Het groene oog van Baa-AI. HE, HOOREN DIE TWEE BIJ ELKAAR? Bom-aanval op Finsch schip Branden. Verkeersongelukken. Op korten afstand van het schip zijn vijf bommen in zee terecht gekomen. Gisteren is in de Rotterdamsche haven aangekomen het Finsche stoomschip Rolfs- borg, dat op zijn reis van Mersina (Turkije) naar Rotterdam een angstig avontuur heeft meegemaakt, welk avontuur echter nog goed is afgeloopen. Een vermoedelijk Spaansch regeeringsvliegtuig heeft n.1. vijf bommen in de onmiddellijke nabijheid van het schip ih zee doen neerkomen. Aan één dezer bom men is de Rolfsborg maar ternauwernood ontkomen. Het vliegtuig is dadelijk daarop verdwenen. Een onderhoud met den eersten stuurman. Wij hebben gistermiddag, aldus de N.R.C., een onderhoud met den eersten stuurman van het in de Rijnhaven aan boei 16 gemeerd liggende schip gehad. Deze vertelde ons het volgende Den tweeden Februari zijn wij met een lading graan van Mersina vertrokken, met bestemming naar Rotterdam en Hamburg Op Zaterdag 13 Februari waren wij in de nabijheid van Kaap Menez aan de Algiersche kust. Om kwart over twaalf bevond ik me met den roerganger op de brug; bovendien was één man achteruit op het dek aan het werk. Verder was er niemand boven, want de anderen waren èf aan het middagmaal, of wel zij hadden dienst op de stookplaat of in de machinekamer. Eensklaps werden wij opgeschrikt door een oorverdoovenden knal aan bakboord en op hetzelfde moment zagen wij daar, op on geveer 150 meter afstand van het schip een waterzuil heel hoog opspatten. Nog voor wij goed wisten, wat er aan de hand was, klonk er een tweede slag en opnieuw zagen wij een waterzuil, nu iets dichterbij. Dadelijk daarna zagen wij een vliegtuig, dat von groote hoogte in duikvlucht recht op ons aankwam. Het scheerde over het schip heen, zwenkte en liet daarop kort na elkaar drie bommen vallen. Het bevond zich op dat oogenblik aan stuurboord van ons schip, maar ten gevolge van de enorme voorwaart- sche snelheid zelden als het ware de bommen over ons schip heen, om aan bak boord in zee te vallen. Daar explodeerden zij met een geweldigen knal en telkens sloeg een waterzuil hoog op. De laatste bom ging op een hoogte van amper 10 meter over d.en schoorsteen van het schip heen en kwam op nauwelijks 15 meter van de Rolfs borg in zee terecht. Deze bom veroorzaakte een waterzuil van zeker 200 meter hoogte. Wolken schuim en een regen van druppe'.s sloegen over heel het schip. Tengevolge van den luchtdruk verloren wij drieën, die aan dek waren, ons evenwicht. De waterzuilen veroorzaakten bovendien zulk een deinig in de zee, dat het schip een tijdlang allerlei on gewone bewegingen maakte. Het viegtuig is dadelijk daarop doorge vlogen. Op een der vleugels konden wij als merkteeken de letter M onderscheiden. Wy hebben dadelijk de juiste positie van het schip bepaald. Deze bleek 36 gr. 54' N B. en 1 gr. 50' O.L. te zijn. Het geheele avontuur heeft slechts enkele minuten geduurd. Voor dat de overigen opvarenden goed en wel aan dek waren, was het vliegtuig al weer verdwenen Tot zoover het relaas van den eersten stuurman. De Rolfsborg, ex-Kolsbergg, ex-Skard meet 1814 ton. Het schip behoort toe aan de reederij J. A. Zachariassen en Co. te Nijstad. Het werd in 1915 te Frededikstad gebouwd. De bemanning bestaat uit 22 koppen. NEDERLANDSCH TANKSCHIP BIJ FORMOSA AAN DEN GROND. De bemanning gered. Het A.N.P. meldt uit Tokio, d.d. 23 Febr.: Het Nederlandsche tankschip Angelina, dat 2086 ton meet en door de Rising Sun Company was gecharterd, is vanochtend ter hoogte van Formosa gestrand Het schip Werd ernstig beschadigd. De acht Nederlandsche officieren en de uit dertig koppen bestaande Chineesche be manning werden gered. Het schip is eigendom van de Neder- landsch-Indische Tankstoomboot maatschap- Pij te 's-Gravenhage. De Angelina is een twee schroefs-motor- schip, in 1931 gebouwd bij de Nederland sche Dokmaatschappij te Amsterdam. Het schip was op 20 Januari te Foetsjau aange komen voor het lossen van een gedeelte van de lading, AANBESTEDING ZUIDERZEE WERKEN. De waarnemend directeur-generaal der Zuiderzeewerken heeft heden aanbesteed het 1,1 aken van deelen van den Meerdijk van den Noord-Oostelijken polder, met bijko mende werken, in perceelen en combinaties daarvan. Het laagst werd ingeschreven door S. ten H°kkel Huinink en I. v. d. Velde te Haar- «m en Oeastceest voor perceelen: l. s 3.000.000, 2. 2.900.000, 3. f 2.900.000, 4. 2-400.000; IJ. van Wijngaarden, N.V. C; J. van der Hoeven en A. J. van Haaften te s-Graven- hage, voor: perceel p f 1.381.000, perceel q 877.000; N.V. Maatschappij tot uitvoerenvanzui derzeewerken te Wieringen: perceel s 1.130.000. VOLENDAM MAAKT SCHOENEN. Broodwinning voor visscherszonen. „Er schuilt in ieder mensch een latente kracht, die verder strekt dan de dagelij k- sche ijver voor het levensonderhoud. Het ia de kracht tot grooter daden, die in den mensch ontwaakt, als de stormklok wordt geluid en het gevaar van ondergang dreigt Deze kracht heeft Volendam gevoeld, toen het belang van het Nederlandsche volk van de v.sschersbevolking het offer eischte van zijn geliefd beroep. Volendam wilde niet ten onder gaan". Met deze woorden begon de burgemeester van Edam en Volendam, de heer J. Kolf schoten, Dinsdagmiddag een toespraak, ter gelegenheid van de opening van een nieuwe schoenfabriek te Volendam. Toen het visschersbedrijf achteruitging, heeft Volendam uitgezien naar nieuwe wegen. Voor de mannen, die op de botters hun brood niet meer konden verdienen, zochten ondernemende lieden bron van ver diensten te scheppen door de stichting van industrieën. In de afgeloopen jaren zijn aldus opgericht een fabriek tot verwerking van paardenhaar en een confectiefabriek, waar in te zamen ongeveer zestig personen werk vinden. Het was een Volendamsch schoenwinke lier, Jaap Veerman, die op de gedachte kwam een schoenenfabriek in Volendam op te richten. In Augustus 1933 voerde hij de eerste besprekingen en in 1934 kon hij met tien arbeiders in een oude timmermans werkplaats het werk aanvangen. In dat jaar werd de N.V. Schoenfabriek Volendam op gericht. Aanvankelijk bepaalde de productie zich tot klompensokjes, dat zijn de leeren muiltjes, die de Volendammers in hun klom pen droegen. Geleidelijk ging de fabriek over tot den aanmaak van modern schoen werk voor baby's en kinderen. In October 1936 werd een nieuwe fabriek betrokken. De proefperiode was voorbij en de directie wierp zich met kracht op de bin- nenlandsche markt. Reizigers reizen het land af en ook op de jaarbeurs zijn de Vo- lendamsche schoenen verschenen. De fabriek heeft thans een wekeljjksche productie van 2200 paar. Zij biedt de mogelijkheid de pro ductie tot meer dan 4000 paar per week uit te breiden. Het bedrijf is met particulier kapitaal op gericht. De overheidssubsidie, welke zij ont vangt, bestaat in een opleidingstoelage, welke krachtens de Zuiderzeesteunwet van het vakonderricht aan visscherszonen wordt uitgekeerd. Gister is deze fabriek, waar ruim zestig visscherszonen hun brood verdienen, plech tig geopend. In een bijeenkomst heeft burge meester Kolfschoten, die de onbezoldigde functie van president-commissaris bekleedt, de beteekenis van deze industrie voor de werkverruiming in het door de afsluiting der Zuiderzee zoo zwaar getroffen dorp toe gelicht. De beide directeuren, de heeren J. Veerman en A. G. Kuiperie bedankten allen, die aan de totstandkoming hadden meege werkt, in het bijzonder den heer J. de Boer, die het initiatief financieel heeft gesteund. Bevriende relaties voerden nog het woord en wenschten de fabriek succes. De fabriek werd daarna door den burgemeester ge opend door het doorknippen van een lint, waarop de genoodigden het inwendige be zichtigden. Volendam, waar de tradities van het vis- schersvolk zoo lang veilig waren, verandert. Terwijl de oude visschers met hun ver weerde koppen en wijde zeemansbroeken ledig loopen in de straatjes, werkt binnen in een van ijzer en baksteen opgetrokken loods het jongere geslacht in overalls aan ratelende machines. Een enkele draagt nog zijn duffelsche jasje met zilveren knoopen bij het stikken van telkens één naadje. De jongeren verdienen hun brood POLITIEKE HARTSTOCHTEN TE UTRECHT. Politie grijpt in. Aan de Lange Viestraat te Utrecht staat een schutting, waarachter gebouwd wordt in verband met de verbreeding van dezen belangrijken verkeersweg. Dit verkeer is evenwel des avonds maar heel gering, een omstandigheid waarvan een voorbijganger gebruik dacht te maken om gauw even een biljet van de N.S.B. van de schutting af te trekken. Hij werd evenwel gezien, en tot zijn ongeluk juist door iemand die met dfte be weging sympathiseerde. Kan het toevalhgei? Deze laatste voorbijganger maakte zich ov ei de destructieve uiting van de politieke ge voelens van den ander zoo kwaad, dat ij hem aanvloog en een stomp op het oog gaf, die leelijk aankwam. Het slachtoffer moes in het ziekenhuis worden verbonden. En de politie, die er zich toen ook in mengde, nam den beschermer der heiligste goederen mee naar het bureau, waar proces-verbaal tegen hem werd opgemaakt. MR. j. A. A. BOSCH t. Oiid-vice-president Hoogen Raad der Nederlanden. Na een ongesteldheid van eenige maan den is hedennacht te Den Haag in den ouderdom van 81 jaar overleden mr. J A. A Bosch, oud-vice-president van den Hoo gen Raad der Nederlanden. De teraardebestelling van het stoffelijk overschot zal plaats vinden, Zaterdag a.s., om elf uur op Oud Eik en Duinen. VOSSEN OP DE NOORD-VELUVE. Er komen op de Noord-Veluwe in den laatsten tijd in de bosschen nog al vossen voor. Duiven, kippen en konijnen worden door Reintje buit gemaakt. Ook wilde konij nen en hazen worden haar slachtoffer. Men vreest, dat de wildstand hierdoor op den duur sterk zal afnemen. 16-JARIGE JONGEN GEARRESTEERD Te Den Haag is een 16-jarige jongen ge arresteerd wiens aanhouding door de politie te Amsterdam was gevraagd daar hij een klein bedrag ten nadeele van zijn patroon had verduisterd. De jongen is naar Amster dam overgebracht. LIJK VAN VROUW GEVONDEN. Politie vraagt inlichtingen Gisteren is uit een der vijvers in het Oos terpark te Amsterdam het lijk opgehaald van een onbekende 50- tot 60-jarige vrouw, kort en gezet, met een rechter kunstarm gekleed in een blauwen mantel met donker bruine bontkraag en idem manchetten, bruin gebreid mutsje en lage zwarte schoenen met knoopriempje. De commissaris van politie in de zevende sectie verzoekt hun, die omtrent deze vrouw inlichtingen kunnen verschaffen, zich aan zijn bureau Linnaeusstraat 121 te willen melden. PAARD GESCHROKKEN VOOR STOOMWALS. De berijder, een militair, ernstig gewond. Gistermiddag een militair van het regi ment veldartillerie te paard op den Biltschen straatweg te de Bilt. Op een zeker oogen blik schrok het dier voor een stoomwals, waarmede men aan het werk was voor de asphalteering van den weg. Het deed een zij sprong, waardoor de berijder werd afge worpen en het dier zelf voor een aanrijden de personenauto terecht kwam. Het paard werd door den wagen aangereden en was onmiddellijk dood. De militair, die van het paard was gewor pen, bleef bewusteloos liggen. Een juist voorbijkomend geneesheer verleende de eerste hulp, waarna het slachtoffer ernstig gewond naar het militair hospitaal te Utrecht werd overgebracht. CENTRALE BOND VAN P.T.T.- PERSONEEL. In het te Utrecht voortgezette vakgroe pencongres van den Centralen bond van Ne derlandsche Post-, Telegraaf- en Telefoon personeel (C.B.P.T.T.) heeft de heer D. Stof fels, redacteur van het bondsorgaan, ver schillende exploitatiewijzigingen besproken die in de laatste jaren bij het staatsbedrijf der P.T.T. hebben plaats gevonden. Het dienstbetoon van het P.T.T.-bedrijf in Nederland is, naar de inleider opmerkte, sterk verbeterd en mede door de toewijding, die het personeel in al zijn geledingen be tracht, is het rendement van het bedrijf be duidend opgevoerd. Naar de meening van het vakgroepencon gres behoort echter de bedrijfswinst het be drijf en zijn personeel ten goede te komen en is thans de tijd gekomen om de jaarlijk- sche extra-afdracht aan de schatkist, welke over de laatste 7 jaren nu reeds plüs minus veertig millioen gulden heeft bedragen, te beëindigen. Het personeel mag nu zeker een deel van de winst voor zich opeischen om althans de ergste mistoestanden te doen ver dwijnen. Besloten werd in deze richting werkzaam te zijn. ZWARE BINNENBRAND TE GRONINGEN. Gisteravond om half tien werd brand ont dekt in de slagerij van den heer P. Olthoff, aan de Kerklaan te Groningen. Het vuur was tijdens afwezigheid der bewoners ontstaan in de kamer achter den winkel. De spoedig aanwezige brandweer die door een geweldi ge rookontwikkeling van rookmaskers ge bruik moest maken, tastte de vlammen met drie stralen aan. Na drie kwartier was zij het vuur meester. Aan den achterkant brandde het benedenhuis grootendeels uit. De winkel bleef gespaard. De schade wordt door verzekering gedekt. JONGETJE DOODGEREDEN. Gistermiddag is in de Maliebaan te Utrecht een jongetje van acht jaar, dat plot seling den Middenweg overstak door een auto aangereden. Voordat de bestuurder tijd had om te remmen, was het ongeluk ge schied. De knaap kreeg een hevigen klap van bumper en radiator van de auto en smakte tegen de straat. Ernstig gewond is het jongetje naar het stads- en academisch ziekenhuis vervoerd, waar het na aankomst is overleden. Ouchtuaact DE POSTVLUCHTEN. De Perkoetoet kwam op de uitreis te Jodhpoer aan. De Kievit bereikte Bandoeng. Op de thuisreis landde de Rietvink te Bag dad. HET ECHTPAAR LINDBERGH IN BOMBAY. Kolonel Lindbergh en zijn echtgenoote zijn gisteren om 13.10 uur te Bombay ge land. ONONDERBROKEN VLUCHT BERLIJNBRAZILIË Uit een brief van de Duitsche aeroclub aan de aeroclub van Brazilië blijkt, dat plannen ontworpen zijn voor een Duitschen vlucht van Berlijn naar Rio de Janeiro of naar Porto Alegre, teneinde te trachten een nieuw record te vestigen op den langen af stand zonder tusschenlanding. DE DJALAK NAAR INDIE VERTROKKEN. Hedenmorgen is het K.L.M.-vliegtuig Djalak om half acht van Schiphol naar In- dië vertrokken. Zes passagiers hebben voor deze reis ge boekt, t.w. een pasagier voor Allahabad en een voor Karachi. In Rome stappen vier passagiers in, n.1. twee pasagiers voor Singapore en twee voor Karachi. Het vliegtuig heeft 105.127 K.G. goederen, 348.629 K.G. briefpost en 38.630 K.G. pak- ketpost aan boord. Onze JCoiomëti AANSLAG OP EEN REIZIGER IN NIEUW-GUINEA. De op Noord-Guinea reizende Duitscher, de heer T. N. E. Schoch, is vermoedelijk door een geweldadigen aanslag gedood. De heer Schoch arriveerde in het begin van 1936, komende van Makassar, in Sorong (Noord Nieuw-Guinea). Hij stak vandaar op 7 Sept. over naar Manokwari, ondanks waar schuwingen van het B.B. en na onderteeke- ning van een verklaring dat de tocht geheel op eigen verantwoordelijkheid ondernomen werd en hem dóór het bestuur geen bescher ming of hulp kon worden toegezegd. De heer Schoch die met enkele koelies reisde, werd op 26 September van het vorige jaar voor het laatst gesignaleerd te Sedjoi. DE G.G. NAAR BANDOENG. Hartelijke ontvangst. De gouverneur-generaal, mevr. Tjarda van Starkenborgh, hun oudste dochter, de algemeene secretaris, de heer Kiveron, de intendant van het paleis, kapitein de Bie en de adjudant-luitenant van Vreeswijk, zijn vanmorgen met een gewoon lijntoestel van de K.N.I.L.M., een Douglas, voor een kort bezoek naar Bandoeng vertrokken. Het ge zelschap werd uitgeleide gedaan door den vice-president van den raad van Ned.-Indië, den resident van Batavia en den assistent resident en regent van Meester Cornelis. De heer Versteegh, waarnemend directeur van de K.N.I.L.M., begeleidde het gezelschap tot Bandoeng. De gouverneur-generaal zal 27 Febr. met het gewone middag-toestel van de K.N.I.L.M. naar Batavia terugkeeren. Het gezelschap van den gouverneur-gene raal werd bjj aankomst te Bandoeng ver welkomd door den resident en andere plaat selijke autoriteiten. Men begaf zich naar het huis van den resident, waar een eerewacht stond opgesteld; de alndvoogd complimen teerde den commandant met de houding van de troep. Bij aankomst van den gouverneur- generaal werd het Wilhelmus gespeeld. Ver volgens bracht het gezelschap bezoeken aan het instituut Pasteur en aan de sterrewacht. In de stad werd veelvuldig gevlagd. Spoet W ielrennen. DE ZESDAAGSCHE TE ROTTERDAM. De dinsdagavond heet al jaren lang de meest geschikte uitgangsavond voor de Rot terdammers, zoodat de verwachtingen ten aanzien van de publieke belangstelling bij de ondernemers nog al hoog gespannen wa ren. Maar heelemaal hun zin kregen ze niet, want om acht uur vertoonden de tribunes nog tal van leege plekken, in het veld was nog niet de geringste emotie te bespeuren. De renners fietsten heel gemoedelijk hun rondjes op de latten, terwijl hun tenue er ook nog niet op wees, dat de wedstrijd weer in vollen gang was. Tegen negen uur ver loor de jury haar lankmoedigheid: ze gelastte den renners hun trainingbroeken uit te trek ken en er rekening mee te houden, dat de wedstrijd opnieuw een aanvang had geno men. Niettemin kreeg men een volslagen herhaling van de gebeurtenissen van den vorigen avond te aanschouwen. Het publiek hield zich merkwaardig kalm en de renners hielden zich evenzeer gedekt. Om vijf over negen ging het de jury kennelijk vervelen, zij besloot een tiental temporonden in te leggen. Hierbij gold als bepaling, dat het koppel dat telkens het eerst over de streep ging ,drie punten kreeg en het koppel, dat de tweede plaats bezet met één punt be loond werd. De verschillende koppels ver deelden de buit eerlijk, alleen de Tilburgge- naren BakkerKremers behaalden een paar punten meer dan de rest van het veld. Wie gedacht had, dat er na deze temporonden welke eigenlijk als straf ronden voor de ren ners zouden kunnen worden beschouwd wat meer leven in de brouwerij zou kernen, vergistte zich. De renners bleven in een vrij kalm gangetje rondtollen. Inmiddels was de publieke belangstelling eenigermate aan gegroeid; maar dat ze overmatig groot was, kon toch niet gezegd worden. Om tien uur, toen de avondsprints werden verreden, was de stand van zaken nog precies dezelfde als die van 's middags vijf uur. Onmiddellijk na de laatste sprint trokken de van Kempen's er tusschen uit en in min der dan geen tijd hadden zij een ronde ge nomen, zoodat zij dus alleen aan den kop gingen, maar juist toen zij aansluiting had den gekregen, liepen de Belgen Bilïiet Buysse uit. Zij wonnen hiermede een ronde en voegden zich zoo bij de leiders. De jacht was thans weer in vollen gang en onder luid applaus slaagden de populaire Amerikanen WalthourCrossley er in een ronde van hun achterstand terug te nemen, hetgeen het sein voor Falck en Grundahl Hansen was, om er eveneens tusschen uit te trekken en een ronde uit te loopen. SchönPellenaars zagen toen in, dat zij zich ook nu moesten gaan roeren, onze land genoot trapte fel aan, Schön loste hem uit stekend af en het duurde niet lang, of ook dit koppel had een ronde genomen. Om kwart voor elf ondernamen de gebrs. van Kempen een nieuwe uitlooppoging, welke zij met succes bekroond zagen. Opnieuw stonden zij alleen aan den kop, op één ronde volgden op dat uur de koppels van Sch'ijn- delvan den Broek, de Hansens en Billiet Buysse. Op twee ronden lagen de koppels SchönPellenaars, ZimsKüster, Char- liervan der Ruit en WalthourCrossley. De situatie veranderde elk oogenblik. Een paar minuten later namen SchönPelle naars een ronde. De leiding wisselde om den haverklap; namelijks was het bekend ge maakt, dat drie koppels aan de spits gingen of de gebrs. van Kempen zagen een nieuwe demarragepoging met succes bekroond. Voer de derde maal gingen zij alleen aan den kep, de koppels BillietBuysse en de twee Han sens volgden op één ronde. De jacht, welke om half elf was aange vangen, duurde om elf uur nog onverminderd voort, doch de uitlooppogingen hadden niet meer dan groot succes van het eerste kwar tier. Omstreeks kwart over elf sloot het veld zich weer aaneen en was de rust terugge keerd. Daarna bleef het weer langen tijd rustig. Maar plotseling kwam er weer leven in dè brouwerij. Het was Jan Vroomen, die er vandoor ging en aangezien het peleton niet spoedig genoeg volgde, gelukte het hem om met zijn broer een ronde van hun grooten achterstand terug te nemen. Maar daarmede werd tevens een jacht ont ketend van een bijzonder fel karakter; waarin vooral de gebroeders van Kempen zich onderscheiden. Onze landgenooten slaagden er opnieuw in zich alleen aan den kop te plaatsen, maar dit duurde niet lang, want de Hansens, BillietBuysse en Char- liervan der Ruit stonden weldra ook weer aan het hoofd. Het Duitsch-Nederlanasche koppel SchönPellenaars liet daarop zien, dat het tot de allerbesten van het veld be hoorde, door met een sneltreinvaart het peleton te verrassen en mede aan den kop te komen. De beide Eindhovenaren van Schijndel en van den Broek toonden ook dat zij best mee kunnen, want hoe fel de jacht ook was, verder dan een ronde lieten zij zich niet terugdringen. Om 1 uur was de situatie zoo geworden, dat de kop door niet minder dan zeven koppels gevormd werd. De stand was toen: Aan den kop: 1. BillietBuysse 335 pnt., 2. Falck en Grundahl Hansen 291 pnt., 3. gebr. van Kempen 236 pnt., 4. van der Ruit Charlier 163 pnt., 5. van Schijndelvan den Broek 124 pnt., 6. ZimsKüster 116 pnt, 7. SchönPellenaars 97 pnt. Op één ronde: 8. WalthourCrossley 43 pnt. Op zes ronden: 9. BakkerKremers 78 pnt. Op zeven ronden: 10. MatenaHeslinga 71 pnt. Op acht ronden: 11. Gebr. Vroomen 159 punten. Gedurende het laatste gedeelte van den nacht onderging de stand niet de minste wijziging. Bij de neutralisatie, na 102 uur rijden, waren afgelegd 2011.254 K.M. R. V. „ALCMARIA". Zondag j.1. hield „Alcmaria een trainings wedstrijd over een afstand voor de A-klas- sers van 46,5 K.M., voor de B-klasse 37 K.M., en voor de C-klassers 28 K.M. Er werd ondanks den tamelijk sterken wind snel gereden door de A en B-klassers, doch de C-klasse kan beter. Jan Derksen reed na zijn val weer voor het eerst een wedstrijd op den weg mee en hij kan ook op een goeden wedstrijd terug- 4 153. Ze bevonden zich vlak bij een ne gerdorp. De neger die de wacht hield, had hen horen naderen door het kraken van struiken en takken. 154. Voorzichtig, fluisterde dokter Berg man. Eerst eens kijken wat het voor volk is, waarmee we te maken hebben. Dokter Bergman werd plotseling bleek van schrik.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1937 | | pagina 7