£ucfliMUUt Spoet JiacfUêecicfitea Amstecdamscfie ïBeucs mJ, DREIN DRENTEL EN PIET PRIKKEL. Intocht van de „Uiver"- bemanning in de hoofdstad De route vastgesteld. KOL i: .jü'AKIP-Y LR<«F i iGlNG. De haard functionneerde niet. Gistermorgen vroeg vond een voorbijgan ger mej. G. S., die met haar moeder samen woont. in bewusteloozen toestand voor de deur van haar woning in de van Dijkstraat te Alphen aan den Rijn. Bij onderrc:!: b'.cck in het perceel een sterke kolendamp waar neembaar. De moeder van mej. S. werd eveneens bewusteloos op haar bed aange troffen. Beiden waren het slachtoffer gewor den van kolendamp-vergiftiging, doordat een nieuwe haard nog niet goed bleek te func- tionneeren. Een spoedig ontboden genees heer slaagde er in bij beiden na geruimen tijd de levensgeesten weer op te wekken. De toestand van beide dames was in den loop van den dag redelijk. Het „Initiatief Comité Amsterdam" deelt ons mede, dat in overleg met de politie autoriteiten, waarvan veel medewerking is ondervonden, de route waarlangs de „Uiver"-bemanning haar intocht in Amster dam zal houden, is vastgesteld: Komende van de richting Amstelveen, via den Amstelveenscheweg, zal gereden wor den naar het Museumplein, langs den vol genden weg: Stadionplein, Stadion weg, langs Apollo-tennishal, Noorder Amstel- laan onevenzijde, Amsteldijk, Stadhouders kade, Oosteinde, Frederiksplein, Wetering schans, Rijksmuseum doorgang Museum plein. Het Museumplein zal zooals bekend als eindpunt worden genomen en tevens het centrum der huldiging vormen. Alle deelnemende vereenigingen, corpo raties enz. wordt verzocht, om op Woens dag 21 November a.s. des middags te drie uur op het Museumplein aanwezig te zijn en zoo mogelijk in gesloten formaties aan te marcheeren, uitsluitend via den Rijksmu seumdoorgang, waarna zij door de betrok ken autoriteiten worden opgevangen en hun ne plaatsen op het plein zal worden aange wezen. De „Uiver"-bemanning zal plaats nemen op het podium, hetwelk wordt opgesteld na bij den Oostelijken ingang van het IJsclub- terrein, recht tegenover het Rijksmuseum. Dit podium zal door Philips feestelijk ver licht worden. De deelnemende corporaties zullen langs de vliegers defileeren, nadat een grootsche zanghulde ten gehoore zal zijn gebracht, door eenige honderden kinde ren, onder leiding van den heer Jacob Hamel. De kinderen zullen zijn opgesteld op het IJsclu'bterrein. Tijdens het défilé zal door een honderdtal kinderen van de Nieu we Schoolvereeniging een „Uiver'Mied wor den gezongen, speciaal door den heer Joh. Röntgen voor dit doel vervaardigd. Op Schiphol is geen gelegenheid cadeaux en kransen te overhandigen. Het I. C. A. stelt alle gegevens hiertoe in de gelegenheid indien zij zich aan het défilé aansluiten. Al le vereenigingen, corporaties enz. Worden tenslotte verzocht het geheel zoo ordelijk mogelijk te doen plaats vinden teneinde de politie het werk gemakkelijk te maken, daar een overstelpende opkomst wordt verwacht. De garage Carpentier heeft de auto's, die in de stoet meerijden, geheel belangloos ter beschikking gesteld én aan den wagen, waarin de bemanning van de „Uiver" zal plaats nemen, wordt een speciale verlich ting aangebracht, zoodat het publiek de in zittenden duidelijk zal kunnen zien. De V. A. R. A. zal de geheele huldiging op het Museumplein uitzenden. Grootsche ontvangst van de bemanning. De „Uiver" is op de retourvlucht naar Nederland te Bangkok gearriveerd. De bemanning is een grootsche ontvangst bereid. De belangstelling was zoo groot, dat men een specialen trein naar het i vliegveld heeft laten rijden. De piloten zaten aan een lunch aan, welke werd gepresideerd door den Sia- meenschen Minister van Defensie, die de bemanning de onderscheidingsteeke nen overhandigde van de Koninklijke Siameesche Luchtvaart. Verder waren aanwezig de Nederlandsche zaakgelas tigde M. J. van Schreven, de Amerikaan- sche consul, het volledg commanda van de Siameesche Luchtmacht en personen van allerlei nationaliteit. De Handels- vereen.ging HollandSiam schonk den leden der bemanning Siameesche zilve ren sigarettenkokers. Parmentier, de gezagvoerder van de „Uiver", dankte met eenige welgekozen woorden voor de huldiging. De „Uiver" ie daarna naar Rangoon vertrokken, waar het toestel inmiddels ie geland. Verlating sluitingsuur op 21 November. Op verzoek van de Amsterdamsche Vereeniging van Koffiehuis-, Restau ranthouders en Slijters aan den burge meester van Amsterdam om bij de hul diging van de Uiverbemanning op 21 November a.s. de café's en koffiehuizen een later sluitingsuur toe te staan, heeft dc burgemeester toestemming geven om tot twee uur des nachts de zaken ge opend te mogen houden en muziek te maken en daarbij te laten dansen. EEN MELBOURNE-NUMMER VAN „HET VLIEGVELD." Vanzelf sprekend is het jongste num mer van ons luchtvaart-maandblad goeddeels gewijd aan het groote gebeu ren: de Mildenhall-Melbourne race. De redacteur van het blad geeft een 20 pagina's groot verslag van den wed strijd, beschrijft het vertrek van de Hollandsche vliegtuigen van Schiphol, vertelt van de vliegers en vliegtuigen op Mildenhall en geeft dan een goed gedocumenteerd relaas van de eigenlijke vluchta. Er staan tal van duidelijke af beeldingen en kaarten bij. De artikelen „Melbourne-race varia" en „Wat het buitenland zegt" zijn eveneens aan het groote aviatische evenement gewijd. Voorts bepleit generaal Snijders in dit nummer met klem een samensmelten van K. L. M. en K. N. I. L. M., het bren gen dezer beide maatschappijen onder één leiding: een zeer belangrijk onder werp. Gezien generaal Snijder's positie in de Ned. Luchtvaartbeweging, mogen wij veronderstellen, dat zijn meening door de leiders der meeste civiele lucht vaart-lichamen in den lande wordt ge deeld. DE „AUTOPILOOT". Na jarenlang werken heeft de „Siemens Apparte und Maschinen G. M. B. H. te Berlijn thans bekendheid gegeven aangaan de plannen betreffende een vliegtuigstuur- installatie, welke bij proefvluchten van hon derden uren en ook bij het regelmatige verkeer van de Duitsche Luchthansa haar betrouwbaarheid heeft bewezen. Deze instal latie zou bij vliegen over land een kleine revolutie beteekenen. Het doel er van is niet den piloot te vervangen, kan dit ook niet zijn, het doel is, den piloot het werk te ver gemakkelijken. De installatie wordt „auto- piloot" genoemd. Deze moet het vliegtuig in den vliegtoestand houden, die door den pi loot is aangegeven. Wanneer door windvla gen of andere effecten de richting gewijzigd wordt, moet de „autopiloot" het toestel weer in zijn vorige positie terugbrengen. De in stallatie blijft werken, ook wanneer de mo tor is afgezet. De bij normale vluchten ge bruikte instrumenten, heeft de „autopiloot" ook noodig. Het vermoeiende werk wordt echter van den piloot afgenomen. Gisteren was een groot aantal journalis ten getuige van proefvluchten met gebruik making van den „autopiloot" in een driemo- torige vliegmachine. Schaatsensport. NUT EN VERMAAK TE NOORD-SCHARWOUDE. Blijft bij den IJ.H.N. De ijsclub „Nut en Vermaak" hield Don derdagavond een algemeene ledenvergade ring in „Corcordia". De voorzitter, de heer T. Kostelijk, opende met eenige woorden van welkom. Van den nieuw opgerichten ijsbond was een schrijven ingekomen om een paar afge vaardigden ter vergadering te zenden. De voorzitter gevoelde ei* niet veel voor Spr. heeft de gedachte, dat het de bedoeling is den Ijsbond Hollands Noorderkwartier een hak te zetten. Spr. zag het nut niet in van den nieuwen bond. De heer K. Boot zeide, dat de schaatsen rijders met de omstandigheden rekening moeten houden. Men moet rekfening houden met de sensatie. De voorzitter keurde het ten sterkste af, dat de heer Rijs op de gehouden districts vergadering van den IJ.H.N. niets van de plannen van den nieuwen bond heeft gezegd. Hierna kwamen de heeren Margadant en Cloeck van den Ijsbond Hollands Noorder kwartier ter vergadering, die door den voor zitter welkom werden geheeten. Het voorstel tot afscheiding van den IJ. H.N. werd hierna behandeld. De voorzitter deelde het standpunt van het bestuur mede. De hoofdzaak is de financieele bezwaren. De leden betalen 1.00 per jaar, waarvan 0.80 aan de Volharding wordt afgedragen voor eigen toegang op het Waardje. Het belang van het toeren per schaats is thans niet meer zoo groot. Het kost de ver eeniging 30.minstens. Van het over schot moet men dan nog huishouden. De heer Margadant vond dat men met afscheiding niets zou bereiken. Alle ijsclubs hebben met financieele bezwaren te kampen Er zijn wel afd. voor het principe van den IJ.H.N. Door de slechte winters heeft men met geringe kasmiddelen te kampen. Spr. wees op het nut dat de ijswegen worden on derhouden. Als het om financieele redenen is, kan men dan niet eens met het Hoofdbe stuur in overleg treden? Spr. wees ook nog op het nut van de nieuwe verzekering. De penningmeester van de vereeniging, de heer Zeeman vond het voordeel van den IJ. H.N. nihil. Wij kunnen onze leden door de aansluiting bij Volharding iets bieden dat geen andere vereen, kan. Voor het toeren per schaats is geen be langstelling. De heer Margadant verdedigde het nut van den IJ.H.N. De omstandigheden kunnen zich toch wij zigen. De heer Zeeman zeide, dat maar een paar kaarten worden uitgereikt. Spr. betwijfelde de bestaansmogelijkheid van den IJ.H.N. De heer Cloeck wees er op, dat, in ver band met een geuite bezwaar van de onkosten, de baanvegers zeer waarschijnlijk met steun van de overheid zullen kunnen worden aan gesteld. Dat is door den IJ.H.N. bij den minister al bijna verkregen. Spr. geloofde, dat er met het H.B. wel te praten zal zijn, daar de vereeniging twee banen heeft en minder geld heeft ontvangen voor den IJ.H.N. Het is een zeer bijzonder geval. Spr. drong er op aan, dat de route kaarten worden uitgereikt. De heer Zeeman maakte zich sterk, dat als de IJsclub van den IJ.H.N. afhing men geen leden zou verliezen. Als men echter het contract met Volhar ding verbrak, zou men er geen overhouden. De heer Cloeck: Dat heb ik ook niet ge zegd. Spr. wees er op, dat de verzekering voor iedereen vrij staat. De voordeelen van de door den IJ.H.N. te houden kortebaan wed strijden zijn voor de ijsclubs. In Oudkarspel is dat niet het geval. De leden van Nut en Vermaak en de wedstrijden spekken de kas van Volharding. De voorzitter zeide, dat bij sterk ijs het toerisme toeneemt. De heer K. Boot zou den voordeelen van den IJ.H.N. wel eens willen hooren. De heer Cloeck gaf een uiteenzetting van de voordeelen der bondsdagen en de verdere voordeelen van de aansluiting bij den IJ.H N. Na nog eenige besprekingen, waarbij de heeren Cloeck en Margadant het nut van een grooten ijsbond uiteenzetten en uit de ver gadering stemmen opgingen om toch nog maar bij den IJ.H.N. te blijven, ging men tot stemming over. Men besloot zich bij den IJ.H.N. te hou den. De heer Zeeman bedankte op staande voet als penningmeester. Betreffende de verzekering werd nog medegedeeld, dat men verzekerd is op al het water in de gemeente. Bij de gehouden bestuursverkiezing waren aftredende de heeren T. Pranger en K. Boot De heer Boot werd herkozen, terwijl verder de heer Abr. de Geus werd gekozen. Uit de rekening en verantwoording van den penningmeester bleek, dat de ontvang sten 316.03, de uitgaven 253,31 waren, alzoo een batig saldo opleverende van 62.72. Na rondvraag volgde sluiting. Schieten. SCHIETWEDSTRIJD TE URSEM, In den vierden gehouden schietwed strijd van den B. V. L. te Ursem werd door de respectievelijke schutters het volgend aantal punten behaald: 1. G. Hoogewerf, 94 pnt.; 2. P. Oude jans, 92 ptn.; 3. C. Schaap 92 ptn.; 4. Th. v. d. Lee, 91 ptn.; 5. Jn. Eeken, 90 ptn.; 6. Jn. Zoon, 90 ptn.; 7. W. Schouten, 89 ptn.; 8. Jac. Schaap, 89 ptn., 9. Jn. Mul der, 88 ptn.; 10. Jac. Tessel, 88 ptn. Kegelen. DE SENSATIE VAN DEN AVOND. Inderdaad, onze voorspelling, dat de Club I, met 332 hout zich nog niet zeker kon wanen van den lsten prijs in afd. A van dien korpswedstrijd, is wel bewaarheid geworden. „Op 't kantje af I", die wij als concurrent voor den eereprijs noemden, is er in ge slaagd niet minder dan 341 houten te gooien! Inderdaad, een prestatie diie respect af dwingt. De heeren gooiden respectievelijk: Jac. van Spanje 74, M. Wi'te Jr. 63, A. v. d. Oever 66, J. Eickholt 66 en B. Masée 72. Z. E K. Z? I behaalde een totaal van 320 houten, waarvan de heer C. H. de Lange 83 kegels voor zijn rekening nam als voor laatste gooier. Z. E. K. Z? 2 gooide 269, Op 't kantje af II 278, „Gooi geen poedels I en II (Schagen) respectievelijk 233 en 248. De damesclub Vredelust (Schagen) respectievelijk 233 en 248. De damesclub Vredelust (Schagen) wierp 227 in 't 2e vijftal 221. De stand in den korpswedstrijd is thans: Afd. A: Op 't kantje af I 341, de Club I 332, de Burg I 327, Koekoek I 324, Cubo I 320, Z. E. K. Z? I 320, Op de Lat I 312, de Unie I 272, Hout of Fout I (Schagen) 271, 269. In den gemeenteraad van 't stadje zeiden ze, uai 't een schandaal was, dat twee zulke beroemde man nen gevangen waren gezet. Onmiddellijk na de ver gadering gingen twee wethouders naar de gevangenis om Drein en Piet te bevrijden. dat 270. Er brak voor Piet en Drein een prettige tijd aan. In 't stadje en de heele omgeving werden ze met veel eerbied en onderscheiding behandeld. Ze hadden de heele dag niets anders te doen dan lange wandelin gen te maken. Onze Club I 254, Schagen I 241, Gooi geen poedels I (Schagen) 233 en Omsmijters I (Schagen) 222. Afd. B: de Burg II 327, Koekoek II 320, de Ciub II 310, Cubo II 302, Met z'n tienen I 301, Op 't kantje af II 278, Z. E. K- Z? II 69, Omsmijters II (Schagen) 268, Victoria I 259, Victoria II 258, Hout of Fout II (Schagen) 256 en Gooi geen Poedels II (Schagen) 248. In de damesafdee'ing is de stand als volgt: Onder Ons 252, Men heeft ze niet aan een touwtje 243, Vredelust I 227, Vredelust II 221 en Ophouden wint 202. In den stand der overige afdeelingen zijn geen noemenswaardige veranderingen ge komen, op baan 3 gooide de heer C. Rol (Schagen) 45 en neemt nu op die baan de eerste plaats in. In den korpswedstrijd komen hedenavond uit Ke-Ki-Ka I en II, Centraal I en II en Alcmaria Victrix I en II. Waar in afd. A 6 prijzen zijn uitgeloofd, moet men in die afdeeling dus boven de 320 houten gooien, hetgeen een zware opgaaf zal blijken te zijn. In afdeeling B is een aantal van 302 noodig om voor prijs in aanmerking te komen. In de damesafdeeling moet boven 227 worden gegooid. De laatste avond van den korpswedstrijd belooft wel spannend te worden! Men ga eens kijken DE KAASMARKT. ALKMAAR, 16 Nov. 1934. Dp de heden gehouden kaasmarkt waren in totaal 62 sta pels, wegende 90000 K.G. kaas aangevoerd, waarvan de prijzen als volgt: Fabriekskaas 40 stapels Kleine 20, 1 stapels Commissie 17 en 1 stapel Middelbare 26. Boeren kaas: 2 stapels Kleine 18.50 en 18 stapels Commissie 22.50. Alles met rijksmerk. Handel stug. DE GRAANPRIJZEN. ALKMAAR, 16 Nov. 1934. Dp de heden gehouden Graanmarkt waren in totaal 1071 H.L.'s aangevoerd, waarvan soort en prij zen als volgt: 2 H.L. voertarwe 4.75; 41 H.L. rogge 7.50-ƒ 7.75; 204 H.L. gerst 5.755.90, gerst chev. 6—6.10; 309 H.L. haver 6.40—6.90; 169 H.L. boonen, w.o.: paarde 66.25, bruine 11—12.50, citroen 14—17, duiven 8—8.75 en witte boonen 22—26; rood mosterdzaad 28; 57 H.L. karwijzaad 18.50—19.32; 1 H.L. blauwmaanzaad 14; Tuinboonen 55.50 en 288 H.L. erwten, w.o.; kleine groene 9—/ 10, groote groene 1016, grauwe 18 32, vale 15—20 en platte vale erwten 20—22.50. Alles per 100 K.G. Handel matig. AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL PRIJZEN. AMSTERDAM, 16 Nov. 1934. Op de heden gehouden aardappelenmarkt waren de prijzen onveranderd. Aanvoer 284400 K.G. BROEK OP LANGENDIJK, 16 Nov. '34. Aanvoer en prijzen waren heden als volgt; 22000 K.G. Roode kool 1—/ 2.40, door! schot 1 1.30; 29000 K.G. Gele kool 1—1.40; 26000 K.G. Deensche witte kool 0.701.50; 15 K.G. Tomaten: A 5.20 en C 5.20; 13000 K.G. Uien: gele uien 2.20—f 2.30, grove 2.30-/ 2.50, drielingen 1.60-/ 1.70; 3700 K.G. Bieten 1.30—1.50; 4400 K.G. Peen 60 —90 cent; 148 K.G. Druiven (Alicante) 25.90-/ 27.70, alles per 100 K-G. en 2300 stuks Bloemkool: reuze 3.807.20 en lichte 2.10 per 100 stuks. NOORDSCHARWOUDE, 15 Nov. '34 16300 K.G. Uien: uien 2.10-/ 2.30, drie. lingen 1.30—1.60, grove 2.30— 2.50, gele nep 2; 5600 K.G. Peen 0.90 —ƒ1.10 en kleine 60 cent; 37000 K.G. Roode kool 1.10-/ 2.70; 10700 K.G. Witte kool 0.90—1.50; 7500 K-G. Gele kool 1—1.40; 36700 K.G. Deensche witte kool 0.70—1.40, alles per loo K.G.; 200 stuks Bloemkool 3 per 100 st, en 250 str. Andijvie 1.30 per 100 str. WARMENHUIZEN, 15 Nov. '34. Roode kool le s. 1—/ 2.60, kale l—f 1.10; Gele kool le s. l—f 1.30; Witte kool le s. 1.10; Deensche witte kool 1.30— 1.50; Drielingen 1.301.50, uien 2 2.10 en grove uien 2.302.40. Aanvoer: 44700 K.G. Roode kool; 14200 K.G. Gele kool; 1800 K.G. Witte kool; 7400 K.G. Deensche witte kool en 4275 K.G. Uien. BEVERWIJK, 15 Nov. 1934. Gladiolen. Donderdag werden aan de Breestraat de volgende prijzen betaald. Early Sumise 14 op 40 cent, z. 12 op 27 cent; Jacoba y. Beyeren z. 12 op 37 cent (contant); Monf Cenis z 12 op 28 cent, z. 1012 24 cent; Rosetti z. 12 op 22 cent, z. 1012 13 et.} Mount Everest z. 12 op 29' cent; Flanings- word 12 op 34 cent, Paece 14 op 59 cent, 12 op 45 cent, 10 op 17 cent; Nancy Hanks 12 op 38 cent; Maiden blusch 10—12 14 cent; America 12 op 79 cent, 1012 35 ct. (Contant); Vesuvius 12 op 70 cent, 10—12 20 cent; War 16 op 60 cent, 14 op 55 cent, 12—14 39 cent, 10—12 19 cent, 14—16 43 cent, 8—10 13 cent, 12 op 34 cent, Blauwe Vogel 11—12 76 cent; Crimson Glow z. 12 op 34 cent, z. 1012 16 cent, z. 8—10 9 cent, Orange Brillant z. 10 op 41 cent, z, 8—10 8 cent; Maidenblusch 12 op 28 cent, Mount Everest 12 op 26 cent; Pinc. Perfec- tion 12 op 33 cent, White City 10 op 17 ct., War z. 12 op 52 cent, z. 1012 23 cent; Early Sunrise z. 12 op 36 cent, z. 10—12 29 cent, 10—12 24 cent; Roem van Kenne- merland 12 op 25 cent, 10—12 15 cent, 8— 10 4 cent. Lelies: Um bellatum 18 op 1.50 en Galantus 38 cent. van Vrijdag 16 November 1934. OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. ■0' (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te: 1931 1934 1934 1934 1930 STAATSLEENINGEN. 4 Nederl 4 4 Ned-Indië 4 °/s 5 Duitsehland idem met kettingverklaring BANK-lNSl ELLINGEN. Amstard. Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned. Ind. Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg. Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. Ford ex. 40 afst. Philips GloeiL Gem Bezit Unilever INDUSTR. OND BUITENL. Am. Smelting Anaconda Bethleh. Steel Cities Service Steel comm. U. S. Leather CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg. Explo: Mij. i Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr. Perlak Continenta' Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Oostkust Serbadiadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison lopeka Southern Railw, Cert Union Pacific jjNoteering per 50. *hxdividend. j-Exclaim. Vorige koers 1019/ie 1019/iB 101-1/8 1001/g 219/8 23^/4 105 351/8 30 58 838/4 328/4 297/s 4lVs 2218/4 2141/g 74iVie| 225/8 6u/ie f Vl6 218 39/i6 1377/8 61 58 10 5.00 pl.m. 1.30 2U/8 24-1/8 35 3218/16 222 2148/4 761/4-1 6VJ 177:6 21V» 3l/a 139 1328/4 61/4 163 133 6 164 1158/8 1337/s 84 louA« 4Vs 1337a-1 b4 108/4 <7:6 58 747a 30 53 IW16 58 30 lU/l6 37:6 23 13574 108'/, II51/4 136 108 116 331/4 lOVie 64-/4 pl.m. 1.45 IOI1/4 241/6 105 838/4 2151-8/, 765/8-7 177l6 i 140-Va 1331-Vj 85-t/a pl.m. 2.00 22 241/4 215j «Va 76Va-i 6|-%l 177/16 pl.m. 2.15 248/8 761/4-1 17i-7/1S 163'/, 1331/4-J 857a 56 !33V<-i PROLONGATIE Vorige koers 1 pCt Heden 1 pCt. Wisselkoersen amsierdaM. NIET OFFICIEEL. New-York Londen Berlijn Parijs B ssel (Belga) Bazel Kopenhagen Stockholm Oslo Madrid .»i.ai»..ii Italië 1 1 1 Vorige koers 1 48 7.397a 59.48 9 '48/, 34 52 48.05 33 CO 38 10 37 10 2C20 lz.05 Koers op heden 2 uur 1 48 7 401/4 59 45 9 1574 34 48 48 08 3310 38 20 17 20 20.15 12.65

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 10