£uchtoaact
jemeeHlecadeH
JUiMicaius
Rechtszaken
jHacktÉecichten
Staatsloterij.
H. L. O. en ANIMO.
De wereldkampioen
schappen op den weg.
Marinevliegtuig neergestort.
OUDE NIEDORP
Proefproces uniformverbod
De kermis mag dan attractief zijn,
voor de H. L. O.-ers is ze niet zoo, dat
de trainingsavonden niet bezocht wor
den. Het was ook gisteravond weer
gezellig op het sportterrein en er werd
wel buitengewoon serieus geoefend. Het
is daarbij verheugend, dat ook de pres
taties vooruitgaan. En zoo mogen we
wel schrijven, dat velen, die een paar
maanden geleden begonnen zijn, thans
andere menschen zijn geworden. Zij
hebben aan den lijve gevoeld, hoe pret
tig en hoe nuttig de H. L. O.-oefeningen
waren.
Daar kwam gisteravond een deel
nemer bij ons. „Meneer, zei hij, ik heb
zoo prettig geoefend al die weken en het
heeft me zoo goed gedaan, dat ik graag
een gift zou willen geven, om het comité
te steunen".
Wij kregen de gift en namen die zeer
dankbaar aan. Het was de tweede, die
we kregen.
Intusschen heeft er gister een vergis
sing plaats gehad. Een der technische
leiders, de heer Bruinvisch, heeft n.1.
twee verschillende schoenen! Eén van
zijn wandelschoenen is helaas verwis
seld. Er is dus een H. L. O.-er, die ook
twee verschillende schoenen heeft.
Waarschijnlijk zal hij zijn vergissing
reeds bemerkt hebben.
Intusschen kan de vergissing hersteld
worden: als de bezitter van de wandel
schoen zich vanavond even meldt bij de
start van den wandeltocht (half acht bij
café van Doorn op den Straatweg), komt
alles weer in het reine en kan de heer
Bruinvisch vanavond de wandeling
meemaken.
Afgesproken dus?
Tenslotte nog iets over de inschrij
vingen.
We hadden het wel gedacht, dat er nog
enkelen zouden zijn, die zich na den
sluitingstijd zouden opgeven voor de
examens. Hun aantal is echter grooter
geweest, dan we gedacht hadden. Nog
gisteravond brachten w 10 nieuwe can-
didaten en natuurlijk zullen er Woens
dagavond nog wel meerderen zijn, die
zich aanmelden.
Echter, 't wordt nu toch werkelijk
langzamerhand tijd, om zich op te
geven. Er komt eens eew einde aan en
hoewel we iedereen graag ten dienste
zijn, er is tenslotte een grens.
Dames en heeren! Wacht dus niet te
lang meer. Schrijft in. Nog 26 candi-
daten, en van het H. L. O.-sportpark zijn
er 150, die straks zullen trachten, het
diploma te behalen!
Schutte, buiten zijn schuld, gedis
kwalificeerd.
De zon scheen op den vierden dag van de
wereldkampioenschappen wielrennen al
even vroolijk als op de voorgaande dagen.
Evenals bij de professionals was de start
voor de wegwedstrijden amateurs om acht
uur op het circuit van Lyngby bepaald. Er
stond weinig wind. In totaal vertrokken 56
renners voor 24 ronden, een totale afstand
van 204 K.M.
In de eerste ronde bleef de groote groep
bij elkaar en in den tijd van 13 min. 20 sec.,
met een gemiddelde uursnelheid van 37,3
K.M. kwam het geheele peleton na de eerste
ronde door. Ook in de tweede ronde bleven
allen bij elkaar. De Luxemburger Bidinger
verloor enkele seconden. In de derde ronds
nam de Belg Tack 200 M. voorsprong, ter
wijl ons land groote pech had door het feit,
dat ome beste rijder, Schulte, een lekken
band kreeg, waardoor hy minuut op het
peleton ten achter kwam. Na de derde ronde
kwam Tack alleen voorbij, direct gevolgd
door het peleton, op 1 min. 30 sec., door den
Luxemburger Bidinger, op 1 min. 35 sec.
door Schulte.
De verzorger de Graaf was den Amster
dammer tegemoet gereden om hem moed in
te spreken, dat hij zou volhouden, dat de
koers voor hem nog niet verloren zou zijn.
In de vierde rondt werd de Belg ingeloo-
pen en werd het tempo weer rustiger. Toen
na de vierde ronde het peleton voorbij
kwam, waren Schulte en Bidinger, die el
kaar gevonden hadden, een minuut achter.
Het was een gelukkige omstandigheid voor
Schulte, dat hy tezamen met Bidinger zou
kunnen trachten zyn achterstand in te loo-
pen. De vierde ronde werd afgelegd in 16
min. 45 sec., een totaaltijd van 53 min. 52
sec. In het uur werden afgelegd 38,2 K.M.,
een zeer behoorlijk tempo dus. Na de vijfde
ronde kwam het peleton in een langgerekt
veld door. Onze stopwatches noteerden voor
Schulte en Bidinger een achterstand van 38
sec., op het rechte einde van het circuit
konden de beide renners dus den staart van
de groote groep reeds zien. Nu was het een
gelukkig: omstandigheid, dat aan den kop
geen uitlooppogingen werden gedaan, zoodat
in de zesde ronde Schulte en Bidinger alle
gelegenheid kregen, dank zij schitterend
rijden van den Amsterdammer vooral, bij
de groote groep te komen. Maar direct daar
op kwamen drie man op kop, n.1. de En
gelschman Jones, de Oostenrijker Hoefner
en de Italiaan Cottur. Na de zesde ronde
kwamen Jones en Hoefner alleen door op
5 sec, gevolgd door den Italiaan Cottur, op
2 min. 15 sec. gevolgd door het langgerekte
peleton, waarin alle vier Nederlandsche I
renners, Schulte, ue Hoog, Demmenie en
Anneese meereden.
Een valpartij.
Na zeven ronden hadden Jones, Hoefner
en de Italiaan Cottur, die zich bij de beide
eersten gevoegd hadden, het eerst den af
stand afgelegd, op 46 sec. gevolgd door een
tweetal renners, den Zwitser Bolilger en den
Duitscher Hackebeil, die uit het groote pele
ton waren ontsnapt, gevolgd op 1 minuut
precies door het groote peleton. In de acht
ste ronde ontstond er een valpartij, waarvan
o.a. Anneese het slachtoffer werd. Zeven a
acht renners kwamen te vallen, enkele ma
chines gingen stuk en vooral de Franschman
Coudrain en de Engelschman Holmes had
den wel bijzondere pech door grooten acht-
terstand op te loopen. Na acht ronden
kwamen de drie leiders, Jones, Hoefner en
Cottur 40 sec. voor Bolliger en Hackebeil
door, op 1 min. 10 sec. gevolgd door een
peleton. Alle drie Nederlandsche renners,
Schulte, de Hoog en Demmenie, zaten nog
bij elkaar, terwijl, naar men weet, Anneese
door een valpartij een achterstand van een
ronde had gekregen.
In de negende ronde had Anneese kans
gezien een andere fiets te krijgen en voeg
de zich, toen de drie leiders voorbijkwamen,
bij hen. In deze ronden hebben de koerscom
missarissen in de volgauto's herhaaldelijk
getracht, den Amsterdammer te beduiden
dat hij gedubbeld was en dat hij dus vol
gens de reglementen uit den koers moest
gaan. Maar de Amsterdammer, die van mee>
ning was dat hij met de leiders zou kunnen
trachten zijn achterstand op het peleton in
te halen, bleef doorrijden, hetgeen de inlei
ding was van een zeer noodlottig incident,
waardoor alle kansen voor Nederland zou
den verdwijnen.
Het was opgevallen, dat de Engelschman
Jones niet zoo goed reed, terwijl bijzonder
opvielen de Italiaan Cottur en de Oostenrij
ker Hoefner. Deze drie kwamen door met
19 sec. voorsprong op Bolliger en Hackebeil,
gevolgd op 1 min. 20 sec. door het geheele
peleton.
In de tiende ronde gebeurde iets zeer be
langrijks. Bolliger en Hackebeil slaagden
er in de drie leiders in te halen, zoodat de
kopgroep thans uit vijf renners bestond.
Maar Tack en Schulte zagen, dat zij er
tusschenuit moesten gaan, om de kopgroep
van vijf te kunnen inhalen. Na de tiende
ronde kwamen de vijf leiders met 42 sec.
voorsprong op Schulte en Tack door, ge
volgd op 1 min. 20 sec. door het groote pele
ton.
Een incident.
In de elfde ronde gebeurde het zeer onaan
gename incident, dat een zwarte schaduw
zou werpen over dezen geheelen wedstrijd.
Anneese was, ondanks de vele waarschu
wingen van de vele koerscommissarissen,
toch nog doorgegaan, versterkt in de mee
ning, zooals wij reeds schreven, dat hy zijn
ronde achterstand zou kunnen inhalen. Hij
viel terug van de vyf leiders op Schulte en
Tack, die uitstekende pogingen deden, om
zich bij de kopgroep van vijf te voegen.
De koerscommissaris, de Duitscher Schir-
mer, heeft Schulte en Tack gewaarschuwd,
dat zij niet met Anneese mee mochten rij
den. Maar hebben de Amsterdamsche jon
gens en de Belg het Duitsch van den heer
Schirmer wel begrepen? Hoe konden zij bo
vendien op de hoogte zijn van den stand van
den koers en wat er met Anneese gebeurd
was? De wagens van de beide koerscommis
sarissen hadden zoo kunnen rijden, dat An
neese den pas tot verder rijden zou zijn afge
sneden. Nu geschiedde het volgende:
Schulte en Tack kwamen in deze
ronde, de elfde, met Anneese, bij de
vijf leiders. Bij het passeeren der offi-
ciëele tribunes werden Schulte en Tack
gediskwalificeerd en de heer Schirmer
ontzag zich niet, zich in een dergelijke
taal over het noodlottig misverstand
uit te laten, dat de Nederlandsche en
Belgische officials, wier beide renners
het meest gedupeerd waren, zich op
verontwaardigde wijze daarover uitlie
ten. Men had zeer scherpe maatregelen
tegen Anneese kunnen nemen, maar
men had nimmer Schulte en Tack. die
aan het incident part noch deel had
den, uit den koers mogen nemen.
Anneese had anderhalve ronde lang met
de drie leiders meegereden, in de negende
ronde. Waarom zijn de drie renners toen
ook niet gediskwalificeerd door de koers
commissarissen
Fouten van de leiding.
Wij hebben in die negende ronde, toen
Anneese het wiel van de drie leiders, Jones,
Hoefner en Cottur, pakte, langs het par
cours meegereden. Wij schreven reeds, dat
Schirmer trachtte, den Hollander te ver
klaren, dat hij gedubbeld was en dat hij
uit den koers moest gaan. Het Duitsch van
den heer Schirmer scheen de eenvoudige
Amsterdamsche jongen niet te begrijpen.
Daarop kwam de auto van den heer Srhir-
mer naar den tweeden wagen, waarin wij
toevallig hadden plaats genomen en ver
zocht aan twee Nederlandsche journalisten,
den landgenoot Anneese te beduiden, dat
hij uit den koers was. Het merkwaardige
was. dat dus de koers-commissaris. die de
leiding in handen had, er niet in geslaagd
was, een renner uit den koers te nemen
en het vroeg aan twee Nederlandsche jour
nalisten, die zich tenslotte niet met den
koers hadden mogen en kunnen bemoeien.
Dat hier dus grove fouten door de koers
commissarissen en in het bijzonder door
den Duitscher Schirmer zijn gemaakt, ligt
duidelijk voor de hand.
De verontwaardiging in het Nederland
sche kamp was buitengewoon groot, nu
onze beste rijder, die een buiengewone
kans had gekregen door zich met Tack bij
de vyf leiders te voegen, den koers te
winnen, uit den strijd was genomen door
een zeer noodlottig misverstand.
den Zwitser Bolliger, den Duitscher Hacke
beil, den Engelschman Jones. den Italiaan
Bisio en dan verder uit Sztrkati. Het tweede
peleton zette de achtervolging in en na de
vijftiende ronde was de tweede groep,
waarin zich de Hoog en Demmenie, de twee
resteerende Nederlanders bevonden en die
bovendien prachtig werk deden, slechts
1 y, minuut achter op zes leiders. Deze ach
terstand was na de zestiende ronde tot 55
seconden verkleind, in de zeventiende ron
de liep men wederom 15 seconden in, na de
achttiende ronde bedroeg de achterstand 25
seconden en in de negentiende ronde slaag
de de tweede groep er in op de eerste te
komen, zoodat een peleton van 16 renners
aan de laatste vijf ronden kon beginnen.
Het incident met Schulte en Tack.
Om nog even op het incident Schulte
Tack terug te komen, voordat de tweede
groep op de zes leiders was gekomen, had
men de beide Noren Saetrang en Ekaas in
gehaald, en met deze beiden, die dus een
ronde achter waren, en dus uit den koers
hadden moeten worden genomen, zette de
tweede groep de achtervolging in. Waarom
werden deze beide Noren ook niet uit den
koers genomen evenals Anneese?
In de kopgroep van zestien blonken, be
halve de beide Nederlandsche renners, in
het bijzonder uit de Duitsche kampioen
Scheller, de Zweed Ericsson, de Franschman
Coudairc, de Italianen Leoni en Cottur en
de Deen Soerensen. Na de 22ste ronde, die
zeer kalm was verloopen, kwam het geheele
peleton gelijk door evenals in de 21ste ronde,
welke wederom in een zeer rustig tempo
was verreden.
Twee ronden voor het einde lagen alle
zestien renners nog in het hoofdpeleton en
het zag er op dat moment naar uit, dat
waarschijnlijk in de sprint de beslissing zou
vallen.
(Voor uitslagen zie Laatste Berichten).
Paarden.
DRAVERIJEN TE DE WEERE.
Ingeschreven 17 paarden en opgekomen
16.
De uitslag was:
1 Pinkerton, ber. K. Bakker, eig. mevr.
Jakobs, Amsterdam.
2 Marie P., eig. en ber. J. Wagenaar,
Amstelveen.
3 Don Juan, eig. en ber. C. Stam, Obdam.
4 Othela, eig. J. Kuiper, ber. J. v. Leeu
wen, Bakkum.
Waterpolo.
D.A.W.—D.K.R.
Morgenavond in Pesie's Natuurbad.
Morgenavond zal D.A.W. I zijn derden
competitiewedstrijd moeten spelen uit de
serie promotie-degradatie wedstrijden 2e
klasse K. N. Z. B. en wel tegen D.K.R.
(Utrecht). De ploeg is op zijn sterkst sa
mengesteld:
Doel: van Straaten.
Achter: Soecker, Ruiters en Ooyevaar.
Voor: Stammes, Caarls en v. Beek.
Gisteravond speelde D.K.R. tegen Triton
en won met 60. (Keeper Leenheer van
Triton speelde niet mee).
ONZE POSTVLUCHTEN.
Te Jodhpur kwamen de „Ibis" op de uit
reis en de „Valk" op de thuisreis aan.
Morgen zal de „Wielewaal" van Amster
dam n. Batavia vertrekken. De bemanning
zal bestaan uit J. J. van Balkom (ge
zagvoerder), H. Dill (tweede bestuurder),
P. F. Hendriks (werktuigkundige) en Th. J.
Bellm, radiotelegrafist.
De Specht (gezagvoerder Stork) is gister
middag om 16.01 uur op Schiphol uit Indië
teruggekeerd.
Zes inzittenden omgekomen.
Tijdens nachtelijke oefeningen is in Cali-
fornië een Amerikaansche marinevliegtuig
verongelukt. Van de acht inzittenden kwa
men zes om het leven. De beide anderen
werden gewond.
Het verongelukte toestel behoorde tot het
type, waarmede, als een der modernste
machines, de massavluchten zijn onder
nomen naar Hawai en Panama.
VLIEGONGELUK IN ARGENTINIË.
Drie dooden.
Op 18 mijlen van San Luis (Am.) is een
vliegtuig van de Pan American Airways, dat
op weg was van Mendoza naar Cordoba,
neergestort en verbrand. Drie leden der
bemanning kwamen hierbij om het leven.
Zestien renners aan den kop, w.o. 2
Nederlanders.
Inmiddels ging de strijd, die veel interes
santer was dan die van gisteren van de pro
fessionals voort. In de kopgroep waren vele
wijzigingen gekomen. Van de vijftiende
ronde af vormde zich een groep van zes
renners, bestaande uit den Italiaan Cottur,
De raad van Oude Niedorp heeft, naar wij
in de N.H.Crt. lezen, een verzoek behandeld
van den heer G. Ligthart te Zijdewind om
de kermis op Zondag 12 Sept. te doen aan
vangen, welk adres door de commissie voor
de volksfeesten te Zijdewind gesteund werd.
B. en W. adviseerden afwijzend te beschik
ken. De raadsleden zetten allen hun stand
punt in deze uiteen. Uit breedvoerige discus
sies bleek, dat de meeningen ten zeerste uit
eenliepen. O.m. merkte de voorzitter, burge
meester van Baar op, dat dit jaar toch nog
geen goedkeuring van Ged. Staten verkregen
zou worden. Tenslotte werd besloten de mee
ning van de gemeentenaren af te wachten,
evenals een nadere motiveering van de ver
zoekschriften.
De kerktoren van Oude Niedorp werd op
nieuw gehuurd voor 75 per jaar, voor den
tyd van 5 jaar.
De gemeenterekening over 1936 werd con-
orm e advies van de raadscommissie tot
het nazien der
gemeenterekening voorloopig
vastgesteld op de volgende bedragen: ont-
d,'enSt f 75 "2.99: uitgaven
f 72.932.72 batig slot 2.640.27; ontvangsten
en kapitaaldïenst 30931.09-
31.051.09; nadeelig slot 120.
uitgaven
HINDERWET.
Bij besluit van heden is de beslissing op
het verzoek van G. P. Hemels, alhier, om
vergunning tot het uitbreiden van een
smederij in het perceel Lindegracht nr. 21,
verdaagd.
Alkmaar, 24 Augustus 1937.
Burgemeester en Wethouders van Alkmaar,
H. KLAVER, lo-burgemeester.
A. KOELMA, secretaris.
GEMEENTELIJK BUREAU VOOR
SOCIALE ZAKEN.
Bekendmaking.
De Directeur van het Gemeentelijk
Bureau voor Sociale Zaken deelt aan be
langhebbenden mede, dat gedurende het
tijdvak van Woensdag 25 tot en met Dins
dag 31 Augustus 1937 de volgende kleuren
bons geldig zijne
Margarinebonnen bruine kleur.
Gehaktbonnen paars met roode streep
Bak- en braadvetbonnen rose kleur.
Alkmaar. 24 Augustus 1937.
De Directeur voornoemd.
E. v. d. HEUVEL.
Door uitvoerig betoog vrijspraak
geëischt.
Op 30 Juni j.L heeft de „Sociaal-
Democratische-Harmonie P. J. Troel
stra" een groepje ouden van dagen, dat
een pleziertochtje had gemaakt, in Am
sterdam-Noord verwelkomd met mu
ziek. De harmonie werd daarbij vooraf
gegaan door het vereenigingsvaandel
waarop de bovengenoemde naam der
vereeniging als opschrift stond aange
bracht. Een agent van politie, die op
dracht had niet van de zijde der
harmonie een proef-proces-verbaal
op te maken, verbaliseerde den vaan
deldrager, die dientengevolge heden
morgen voor den Amsterdamschen kan
tonrechter, mr. v. d. Crone, verscheen.
Ter terechtzitting werd de vlag-in-kwestie
ontplooid. Zij was in hoofdzaak blauw, doch
vertoonde, naast geel en oranje, letters en
figuren in de bekende vuurroode kleur.
Daarnaast werd ook de oude vlag aan den
kantonrechter voorgelegd: een dundoek van
overwegend roode kleur, welke juist met
het oog op het uniformverbod door de
nieuwe, in hoofdzaak blauwe, was vervan
gen.
De ambtenaar van het openbaar mi
nisterie achtte de vlag een „opzichtig
onderscheidingsteeken, uiting gevend
aan een bepaald staatkundig streven"
en eischte f 6 boete of zes dagen hech
tenis.
Mr. Eskens, die als verdediger van den
verdachte optrad, betoogde in de eerste
plaats, dat de harmonie meer een muzikaal
dan een staatkundig streven heeft. Vervol
gens, dat men moet onderscheiden, onder
welke omstandigheden de vlag wordt ge
voerd.
De kantonrcehter merkte op, dat vrij
spraak op grond van dit tweede argument
de waarde van het vonnis als principieele
uitsprak zou te niet doen. Mr. Eskens legde
dan ook den nadruk op zijn derde argu
ment: dat namelijk de vlag geen onderschei
dingsteeken voor een staatkundig streven
kon worden genoemd. De kantonrechter liet
zich de staten der harmonie voorleggen en
daaruit bleek, in artikel 3, dat „het doel der
vereeniging is de propaganda voor de S.D.
A.P. en het N.V V. in Amsterdam-Noord te
steunen".
Vooral op grond van deze statutenbepa
ling maakte de kantonrechter uit, dat de
vlag inderdaad een onderscheidingsteeken
is, uiting gevend aan een bepaald staatkun
dig streven. Doch de wet eischt, dat het on
derscheidingsteeken opzichtig zij. Hoewel
groot en fel van kleuren, is de vlag volgens
de meening van den kantonrechter als on
derscheidingsteeken niet op
zichtig, weshalve vr ij spraak volgde.
Het openbaar ministerie zal vermoedelijk
hooger beroep aar.teekenen.
N.V. ALKMAARSCHE EXPORTVEILING.
ALKMAAR, 23 Aug. 1937. Op de heden
gehouden veiling werd betaald voor: Aard
appelen 1.80—2.80, Bieten 1.60—2.20,
Gele kool 2.20, Groene kool 3.605 20
Prei 2.60—3.60, Rabarber 1.80—2 60
Roode kool 1—1.60 en Uien 4.20, alles
per 100 K.G.; Andijvie 0.60—1.70, Bloem
kool le s. 10—17 2e s. 3—7, Kropsla
0.602.10, Knolselderie 2.10, Kom
kommers 1.503, Meloenen 6—24 en
Perziken 2—6.50, alles per 100 stuks:
Appelen f 36.50, Augurken 210.50,
Doperwten 2.50—4.50, Druiven 13—
f 24, Peren 38, Pruimen 3.508,
Snijboonen 2.507 en Tomaten 2—3,
alles per 100 pond: Peterselie 0.50—1,
Radens 1.10, Selderie 0.502.50 en
Wortelen 4.50—6.50 per 100 bos; Poste-
lein 1322 cent per bakje; Spinazie 1642
cent per bakje (8 pond); Enkele spercie-
boonen 1.40, dubb. spercieboonen 0.70
f 1.60 en Tuinboonen 0.50 cent per zak.
DE AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL
PRIJZEN.
AMSTERDAM, 24 Aug. 1937. Op de he
den gehouden aardappelenmarkt waren de
prijzen onveranderd. Aanvoer 149000 K.G.
BROEK OP LANGENDIJK, 24 Aug. 1937.
M000° K.G60Aardap^eT^n f^clfot6^
2.40—-f2.70 Grove 2.60-f 2.806 Driêlm"
gen z, bi. Eigenheimers 2 202 50
Eigenheimers 2.40—2.70; 3500 K G To
maten: A 4.10 4.20, B 4.40, Cf 4 en
CC 4; 1200 K.G. Druiven (Alicante)
26.20—27.70; 70000 K.G. Roode kool i
—f 3.10: 21000 K.G. Gele kool i.2o_
3.10; 64000 K.G. Vroege witte 0.80-,
1.50; 4000 K.G. Slaboonen f 4.10—9.50-
270 K.G. Snijboonen 4—f 10; 4600 K.G.
Uien: gele uien 3.60—3.90, grove 4.10,
gele drieling 2.90—f 4.30, gele nep 5.5o
5.60, zilvernep f 16.80, zilver drieling
3.60; 900 K.G. Peen 2.10—2.20; 1200
K.G. Bieten 2.40—f 2.60; 800 stuks Bloem
kool 11.70—11.90, 2e s. 5.4—6.
PURMEREND. 24 Aug. 1937. Op de he
den gehouden weekveemarkt waren aanvoer
en prijzen als volgt:
Gem. kaasbeurs. Verhandeld 19 partijen,
wegende 67000 K.G. Hoogste prijs 22.50.
Handel matig.
Kaas. 11 stapels Kleine Boeren 21.50 en
1 stapel Volvette 24 per 100 K.G.; 1230
K.G. Boter 1.391.46 en Weiboter
1.30fl.41 per K.G.; 648 Runderen w.o.
295 Vette koeien 6278 cent per K.G.; 150
Geldekoeien 160ƒ195; 126 Melkkoeien
50280, 77 Stieren 5262 ct. per K.G.
handel matig; 13 Paarden 90200 han
del stug; 90 Vette kalveren 3060 cent per
K.G. handel matig: 248 Nuchtere kalveren:
slacht 816 en fok 1017, 159 Vette
varkens (slacht) 5861 cent, handel vlug;
32 Magere varkens 2232, 237 Biggen
1623, handel stug; 833 Schapen 15—
29, 76 Bokken 3—14, 545 Lammeren
12—18, handel matig; Kipeieren 3.80—
4.20 en Eendeieren 2.60 per 100 stuks;
Piepkuikens 7075 cent en Oude kippen
en hanen 31)440 cent per K.G.; Konijnen
0.30—ƒ1.50 en Eenden 20—60 cent; Dui
ven (per paar) 40 cent; Jonge hanen 50
55 cent per K.G.
Coöp. Centr. Eierveiling Purmerend G.A.
(Afd. eieren) 60000 stuks Eendeieren ƒ1.80
2.90 en 30000 stuks kippeneieren, waar
van de prijzen als volgt: 6566 K.G. 4—
4.20, 63—64 4—4.10, 60—62 3.75
3.95, 58—59 3.65—3.80, 56—57 3.60
3.70, 53—55 3.35—3.50, 50—52 3.20
3.30, 45—49 2.75—3.10.
WARMENHUIZEN, 23 Aug. 1937. Eigen
heimers 2.50; Roode kool 1—2.20;
Witte kool 1; Slaboonen 6.20.
Aanvoer: 1750 K.G. Aardappelen; 6700
K.G. Roode kool; 1500 K.G. Witte kool; 45
K.G. Slaboonen.
(Niet orticieen
3de klasse, 2de lijst
Trekking van Dinsdag 24 Augustus 193"
Hooge Prijzen
25.000.— 5969
1.000.— 19565 19933
2004862 5437
100.— 600 5543 7260 9825 11881 15352
18122
19630 22385
l
Prijzen van 45.
59
67
70
122
142
162
171
190
273
312
384
400
423
463
494
504
544
613
621
641
793
803
829
835
838
846
865
874
877
952
1056
1101
1109
1126
1153
1168
1189
1203
1327
1342
1381
1383
1406
1467
1529
1534
1538
1576
1643
1681
1699
1742
1756
1862
1890
1908
1913
1941
1947
1963
1977
2092
2099
2100
2102
2124
2251
2330
2456
2476
2513
2570
2574
2602
2613
2615
2618
2666
2719
2771
2785
2789
2792
2798
2855
2874
2958
3002
3017
3028
3030
3044
3072
3087
3125
3162
3181
3184
3210
3217
3247
3289
3312
3412
3466
3492
3494
3558
3617
3618
3675
3715
3800
3811
3816
3862
3879
3937
3944
3946
3957
3978
4004
4025
4085
4137
4158
4166
4184
4195
4203
4216
4261
4362
4515
4523
4539
4594
4665
4672
4753
4836
4914
5049
5063
5118
5184
5221
5245
5264
5267
5293
5298
5307
5314
5334
5335
5338
5377
5386
5396
5434
5447
5580
5581
5594
5604
5631
5671
5687
5711
5836
5856
5879
5912
6019
6120
6130
6140
6199
6205
6221
6234
6252
6262
6271
6305
6314
6322
6354
6374
6429
6431
6450
6465
6497
6531
6599
6624
6673
6705
6735
6782
6888
6893
6988
7001
7003
7049
7083
7144
7145
7186
7203
7255
7266
7280
7296
7364
7390
7457
7519
7598
7663
7691
7734
7751
7752
7764
7850
7926
7932
7983
8005
8009
8014
8029
8037
8050
8119
8125
8149
8156
8161
8204
8221
8229
8234
8241
8246
8262
3263
8277
8284
8451
8496
6498
8552
8563
8586
8618
8625
8638
8656
8659
8691
8706
8709
8811
8896
8923
8940
8951
9003
9022
9044
9074
9113
9120
9135
9169
9183
9192
9219
9244
9299
9331
9333
9397
9447
9451
9469
9498
9613
9614
9620
9686
9716
9735
9808
9868
9899
9931
9933.
9944
10012
10158
10160
10170
10191
10196
10205
10217 10219 10229 10234 10242 10339 10409 10420
10462 10473 10485 10534 10573 10585 10617 10659
10675 10677 10696 10699 10749 10864 10988 11009
11014 11021 11034 11113 11151 11158 11184 11204
11222 11243 11244 11295 11311 11337 11424 11454
11573 11586 11622 11730 11731 11794 11818 11821
11822 11832 11950 12005 12033 12052 12065 12079
12082 12102 12106 12168 12171 12200 12252 12327
12340 12368 12370 12444 12447 12466 12527 12584
12650 12675 12676 12695 12763 12850 12880 12942
12950 13006 13058 13105 13154 13161 13165 13174
13210 13222 13366 13399 13425 13429 13477 13623
13716 13729 ,13793 13797 13800 13828 13839 13840
13850 13897 13906 13910 13947 13957 13972 14016
14040 14091 14108 14164 14168 14289 14294 14371
14373 14408 14415 14446 14478 14496 14528 14551
14574 14595 14635 14642 14669 14694 14726 14727
14751 14805 14813 14838 14899 14911 14914 14918
14922 14959 14978 15007 15033 15075 15086 15093
5098 15101 15117 15128 15197 15252 15273 15277
15285 15324 15328 15351 15375 15378 15426 15440
15452 15508 15554 15618 15627 15636 15642 15649
15734 15747 15767 15790 15845 15867 15885 15911
15926 15929 15972 15997 16000 16023 16027 16030
16070 16212 16248 16268 16283 16329 16337 16353
16356 16435 16514 16593 16622 16631 16694 16718
16734 16827 16913 16914 16930 16931 17010 17021
17054 17063 17097 17111 17148 17149 17169 17196
17202 17209 17280 17287 17301 17336 17350 17375
17402 17449 17548 17581 17614 17616 17652 17660
17760 17767 17776 17782 17880 17885 17911 17912
17916 17919 17990 18005 18008 18064 18084 18093
18160 18204 18223 18286 18324 18392 18435 18442
18443 18451 18452 18584 18655 18682 18686 18710
18829 18848 18874 18888 18912 18996 19009 19056
19071 19098 19119 19290 19297 19335 19352 19468
19481 19510 19541 19618 19659 19668 19676 19720
19732 19751 19832 19837 19887 19917 19927 19965
20064 20081 20176 20202 20237 20247 20295 20312
20317 20392 20408 20440 20456 20459 20506 20565
20654 20725 20765 20776 20797 20798 20805 20623
20855 20899 20916 20978 21030 21078 21105 21128
21159 21168 21190 21252 21275 21286 21371 21395
21414 21422 21600 21611 21614 21634 21649 21661
21711 21737 21738 21744 21821 21901 21958 21980
22010 22075 22184 22194 22217 22223 22227 22269
22270 22320 22328 22355 22360 22377 22388 22466
22519 22563 22587 22594 22602 22700
22743 22760 22774 22776 23023 23045 23061 23062
23094 23141 23230 23279 23292 23335 23341 23368
23418 23450 23472 23527 23528 23560 23587 23600
23610 23665 23673 23688 23692 23793 23795 23825
23849 23872 23874 23903 23943 23945 23957 23978
23987 23993