£ucfliMUUt
Spoet
JiacfUêecicfitea
Amstecdamscfie ïBeucs
mJ,
DREIN DRENTEL EN PIET PRIKKEL.
Intocht van de „Uiver"-
bemanning in de hoofdstad
De route vastgesteld.
KOL i: .jü'AKIP-Y LR<«F i iGlNG.
De haard functionneerde niet.
Gistermorgen vroeg vond een voorbijgan
ger mej. G. S., die met haar moeder samen
woont. in bewusteloozen toestand voor de
deur van haar woning in de van Dijkstraat
te Alphen aan den Rijn. Bij onderrc:!: b'.cck
in het perceel een sterke kolendamp waar
neembaar. De moeder van mej. S. werd
eveneens bewusteloos op haar bed aange
troffen. Beiden waren het slachtoffer gewor
den van kolendamp-vergiftiging, doordat een
nieuwe haard nog niet goed bleek te func-
tionneeren. Een spoedig ontboden genees
heer slaagde er in bij beiden na geruimen
tijd de levensgeesten weer op te wekken. De
toestand van beide dames was in den loop
van den dag redelijk.
Het „Initiatief Comité Amsterdam" deelt
ons mede, dat in overleg met de politie
autoriteiten, waarvan veel medewerking is
ondervonden, de route waarlangs de
„Uiver"-bemanning haar intocht in Amster
dam zal houden, is vastgesteld:
Komende van de richting Amstelveen, via
den Amstelveenscheweg, zal gereden wor
den naar het Museumplein, langs den vol
genden weg: Stadionplein, Stadion weg,
langs Apollo-tennishal, Noorder Amstel-
laan onevenzijde, Amsteldijk, Stadhouders
kade, Oosteinde, Frederiksplein, Wetering
schans, Rijksmuseum doorgang Museum
plein. Het Museumplein zal zooals bekend
als eindpunt worden genomen en tevens het
centrum der huldiging vormen.
Alle deelnemende vereenigingen, corpo
raties enz. wordt verzocht, om op Woens
dag 21 November a.s. des middags te drie
uur op het Museumplein aanwezig te zijn
en zoo mogelijk in gesloten formaties aan
te marcheeren, uitsluitend via den Rijksmu
seumdoorgang, waarna zij door de betrok
ken autoriteiten worden opgevangen en hun
ne plaatsen op het plein zal worden aange
wezen.
De „Uiver"-bemanning zal plaats nemen
op het podium, hetwelk wordt opgesteld na
bij den Oostelijken ingang van het IJsclub-
terrein, recht tegenover het Rijksmuseum.
Dit podium zal door Philips feestelijk ver
licht worden. De deelnemende corporaties
zullen langs de vliegers defileeren, nadat
een grootsche zanghulde ten gehoore zal
zijn gebracht, door eenige honderden kinde
ren, onder leiding van den heer Jacob
Hamel. De kinderen zullen zijn opgesteld op
het IJsclu'bterrein. Tijdens het défilé zal
door een honderdtal kinderen van de Nieu
we Schoolvereeniging een „Uiver'Mied wor
den gezongen, speciaal door den heer Joh.
Röntgen voor dit doel vervaardigd.
Op Schiphol is geen gelegenheid cadeaux
en kransen te overhandigen. Het I. C. A.
stelt alle gegevens hiertoe in de gelegenheid
indien zij zich aan het défilé aansluiten. Al
le vereenigingen, corporaties enz. Worden
tenslotte verzocht het geheel zoo ordelijk
mogelijk te doen plaats vinden teneinde de
politie het werk gemakkelijk te maken, daar
een overstelpende opkomst wordt verwacht.
De garage Carpentier heeft de auto's, die
in de stoet meerijden, geheel belangloos ter
beschikking gesteld én aan den wagen,
waarin de bemanning van de „Uiver" zal
plaats nemen, wordt een speciale verlich
ting aangebracht, zoodat het publiek de in
zittenden duidelijk zal kunnen zien.
De V. A. R. A. zal de geheele huldiging
op het Museumplein uitzenden.
Grootsche ontvangst van de
bemanning.
De „Uiver" is op de retourvlucht naar
Nederland te Bangkok gearriveerd. De
bemanning is een grootsche ontvangst
bereid. De belangstelling was zoo groot,
dat men een specialen trein naar het i
vliegveld heeft laten rijden.
De piloten zaten aan een lunch aan,
welke werd gepresideerd door den Sia-
meenschen Minister van Defensie, die
de bemanning de onderscheidingsteeke
nen overhandigde van de Koninklijke
Siameesche Luchtvaart. Verder waren
aanwezig de Nederlandsche zaakgelas
tigde M. J. van Schreven, de Amerikaan-
sche consul, het volledg commanda van
de Siameesche Luchtmacht en personen
van allerlei nationaliteit. De Handels-
vereen.ging HollandSiam schonk den
leden der bemanning Siameesche zilve
ren sigarettenkokers.
Parmentier, de gezagvoerder van de
„Uiver", dankte met eenige welgekozen
woorden voor de huldiging.
De „Uiver" ie daarna naar Rangoon
vertrokken, waar het toestel inmiddels
ie geland.
Verlating sluitingsuur op
21 November.
Op verzoek van de Amsterdamsche
Vereeniging van Koffiehuis-, Restau
ranthouders en Slijters aan den burge
meester van Amsterdam om bij de hul
diging van de Uiverbemanning op 21
November a.s. de café's en koffiehuizen
een later sluitingsuur toe te staan, heeft
dc burgemeester toestemming geven om
tot twee uur des nachts de zaken ge
opend te mogen houden en muziek te
maken en daarbij te laten dansen.
EEN MELBOURNE-NUMMER VAN
„HET VLIEGVELD."
Vanzelf sprekend is het jongste num
mer van ons luchtvaart-maandblad
goeddeels gewijd aan het groote gebeu
ren: de Mildenhall-Melbourne race. De
redacteur van het blad geeft een 20
pagina's groot verslag van den wed
strijd, beschrijft het vertrek van de
Hollandsche vliegtuigen van Schiphol,
vertelt van de vliegers en vliegtuigen
op Mildenhall en geeft dan een goed
gedocumenteerd relaas van de eigenlijke
vluchta. Er staan tal van duidelijke af
beeldingen en kaarten bij. De artikelen
„Melbourne-race varia" en „Wat het
buitenland zegt" zijn eveneens aan het
groote aviatische evenement gewijd.
Voorts bepleit generaal Snijders in dit
nummer met klem een samensmelten
van K. L. M. en K. N. I. L. M., het bren
gen dezer beide maatschappijen onder
één leiding: een zeer belangrijk onder
werp. Gezien generaal Snijder's positie
in de Ned. Luchtvaartbeweging, mogen
wij veronderstellen, dat zijn meening
door de leiders der meeste civiele lucht
vaart-lichamen in den lande wordt ge
deeld.
DE „AUTOPILOOT".
Na jarenlang werken heeft de „Siemens
Apparte und Maschinen G. M. B. H. te
Berlijn thans bekendheid gegeven aangaan
de plannen betreffende een vliegtuigstuur-
installatie, welke bij proefvluchten van hon
derden uren en ook bij het regelmatige
verkeer van de Duitsche Luchthansa haar
betrouwbaarheid heeft bewezen. Deze instal
latie zou bij vliegen over land een kleine
revolutie beteekenen. Het doel er van is niet
den piloot te vervangen, kan dit ook niet
zijn, het doel is, den piloot het werk te ver
gemakkelijken. De installatie wordt „auto-
piloot" genoemd. Deze moet het vliegtuig in
den vliegtoestand houden, die door den pi
loot is aangegeven. Wanneer door windvla
gen of andere effecten de richting gewijzigd
wordt, moet de „autopiloot" het toestel weer
in zijn vorige positie terugbrengen. De in
stallatie blijft werken, ook wanneer de mo
tor is afgezet. De bij normale vluchten ge
bruikte instrumenten, heeft de „autopiloot"
ook noodig. Het vermoeiende werk wordt
echter van den piloot afgenomen.
Gisteren was een groot aantal journalis
ten getuige van proefvluchten met gebruik
making van den „autopiloot" in een driemo-
torige vliegmachine.
Schaatsensport.
NUT EN VERMAAK TE
NOORD-SCHARWOUDE.
Blijft bij den IJ.H.N.
De ijsclub „Nut en Vermaak" hield Don
derdagavond een algemeene ledenvergade
ring in „Corcordia".
De voorzitter, de heer T. Kostelijk, opende
met eenige woorden van welkom.
Van den nieuw opgerichten ijsbond was
een schrijven ingekomen om een paar afge
vaardigden ter vergadering te zenden.
De voorzitter gevoelde ei* niet veel voor
Spr. heeft de gedachte, dat het de bedoeling
is den Ijsbond Hollands Noorderkwartier
een hak te zetten. Spr. zag het nut niet in
van den nieuwen bond.
De heer K. Boot zeide, dat de schaatsen
rijders met de omstandigheden rekening
moeten houden. Men moet rekfening houden
met de sensatie.
De voorzitter keurde het ten sterkste af,
dat de heer Rijs op de gehouden districts
vergadering van den IJ.H.N. niets van de
plannen van den nieuwen bond heeft gezegd.
Hierna kwamen de heeren Margadant en
Cloeck van den Ijsbond Hollands Noorder
kwartier ter vergadering, die door den voor
zitter welkom werden geheeten.
Het voorstel tot afscheiding van den IJ.
H.N. werd hierna behandeld.
De voorzitter deelde het standpunt van het
bestuur mede. De hoofdzaak is de financieele
bezwaren. De leden betalen 1.00 per jaar,
waarvan 0.80 aan de Volharding wordt
afgedragen voor eigen toegang op het
Waardje.
Het belang van het toeren per schaats is
thans niet meer zoo groot. Het kost de ver
eeniging 30.minstens. Van het over
schot moet men dan nog huishouden.
De heer Margadant vond dat men met
afscheiding niets zou bereiken. Alle ijsclubs
hebben met financieele bezwaren te kampen
Er zijn wel afd. voor het principe van den
IJ.H.N. Door de slechte winters heeft men
met geringe kasmiddelen te kampen. Spr.
wees op het nut dat de ijswegen worden on
derhouden. Als het om financieele redenen
is, kan men dan niet eens met het Hoofdbe
stuur in overleg treden?
Spr. wees ook nog op het nut van de
nieuwe verzekering.
De penningmeester van de vereeniging, de
heer Zeeman vond het voordeel van den IJ.
H.N. nihil. Wij kunnen onze leden door de
aansluiting bij Volharding iets bieden dat
geen andere vereen, kan.
Voor het toeren per schaats is geen be
langstelling.
De heer Margadant verdedigde het nut
van den IJ.H.N.
De omstandigheden kunnen zich toch wij
zigen.
De heer Zeeman zeide, dat maar een paar
kaarten worden uitgereikt. Spr. betwijfelde
de bestaansmogelijkheid van den IJ.H.N.
De heer Cloeck wees er op, dat, in ver
band met een geuite bezwaar van de onkosten,
de baanvegers zeer waarschijnlijk met steun
van de overheid zullen kunnen worden aan
gesteld. Dat is door den IJ.H.N. bij den
minister al bijna verkregen.
Spr. geloofde, dat er met het H.B. wel te
praten zal zijn, daar de vereeniging twee
banen heeft en minder geld heeft ontvangen
voor den IJ.H.N. Het is een zeer bijzonder
geval. Spr. drong er op aan, dat de route
kaarten worden uitgereikt.
De heer Zeeman maakte zich sterk, dat als
de IJsclub van den IJ.H.N. afhing men geen
leden zou verliezen.
Als men echter het contract met Volhar
ding verbrak, zou men er geen overhouden.
De heer Cloeck: Dat heb ik ook niet ge
zegd. Spr. wees er op, dat de verzekering
voor iedereen vrij staat. De voordeelen van de
door den IJ.H.N. te houden kortebaan wed
strijden zijn voor de ijsclubs. In Oudkarspel
is dat niet het geval. De leden van Nut en
Vermaak en de wedstrijden spekken de kas
van Volharding.
De voorzitter zeide, dat bij sterk ijs het
toerisme toeneemt.
De heer K. Boot zou den voordeelen van
den IJ.H.N. wel eens willen hooren.
De heer Cloeck gaf een uiteenzetting van
de voordeelen der bondsdagen en de verdere
voordeelen van de aansluiting bij den IJ.H
N. Na nog eenige besprekingen, waarbij de
heeren Cloeck en Margadant het nut van een
grooten ijsbond uiteenzetten en uit de ver
gadering stemmen opgingen om toch nog
maar bij den IJ.H.N. te blijven, ging men
tot stemming over.
Men besloot zich bij den IJ.H.N. te hou
den.
De heer Zeeman bedankte op staande voet
als penningmeester.
Betreffende de verzekering werd nog
medegedeeld, dat men verzekerd is op al het
water in de gemeente.
Bij de gehouden bestuursverkiezing waren
aftredende de heeren T. Pranger en K. Boot
De heer Boot werd herkozen, terwijl verder
de heer Abr. de Geus werd gekozen.
Uit de rekening en verantwoording van
den penningmeester bleek, dat de ontvang
sten 316.03, de uitgaven 253,31 waren,
alzoo een batig saldo opleverende van
62.72.
Na rondvraag volgde sluiting.
Schieten.
SCHIETWEDSTRIJD TE URSEM,
In den vierden gehouden schietwed
strijd van den B. V. L. te Ursem werd
door de respectievelijke schutters het
volgend aantal punten behaald:
1. G. Hoogewerf, 94 pnt.; 2. P. Oude
jans, 92 ptn.; 3. C. Schaap 92 ptn.; 4. Th.
v. d. Lee, 91 ptn.; 5. Jn. Eeken, 90 ptn.;
6. Jn. Zoon, 90 ptn.; 7. W. Schouten, 89
ptn.; 8. Jac. Schaap, 89 ptn., 9. Jn. Mul
der, 88 ptn.; 10. Jac. Tessel, 88 ptn.
Kegelen.
DE SENSATIE VAN DEN AVOND.
Inderdaad, onze voorspelling, dat de
Club I, met 332 hout zich nog niet zeker kon
wanen van den lsten prijs in afd. A van dien
korpswedstrijd, is wel bewaarheid geworden.
„Op 't kantje af I", die wij als concurrent
voor den eereprijs noemden, is er in ge
slaagd niet minder dan 341 houten te gooien!
Inderdaad, een prestatie diie respect af
dwingt. De heeren gooiden respectievelijk:
Jac. van Spanje 74, M. Wi'te Jr. 63, A. v. d.
Oever 66, J. Eickholt 66 en B. Masée 72.
Z. E K. Z? I behaalde een totaal van 320
houten, waarvan de heer C. H. de Lange 83
kegels voor zijn rekening nam als voor
laatste gooier. Z. E. K. Z? 2 gooide 269, Op
't kantje af II 278, „Gooi geen poedels I en
II (Schagen) respectievelijk 233 en 248. De
damesclub Vredelust (Schagen) respectievelijk
233 en 248. De damesclub Vredelust (Schagen)
wierp 227 in 't 2e vijftal 221.
De stand in den korpswedstrijd is thans:
Afd. A: Op 't kantje af I 341, de Club I
332, de Burg I 327, Koekoek I 324, Cubo I
320, Z. E. K. Z? I 320, Op de Lat I 312, de
Unie I 272, Hout of Fout I (Schagen) 271,
269. In den gemeenteraad van 't stadje zeiden ze, uai
't een schandaal was, dat twee zulke beroemde man
nen gevangen waren gezet. Onmiddellijk na de ver
gadering gingen twee wethouders naar de gevangenis
om Drein en Piet te bevrijden.
dat
270. Er brak voor Piet en Drein een prettige tijd aan.
In 't stadje en de heele omgeving werden ze met veel
eerbied en onderscheiding behandeld. Ze hadden de
heele dag niets anders te doen dan lange wandelin
gen te maken.
Onze Club I 254, Schagen I 241, Gooi geen
poedels I (Schagen) 233 en Omsmijters I
(Schagen) 222.
Afd. B: de Burg II 327, Koekoek II 320,
de Ciub II 310, Cubo II 302, Met z'n tienen I
301, Op 't kantje af II 278, Z. E. K- Z? II 69,
Omsmijters II (Schagen) 268, Victoria I 259,
Victoria II 258, Hout of Fout II (Schagen)
256 en Gooi geen Poedels II (Schagen) 248.
In de damesafdee'ing is de stand als volgt:
Onder Ons 252, Men heeft ze niet aan een
touwtje 243, Vredelust I 227, Vredelust II
221 en Ophouden wint 202.
In den stand der overige afdeelingen zijn
geen noemenswaardige veranderingen ge
komen, op baan 3 gooide de heer C. Rol
(Schagen) 45 en neemt nu op die baan de
eerste plaats in.
In den korpswedstrijd komen hedenavond
uit Ke-Ki-Ka I en II, Centraal I en II en
Alcmaria Victrix I en II. Waar in afd. A
6 prijzen zijn uitgeloofd, moet men in die
afdeeling dus boven de 320 houten gooien,
hetgeen een zware opgaaf zal blijken te zijn.
In afdeeling B is een aantal van 302 noodig
om voor prijs in aanmerking te komen. In
de damesafdeeling moet boven 227 worden
gegooid.
De laatste avond van den korpswedstrijd
belooft wel spannend te worden! Men ga eens
kijken
DE KAASMARKT.
ALKMAAR, 16 Nov. 1934. Dp de heden
gehouden kaasmarkt waren in totaal 62 sta
pels, wegende 90000 K.G. kaas aangevoerd,
waarvan de prijzen als volgt: Fabriekskaas
40 stapels Kleine 20, 1 stapels Commissie
17 en 1 stapel Middelbare 26. Boeren
kaas: 2 stapels Kleine 18.50 en 18 stapels
Commissie 22.50. Alles met rijksmerk.
Handel stug.
DE GRAANPRIJZEN.
ALKMAAR, 16 Nov. 1934. Dp de heden
gehouden Graanmarkt waren in totaal 1071
H.L.'s aangevoerd, waarvan soort en prij
zen als volgt: 2 H.L. voertarwe 4.75; 41
H.L. rogge 7.50-ƒ 7.75; 204 H.L. gerst
5.755.90, gerst chev. 6—6.10;
309 H.L. haver 6.40—6.90; 169 H.L.
boonen, w.o.: paarde 66.25, bruine
11—12.50, citroen 14—17, duiven
8—8.75 en witte boonen 22—26;
rood mosterdzaad 28; 57 H.L. karwijzaad
18.50—19.32; 1 H.L. blauwmaanzaad
14; Tuinboonen 55.50 en 288 H.L.
erwten, w.o.; kleine groene 9—/ 10,
groote groene 1016, grauwe 18
32, vale 15—20 en platte vale erwten
20—22.50. Alles per 100 K.G. Handel
matig.
AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL
PRIJZEN.
AMSTERDAM, 16 Nov. 1934. Op de
heden gehouden aardappelenmarkt waren
de prijzen onveranderd. Aanvoer 284400
K.G.
BROEK OP LANGENDIJK, 16 Nov. '34.
Aanvoer en prijzen waren heden als volgt;
22000 K.G. Roode kool 1—/ 2.40, door!
schot 1 1.30; 29000 K.G. Gele kool
1—1.40; 26000 K.G. Deensche witte
kool 0.701.50; 15 K.G. Tomaten: A
5.20 en C 5.20; 13000 K.G. Uien: gele
uien 2.20—f 2.30, grove 2.30-/ 2.50,
drielingen 1.60-/ 1.70; 3700 K.G.
Bieten 1.30—1.50; 4400 K.G. Peen 60
—90 cent; 148 K.G. Druiven (Alicante)
25.90-/ 27.70, alles per 100 K-G. en
2300 stuks Bloemkool: reuze 3.807.20
en lichte 2.10 per 100 stuks.
NOORDSCHARWOUDE, 15 Nov. '34
16300 K.G. Uien: uien 2.10-/ 2.30, drie.
lingen 1.30—1.60, grove 2.30—
2.50, gele nep 2; 5600 K.G. Peen 0.90
—ƒ1.10 en kleine 60 cent; 37000 K.G.
Roode kool 1.10-/ 2.70; 10700 K.G.
Witte kool 0.90—1.50; 7500 K-G. Gele
kool 1—1.40; 36700 K.G. Deensche
witte kool 0.70—1.40, alles per loo
K.G.; 200 stuks Bloemkool 3 per 100 st,
en 250 str. Andijvie 1.30 per 100 str.
WARMENHUIZEN, 15 Nov. '34. Roode
kool le s. 1—/ 2.60, kale l—f 1.10;
Gele kool le s. l—f 1.30; Witte kool le
s. 1.10; Deensche witte kool 1.30—
1.50; Drielingen 1.301.50, uien 2
2.10 en grove uien 2.302.40.
Aanvoer: 44700 K.G. Roode kool; 14200
K.G. Gele kool; 1800 K.G. Witte kool; 7400
K.G. Deensche witte kool en 4275 K.G.
Uien.
BEVERWIJK, 15 Nov. 1934. Gladiolen.
Donderdag werden aan de Breestraat de
volgende prijzen betaald. Early Sumise 14
op 40 cent, z. 12 op 27 cent; Jacoba y.
Beyeren z. 12 op 37 cent (contant); Monf
Cenis z 12 op 28 cent, z. 1012 24 cent;
Rosetti z. 12 op 22 cent, z. 1012 13 et.}
Mount Everest z. 12 op 29' cent; Flanings-
word 12 op 34 cent, Paece 14 op 59 cent,
12 op 45 cent, 10 op 17 cent; Nancy Hanks
12 op 38 cent; Maiden blusch 10—12 14
cent; America 12 op 79 cent, 1012 35 ct.
(Contant); Vesuvius 12 op 70 cent, 10—12
20 cent; War 16 op 60 cent, 14 op 55 cent,
12—14 39 cent, 10—12 19 cent, 14—16 43
cent, 8—10 13 cent, 12 op 34 cent, Blauwe
Vogel 11—12 76 cent; Crimson Glow z. 12
op 34 cent, z. 1012 16 cent, z. 8—10 9
cent, Orange Brillant z. 10 op 41 cent, z,
8—10 8 cent; Maidenblusch 12 op 28 cent,
Mount Everest 12 op 26 cent; Pinc. Perfec-
tion 12 op 33 cent, White City 10 op 17 ct.,
War z. 12 op 52 cent, z. 1012 23 cent;
Early Sunrise z. 12 op 36 cent, z. 10—12
29 cent, 10—12 24 cent; Roem van Kenne-
merland 12 op 25 cent, 10—12 15 cent, 8—
10 4 cent. Lelies: Um bellatum 18 op 1.50
en Galantus 38 cent.
van Vrijdag 16 November 1934.
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V.
■0' (Ontvangen per draadlooze telefoon).
Koers van heden te:
1931
1934
1934
1934
1930
STAATSLEENINGEN.
4 Nederl
4
4 Ned-Indië
4 °/s
5 Duitsehland
idem met kettingverklaring
BANK-lNSl ELLINGEN.
Amstard. Bank
Handel Mpij. Cert. v. 1000
Koloniale Bank
Ned. Ind. Handelsbank
Rotterd. Bank
INDUSTR. OND. BINNENL.
Alg. Kunstzijde Unie
v. Berkels Patent
Calvé Delft Cert.
Nederl. Ford ex. 40 afst.
Philips GloeiL Gem Bezit
Unilever
INDUSTR. OND BUITENL.
Am. Smelting
Anaconda
Bethleh. Steel
Cities Service
Steel comm.
U. S. Leather
CULTUUR MAATSCH.
H. V. A
Java Cultuur
Ned. Ind. Suiker Unie
Vorstenlanden
Dito actions
MIJNBOUW.
Alg. Explo: Mij. i
Boeton
Redjang Lebong
PETROLEUM.
Dordtsche Petr.
Kon. Petr.
Perlak
Continenta' Oil
Shell Union
RUBBERS.
Amsterd. Rubber
Deli Bat. Rubber
Hessa Rubber
Oostkust
Serbadiadi
Interc. Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon. Ned. Stoomboot
Scheepvaart Unie
TABAKKEN.
Deli Batavia
Oude Deli
Senembah
AMER. SPOORWEGEN.
Atchison lopeka
Southern Railw, Cert
Union Pacific
jjNoteering per 50.
*hxdividend.
j-Exclaim.
Vorige
koers
1019/ie
1019/iB
101-1/8
1001/g
219/8
23^/4
105
351/8
30
58
838/4
328/4
297/s
4lVs
2218/4
2141/g
74iVie|
225/8
6u/ie
f Vl6
218
39/i6
1377/8
61
58
10
5.00
pl.m.
1.30
2U/8
24-1/8
35
3218/16
222
2148/4
761/4-1
6VJ
177:6
21V»
3l/a
139
1328/4
61/4
163
133
6
164
1158/8
1337/s
84
louA«
4Vs
1337a-1
b4
108/4
<7:6
58
747a
30
53
IW16
58
30
lU/l6
37:6
23
13574
108'/,
II51/4
136
108
116
331/4
lOVie
64-/4
pl.m.
1.45
IOI1/4
241/6
105
838/4
2151-8/,
765/8-7
177l6 i
140-Va
1331-Vj
85-t/a
pl.m.
2.00
22
241/4
215j «Va
76Va-i
6|-%l
177/16
pl.m.
2.15
248/8
761/4-1
17i-7/1S
163'/,
1331/4-J
857a
56
!33V<-i
PROLONGATIE Vorige koers 1 pCt Heden 1 pCt.
Wisselkoersen amsierdaM.
NIET OFFICIEEL.
New-York
Londen
Berlijn
Parijs
B ssel (Belga)
Bazel
Kopenhagen
Stockholm
Oslo
Madrid .»i.ai»..ii
Italië 1 1 1
Vorige
koers
1 48
7.397a
59.48
9 '48/,
34 52
48.05
33 CO
38 10
37 10
2C20
lz.05
Koers op
heden 2 uur
1 48
7 401/4
59 45
9 1574
34 48
48 08
3310
38 20
17 20
20.15
12.65