Dobbelmann
lekker.tnaii!
Amstetdamsche ïBeucs
«Sf
Jhi&licaües
£aatste A
Staatsloten}
SBucgecfoj&e Stand
Stad en Ümqeoinq
De zegetocht begint,
ZUIDSCH AR W OUDE,
DRANKWET,
(Staatsblad 1931, nr. 476),
MR. BAUDUIN. t
„GAITE" IN UTRECHT
AFGEBRAND,
Eigenaar zeer zenuwachtig.
GROOTE TREINVERTRAGING.
Een wagon te Amsteniam ont
spoord.
BRAND TE NIJMEGEN.
vau Woensdag 21 November 1934.
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V.
Koers vat) beden fe:
Kopenhagen
(Niet officieel)
1ste klasse, 3de lUat
Trekking van Woensdag 21 November 1934
Hooge Prijzen
300— 16219
Prijzen van 20
321 422 830 927 1791 1830 1920 1985
3286 2615 2824 2998 3033 3527 3569 3644
3654
3683 3915 4249 4341 4451 4805 4781 4944
4969 5176 5520 6029 625 6695 6701 6945
7133 7910 7938 8154 8566 8599 8775 8942
8305 9336 9357 9541 9574 9923 10171 10238
30512 10625 10604 11497 11722 32150 12224 12291
13298 13519 13712 13940 14846 14972 15221 15647
U732 16162 16190 1629] 16306 16740 16995 17244
17352 17730 18494 18891 18928 18982 19170 19242
19409 19454 20907 21131 21403 21476 21479 21531
21910 22020 22415 22640 22961 23104 23540 23668
23720 23853
Verbet, late klasse lete Ijst: 14379 m i. 14349.
zen tijd, een oogenblik te bevrijden van dien
druk, gestaald te worden door uw voorbeeld
van wilskracht en zich over tè geven aan de
geestdriftige blijheid over het Nederlandsche
succes. Niet alleen om de bezieling, die vau
haar uitgaat en onze weerstand verhoogt,
maar meer nog omdat zij heeft geopenbaard
hoe in ons volk, misschien meer dan het zich
bewust is, leeft het nationale besef, dat ons
allen samenbindt en de zekerheid vormt voor
he behoud en de eenheid van ons Vaderland.
(Applaus.)
Rede dr. W. de Vlugt.
De derde spreker is de burgemeester van
Amsterdam, dr. W. de V 1 ugt.
Het zij ook mij vergund aldus vangt hij
zijn rede aan een enkel woord tot de be
manning van de Uiver te richten. Uit het
groote aantal belangstellenden, dat op de
Amsterdamsche luchthaven Schiphol veree-
nigd is, blijkt, hoezeer Nederland met de
prestaties van de bemanning heeft medege
leefd. De belangstelling begon van het
oogenblik toen bekend werd, dat de K.L.M.
in de race LondenMelbourne zou mede
dingen.
Met spanning werd de 20ste October tege
moet gezien en de spanning steeg, toen de
deelnemers zich op Mildennall verzamelden,
om den langen tocht naar het vijfde wereld
deel aan te vangen. In Nederland volgt men
van uur tot uur de verrichtingen van het Ne
derlandsche toestel. De Cornet gaat vooraan,
de Uiver volgt. Zal deze stand zoo blijven?
Met de regelmaat van een uurwerk volgt de
Uiver ziin tocht. Etappe na etappe wordt ge-
noijien. In een recordtijd wordt Ned.-Indië be
reikt. En het gaat weer verder. Maar dan
komt er plotseling een tegenslag. Op den
druiligen herfstdag van 22 October bereikt
Nederland de tijding, dat de Uiver tengevol
ge van slecht weer uit den koers is geraakt.
Zal de bemanning den weg weer kunnen vin
den? Of zullen zij, in het gezicht van de ha
ven, nog falen? Angstig wacht heel Neder
land af. In spanning gaan de uren voorbij.
Daar komt het bericht, dat het vliegtuig vei
lig op een renbaan in Albury is geland.
leder weet, hoe men over deze schitterende
landing denkt.
Hoog laait het enthousiasme op. Spontaan
wordt de vaderlandsche driekleur ontplooid
Men zegt wel, dat Nederlanders niet gaarne
van hun gevoelens naar buiten laten blijken,
maar nu laat ook de meest gereserveerde
Hollander zich gaan. Daar was reden voor.
Immers zooals in de zestiende- en zeventien
de eeuw onze zeevaarders de wereld door
hun tqchten over den Oceaan verbaasden,
zoo hebben nu onze luchtvaarders de bewon
dering der wereld afgedwongen voor hun
tocht naar Australië. Deze tocht beteekent
meer dan een goed volbrachte luchtreis; deze
tocht is voor Nederland een voorbeeld van
kloeke vasthoudendheid, van durf en energie.
Voor geheel Nederland is de behouden te
rugkomst van de Uiver een feest, maar voor
Amsterdam is zij dat wel in het bijzonder.
Want de Amsterdamsche luchtvaarthaven is
als het ware de moederhaven van dit vlieg
tuig, Daar is het opgestegen, om zich naar
Mildenhall te begeven; daar is het heden-
middag weer gedaald.
Het gemeentebestuur heeft bewondering
voor de grootsche prestatie, welke is gele-
verd.
Mijnheer Plesman! In U ziet het ge-
i meentebestuur de stuwende kracht, die het
mogelijk maakte, dat de K.L.M. kon mede
dingen.
i Mannen van de „Uiver"! Uw vasthou.
dendheid, Uw energie, Uw kundig navigee-
ren maakten het mogelijk, dat met Gods
hulp de tocht tot een goed einde werd ge-
bracht. En Gij hebt dat goede einde bereikt,
niet door roekelooze waaghalzerij, niet door
alles op één kaart te zetten. Neen! Met
Hollandsche bedachtzaamheid zijt Ge ver
der gegaan, gedachtig aan het devies, dat
„Veiligheid voor alles gaat".
Mijne heeren Plesman, Parmen-
tïer, Moll, Prins en van Bruggen!
Het gemeentebestuur heeft het niet
alleen bij woorden willen laten; het
heeft U ook een stoffelijk blijk van
zijn bewondering willen geven en
heeft daarom besloten, U allen de
zilveren medaille der gemeente te
verleen en.
Mijne Heeren! Namens het ge-
meentebestuur wensch ik U hier
mede van harte geluk.
Rede generaal b.d. C. J. Snijders.
Daverend applaus op alle rangen volgt
op deze mededeeling; dan, als de stilte is
teruggekeerd, treedt de vierde spreker, Z.
Exc. generaal b.d. C. J. Snijders naar voren
voor het uitspreken van de volgende rede:
„Als van ouds belangstellend in de lucht
vaart, stel ik het bijzonder op prijs hier een
kort woord tot U te mogen spreken. Ik stem
van ganscher harte in met de vele welge
meende woorden van warme hulde en op
rechten dank, welke U op Uwen triomftocht,
alom en tot hier in zijn eindpunt werden
toegesproken, Maar ik zal ze niet herhalen.
Ik wil U liever zeggen hoe ik de „Uiver' -
vlucht zie in het kader van ons nationaal
leven. En ik wil het uitspreken, dat ik Uwe
terecht zoo hoog geroemde daad beschouw
als de schitterende bekroning van een
grootsch opbouwend werk, door het Neder
landsche volk onder leiding en medewer
king zijner beste zonen verricht.
Q® achtergrond van dit alles zie ik het
Nederlandscne volk, dat altijd bereid om
moed en energie, durf en ondernemingsgeest
j^vt(^erfn 7" van den eersten aanvang
af de Nederlandsche luchtvaart met belang
stelling en sympathie is tegemoet getreden,
welke gevoelens gaandeweg zijn gegroeid
tot een innig medeleven en krachtigcn zede-
lijken en da ad werkt lijken steun.
Zoo zie ik de Nederlandsche luchtvaart,
opgebouwd door de eenheid en samenwer
king der natie, verrijzen ten aanschouwe van
de gansche wereld als een indrukwekkend
gedenkteeken van Nederlandsche volkskracht.
En gij, Mijne Heeren! hebt door Uwe
roemvolle daad Uwe namen onuitwisebbaar
gegrift in de zuilen van oat groolsche monu
ment, opdat zij daar tot in lengte van dagen
zullen getuigen van de schoonste eigenschap
pen van Holtand's zonen: moed en volhar
ding, bekwaamheid en degelijkheid, trouw
aan eer en plicht.
Hiervoor breng ik U, overtuigd te spreken
namens het gehcele Nederlandsche volk,
hulde en ^ank".
Rede ir. J. F. de Vogel.
Vervolgens is het de voorzitter van de
Koninklijke Nederlandsche Vereeniging voor
de Luchtvaart, ir. J. F. de Vogel, die de be
manning toespreekt:
„Het is niet denkbaar, dat aan de Kon.
Ned. Ver. voor Luchtvaart in wier naam ik
hier spreek, evenals in die van het Comité
Vliegtocht Nederland—Indië en van de acht
groote organisaties op luchtvaartgebied hier
te lande, een grooter voorrecht te beurt valt,
dan uiting ie geven aan hare bewondering,
haar enthousiasme, hare dankbaarheid aan
de vier mannen, die zoo juist in ons midden
zijn teruggekeerd.
Het is het voorrecht van dezen modernen
tijd dit zoo lang onbereikbare te hebben zien
verwezenlijken. Hoe kort is het nog geleden,
dat na lang zoeken, na vele bittere teleurstel
lingen een schok door de geheele menschheid
voer, toen het eindelijk den Gebroeders
Wright gelukte zich gedurende korten tijd,
over geringen afstand en op luttele hoogte
van de aarde los te maken. Hoe hebben wij
allen getrild toen Blériot met een toenmaals
noodige groote stoutmoedigheid van den
vasten Europeeschen wal uit het Britsche
eilandenrijk door de lucht bereikte.
En nog zoo heel kort is het geleden, dat
deze experimenten uitgroeiden tot practische
organisaties, die dat onmogelijke waarvan de
dichters zongen, hetwelk slechts in enble-
men en symbolen tot uitdrukking kwam, in
dienst van de menschheid kwamen stellen.
De oprichting van de Kon. Luchtvaart
Mij. was zulk een daad.
Zoo kort geleden, zoo snel gegroeid, zoo
sterk in het bereikte!
Ons buigende voor de onmiskenbare hulp
en zegen die uit geen menschenbrein ont
sproot en door geen menschenhanden tot
stand kwamen, willen wij hier dank en hul
de brengen aan hen op wier werk die zegen
heeft mogen rusten.
Heel Nederland, geheel onze op schier
ieder gebied zoo verdeelde natie, heeft zich
door een hecht cement verbonden gevoeld
in de waardeering voor deze daad Het Ne
derlandsche volk is hier in al zijne gele
dingen eendrachtig aanwezig voor hetzelfde
doel. Hulde brengen aan de Uiver-beman-
ning.
Zou dit mogelijk zijn, zoo men hier niet
bewust of onbewust voelde het onzichtbare,
het ideale dat achter hun daad staat en
dat, ik ben er zeker van, ieder van deze vier
mannen gedragen heeft en hen ook thans
doet berusten in deze steeds zich herhalende
huldebetoogingen, die zij nu reeds op hun
tocht over den halven grooten cirkel der
aarde alom in ontvangst moesten nemen.
Dat de Nederlandsche luchtvaart groot
kan zijn, staat na de daad van deze vier
mannen ons als een stralend feit vcor oogen.
Zij hebben zich hiervoor gegeven met al
hun kracht, hun kunnen, hun durven, hun
doorzetting. En het werk van hun hoofden
en handen is geworden tot een bezieling van
ons allen, tot de erkenning dat in dezen tijd
van mislukkingen, teleurstellingen, nood en
leed, toch groote dingen mogelijk zijn, die in
zich dragen het vertrouwen op een betere
toekomst.
Hebt daarvoor dank gij mannen van de
„Uiver".
Toespraak ir. A. Wurfbain.
Kort en krachtig is het woord van den
laatste» spreker, ir. A. Wurfbain, voor
zitter van den Raad van Beheer van de
K.L.M.:
„Commandant Parmentier, dappere
bemanning van de „Uiver",
Bij alle welverdiende hulde, die U aan
gene en deze zijde van den evenaar ge
bracht is voor Uw werk, voeg ik thans
die van het Bestuur, de Directie en het
geheele personeel der K. L. M.
Met welke gevoelens ik dit doe behoef
ik niet met vele woorden aan te dulden.
De wijze, waarop U Uw groote tmk
volbracht heeft, strekt U tot eer, de
K.L.M. tot heil en het Vaderland tot
roem.
Het hart van elk Vaderlander heeft
getrild bij het meeleven van Uw onver
getelijke daad en die gevoelens zullen
thans plaats maken voor een gevoel van
groote dankbaarheid, dat wij U thans
weer behouden in ons midden zien na
Uw welvolbrachte taak.
Ieder der duizenden, hier thans aan
wezig, voelt behoefte U dien dank te
brengen en ik noodig U, alle aanwezi
gen, uit die gevoelens samen te vatten
door In te stemmen met de tonen van
Valerius' Dancklied.
Warm en gedragen klinkt dtt lied
over het wijde veld. Maar nauwelijks
zijn de laatste woorden verklonken en
heeft Parmentier met een kort woord
dank gebracht voor deze overweldigen
de hulde, of de geestdrift laait weer op.
Hartelijke toejuichingen vergezellen de
bemanning, de dames en het voorname
geleide bij de korte wandeling naar het
stationsgebouw, waar het vierman
schap, onder het ronddienen van de
eere-wijn, eenige momenten van welver
diende rust geschonken wordt.
Maar de legioenen vragen om méér.
Een open versierde auto rijdt vóór; Par
mentier, Moll, fan Bruggen en Prins
treden naar huiten en nemen plaats In
den wagen.'De eère-ronde, beginnend bij
tribune A., dan langs de tribunes BI, C.,
D., E. en F., vervolgens rechtsomkeert
en dan weer langs dezelfde tribunes
naar tribune G» en zoo verder langs het
geheele uitgestrekte front van staan
plaatsen voltrekt zich onder een orkaan
van gejuich. Het publiek zwaait met
hoeden, petten, zakdoeken en de vier
dapperen, op wie deze ongekende geest
drift een schier verbasterenden indruk
moet maken, laten hun vermoeidheid
voor wat zij is en nemen met blijde,
lachende gezichten en groetend naar
alle rangen, deze grootsche hulde in ont
vangst.
Dan rijdt de auto met een grooten
boog tot achter de tribunes A. en B.,
waar hij zijn plaats inneemt in den lan
gen stoet van wagens, die zich daar in-
tusschen heeft opgesteld. Korte bevelen
weerklingen een groot aantal politie
motoren met zijspan, dat het escorte
vormt kiest zijn positie en dan neemt de
zegetocht naar de hoofdstad via Amstel
veen, de woonplaats van Parmentier,
een aanvang.
Onmiddellijk achter het politie-
geleide aan den kop een auto met be
stuursleden van het Initiatief Comité
Amsterdam, dat de huldiging binnen de
grenzen der stad heeft georganiseerd.
Daarachter de wagen met de helden van
dezen dag, onmiddellijk gevolgd door
een auto van den V. A. R. A. omroep,
voorzien met een kortegolf-installatie;
dan de wagen met de heeren Gilissen en
Domenie en hun dames en vervolgens
nóg zeven auto's met allerlei hoogge
plaatste autoriteiten.
Een autobus met een groot aantal
journalisten en nog een afzonderlijke
persauto vormen de afsluiting van de
zen stoet, die een nieuwe grootsche hul
diging op het Museumplein te Am
sterdam tegemoet rijdt. Een huldi
ging welke op haar beurt weer gevolgd
zou worden door een derde, waartoe met
het Carlton Hotel als achtergrond, de
Vijzelstraat tusscheu Singel en Heeren
gracht, met een lichtsterkte van 50.000 Watt
herschapen zou worden in een filmatelier en
de bemanning, staande op een speciaal aan
het hotel aangebracht balcon, de lenzen en
microfoons der filmbatterijen en de immense
belangstelling van een nieuwe volksmassa
op zich gericht zou zien
Dan tot slot van den dag een huldigings
diner in hetzelfde hotel met eenige honder
den aanzittenden 1
En toch reeds door die grootsche ma
nifestatie op Schiphol, waaruit de legioenen
nu langzaam wegtrekken uren zullen
voorbijgaan eer rust en stilte weer het deel
zullen zijn van het poldergebied heeft Ne
derland, met Amsterdam aan het hoofd, op
ondubbelzinnige wijze getoond dat het, zoo
als het door de eeuwen heen niet anders is
geweest, zijn zonen goed en waardig weet te
eeren!
Vlet gezonken
Dinsdagmiddag is een vlet, waarin on
geveer 2000 K.g. kool was geladen, gezon
ken in de Voorburggracht ten hoogte van de
Coöperatie „Nieuw Leven".
De kool, eigendom van den koopman
P. B., werd later opgevischt.
OVERLEDEN:
Nicolaas Blar.kendaal 88 jaar. Hen
drik van Trienen 83 jaar. Johanna de-
Groot wed. Hendrik Kaptein 80 jaar.
Ingekomen is een verzoek van
E. RCMAR, alhier, om een VERLOF B
verlof voor den verkoop uitsluitend
van alcoholvrijen drank voor gebruik
ter plaatse van verkoop in het per
ceel FNIDSEN nr. 115.
Binnen twee weken na dagteekening
dezer kan een ieder schriftelijk bezwaren
tegen liet verleenen van dit verlof in
dienen.
Alkmaar, 21 November 1934.
Burgemeester en Wethouders
van Alkmaar,
F H VAN KINSCHOT, Burgemeester.
A. KOELMA, Secretaris.
(Ongecorrigeerd
TWEEDE KAMER.
Voortgezet wordt de behandeling der
begrooting van economische zaken van
het departement voor 1935.
De heer Kampschoor betoogt, dat het
aanpassingsproces voor den tuinbouw
zeer moeilijk zal zijn. Spr. dringt aan op
verlenging van de crisis-pachtwet.
De heer v. d. Heuvel betoogt, dat de
contingenteeringsmaatregelen niet de
verwachte resultaten hebben opgele
verd. Spr. ziet meer nut van invoerrech
ten. Hij betuigt zijn instemming met de
benoeming van een directeur-generaal
vau den landbouw.
De heer van Kempen betoogt, dat
verschillende contingenteeringsmaatre
gelen te langzaam werken en handel en
nijverheid in onzekerheid brengen.
NIEUW TELEFOONNUMMER.
De heer Haijtema deelt in dit nummet
zijn nieuwe telefoonnummer mede.
En gedachtig aan het: „Wie de jeugd
heeft, heeft de toekomst", heeft hij voor de
kinderen een atractie uitgedacht, die niet
alleen de kinderen zal bevallen, maar óók de
huisvrouwen ongetwijfeld een gezellig thee
uurtje zal bezorgen,
In den ouderdom van 68 jaar is te Amster
dam overleden mr. A. P. Bauduin, oud-
cantonrechter, die te Amsterdam voorheen
rechter in de rechtbank te Maastricht,
Hedennacht drie uur is brand uitgebroken
in het cabaret „La Gaité", gelegen aan de
Vischmarkt en het Domplein te Utrecht.
De eigenlijke ingang is aan de Vischmarkt-
zijde, terwijl ook een achteruitgang aan het
Domplein is. De brand is uitgebroken in de
barzaal van het cabaret aan de achterzijde
op de eerste verdieping. Toen een der omwo
nenden de brand ontdekte, sloegen de vlam
men reed naar buiten, zoodat, toen de brand
weer arriveerde, het gebouw in lichterlaaie
stond. Met in totaal 11 slangen tastte zij het
vuur aan, n.1. met 5 voor en 6 achter. Hierbij
ondervond de brandweer groot voordeel van
de speciale brandinstallatie aan het Dom
plein, waardoor het de brandweer mogelijk
is een zeer groot aantal slangen op de wa
terleiding aan te sluiten. Er dreigde nog een
oogenblik gevaar voor de rechts en links van
„La Gaité" gelegen perceelen, doch de brand
weer slaagde erin uitbreiding te voorkomen.
De eigenaar verscheen eerst om half vier op
het tooneel van den brand en verkeerde in
zeer zenuwachtigen toestand. Hij werd di
rect door de politie verhoord.
PROF. DR. W. DE SITTER
OVERLEDEN.
In den ouderdom van 62 jaar is in den
afgeloopen nacht te zijnen huize over
leden prof. dr. W. de Sitter, hoogleeraar
in de Astronomie aan de Leidsche uni
versiteit.
Bij het rangeeren van een trein geraakte
een wagon uit de rails. Hierdoor raakte een
der afgaande sporen op het Oostelijk empla-
cements-eiland versperd, zoodat geen treinen
konden vertrekken. Het onspoorde rijtuig
werd van de rest van de trein losgekoppeld,
waarna het grootste treingedeelte kon wor
den weggereden en men vervolgens aan het
werk ging om den ontspoorden wagon te
ruimen. Zoowel de aankomst als het vertrek
der treinen in oostelijke richting ondervond
groote vertraging.
Inmiddels zag men kans den sneltrein naar
het Noorden van 11.07 op tijd te doen ver
trekken. De personentrein in de richting
Amersfoort van 10.43 uur vertrok echter pas
111$ «HA® LICHTE PIJPTABAK
Rookt Oobbolmonn'o Tabek on f4 4 n »n4»r»I
om 11.32 uur. Tegen ruim half twaalf was
het verkeer reeds zoodanig geregeld, dat het
vertrek der treinen in oostelijke richting weer
op tijd kon geschieden.
EEN JEUGDIGE DIEVEGGE.
Te Maastricht zijn ten nadeele van
mevr. K. twee kostbare ringen ter waar
de van 800 gestolen. De dievegge, een
meisje van 10 jaar, dat zich reeds aan
meerdere kleine vergrijpen had schul
dig gemaakt, is door de recherche aan
gehouden. De gestolen voorwerpen zijn
opgespoord.
Gisteren tegen den avond heeft brand
gewoed in de Amsterdamsche brood- en
banketbakkerij van den heer A. de Vries
aan de Ziekeretraat te Nijmegen. De
brand bleek te zijn ontstaan in een pak-
kamer, grenzende aan de bakkerij. Het
vuur deelde zich mede aan den winkel
en trok langs de trap naar de eerste en
tweede verdieping, waar de kamers aan
de voorzijde door het vuur werden aan
getast. De vlammen drongen door tot
den zolder, waardoor een deel van het
dak wegbrandde. De brandweer be
streed het vuur met eenige stralen op de
waterleiding en was den brand weldra
meester, De schade aan winkel en bak
kerij vallen nog al mede. De boven
kamers zijn uitgebrand, Verzekering
dekt de schade.
(Ontvangen per draadlooze telefoon).
1931
1934
1934
1934
1930
STAATSLEENINGEN.
4 Nederl.
4
4 Ned -Indië
4
5!4 Duit» hland
idem met kettingverklaring
BANKiNaicU iNütN.
AtDsterd Bank
Handel Mpii. Cert. v. 1000
Koloniale bank
Ned Ind Handelsbank
Rotterd Baak
(NDUSTR. OND. BINNENL
Alg Kunstzijde Uaie
v. Berkels Patent
Calve Delft Cert.
Nederl. bord e* 40 afsl.
Philips Gloeil. Gaai Beeit
Unilever
INDUSTR. OND 9UITENL
Ara Smelting
Anaconda
Bethleb Steel
Cities Service
S'eel comm.
tl S. Leather
CULTUUR MAATSCH.
H. V. A
Java Cultuur
Ned lor*, buiket Uuia
Vorstenlanden
Dito actiooa
MIJNBOUW.
Alg hxplo' Mij.
Boeion
Rediang Lebong
PETROLEUM.
Dordtecha Patr.
Kon. Patr
Pat tak
Continent»' Oil
Shell Union
RUBBERS
Amsterd Rubber
Ueli Bei Rubber
He««e Rubber
Oostkust
Saroaiiiadi
latere. Rubber
SCHEEPVAARIEN.
Kon. Ned Stoomboot
Scheepvaart Uoie
TABAKKEN.
Dell Batavia
Oude Dell
Senembah
AMER SPOORWEGEN.
Atchison lopeka
Southern Railw Cert,
Untoo Pacilic
$Noteerlntf per 50
•h,dividend. PRdf ONP! ATIE Vorige koere
fkzclatm.
NIET OFFICIEEL
NewYork
Londen
Berlijn
Parijs
B ssel (Belga)
Batal
Stockholm
Oslo
Madrid iiiiiii,,!,
Italië j
Vorige
koers
101%
1-1%
D »/8
100%
23%
25»/,
1043/,
34%
30i/,
59
63
33
2.i/}
43
224'/,
/17
riyt
22
öVa
IVti
21%
37,
14
64
62
11
5.90
132
50
165
1161/s
115»/
82%
10*/,
4Vt«
85%
53%
62
297,
46%
l»/n
3%
30
1388/!
114
123
3>»/,
9%
63%
pl.m.
1.80
pl.m.
1.45
101%
pl.m,
2.00
2 i
25%
23%
257,
34%
1C4
31
53%
83
33
223
218
76-%
2tb%
71%-!
76-%
6V.<t-i
37,
17%
147
148
148%
H%
12%
12%
132
52
132$ 5}
fc3
10«/io
4%
135%-)
»3%
86
55%-i
27
46
IV»
1%
'3~%
116
125
61%
pl.m.
2.15
23%
757,-6
135»/,
86%
55%
47|.lè
1 pCt Heden 1 pCf.
WISSELKOERSEN AMSIERDAM.
9 f
Vorige
koers
1 48
7 36"/,
59 48
9 '5%
34 52
45 00
32 80
37 90
•*6 90
20 20
I2.t5
Koers op
beden 2 uur
143
7 38%
59 50
9 15
34 50
43 CO
33 00
38 00
37 00
2C20
U.t5