Spoct
Provinciaal Tlieuws
•Macfkt&mcfitm
Staatsloterij.
OUDKARSPEL
BROEK OP LANGENDIJK
HOORN
'T ZANO
ST. MAARTENSBRUG
TEXEL
ZIJPE
EGMOND AAN ZEE
PROVINCIALE STATEN VAN
NOORDHOl LAND.
Buitengewone zitting op 5 Febr.
van beteekenis voor de post en passagiers.
Het verhoogen van de snelheid der vliegtui
gen heeft geen zin, zoolang niet alles is ge
daan om het doorvliegen des nachts moge
lijk te maken met volledige veiligheid. Welk
nut is er in gelegen een vliegtuig met groo-
te kosten op 400 K.M. snelheid te brengen,
als het slechts 12 a 16 uren van het etmaal
kan vliegen en de overige uren aan den
grond gebonden is?
Drukkere diensten zullen verder op de
luchtwegen noodzakelijk worden. Het post
verkeer heeft er behoefte aan en het ant
woord op een per luchtmail verzonden brief
za! er belanrijk door worden versneld.
Van de iplannen van Sir Geddes, den
president der Imperial Airways, wat het
materieel betreft, is wel zooveel uitgelekt,
dat grootere en snellere vliegtuigen dan de
huidige zullen worden gebouwd, voorzien
van slaapplaatsen. De vliegtuigen zullen
een veel grootere kruissnelheid moeten be
zitten dan de reissnelheid die ten grond
slag ligt aan de dienstregeling. Bij tegen
wind zal de dienst ook op tijd onderhouden
moeten worden en daarvoor is reservesnel
heid een vereischte. Evenwel zal bij wind in
den rug het toestel on een tusschenstation
moeten wachten op het tijdstip van vertrek
volgens de dienstregeling, ook al kan de
vlieger op grond van de weerberichten, met
stelligheid tegenspoed op de eerstvolgende
etappe verwachten.
Sir Philip Sassoon heeft het Britsche Ruk
verbaasd met zijn boodschap, waarin hij
luchtverbindingen in uitzicht stelde, die
zoowel door snelheid als frequent'e haar
weerga in de wereld niet hebben. Wel is
waar heeft hij niet gesproken over de ver
binding met het Canadeesche continent,
doch bekend is, dat ook in deze richting
diepgaande studies worden gemaakt. Hier
bij worden geprojecteerde drijvende eilan
den in den Oceaan gesteld tegenover het
bouwen van groote watervliegtuigen met
een zeer groote radius van actie, die zonder
tusschenlanding den grooten plas zullen
overbruggen.
Wij vernemen, dat de Imperial Airways
thans overweegt twee nieuwe typen van
landvliegtuigen en twee van watervliegtui
gen te doen bouwen, die op de bestaande
luchtlijnen aan uitgebreide proeven zullen
worden onderworpen.
HET GOUD UIT HET VLIEGTUIG
IN FRANKRIJK GEVONDEN.
Het goud dat op 26 dezer tusschen Lon
den en Parijs uit een Engelsch vliegtuig is
gevallen is, naar Reuter uit Parijs meldt,
gister bij het dorpje Oismont in het Fran-
sche departement Somme gevonden. Een
boerin ontdekte gistermiddag op haar land
brokstukken van een kist en verwittigde
aanstonds de politie, die uitmaakte dat het
vermoedelijk overblijfselen van de kist wa
ren, waarin de verdwenen goudlading had
f;ezeten. Van het goud zelf was aanvanke-
ijk geen spoor te vinden. Pas toen men den
bodem goed 75 c.M. diep had omgespit,
vond men de eerste baren. Gisteravond is
het gelukt nog 10 baren te vinden.
Het zoeken zou met het aanbreken van
den dag worden voortgezet. Men hoopt de
geheele kostbare lading (ten bedrage van
6000) te kunnen bergen.
NIEUW WERELDHOOGTERECORD
DAMES.
De Fransche aviatrice Madeleine Char-
naeux heeft Dinsdagmiddag met 'n tweeper
soonstoestel van minder dan 560 K.G. een
hoogte bereikt van 6150 M.
Tot nu toe stond het wereldhoogterecord
voor vrouwelijke vliegers met 5632 M. ten
name van Mme de la Combe.
SCHAGERBRUG
Landelijke Rijvereeniging West-
Friesland.
In „Het Wapen van de Zijpe" te Schager-
brug werd de zevende ruiteravond van de
Landelijke Rijvereeniging „West-Friesland"
gehouden, onder leiding van den instructeur
der vereeniging, den heer J. C. Vethman, die in
zijn openingswoord zeide, dat de heer G.
Schoorl als voorzitter bedankt heeft, en uit
waardeering voor het vele dat hij in het be
lang van de vereeniging heeft gedaan, tot eere
voorzitter is benoemd.
Daarna bestreed de heer Vethman de loo-
pende geruchten, dat de landelijke rijvereeni-
gingen in wezen geheime militairistische orga
nisaties zouden zijn.
Vervolgens besprak de heer Vethman de
warmbloedfokkerij van paarden, welke in de
jaren van omstreeks 1914 hier te lande op een
hoog peil had gestaan, doch waarin tijdens de
oorlogs- en naoorlogsjaren verandering was ge
komen, omdat volgens spreker in dien
tijd veel geld werd verdiend, tengevolge waar
van een zekere luxe, ook ten plattenlande,
haar intrede deed. Een geest van gemakzucht
begon te heerschen; auto's, tractors enz. wer
den aangeschaft, waardoor aan de „warm
bloed-fokkerij" een gevoelige knak werd toe
gebracht.
Teneinde aan de warmbloedfokkerij tegemoet
te komen werd in 1924 opgericht de Federatie
van Landelijke Rijvereenigingen. Dat momen
teel in Nederland nog een 1500 tot 1600 warm-
bloedpaarden worden aangetroffen, is zeide
spreker voor een belangrijk gedeelte te
danken aan de landelijke ruitervereenigingen
Voorts wekte spreker allen op lid te worden
van „West-Friesland", mede omdat men hier
door de fokkerij van warrabloedpaarden
steunt.
Aan den heer D. Geerligs werd uitgereikt
insigne van de Federatie, ten bewijze van
met goed gevolg afgelegde examen „groote
veelzijdigheidsproef '33
Als bewijs van sympathie werd aan den
structeur het boek „Rondom de Eskadrons
van jhr. den Beer Poortugaal aangeboden.
Verder werd deze avond op vroolijke wijze
doorgebracht, waarbij muziek en voordracht
elkaar afwisselden.
het
het
in-
'Maandag werd door het crisis-omité
80 K.G. kaas aan diverse gezinnen
uitgereikt. Een wagon eierkolen is op
weg naar deze gemeente, wat nu het
lijkt alsof we toch nog een wintertje
zullen krijgen, welkom zal zijn.
Ook enkele kteedingstukken zijn te
wachten.
'Aan de leden van den raad dezer ge
meente is het volgende êchrijven ge
zonden:
Onze gemeenteveldwachter, de heer
Nieuwenhuis, hoopt op 1 Februari a s.
zijn 25-jarig jubileum a's politieman te
herdenken. Hij is dan tevens 12 jaar
veldwachter dezer gemeente.
B. en W. hebben het plan hem bij
mm de van den burgemeester te huldi
gen. Deze huldiging ■zal plaats hebben
a s. Vrijdag des namidags 4.30 uur ten
gemeentehuize, mede in tegenwoordig
held van de veldwachters uit de om'
geving. De raadsleden worden uitgenoo-
digd deze huldiging bij te wonen
'De heeren J. B. van Bokxmeer en
P G. Smits hebben tot B. en W. de vol
gende vragen gericht:
1. Hebben B. en VV. kennie genomen
van het bericht, dat de Vereen, van Ned.
Gemeenten het papier ten behoeve van
de a s. verkiezingen in het buitenland
heeft gekocht?
2 Zijn B. en W. niet van meening dat
de Vereen, van Ned. Gem. er op moet
worden gewezen, dat deze handelwijze
de goedkeuring van het gemeentebe
stuur niet kan weg dragen?
3. Zijn B. en W. bereid toezeggi ;g te
doen dat voor de a s. verkiezingen in
geen geval papiei van buitenlandsch fa
brikaat zal worden gebruikt?
'De aanvoer van bot in onze haven
is nog zeer belangrijk. Door een 20 tal
vaartuigen werden 2271 pond aange
bracht.
Bij de aanbesteding van 12 woonhuizen te
Den Helder was de laagste inschrijver de heer
P. Tuin te 't Zand, die ingeschreven had voor
13.498.
Hoogste inschrijver was. de heer Bregaar te
Den Helder met 17.300.
Ten lokale van den heer Kossen te Sint-
Maartensbrug werd vanwege de afd. „Sint-
Maartensbrug van den Bond voor Staatspen-
sionneering een propaganda-avond gehouden,
waarbij de tooneelvereeniging „Jong Leven"
van Oudkarspel het boeiende tooneelstuk „De
Dorpsdokter van Jan Fabricius opvoerde, dat
op voortreffelijke wijze werd vertolkt.
Door den voorzitter werden opwekkende
woorden gesproken om lid van de afdeeling te
worden en daardoor het mooie doel van
„Staatspensioen zooveel mogelijk te verwe
zenlijken.
Het was een zeer geslaagde propaganda-
avond, temeer daar het publiek in grooten ge-
tah was opgekomen.
Vanaf Vrijdag 1 Februari zal op den
bootdienst Texel—Den Helder op werkdagen
weer een dienst worden bijgevoegd, die om
17.35 van Texel en om 18.55 van den Hel
der vertrekt. Vanaf dien datum zullen hier
de dagbladen dus 's avonds weer aankomen
Vanaf 5 November, toen de winterdienst
werd ingevoerd, komen de avondbladen niet
voor den volgenden dag op Texel aan.
In een op Dinsdag gehouden vergade
ring van ingelanden van het waterschap
Zijpe en Hazepolder werd besloten tot op
heffing van de contribuabele- en de egale-
mentspartij.
In dezelfde vergadering werd één nieuwe
kusserTnt 28 dleD maD achterna HU probeerde me U
- Nou lk zou me dei maar niet druk ovei maken.
juflrJ i* Met u* aardige gezicfcle zal uwe# iet zauw
weei een wxtei neiwe, ou„w>.
vereeniging opgericht, welke den naam „Al
gemeen Polderoelang" zal dragen.
Het bestuur werd samengesteld als volgt:
H Rezelman, voorzitter; S. G. de Lange,
secretaris; P. Apeldoorn, penningmeester en
P. Doorn, J. Bruin Cz., H. Dignuin en O.
van der Sluijs, leden.
Pastoor van Kleef naar Duitsch-
land, in verband met de oud-katho
lieke kerk en het nationaal-soaa-
lisme.
In het stukje, dat wij onder bovenstaand
opschrift in ons blad van Maandag j I
plaatsten is een zinstorende drukfout geslo
pen. Jn plaats van „Deze reis houdt verband
met de nieuw strooming in de oud-sociahs-
ten" moet namelijk gelezen worden „Deze
reis houdt verband met de nieuwe strooming
in de oud-katholieke kerk in Duitschland on
der het régime der nationaal-socialisten.
Wij kunnen voorts nog mededeelen, dat
Eastoor van Kleef monseigneur Berends,
isschop van Deventer der oud-katholieke
kerk in Nederland, vergezelt. Hij is daarvoor
aangewezen o.m. met het oog op het feit, dat
hij ruim 4 jaar als pastoor der oud-katho
lieke kerk in Duitschland is werkzaam ge
weest. Hij was namelijk pastoor van de ge-
meeten Messkirch en Sauldorf in het Zwarte
Woud. Zoodoende is hij met de toestanden
is Duitschland vertrouwd.
Het bezoek geldt voornamelijk de reeds
lang bestaande gemeente te Essen en de
nieuwe gemeenten in Gladbeck en Bottrop.
Te Essen zal o.m. een conferentie plaats heb
ben met de rijksleiding der katholiek natio-
naal-kerkelijke beweging.
Aan het strand spoelen de laatste da
gen herhaaldelijk stukken cacao-boter aan.
DE C.H. STATEN-CANDIDATEN.
Van de drie Christelijk-Historische leden
van de Provinciale Staten, die op het oogen-
blik voor Amsterdam zitting hebben, t.w. mr.
L. M. de Jong Schouwenburg, mr. J. F
Franken en mevrouw A. L. A Ringeling—
Verhoef, hebben de beide laatstgenoemden
eenige maanden geleden te kennen gegeven,
dat zij zich voor een herbenoeming niet meer
beschikbaar stelden. Hunne plaatsen op de
candidatenlijst, waarmee de C.H. Unie bij de
a.s. verkiezingen hoopt uit te komen, zijn
thans toegewezen aan jhr. F. J. E. van Len-
nep en den heer J. H. V. Riemens, welke laat
ste vroeger reeds Statenlid is geweest.
De commissaris der koningin heeft mach
tiging verleend tot het bijeenroepen van de
Staten dezer provincie in buitengewone zit
ting op Dinsdag 5 Febr. 1935.
Voetbal.
KAREL LOTSY UIT TECHNISCHE
COMMISSIE.
Op medisch advies.
Naar het Hbld. verneemt, heeft de heer K-
J. J. Lotsy op medisch advies zijn functie
van voorzitter van de Technische Commissie
van den Koninklijken Nederlandschen Voet
balbond neergelegd.
Welk een verlies dit beteekent voor den
K. N. V. B., behoeft zeker niet nader te wor
den uiteengezet. Hij is wel een van de meest
besproken menschen geweest in onze voet-
>alorganisatie, omdat hij iemand was, die
met hoofd en schouders boven de meeste an
deren uitstak. Zijn overwicht over de spelers
van het Nederlandsch elftal was zeer groot:
met zijn overrompelende welsprekendheid
deed hij vaak wonderen. In de T. C. zelf wer
den zijn adviezen zeer hoog geschat. Ook
omdat de heer Lotsy door zijn veelvuldige
contact met het buitenland zoo goed in staat
was om vergelijkingen te maken.
Maar al trekt de heer Lotsy zich nu ook
terug uit de T. C., daarmede is zijn rol in
ons voetbal gelukkig nog niet uitge
speeld. Want zijn enthousiasme blijft en
:otsy zou Lotsy niet zijn, indien hij niet bij
tijd en wijle zou trachten, wat van dat
enthousiasme op anderen over te brengen
„Zijn jongens" zijn hem gelukkig nog niet
cwijt!
Schaatsenrijden.
NEDERLAND-ZWITSERLAND TE
DAVOS.
Een nieuw wereldrecord van
Ballangrud op de 3000 Meter;
Langedijk wint in uitstekenden
vorm den wedstrijd.
Men meldt uit Da vos aan de N. R. C.:
De weersomstandigheden waren Dins
dagmoigtn, toen de 500 M. werd gereden
voor den wedstrijd ZwitserlandNeder
land, tamelijk goed. Eerst sneeuwde het een
beetje, maar daarna klaarde het op.
De 500 Meter.
Op Je 500 Meter hebben de oude rijders
betrekkelijk goede tijden gemaakt. Koops
reed den afstand in 46 sec., terwijl zijn
beste tijd tot nu toe in Zwitserland 46.7
sec. was geweest. Blaisse bracht zijn tijd
terug van 46.9 sec. op 45.8 sec., terwijl Lan-
gedijk zijn tijd een flink stuk omlaag bracht
n.1. van 47.5 sec. op 45.8 sec. Dijkstra ver
beterde zijn tijd van 46.6 sec. op 46 scc en
ook het rijden van Stelling de Bo-r was
verbeterd, getuige zijn tijd van 48.2 sec
'oude tijd 48.5 sec.)
Van de rijders, die voor het eerst aan den
start kwamen in een buitenlandschen wed-
stnjd, vie. Roos erg mee. Over het algemeen
startten de nieuwere rijders tamelijk onrus
tig, terwijl ook valpartijen voorkwamen.
Uver het algemeen kan echtei gezegd wor
den, dat hun 'ijden meeviel.
P?. '^?r Ballangrud was ook van de
partij. Mij had startvergunning gekregen
maar voor den land en wedstrijd reed hij nog
buiten mededinging.
Toegejuicht mocht worden het rijden van
de Zwitsersche mej. Rogger, die een goeden
tijd maakte op de 500 Meter. Zij startte om
de 24 rijders vol te maken. De Nederlandsche
rijder Castelein n.1. was ziek. Over het alge
meen zijn vele personen te Davos lijdend
aan griep en enkele Neder Ia ndsche njdtrs
hebben veel last van verkoudheid.
De 3000 meter.
De weersomstandigheden waren des mid
dags minder gunstig. Tijdens de ritten
sneeuwde het ai en toe Omi uur werd een
aanvang gemaakt met de 3000 meter.
Van de oudere rijders viel Langedijk op
door zijn uitstekend rijden.
Hij reed in zijn rit tegen BallangTud en
slaagde er in het wereldrecord, staande ten
name van Michae' Staksrud (Noorwegen)
met een tijd van 4 min 59 1 sec. gevestigd in
Februari 1933 te Hamar. te verbeter en te
brengen op 4 min. 58.2 sec. Ook Ballangi tui
bleef beneden het wereldrecord en beneden
den tijd van Langedijk. De Noor deed 4 min.
49 6 sec. noieeren en aan het bestuur van de
I.E.V. te Stockholm zal worden verzocht ook
dit wereldrecord ie erkennen.
Langedijk's besie tijd was tot nu toe ge
weest 5 min. 8.8 sec., wel een bewijs, dat hij
vooruitgegaan is. De beste Nederlandsch'
tijd bedroeg 4 min 59 8 sec. dus ook daar is
hij nog onder gebleven.
Dijkstra bracht zijn tijd terug van 5 min.
19 sec. tot 5 min 3.6 sec Koops deed het nog
beter en haalde zijn tijd van 5 min. 23.7 sec.
met 14 sec. naar beneden.
Wat de nieuwere rijders betreft, de tijd
van Akerboom was uitstekend 5 min. 11 sec
De anderen neden onzeker er vonden diverse
valpartijtjes olaats. maar allen hebben hun
baar. uitgereden.
In het algemeen klassement bezette Ballan-
grud de eerste plaats, gevolgd door Lange
dijk. die dus den weostrijd tegen Zwitserland
heeft gewonnen.
Automoblisme.
HET A.S. RACESEIZOEN.
Plannen van Herknleyns.
Gedurende den geheelen winter is de be
kende Nederlandsche coureur Herkuleyns
reeds bezig om verbeteringen aan zijn race
wagen, een 750 ccm M.G., aan te brengen,
teneinde in het aanstaand raceseizoen aan
verschillende wedstrijd te kunnen deelnemen
Zooals men weet, heeft Herkuleyns het
vorig seizoen aan buitenlandsche races deel
genomen, maar door verschillende omstan
digheden waren de resultaten niet zoo bij
zonder goed. Tot hij aan het eind van het
seizoen er in slaagde het wereldrecord over
den kilometer staande start op Monthléry te
verbeteren. Dit record echter, dat hij op on
geveer 113 K.M. gemiddelde per uur brach'
werd niet lang daarna weer verbeterd door
Aceage op de Brooklandsbaan in Eneeland,
eveneens met een M.G., die het record om
hoog bracht tot ongeveer 119 KM.
Herkuleyns zal trachten bij den aanvang
van het seizoen de wereldrecords over 1 K.M
staande en vliegende start en die over 1 mijl
staande en vliegende start te verbeteren. Het
traject, waarop deze record pogingen zullen
E laats vinden, zal waarschijnlijk dat te Bon-
eiden bij Mechelen (België) zijn, waar een
fraaie 5 K.M. lange kaarsrechte weg ligt.
Wat het deelnemen aan de wedstrijden be
treft, het staat reeds vast, dat Herkulevns
zal uitkomen in de Avusrennen op 26 Mei,
voorts in de Eiffelrennen op den Nurbürg-
ring op 16 Juni, in de Kesselbergrennen
(Duitschlad) op 30 Juni, terwijl voerts op
hét programma staan deelneming aan de
wedstrijden om den Grooten Prijs van Frank
rijk voor kleine wagens op 23 Juni, den
Grooten Prijs van Zwitserland te Bern op
25 Augustus den Grooten Prijs van Neder
land op 15 September te Heerlen. Ten slotte
zal Herkuleyns nog deelnemen aan wed
strijden op de Brooklandsbaan in Engeland
en aan de iaarlijksche Klauseni-"" 'ir:n in
Zwitserland
Bergsport.
EEN BERGGIDS, DIE NOOIT
VIEL
Te Chambéry ie op 94-jarigen leeftijd
overleden de in zijn tijd bekende berg
gids Joseph Amiez. die op jongen leef
tijd gevierd werd als de gids, die nog
nooit eenig ongeluk had gehad, of eeni-
gen val had gedaan. Var. de week viel
hij uit zijn armstoel, liep een sche 'el-
fractuur op en overleed k^r-en tijd
later.
Bridge.
BRIDGEN AAN DEN LANGENDIJK.
Gisteravond werd een bridge-wedstrijd
gehouden in hotel De Burg tusschen de
clubs Langendijk en Warmenhuizen. De
uitslag was:
Even nummers: 1 J. Berkhout en B. Gie-
ling 24 Vt ip.; 2 Kap. Oudshoorn en A
Beemsterboer 31 p.
Oneven nummers: 1 J. van Diepen en P
van Wonderen. 2 W. Lakensteen en G Mo
lenaar.
AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL
PRIJZEN.
AMSTERDAM, 30 Jan. 1935. Op de he
den gehouden aardappelenmarkt waren de
prijzen onveranderd. Aanvoer 216600 K.G.
AMSTERDAMSCHE VEEMARKT
AMSTERDAM, 30 Jan. 1935. Op de he
den gehouden veemarkt waren aanvoer en
prijzen als volgt; 254 Vette kalveren. Ie kw.
56-60 cent, 2e kw. 46-54 cent, 3e kw. 34
—44 cent per K.G. Ievendgew.; 49 Nuchtere
kalveren 3-/ 6; 419 Varkens, vleesch-
varkens, wegende van 90—110 K.G. 41—42
vark(et13 3.9—40 «nt, vette var
kens 38—39 cent per K.G. slachtgew. Ter
veemarkt waren heden 4 wagons geslachte
Runderen ut Denemeraken aangevoerd.
BROEK OP I.ANGENDIJK, 30 Jan '35
PDrijz,n ,vvai:en hw,en a,s volgt;'
58000 K.O. Roode kool f 2.40—5 20
F#: A,co<? K O'iM
J 1 ƒ1.70, 2o s. 1-1 30* 30fwvi v r;
Deensdie witte kool 0.70-/1.40; 360001
f 2QQ f Jv2A*-/ 280> *row I
J 2 903.20, drielingen 1.50-/ 1.80;
7600 K.G. Peen 1 1.40; 1500 Kr.
Bieten 1.80, alles per 100 K G.
WARMENHUIZEN, 29 Jan. '35. Rood.
kool le s. 2.805.10, 2e s. 1.70^.
4.50: Gele kool le s. 1.50—1.90, 2e 8
11.70; D. witte kool le s. O.Qo^!
1.20, 2e s. 0.70-/ 1Nep 2.30; Uien
2.40—3.30; Drielingen Ó.9P
1.20, Grove uien 2.903.
Aanvoer: 69600 K.O. Roode kool; 216or\
K G. Gele kool; 11200 K.G. Deensehe witt»
kool; 175 K G. Nep en 7525 K.O. Uien.
NOORDSCHARWOUDE, 29 Jan. '35
18800 K.G. Uien: uien 2.40-/ 2.90, drie!
lingen 1.40—170, grove 2 80-!
3.10, Gele Nep 2; 4800 K.O. pLT
1.10140, kleine Peen 60-80 cent'
5600 K G. Kroten 0.80—1.50; 172200
K.G. Roode kool 2.80—5.40, doorschot
1.80-/ 4.70; 40200 K.O. Gele koo
1 30—2 20, doorschot 1—/ j c^!
89200 K.O. Deensehe witte kool 0.7'oJ
1.40, doorschot 0.70—1.10, alles per
100 K.G.
<Nlet officieel)
Me klaaae, 11de Ijjit
Trekklni van Woenvdan 30 Januari 1935
Hooge Prt)*en
50.000.- 20263
f 1.500.- 6044
1.000.- 4013 4240 8094 8915 15568 17751
21432
f 400.— 11402 15828
200.- 6022 17033 22394
100.— 712 2435 3326 4319 57D6 7547 830b
9509 15715 17238 17678 20646 21198 23618
PrU*en van 70.
166 241 «10 446 605 786 878 1065
1253 1318 1431 1457 1884 2122 2141 2175
2287 2300 2321 2552 2608 2796 2869 2920
2996 3035 3036 3065 3092 5149 3250 3515
3528 3741 3898 4045 4125 4214 4232 4233
4241 4295 436C 4410 4425 4530 4555 4701
4790 4803 4827 4942 5004 5026 5190 5574
8748 8767 6109 «221 6300 6625 6640 6711
6781 6905 7256 7414 7588 7630 7861 7696
7764 7775 7783 '.888 8136 8151 8190 8203
8242 8325 8387 8470 8525 8581 8699 8786
8903 9074 9092 9*52 9302 9471 9589 9720
9886 10087 10194 10310 10332 10374 10438 10505
10551 10694 10749 10875 11033 11053 11111 11333
11489 11612 11653 11833 11914 12003 12178 12331
12335 12448 12531 12562 12676 12700 12749 12782
12885 12980 13030 13031 13107 13197 13289 13688
13828 13945 13968 14274 14329 14388 14543 14587
14602 14663 14664 14753 14755 15075 15101 15287
15288 15356 15514 15523 15586 1568S 15819 15882
15950 16060 16339 16346 16474 16570 16583 16834
16824 16905 16959 17018 17065 17067 17113 171»
17396 17411 17518 17521 17681 17597 17601 176»
17652 17842 17945 18214 18554 18585 18758 18758
18815 18905 19100 19195 19303 19323 19445 19444
19631 19817 19924 20115 20375 20388 20434 20660
20779 21077 21143 21200 21207 21281 21284 21298
21318 21351 21440 21605 21532 21584 21592 21703
21724 21881 22074 22140 22168 22172 22238 22274
22355 22521 22524 22627 22634 22737 22896 23184
23254 23535 23562 23861 23971
Nieten
48 56 70 128 145 166 162 194
204 206 298 341 367 379 394 400
437 450 492 519 049 555 657 568
581 582 609 620 724 741 790 882
943 1007 1022 104O 1059 1085 1134 1158
1163 1185 120» 1238 1234 1261 1274 1300
1351 1402 1437 1469 1548 1553 1588 1643
1646 1678 1692 1825 1829 1850 1851 1905
1906 1911 1917 1926 1942 1956 1961 1963
1986 2158 2203 2215 2232 2234 2250 2280
2338 2373 2459 2494 2500 2503 2509 2551
2573 2646 2823 2852 2S83 2885 3699 2966
2980 3012 3015 3102 3118 3230 3244 3347
3358 34UC 3482 8534 3621 3665 8706 3796
3797 8798 3852 385: 387 1 3910 8970 3975
3988 ^34 4103 4175 4180 42:1 «216 4229
4230 4248 4271 4366 «385 4403 4412 4418
4438 4464 4475 io2i 4540 «559 «642 4649
4691 «712 41.3 4855 48,6 4871 «893 4899
4935 5010 5017 5047 5060 5099 5168 5245
5249 5207 5287 5322 5329 5371 6377 5427
5455 5510 6541 5586 5673 5728 6751 6755
5i/4 5838 J843 6863 6866 6886 8049 6053
6055 6057 6076 6082 6094 6106 6111 6126
6201 6268 6345 6361 6444 6453 6466 6509
6678 6<03 6742 6807 6616 6863 6897 6906
6951 6964 6982 7036 050 7098 7170 7181
7203 7208 7293 731'. 7368 7391 7427 7471
7548 7563 7620 .642 7654 7657 7709 7720
7626 7918 7916 <992 8063 8066 8214 8216
8260 8311 8318 63b3 8409 8430 8576 8620
87U< 6712 8724 b<43 8759 <798 8814 8871
8910 8947 8990 9007 9022 9042 9078 9086
9121 9143 9145 -U7u 9201 93(1 9338 9342
9359 9379 9386 9386 9408 9491 9531 9563
9619 9i(5 9602 9843 9906 9918 9970 10053
lutwd l0Uu2 looib 10W96 10136 10211 10220 10396
10398 10369 10425 10431 10309 l(löl7 1U528 10601
10O2U 10634 10645 10o88 10719 10772 1(1784 10790
10815 10853 10869 10964 10968 11008 11025 11037
11662 llUwJ I1084 11102 11113 11141 11188 11198
11204 11209 11269 ll319 11339 11375 11416 11429
114o5 11507 llo42 11334 11556 11564 11571 11690
lll*> li.oo 11.39 11163 11807 11017 11831 11844
11819 11869 1191. 12UU9 12064 12105 12135 12161
12162 12242 12495 12323 12326 12372 12395 12411
12434 12al< 12561 125.7 12399 12623 12637 12655
12693 l2oU< 12098 12.01 12122 12.94 12808 12813
12918 12981 12966 13023 13060 13092 13139 13151
13182 13240 13252 133J0 133.1 13386 13387 13430
13303 1356. 13323 13531 130.13blU 13616 13659
13663 13694 13.22 l3.uo 13620 13335 13839 13851
1Ó653 13536 16508 14513 14560 14U64 14589 14593
14202 142^0 14240 14334 14341 14344 14339 14451
14194 1449. 14015 146111538 14651 14605 14669
14602 14.46 l*.ia 14..9 14816 14664 148.6 14919
14924 10642 16549 13.12 15156 lol.3 1323. 10261
152.2 I5533 10429 15662 l63«6 13541 loooó 15649
156.4 15661 15.<2 I06U1 13644 13683 13959 15910
l5*<6 15338 10523 10524 15533 165.. 16598 16108
18111 15262 I0202 1635. 15323 1632. 16332 16350
10454 16443 16314 16653 15533 150.9 16594 16101
16.55 107.a 16644 1063. 16534 169.1 16962 17048
1.591 1.169 1.118 1.148 1.211 1.230 1.267 1727»
1.3- 1.353 1.434 1.313 1.029 1.622 1.624 17691
177.(1 17.76 1..62 1.Ö20 1.626 1.694 1.696 17900
1.901
1.9*3 17952 179.9 17951 180(0 18083 18089 18128
18135 16225 16234 16246 16393 18435 18460 16473
184.6 184.6 1646. 16064 16550 lb024 16662 16700
1664b 10633 10964 10960 13931 29510 19521 19029
19066 19115 19150 19194 19253 1922. 19256 19294
1929. 19323 29328 19329 19339 29433 1983. 19567
19621 19U14 19633 19549 19963 19537 19(19 19.66
197.6 19610 1963. 19045 19963 19914 19923 19958
1996b 29626 26632 26164 2622. 25340 26360 20397
20442 20326 20333 26515 25661 266.1 26680 20733
20144 20.92 20821 20b31 26836 25660 25912 26934
26962 25956 21566 216.3 21062 2 W06 21113 21163
21504 21303 2134. 213.. 21404 21433 21444 21471
21519 21590 21620 21666 21(31 21.36 21.67 21600
21808 21819 21866 21956 21984 21966 22U16 22149
22281 22283 22300 22365 22380 22425 22444 22601
22568 22587 22597 22626 23632 2263. 22663 22727
22742 22799 22610 22853 22656 22659 22612 22924
22956 22962 22968 22985 23023 23057 23089 23097
23168 23266 23340 23365 23423 23433 23506 23572
23578 23625 23658 23660 23696 23751 23782 25835
23854 23865 23911 23913
Vei bet. 50e al. lüue ijjat: 5073 70 m. z 5073