjes zat naast me. Ik geloof, dat we de deur open gestooten hebben, toen we het toestel zagen branden. De benzinetank was gebarsten. Nog liep de motor, toen we er uit sprongen. We renden weg tot we ons safe voelden. We voelen ons gelukkig. De Reuter-correspondent vroeg daarop of Geysendorffer weer zou gaan vliegen. Maar deze antwoordde lachend: „Natuurlijk. Dit was geen vliegongeluk. Een nieuwe Panderjaéer? Het Nederlandsche Instituut van Automobiel- en Motor-Experts deelt ons mede, dat het door een nationa le inzameling wil trachten onze Ne derlandsche constructeurs wederom in de gelegenheid te stellen tot een hernieuwden opbouw van een der gelijk specifiek nationaal product als de Panderjager. Panderjager was verzekerd. De Haagsche Hbld.-correspondent meldt: Het comité-Panderjager heeft nog een te legram aan Geysendorffer gezonden met het verzoek om nadere inlichtingen. Hierop is een antwoord ontvangen, waarin wordt medege deeld, dat het toestel totaal vernield is. Naar aanleiding van het desbetreffende verzoek van het comité treft Geysendorffer op het oogenblik maatregelen ten aanzien van de verzekering. De Panderjager is n.1. bij Lloyds verzekerd. Met een en ander, en met het op stellen van rapporten is uiteraard eenigen tijd gemoeid. We vroegen den heer Ter Marsch nog naar den toestand der bemanning in verband met het nadere bericht, dat Geysendorffer en de zijnen toch gewond zouden zijn. De heer Ter Marsch antwoordde daarop, dat hem omtrent lichte verwondingen niet bekend is. Geysendorffer heeft daarvan noch in zijn eerste, noch in zijn tweede telegram gerept. En met Geysendorffer getelefoneerd heeft het Panderjager-comité niet. Intusschen wees de heer Ter Marsch ons er nog eens op, dat het een wonder mag hee- ten, dat de bemanning er zoo goed is afge komen, want nu we weten, dat het toestel ge heel vernield is, moet de ontsnapping aan een wissen dood toch wel worden toegeweten aan de hechte constructie van den Panderja ger en aan de aanwezigheid van het automa tische noodluik. Waren deze beide omstan digheden er niet geweest, dan zou het niet uitgesloten zijn geweest, dat het ongeluk veel erger was afgeloopen. Tenslotte hebben we ons tot den heer H. Pander Jr. gewend met de vraag of een nieu we Panderjager wordt gebouwd. De heer Pander antwoordde hierop, dat dienaan gaande nog geen beslissing is genomen. Nog drie toestellen onderweg op het Australische vasteland. De vijfde deelnemer is te Mel bourne aangekomen. Het is de Miles Hawk van McGregor en Waller, die in 6 dagen en 15 uren van Engeland naar Melbourne vlo gen. Ook zij hebben moeilijkheden gehad in Australië, welke hun goeden tijd tot en met Port Darwin nadeelig is geweest. En reeds weer zijn andere concurrenten bezig aan hun laatste kilometers. De D.H. Dragon met de Nw.-Zeelanders Hewitt en Kay zijn te Conclurry aangekomen, een der landingsplaatsen tusschen Port Darwin en Charleville. En al weer zijn er toestellen in Australië gearriveerd, nl. de Airspeel Courier van d* Stodarts, die te 21 50 Zaterdagavond A.T. te Port Darwin kwamen en thans te New Castle Waters is en Melrose, die uit Port Darwin vertrok. Deze jonge Australiër heeft de haaienzee tusschen Timor en 't Australi sche land niet gezienhij is in slaap ge vallen en zijn trouwe Puss Moth is met hetn verder gevlogen. Na de pech van McGregor in Australië heeft Melroce nog betere kan sen gekregen om de handicaprace te winnen Een van de Stodarts uit de Airspeed Cou rier had te PortDarwin nog een wonder goed afgeloopen avontuur. Toen hij, na de landing de propeller van de Airspeed wilde aanslaan, werd hij door een der bladen aan den arm getroffen. Zijn arm werd terstond afgebonden; de verwonding werd niet van ernstigen aard geacht. De groene Cornet van Jones en Waller schijnt toch niet veel geleden te hebben van de Melbourne-race, want op den terugweg loopt het toestel zeer snel. Ze zullen er aan gewoon raken. Zondagmorgen 8 u. A.T. zijn de heeren te Singapore aangekomen en te 11 uur 40 weer vertrokken naar Allaha bad. Ze vlogen met een gemiddelde van 320 K.M. per uur en ze legde den afstand Mel bourneSingapore af in 20 uur 50 minuten, hetgeen heel wat korter is dan Scott en Black daarover deden. Het gaat hard lijken op een nieuwe record vlucht voor dezen afstand. FITZMAURICE JAAGT OP RECORD VERBETERING. De Iersche vlieger Fitzmaurice is heden morgen te 7.34 A. T. van het vliegveld Lvmpne vertrokken om te trachten met zijn „Bellanca'>machine het record Engeland— Australië van Scott en Campbell Black te verbeteren. Fitzmaurice heeft pech. De Iersche vlieger Fitzmaurice, die vanmorgen vroeg van het vliegveld Lympne was vertrokken om te pogen het record van Scott en Black op het traject EngelandMelbourne te verbeteren, is om 10.25 uur A. T. op Lympne terugge keerd, aangezien ter hoogte van Brussel een deel van het scherm van zijn intrek baar landingsgestel naar beneden viel Waarschijnlijk zal de Bellanca naar Croydon moeten worden gebracht om daar gerepareerd te worden. Een nieuw record. Uit Singapore wordt gemeld, dat de En- gelsche vliegers Jones en Waller op hun te rugvlucht van Melbourne naar Engeland reeds vijf snelheidsrecords hebben gebroken op het traject van Melbourne naar Singa pore. Wie dc Uiver hulp bood. Men heeft zich op de hoogte gesteld welke instanties in Australië tenslotte de landing van de Uiver hebben mogelijk gemaakt en hierbij hulp hebben geboden. Ten aanzien hiervan seinde de vertegenwoordiger van de K.P.M. te Melbourne aan zijn directeur te Batavia: „De voornaamste rol bij den om roep is gespeeld door den vliegofficier Arm- strong en door den directeur voor de lucht vaart, alsmede door eenige andere autoritei ten. Voorts werd belangrijke hulp ondervon den van de electrische centrale te Albury. De wijze van eventueele huldiging vereischt een nader onderzoek. Het Engelsche vliegwezen en onze IC. L. M. Ter gelegenheid van de opening van een Londeneche tentoonstelling van luchtfoto's „Flying over the Empire" hield de directeur van „The Imperial Airways Ltd" Wal ter een rede, waarin hij zeide, dat er geen reden was waar om men niet binnen eenigen tijd in 8 10 uur naar Melbourne zou kunnen vlie gen, wanneer men slechts wist, hoe men de menschen in de stratosfeer in leven zou kunnen houden. De vraag of de lijn- vliegtuigen der Imperial Airways snel ler konden vliegen, was een vraag die de regeering aanging, aangezien zij de kosten zou hebben te dragen, hetzij in den vorm van gegarandeerde postcon- tracten, zooals in de U. S. A., of door grootere subsidie, zooals de Nederland sche K. L. M. ontving. Alleen al voor den luchtweg AmsterdamBatavia ontving de K. L. M. bijna zooveel subsidie, als de Imperial Airways voor hun twee lucht lijnen naar Singapore en Kaapstad. (Mr. Walters mededeelingen over de subsidies der K. L. M. zijn in elk opzicht onjuist. De K. L. M. ontvangt geen enke le speciale subsidie voor de Indië-lijn, doch slechts een algemeene subsidie, waarvan zij in 1933 404000.gebruikte terwijl voor het jaar 1934 een bedrag van 550.000.beschikbaar is gesteld, waarvan echter nog geenszins vast staat, dat het geheel zal worden gebruikt. Voor de Indië-lijn heeft de K. L. M. 6lechts een garantie van P. T. T. voor het postvervoer. Als de post-opbrengst dit garantiebedrag overschrijdt, komt dit saldo uitsluitend de posterijen ten goede. Daartegenover staat, dat de lm- perial Airways Ltd alle postinkomsten, die de vervoerde poststukken opbren gen, krijgt, terwijl zij een jaarlijksche subsidie ontvangt van 500.000 dus aanzienlijk meer dan de jaarlijksche subsidie der K. L. M.) Im- ten, •en- che Overal in den lande heeft de prestatie van de Uiver-bemanning groote bewondering ge- wekt. Vooral onder de jeugd is de geestdrift groot Dit is van beteekenis! Hollands nationale burgerlijke luchtvaart heeft de liefde van eiken Hollandschen jon gen en van elk Hollandsch meisje noodig. Deze geestdrift wil zich uiten! In Den Haag heeft zich nu een comité ge. vormd, ,,het Uiver-Schoolcomité", dat dit enthousiasme in een daad wil omzetten. Het comité, samengesteld uit onderwijzers, werkzaam aan schoten van alle richtingen, roept daartoe de medewerking in van alle collega's in Nederland (L.O., U.L.O. en B, L.O.). In elke school, in elke klas worde van ieder kind een bijdrage gevraagd van niet meer dan één cent. Het op deze wijze bijeen- gebrachte bedrag zal ter beschikking worden gesteld van het Nationaal Luchtvaartfonds, als Nationale bijdrage van alle Nederland' sche kinderen; tevens zal de K.L.M. een blijvend aandenken worden aangeboden en de Uiver-bemanning een bescheiden hulde worden gebracht. Het Nationaal Luchtvaartfonds is voor. nemens de kinderen van alle deelnemende scholen een klein aandenken aan de Uiver- prestatie uit te reiken. Het comité houdt zich overtuigd, dat dft plan de sympathie heeft van alle collega's in den lande. Laat nu iedere school zich beijveren om met deze zaak de noodige spoed te betrachten en vóór 10 November op giro 247347 den Haag van den penningmeester het bedrag der inzameling overmaken, met vermelding van het aantal leerlingen^ Over de nadere uitwerking van het plan zullen regelmatig berichten in de pers ver schijnen. Met het oog op tijd en kosten is het niet mogelijk alle scholen afzonderlijk te bereiken. Onderwijzers van Nederland, laat deze op roep voldoende zijn; wij rekenen op Uw aller medewerking, waar het er om gaat door een nationale samenwerking der schoolkinderen deze vredeshelden te huldigen. J. LENS, Voorzitter. G. K. DREIJER, Secretaris, Akeleistraat 150, Den Haag. B. PLANIJE, Penningmeester Giro 247347, Den Haag 1 van Maandag 29 October 1934. OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te: 1931 1934 1934 1934 1930 STAATSLEENINGEN. 4 NederL 4 4 Ned.-Indië 4 5Y, Duitse hland idem met kettingverklaring BANK INS1 ELI INGEN. Amsterd. Bank Handel Mpij. Cert v. 1000 Koloniale Bank Ned. Ind. Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BINNENL. AljX Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert NederL Ford es. 40 afst Philips Gloeit Gem Bezit Unilever INDUSTR. OND BUITENL Am Smelting Anaconda Bethleh Steel Cities Service S'eel comm U. S. Leatber CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions t MIJNBOUW. Alg. Exploi Mij. t Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr. Per lak Continent?' Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber He*«a Rubber Oostkust SerOadiadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli Senemhab AMER SPOORWEGEN. Atcbison lopeka Southern Kailw Cert Union Pacilic §Noteering per 50. •tsdividend. fExclaim. Vorige koers 10U6/16 luri%6 lOt-Vi» IOOVIS 218/4 22% 1078/g 3-Ve 35% S* 338/8 247, 44% 223 214'/, 71% 21% Ö%6 15% 198/16 3% 156 717, 667, 13 6.50 134% 57, 169% j2I% 1427, 847, 9®/i«' 318/i6 908/s 687, 80% 32 58% 1% 38/4 30% 1477, 121 129% 327, 10'/, 61% pl.m. 1.30 pl.m. 1.45 101% pl.m. 2.00 21% 22% 21% 211% 227/g 38% 107% 85 338/4 222 2147,-5 71% 214-% 71% 6»-»/» 15% 198/s 3% 15%> 6H/l« 158/8-7, l53*/4 133% 5 170-1 142% 65 3% 142 84 83 32 68 90% i18/16-% 146% 121 12ö% 146 61 pl.m. 21<% 15% 142.% PROLONGATIE Vorige koers 1 pCt Heden 1 pCt- WlSSbLKObKbbN AMhlERDAM. New-York Londen Berlijn Parijs B ssel (Belga) Bazel Kopenhagen Stockholm Oslo Madrid hali* NIET OFFICIEEL Vorige koers 1 47% 7 327/® 59 42 9 '3% 34 48 43 16 32 75 37 80 36 85 20 127, 1 *.67'/, Koers op beden 2 uur 1 477, 7 30% 59 427, 9 '37, 34 46 4d 15 32 30 37 30 16.10 2015 14*65

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 8