£uchtoaact jemeeHlecadeH JUiMicaius Rechtszaken jHacktÉecichten Staatsloterij. H. L. O. en ANIMO. De wereldkampioen schappen op den weg. Marinevliegtuig neergestort. OUDE NIEDORP Proefproces uniformverbod De kermis mag dan attractief zijn, voor de H. L. O.-ers is ze niet zoo, dat de trainingsavonden niet bezocht wor den. Het was ook gisteravond weer gezellig op het sportterrein en er werd wel buitengewoon serieus geoefend. Het is daarbij verheugend, dat ook de pres taties vooruitgaan. En zoo mogen we wel schrijven, dat velen, die een paar maanden geleden begonnen zijn, thans andere menschen zijn geworden. Zij hebben aan den lijve gevoeld, hoe pret tig en hoe nuttig de H. L. O.-oefeningen waren. Daar kwam gisteravond een deel nemer bij ons. „Meneer, zei hij, ik heb zoo prettig geoefend al die weken en het heeft me zoo goed gedaan, dat ik graag een gift zou willen geven, om het comité te steunen". Wij kregen de gift en namen die zeer dankbaar aan. Het was de tweede, die we kregen. Intusschen heeft er gister een vergis sing plaats gehad. Een der technische leiders, de heer Bruinvisch, heeft n.1. twee verschillende schoenen! Eén van zijn wandelschoenen is helaas verwis seld. Er is dus een H. L. O.-er, die ook twee verschillende schoenen heeft. Waarschijnlijk zal hij zijn vergissing reeds bemerkt hebben. Intusschen kan de vergissing hersteld worden: als de bezitter van de wandel schoen zich vanavond even meldt bij de start van den wandeltocht (half acht bij café van Doorn op den Straatweg), komt alles weer in het reine en kan de heer Bruinvisch vanavond de wandeling meemaken. Afgesproken dus? Tenslotte nog iets over de inschrij vingen. We hadden het wel gedacht, dat er nog enkelen zouden zijn, die zich na den sluitingstijd zouden opgeven voor de examens. Hun aantal is echter grooter geweest, dan we gedacht hadden. Nog gisteravond brachten w 10 nieuwe can- didaten en natuurlijk zullen er Woens dagavond nog wel meerderen zijn, die zich aanmelden. Echter, 't wordt nu toch werkelijk langzamerhand tijd, om zich op te geven. Er komt eens eew einde aan en hoewel we iedereen graag ten dienste zijn, er is tenslotte een grens. Dames en heeren! Wacht dus niet te lang meer. Schrijft in. Nog 26 candi- daten, en van het H. L. O.-sportpark zijn er 150, die straks zullen trachten, het diploma te behalen! Schutte, buiten zijn schuld, gedis kwalificeerd. De zon scheen op den vierden dag van de wereldkampioenschappen wielrennen al even vroolijk als op de voorgaande dagen. Evenals bij de professionals was de start voor de wegwedstrijden amateurs om acht uur op het circuit van Lyngby bepaald. Er stond weinig wind. In totaal vertrokken 56 renners voor 24 ronden, een totale afstand van 204 K.M. In de eerste ronde bleef de groote groep bij elkaar en in den tijd van 13 min. 20 sec., met een gemiddelde uursnelheid van 37,3 K.M. kwam het geheele peleton na de eerste ronde door. Ook in de tweede ronde bleven allen bij elkaar. De Luxemburger Bidinger verloor enkele seconden. In de derde ronds nam de Belg Tack 200 M. voorsprong, ter wijl ons land groote pech had door het feit, dat ome beste rijder, Schulte, een lekken band kreeg, waardoor hy minuut op het peleton ten achter kwam. Na de derde ronde kwam Tack alleen voorbij, direct gevolgd door het peleton, op 1 min. 30 sec., door den Luxemburger Bidinger, op 1 min. 35 sec. door Schulte. De verzorger de Graaf was den Amster dammer tegemoet gereden om hem moed in te spreken, dat hij zou volhouden, dat de koers voor hem nog niet verloren zou zijn. In de vierde rondt werd de Belg ingeloo- pen en werd het tempo weer rustiger. Toen na de vierde ronde het peleton voorbij kwam, waren Schulte en Bidinger, die el kaar gevonden hadden, een minuut achter. Het was een gelukkige omstandigheid voor Schulte, dat hy tezamen met Bidinger zou kunnen trachten zyn achterstand in te loo- pen. De vierde ronde werd afgelegd in 16 min. 45 sec., een totaaltijd van 53 min. 52 sec. In het uur werden afgelegd 38,2 K.M., een zeer behoorlijk tempo dus. Na de vijfde ronde kwam het peleton in een langgerekt veld door. Onze stopwatches noteerden voor Schulte en Bidinger een achterstand van 38 sec., op het rechte einde van het circuit konden de beide renners dus den staart van de groote groep reeds zien. Nu was het een gelukkig: omstandigheid, dat aan den kop geen uitlooppogingen werden gedaan, zoodat in de zesde ronde Schulte en Bidinger alle gelegenheid kregen, dank zij schitterend rijden van den Amsterdammer vooral, bij de groote groep te komen. Maar direct daar op kwamen drie man op kop, n.1. de En gelschman Jones, de Oostenrijker Hoefner en de Italiaan Cottur. Na de zesde ronde kwamen Jones en Hoefner alleen door op 5 sec, gevolgd door den Italiaan Cottur, op 2 min. 15 sec. gevolgd door het langgerekte peleton, waarin alle vier Nederlandsche I renners, Schulte, ue Hoog, Demmenie en Anneese meereden. Een valpartij. Na zeven ronden hadden Jones, Hoefner en de Italiaan Cottur, die zich bij de beide eersten gevoegd hadden, het eerst den af stand afgelegd, op 46 sec. gevolgd door een tweetal renners, den Zwitser Bolilger en den Duitscher Hackebeil, die uit het groote pele ton waren ontsnapt, gevolgd op 1 minuut precies door het groote peleton. In de acht ste ronde ontstond er een valpartij, waarvan o.a. Anneese het slachtoffer werd. Zeven a acht renners kwamen te vallen, enkele ma chines gingen stuk en vooral de Franschman Coudrain en de Engelschman Holmes had den wel bijzondere pech door grooten acht- terstand op te loopen. Na acht ronden kwamen de drie leiders, Jones, Hoefner en Cottur 40 sec. voor Bolliger en Hackebeil door, op 1 min. 10 sec. gevolgd door een peleton. Alle drie Nederlandsche renners, Schulte, de Hoog en Demmenie, zaten nog bij elkaar, terwijl, naar men weet, Anneese door een valpartij een achterstand van een ronde had gekregen. In de negende ronde had Anneese kans gezien een andere fiets te krijgen en voeg de zich, toen de drie leiders voorbijkwamen, bij hen. In deze ronden hebben de koerscom missarissen in de volgauto's herhaaldelijk getracht, den Amsterdammer te beduiden dat hij gedubbeld was en dat hij dus vol gens de reglementen uit den koers moest gaan. Maar de Amsterdammer, die van mee> ning was dat hij met de leiders zou kunnen trachten zijn achterstand op het peleton in te halen, bleef doorrijden, hetgeen de inlei ding was van een zeer noodlottig incident, waardoor alle kansen voor Nederland zou den verdwijnen. Het was opgevallen, dat de Engelschman Jones niet zoo goed reed, terwijl bijzonder opvielen de Italiaan Cottur en de Oostenrij ker Hoefner. Deze drie kwamen door met 19 sec. voorsprong op Bolliger en Hackebeil, gevolgd op 1 min. 20 sec. door het geheele peleton. In de tiende ronde gebeurde iets zeer be langrijks. Bolliger en Hackebeil slaagden er in de drie leiders in te halen, zoodat de kopgroep thans uit vijf renners bestond. Maar Tack en Schulte zagen, dat zij er tusschenuit moesten gaan, om de kopgroep van vijf te kunnen inhalen. Na de tiende ronde kwamen de vijf leiders met 42 sec. voorsprong op Schulte en Tack door, ge volgd op 1 min. 20 sec. door het groote pele ton. Een incident. In de elfde ronde gebeurde het zeer onaan gename incident, dat een zwarte schaduw zou werpen over dezen geheelen wedstrijd. Anneese was, ondanks de vele waarschu wingen van de vele koerscommissarissen, toch nog doorgegaan, versterkt in de mee ning, zooals wij reeds schreven, dat hy zijn ronde achterstand zou kunnen inhalen. Hij viel terug van de vyf leiders op Schulte en Tack, die uitstekende pogingen deden, om zich bij de kopgroep van vijf te voegen. De koerscommissaris, de Duitscher Schir- mer, heeft Schulte en Tack gewaarschuwd, dat zij niet met Anneese mee mochten rij den. Maar hebben de Amsterdamsche jon gens en de Belg het Duitsch van den heer Schirmer wel begrepen? Hoe konden zij bo vendien op de hoogte zijn van den stand van den koers en wat er met Anneese gebeurd was? De wagens van de beide koerscommis sarissen hadden zoo kunnen rijden, dat An neese den pas tot verder rijden zou zijn afge sneden. Nu geschiedde het volgende: Schulte en Tack kwamen in deze ronde, de elfde, met Anneese, bij de vijf leiders. Bij het passeeren der offi- ciëele tribunes werden Schulte en Tack gediskwalificeerd en de heer Schirmer ontzag zich niet, zich in een dergelijke taal over het noodlottig misverstand uit te laten, dat de Nederlandsche en Belgische officials, wier beide renners het meest gedupeerd waren, zich op verontwaardigde wijze daarover uitlie ten. Men had zeer scherpe maatregelen tegen Anneese kunnen nemen, maar men had nimmer Schulte en Tack. die aan het incident part noch deel had den, uit den koers mogen nemen. Anneese had anderhalve ronde lang met de drie leiders meegereden, in de negende ronde. Waarom zijn de drie renners toen ook niet gediskwalificeerd door de koers commissarissen Fouten van de leiding. Wij hebben in die negende ronde, toen Anneese het wiel van de drie leiders, Jones, Hoefner en Cottur, pakte, langs het par cours meegereden. Wij schreven reeds, dat Schirmer trachtte, den Hollander te ver klaren, dat hij gedubbeld was en dat hij uit den koers moest gaan. Het Duitsch van den heer Schirmer scheen de eenvoudige Amsterdamsche jongen niet te begrijpen. Daarop kwam de auto van den heer Srhir- mer naar den tweeden wagen, waarin wij toevallig hadden plaats genomen en ver zocht aan twee Nederlandsche journalisten, den landgenoot Anneese te beduiden, dat hij uit den koers was. Het merkwaardige was. dat dus de koers-commissaris. die de leiding in handen had, er niet in geslaagd was, een renner uit den koers te nemen en het vroeg aan twee Nederlandsche jour nalisten, die zich tenslotte niet met den koers hadden mogen en kunnen bemoeien. Dat hier dus grove fouten door de koers commissarissen en in het bijzonder door den Duitscher Schirmer zijn gemaakt, ligt duidelijk voor de hand. De verontwaardiging in het Nederland sche kamp was buitengewoon groot, nu onze beste rijder, die een buiengewone kans had gekregen door zich met Tack bij de vyf leiders te voegen, den koers te winnen, uit den strijd was genomen door een zeer noodlottig misverstand. den Zwitser Bolliger, den Duitscher Hacke beil, den Engelschman Jones. den Italiaan Bisio en dan verder uit Sztrkati. Het tweede peleton zette de achtervolging in en na de vijftiende ronde was de tweede groep, waarin zich de Hoog en Demmenie, de twee resteerende Nederlanders bevonden en die bovendien prachtig werk deden, slechts 1 y, minuut achter op zes leiders. Deze ach terstand was na de zestiende ronde tot 55 seconden verkleind, in de zeventiende ron de liep men wederom 15 seconden in, na de achttiende ronde bedroeg de achterstand 25 seconden en in de negentiende ronde slaag de de tweede groep er in op de eerste te komen, zoodat een peleton van 16 renners aan de laatste vijf ronden kon beginnen. Het incident met Schulte en Tack. Om nog even op het incident Schulte Tack terug te komen, voordat de tweede groep op de zes leiders was gekomen, had men de beide Noren Saetrang en Ekaas in gehaald, en met deze beiden, die dus een ronde achter waren, en dus uit den koers hadden moeten worden genomen, zette de tweede groep de achtervolging in. Waarom werden deze beide Noren ook niet uit den koers genomen evenals Anneese? In de kopgroep van zestien blonken, be halve de beide Nederlandsche renners, in het bijzonder uit de Duitsche kampioen Scheller, de Zweed Ericsson, de Franschman Coudairc, de Italianen Leoni en Cottur en de Deen Soerensen. Na de 22ste ronde, die zeer kalm was verloopen, kwam het geheele peleton gelijk door evenals in de 21ste ronde, welke wederom in een zeer rustig tempo was verreden. Twee ronden voor het einde lagen alle zestien renners nog in het hoofdpeleton en het zag er op dat moment naar uit, dat waarschijnlijk in de sprint de beslissing zou vallen. (Voor uitslagen zie Laatste Berichten). Paarden. DRAVERIJEN TE DE WEERE. Ingeschreven 17 paarden en opgekomen 16. De uitslag was: 1 Pinkerton, ber. K. Bakker, eig. mevr. Jakobs, Amsterdam. 2 Marie P., eig. en ber. J. Wagenaar, Amstelveen. 3 Don Juan, eig. en ber. C. Stam, Obdam. 4 Othela, eig. J. Kuiper, ber. J. v. Leeu wen, Bakkum. Waterpolo. D.A.W.—D.K.R. Morgenavond in Pesie's Natuurbad. Morgenavond zal D.A.W. I zijn derden competitiewedstrijd moeten spelen uit de serie promotie-degradatie wedstrijden 2e klasse K. N. Z. B. en wel tegen D.K.R. (Utrecht). De ploeg is op zijn sterkst sa mengesteld: Doel: van Straaten. Achter: Soecker, Ruiters en Ooyevaar. Voor: Stammes, Caarls en v. Beek. Gisteravond speelde D.K.R. tegen Triton en won met 60. (Keeper Leenheer van Triton speelde niet mee). ONZE POSTVLUCHTEN. Te Jodhpur kwamen de „Ibis" op de uit reis en de „Valk" op de thuisreis aan. Morgen zal de „Wielewaal" van Amster dam n. Batavia vertrekken. De bemanning zal bestaan uit J. J. van Balkom (ge zagvoerder), H. Dill (tweede bestuurder), P. F. Hendriks (werktuigkundige) en Th. J. Bellm, radiotelegrafist. De Specht (gezagvoerder Stork) is gister middag om 16.01 uur op Schiphol uit Indië teruggekeerd. Zes inzittenden omgekomen. Tijdens nachtelijke oefeningen is in Cali- fornië een Amerikaansche marinevliegtuig verongelukt. Van de acht inzittenden kwa men zes om het leven. De beide anderen werden gewond. Het verongelukte toestel behoorde tot het type, waarmede, als een der modernste machines, de massavluchten zijn onder nomen naar Hawai en Panama. VLIEGONGELUK IN ARGENTINIË. Drie dooden. Op 18 mijlen van San Luis (Am.) is een vliegtuig van de Pan American Airways, dat op weg was van Mendoza naar Cordoba, neergestort en verbrand. Drie leden der bemanning kwamen hierbij om het leven. Zestien renners aan den kop, w.o. 2 Nederlanders. Inmiddels ging de strijd, die veel interes santer was dan die van gisteren van de pro fessionals voort. In de kopgroep waren vele wijzigingen gekomen. Van de vijftiende ronde af vormde zich een groep van zes renners, bestaande uit den Italiaan Cottur, De raad van Oude Niedorp heeft, naar wij in de N.H.Crt. lezen, een verzoek behandeld van den heer G. Ligthart te Zijdewind om de kermis op Zondag 12 Sept. te doen aan vangen, welk adres door de commissie voor de volksfeesten te Zijdewind gesteund werd. B. en W. adviseerden afwijzend te beschik ken. De raadsleden zetten allen hun stand punt in deze uiteen. Uit breedvoerige discus sies bleek, dat de meeningen ten zeerste uit eenliepen. O.m. merkte de voorzitter, burge meester van Baar op, dat dit jaar toch nog geen goedkeuring van Ged. Staten verkregen zou worden. Tenslotte werd besloten de mee ning van de gemeentenaren af te wachten, evenals een nadere motiveering van de ver zoekschriften. De kerktoren van Oude Niedorp werd op nieuw gehuurd voor 75 per jaar, voor den tyd van 5 jaar. De gemeenterekening over 1936 werd con- orm e advies van de raadscommissie tot het nazien der gemeenterekening voorloopig vastgesteld op de volgende bedragen: ont- d,'enSt f 75 "2.99: uitgaven f 72.932.72 batig slot 2.640.27; ontvangsten en kapitaaldïenst 30931.09- 31.051.09; nadeelig slot 120. uitgaven HINDERWET. Bij besluit van heden is de beslissing op het verzoek van G. P. Hemels, alhier, om vergunning tot het uitbreiden van een smederij in het perceel Lindegracht nr. 21, verdaagd. Alkmaar, 24 Augustus 1937. Burgemeester en Wethouders van Alkmaar, H. KLAVER, lo-burgemeester. A. KOELMA, secretaris. GEMEENTELIJK BUREAU VOOR SOCIALE ZAKEN. Bekendmaking. De Directeur van het Gemeentelijk Bureau voor Sociale Zaken deelt aan be langhebbenden mede, dat gedurende het tijdvak van Woensdag 25 tot en met Dins dag 31 Augustus 1937 de volgende kleuren bons geldig zijne Margarinebonnen bruine kleur. Gehaktbonnen paars met roode streep Bak- en braadvetbonnen rose kleur. Alkmaar. 24 Augustus 1937. De Directeur voornoemd. E. v. d. HEUVEL. Door uitvoerig betoog vrijspraak geëischt. Op 30 Juni j.L heeft de „Sociaal- Democratische-Harmonie P. J. Troel stra" een groepje ouden van dagen, dat een pleziertochtje had gemaakt, in Am sterdam-Noord verwelkomd met mu ziek. De harmonie werd daarbij vooraf gegaan door het vereenigingsvaandel waarop de bovengenoemde naam der vereeniging als opschrift stond aange bracht. Een agent van politie, die op dracht had niet van de zijde der harmonie een proef-proces-verbaal op te maken, verbaliseerde den vaan deldrager, die dientengevolge heden morgen voor den Amsterdamschen kan tonrechter, mr. v. d. Crone, verscheen. Ter terechtzitting werd de vlag-in-kwestie ontplooid. Zij was in hoofdzaak blauw, doch vertoonde, naast geel en oranje, letters en figuren in de bekende vuurroode kleur. Daarnaast werd ook de oude vlag aan den kantonrechter voorgelegd: een dundoek van overwegend roode kleur, welke juist met het oog op het uniformverbod door de nieuwe, in hoofdzaak blauwe, was vervan gen. De ambtenaar van het openbaar mi nisterie achtte de vlag een „opzichtig onderscheidingsteeken, uiting gevend aan een bepaald staatkundig streven" en eischte f 6 boete of zes dagen hech tenis. Mr. Eskens, die als verdediger van den verdachte optrad, betoogde in de eerste plaats, dat de harmonie meer een muzikaal dan een staatkundig streven heeft. Vervol gens, dat men moet onderscheiden, onder welke omstandigheden de vlag wordt ge voerd. De kantonrcehter merkte op, dat vrij spraak op grond van dit tweede argument de waarde van het vonnis als principieele uitsprak zou te niet doen. Mr. Eskens legde dan ook den nadruk op zijn derde argu ment: dat namelijk de vlag geen onderschei dingsteeken voor een staatkundig streven kon worden genoemd. De kantonrechter liet zich de staten der harmonie voorleggen en daaruit bleek, in artikel 3, dat „het doel der vereeniging is de propaganda voor de S.D. A.P. en het N.V V. in Amsterdam-Noord te steunen". Vooral op grond van deze statutenbepa ling maakte de kantonrechter uit, dat de vlag inderdaad een onderscheidingsteeken is, uiting gevend aan een bepaald staatkun dig streven. Doch de wet eischt, dat het on derscheidingsteeken opzichtig zij. Hoewel groot en fel van kleuren, is de vlag volgens de meening van den kantonrechter als on derscheidingsteeken niet op zichtig, weshalve vr ij spraak volgde. Het openbaar ministerie zal vermoedelijk hooger beroep aar.teekenen. N.V. ALKMAARSCHE EXPORTVEILING. ALKMAAR, 23 Aug. 1937. Op de heden gehouden veiling werd betaald voor: Aard appelen 1.80—2.80, Bieten 1.60—2.20, Gele kool 2.20, Groene kool 3.605 20 Prei 2.60—3.60, Rabarber 1.80—2 60 Roode kool 1—1.60 en Uien 4.20, alles per 100 K.G.; Andijvie 0.60—1.70, Bloem kool le s. 10—17 2e s. 3—7, Kropsla 0.602.10, Knolselderie 2.10, Kom kommers 1.503, Meloenen 6—24 en Perziken 2—6.50, alles per 100 stuks: Appelen f 36.50, Augurken 210.50, Doperwten 2.50—4.50, Druiven 13— f 24, Peren 38, Pruimen 3.508, Snijboonen 2.507 en Tomaten 2—3, alles per 100 pond: Peterselie 0.50—1, Radens 1.10, Selderie 0.502.50 en Wortelen 4.50—6.50 per 100 bos; Poste- lein 1322 cent per bakje; Spinazie 1642 cent per bakje (8 pond); Enkele spercie- boonen 1.40, dubb. spercieboonen 0.70 f 1.60 en Tuinboonen 0.50 cent per zak. DE AMSTERDAMSCHE AARDAPPEL PRIJZEN. AMSTERDAM, 24 Aug. 1937. Op de he den gehouden aardappelenmarkt waren de prijzen onveranderd. Aanvoer 149000 K.G. BROEK OP LANGENDIJK, 24 Aug. 1937. M000° K.G60Aardap^eT^n f^clfot6^ 2.40—-f2.70 Grove 2.60-f 2.806 Driêlm" gen z, bi. Eigenheimers 2 202 50 Eigenheimers 2.40—2.70; 3500 K G To maten: A 4.10 4.20, B 4.40, Cf 4 en CC 4; 1200 K.G. Druiven (Alicante) 26.20—27.70; 70000 K.G. Roode kool i —f 3.10: 21000 K.G. Gele kool i.2o_ 3.10; 64000 K.G. Vroege witte 0.80-, 1.50; 4000 K.G. Slaboonen f 4.10—9.50- 270 K.G. Snijboonen 4—f 10; 4600 K.G. Uien: gele uien 3.60—3.90, grove 4.10, gele drieling 2.90—f 4.30, gele nep 5.5o 5.60, zilvernep f 16.80, zilver drieling 3.60; 900 K.G. Peen 2.10—2.20; 1200 K.G. Bieten 2.40—f 2.60; 800 stuks Bloem kool 11.70—11.90, 2e s. 5.4—6. PURMEREND. 24 Aug. 1937. Op de he den gehouden weekveemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: Gem. kaasbeurs. Verhandeld 19 partijen, wegende 67000 K.G. Hoogste prijs 22.50. Handel matig. Kaas. 11 stapels Kleine Boeren 21.50 en 1 stapel Volvette 24 per 100 K.G.; 1230 K.G. Boter 1.391.46 en Weiboter 1.30fl.41 per K.G.; 648 Runderen w.o. 295 Vette koeien 6278 cent per K.G.; 150 Geldekoeien 160ƒ195; 126 Melkkoeien 50280, 77 Stieren 5262 ct. per K.G. handel matig; 13 Paarden 90200 han del stug; 90 Vette kalveren 3060 cent per K.G. handel matig: 248 Nuchtere kalveren: slacht 816 en fok 1017, 159 Vette varkens (slacht) 5861 cent, handel vlug; 32 Magere varkens 2232, 237 Biggen 1623, handel stug; 833 Schapen 15— 29, 76 Bokken 3—14, 545 Lammeren 12—18, handel matig; Kipeieren 3.80— 4.20 en Eendeieren 2.60 per 100 stuks; Piepkuikens 7075 cent en Oude kippen en hanen 31)440 cent per K.G.; Konijnen 0.30—ƒ1.50 en Eenden 20—60 cent; Dui ven (per paar) 40 cent; Jonge hanen 50 55 cent per K.G. Coöp. Centr. Eierveiling Purmerend G.A. (Afd. eieren) 60000 stuks Eendeieren ƒ1.80 2.90 en 30000 stuks kippeneieren, waar van de prijzen als volgt: 6566 K.G. 4— 4.20, 63—64 4—4.10, 60—62 3.75 3.95, 58—59 3.65—3.80, 56—57 3.60 3.70, 53—55 3.35—3.50, 50—52 3.20 3.30, 45—49 2.75—3.10. WARMENHUIZEN, 23 Aug. 1937. Eigen heimers 2.50; Roode kool 1—2.20; Witte kool 1; Slaboonen 6.20. Aanvoer: 1750 K.G. Aardappelen; 6700 K.G. Roode kool; 1500 K.G. Witte kool; 45 K.G. Slaboonen. (Niet orticieen 3de klasse, 2de lijst Trekking van Dinsdag 24 Augustus 193" Hooge Prijzen 25.000.— 5969 1.000.— 19565 19933 2004862 5437 100.— 600 5543 7260 9825 11881 15352 18122 19630 22385 l Prijzen van 45. 59 67 70 122 142 162 171 190 273 312 384 400 423 463 494 504 544 613 621 641 793 803 829 835 838 846 865 874 877 952 1056 1101 1109 1126 1153 1168 1189 1203 1327 1342 1381 1383 1406 1467 1529 1534 1538 1576 1643 1681 1699 1742 1756 1862 1890 1908 1913 1941 1947 1963 1977 2092 2099 2100 2102 2124 2251 2330 2456 2476 2513 2570 2574 2602 2613 2615 2618 2666 2719 2771 2785 2789 2792 2798 2855 2874 2958 3002 3017 3028 3030 3044 3072 3087 3125 3162 3181 3184 3210 3217 3247 3289 3312 3412 3466 3492 3494 3558 3617 3618 3675 3715 3800 3811 3816 3862 3879 3937 3944 3946 3957 3978 4004 4025 4085 4137 4158 4166 4184 4195 4203 4216 4261 4362 4515 4523 4539 4594 4665 4672 4753 4836 4914 5049 5063 5118 5184 5221 5245 5264 5267 5293 5298 5307 5314 5334 5335 5338 5377 5386 5396 5434 5447 5580 5581 5594 5604 5631 5671 5687 5711 5836 5856 5879 5912 6019 6120 6130 6140 6199 6205 6221 6234 6252 6262 6271 6305 6314 6322 6354 6374 6429 6431 6450 6465 6497 6531 6599 6624 6673 6705 6735 6782 6888 6893 6988 7001 7003 7049 7083 7144 7145 7186 7203 7255 7266 7280 7296 7364 7390 7457 7519 7598 7663 7691 7734 7751 7752 7764 7850 7926 7932 7983 8005 8009 8014 8029 8037 8050 8119 8125 8149 8156 8161 8204 8221 8229 8234 8241 8246 8262 3263 8277 8284 8451 8496 6498 8552 8563 8586 8618 8625 8638 8656 8659 8691 8706 8709 8811 8896 8923 8940 8951 9003 9022 9044 9074 9113 9120 9135 9169 9183 9192 9219 9244 9299 9331 9333 9397 9447 9451 9469 9498 9613 9614 9620 9686 9716 9735 9808 9868 9899 9931 9933. 9944 10012 10158 10160 10170 10191 10196 10205 10217 10219 10229 10234 10242 10339 10409 10420 10462 10473 10485 10534 10573 10585 10617 10659 10675 10677 10696 10699 10749 10864 10988 11009 11014 11021 11034 11113 11151 11158 11184 11204 11222 11243 11244 11295 11311 11337 11424 11454 11573 11586 11622 11730 11731 11794 11818 11821 11822 11832 11950 12005 12033 12052 12065 12079 12082 12102 12106 12168 12171 12200 12252 12327 12340 12368 12370 12444 12447 12466 12527 12584 12650 12675 12676 12695 12763 12850 12880 12942 12950 13006 13058 13105 13154 13161 13165 13174 13210 13222 13366 13399 13425 13429 13477 13623 13716 13729 ,13793 13797 13800 13828 13839 13840 13850 13897 13906 13910 13947 13957 13972 14016 14040 14091 14108 14164 14168 14289 14294 14371 14373 14408 14415 14446 14478 14496 14528 14551 14574 14595 14635 14642 14669 14694 14726 14727 14751 14805 14813 14838 14899 14911 14914 14918 14922 14959 14978 15007 15033 15075 15086 15093 5098 15101 15117 15128 15197 15252 15273 15277 15285 15324 15328 15351 15375 15378 15426 15440 15452 15508 15554 15618 15627 15636 15642 15649 15734 15747 15767 15790 15845 15867 15885 15911 15926 15929 15972 15997 16000 16023 16027 16030 16070 16212 16248 16268 16283 16329 16337 16353 16356 16435 16514 16593 16622 16631 16694 16718 16734 16827 16913 16914 16930 16931 17010 17021 17054 17063 17097 17111 17148 17149 17169 17196 17202 17209 17280 17287 17301 17336 17350 17375 17402 17449 17548 17581 17614 17616 17652 17660 17760 17767 17776 17782 17880 17885 17911 17912 17916 17919 17990 18005 18008 18064 18084 18093 18160 18204 18223 18286 18324 18392 18435 18442 18443 18451 18452 18584 18655 18682 18686 18710 18829 18848 18874 18888 18912 18996 19009 19056 19071 19098 19119 19290 19297 19335 19352 19468 19481 19510 19541 19618 19659 19668 19676 19720 19732 19751 19832 19837 19887 19917 19927 19965 20064 20081 20176 20202 20237 20247 20295 20312 20317 20392 20408 20440 20456 20459 20506 20565 20654 20725 20765 20776 20797 20798 20805 20623 20855 20899 20916 20978 21030 21078 21105 21128 21159 21168 21190 21252 21275 21286 21371 21395 21414 21422 21600 21611 21614 21634 21649 21661 21711 21737 21738 21744 21821 21901 21958 21980 22010 22075 22184 22194 22217 22223 22227 22269 22270 22320 22328 22355 22360 22377 22388 22466 22519 22563 22587 22594 22602 22700 22743 22760 22774 22776 23023 23045 23061 23062 23094 23141 23230 23279 23292 23335 23341 23368 23418 23450 23472 23527 23528 23560 23587 23600 23610 23665 23673 23688 23692 23793 23795 23825 23849 23872 23874 23903 23943 23945 23957 23978 23987 23993

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1937 | | pagina 8