Slaatslotedl
De journalist Ekins maakt record-reis met onze
Knilm-vliegtuigen.
Luchtvaart
De race om de wereld
Voorbereidingen voor wekelijksche Knilm-verbindingen
met de Philippijnen.
Ekins vloog naar Manilla
Jean Batten verbetert het
record Engeland-Australië.
verongelukt tïjlg
ingesteld.
en 385 van Olmo-Dipaco. Daar het practisch
onmogelijk zal zijn deze getallen te over
treffen, zit hun eenige kans om te winnen in
den voorsprong van een ronde.
Er werd gisteravond zeer kalm gereden
•n tot slechts vijftien minuten voor de
sprints van tien uur was, is van elk koppel
maar een enkele renner in de baan!
Het 10 uur-klassement
Is er tot de sprints van tien uur van
ieder koppel slechts een man in de baan ge
weest, daar verschijnen bij den eersten
sprint als bij tooverslag alle verdwenen
koppelgenooten tegelijk als duiveltjes uit
een doosje uit hun cabine te voorschijn en
door een uitlooppoging van Pijnenburg zijn
de poppen weer aan het dansen. Leek de
sliert renners zooeven nog op een langge
rekte rups die met een slakkengang over de
baan kroop, het heeft nu veel meer van een
inktvisch die overal op de baan een aan
hangsel heeft verloren, terwijl deze verlo
ren onderdeelen nu alle mogelijke pogingen
in het werk stellen om weer zoo snel moge
lijk bij het moederlijf terug te komen.
De uitlooppoging van Pijnenburg-Wals ge
lukt niet. Het geheele peleton was er op uit
om de vluchtelingen terug te halen, wat
jammer genoeg lukte. Intusschen zijn ech
ter twee andere koppels op prachtige wijze
uitgeloopen, n.L Archambaud-Lapebie en
Ignat-Diot. Van deze twee loopen eerst Ig-
nat-Diot en vervolgens Archambaud-Lape
bie elk nog een ronde uit, terwijl Magne-
Guimbretiére en Olmo-Dipaco en Leducq-
Dayen zijn meegegaan en dus op een ronde
zijn komen te staan.
Nogmaals probeert Wals weg te loopen en
wanneer hij een kwart baan voorsprong
heeft, gaat Aerts hem achterna, die weer op
zijn beurt gevolgd wordt door Bouchard en
Olmo. Van de rust van zooeven is niet veel
overgebleven. We hebben tenminste de vol
doening dat Wals en Pijnenburg bij de twee
de poging geslaagd zijn en hun achterstand
hebben teruggebracht tot een ronde, terwijl
Schön-Pellenaars tegelijkertijd van dezen
aanval geprofiteerd hebben om zich bij het
hoofdpeleton te plaatsen. En daar gaat Pij
nenburg weer weg en nog geen vijf minu
ten later zit hij met Wals aan den staart van
de vooroprij dende koppels. Bravo, prachtig
gedaan. Probeer die plaats te behouden en
we zullen morgenavond het genoegen heb
ben jullie zes dagen ploeteren en ons zes
dagen schrijven met een Nederlandsche
overwinning bekroond te zien!
Het klassement na de sprints van tien uur
luidt:
1 Olmo-Dipaco 423 pnt.; 2. Guimbretière-
Magne 294 pnt.; 3. Pijnenburg-Wals 255 pnt;
Ignat-Diot 252 pnt; Aerts-Buysse 239 pnt;
Archamboud-Lapébie 212 pnt; 7. Schön-
Pellenaars 207 pnt.; 8. Leducq-Dayon 138
punten.
De rest op 19 ronden.
Om 10 uur, dat is dus het 119e uur van
den strijd, was er afgelegd 2742.500 K.M.,
dat altijd nog een 40 K.M. meer is dan ver
leden jaar.
De stand van de Parijsche zesdaagsche
was hedenochtend:
1. Almo-Dipaco 523 pnt.; 2. Guimbretière-
Magne 314 pnt.; 3. Aerts-Buysse 277 pnt; 4.
Ignat-Diot 272 pnt.; 5. Pijnenburg-Wals 262
pnt.; 6. Schön-Pellenaars 241 pnt.; Archam-
fcaud-Lapébie 218 pnt.; 8. Leducq-Dayon 148
punten.
De rest op 1 tot 12 ronden.
Zwemmen.
NIEUW NEDERLANDSCH RECORD
4 X 200 METER ESTAFETTE.
D. J. K. brengt het op 9 min.
52,4 sec.
Tijdens Zaterdagavond gehouden natio
nale zwemwedstrijden van de vereeniging
„Zuiderbad" in het Noorderbad te Gro
ningen, heeft de ploeg van D. J. K. Amster
dam, het Nederlandsch record op de 4 x 200
meter estafette met 2 2/10 verbeterd. De
ploeg, bestaande uit de zwemmers Kreffer,
Winckel, van Schouwen en Scheffer, bracht
het record op 9 min. 52.4 sec. Het oude re
cord stond op naam van de H. P. C. uit
Heemstede met 9 min. 54.6 sec. op 19 April
1936 te Haarlem gevestigd door de zwem
mers Kemper, Mooi, Sipkema en ten Hacke.
Kegelen.
BONDENWESTRIJD
HAARLEM—ALKMAAR.
Voor den jaarlijks wederkeerenden
bondswedstrijd HaarlemAlkmaar, waar
van het eerste treffen a.s. Zondag 18 dezer
in het gebouw van den Haarlemschen
Kegelbond te Haarlem zal plaats hebben,
is door de keuze-commissie van den Alkm.
Kegelbond het volgende 25-tal samenge
steld: T. Bonsema, C. H. de Lange (Z.E.
K.Z.?), L. Boom, G. J. Genefaas, J. Metz,
M. Jimmink, H. Buys en Joh. Diepen (Koe
koek), A. Köllmann (Op de Lat), M. Olie,
J. de Baker, C. A. Witte en C. B. Balder
(Alcmaria Victrix), P. Modder (de Burg),
J. van Spanje (O.K.A.), Mr. C. A. de Groot
en D. M. Postma (de Club), P. Delamarre
(Cubo), M. Daalder (Centraal), N. J. C.
Nordemann en J. v. Maarleveld (Onder
Ons), G. de Wit (Onze Club), R. Brugman
en C. v. d. Cappelle (Schagen) en J.
Verzuylberg (Velsen).
"Reserve: J. Eickholt, A. Schellinger, Dr.
J. M. v. Dam, C. Klerk, C. A. van Wijn
gaarden en J. H. de Haas (Alkmaar), Chr
Dekker en M. C. Tuinman (Schagen) en
J. Stols en A. v. d. Wiel (Velsen).
De datum van den returnwedstrijd
welke in de Unie alhier zal worden ver-
kegeld, zal nog nader bekend worden ge
maakt.
Wandelen.
DE K. N. G. V.-WANDELTOCHT.
Begunstigd door schitterend weer hield
de Turnkring Alkmaar en omstreken in sa
menwerking van den Turnkring N. H.
Noorderkwartier de eerste K. N. G. V. Wan
deltocht in Alkmaar, waaraan door slechts
54 personen werd deelgenomen w.o. 39 K.N.
G. V.-leden.
Om 10 uur vertrokken de deelnemers (sters)
vanuit den Muziektuin in de richting Heiloo
om vervolgens door Bergen de tocht naar
Schoorl voort te zetten. Hier had de ver
plichte rust plaats, waarna welgemoed de
terugtocht aanvaard werd. v
Binnen den vastgestelden tijd waren de
wandelaars weer binnen waarna de voor
zitter van den Turnkring Alkmaar een kort
woord sprak en allen bedankte, die aan de
organisatie van dezen wandeldag hadden ge
werkt en speciaal de afd. Alkmaar van het
Roode Kruis, dat weer geheel belangeloos
de gelukkig niet vele blaren op voortreffe
lijke wijze had verzorgd, waardoor het mo
gelijk was geworden deze wandeling zon
der uitvallers te volbrengen. Na de aanwe
zigen opgewekt te hebben propaganda voor
de wandelsport te maken, waardoor 't mo
gelijk zal worden een volgende keer met
veel grooter deelname uit te komen, gaf hij
't woord aan den hr. Bischot, hoofd wandel-
Consul van het K. N. G. V., om de prijzen
uit te reiken, bestaande uit mooie medail
les. Allereerst feliciteerde de heer B. den
leider van een groep patiënten uit Duin en
Bosch voor het ordelijk marcheeren terwijl
behalve een personeele medaille ook nog 'n
groepsmedaille uitgereikt werd. Dezelf
de eer viel ook „De Halter" te beurt, welke
vereeniging met het grootst aantal deelne
mers uitkwam en in hun turncostuum eeri
zeer goeden indruk maakte.
Korfbal.
K. V. K. V.-NIEUWS.
K. V. n en K. V. a zijn Zondag naar West
woud geweest om den strijd aan te binden
tegen Excelsior I en Excelsior a.
Excelsior aK. V. a.
De adspiranten kwamen het eerst in 't
veld. Ze hadden weinig moeite met de veel
kleinere Excelsior-adspiranten, wat de uit
slag dan ook laat zien. Voor de rust was de
stand 05 en na de rust kwamen er nog 12
bij, zoodat de K. V.-adspiranten met 17—0
wonnen.
Excelsior IK. V. H
Om 2 uur werd met bovengenoemden wed
strijd begonnen onder leiding van H. v. d.
Bosch, die goed voldeed.
De eerste aanvallen waren voor Excelsior,
doch wat wel meer gebeurt, het geluk kwam
juist aan den anderen kant Mej. L. v.
Doorn stond vrij onder de paal, kreeg de
bal en benutte deze op keurige wijze (0—1).
Excelsior gooide er nog een schepje op en
zag haar harde werken dan ook beloond
(1-1).
Na de vakverwisseling had K. V. het spel
in handen, aanval op aanval en met een
mooi afstandschot maakte J. v. d. Wester
12. De bal verhuisde weer bij de gasten,
doch deze zagen geen kans om te doelpun
ten. Het was nog 10 minuten voor rust toen
de bal weer in den K. V.-aanval kwam. Mej.
Reuling kreeg den bal vrij achter de paal en
't was 13.
Na de denkbeeldige thee werden de pa
pieren geheel omgedraaid. De aanval van
K. V. kon den bal niet goed bemachtigen en
deze belandde dan ook spoedig aan den
anderen kant, waar de K. V.-verdediging
het zwaar te verantwoorden kreeg.
Excelsior werkte hard en wist via 23
even voor 't einde nog gelijk te maken! In
de eerste opstelling werd weer gespeeld en
nu was K. V. weer het meest aanvallend.
Wel kwam de bal tot 4 maal toe op den
rand, doch er door, dat ging niet. De scheids
rechter floot het einde en de stand was nog
33, wat de verhouding wel goed weergeeft.
Zooals reeds kort gemeld werd, is de
Amerikaansche journalist Ekins, die in
concurrentie met zijn collega's Miss Kil-
gallen en Kieran wil trachten in den
kortst mogelijken tijd een reis om de
wereld te maken, Zaterdag op het
vliegveld van Manilla aangekomen.
Hierdoor heeft Ekins een grooten voor
sprong op zijn beiden concurrenten, die
met „Imperial Airways" een andere
route hadden gekozen en zich thans
nog in Britsch-Indië bevinden, zoodat
Ekins de eenige is, die zich over enkele
dagen kan inschepen op de Amerikaan
sche clipper-vliegboot, die van Manilla
naar de Philippijnen vertrekt
Volmondig heeft Ekins in verschillende
interviews toegegeven, dat hy zijn voor
sprong uitsluitend dankt aan de betrouw
baarheid, stiptheid, goede organisatie en
kundigheid van de Nederlandsche lucht
vaart. In verband met de vertraagde aan
komst van het luchtschip „Hindenburg" te
Frankfurt had Ekins bij de K. L. M. een
speciaal toestel besteld, de „Flamingo", zoo
als men weet, die, bestuurd door Tepas,
hem naar. Athene bracht, waar hij het
K. L. M.-Indië-vliegtuig „Kwak" inhaalde
en doordat hij tijdig een plaats had gere
serveerd de reis naar Batavia met deze
machine kon voortzetten.
Vol lof was Ekins over de service van ge
zagvoerder Hondong en de overige beman
ning der K. L. M., doch hij zou ondervin
den, dat ook de dochtermaatschappij der
K. L. M. de Kon. Ned. Indische luchtvaart
maatschappij, haar cliënten 100 procent
service weet te geven.
Aanvankelijk van plan zijnde van Penang
over te steken naar Hongkong, gaf hij dit
plan op advies van de K. N. I. L. M. op en
besloot hij door te vliegen naar Batavia,
waar een „Douglas"-machine van de
K. N. I. L. M. voor hem was gereserveerd,
om hem naar Manilla te brengen.
Eerste K. N. L L. M.-vlucht naar
Manilla.
De directie van de K. N. I. L. M., die een
open oog heeft voor de mogelijkheden van
het luchtverkeer in het Verre Oosten en
op dit gebied voortdurend diligent is en
steeds haar initiatief toont, had reeds ge-
ruimen tijd het oog laten vaMen op de ver
binding met Manilla, waarin zij tal van toe
komst-mogelijkheden zag. Een proefvlucht
naar de Philippijnen, een z.g. Good-Will-
vlucht om de mogelijkheden daar voor het
luchtverkeer te verkennen, stond reeds ge-
ruimen tijd op het program. Door de plotse-
lingen opdracht van den Amerikaan kreeg
de K. N. I. L. M. thans de gelegenheid een
dergelijke vlucht te maken zonder dat dit
haar budget bezwaarde, doch de kosten in
tegendeel gedekt konden worden. Want be
halve dat Ekins de bijzondere kosten van
deze extra vlucht grootendeels vergoedde,
bleek er, onder de Indische Philatelisten
groote belangstelling te bestaan toen werd
aangekondigd, dat het vliegtuig dat Ekins
naar Manilla zou brengen, post zou mee
nemen.
Vrijdagochtend 9 October, kort voor tien
uur, arriveerde de „Kwak" uit Nederland te
Batavia. Te 10.25 uur precies, dus juist een
een half uur later, vertrok de Douglas-
machine P.K.-A.F.L. van de K. N. I. L. M.
reeds weer van het vliegveld, bestuurd door
den K. N. I. L. M.-piloot van Breemen met
als overige leden der bemanning den meca-
niciën de Lorme, en den radiotelegrafist van
Ende, terwijl zich verder behalve de heer
Ekins aan boord bevonden de vertegen
woordiger van de K. N. I. L. M. in Neder-
landsch-Indië, H. Nieuwenhuis en de chef
van den technischen dienst P. de Bree, en
ook een groote hoeveelheid post werd ver
voerd. Via Soerabaja ging het naar Bandjer-
massin op Borneo, een afstand van twee uur
vliegen, en toen nog anderhalf uur verder
naar Balikpapan, waar de nacht van Vrijdag
op Zaterdag werd doorgebracht. Zaterdag
morgen werd de reis niet eens zoo bijzonder
vroeg voortgezet en na een korte tusschen-
landing te Zamboanga op de Zuidelijke
Philippijnen arriveerde de P.K.-A.FX. te
17.45 uur pl. tijd op het vliegveld van Ma
nilla. Hiermede was de eerste passagiers-
vlucht van Nederlandsch-Indië, met name
van Batavia en Soerabaja, naar de hoofd
stad der Philippijnen volbracht.
De beteekenis dezer verbinding in
het luchtverkeer van het Verre
Oosten.
In een onderhoud, dat wij met den
directeur van de K. N. L L M., jhr. H. K. B.
Rendorp mochten hebben, heeft deze uit
eengezet, van hoe groote beteekenis deze
vlucht voor de verdere ontwikkeling van de
Nederlandsche luchtvaart in het Verre
Oosten en voor het luchtverkeer in het alge
meen is. Reeds geruimen tijd geleden zag
men de beteekenis in van een luchtverbin-
ding tusschen de Philippijnen en Neder
landsch-Indië. Los van elke bijkomstigheid
biedt deze verbinding in normale tijden tal
van commercieele mogelijkheden. Ruim 2
jaar geleden heeft de K. N. L L. M. dan ook
reeds de bemiddeling der Nederlandsche
regeering ingeroepen om te Washington
vergunning te krijgen voor het openen van
een wekelijkschen luchtdienst op de Phi
lippijnen.
Deze verbinding is echter in den laatsten
tijd van nieuwe actueele beteekenis gewor
den, toen de Amerikanen met hun post-
vluchten over den Stillen Oceaan zoodanige
resultaten hadden bereikt, dat zij besloten
met ingang van dezen maand ook passa
giers te gaan vervoeren van San Francisco
naar Manilla. De opening van dezen
nieuwen vliegdienst met de reeds bekend
geworden clipper-vliegbooten, geeft een
luchtverbinding van Manilla naar Java een
geheel nieuw aspect. Want niet alleen, dat
de Amerikaansche reizigers daardoor de
mogelijkheid krijgen in zeer korten tijd be
halve de Philippijnen ook Nederlandsch-
Indië te bereiken, zij zouden dan ook in
zeer korten tijd de Straits-Settlements, Zuid-
China en Britsch-Indië kunnen bereiken.
Dat een luchtlijn Manilla—Soerabaja daar
voor de gunstigste mogelijkheid zou bieden,
blijkt wel uit het feit, dat tot nog toe geen
enkele luchtvaartonderneming die op
Britsch-Indië of Zuid-China vliegt, een
rechtstreeksche verbinding naar Manilla
heeft geambieerd. Voor ingewijden is de
reden hiervan duidelijk, want zij zouden dan
moeten vliegen over het Zuidelijk gedeelte
van de Chineesche Zee, een gebied, dat be
rucht is om zijn typhoons, en nooit in regel-
matigen dienst bevlogen zal kunnen wor
den zonder ernstigen ongelukken te ris-
keeren.
De route, die het Nederlandsch-Indische
Douglas-toestel thans heeft gevolgd, ligt
juist aan den rand van het cycloongebied en
valt daar nog net buiten, zoodat een vaste
dienst op deze route een even groote regel
matigheid kan hebben als de diensten op de
interne lijnen van de K. N. I. L. M., die vrij
wel honderd procent regelmatigheid hebben
bereikt.
Diplomatieke formaliteiten ver
tragen de ontwikkeling van het
luchtverkeer.
Zooals reeds gemeld werd, heeft reeds
twee jaar geleden de Nederlandsche regee
ring te Washington vergunning gevraagd
voor het openen van een dienst door de
K. N. I. L. M. op Manilla. De Amerikaansche
departementen van defensie en buitenland-
sche zaken geven bij deze beslissing den
doorslag en de heer Rendorp deelde ons
mede van welingelichte zijde te hebben
vernomen, dat de Amerikaansche commis
sie voor luchtvaart aangelegenheden on
langs haar regeering zou hebben geadvi
seerd de betrokken toestemming te geven
op basis van wederkeerigheid, wat inhoud,
dat ook de Amerikanen in de gelegenheid
zouden moeten worden gesteld een dienst
van de Philippijnen op Nederlandsch-Indië
te openen, indien z(j daartoe plan hadden.
Van dit laatste is niets gebleken, maar
daar tegenover hebben de plannen van de
K. N. I. L. M. reeds zeer concreten vorm
aangenomen en wacht men werkelijk met
ongeduld op het afkomen van de vergun
ning.
Daarin is nieuwe vertraging ontstaan door
de verandering, die verleden jaar in den
status van de Philippijnen is gekomen toen
de Vereenigde Staten de Philippijnen een
groote mate van autonomie toekenden. Deze
autonomie is echter nog niet volkomen,
zoodat op het oogenblik de Attorney-general
van het hoog gerechtshof te Washington zich
bezig houdt met de vraag, of het geven van
toestemming aan de K. N. I. L. M. behoort
tot de competentie van de regeering te Was
hington of van die te Manilla. In beide ge
vallen staan de kansen erg gunstig,
want de vice-president der Philippijnen,
Emanuel Quezon, is Nederland goed gezind
en ongetwijfeld zal de besprekingen, die de
heer Nieuwenhuis thans met hem zal heb
ben, bijdragen tot bespoediging van de ge
vraagde beslissing.
Indien deze afkomt zal de K. N. I. L. M.
ten spoedigste overgaan tot het openen van
een wekelijkschen dienst op Manilla, aan
sluitende op de aankomst van de Clippers
en tevens aansluiting gevende op den dienst
BataviaAmsterdam der K. L. M., die on
getwijfeld profijt van deze verbinding zou
trekken.
Zoodra deze mogelijkheid werkelijkheid
is geworden, wordt de oude kwestie weer
actueel, die betrekking heeft op de verbin
ding door de lucht van Nederlandsch-Indië
met Australië. Nog steeds heeft de Neder
landsch-Indische regeering de vurig ver
beide toestemming van het Australische gou
vernement niet verkregen, doch jhr. Ren
dorp was van meening, dat de aspecten gun
stiger waren dan tevoren.
Op den duur zou de Australische regeering
ons haar toestemming wel niet onthouden,
vooral wanneer door een Nederlandsche
luchtlijn tusschen Manilla en Soerabaja een
snelle verbinding tusschen de Vereenigde
Staten en Australië, dank zij de Clipper
diensten mogelijk zou zijn geworden. De
Clipper-vliegbooten vliegen in vier dagen
via Honoloeloe, de Midmay-eilanden en
Guan naar Manilla, vandaar naar Soerabaja
duurt twee dagen, en via Timor, Koepang
kan over Port Darwin in drie en een halve
dag Melbourne bereikt worden, zoodat per
vliegtuig een verbinding van Amerika naar
Australië, die thans drie weken duurt, bin
nen tien dagen tot stand kan komen.
De verdere reis van Ekins.
Zooals reeds is medegedeeld, zullen de
Amerikaansche Clipper-vliegbooten na hun
geslaagde postvluchten over den Stillen
Oceaan met ingang van 16 October voor de
eerste maal passagiers gaan vervoeren op
de reis ManillaSan Francisco,. welk feit
min of meer aanleiding was tot den snel
heidswedstrijd, welke de Amerikaansche
journalisten thans om de wereld maken. Er
ligt te Manilla echter nog een tweede Clip
per, die op 13 November a.o naar San Fran
cisco zal vertrekken en voor de laatste maal
een postvlucht zonder passagiers zou maken.
Het schijnt, dat de heer Ekins echter toe
stemming heeft verkregen om reeds met
dezen Clipper als passagier mee te gaan, in
welk geval hij Dinsdag a.s. reeds van Ma
nilla vertrekt en dan inderdaad een niet
meer in te halen voorsprong krijgt op zijn
beide concurrenten, die vrij zeker den eer
sten passagiers-clipper van 16 October niet
meer kunnen halen en den niet eerder dan
21 October van Manilla kunnen vertrekken.
Ekins, die thans de leiding heeft in den
race om de wereld, heeft gisteren pech ge
had.
Volgens te New-York ontvangen berichten
moest de „Hawaiian Clipper", waarmede hij
i Manilla naar San Francisco zou reizen,
zijn vertrek vier en twintig uur uitstellen
tengevolge van een Tailoen.
Leo Kieran en mej. Kilgallen zijn inmid
dels m Rangoon aangekomen en zullen nog
naar Bangkok gezamenlijk reizen, waarna
Kieran naar Penang zal gaan en mej. Kil
gallen naar Hongkong, per speciaal vlieg-
De taifoen, die de „Hawaiian Clipper" heeft
opgehouden, is intusschen ook een strop ge
worden voor den „China Clipper", aange
zien dit toestel zijn vertrek van Wake Is-
land een dag had uitgesteld om n Jtegem
S komên'DaW^ClipPer'' °P Gu"
z!in nT dln8smogelijkheden hier
zyn n.1. van dien aard, dat de gronddiensten
met onvoldoende personeel zijn bezet om bii
eventueel zwaar weer beide toestellen te
kunnen verzorgen. le
De Nieuw-Zeelandsche aviatrice
Jean Batten is te 1.13 Greenwich-tijd
e Port Darwin aangekomen. Met 24
uur en 16 minuten heeft zy het re
cord voor den afstand Engeland—
ustrahe, dat op naam stond van den
ustralischen vlieger Broadbent, ver-
beterd.
Jean Batten vliegt naar Nieuw-
Zeeland.
De aviatrice Jean Batten heeft haar
vucht voortgezet naar Nieuw-Zeeland
Hoewel het vliegen over de zee van Tas-
manie meer dan gewaagd wordt geacht
zyn de autoriteiten van meening, dat 2
haar vertrek niet konden verhinderen.
ONZE FOSTVLUCHTEÏT -
De „Edelvalk" (thuUr.i A
geland. 9.25 uur (A. T.)?e^ in R0me
De Perkoetoet (uitreis) fe
aangekomen. Singapo^
JAPANSCH MILITAIR VLlFr-rr
Tokoegawa, commandant
lofdkwartier van de luchtm ^an
den dood ontsnapt, toen het tS,is a*n
mede hy m Korea reisde h;i waar.
ii:-~:.u Uu een -- -
landing vernield werd. Drie een nood.
inzittenden werden min of nTn de »cht
gewond. eer ernstig
nAUAANSCB=AARIRAAD
De It. ministerraad heeft Zaterda» a
stelling van een raad voor de i,,?v?e in"
goedgekeurd. Het orgaan zal advie n
ton uitbrengen over luchtvaartkwe?"
Voorzitter is de minister van Inch*!0*
In geval van mobilisatie houdt de r! Üar'
te functionneeren. aa«op
(Niet officieel)
5de klasse, 13de Ifet
Trekking van Maandag 12 October lm
Hooge Prijzen 1338
1000— 7344 12154 16281 18030
400393 529 4908 6406
200.- 786 1911 4691 11676 19176 105»
100.- 113 713 4453 5225 7312 84r?L
10172 11961 15397 17659 17935 18077 191® 3
19931
Prijzen van 70.—
46 48 63 86 159 230 ïfln
303 305 354 388 484 604 769 ,ivü
1140 1152 1179 1316 1393 1405 I497 \Z
1549 1713 1895 1909 2145 2246 2248
2268 2305 2345 2377 2446 2592 2807 a*
2886 3000 3022 3241 3256 3363 3446 22
3498 3568 3630 3958 4005 4066 4076 41»
4135 4145 4206 4422 4439 4636 4679 4»,
5218 5264 5268 5322 5385 5661 5924 wL
6334
6418 6453 6484 6542 6631 6746 703( «g.
7082 7096 7102 7156 7262 7342 737J 73?
7475 7578 7586 7670 7683 7726 7875 79»
8048 8066 8095 8276 8391 8405 8414 850}
8589 8715 8733 8767 8857 8888 8966 BH
9348 9352 9382 9654 9783 9978 10017 10»
10340 10383 10405 1 0469 10506 10575 10579 loon
10638 10669 10741 10786 10879 10993 11030 11W
11057 11142 11385 11433 11485 11519 11644 IR»
11845 11848 11969 11989 12177 12203 12280 1»
12476 12495 12498 12555 12796 13119 13166 UB
13228 13340 13441 13558 13607 13679 13741 Wü
13850 13866 13875 13961 14135 14156 143» Hffl
14656 14679 14866 14910 14947 14976 150881»
15336 15558 15573 15635 15672 15821 15823 ar.
15940 16000 16042 1 6197 16207 16217 16345 UK
16638 16783 16853 17039 17089 17122 17148 11»
17263 17405 17427 17447 17509 17510 1781J ITO
17893 18033 18100 18144 18164 18262 18586 18810
18969 19103 19124 19181 19239 19249 19400 1945S
19669 19720 19729 19756 19866 19930 20024 20067
20141 20196 20236 20264 20652 20668 20912 20916
20917 20949 20992
Nieten
31 76 87 94 157 169 180 101
275 276 309 330 372 404 437 ttï
501 530 615 633 666 681 712 Nó
757 809 823 912 917 940 940 941
974 1024 1031 1033 1043 1095 1100 1113
1132 1139 1146 1162 1176 1192 1194 1363
1387 1406 1440 1473 1476 1520 1553 154!
1698 1702 1706 1753 1769 1791 1831 139:
1915 1 923 1947 2053 2060 2147 2238
2310 2333 2466 2472 2509 2511 2550 25£
2623 2625 2627 2645 2648 2682 2767 273
2805 2818 2843 2908 2910 2924 2928 293
3005 3028 3044 3062 3091 3118 3124 314
3164 3186 3190 3230 3259 3262 3274 333.
3362 3365 3374 3456 3490 3507 3614
3628 3666 3667 3716 3775 3783 3828
3922 3949 4027 4153 4181 4241 4261 43.
4338 4397 4419 4464 4487 4500 4506 451
4532 4559 4578 4593 4659 4698 4759 47t
4818 4880 4888 4890 4944 4989 4998 501
5030 5142 5198 5254 5304 5324 5356 63.
5403 5419 5524 5530 5545 5594 5610 56.
5681 5689 5882 5918 5967 6038 6068 60
6090 6098 6147 6151 6165 6168 6176 61'
6182 6221 6261 6300 6304 6312 6344 64
6515 6580 6589 6617 6651 6751 6800 69.
6912 6914 7018 7105 7118 7204 7210 1Z
7233 7244 7267 7288 7304 7328 7332 73.
7444 7452 7484 7497 7541 7588 7625
7649 7650 7666 7696 7697 7742 7747 Ti'
7769 7781 7790 7793 7810 7838 7856
7869 7947 7960 7991 8003 8006 8018
8045 8050 80$5 8056 8067 8086 8106
8163 8214 8238 8242 8248 8258 8296 83
8336 8338 8411 8449 8476 8479 8482 83
8529 8562 8626 8636 8660 8669 8703 8'
8721 8726 8730 8758 8899 8906 8910 8-
8920 8977 9029 9033 9056 9117 9122
9158 9217 9224 9260 9263 9270 9286
9383 9424 9453 9458 9483 9484 9551
9617 9640 8686 9725 9736 9832 9833 8.
8864 8867 9878 8922 9955 10000 10010 M
10024 10039 10054 10061 10110 10139 10153 10-
10278 10280 10285 10293 10389 10387 10419 JJ-
10482 10487 10512 10548 10559 10601 10609 W;
10664 10703 1078C 10817 10851 10873 10891
11055 11141 11160 11172 11227 11314 11355 jjj
11429 11440 11456 11500 11511 11518 115»
11559 11633 11643 11654 11697 11719 11722 U;
11731 11743 11764 11769 11791 11806 11817 U
11988 12020 12023 12046 12050 12070 120» j*
12130 12142 12164 12179 12217 12261 12306 U
12367 12386 12401 12453 12454 12473 12493 U
12515 12552 12580 12614 12618 12625 127» 1-
12712 12719 12747 12869 12997 13009 13»»
13175 13198 13222 13241 13274 13277 132»
13323 13334 13379 13436 13469 13493 13495
13583 13646 13671 13711 13718 13764 137»
13805 13819 13882 13886 13891 13910 139W
13949 13980 14012 14040 14055 14068 140®
14168 14179 14195 14215 14232 14233 14247
14279 14288 14382 14405 14456 14482 145»
14562 14616 14638 14700 14753 14766 147»
14879 14892 14067 14982 14998 15029 15»»
15079 15100 15123 15143 15155 15206 1523
15290 15291 15298 15311 15353 15355 15*» j5
15530 15548 15671 15590 15553 15679 lJ®0
15782 15813 15839 15880 15882 15906 159
15972 15978 15986 16005 16013 16146 1®
16335 16343 18391 16404 16414 16431 j°
16472 16500 18528 16609 16615 1661® 1» j7.
16773 16831 16833 18969 17030 1703® j' j7;
17158 17160 17178 17194 17197 17236 1'- Jl5
17323 17380 17392 17406 17412 17435 j' J7É
17507 17522 17558 17563 17580 1765® 1 j7t
17705 17753 177U9 17815 17825 17832 1' j6]2
17921 17952 17953 17972 18021 1804® 1 J(j3i
18127 18134 18138 18226 18274 18316 i J85-
18378 1846* 18473 18489 18514 18517 J((.
18584 18624 18628 18636 18702 187®® j jjS^
18937 18940 18960 18982 18998 19049 jjj«.
19226 19227 19242 19247 19294 193« jjjC
19389 19415 19433 19466 19459 19488
19507 19512 19613 19526 19532 1953® 1960-
19581 19619 18641 19651 19728 19783 jol-
19816 19913 19958 19968 20016 200® - j()5
20175 20201 20208 20249 20260 2M7»
20359 20366 20382 20384 20393 2041'
20505 20526 20530 20607 20629 2064»
20800 20846 20879 20893 20945 209® 1*
Verbetering 5e klas, 1®« HJ8'1 1
wet t 70y-,