Hooneei Vtaag en Aanbod 5itmmeuws m m mhl MADEMOISELLE DE LA SEIGLIERE. beste was. Hij meende dan ook, dat Flohr betere kansen tegen hem zou hebben dan Euwe. Inderdaad heeft Flohr al weer alles bij elkaar genomen meer successen kunnen boeken dan Euwe, maar de zeven partijen, welke Flohr tegen Aljechin speelde, hadden een 52 in het voordeel van Aljechin tot resultaat. Hans Kmoch kwam daardoor tot de eindconclusie, dat niet Flohr, maar Euwe de sterkste tegenstander was voor Aljechin. Het verloop der match. Het begin van den wedstrijd was niet zeer bemoedigend. Euwe verloor en stond al gauw 2 punten, zelfs 3 punten achter en ieder vreesde een débacle. Terwijl echter de kenners het ergste vreesden, kon men Euwe bewonderen om zijn kalmte en koelbloedigheid. Hij voelde ofschoon hij het niet zeide dat zijn kracht toe nam en was er van overtuigd, dat een eventueele nederlaag slechts heel klein zou zijn. Euwe was goed getraind, had de ope ningen bestudeerd, had de partijen van Aljechin geanalyseerd en was volkomen uitgerust, toen de strijd begon. Alleen had Aljechin een voorsprong in wedstrijd routine, en die zou voortdurend kleiner moeten worden. Dat leerde ook het verloop van de match. t Voortdurend werd Euwe's stijl beter en vaster, voortdurend nam zijn zelfvertrouwen toe. En reeds in de 8ste partij weerstond hij den wereldkampioen en reduceerde zijn achterstand tot 2 pun ten. De 9de verloor Euwe weer, maar de 10de was voor hem. En waar Euwe reeds in 1926 tegen Aljechin in een korten wed strijd 2 punten had kunnen inhalen, daar groeide zijn vertrouwen. 't Was dan ook niet juist, dat de insi ders algemeen verrast waren, toen na 14 partijen de kampioenen gelijk stonden: 7:7! En 't was heelemaal niet juist dat ook Aljechin verrast was door dit ver loop van den wedstrijd. Toch duurde het zeer lang, voordat Euwe de leiding kon overnemen. Dat ge beurde in de 25ste partij, terwijl hij in de volgende zijn voorsprong tot 2 punten vergrootte. En toen verraste Euwe ieder een. Hij ging na de 26ste partij door met scherp spel, wat zeer juist gezien was, omdat Aljechin pas dan in zijn element is, als hij zelf scherp kan aanvallen en uit zijn evenwicht raakt, als de tegenpartij hepi met zijn eigen wapens bestrijdt. Wel verloor Euwe nog een partij, maar waar de 30ste absoluut door hem gewonnen was geworden, als hij verder had gespeeld, dan ziet men duidelijk de kracht van den nieuwen werelddkampioen. Eenige partijen. Vervolgens heeft de heer Kmoch ver schillende partijen uiteengezet en heeft daarbij meerdere varianten gedemon streerd. Spr. merkte daarbij op, dat de wedstrijd een bizonder scherp karakter heeft gehad en dat er slechts enkele partijen waren geweest, die terstond een remise-karakter hadden. Speciaal heeft spr. daarom de Fransche opening behandeld, waarbij Euwe geen succes had. Uit de 4 partijen (de 3de, 5de, 7de en 9de), waarin Euwe zich Fransch verdedigde, leverde hem slechts een halve punt op. Het bleek, dat Euwe de varianten niet goed kende, terwijl Aljechin van de vier keer drie keer een nieuwen zet toe paste. 't Was dan ook verstandig, dat Euwe daarna in geen enkele partij met zwart de Fransche verdediging toepaste. In de resteerende partyen, waarin Aljechin 1. e2e4 speelde, antwoordde Euwe dan ook 2 keer met e7e5 en 1 keer met Pg8f6, n.1. de Aljechin-verdediging, waarmee hij Aljechin volkomen verraste. Dit was de 29ste partij, dus wel de belangrijkste van de feheele match. Spr. ging deze partij geheel na, wees daarbij op de koelbloedigheid van Euwe, speelde varianten na, enz. Na de pauze volgden nog enkele par tijen, waarna de voorzitter de goed ge slaagde bijeenkomst sloot met een harte lijk woord van dank aan den heer Hans Kmoch. Dammen. OM HET WERELDKAMPIOENSCHAP DAMMEN. De tweede partij Reichenbach Vos is remise geworden. De partij. Wit: J. H. Vos. Zwart: M. Reichenbach. I. 34—29, 19—23; 2. 40—34 Men vervolgt hier ook wel met 3228. Vos' voortzetting lijkt op die der Fabre- variant. 214—19; 3. 45—40, 10—14; 4. 50—45, 5—10; 5. 29—24. Tot zoover heeft Vos het spel van Fabre gevolgd. Het heeft geen doel met 3328 voort te zetten, daar zwart onmiddellijk met 2024, 15x24 vervolgt. Op 3228, 37 X 28 zou zwart voordeel behalen door 1823 enz. 520X29; 6. 33x24, 19X30; 7 34x25, 14—19; 8. 38—33, 10—14; 9. 42—38, 17—22; 10. 31—26, 11—17. Het heeft er nu allerminst den schijn van, dat deze partij het zelfde karakter zal krijgen als de eerste. Zooals de positie er thans uitziet is een hekstelling in zicht. Zou Vos in plaats van 3731, 3228, 38X27 met 37—31, 31—27, 26—37 vervolgen dan zal men weer tot de klassieke partij kunnen terugkeeren. II. 37—31, 6—11; 12. 31—27, 22X31; 13. 26x37. Vos neemt door 3228, 38X27 de hek stelling niet en zeer terecht. Dan zou niets meer te bereiken zijn. 1317—21; 14. 40—34, 11—17; 15. 44—40, 21—26; 16. 34—30, 17—21; 17. 30—24, 19X30; 18. 25x34, 21—27; 19. 32X21, 26x17. De partij ontwikkelt op normale wijze, zonder dat zich eenige moeilijkheid voor doet. In tegenstelling met Woensdag bezet thans Raichenbach het centrum en is het Vos, die er zich van verwijderd houdt. Af gewacht dient te worden, wat Vos met dit spelgenre, dat hy zoo vaak heeft toegepast, zal bereiken. 20. 37—32, 13—19; 21. 35—30, 8—6; 22. 30—25. Hier wordt ook wel 3024, 39x40 ge speeld, om het zwarte centrum te kwetsen. De tekstzet is wel zoo goed. 222—8; 23. 41—37, 17—21; 24. 46—41, 21—26. Wit 24ste zet is beter dan 4742, daar zwart hierop stellig met 21—27 16x27 zou kunnen voortzetten. Thans zou hierop ech ter volgen 33—28, 37X28 met goed spel voor wit. 25. 49—44. Velen verwachtten hier op dit ooger.blik 3328, maar hierop zou zijn gevolgd van zwart 26—31, 36X27, 16—21, 27X16, 7—11, 16x7, 23—29, 34x23, 18X29, 7X18, 13X35 met voor zwart gunstige stelling; 2631, 37X26, 18—22, 28X17, 12x21, 26X17, 23—29, 34x23, 19X46. 2516—21; 26. 34—29, 23x34; 27. 40x29 21—27; 28. 32X21 26x17; 29. 29—24 19X30; 30. 25X34 14—19; 31. 37—32 17—21; 32. 41—37 21—26; Na de verschillende achterwaartsche af ruilen zal het voorloopig een gevecht op af stand moeten worden. De stand ziet er heel eenvoudig uit. Alles hangt af van de wijze waarop de stukken in positie zullen worden gebracht. 33. 44—40 15—20; 34. 32—28 4—10; 35. 37—32 10—15; 36. 47—42. Stand na 36. 4742. Raichenbach: Zwart. Éi ÉSI vHü i m. Vos: Wit. 18—23; 37. 34—29 23x34; 38. 40X 39. 36—31 26X 37; 40. 42X31 36. 29 19—24 13—28. Beide spelers hebben zich gedekt tegen mogelijke aanvallen op de vleugels. Het is echter merkwaardig hoe weinig gelegen heid tot combineeren wordt gegeven. 41. 31—27, 20—25; 42. 29X20, 15X24; 43. 49—34, 9—13. Het was dus niet de bedoeling van zwart op 3429 met 18-23, 25x23 te antwoorden. De tekstzet belet dit immers daar wit hier na tot 9 zou slaan. Indien schijf 32 evenwel op 37 had gestaan zou 3429 niet mogelijk zyn geweest door het volgende geestige slag zetje: 18—22, 27x9, 3x14, 29X9, 8—13, 9X 18, 12X41. 44. 48—39. De vraag is of 3429 waarmede zwart tot achterwaartschen ruil wordt genoodzaakt niet de voorkeur verdient. 4413—19; 45. 27—22, 18x27; 46 33X21, 12—17; 47. 21x12, 7X18. Nu wordt de positie iets moeilijker. De wereldkampioen heeft zich langzamerhand hersteld van het nadeeltje hem door Vos bezorgd. Inplaats van 45. 2722 was daar om 4540 iets beter geweest. 48. 45—40, 18—23; 49. 48—43, 23x32; 50 38x27, 8—13. De posities zyn nu weer gelijk. 51. 43—38, 19—23. Deze zet was te voorzien. Alles sluit nu als een bus. 52. 38—32, 13—19; 53. 40—35, 3—9; 54. 27—22, 25—30; 55. 34x25. Remise. Slotstand. Raichenbach: Zwart. moiselle bewonderd, Holland heeft Rooy- aards als markies gekend. Stukken als dit blijven door de tijden heen boeien door den levendigen dialoog, door het vlot verloop der gebeurtenissen en door den sprankelenden Franschen geest. Egoïsme en zelfoverschatting in het I zwierige kleed van den ouden Franschen adel, die, na den val van Napoleon terug gekeerd, in Frankrijk de oude voorrech ten dacht te hervinden, maar voorbijzag, dat er een revolutie geweest was. Een I botsing van meeningen tusschen adellijk conservatisme en de ideeën van het volk, dat voornamelijk in de krijgsmakkers van Napoleon zijn nieuwe helden zag, een strijd daarnaast in geslepenheid tusschen een advocaat als Destournelles en een in trigante als Madame la Baronne, niet al leen het oor, maar ook het oog kan daar van genieten, want het speelt zich alles I af in de sfeer van omstreeks 1815, den tijd der zwierige kleederdrachten en der fraaie interieurs van Fransche buitenver blijven. Men zal niet verlangen, dat wij den in- I houd van Mademoisele de la Seiglière gaan beschrijven. Laat ons volstaan met de mededeeling, dat „Het Masker" hier een nieuwen suc cesavond gehad heeft en dat een stuk met deze ras-artisten en met een décor als dat van Prof. Wolter, in Amsterdam nog lan gen tijd het succes zal hebben, dat het zoo ruimschoots verdient. Laten wij, naast het forsche spel van Gimberg in zijn dankbare markies-rol, en de schitterende creatie van Magda Jans- sens als Barones de Vaubert, het resolute I optreden noemen van John Gobau als Bernard Stamply en een woord van hulde brengen aan de wijze waarop ook Ank I van der Moer, Bab Wijsman en Emile van j Stuwe zich van hun taak hebben gekwe ten, maar last not least aan Ko Arnoldi, die den weisprekenden Destournelles heeft uitgebeeld op een wijze, welke hem een spontaan applaus bij open doek be zorgd heeft. De moeilijkste rol was hier bij den spel leider zeker in uitstekende handen. Voor den aanvang heeft Dr. van Ame- rongen de aanwezigen opgewekt op lijs ten te teekenen om een extra voorstelling mogelijk te maken en Aaf Bouber gele genheid te geven ook in Alkmaar te jubi- leeren. Tj. Vos: Wit. (Hbld.) Tooneelgroep „Het Masker". Dinsdag 7 Januari zal van Jonkvrouwe de la Seiglière in Amsterdam de première worden gegeven. Het Comité voor Tooneeluitvoeringen heeft Alkmaar dus datgene kunnen be zorgen, dat in de hoofdstad nog zal wor den aangeboden. Een zeldzame mengeling van oud en nieuw, want dit is een stuk van het Théa- ter frangais, dat bijna een eeuw oud is, maar in dezen tijd nog niets van zijn char me heeft verloren. In 1844 schreef San deau zijn Mademoiselle en in 1851 ging het als blijspel en het heeft sindsdien ge slachten lang de toeschouwers weten te boeien. Welke H. B. S.-er of Gymnasiast herin nert zich uit zijn jongensjaren niet de hardnekkige pogingen van den Franschen leer aar om de klasse juist dit stuk te laten vertalen, wie herinnert zich bij het aan schouwen van een Destournelles niet de figuur van den geslepen advocaat, wiens woordenstroom ons vroeger zoo menig maal zuchtend naar een dictionnaire deed grijpen. Niet alleen Frankrijk heeft zijn Made- TOONKUNST. Eenige vrienden van de muziek, vrienden ook van de Alkmaarsche afdeeling van de maatschappij tot bevordering der Toon kunst, zijn op het goede denkbeeld ge komen, een concert te geven ten bate dier afdeeling. In onzen tijd is het behoud der aardsche goederen reeds zoo moeilijk, dat menigeen de geestelijke totaal vergeet. Maar dan krij gen juist de verdedigers dier laatsten extra met den strijd om hat- behoud der aardsche middelen te kampen. Dit was dan ook de reden, dat de dames Langeveld en Veenen- bos en de heeren Jansen, Dorgelo en Ous- hoorn de klaroen opstaken om ons Alk maarsche muzieklievend publiek uit te noo- digen het nieuwe jaar te beginnen met een goede daad, n.L het bijwonen van een con cert van hunnentwege te geven op Donder dag 9 Januari a.s. des avonds te 8 uur in de Unie, ten bate van de kas van Toonkunst. De namen der uitvoerenden zijn een waarborg voor het hooge peil, waarop hél concert zal staan. Alkmaarsche musici van naam noodigen U uit! Welaan, onthoudt hun de belang stelling, die zij buiten Alkmaar gewoon zijn te ontvangen, in de eigen stad hunner inwoning niet. (Uitsluitend 2e hands artikelen). Van 15 regels 60 cent bij vooruit betaling te voldoen. Von Hindenburg, de Duitsche Keizer en Ludendorff, confe- reeien achter de linie. Scène uit de Fox Film „30 jaar Wereldgebeuren", een verzameling authentieke-fïlmreportages uit de geheime archieven der mogendheden, die deelnamen aan den wereldoorlog Wij betalen een goeden prijs voor Uw HAARD, KACHEL of FORNUIS en RIJWIELEN. Adres S. VISSER, Smederij Kooimeerlaan. TE KOOP zoo goed als nieuw VER LOVINGSRINGEN,, GOUDEN HEEREN HORLOGES, ZILVER SCHEPWERK en eenige DIAMANTEN RINGEN. S. W. VET, Verdronkenocrd. TE KOOP: AQUARIUM, inhoud 45 L. met electr. verwarming, standaard en be planting. LYCEUMSTRAAT 72. TE KOOP jprima RADIOTOESTEL. LIMMERHOEK 8. Duitsche Piano, kruissnarig in metaal gebouwd vollen toon 75, prima werken de Handnaaimachine 7.50, Ringspoel- trapm. 27.50 z. g. a. n. 2 pracht Crapauds 12.50, enz. DEKKER, Laat 182. Mooie HAARDKACHEL TE KOOP. SCHOT, woonschip Sandersbuurt. ontvangen. waarvoor geen van beide broers iets voelt, omdat zij in de nabijheid l Grete willen blijven wijst zij Berthold aan om te vertrekken, omdat de ze reis hem in de oogen van zijn mede burgers tot een held zal maken. En inder- derdaad wordt hem bij zijn afscheid een serenade gebracht, wat wel bewijst dat het kleihe dorpje nog niet door de alge- meene reislust onzer dagen was aange tast. Zonder veel wedervaren komt Ber thold in Hamburg, maar dan beginnen de moeilijkheden: hij is een dag te vroeg voor het vertrek der boot en dringt zich dan op bij een bootwerker, een reus van een kerel, om onderdak en bescherming. Voor beide wordt door den nieuwen vriend gezorgd, maar desondanks zijn de beleve nissen van den nieuwbakken wereldreizi ger zeer vele en elk ervan werkt op de lachspieren van hen, die ze op het witte doek zien weergegeven. En dan: een bij- geloovige vrees voor zoogenaamde voor teekenen doet hem ten slotte bagage en geld in den steek laten en het schip weer verlaten nog vóór het zee gekozen heeft. Hij raakt met zijn nieuwen vriend wat aan het zwerven, maar komt na velerlei erva ringen toch weer in zijn woonplaats te recht, waar men meende dat hij verdron ken was, zoodat de liefhebbende familie reeds bijna gereed was met de voorberei dingen tot het in-ontvangst-nemen der verzekeringspremie. Het slot is weder na veel grappige voorvallen dat Grete alles weet te be werken zooals zij het wenscht. Het tweede hoofdnummer De spionne van Stamboel brengt den oorlog van 19141918 weer in herinnering en speciaal de verdediging van de Dardanellen door de Turken. De bevel hebber Ali Bey werd door de Duitschers verdacht oorlogsgeheimen te verraden aan de Engelschen en nu wordt Fraulein Doktor, een befaamde spionne, uitgezonden om dit uit te visschen. Zij heeft in dezen succes: de bevelhebber ziet haar aan voor een Engelsche spionne en verkoopt haar waar devolle gegevens. Dramatisch is echter, dat juist op hetzelfde oogenblik op zijn bevel een spion wordt doodgeschoten, een Franschman, maar Fraulein Doktor meent, dat het haar „secretaris" is, die eveneens was gearresteerd op vermoeden van spion- nage. Zij had die gevangenneming zelf uit gelokt, omdat zij hem wou beletten Turkije te verlaten zonder haar. Toen zij van het hoofd van den Duitschen spionnagedienst vernam, dat inderdaad de secretaris was doodgeschoten hij zei dit om haar voor dezen dienst te behouden werd zij krankzinnig. Men bracht haar naar een ge sticht in Zwitserland, waar zij jaar en dag naar de poort liep, om den vriend terug te zien komen totdat hij op een goeden dag inderdaad kwam, nadat hij de halve wereld had afgereisd om haar te vinden. Een spannende film, rijk aan mooie inte rieurs en tragische momenten, die duidelijk doen uitkomen, hoe verfoeilijk het spion- nagestelsel is, dat onaf scheidenlij k verbon den is aan eiken oorlog en dezen daarom alleen reeds veroordeelt. Myrna Loy brengt op schitterende wijze de tragische figuur van de spionne; George Brent, de tweede hoofdpersoon, is haar „secretaris". Uit Duitschland, Engeland, België, Rus land en Turkije, uit alle landen, die zich in dien tijd op een monarch konden be roemen, komen historische beelden op het doek in een prettig-aandoenden geleidelij ken overgang. Interessant blijft het, tot de gruwzame wereldoorlog van 1914 zijn in trede doet. Want wat er van dien oorlog vertoond wordt en dat is zeer veel zal bij een ieder, die van deze authentieke rolprenten kennis neemt, een gevoel van afschuw nauwelijks onderdrukt kunnen worden. De voorbereidingen tot den groo- ten strijd, het verzamelen van „kanonnen- vleesch", de opwindende tafreelen uit alle steden en dorpen van landen, die ongeluk kigerwijs in dezen oorlog zijn betrokken, dit alles trekt aan ons oog voorbij. En als dan de kanonnen bulderen, als zoowel te land als te water de onmenschelijke strijd gestreden wordt, dan eerst is deze film op zijn best, dan eerst blijkt overduidelijk, dat hier een krachtige stem der mensch- heid gehoord moet worden, die roept: Dat nooit meer. De onbeperkte duikbootoor log, de luchtoorlog, alles wat op den film band is gebracht en van belang was, wordt ons getoond en wij kunnen niet an ders zeggen en er met de meeste klem op wijzen, ga deze film zien, niet alleen uit historisch oogpunt, doch meer nog om overtuigd te zijn, dat een dergelijke oor log nooit en nooit meer mag voorkomen. De directie van het City-theater heeft toegestaan dat er aan den uitgang voor het vredeswerk gecollecteerd wordt door de vereenigingen „Kerk en Vrede" en „De Vrouwen Vredesbond". Het programma bestaat o. m. uit jour- nals van Holland-actualiteiten, een grap pig Amerikaansche filmklucht „Uitgaans dag" en een buitengewoon interessante film over „Het paard". Vooral ook voor deze laatste film met haar keurige opna men vragen wij aller aandacht. De groote belangstelling, welke gis teravond reeds voor dit uitgebreide pro gramma aan den dag gelegd werd, bewees hoezeer een film als „30 jaar wereldge beuren" de interesse van alle groepen der Alkmaarsche bevolking heeft. Deze film mag niet overgeslagen wor den, het is de moreele plicht haar te gaan zien en overtuigd te zijn van het vreese- lijke van eiken oorlog, in welken vorm dan ook. TWEE HOOFDNUMMERS. In het Victoria-theater. De directie van het Victoria-theater biedt haar bezoekers deze week wel een geva rieerd programma: twee hoofdnummers van zeer uiteenloopend karakter, om van de interessante journaals nog maar niet te spreken. Het eerste hoofdnummer De moedige zeerob vormt het humoristische deel van het pro gramma. Paul Kemp brengt als Berthold Jebs veel vroolijkheid in de zaak. Hij is mede-firmant in het warenhuis van Gebr. Jebs, maar, aangezien hij behept is met een sterk minderwaardigheidsgevoel, is hij zoowat de asschepoetser, wat evenwel niet verhindert dat Greta van den bakker hem verkiest boven zijn broer Otto. En als dan een Amerikaansche neef een telegram stuurt om eens een familielid te mogen 30 JAAR WERELDGEBEUREN. City-Theater. 30 Jaar wereldgebeuren op het witte doek! Welk een prachtig stuk copie zit er in een dergelijk gegeven, temeer als men be schikt zooals Laurence Stallings over honderden meters film uit geheime archieven en filmbrokstukken, die nog nooit op het witte doek geprojecteerd zijn. Niet alleen dat we een ongekend-mooi overzicht van de technische ontwikkeling van de film te zien krijgen, want dat is op zichzelf reeds zeer merkwaardig, maar waar het in deze film vooral op aan komt, dat is de suggestieve wijze, waarop Stal lings ons den loop van den wereldoorlog brengt in al zijn ellende en zijn onmen schelijke ontaardingen. Wanneer de film zich gaat ontrollen en de Nederlandsche acteur Paul Huf begint met zijn explicatie, is het 1903. Het mo narchistische bewind zegeviert over heel de wereld, groote parades en alles, wat daarbij te pas komt, worden in primitieve filmbeelden op het doek gebracht. Voort durend „regent" het bij deze filmbrok stukken en naast een ongewoon-vlugge wijze van voortbewegen, is het vooral de verdeeling van wit en zwart, welke nog zeer slecht verzorgd is. DE DIESEL-EXPRESS. Roxy-Theater. Er was gisteravond voor de eerste vertoo- ning van de sensationeele film: De Diesel- Express veel belangstelling. De geweldige rit van den snellen Diesel in de laatste acten bracht een groote opwinding. De oude heer Dealer is als directeur van een spoorwegmaatschappij zeer conserva tief. De maatschappij moet om het reizigers- vervoer te vergrooten met haar tijd mede gaan maar Dexter houdt alle nieuwe plan nen tegen. Zijn zoon, zijn dochter Ruth en één der ingenieurs Tom Caldman zijn voor- uitstrevenden. Toon heeft een nieuwe en zeer snelle stroomlij ntrein ontworpen met Dieselmotor, maar de directeur wil er niets van weten. Dan probeert Tom zijn geluk ergens anders. De proefrit is niet zoo'n suc ces als men verwacht had, er hapert iets en Tom zal niet rusten voor hij het gevonden heeft. Hij slaagt en dan komt er een prach tige. gelegenheid voor den stroomlij ntrein om zijn groote capaciteiten te toonen. De enorm spannende rit, waarbij tal van moei lijkheden moeten worden overwonnen, be gint dan. Men leeft geheel in spanning mee en verbeeldt zich, zelf in de trein te zitten. Wat niemand verwacht had gebeurd: de trein volbrengt de bijna onmogelijke rit binnen den benoodigden tijd. De tegenstan ders zijn overtuigd en Tom kan Ruth Dex ter spoedig als zijn vrouw voorstellen. Een boeiende film met verrassende opna men en uitstekend spel. Zij zal zeker bij voortduring belangstellingen vinden. Het voorprogramma bracht eenige zeer interes sante journaals (Profilti en Fox Movietone) een zeer geslaagde teekenfilm van Buddy en zijn hond, een heel aardige tweeacter ge titeld: „Het Vlammenlied" en ten slotte een film van schitterende variété-prestaties. Een programma vol afwisseling. CINEMA EN THEATER. Het nummer van 4 Januari begint met mededeelingen over de filmsterren Anita Louise en Grace Moore, en vervolgt met een artikel over Jacques Teyder, de be roemde filmregisseur; geeft een van week tot week; photo's van een nieuwe Richard Tauberfilm; „Wat 1936 op sportgebied zal brengen"; een artikel over postzegelver- valsching; „voor onze jonge lezeressen en lezers"; 'n liedje van Annie de Hoog— Nooy met muziek van Charlenry, enz.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1936 | | pagina 7