Amstecdamsche. ïBeucs GESLOTEN. buitenlandsche boter. De heffing op boter en de vervoervergun- ning voor buitenlandsche boter is voor de volgende week vastgesteld op 0./5. DE HEER GOEDKOOP UIT RUSLAND TERUG. Indrukken over Rusland. Ziedaar net tempo waarin een modern zakenman moet kunnen reizen, een tempo, dat aanduidt, wat men er op het oogenblik voor over moet hebben om een order te be machtigen. Daarom heerscht er op het oogenblik op de fabrieken van Goedkoop te vredenheid, een tevredenheid, die in geheel Amsterdam kan heerschen over den afloop van deze onderhandelingen. Want niet alleen de firma Goedkoop is er mee gebaat, maar ook de firma Verschure en Stork, alsmede de werf Gusto zullen de voordeelen van de Russische order ondervinden. Gistermiddag waren wij aldus Vaz Dias, in de gelegenheid even met den heer P. Goedkoop te spreken. Wij zaten in het kan toor van de Ned. Scheepsbouw Maatschap pij. Door het groote raam hadden wij uit zicht op de werkzaamheden aan het schip Rotala". Groote kranen verhieven zich in de lucht. Steekvlammen flikkerden hel Op het groote lichaam van het schip. Een en al bedrijvigheid, dat gezicht op deze werf, een bedrijvigheid, die thans voorloopig voor Amsterdam behouden blijft. „De Russen zijn zeer goede zaken lieden", was het eerste wat wij hoorden. „Zij weten te onderhande len, zij weten met de menschen te spreken en alles uit hen te halen. Maar het zijn ook zeer prettige gast- heeren. Hoe het in Rusland was? Wel, ik heb groote bewondeiing voor wat - zij daar zoo langzamerhand tot stand hebben gebracht. Ik ben wer kelijk geen communist, maar Mc moet zeggen, wat hier gaande is, verdient iedeis respect. In Moskou zag het er goed uit. het was er ge- noegelijk te leven, maar wij moes ten er wel zeer hard werken." Er waren conferenties, die 's morgens om negen uur begonnen en tot 's avonds tien uur duurden en de Russische onderhande laars namen dan geen lunch of diner, neen, het ging aan één stuk door, eerst moesten de zaken klaar zijn en dan pas kon er aan de menschen zelf gedacht worden. Ik had te maken met de heeren van de Maschino-import. Dit is het centrale inkoop- bureau voor alle Russische reederijen. Alles wat deze reederijen noodig hebben, betrek ken zij van de Maschino-import. Het is een staatslichaam; de ingenieurs met wie wij onderhandelden, waren dus ambtenaren. Maar werkelijk geen ambtenaren in den slechten zin van het woord. Neen, zij onderhandelden alsof het om hun eigen belangen ging. Geen zakenman kan beter vechten voor zijn belangen. De eerste vier weken ben ik bezig geweest met de technische uiteenzetting van onze plannen. Alles werd precies besproken en er werd gedaan of wij de schepen reeds zouden leveren. Alles werd op papier gezet, tot in details werden alle mogelijkheden nagegaan. Toen brak de tweede periode aan, die men wel de critische kan noemen. Toen werd over den prijs gesproken. En hier kampten wij met felle con currentie. Waarlijk deze strijd in Moskou is eer. strijd op leven en dood geweest. Italianen, Denen, Engelschen, allen waren vertegenwoordigd. Niet minder dan veertien Engelsche fa- brjeken dongen naar de groote order mede en alles ging tegen elkaar. Er is gevochten, er is gestreden, met een ongekende heftigheid en felheid. Daarbij kwam nog dat de Russen met sommige groepen om andere redenen reke ning moesten houden. Zoo hebben zij b.v. een handelsverdrag met Italië, dat hun dwingt een bepaald aantal artikelen van dat land af te nemen. Dit speelde hierbij natuur lijk ook een rol. Doch onze grootste concurrenten waren wel de Denen en de Engelschen. Deze kon den immers bij hun lage valuta met scherp verlaagde prijzen concurreeren. Hun aan biedingen waren dan ook wel erg verleide lijk voor de Russen. Dat wij toch de order gekregen hebben ligt aan drie factoren: In ae eerste plaats aan het werk der com missie-Walree, dan aan het bezoek van den burgemeester en verder in het feit. dat wij het nieuwe Bruinzeel-Goedkoop-patent voor onze schepen konden invoeren. Wat het bezoek van den burgemeester be treft dit is een niet te onderschatten factor geweest. Naar mijn vaste meening heeft de heer De Vlugt ons wel een groeten dienst bewezen door naar Moskou te gaan. De firma Ver schure, Stork Co., de werf Gusto en wij mogen hem wel zeer erkentelijk zijn. Het is duidelijk te merken, dat hij er geweest is. Op de Russen maakte het indruk, van Zaterdag 23 Februari 1935. OPGAVE VAN NOORDHOLT.ANDSCH LANDBOUWCREDIET N. Koers van heden te: taAÜT"" °ude Deli Vorige koers 101% 101% 1«1% 101% 32 tj 36*/, 33'/, 46Va i> 6% 18Vi6 1661/s 87/, 80 18'/, IZoO «6% 8* 1% 5% 35 pl.m. 10.30 31} 2} 36% V. pl.m. 11.15 36}-</, W/s f% IS»/» i 1 97% 1 1381-9} dat een Nederlandsch overheidsper soon zich naar Moskou begaf om met de heeren te praten. Het was zooveel of ons land zijn visitekaar tekaartje afgaf en voor zoo iets zijn de Russen zeer gevoelig. Neen, wij kunnen niet anders dan den burge meester zeer erkentelijk wezen. Zijn bezoek gaf meer cachet aan de ge- heele zaak. Dan kwam ons nieuw© patent er bij. Wij bouwen houtbooten, waarop wij het zgn. Bruynzeel-Goedkoop-patent hebben. In samenwerking met de firma Bruyn- zcel hebben wij nl. een schema voor deze booten ontworpen, die geheel van de tot dusverre bestaande afwijken. Het meest komen de twee motorschepen te lijken op tankschepen. Zooals u weet, hebben wij de opdracht gekregen om de twee grootste te bou wen, en wij zijn daar zeer tevreden mee. Wel is waar is de prijs niet zoodanig, dat wij er aan verdienen, doch in ieder geval blijven er duizend man op onze werf aan het werk en gaat het bedrijf zijn gang." Tot zoover de heer P. Goedkoop Dzn. Dan gaat hij keer snel weg, want er valt nog veel te confereeren. Den geheelen middag zijn de heeren Goedkoop trou wens al in conferentie bijeen geweest. Van rusten is voor dezen jongen zaken man, die zooeven uit Rusland is terug gekomen, nog geen sprake. Eerst moeten de zaken afgewikkeld worden, dan eerst kan aan de personen gedacht worden, volgens het Russische recept dus. £iuhtvaact DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. De Oehoe (heenreis) is te Athene en de Rijstvogel (terugreis) te Calcutta aangeko men. WILLEY POSTS STRATOSFEER- VLUCHT MISLUKT. De vlieger Willey Post, die Vrijdagnamid dag in Los Angeles voor een vlucht door de stratossfeer naar New York was gestart heeft in de nabijheid van het Numroc-meer (Californië) een noodlanding moeten maken. Post bleef ongedeerd. De bedoeling van Post, die op een hoogte van 11.000 M. voorzien van oxygeen-appa- raat) een uurgemiddelde dacht te ontwikke len van meer dan 500 K.M. was de moge lijkheid van vluchten door de stratosfeer voor commercieele doeleinden aan te toonen Reuter meldt nader: Post had reeds een hoogte bereikt van 7500 M. toen hij gedwongen werd te dalen, daar zijn olie wegliep. DE RAMP VAN DE UI VER. Vooralsnog geen publicatie van het rapport-van der Maas te verwachten. Op vragen van bet Tweede Kamerlid Boon: L Is de minister niet van meening, dat de zonderlinge geruchten omtrent het droevige ongeluk van de Uiver, waarin de geheele natie heeft gedeeld, welke eerst in tal van kringen in het binnen land de ronde deden en die daarna in de buitenlandsche pers werden gepubli ceerd, het be6t weerlegd kunnen worden door onmidellijk© publicatie van het rapport van den Rijks-invlieger van toe stellen dr. ir. H. J. vaa der Maas, die door het departement van Waterstaat werd uitgezonden om een onderzoek ter plaatse in te stellen, welke publicatie dan later gevolgd dient te worden door openbaarmaking van het verslag uit te brengen door de bijzondere commissie belast met de bestudeering van het rap port van der Maas? II. is de minister niet van meening, dat geheimzinnigheid in dezen aller minst in het belang van de Nederland- 6che Luchtvaart kan zijn? heeft de minister van waterstaat a.i. geantwoord: I. De bedoelde „zonderlinge geruch ten" zijn reeds voldoende weerlegd door een In de pers gepubliceerde stellige tegenspraak, uitgaande van den minister van waterstaat ai. Door onmiddellijke publicatie van de uitkomsten van een vooronderzoek, waartoe dr. ir. H. J. v d. Maas zich naar de plaats van het onge luk heeft begeven, zou worden vooruit- geloopen op de uitspraak van de per manente commissie tot het onderzoeken van ongelukken met luchtvaartuigen. Reeds op dien grond moet zulk een pu blicatie voorbarig worden geacht.. TT. Indien onder „geheimzinnigheid" moet worden verstaan het niet publlcee- ren van uitkomsten van een vooronder zoek zoolang het onderzoek nog niet is geëindigd, moet deze vraag ontkennend worden beantwoord. DE TRAGISCHE DOOD VAN DE MEISJES DU BOIS. De Engelsche bladen staan vol bizonder- heden over de meisjes Du Bois die op zoo'n merkwaardige wijze zelfmoord hebben ge pleegd. Voor de ouders vooral moet deze daad vernietigend zijn. Elizabeth en Jam- waren hun eenige kinderen. Zij waren 23 en 20 jaar oud, heel vroolijk en opgewekt. Te Londen waren zij bij tal van families gaarne geziene gasten. Zij plachten eenige malen 's jaars korter A langer tijd naar de Engel- sche hoofdstad over te komen, of vertoefden anders bij haar ouders. Haar vader Coert du Bois 18 sinds 1919 in consttlairen dienst en oa van 1927—1930 consul-generaal ge wcest 'te Batavia, zoodat men zich zijner in onze Oost nog wel zal herinneren Zooals reeds gemeld is, waren de meisjes de Iaat9te maand veel samen gezien met de vliegers Bcatty en Forbes, die bij het vlieg- tuigongeluk op Sicilië om het leven zijn ge komen. Zaterdag, den dag na dat ongeluk, zijn zij naar Londen vertrokken. De meisjes, die vaak per vliegtuig reisden, hadden ook de heenreis door de lucht gemaakt en had den toen een zeer bedroefden indeuk gewekt Zooals gemeld is, hadden zij alle zes I plaatsen in het toestel van Hillman bespro ken. Zij hadden zelfs namen opgegeven van vier menschen, die met haar mee zouden gaan, doch verklaarden gisteren voor hun vertrek, nadat zij even met Londen hadden getelefoneerd, dat de rest van het gezelschap niet zou komen. Dat zij hun plan tevoren overwogen hadden, blijkt uit het feit, dat zij geld van de bank hebben gehaald, om zes plaatsen te betalen, geen noemenswaardige bagage hadden meegevoerd en den vlieger hadden verzocht de gordijntjes in de afschei ding tusschen stuur- en passagiersafdeeling te sluiten. Deze blijven meestal open, om den vlieger gelegenheid te geven, een blik te slaan op de instrumenten in de motorgon dels. De meisjes zeiden dat het tochtte. Hoe wel de vlieger begreep, dat dit onmogelijk was, willigde hij haar verzoek, dat hij als een gril beschouwde, in. Bij het vertrek wa ren er op lage hoogte, veel valwinden, waarop de vlieger besloot tot een hoogte van ca. 1200 M. te stijgen, om in kalm weer te komen. Hij had dit den meisjes meege deeld, voordat hij de verbindingsdeur sloot. De meisjes moeten uit het toestel zijn ge sprongen, toen hij nog stijgende was. Gedu rende het stijgen nl. is de snelheid geringer dan de normale kruissnelheid van ca. 170 K.M. per uur. Bij die snelheid is het vrijwel onmogelijk de deur, die naar buiten en naar voren toe opengaat, te openen. Trouwens als de meisjes er in geslaagd waren, uit het toe stel te springen toen dit rustig vloog zou de vlieger het aan zijn instrumenten moeten hebben gemerkt. Doordat het toestel zich bij het stijgen in een gebied van valwinden be vond en voortdurend stampte en slingerde kon de daad van de meisjes onopgemerkt blijven. Toen de vlieger boven Rye was, ontmoette hij een onweersbui. Na een kwartier, boven het Kanaal, kwam hij uit het onweer en ont moette goed weer. Toen deed hij de tusschen- deur open, om zijn passagiers mede te dee- len, dat het ergste geleden was. De kajuit was leeg, en de kajuitdeur klapperde. On middellijk seinde hij naar Croydon; wees zoo goed een andere machine naar Parijs te zenden, daar ik dadelijk terugkeer naar Essex Airport. Inderdaad landde Kirton even later te Abridge, waar hij de vermis sing van zijn passagiers meldde. Kapitein Anderson, de chef-vlieger van Hillman, had zelf de deur van het vliegtuig gesloten en zegt, dat er geen sprake van is dat deze anders dan opzettelijk van binnen uit kan zijn geopend? Consul-generaal du Bois is gisteren, on middellijk nadat hem het ongeluk was mee gedeeld, van Napels naar Londen vertrok ken. JCerk School Beroepen is als predikant der N. H. gemeenten Graft—de Rijp ds. P. H. Kap- teijn Jr., predikant der N. H. gemeente Blija (Friesland). PREDIKBEURTEN. Donderdag 28 Februari 8 uur, Keetkolk- school, Evangelisatie-samenkomst. 3-ooiieel Het boekje openend, waarin de verschil lende door Ada Dassy uit te voeren nummers geannonceerd staan, lezen wij„Programma van Groote en Kleine Kunst". Waarom zoo opvallend die stippeltjes? Zou de samen steller of misschien wel Ada Dassy zelf eveneens in de combinatie van deze twee grootheden in de muziekwereld iets para doxaals gevonden hebben? Of staan we thans aan den drempel van een tijdperk, waarin genoemde combinatie gebruikelijk zal gaan worden? Hoe dit echter ook zij, wij hebben 't te accepteeren en als zoodanig te beoordeelen datgene, wat na de pauze ten ge- hoore werd gebracht. En de globale indruk daarvan is gunstig. Ada Dassy heeft ais chansonnière haar charme mee, een belang rijke factor om 't in de kunstwereld (met een kleine K) ver te brengen. Daarbij beschikt ze over een zekere vrijheid, die vooral goed tot uitine kwam in haar liedjes-voordracht. Om met dit repertoire van internationale liedjes te beginnen, deze liedjes hadden ieder voor zich een aparte bekoring, mede omdat naast een klankrijk stemgeluid de sterk geac centueerde, maar zuivere uitspraak den aan- dachtigen toeschouwer het luisteren naar haar chansons een genoegen werd. Zij mag dan tooneel-routine missen, dat is geenszins storend, zoodat we aannemen, dat voor Ada Dassy als opkomende ster van den artisten- hemel een succesvolle toekomst is weggelegd. Wat nu haar klavier-spel betreft, daarover zijn wij tevreden, doch niet in alle opzichten voldaan. Wij verwachten van een artiste, die de kleine kunst wil geven, behalve eenige piano-paraphrasen, oók wat strak-rhyth- misch. speciaal syncopisch werk. En waar Ada Dassy in haar verschillende paraphra- sen heel goed en overtuigend is, daar misten we dit laatste. Haar eigen gecomponeerde paraphrase'over „Drie kleine kleutertjes" was talentvol aangevoeld, evenals de onbe rispelijke „Johann Strauss-cocktail" en de uitstekende vertolkte bewerking over de Barcarolle uit „Hoffmann's vertellingen". De Nigger Son „Swannee River" was echter in hetzelfde triolen-thema opgebouwd, o.i. een inconsequentie. De kleine schare toeschouwers ten spijt werd er enthousiast uiting gegeven aan de ongetwijfeld gemengde gevoelens; een bewijs, dat het gebodene naar waarde geapprecieerd werd. Een prachtig bouquet completeerde de tot een kleine ovatie groeiende dankbaarheid, waarna een toegiftje volgde. Onz muziek-recen9ent schrijft over het klassieke gedeelte van dezen avond nog het volgende; Het eerste deel van dezen avond be stond dus uit werken, die, zooals men dat noemt tot de „Groote Kunst" behoo- ren, althans wat Beethoven en Chopin betreft. Hiermede zal Iedereen het wel eens zijn. Met de Sonate Pathetique be gon mej. Dassy, en we leerden in haar een uitnemende pianiste kennen. Gave, ontwikkelde techniek, mooie toonvor- ming (Adagio) en zin voor nuanceerin gen. Van Chopin gaf de pianiste twee Etude's, beiden in c kleine terts, en de Wals in cis kleine terts. In de Etude's (de eerste hoofdzakelijk voor de linker hand, de tweede voor beide handen) ont wikkelde mej. D. een dusdanig fortissi mo, als men van zulk een tenger per soontje niet had verwacht. De Wals werd nogal vrij opgevat, maar Chopin kan zooiets wel verdragen. Maar hoe kon de pianiste na deze nummers toch de Rhapsodie in Blue van Gershwin doen volgen! Tot de Groote Kunst behoort dit num mer zeker niet, misschien ook niet tot de Kleine Kunst, het best, dunkt me, zou het geplaatst kunnen worden in de ru briek „Sensatie" of „heelemaal geen Kunst". Een enkel oogenblik hoorde men iets wat muziek was, overigens klanken, klanken en nog eens klanken. Zeer jammer vind ik het, dat mej. D. er den tijd en de moeite voor over heeft gehad het te leeren, en uit het hoofd nog wel. Er zij echter dadelijk aan toege voegd, dat de uitvoering van dat lawaai- stuk 'n groote prestatie was. Men bedacht de pianiste met bloemen. Inderdaad zéér verdiend, maarvoor Beethoven en Chopin. A. K. Macktbetiditm DE BOTERPRIJS. ALKMAAR, 23 Febr. 1935. Op de heden gehouden botermarkt werd 75—81 cent be taald. Kipeieren (groothandel) 2.30— 2.80 en Eendeieren 2. DE VEEMARKT. ALKMAAR, 23 Febr. 1935. Op de heden gehouden veemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 5 Paarden 100—200; 10 Melkkoeien 100160; 93 Nuchtere kal veren (slacht) 2—7. ALKMAARSCHE EXPORTVEILING. ALKMAAR, 22 Febr. 1935. Op de heden gehouden veiling werd betaald voor: Aard- apfielen per 100 K.G. 2.10—2.50; An dijvie per 100 stuks 1.20—4.60; Appelen per 100 pond 15.50—16.50; Bloemen daler kool per 100 stuks 3.50—8; Boe renkool per 100 stuks 0.60—4.50; Bieten per 100 K.G. 1.20; Gele kool per 100 K.G. 1 2.50; Groene kool per 100 st. 14; Knolselderie per 100 stuks 1 4.50; Koolrapen per 100 K.G. 1 1.70; Peren per 100 pond 37.50; Prei per 100 bos 2.6010; Rabarber per 100 bos 410; Roode kool per 100 K.G. 2.30—8.30; Selderie per 100 bos 3.90—6.20; Spinazie per bak 0.50 1.28; Spruiten per 100 pond 2—7; Uien per 100 K G. 0.602.10; Winter wortelen per 100 K.G. 0.801.90, Wor telen (wasch) per 100 bos 7—8; Witlof le s. 4—7.50 en 2e s. 2—3.50, per 100 pond. N.V. EIERVE1LING NOORDHOLLANDS NOORDERKWARTIER. ALKMAAR, 23 Febr. 1935. Op de heden gehouden eierenveiiing waren in totaal 180000 stuks kipeieren aangevoerd, waar van de prijz enals volgt; 5658 2.40 2.50, 58-60 2.50-/ 2.60, 60-62 2.60~f 2.70, 62-64 2.60-/ 2.90 en 64-66 2.703.10. BROEK OP LANGENDIJK, 23 Febr. '35. Aanvoer en prijzen waren heden als volgt: 50000 K.G. Roode kool 3 20—6.90, doorschot 2.905.70; 110000 K.G. Gele kool 1—/ 1.60; 90000 K.G. D. witte kool 0.70—1Gele doorschot 1 1.20; 10000 K.G. Uien: drielingen 0.80 0.90, uien 1.60—2.20 en grove 2.30—2.50; 2000 K.G. Bieten 0.60— 1 en 1300 K.G. Peen 0.60-/ 1.20, alles per 100 K G. NOORDSCHARWOUDE, 22 Febr. '35. 2900 K.G. Uien: uien 1.70—2, drielin gen 70—80 cent grove 2.30—2.50; 800 K.G. Peen 90 cent; 20200 K.G. Roode kool 3.60—6.40, doorschot 3.10—4 80; 18300 K.G. Gele xool 1—/ 1.40, door schot 148200 K.G. D. witte kool 0.70 0.90 en doorschot 70 cent, alles per 100 KG. WARMENHUIZEN, 22 Febr. 1935 Roo de kool le s. 3.10—6.40, 2e s. 2 80— 4.30; Gele kool le s. 1—/ 1.20; D. witte kool le s. 70—90 cent, 2e s. 70 cent; Drie lingen 90 cent; Uien 1.90—2; Grove uien 2 30. Aanvoer:* 11*300 K.G. Roode kool: 1825 K.G. Gele kool; 19925 K.G. Deensene witte kool en 1525 K.G. Uien. Adoedentiëit Den 3den Maart a.s. hopen P. VOOKI HUIZEN en DE FAMILIE te Schermerhorn. Amsterdam, Meeuwcnlaan 297. Geboren: dochter van Th. v. d. KAMER. C. C. v. d. KAMER—BAKKUM, Alkmaar, 28 Febr. St. Elisabeth Ziekenhuis. Wegens sterfgeval is de zaak MAANDAG a.s. des nam. na 12 uur G. VAN TIL, RiiS&voort 7. Ik heb een goede reis gehad en ik 'hen over de onderhandelingen in Rusland zeer tevreden", vertefde de heer P Goedkoop Dzn., die gister morgen uit Rusland is teruggekeerd. Woensdagavond is hij uit Moskou vertrokken en hij heeft aan één stuk doorgereisd. Gistermorgen is hij met den nachttrein te Berlijn gearri veerd, waar hij het vliegtuig van de Lufthansa nam, dat tegen den middag op Schiphol neerstreek. (Ontvangen per draadlooze telefoon). 1931 1934 1934 1934 A 1930 STAATSLEENINGEN. 4 NederL 4 4 Ned.-Indië 4 5 Duitschland Idem met kettingverklaring BANK-INSTELLINGEN. Amsterd. Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned. Ind. Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. B1NNENL Alg. Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. Ford ex. 40 afst Philips Gloeil. Gem. Bezit Unilever INDUSTR. OND. BUITENL. Am. Smelting Anaconda Bethleh Steel Cities Service Steel comm U. S. Leather CULTUUR MAATSCH. H. V, A Java Cultuur Ned. Ind, Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr. Perlak Continental Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Oostkust Serbadjadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot Deli Batavia benembah AMER. SPOORWEGEN. AChiion Topeka Southern Railw. Cert. Union Paciiic §Noleering per 50 fExclalm. 'Exdividend. 107 28'/, 30'/, 67'/, 99ty$ 617, 244 221 86% 22 21% 3ö/s 149'/, 43 166'/, 114 U7»/< 96", 10'/, 4% 6'V, 91% 1417, 1 3 140 26 ?l'< 60% 1017/. pl.m. 10.15 pl.m. 11.00 317, 33% 33} 61% 244 223»/, 223-% 86%-} 85/, 6 6% 6'/, 18»/, 18% 21% 167 18/, 149 42 167 138%-} 1 '8j-V, 96% 107, 4%-} 97 67 31% 222-*/, 85J-6} 86% 21% I 35 142 1.9 607, 138% 10} 35 687, 9 59 .35% 133 PROTONGATIE Vorige koers 1 pCt. Heden 1 pCt. WISSELKOERSEN AMSTERDAM. Vorige Koers op koers beden 2 uur NIET OFFICIEEL. New-Work1.47% 147% Londen 7 17'/, 7.17% Berlijn 59.38 57 33 Parijs ....lil... V.761/, 976% Brussel (Belga) 34.53 34 54 Bazel47.91'/, 47 92 Kopenhagen 32X0 32 00 Stockholm 37.00 37 00 Oslo3C.00 36 00 Madrid 20. 27, 20.'3 Italië 12.527, 17.52 ADA DASSY. Onder auspiciën van de Kamer- muziekvereen. en de Volksuniver siteit. Hns. C. VOORTIHJIZHN— VAN DHR MEÜIHN hun 40-Jarige l'.ohtverecni- ging te herdenken. NKLLIi;

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 3