Slaatslotedl De journalist Ekins maakt record-reis met onze Knilm-vliegtuigen. Luchtvaart De race om de wereld Voorbereidingen voor wekelijksche Knilm-verbindingen met de Philippijnen. Ekins vloog naar Manilla Jean Batten verbetert het record Engeland-Australië. verongelukt tïjlg ingesteld. en 385 van Olmo-Dipaco. Daar het practisch onmogelijk zal zijn deze getallen te over treffen, zit hun eenige kans om te winnen in den voorsprong van een ronde. Er werd gisteravond zeer kalm gereden •n tot slechts vijftien minuten voor de sprints van tien uur was, is van elk koppel maar een enkele renner in de baan! Het 10 uur-klassement Is er tot de sprints van tien uur van ieder koppel slechts een man in de baan ge weest, daar verschijnen bij den eersten sprint als bij tooverslag alle verdwenen koppelgenooten tegelijk als duiveltjes uit een doosje uit hun cabine te voorschijn en door een uitlooppoging van Pijnenburg zijn de poppen weer aan het dansen. Leek de sliert renners zooeven nog op een langge rekte rups die met een slakkengang over de baan kroop, het heeft nu veel meer van een inktvisch die overal op de baan een aan hangsel heeft verloren, terwijl deze verlo ren onderdeelen nu alle mogelijke pogingen in het werk stellen om weer zoo snel moge lijk bij het moederlijf terug te komen. De uitlooppoging van Pijnenburg-Wals ge lukt niet. Het geheele peleton was er op uit om de vluchtelingen terug te halen, wat jammer genoeg lukte. Intusschen zijn ech ter twee andere koppels op prachtige wijze uitgeloopen, n.L Archambaud-Lapebie en Ignat-Diot. Van deze twee loopen eerst Ig- nat-Diot en vervolgens Archambaud-Lape bie elk nog een ronde uit, terwijl Magne- Guimbretiére en Olmo-Dipaco en Leducq- Dayen zijn meegegaan en dus op een ronde zijn komen te staan. Nogmaals probeert Wals weg te loopen en wanneer hij een kwart baan voorsprong heeft, gaat Aerts hem achterna, die weer op zijn beurt gevolgd wordt door Bouchard en Olmo. Van de rust van zooeven is niet veel overgebleven. We hebben tenminste de vol doening dat Wals en Pijnenburg bij de twee de poging geslaagd zijn en hun achterstand hebben teruggebracht tot een ronde, terwijl Schön-Pellenaars tegelijkertijd van dezen aanval geprofiteerd hebben om zich bij het hoofdpeleton te plaatsen. En daar gaat Pij nenburg weer weg en nog geen vijf minu ten later zit hij met Wals aan den staart van de vooroprij dende koppels. Bravo, prachtig gedaan. Probeer die plaats te behouden en we zullen morgenavond het genoegen heb ben jullie zes dagen ploeteren en ons zes dagen schrijven met een Nederlandsche overwinning bekroond te zien! Het klassement na de sprints van tien uur luidt: 1 Olmo-Dipaco 423 pnt.; 2. Guimbretière- Magne 294 pnt.; 3. Pijnenburg-Wals 255 pnt; Ignat-Diot 252 pnt; Aerts-Buysse 239 pnt; Archamboud-Lapébie 212 pnt; 7. Schön- Pellenaars 207 pnt.; 8. Leducq-Dayon 138 punten. De rest op 19 ronden. Om 10 uur, dat is dus het 119e uur van den strijd, was er afgelegd 2742.500 K.M., dat altijd nog een 40 K.M. meer is dan ver leden jaar. De stand van de Parijsche zesdaagsche was hedenochtend: 1. Almo-Dipaco 523 pnt.; 2. Guimbretière- Magne 314 pnt.; 3. Aerts-Buysse 277 pnt; 4. Ignat-Diot 272 pnt.; 5. Pijnenburg-Wals 262 pnt.; 6. Schön-Pellenaars 241 pnt.; Archam- fcaud-Lapébie 218 pnt.; 8. Leducq-Dayon 148 punten. De rest op 1 tot 12 ronden. Zwemmen. NIEUW NEDERLANDSCH RECORD 4 X 200 METER ESTAFETTE. D. J. K. brengt het op 9 min. 52,4 sec. Tijdens Zaterdagavond gehouden natio nale zwemwedstrijden van de vereeniging „Zuiderbad" in het Noorderbad te Gro ningen, heeft de ploeg van D. J. K. Amster dam, het Nederlandsch record op de 4 x 200 meter estafette met 2 2/10 verbeterd. De ploeg, bestaande uit de zwemmers Kreffer, Winckel, van Schouwen en Scheffer, bracht het record op 9 min. 52.4 sec. Het oude re cord stond op naam van de H. P. C. uit Heemstede met 9 min. 54.6 sec. op 19 April 1936 te Haarlem gevestigd door de zwem mers Kemper, Mooi, Sipkema en ten Hacke. Kegelen. BONDENWESTRIJD HAARLEM—ALKMAAR. Voor den jaarlijks wederkeerenden bondswedstrijd HaarlemAlkmaar, waar van het eerste treffen a.s. Zondag 18 dezer in het gebouw van den Haarlemschen Kegelbond te Haarlem zal plaats hebben, is door de keuze-commissie van den Alkm. Kegelbond het volgende 25-tal samenge steld: T. Bonsema, C. H. de Lange (Z.E. K.Z.?), L. Boom, G. J. Genefaas, J. Metz, M. Jimmink, H. Buys en Joh. Diepen (Koe koek), A. Köllmann (Op de Lat), M. Olie, J. de Baker, C. A. Witte en C. B. Balder (Alcmaria Victrix), P. Modder (de Burg), J. van Spanje (O.K.A.), Mr. C. A. de Groot en D. M. Postma (de Club), P. Delamarre (Cubo), M. Daalder (Centraal), N. J. C. Nordemann en J. v. Maarleveld (Onder Ons), G. de Wit (Onze Club), R. Brugman en C. v. d. Cappelle (Schagen) en J. Verzuylberg (Velsen). "Reserve: J. Eickholt, A. Schellinger, Dr. J. M. v. Dam, C. Klerk, C. A. van Wijn gaarden en J. H. de Haas (Alkmaar), Chr Dekker en M. C. Tuinman (Schagen) en J. Stols en A. v. d. Wiel (Velsen). De datum van den returnwedstrijd welke in de Unie alhier zal worden ver- kegeld, zal nog nader bekend worden ge maakt. Wandelen. DE K. N. G. V.-WANDELTOCHT. Begunstigd door schitterend weer hield de Turnkring Alkmaar en omstreken in sa menwerking van den Turnkring N. H. Noorderkwartier de eerste K. N. G. V. Wan deltocht in Alkmaar, waaraan door slechts 54 personen werd deelgenomen w.o. 39 K.N. G. V.-leden. Om 10 uur vertrokken de deelnemers (sters) vanuit den Muziektuin in de richting Heiloo om vervolgens door Bergen de tocht naar Schoorl voort te zetten. Hier had de ver plichte rust plaats, waarna welgemoed de terugtocht aanvaard werd. v Binnen den vastgestelden tijd waren de wandelaars weer binnen waarna de voor zitter van den Turnkring Alkmaar een kort woord sprak en allen bedankte, die aan de organisatie van dezen wandeldag hadden ge werkt en speciaal de afd. Alkmaar van het Roode Kruis, dat weer geheel belangeloos de gelukkig niet vele blaren op voortreffe lijke wijze had verzorgd, waardoor het mo gelijk was geworden deze wandeling zon der uitvallers te volbrengen. Na de aanwe zigen opgewekt te hebben propaganda voor de wandelsport te maken, waardoor 't mo gelijk zal worden een volgende keer met veel grooter deelname uit te komen, gaf hij 't woord aan den hr. Bischot, hoofd wandel- Consul van het K. N. G. V., om de prijzen uit te reiken, bestaande uit mooie medail les. Allereerst feliciteerde de heer B. den leider van een groep patiënten uit Duin en Bosch voor het ordelijk marcheeren terwijl behalve een personeele medaille ook nog 'n groepsmedaille uitgereikt werd. Dezelf de eer viel ook „De Halter" te beurt, welke vereeniging met het grootst aantal deelne mers uitkwam en in hun turncostuum eeri zeer goeden indruk maakte. Korfbal. K. V. K. V.-NIEUWS. K. V. n en K. V. a zijn Zondag naar West woud geweest om den strijd aan te binden tegen Excelsior I en Excelsior a. Excelsior aK. V. a. De adspiranten kwamen het eerst in 't veld. Ze hadden weinig moeite met de veel kleinere Excelsior-adspiranten, wat de uit slag dan ook laat zien. Voor de rust was de stand 05 en na de rust kwamen er nog 12 bij, zoodat de K. V.-adspiranten met 17—0 wonnen. Excelsior IK. V. H Om 2 uur werd met bovengenoemden wed strijd begonnen onder leiding van H. v. d. Bosch, die goed voldeed. De eerste aanvallen waren voor Excelsior, doch wat wel meer gebeurt, het geluk kwam juist aan den anderen kant Mej. L. v. Doorn stond vrij onder de paal, kreeg de bal en benutte deze op keurige wijze (0—1). Excelsior gooide er nog een schepje op en zag haar harde werken dan ook beloond (1-1). Na de vakverwisseling had K. V. het spel in handen, aanval op aanval en met een mooi afstandschot maakte J. v. d. Wester 12. De bal verhuisde weer bij de gasten, doch deze zagen geen kans om te doelpun ten. Het was nog 10 minuten voor rust toen de bal weer in den K. V.-aanval kwam. Mej. Reuling kreeg den bal vrij achter de paal en 't was 13. Na de denkbeeldige thee werden de pa pieren geheel omgedraaid. De aanval van K. V. kon den bal niet goed bemachtigen en deze belandde dan ook spoedig aan den anderen kant, waar de K. V.-verdediging het zwaar te verantwoorden kreeg. Excelsior werkte hard en wist via 23 even voor 't einde nog gelijk te maken! In de eerste opstelling werd weer gespeeld en nu was K. V. weer het meest aanvallend. Wel kwam de bal tot 4 maal toe op den rand, doch er door, dat ging niet. De scheids rechter floot het einde en de stand was nog 33, wat de verhouding wel goed weergeeft. Zooals reeds kort gemeld werd, is de Amerikaansche journalist Ekins, die in concurrentie met zijn collega's Miss Kil- gallen en Kieran wil trachten in den kortst mogelijken tijd een reis om de wereld te maken, Zaterdag op het vliegveld van Manilla aangekomen. Hierdoor heeft Ekins een grooten voor sprong op zijn beiden concurrenten, die met „Imperial Airways" een andere route hadden gekozen en zich thans nog in Britsch-Indië bevinden, zoodat Ekins de eenige is, die zich over enkele dagen kan inschepen op de Amerikaan sche clipper-vliegboot, die van Manilla naar de Philippijnen vertrekt Volmondig heeft Ekins in verschillende interviews toegegeven, dat hy zijn voor sprong uitsluitend dankt aan de betrouw baarheid, stiptheid, goede organisatie en kundigheid van de Nederlandsche lucht vaart. In verband met de vertraagde aan komst van het luchtschip „Hindenburg" te Frankfurt had Ekins bij de K. L. M. een speciaal toestel besteld, de „Flamingo", zoo als men weet, die, bestuurd door Tepas, hem naar. Athene bracht, waar hij het K. L. M.-Indië-vliegtuig „Kwak" inhaalde en doordat hij tijdig een plaats had gere serveerd de reis naar Batavia met deze machine kon voortzetten. Vol lof was Ekins over de service van ge zagvoerder Hondong en de overige beman ning der K. L. M., doch hij zou ondervin den, dat ook de dochtermaatschappij der K. L. M. de Kon. Ned. Indische luchtvaart maatschappij, haar cliënten 100 procent service weet te geven. Aanvankelijk van plan zijnde van Penang over te steken naar Hongkong, gaf hij dit plan op advies van de K. N. I. L. M. op en besloot hij door te vliegen naar Batavia, waar een „Douglas"-machine van de K. N. I. L. M. voor hem was gereserveerd, om hem naar Manilla te brengen. Eerste K. N. L L. M.-vlucht naar Manilla. De directie van de K. N. I. L. M., die een open oog heeft voor de mogelijkheden van het luchtverkeer in het Verre Oosten en op dit gebied voortdurend diligent is en steeds haar initiatief toont, had reeds ge- ruimen tijd het oog laten vaMen op de ver binding met Manilla, waarin zij tal van toe komst-mogelijkheden zag. Een proefvlucht naar de Philippijnen, een z.g. Good-Will- vlucht om de mogelijkheden daar voor het luchtverkeer te verkennen, stond reeds ge- ruimen tijd op het program. Door de plotse- lingen opdracht van den Amerikaan kreeg de K. N. I. L. M. thans de gelegenheid een dergelijke vlucht te maken zonder dat dit haar budget bezwaarde, doch de kosten in tegendeel gedekt konden worden. Want be halve dat Ekins de bijzondere kosten van deze extra vlucht grootendeels vergoedde, bleek er, onder de Indische Philatelisten groote belangstelling te bestaan toen werd aangekondigd, dat het vliegtuig dat Ekins naar Manilla zou brengen, post zou mee nemen. Vrijdagochtend 9 October, kort voor tien uur, arriveerde de „Kwak" uit Nederland te Batavia. Te 10.25 uur precies, dus juist een een half uur later, vertrok de Douglas- machine P.K.-A.F.L. van de K. N. I. L. M. reeds weer van het vliegveld, bestuurd door den K. N. I. L. M.-piloot van Breemen met als overige leden der bemanning den meca- niciën de Lorme, en den radiotelegrafist van Ende, terwijl zich verder behalve de heer Ekins aan boord bevonden de vertegen woordiger van de K. N. I. L. M. in Neder- landsch-Indië, H. Nieuwenhuis en de chef van den technischen dienst P. de Bree, en ook een groote hoeveelheid post werd ver voerd. Via Soerabaja ging het naar Bandjer- massin op Borneo, een afstand van twee uur vliegen, en toen nog anderhalf uur verder naar Balikpapan, waar de nacht van Vrijdag op Zaterdag werd doorgebracht. Zaterdag morgen werd de reis niet eens zoo bijzonder vroeg voortgezet en na een korte tusschen- landing te Zamboanga op de Zuidelijke Philippijnen arriveerde de P.K.-A.FX. te 17.45 uur pl. tijd op het vliegveld van Ma nilla. Hiermede was de eerste passagiers- vlucht van Nederlandsch-Indië, met name van Batavia en Soerabaja, naar de hoofd stad der Philippijnen volbracht. De beteekenis dezer verbinding in het luchtverkeer van het Verre Oosten. In een onderhoud, dat wij met den directeur van de K. N. L L M., jhr. H. K. B. Rendorp mochten hebben, heeft deze uit eengezet, van hoe groote beteekenis deze vlucht voor de verdere ontwikkeling van de Nederlandsche luchtvaart in het Verre Oosten en voor het luchtverkeer in het alge meen is. Reeds geruimen tijd geleden zag men de beteekenis in van een luchtverbin- ding tusschen de Philippijnen en Neder landsch-Indië. Los van elke bijkomstigheid biedt deze verbinding in normale tijden tal van commercieele mogelijkheden. Ruim 2 jaar geleden heeft de K. N. L L. M. dan ook reeds de bemiddeling der Nederlandsche regeering ingeroepen om te Washington vergunning te krijgen voor het openen van een wekelijkschen luchtdienst op de Phi lippijnen. Deze verbinding is echter in den laatsten tijd van nieuwe actueele beteekenis gewor den, toen de Amerikanen met hun post- vluchten over den Stillen Oceaan zoodanige resultaten hadden bereikt, dat zij besloten met ingang van dezen maand ook passa giers te gaan vervoeren van San Francisco naar Manilla. De opening van dezen nieuwen vliegdienst met de reeds bekend geworden clipper-vliegbooten, geeft een luchtverbinding van Manilla naar Java een geheel nieuw aspect. Want niet alleen, dat de Amerikaansche reizigers daardoor de mogelijkheid krijgen in zeer korten tijd be halve de Philippijnen ook Nederlandsch- Indië te bereiken, zij zouden dan ook in zeer korten tijd de Straits-Settlements, Zuid- China en Britsch-Indië kunnen bereiken. Dat een luchtlijn Manilla—Soerabaja daar voor de gunstigste mogelijkheid zou bieden, blijkt wel uit het feit, dat tot nog toe geen enkele luchtvaartonderneming die op Britsch-Indië of Zuid-China vliegt, een rechtstreeksche verbinding naar Manilla heeft geambieerd. Voor ingewijden is de reden hiervan duidelijk, want zij zouden dan moeten vliegen over het Zuidelijk gedeelte van de Chineesche Zee, een gebied, dat be rucht is om zijn typhoons, en nooit in regel- matigen dienst bevlogen zal kunnen wor den zonder ernstigen ongelukken te ris- keeren. De route, die het Nederlandsch-Indische Douglas-toestel thans heeft gevolgd, ligt juist aan den rand van het cycloongebied en valt daar nog net buiten, zoodat een vaste dienst op deze route een even groote regel matigheid kan hebben als de diensten op de interne lijnen van de K. N. I. L. M., die vrij wel honderd procent regelmatigheid hebben bereikt. Diplomatieke formaliteiten ver tragen de ontwikkeling van het luchtverkeer. Zooals reeds gemeld werd, heeft reeds twee jaar geleden de Nederlandsche regee ring te Washington vergunning gevraagd voor het openen van een dienst door de K. N. I. L. M. op Manilla. De Amerikaansche departementen van defensie en buitenland- sche zaken geven bij deze beslissing den doorslag en de heer Rendorp deelde ons mede van welingelichte zijde te hebben vernomen, dat de Amerikaansche commis sie voor luchtvaart aangelegenheden on langs haar regeering zou hebben geadvi seerd de betrokken toestemming te geven op basis van wederkeerigheid, wat inhoud, dat ook de Amerikanen in de gelegenheid zouden moeten worden gesteld een dienst van de Philippijnen op Nederlandsch-Indië te openen, indien z(j daartoe plan hadden. Van dit laatste is niets gebleken, maar daar tegenover hebben de plannen van de K. N. I. L. M. reeds zeer concreten vorm aangenomen en wacht men werkelijk met ongeduld op het afkomen van de vergun ning. Daarin is nieuwe vertraging ontstaan door de verandering, die verleden jaar in den status van de Philippijnen is gekomen toen de Vereenigde Staten de Philippijnen een groote mate van autonomie toekenden. Deze autonomie is echter nog niet volkomen, zoodat op het oogenblik de Attorney-general van het hoog gerechtshof te Washington zich bezig houdt met de vraag, of het geven van toestemming aan de K. N. I. L. M. behoort tot de competentie van de regeering te Was hington of van die te Manilla. In beide ge vallen staan de kansen erg gunstig, want de vice-president der Philippijnen, Emanuel Quezon, is Nederland goed gezind en ongetwijfeld zal de besprekingen, die de heer Nieuwenhuis thans met hem zal heb ben, bijdragen tot bespoediging van de ge vraagde beslissing. Indien deze afkomt zal de K. N. I. L. M. ten spoedigste overgaan tot het openen van een wekelijkschen dienst op Manilla, aan sluitende op de aankomst van de Clippers en tevens aansluiting gevende op den dienst BataviaAmsterdam der K. L. M., die on getwijfeld profijt van deze verbinding zou trekken. Zoodra deze mogelijkheid werkelijkheid is geworden, wordt de oude kwestie weer actueel, die betrekking heeft op de verbin ding door de lucht van Nederlandsch-Indië met Australië. Nog steeds heeft de Neder landsch-Indische regeering de vurig ver beide toestemming van het Australische gou vernement niet verkregen, doch jhr. Ren dorp was van meening, dat de aspecten gun stiger waren dan tevoren. Op den duur zou de Australische regeering ons haar toestemming wel niet onthouden, vooral wanneer door een Nederlandsche luchtlijn tusschen Manilla en Soerabaja een snelle verbinding tusschen de Vereenigde Staten en Australië, dank zij de Clipper diensten mogelijk zou zijn geworden. De Clipper-vliegbooten vliegen in vier dagen via Honoloeloe, de Midmay-eilanden en Guan naar Manilla, vandaar naar Soerabaja duurt twee dagen, en via Timor, Koepang kan over Port Darwin in drie en een halve dag Melbourne bereikt worden, zoodat per vliegtuig een verbinding van Amerika naar Australië, die thans drie weken duurt, bin nen tien dagen tot stand kan komen. De verdere reis van Ekins. Zooals reeds is medegedeeld, zullen de Amerikaansche Clipper-vliegbooten na hun geslaagde postvluchten over den Stillen Oceaan met ingang van 16 October voor de eerste maal passagiers gaan vervoeren op de reis ManillaSan Francisco,. welk feit min of meer aanleiding was tot den snel heidswedstrijd, welke de Amerikaansche journalisten thans om de wereld maken. Er ligt te Manilla echter nog een tweede Clip per, die op 13 November a.o naar San Fran cisco zal vertrekken en voor de laatste maal een postvlucht zonder passagiers zou maken. Het schijnt, dat de heer Ekins echter toe stemming heeft verkregen om reeds met dezen Clipper als passagier mee te gaan, in welk geval hij Dinsdag a.s. reeds van Ma nilla vertrekt en dan inderdaad een niet meer in te halen voorsprong krijgt op zijn beide concurrenten, die vrij zeker den eer sten passagiers-clipper van 16 October niet meer kunnen halen en den niet eerder dan 21 October van Manilla kunnen vertrekken. Ekins, die thans de leiding heeft in den race om de wereld, heeft gisteren pech ge had. Volgens te New-York ontvangen berichten moest de „Hawaiian Clipper", waarmede hij i Manilla naar San Francisco zou reizen, zijn vertrek vier en twintig uur uitstellen tengevolge van een Tailoen. Leo Kieran en mej. Kilgallen zijn inmid dels m Rangoon aangekomen en zullen nog naar Bangkok gezamenlijk reizen, waarna Kieran naar Penang zal gaan en mej. Kil gallen naar Hongkong, per speciaal vlieg- De taifoen, die de „Hawaiian Clipper" heeft opgehouden, is intusschen ook een strop ge worden voor den „China Clipper", aange zien dit toestel zijn vertrek van Wake Is- land een dag had uitgesteld om n Jtegem S komên'DaW^ClipPer'' °P Gu" z!in nT dln8smogelijkheden hier zyn n.1. van dien aard, dat de gronddiensten met onvoldoende personeel zijn bezet om bii eventueel zwaar weer beide toestellen te kunnen verzorgen. le De Nieuw-Zeelandsche aviatrice Jean Batten is te 1.13 Greenwich-tijd e Port Darwin aangekomen. Met 24 uur en 16 minuten heeft zy het re cord voor den afstand Engeland— ustrahe, dat op naam stond van den ustralischen vlieger Broadbent, ver- beterd. Jean Batten vliegt naar Nieuw- Zeeland. De aviatrice Jean Batten heeft haar vucht voortgezet naar Nieuw-Zeeland Hoewel het vliegen over de zee van Tas- manie meer dan gewaagd wordt geacht zyn de autoriteiten van meening, dat 2 haar vertrek niet konden verhinderen. ONZE FOSTVLUCHTEÏT - De „Edelvalk" (thuUr.i A geland. 9.25 uur (A. T.)?e^ in R0me De Perkoetoet (uitreis) fe aangekomen. Singapo^ JAPANSCH MILITAIR VLlFr-rr Tokoegawa, commandant lofdkwartier van de luchtm ^an den dood ontsnapt, toen het tS,is a*n mede hy m Korea reisde h;i waar. ii:-~:.u Uu een -- - landing vernield werd. Drie een nood. inzittenden werden min of nTn de »cht gewond. eer ernstig nAUAANSCB=AARIRAAD De It. ministerraad heeft Zaterda» a stelling van een raad voor de i,,?v?e in" goedgekeurd. Het orgaan zal advie n ton uitbrengen over luchtvaartkwe?" Voorzitter is de minister van Inch*!0* In geval van mobilisatie houdt de r! Üar' te functionneeren. aa«op (Niet officieel) 5de klasse, 13de Ifet Trekking van Maandag 12 October lm Hooge Prijzen 1338 1000— 7344 12154 16281 18030 400393 529 4908 6406 200.- 786 1911 4691 11676 19176 105» 100.- 113 713 4453 5225 7312 84r?L 10172 11961 15397 17659 17935 18077 191® 3 19931 Prijzen van 70.— 46 48 63 86 159 230 ïfln 303 305 354 388 484 604 769 ,ivü 1140 1152 1179 1316 1393 1405 I497 \Z 1549 1713 1895 1909 2145 2246 2248 2268 2305 2345 2377 2446 2592 2807 a* 2886 3000 3022 3241 3256 3363 3446 22 3498 3568 3630 3958 4005 4066 4076 41» 4135 4145 4206 4422 4439 4636 4679 4», 5218 5264 5268 5322 5385 5661 5924 wL 6334 6418 6453 6484 6542 6631 6746 703( «g. 7082 7096 7102 7156 7262 7342 737J 73? 7475 7578 7586 7670 7683 7726 7875 79» 8048 8066 8095 8276 8391 8405 8414 850} 8589 8715 8733 8767 8857 8888 8966 BH 9348 9352 9382 9654 9783 9978 10017 10» 10340 10383 10405 1 0469 10506 10575 10579 loon 10638 10669 10741 10786 10879 10993 11030 11W 11057 11142 11385 11433 11485 11519 11644 IR» 11845 11848 11969 11989 12177 12203 12280 1» 12476 12495 12498 12555 12796 13119 13166 UB 13228 13340 13441 13558 13607 13679 13741 Wü 13850 13866 13875 13961 14135 14156 143» Hffl 14656 14679 14866 14910 14947 14976 150881» 15336 15558 15573 15635 15672 15821 15823 ar. 15940 16000 16042 1 6197 16207 16217 16345 UK 16638 16783 16853 17039 17089 17122 17148 11» 17263 17405 17427 17447 17509 17510 1781J ITO 17893 18033 18100 18144 18164 18262 18586 18810 18969 19103 19124 19181 19239 19249 19400 1945S 19669 19720 19729 19756 19866 19930 20024 20067 20141 20196 20236 20264 20652 20668 20912 20916 20917 20949 20992 Nieten 31 76 87 94 157 169 180 101 275 276 309 330 372 404 437 ttï 501 530 615 633 666 681 712 Nó 757 809 823 912 917 940 940 941 974 1024 1031 1033 1043 1095 1100 1113 1132 1139 1146 1162 1176 1192 1194 1363 1387 1406 1440 1473 1476 1520 1553 154! 1698 1702 1706 1753 1769 1791 1831 139: 1915 1 923 1947 2053 2060 2147 2238 2310 2333 2466 2472 2509 2511 2550 25£ 2623 2625 2627 2645 2648 2682 2767 273 2805 2818 2843 2908 2910 2924 2928 293 3005 3028 3044 3062 3091 3118 3124 314 3164 3186 3190 3230 3259 3262 3274 333. 3362 3365 3374 3456 3490 3507 3614 3628 3666 3667 3716 3775 3783 3828 3922 3949 4027 4153 4181 4241 4261 43. 4338 4397 4419 4464 4487 4500 4506 451 4532 4559 4578 4593 4659 4698 4759 47t 4818 4880 4888 4890 4944 4989 4998 501 5030 5142 5198 5254 5304 5324 5356 63. 5403 5419 5524 5530 5545 5594 5610 56. 5681 5689 5882 5918 5967 6038 6068 60 6090 6098 6147 6151 6165 6168 6176 61' 6182 6221 6261 6300 6304 6312 6344 64 6515 6580 6589 6617 6651 6751 6800 69. 6912 6914 7018 7105 7118 7204 7210 1Z 7233 7244 7267 7288 7304 7328 7332 73. 7444 7452 7484 7497 7541 7588 7625 7649 7650 7666 7696 7697 7742 7747 Ti' 7769 7781 7790 7793 7810 7838 7856 7869 7947 7960 7991 8003 8006 8018 8045 8050 80$5 8056 8067 8086 8106 8163 8214 8238 8242 8248 8258 8296 83 8336 8338 8411 8449 8476 8479 8482 83 8529 8562 8626 8636 8660 8669 8703 8' 8721 8726 8730 8758 8899 8906 8910 8- 8920 8977 9029 9033 9056 9117 9122 9158 9217 9224 9260 9263 9270 9286 9383 9424 9453 9458 9483 9484 9551 9617 9640 8686 9725 9736 9832 9833 8. 8864 8867 9878 8922 9955 10000 10010 M 10024 10039 10054 10061 10110 10139 10153 10- 10278 10280 10285 10293 10389 10387 10419 JJ- 10482 10487 10512 10548 10559 10601 10609 W; 10664 10703 1078C 10817 10851 10873 10891 11055 11141 11160 11172 11227 11314 11355 jjj 11429 11440 11456 11500 11511 11518 115» 11559 11633 11643 11654 11697 11719 11722 U; 11731 11743 11764 11769 11791 11806 11817 U 11988 12020 12023 12046 12050 12070 120» j* 12130 12142 12164 12179 12217 12261 12306 U 12367 12386 12401 12453 12454 12473 12493 U 12515 12552 12580 12614 12618 12625 127» 1- 12712 12719 12747 12869 12997 13009 13»» 13175 13198 13222 13241 13274 13277 132» 13323 13334 13379 13436 13469 13493 13495 13583 13646 13671 13711 13718 13764 137» 13805 13819 13882 13886 13891 13910 139W 13949 13980 14012 14040 14055 14068 140® 14168 14179 14195 14215 14232 14233 14247 14279 14288 14382 14405 14456 14482 145» 14562 14616 14638 14700 14753 14766 147» 14879 14892 14067 14982 14998 15029 15»» 15079 15100 15123 15143 15155 15206 1523 15290 15291 15298 15311 15353 15355 15*» j5 15530 15548 15671 15590 15553 15679 lJ®0 15782 15813 15839 15880 15882 15906 159 15972 15978 15986 16005 16013 16146 1® 16335 16343 18391 16404 16414 16431 j° 16472 16500 18528 16609 16615 1661® 1» j7. 16773 16831 16833 18969 17030 1703® j' j7; 17158 17160 17178 17194 17197 17236 1'- Jl5 17323 17380 17392 17406 17412 17435 j' J7É 17507 17522 17558 17563 17580 1765® 1 j7t 17705 17753 177U9 17815 17825 17832 1' j6]2 17921 17952 17953 17972 18021 1804® 1 J(j3i 18127 18134 18138 18226 18274 18316 i J85- 18378 1846* 18473 18489 18514 18517 J((. 18584 18624 18628 18636 18702 187®® j jjS^ 18937 18940 18960 18982 18998 19049 jjj«. 19226 19227 19242 19247 19294 193« jjjC 19389 19415 19433 19466 19459 19488 19507 19512 19613 19526 19532 1953® 1960- 19581 19619 18641 19651 19728 19783 jol- 19816 19913 19958 19968 20016 200® - j()5 20175 20201 20208 20249 20260 2M7» 20359 20366 20382 20384 20393 2041' 20505 20526 20530 20607 20629 2064» 20800 20846 20879 20893 20945 209® 1* Verbetering 5e klas, 1®« HJ8'1 1 wet t 70y-,

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1936 | | pagina 8