Spoct Provinciaal Tlieuws •Macfkt&mcfitm Staatsloterij. OUDKARSPEL BROEK OP LANGENDIJK HOORN 'T ZANO ST. MAARTENSBRUG TEXEL ZIJPE EGMOND AAN ZEE PROVINCIALE STATEN VAN NOORDHOl LAND. Buitengewone zitting op 5 Febr. van beteekenis voor de post en passagiers. Het verhoogen van de snelheid der vliegtui gen heeft geen zin, zoolang niet alles is ge daan om het doorvliegen des nachts moge lijk te maken met volledige veiligheid. Welk nut is er in gelegen een vliegtuig met groo- te kosten op 400 K.M. snelheid te brengen, als het slechts 12 a 16 uren van het etmaal kan vliegen en de overige uren aan den grond gebonden is? Drukkere diensten zullen verder op de luchtwegen noodzakelijk worden. Het post verkeer heeft er behoefte aan en het ant woord op een per luchtmail verzonden brief za! er belanrijk door worden versneld. Van de iplannen van Sir Geddes, den president der Imperial Airways, wat het materieel betreft, is wel zooveel uitgelekt, dat grootere en snellere vliegtuigen dan de huidige zullen worden gebouwd, voorzien van slaapplaatsen. De vliegtuigen zullen een veel grootere kruissnelheid moeten be zitten dan de reissnelheid die ten grond slag ligt aan de dienstregeling. Bij tegen wind zal de dienst ook op tijd onderhouden moeten worden en daarvoor is reservesnel heid een vereischte. Evenwel zal bij wind in den rug het toestel on een tusschenstation moeten wachten op het tijdstip van vertrek volgens de dienstregeling, ook al kan de vlieger op grond van de weerberichten, met stelligheid tegenspoed op de eerstvolgende etappe verwachten. Sir Philip Sassoon heeft het Britsche Ruk verbaasd met zijn boodschap, waarin hij luchtverbindingen in uitzicht stelde, die zoowel door snelheid als frequent'e haar weerga in de wereld niet hebben. Wel is waar heeft hij niet gesproken over de ver binding met het Canadeesche continent, doch bekend is, dat ook in deze richting diepgaande studies worden gemaakt. Hier bij worden geprojecteerde drijvende eilan den in den Oceaan gesteld tegenover het bouwen van groote watervliegtuigen met een zeer groote radius van actie, die zonder tusschenlanding den grooten plas zullen overbruggen. Wij vernemen, dat de Imperial Airways thans overweegt twee nieuwe typen van landvliegtuigen en twee van watervliegtui gen te doen bouwen, die op de bestaande luchtlijnen aan uitgebreide proeven zullen worden onderworpen. HET GOUD UIT HET VLIEGTUIG IN FRANKRIJK GEVONDEN. Het goud dat op 26 dezer tusschen Lon den en Parijs uit een Engelsch vliegtuig is gevallen is, naar Reuter uit Parijs meldt, gister bij het dorpje Oismont in het Fran- sche departement Somme gevonden. Een boerin ontdekte gistermiddag op haar land brokstukken van een kist en verwittigde aanstonds de politie, die uitmaakte dat het vermoedelijk overblijfselen van de kist wa ren, waarin de verdwenen goudlading had f;ezeten. Van het goud zelf was aanvanke- ijk geen spoor te vinden. Pas toen men den bodem goed 75 c.M. diep had omgespit, vond men de eerste baren. Gisteravond is het gelukt nog 10 baren te vinden. Het zoeken zou met het aanbreken van den dag worden voortgezet. Men hoopt de geheele kostbare lading (ten bedrage van 6000) te kunnen bergen. NIEUW WERELDHOOGTERECORD DAMES. De Fransche aviatrice Madeleine Char- naeux heeft Dinsdagmiddag met 'n tweeper soonstoestel van minder dan 560 K.G. een hoogte bereikt van 6150 M. Tot nu toe stond het wereldhoogterecord voor vrouwelijke vliegers met 5632 M. ten name van Mme de la Combe. SCHAGERBRUG Landelijke Rijvereeniging West- Friesland. In „Het Wapen van de Zijpe" te Schager- brug werd de zevende ruiteravond van de Landelijke Rijvereeniging „West-Friesland" gehouden, onder leiding van den instructeur der vereeniging, den heer J. C. Vethman, die in zijn openingswoord zeide, dat de heer G. Schoorl als voorzitter bedankt heeft, en uit waardeering voor het vele dat hij in het be lang van de vereeniging heeft gedaan, tot eere voorzitter is benoemd. Daarna bestreed de heer Vethman de loo- pende geruchten, dat de landelijke rijvereeni- gingen in wezen geheime militairistische orga nisaties zouden zijn. Vervolgens besprak de heer Vethman de warmbloedfokkerij van paarden, welke in de jaren van omstreeks 1914 hier te lande op een hoog peil had gestaan, doch waarin tijdens de oorlogs- en naoorlogsjaren verandering was ge komen, omdat volgens spreker in dien tijd veel geld werd verdiend, tengevolge waar van een zekere luxe, ook ten plattenlande, haar intrede deed. Een geest van gemakzucht begon te heerschen; auto's, tractors enz. wer den aangeschaft, waardoor aan de „warm bloed-fokkerij" een gevoelige knak werd toe gebracht. Teneinde aan de warmbloedfokkerij tegemoet te komen werd in 1924 opgericht de Federatie van Landelijke Rijvereenigingen. Dat momen teel in Nederland nog een 1500 tot 1600 warm- bloedpaarden worden aangetroffen, is zeide spreker voor een belangrijk gedeelte te danken aan de landelijke ruitervereenigingen Voorts wekte spreker allen op lid te worden van „West-Friesland", mede omdat men hier door de fokkerij van warrabloedpaarden steunt. Aan den heer D. Geerligs werd uitgereikt insigne van de Federatie, ten bewijze van met goed gevolg afgelegde examen „groote veelzijdigheidsproef '33 Als bewijs van sympathie werd aan den structeur het boek „Rondom de Eskadrons van jhr. den Beer Poortugaal aangeboden. Verder werd deze avond op vroolijke wijze doorgebracht, waarbij muziek en voordracht elkaar afwisselden. het het in- 'Maandag werd door het crisis-omité 80 K.G. kaas aan diverse gezinnen uitgereikt. Een wagon eierkolen is op weg naar deze gemeente, wat nu het lijkt alsof we toch nog een wintertje zullen krijgen, welkom zal zijn. Ook enkele kteedingstukken zijn te wachten. 'Aan de leden van den raad dezer ge meente is het volgende êchrijven ge zonden: Onze gemeenteveldwachter, de heer Nieuwenhuis, hoopt op 1 Februari a s. zijn 25-jarig jubileum a's politieman te herdenken. Hij is dan tevens 12 jaar veldwachter dezer gemeente. B. en W. hebben het plan hem bij mm de van den burgemeester te huldi gen. Deze huldiging ■zal plaats hebben a s. Vrijdag des namidags 4.30 uur ten gemeentehuize, mede in tegenwoordig held van de veldwachters uit de om' geving. De raadsleden worden uitgenoo- digd deze huldiging bij te wonen 'De heeren J. B. van Bokxmeer en P G. Smits hebben tot B. en W. de vol gende vragen gericht: 1. Hebben B. en VV. kennie genomen van het bericht, dat de Vereen, van Ned. Gemeenten het papier ten behoeve van de a s. verkiezingen in het buitenland heeft gekocht? 2 Zijn B. en W. niet van meening dat de Vereen, van Ned. Gem. er op moet worden gewezen, dat deze handelwijze de goedkeuring van het gemeentebe stuur niet kan weg dragen? 3. Zijn B. en W. bereid toezeggi ;g te doen dat voor de a s. verkiezingen in geen geval papiei van buitenlandsch fa brikaat zal worden gebruikt? 'De aanvoer van bot in onze haven is nog zeer belangrijk. Door een 20 tal vaartuigen werden 2271 pond aange bracht. Bij de aanbesteding van 12 woonhuizen te Den Helder was de laagste inschrijver de heer P. Tuin te 't Zand, die ingeschreven had voor 13.498. Hoogste inschrijver was. de heer Bregaar te Den Helder met 17.300. Ten lokale van den heer Kossen te Sint- Maartensbrug werd vanwege de afd. „Sint- Maartensbrug van den Bond voor Staatspen- sionneering een propaganda-avond gehouden, waarbij de tooneelvereeniging „Jong Leven" van Oudkarspel het boeiende tooneelstuk „De Dorpsdokter van Jan Fabricius opvoerde, dat op voortreffelijke wijze werd vertolkt. Door den voorzitter werden opwekkende woorden gesproken om lid van de afdeeling te worden en daardoor het mooie doel van „Staatspensioen zooveel mogelijk te verwe zenlijken. Het was een zeer geslaagde propaganda- avond, temeer daar het publiek in grooten ge- tah was opgekomen. Vanaf Vrijdag 1 Februari zal op den bootdienst Texel—Den Helder op werkdagen weer een dienst worden bijgevoegd, die om 17.35 van Texel en om 18.55 van den Hel der vertrekt. Vanaf dien datum zullen hier de dagbladen dus 's avonds weer aankomen Vanaf 5 November, toen de winterdienst werd ingevoerd, komen de avondbladen niet voor den volgenden dag op Texel aan. In een op Dinsdag gehouden vergade ring van ingelanden van het waterschap Zijpe en Hazepolder werd besloten tot op heffing van de contribuabele- en de egale- mentspartij. In dezelfde vergadering werd één nieuwe kusserTnt 28 dleD maD achterna HU probeerde me U - Nou lk zou me dei maar niet druk ovei maken. juflrJ i* Met u* aardige gezicfcle zal uwe# iet zauw weei een wxtei neiwe, ou„w>. vereeniging opgericht, welke den naam „Al gemeen Polderoelang" zal dragen. Het bestuur werd samengesteld als volgt: H Rezelman, voorzitter; S. G. de Lange, secretaris; P. Apeldoorn, penningmeester en P. Doorn, J. Bruin Cz., H. Dignuin en O. van der Sluijs, leden. Pastoor van Kleef naar Duitsch- land, in verband met de oud-katho lieke kerk en het nationaal-soaa- lisme. In het stukje, dat wij onder bovenstaand opschrift in ons blad van Maandag j I plaatsten is een zinstorende drukfout geslo pen. Jn plaats van „Deze reis houdt verband met de nieuw strooming in de oud-sociahs- ten" moet namelijk gelezen worden „Deze reis houdt verband met de nieuwe strooming in de oud-katholieke kerk in Duitschland on der het régime der nationaal-socialisten. Wij kunnen voorts nog mededeelen, dat Eastoor van Kleef monseigneur Berends, isschop van Deventer der oud-katholieke kerk in Nederland, vergezelt. Hij is daarvoor aangewezen o.m. met het oog op het feit, dat hij ruim 4 jaar als pastoor der oud-katho lieke kerk in Duitschland is werkzaam ge weest. Hij was namelijk pastoor van de ge- meeten Messkirch en Sauldorf in het Zwarte Woud. Zoodoende is hij met de toestanden is Duitschland vertrouwd. Het bezoek geldt voornamelijk de reeds lang bestaande gemeente te Essen en de nieuwe gemeenten in Gladbeck en Bottrop. Te Essen zal o.m. een conferentie plaats heb ben met de rijksleiding der katholiek natio- naal-kerkelijke beweging. Aan het strand spoelen de laatste da gen herhaaldelijk stukken cacao-boter aan. DE C.H. STATEN-CANDIDATEN. Van de drie Christelijk-Historische leden van de Provinciale Staten, die op het oogen- blik voor Amsterdam zitting hebben, t.w. mr. L. M. de Jong Schouwenburg, mr. J. F Franken en mevrouw A. L. A Ringeling— Verhoef, hebben de beide laatstgenoemden eenige maanden geleden te kennen gegeven, dat zij zich voor een herbenoeming niet meer beschikbaar stelden. Hunne plaatsen op de candidatenlijst, waarmee de C.H. Unie bij de a.s. verkiezingen hoopt uit te komen, zijn thans toegewezen aan jhr. F. J. E. van Len- nep en den heer J. H. V. Riemens, welke laat ste vroeger reeds Statenlid is geweest. De commissaris der koningin heeft mach tiging verleend tot het bijeenroepen van de Staten dezer provincie in buitengewone zit ting op Dinsdag 5 Febr. 1935. Voetbal. KAREL LOTSY UIT TECHNISCHE COMMISSIE. Op medisch advies. Naar het Hbld. verneemt, heeft de heer K- J. J. Lotsy op medisch advies zijn functie van voorzitter van de Technische Commissie van den Koninklijken Nederlandschen Voet balbond neergelegd. Welk een verlies dit beteekent voor den K. N. V. B., behoeft zeker niet nader te wor den uiteengezet. Hij is wel een van de meest besproken menschen geweest in onze voet- >alorganisatie, omdat hij iemand was, die met hoofd en schouders boven de meeste an deren uitstak. Zijn overwicht over de spelers van het Nederlandsch elftal was zeer groot: met zijn overrompelende welsprekendheid deed hij vaak wonderen. In de T. C. zelf wer den zijn adviezen zeer hoog geschat. Ook omdat de heer Lotsy door zijn veelvuldige contact met het buitenland zoo goed in staat was om vergelijkingen te maken. Maar al trekt de heer Lotsy zich nu ook terug uit de T. C., daarmede is zijn rol in ons voetbal gelukkig nog niet uitge speeld. Want zijn enthousiasme blijft en :otsy zou Lotsy niet zijn, indien hij niet bij tijd en wijle zou trachten, wat van dat enthousiasme op anderen over te brengen „Zijn jongens" zijn hem gelukkig nog niet cwijt! Schaatsenrijden. NEDERLAND-ZWITSERLAND TE DAVOS. Een nieuw wereldrecord van Ballangrud op de 3000 Meter; Langedijk wint in uitstekenden vorm den wedstrijd. Men meldt uit Da vos aan de N. R. C.: De weersomstandigheden waren Dins dagmoigtn, toen de 500 M. werd gereden voor den wedstrijd ZwitserlandNeder land, tamelijk goed. Eerst sneeuwde het een beetje, maar daarna klaarde het op. De 500 Meter. Op Je 500 Meter hebben de oude rijders betrekkelijk goede tijden gemaakt. Koops reed den afstand in 46 sec., terwijl zijn beste tijd tot nu toe in Zwitserland 46.7 sec. was geweest. Blaisse bracht zijn tijd terug van 46.9 sec. op 45.8 sec., terwijl Lan- gedijk zijn tijd een flink stuk omlaag bracht n.1. van 47.5 sec. op 45.8 sec. Dijkstra ver beterde zijn tijd van 46.6 sec. op 46 scc en ook het rijden van Stelling de Bo-r was verbeterd, getuige zijn tijd van 48.2 sec 'oude tijd 48.5 sec.) Van de rijders, die voor het eerst aan den start kwamen in een buitenlandschen wed- stnjd, vie. Roos erg mee. Over het algemeen startten de nieuwere rijders tamelijk onrus tig, terwijl ook valpartijen voorkwamen. Uver het algemeen kan echtei gezegd wor den, dat hun 'ijden meeviel. P?. '^?r Ballangrud was ook van de partij. Mij had startvergunning gekregen maar voor den land en wedstrijd reed hij nog buiten mededinging. Toegejuicht mocht worden het rijden van de Zwitsersche mej. Rogger, die een goeden tijd maakte op de 500 Meter. Zij startte om de 24 rijders vol te maken. De Nederlandsche rijder Castelein n.1. was ziek. Over het alge meen zijn vele personen te Davos lijdend aan griep en enkele Neder Ia ndsche njdtrs hebben veel last van verkoudheid. De 3000 meter. De weersomstandigheden waren des mid dags minder gunstig. Tijdens de ritten sneeuwde het ai en toe Omi uur werd een aanvang gemaakt met de 3000 meter. Van de oudere rijders viel Langedijk op door zijn uitstekend rijden. Hij reed in zijn rit tegen BallangTud en slaagde er in het wereldrecord, staande ten name van Michae' Staksrud (Noorwegen) met een tijd van 4 min 59 1 sec. gevestigd in Februari 1933 te Hamar. te verbeter en te brengen op 4 min. 58.2 sec. Ook Ballangi tui bleef beneden het wereldrecord en beneden den tijd van Langedijk. De Noor deed 4 min. 49 6 sec. noieeren en aan het bestuur van de I.E.V. te Stockholm zal worden verzocht ook dit wereldrecord ie erkennen. Langedijk's besie tijd was tot nu toe ge weest 5 min. 8.8 sec., wel een bewijs, dat hij vooruitgegaan is. De beste Nederlandsch' tijd bedroeg 4 min 59 8 sec. dus ook daar is hij nog onder gebleven. Dijkstra bracht zijn tijd terug van 5 min. 19 sec. tot 5 min 3.6 sec Koops deed het nog beter en haalde zijn tijd van 5 min. 23.7 sec. met 14 sec. naar beneden. Wat de nieuwere rijders betreft, de tijd van Akerboom was uitstekend 5 min. 11 sec De anderen neden onzeker er vonden diverse valpartijtjes olaats. maar allen hebben hun baar. uitgereden. In het algemeen klassement bezette Ballan- grud de eerste plaats, gevolgd door Lange dijk. die dus den weostrijd tegen Zwitserland heeft gewonnen. Automoblisme. HET A.S. RACESEIZOEN. Plannen van Herknleyns. Gedurende den geheelen winter is de be kende Nederlandsche coureur Herkuleyns reeds bezig om verbeteringen aan zijn race wagen, een 750 ccm M.G., aan te brengen, teneinde in het aanstaand raceseizoen aan verschillende wedstrijd te kunnen deelnemen Zooals men weet, heeft Herkuleyns het vorig seizoen aan buitenlandsche races deel genomen, maar door verschillende omstan digheden waren de resultaten niet zoo bij zonder goed. Tot hij aan het eind van het seizoen er in slaagde het wereldrecord over den kilometer staande start op Monthléry te verbeteren. Dit record echter, dat hij op on geveer 113 K.M. gemiddelde per uur brach' werd niet lang daarna weer verbeterd door Aceage op de Brooklandsbaan in Eneeland, eveneens met een M.G., die het record om hoog bracht tot ongeveer 119 KM. Herkuleyns zal trachten bij den aanvang van het seizoen de wereldrecords over 1 K.M staande en vliegende start en die over 1 mijl staande en vliegende start te verbeteren. Het traject, waarop deze record pogingen zullen E laats vinden, zal waarschijnlijk dat te Bon- eiden bij Mechelen (België) zijn, waar een fraaie 5 K.M. lange kaarsrechte weg ligt. Wat het deelnemen aan de wedstrijden be treft, het staat reeds vast, dat Herkulevns zal uitkomen in de Avusrennen op 26 Mei, voorts in de Eiffelrennen op den Nurbürg- ring op 16 Juni, in de Kesselbergrennen (Duitschlad) op 30 Juni, terwijl voerts op hét programma staan deelneming aan de wedstrijden om den Grooten Prijs van Frank rijk voor kleine wagens op 23 Juni, den Grooten Prijs van Zwitserland te Bern op 25 Augustus den Grooten Prijs van Neder land op 15 September te Heerlen. Ten slotte zal Herkuleyns nog deelnemen aan wed strijden op de Brooklandsbaan in Engeland en aan de iaarlijksche Klauseni-"" 'ir:n in Zwitserland Bergsport. EEN BERGGIDS, DIE NOOIT VIEL Te Chambéry ie op 94-jarigen leeftijd overleden de in zijn tijd bekende berg gids Joseph Amiez. die op jongen leef tijd gevierd werd als de gids, die nog nooit eenig ongeluk had gehad, of eeni- gen val had gedaan. Var. de week viel hij uit zijn armstoel, liep een sche 'el- fractuur op en overleed k^r-en tijd later. Bridge. BRIDGEN AAN DEN LANGENDIJK. Gisteravond werd een bridge-wedstrijd gehouden in hotel De Burg tusschen de clubs Langendijk en Warmenhuizen. De uitslag was: Even nummers: 1 J. Berkhout en B. Gie- ling 24 Vt ip.; 2 Kap. Oudshoorn en A Beemsterboer 31 p. Oneven nummers: 1 J. van Diepen en P van Wonderen. 2 W. Lakensteen en G Mo lenaar. AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL PRIJZEN. AMSTERDAM, 30 Jan. 1935. Op de he den gehouden aardappelenmarkt waren de prijzen onveranderd. Aanvoer 216600 K.G. AMSTERDAMSCHE VEEMARKT AMSTERDAM, 30 Jan. 1935. Op de he den gehouden veemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt; 254 Vette kalveren. Ie kw. 56-60 cent, 2e kw. 46-54 cent, 3e kw. 34 —44 cent per K.G. Ievendgew.; 49 Nuchtere kalveren 3-/ 6; 419 Varkens, vleesch- varkens, wegende van 90—110 K.G. 41—42 vark(et13 3.9—40 «nt, vette var kens 38—39 cent per K.G. slachtgew. Ter veemarkt waren heden 4 wagons geslachte Runderen ut Denemeraken aangevoerd. BROEK OP I.ANGENDIJK, 30 Jan '35 PDrijz,n ,vvai:en hw,en a,s volgt;' 58000 K.O. Roode kool f 2.40—5 20 F#: A,co<? K O'iM J 1 ƒ1.70, 2o s. 1-1 30* 30fwvi v r; Deensdie witte kool 0.70-/1.40; 360001 f 2QQ f Jv2A*-/ 280> *row I J 2 903.20, drielingen 1.50-/ 1.80; 7600 K.G. Peen 1 1.40; 1500 Kr. Bieten 1.80, alles per 100 K G. WARMENHUIZEN, 29 Jan. '35. Rood. kool le s. 2.805.10, 2e s. 1.70^. 4.50: Gele kool le s. 1.50—1.90, 2e 8 11.70; D. witte kool le s. O.Qo^! 1.20, 2e s. 0.70-/ 1Nep 2.30; Uien 2.40—3.30; Drielingen Ó.9P 1.20, Grove uien 2.903. Aanvoer: 69600 K.O. Roode kool; 216or\ K G. Gele kool; 11200 K.G. Deensehe witt» kool; 175 K G. Nep en 7525 K.O. Uien. NOORDSCHARWOUDE, 29 Jan. '35 18800 K.G. Uien: uien 2.40-/ 2.90, drie! lingen 1.40—170, grove 2 80-! 3.10, Gele Nep 2; 4800 K.O. pLT 1.10140, kleine Peen 60-80 cent' 5600 K G. Kroten 0.80—1.50; 172200 K.G. Roode kool 2.80—5.40, doorschot 1.80-/ 4.70; 40200 K.O. Gele koo 1 30—2 20, doorschot 1—/ j c^! 89200 K.O. Deensehe witte kool 0.7'oJ 1.40, doorschot 0.70—1.10, alles per 100 K.G. <Nlet officieel) Me klaaae, 11de Ijjit Trekklni van Woenvdan 30 Januari 1935 Hooge Prt)*en 50.000.- 20263 f 1.500.- 6044 1.000.- 4013 4240 8094 8915 15568 17751 21432 f 400.— 11402 15828 200.- 6022 17033 22394 100.— 712 2435 3326 4319 57D6 7547 830b 9509 15715 17238 17678 20646 21198 23618 PrU*en van 70. 166 241 «10 446 605 786 878 1065 1253 1318 1431 1457 1884 2122 2141 2175 2287 2300 2321 2552 2608 2796 2869 2920 2996 3035 3036 3065 3092 5149 3250 3515 3528 3741 3898 4045 4125 4214 4232 4233 4241 4295 436C 4410 4425 4530 4555 4701 4790 4803 4827 4942 5004 5026 5190 5574 8748 8767 6109 «221 6300 6625 6640 6711 6781 6905 7256 7414 7588 7630 7861 7696 7764 7775 7783 '.888 8136 8151 8190 8203 8242 8325 8387 8470 8525 8581 8699 8786 8903 9074 9092 9*52 9302 9471 9589 9720 9886 10087 10194 10310 10332 10374 10438 10505 10551 10694 10749 10875 11033 11053 11111 11333 11489 11612 11653 11833 11914 12003 12178 12331 12335 12448 12531 12562 12676 12700 12749 12782 12885 12980 13030 13031 13107 13197 13289 13688 13828 13945 13968 14274 14329 14388 14543 14587 14602 14663 14664 14753 14755 15075 15101 15287 15288 15356 15514 15523 15586 1568S 15819 15882 15950 16060 16339 16346 16474 16570 16583 16834 16824 16905 16959 17018 17065 17067 17113 171» 17396 17411 17518 17521 17681 17597 17601 176» 17652 17842 17945 18214 18554 18585 18758 18758 18815 18905 19100 19195 19303 19323 19445 19444 19631 19817 19924 20115 20375 20388 20434 20660 20779 21077 21143 21200 21207 21281 21284 21298 21318 21351 21440 21605 21532 21584 21592 21703 21724 21881 22074 22140 22168 22172 22238 22274 22355 22521 22524 22627 22634 22737 22896 23184 23254 23535 23562 23861 23971 Nieten 48 56 70 128 145 166 162 194 204 206 298 341 367 379 394 400 437 450 492 519 049 555 657 568 581 582 609 620 724 741 790 882 943 1007 1022 104O 1059 1085 1134 1158 1163 1185 120» 1238 1234 1261 1274 1300 1351 1402 1437 1469 1548 1553 1588 1643 1646 1678 1692 1825 1829 1850 1851 1905 1906 1911 1917 1926 1942 1956 1961 1963 1986 2158 2203 2215 2232 2234 2250 2280 2338 2373 2459 2494 2500 2503 2509 2551 2573 2646 2823 2852 2S83 2885 3699 2966 2980 3012 3015 3102 3118 3230 3244 3347 3358 34UC 3482 8534 3621 3665 8706 3796 3797 8798 3852 385: 387 1 3910 8970 3975 3988 ^34 4103 4175 4180 42:1 «216 4229 4230 4248 4271 4366 «385 4403 4412 4418 4438 4464 4475 io2i 4540 «559 «642 4649 4691 «712 41.3 4855 48,6 4871 «893 4899 4935 5010 5017 5047 5060 5099 5168 5245 5249 5207 5287 5322 5329 5371 6377 5427 5455 5510 6541 5586 5673 5728 6751 6755 5i/4 5838 J843 6863 6866 6886 8049 6053 6055 6057 6076 6082 6094 6106 6111 6126 6201 6268 6345 6361 6444 6453 6466 6509 6678 6<03 6742 6807 6616 6863 6897 6906 6951 6964 6982 7036 050 7098 7170 7181 7203 7208 7293 731'. 7368 7391 7427 7471 7548 7563 7620 .642 7654 7657 7709 7720 7626 7918 7916 <992 8063 8066 8214 8216 8260 8311 8318 63b3 8409 8430 8576 8620 87U< 6712 8724 b<43 8759 <798 8814 8871 8910 8947 8990 9007 9022 9042 9078 9086 9121 9143 9145 -U7u 9201 93(1 9338 9342 9359 9379 9386 9386 9408 9491 9531 9563 9619 9i(5 9602 9843 9906 9918 9970 10053 lutwd l0Uu2 looib 10W96 10136 10211 10220 10396 10398 10369 10425 10431 10309 l(löl7 1U528 10601 10O2U 10634 10645 10o88 10719 10772 1(1784 10790 10815 10853 10869 10964 10968 11008 11025 11037 11662 llUwJ I1084 11102 11113 11141 11188 11198 11204 11209 11269 ll319 11339 11375 11416 11429 114o5 11507 llo42 11334 11556 11564 11571 11690 lll*> li.oo 11.39 11163 11807 11017 11831 11844 11819 11869 1191. 12UU9 12064 12105 12135 12161 12162 12242 12495 12323 12326 12372 12395 12411 12434 12al< 12561 125.7 12399 12623 12637 12655 12693 l2oU< 12098 12.01 12122 12.94 12808 12813 12918 12981 12966 13023 13060 13092 13139 13151 13182 13240 13252 133J0 133.1 13386 13387 13430 13303 1356. 13323 13531 130.13blU 13616 13659 13663 13694 13.22 l3.uo 13620 13335 13839 13851 1Ó653 13536 16508 14513 14560 14U64 14589 14593 14202 142^0 14240 14334 14341 14344 14339 14451 14194 1449. 14015 146111538 14651 14605 14669 14602 14.46 l*.ia 14..9 14816 14664 148.6 14919 14924 10642 16549 13.12 15156 lol.3 1323. 10261 152.2 I5533 10429 15662 l63«6 13541 loooó 15649 156.4 15661 15.<2 I06U1 13644 13683 13959 15910 l5*<6 15338 10523 10524 15533 165.. 16598 16108 18111 15262 I0202 1635. 15323 1632. 16332 16350 10454 16443 16314 16653 15533 150.9 16594 16101 16.55 107.a 16644 1063. 16534 169.1 16962 17048 1.591 1.169 1.118 1.148 1.211 1.230 1.267 1727» 1.3- 1.353 1.434 1.313 1.029 1.622 1.624 17691 177.(1 17.76 1..62 1.Ö20 1.626 1.694 1.696 17900 1.901 1.9*3 17952 179.9 17951 180(0 18083 18089 18128 18135 16225 16234 16246 16393 18435 18460 16473 184.6 184.6 1646. 16064 16550 lb024 16662 16700 1664b 10633 10964 10960 13931 29510 19521 19029 19066 19115 19150 19194 19253 1922. 19256 19294 1929. 19323 29328 19329 19339 29433 1983. 19567 19621 19U14 19633 19549 19963 19537 19(19 19.66 197.6 19610 1963. 19045 19963 19914 19923 19958 1996b 29626 26632 26164 2622. 25340 26360 20397 20442 20326 20333 26515 25661 266.1 26680 20733 20144 20.92 20821 20b31 26836 25660 25912 26934 26962 25956 21566 216.3 21062 2 W06 21113 21163 21504 21303 2134. 213.. 21404 21433 21444 21471 21519 21590 21620 21666 21(31 21.36 21.67 21600 21808 21819 21866 21956 21984 21966 22U16 22149 22281 22283 22300 22365 22380 22425 22444 22601 22568 22587 22597 22626 23632 2263. 22663 22727 22742 22799 22610 22853 22656 22659 22612 22924 22956 22962 22968 22985 23023 23057 23089 23097 23168 23266 23340 23365 23423 23433 23506 23572 23578 23625 23658 23660 23696 23751 23782 25835 23854 23865 23911 23913 Vei bet. 50e al. lüue ijjat: 5073 70 m. z 5073

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 10