fuditoaatt Staalsloiecij. het rijwielpad langs de duinen. BERGEN HEILOO STOMPETOPEN EGMOND A. D. HOEF TWEEDE BLAD. Het Duitsche s.s. ..Wolfram" dat in aan varing kwam met het Deensche s.s. „Mercur", kreeg aan bakboordzijde in het achterschip een groot gat, precies boven de waterlijn, hetgeen het schip niet belette nog naar Amsterdam te stoomen. De derde klasse F liet positie-verbetering voor het leidende en niet spelende Ursem I zien, daar Bergen II zich bij Dirkshorn I een kostbaar punt liet ontnemen (44). Practisch gesproken komt nu de uiteindelijke zege wel bij de Ursemmers terecht. Schoorl II kon in eigen omgeving tegen C. S. V. III maar net aan winnen met 21 en dus haar kleine kans behouden. Waar in deze afdeeling de resultaten van Egmondsche Boys II zijn komen te ver vallen, ziet de stand er als volgt uit: Ursem I 10 9 0 1 52—18 18 Bergen II 12 8 1 3 59—23 17 Schoorl II 10 7 0 3 35—29 14 Dirkshorn I 11 5 2 4 37—32 12 Vrone II 10 4 1 5 20—40 9 Koedijk II 12 2 3 7 28—49 7 M .E. V. O. II 9 2 1 6 25—35 5 C. S. V. III 12 0 4 8 18—48 4 In de vierde klasse D had het leidende D. T. S. III bezoek van Alkmaarsche Boys V en waar de Oudkarspe- lieren eenmaal een 5—O-voorsprong hadden, was een zege een voldongen feit. Echter toen werden de bordjes verhangen, de achter stand werd ingeloopen tot 53; schijnbaar kwam het eindsignaal wat te gauw, want de stand onderging geen verandering meer en de rood-witten gingen met ledige handen naar de kaasstad terug. Alkmaar IV klopte volgens de ver wachting het bezoekende Akersloot II met 42. De stand is hier nu: D. T. S. III Oudorp II Schagen IV Alkm. Boys V Spoorvogels I Alkmaar IV Gr.-Schermer II Akersloot II Graftdijk II 10 9 0 1 65—12 18 8 7 0 1 54— 8 14 9 5 1 3 56—19 11 7 5 0 2 22—28 10 11 5 0 6 26—33 10 11 4 1 6 36—34 9 9 4 0 5 36—65 8 14 3 0 11 35—80 6 9 1 0 8 12—63 2 Hoe k e y. K.K. DAMESHOCKEY-COMPETITIE. L. H. S. heeft ons Zondag een teleur stelling bereid door slechts met 21 van Wilskracht (A'dam) te winnen. Rekenende naar den uitslag van verleden jaar (50) en den stand van Wilskracht op de compettie-lijst, hadden we een groote overwinning verwacht, waardoor het doel- gemiddelde aanmerkelijk zou zijn gestegen. Het heeft echter niet zoo mogen zijn, on danks de voortdurende aanvallen van de Alkmaarsche dames. In de eerste helft was L. H. S. constant voor het doel van Wilskracht. Toch bleef de stand blank.. Direct na de rust toog de Alkmaarsche voorhoede weer ten aanval en scoorde tweemaal achtereen. Daarna kwam Wils kracht weer opzetten. Uit een van deze aanvallen ontstond het tegenpunt Verder gmg het spel meer gelijk op, zonder dat liet tot doelpunten kwam. De Alkmaarsche voorhoede was te weinig enthousiast, de snelheid was onvoldoende, terwijl ook het schieten te wenschen over liet. Toch heeft L. H. S. meer goals ver diend, maar de Wilskracht-achterhoede speelde een sterk afbrekend spel en werk te den bal bij iedere gevaarlijke situatie oorner, wat aan de stemming van de Alk maarsche meisjes niet ten goede kwam. Het eenige wapen tegen dergelijk spel is een feilloos nemen van strafcorners, waar aan bij L H. S. nog wel iets ontbreekt. Toch werd het eerste doelpunt uit een strafcorner gescoord. Volgende week speelt L. H. S. te Over- veen tegen Hurry Up II. Thuis won Alk maar met 30, zoodat we ook nu een overwinning verwachten. Toch! L. H S. weest op je hoede. Ga er niet heen met het idee: „We winnen zeker". Denk aan de match tegen N. V. A. op 16 Jan. j.1.! ons Automobil isme. RALLYE MONTE CARLO. M>r. Lam'berts Hurrelbrinck schrijft d.d. 21-1-38: Lang zijn wij niet te Napels gebleven, een morgen sleohts om de service van de benzine onderweg, die tot dusver in Italië te wenschen overgelaten had, te regelen. Na een bezoek op het kantoor der Standard Company kwam deze zaak verrassend snel in orde, want overal op onze verdere route door Italië vonden wij alle agenten gewaar schuwd om ons benzine tegen bons te ver schaffen, hetgeen een zeer groot gemak was. Toen wij terug slenterden naar ons hotel Un.na aan 4e have», mtmn de ■oo warm en wee hal warfer M baai Wauw, del Mirteeerts, die een zwemge- ..vonheM meende ontdekt Ie hebben, voor stelde om vóór het vertrek nog eveft te gaan zwemmen. Als Rallye-rijder, die tot tol verre al zjjn Rattyes vanuit de Noordelijke startplaatsen begonnen was te nrwddan van sneeuw en ijs, lókte hem het denfcbeetti van £en bad in z$e, als legeuetetfcng, zeer aan. Üo.e zou de temperatuur van het water vrezen? Bëri-ijds, maar dj^t is al lang geiëdei}, !wjas hft water in de gcilf Wapats koud. Venus baadde er eens met dén jongjen €upido. Onder het stoeien wel van zijn fakkel in het wrtiar, dat ^sindsdien lauw gebleven is. Maar wie er in baadt, wórdt door een ongeneeeetéik liefdes verlangen bevangen. „Rallye-rijders zoeken rauwere avontu ren" meende Cauwenberg, toen hij deee uit- legging omtrent de temperatuur van het water vernam en wij vergenoegden ons met een minder opwekkend bad in ons hotel. De austrada van Napels naar Pompei bracht ons in enkele minuten naar de uit haar asch verrezen ruïnes van deze oud- Romeinsche stad. „Autostrada" is een weid- sche naam voor dezen asphaltweg, die smal ler is dan vele Fransche en ook Italiaan- sche hoofdwegen. Maar voor het gebruik er van moet betaald worden en daarom wordt er zoo goed als geen gebruik van gemaakt en kan men de 24 K.M. van deze eenzamen en van alle verkeer ontblooten weg in één stuk doorhollen. Geen sterveling komt men op deze autostrada tegen behalve de kaart- jesverkoopers aan het begin en aan het einde. Toen wjj na Pompeï weer op den gewo nen weg vol verkeer van wagentjes door ezels of door muildieren getrokken, verder reden, begon Cauwenberg onrustig te wor den. Zijn vlijmscherp op alle motoren afge stemd oor meende iets bijzonders te hoo- ren, maar hij vermocht niet vast te stellen vanwaar het kwam. Hij peinsde over de cardan, hij snuffelde met zijn oor over den versnellingsbak, maar hij ontdekte niets. De Ford gleed bovendien zoo soepel en regel matig over den weg als steeds, maar daar opeens hoorden Mutsaerts en ik het geluid ook, een zacht klagend geluid dat sterker werd en telkens wanneer de wagen iets dich ter langs den rotswand scheerde. Toen was het raadsel opgelost, het vreemde geluid kwam niet van onzen Ford, maar het was de stem van de Sibylle, die hier in de rotssple ten woont, die wij hoorden. Eenmaal was zij een jonge priesteres aan wie Apollo, door haar schoonheid aangelokt, de vervul ling van een wensch had toegezegd. Zij wenschte zich het eeuwige leven, zoo vele jaren als het strand van de baai van Napels korrels zand bevatte, maar zij vergat daar bij te vragen, het eenige wat aan het leven waarde geeft de Jeugd. De jaren stapel den zich op tot eeuwen, geslachten werden geboren, zij groeiden op, verdwenen levens- moei: Sibylle leeft nog steeds. Haar jeugd vervlood en nam haar schoonheid mede en daarmede ook haar levenslust. Haar bloeien de gestalte verschrompelde, totdat er niets meer van over bleef dan de stem, het eerste en het laatste levenstreken in ieder men- schen best aan. Wanneer de w^id langs de spl«4«n van den rotswand strekt, dan hooren voorbij gangers vaak die stem van de Sibylle, die weeklaagt over het leven, dat haar niet veriaten wil en sonder jeugd geen waarde heeft. Het was deze jammerklacht, die Cauwenberg liet eerst en later ook wij hadden gehoord, telkens wanneer de Ford langs den rotswand suisde. Te Salerno be sloot Mutsaerts den dagmarsch af te breken Ben grooten afstand hadden wij dien dag wel is waar niet afgelegd, omdat wij laat uit Napels vertrokken en nog een paar uur te Pompeï veTtoefd hadden om de blootge legde ruïnes der eeuwen onder lava be dolven stad te bezichtigen, maar na Salerno begon het zeer zware gedeelte door het bergland langs de kust. Tijdens de Rallye zullen wij dit bij nacht rijden en daarom wilde Mutsaerts dit thans in ieder geval bij daglicht* doen. Zoo bleven wij dien avond in Salerno, een klein plaatsje aan de Middel- landsche zee, met typisch smalle Italiaan- sche straatjes, waardoor de menigte zich als door een smallen koker voortstuwt. Die lau we Januariavonden in Zuid-Italië brengen de geheele bevolking op straat. Vrouwen met kleine kinderen op den arm zitten voor de huisdeuren, de mannen flaneeren door de straten of staan in groepjes op de hoeken der pleinen met drukke armbewegingen te delibereeren over de onderwerpen van den dag, kortom zoo'n Italiaansch stadje in Januari maakt den indruk van een Hol- landsch dorp op een zomerschen Zondag avond, waar men vergeten heeft den vorigen dag de straten te schrobben. Nederlandsche equipe te Tallinn aangekomen. De twee Nederlandsche equipes A. Buyze H. J. Stemerdink met Ford Junior en J. van der SpekD. S. Keizer met Hansa zijn tezamen met den Duitscher ir. G. Macher met Ford Junior gistermiddag te Tallinn aangekomen. Na moeizamen arbeid zijn deze drie equipes er ten slotte in geslaagd uit hun ingesneeuwde positie te geraken. Hoe dichter de rijders Tallinn naderden, des te minder hadden zij met hooge sneeuw te kampen. De sneeuw was daar n.L door het drukke verkeer tot ijs samengedrukt, zoo dat de wegen spiegelglad waren, maar dat nam niet weg, dat men toch beter opschoot dan Zondag. Onze landgenooten kunnen nu tot hedenavond van een welverdiende en hoognoodige rust genieten, daarna echter zullen zij, op hun tocht naar Monte Carlo, opnieuw het gevecht met sneeuw en iis moeten beginnen, ten einde hun eerste con troleplaats, Riga, op tjjd te bereiken. ONZE POSTVLUCHTEN. Op de uitreis bereikten de Ibis Basra, de Oehoe Rangoon en de Nandoe Bandoeng. Op de thuisreis landden de Gier te Jodhpoer en de Buizerd te Athene. Hedenmorgen om 6.56 uur is het Indië- vliegtuig „Torenvalk" van Schiphol naar Indië vertrokken. Gezagvoerder de heer Brinkhuis. Medegenomen werd 97 K.G. vracht, 378% K.G. briefpost en 45 K.G. pakketpost. Aan boord bevinden zich vijf passagiers, t.w. resp. voor: Lydda, Karachi, Rangoon, Bagdad en Jodhpur. Verder maken de reis mede: 1 passagier AtheneAlexandrië, 1 AtheneKarachi, 1 AtheneJodhpur, 1 AlexandriëCalcutta, 2 BagdadKarachi, 2 SingaporeBatavia. EENRICHTINGSVERKEER. OOK IN DE LUCHT. De luchtvaartmedewerker van de „Daily Herald" schrijft, dat het Britsche ministerie van luchtvaart nieuwe maatregelen heeft getroffen ter bevordering van veilig lucht verkeer bij slecht weer. Boven Engeland zal een systeem toege past worden van eenrichtingsverkeer langs de verschillende routes, zulks ter voorko ming van botsingen tusschen vliegtuigen. Aan deze verkeersregelen zullen zoowel particuliere als militaire vliegtuigen vanaf Februari a.s. onderworpen zijn. Wanneer de weersgesteldheid eenigszins ongunstig zou worden, zullen alle toestellen zich moeten houden aan routes met een richtingsverkeer op acht verschillende hoogten tusschen 1500 voet en 3 mijl. Een vliegtuig, dat vier of vijf steden aan moet doen, zal derhalve wellicht op vier verschillende hoogten moeten vliegen ge durende de reis. De toestellen van de Royal Air Force, die lange tochten ondernemen, zullen iederen keer, dat zij van richting veranderen, ook hun hoogte moeten wijzi gen. Vliegtuigen, die lager dan 1500 voet of hooger dan 18.600 voet vliegen, behoeven echter geen aandacht te schenken aan deze voorschriften. De nieuwe regelingen zijn noodzakelijk gebleken, nu de snelheid van moderne toe stellen zoo spoedig vergroot wordt, dat bot singen veel waarschijnlijker zijn dan vroeger. Het plaatselijk comité inzake het rijwiel pad onder Schoorl verzoekt ons opname van het volgende: Naar aanleiding van het in uw blad ge publiceerde gesprek tusschen den burge meester van Schoorl en één uwer zouden wij in een vergadering van tegenstanders van het geprojecteerde pad als commissie u advies verkozen, gaarne het volgende willen zeggen: DM de burgert! ium weet hoe hel rtMM- pad loopen, is te begrijpen, aangezien het plan herhaalde malen ie veranderd, cent aohter de Jtocn van Schoorl om, taen er doorheen, maar omdat Groet ook gaarne zag dat het rijwielpad door de kom zou loopen, werd het weer gewijzigd en zal het nu geheel den duinrand volgen. Overigens is het geen wonder, dat de bur gerij niet weet, hoe de zaken staan, daar er niet het minste in den raad aan de orde kan komen, waarvan men denkt, dat daar over door de burgerij oppositie gevoerd kan worden, of het wordt met besloten deuren behandeld. (Zie overdracht electrisch be- drijï.) Zoo wordt den raadsleden den mond ge sloten en komt de burgerij niets te weten. Wanneer in Schoorl vanaf den Postweg tot de boschwachterswoning het pad wel langs den duinrand kan komen (wat intus- schen nog lang niet vaststaat, doordat dc overeenkomsten en voorwaarden met de grondeigenaars nog niet afgesloten zijn, en wel nimmer komen vast te staan), waarom is het dan verder niet mogelijk? Als wij het verdere verloop van het rij wielpad nagaan, vragen wij ons met zoig af: waar blijft dan de eenige mooie rustige wandelweg tusschen Schoorl en Camper duin, en hoe wordt straks de situatie, langs den verharden achterweg te Groet, waar toch ook het autoverkeer in één richting langs dezen smallen weg gaat? Hoe moeten de gasten en inwoners tus schen Schoorl en Catrijp straks op het pad komen? Hebben, om in den trant van den burgemeester te blijven, de hier vertoeven de gasten geen voorkeur boven fietsende dagjesmenschen? Dat de medewerking aan dit plan overi gens niet zoo is als wordt beweerd, bewijst de burgemeester zelf. Het heet, dat, indien de gemeente bereid en financieel in staat was de gevraagde grondprijzen te betalen, er maar twee zou den zijn wier medewerking nog niet ver kregen was. Hieruit concludeeren wij, dat de grond eigenaren noode van hun grond afstand doen ten behoeve van het rijwielpad en dat zij voor de rust en de ongerepte schoonheid van ons dorp meer gevoel hebben dan de burgemeester. Gelukkig blijken het Staatsboschbeheer en ander grondeigenaren gevoeliger te zijn voor het behoud van het natuurschoon, waardoor dan per slot het Hargergat onge rept zal blijven. Inmiddels trekken B. en W. zich van de schilderachtigheid van deze plek niets aan en laten er een oude houten keet neerzet ten, om een armlastig gezin met 8 kinderen in te stallen op een van de mooiste punten van het Hargergat. Voorts erkent de burgemeester, dat en kele neringdoenden van het ontworpen pad allicht nadeel zullen hebben, doch dat er meer gasten zullen komen, o.a. van Bergen. Misschien is onze vraag naïf: Maar hoe komen de wielrijders van Bergen op het pad van de grens te Schoorl? Komen de gasten alleen van Bergen? Heeft de kop van N.- Holland voor Schoorl en Groet geen betee- kenis? Hier wordt alleen rekening gehou den met wat er van Bergen komt aan dag jesmenschen onzes inziens ten koste van de hier vertoevende gasten. Hun woningen staan langs den Heeren- weg en onze gasten moeten toch langs den Duinweg en Heerenweg rijden om op het fietspad te komen. Hoe stelt onze burgemeester zich verder voor, dat onze gasten en inwoners naar hun kerk, post, de winkels ene. gaan? Doui' aarrt een unwog Ut maktal W1 matm aogi Waar moeten onze kinderen langs, om school en gymnastieklokaal te bezoeken? Om al deze redenen zal het plaatselijk verkeer langs den Heerenweg blijven, maar het is immers juist het groote en het snel verkeer, die ons rustige dorp in gevaar brengen. Dit verkeer moet omgelegd worden in het belang, zoowel van onze gasten als van de inwoners en de Heerenweg moet voor het langzame verkeer en ook voor de wielrijders behouden blijven. Dan blijft ons dorp lan delijk en rustig en voor iedereen ongevaar lijk. Zoo wordt het algemeen belang, in het bijzonder dat der vele zakenmenschen, het meest gediend. De burgemeester zegt wel, dat grondaan koop te kostbaar zal worden, maar geeft toe, dat dit nimmer is geprobeerd. Dus hier over dient gezwegen te worden. Wat de afscheiding van een rijwielpad door heesters langs den Heerenweg betreft, wij hebben hier immers geen eerste klas weg, die het geheele jaar door druk be reden wordt. De hoofdweg is nu reeds te smal voor auto- en busverkeer. (Wij citeeren den burgemeester). Maar weet de burgemeester niet, dat tot heden toe nog altijd de palen van het elec trisch net de grootste belemmering zijn voor het verkeer? Hier is het afwijzende oordeel van den burgemeester over den voorgestelden weg door den polder, doch dit weten wij stellig, dat meerdere instanties hier de beste oplossing zien, waar het op den duur toch toe moet komen bij den uit leg van de gemeente Schoorl. Wie heeft tien jaar geleden de groote ver keerswegen voorzien, die nu in onze provin cie gemaakt zijn en nog gemaakt worden? Straks als het groote verkeersvraagstuk opgelost is, uit Groningen, Friesland en Drente in aansluiting op onze wegen in N.-Holland, dan moet ons mooie zomerdorp Schoorl klaar zijn om dit groote verkeer op te vangen en het niet in een fuik laten vast- loopen. Hier is vooruitzien noodzaak en gebiedend allereerst voor Schoorl. Als hier niet aan gepakt wordt, gaan de logé's en al de be zoekers aan het onbereikbaar gelegen Schoorl voorbij. Heiloo kreeg wel zijn grooten verkeers weg en wat is er nu van het zoo dure rij wielpad HeilooEgmond, dat duizenden gekost heeft, over. De wethouder wees toci» op een nieuwen toegangsweg voor het noor den van onze gemeente. Dat van wijziging van het rijwielpad geen sprake meer kan zijn, is volgens ons on juist. Er staat nog niets definitief vast. In prin cipe heeft de raad tot een rijwielpad beslo ten, doch de uiteindelijke beslissing is nog niet gevallen, aangezien er nog raadsleden zijn die evenmin als wij wisten waarlangs precies het rijwielpad zou komen. Het verwijt van den burgemeester, dat de ingezetenen te laat opponeeren, is wel zeer verrassend. Op het laatst van 1936 is er al door verschillende organisaties en in de pers geprotesteerd. Het advies van Landschap- schoon, dat ook afwijzend was, en van al de anderen, is gewoon voor kennisgeving aangenomen of ter zijde gelegd. Mogelijk wel zoek geraakt. Afschriften van de protesten zijn aan alle instanties toegezonden. Maar evenals de geheele behandeling van dit plan, zijn ook deze uitingen van tegen zin van de burgerij in de geheimzinnigheid betrokken, welke den schijn wekten of het hier gaat om het doordrijven van eigen gezag inplaats van om een levensbelang van mooi Schoorl. Het is ons goed recht om dit uit naam van stellig de groote meerderheid van onze be volking, tot het laatste toe te beschermen. Schoorl let op Uw zaak.. Rechthaberei is hierbij uit den booze. Raadsvergadering. Naar wij vernemen komt Dinsdag 1 Februari a.s. de raad in openbare vergade ring bijeen. Aan de orde zullen onder meer komen de benoeming van een gemeente- vroedvrouw, van een gemeentewerkman en van een schoonmaker van het raadhuis en de openbare lagere school. Benoeming gemeentewerkman. Voor de benoeming van gemeentewerk man hebben B. en W. den raad den navol gende aanbeveling gedaan: no. 1 J. J. Ak kerboom; no. 2 S. J. Schouten. Benoeming schoonmaker. Voor de benoeming van het raadhuis en van de openbare lagere school hebben B. en W. den raad aanbevolen als no. 1 mw. G. J. RoozendaalGlorie en als no. 2 J. Bakker. Gevonden voorwerpen. Een doublé of gouden polshorloge; vier sleutels aan een riempje; gekleurde bood schappen tasch; zwarte handwarmer; blauwe wollen muts; paar zwarte regenpijpen; groote bruine handbal; ring met zeven sleu tels; autokussen; handschoen met kap; da mes armbandhorloge; belastingplaatje. Regisseur ,,'t Ontluikende Roosje" ziek. Naar wij vernemen is de regisseur van de Rederijkerskamer ,,'t Ontluikende Roos je" de heer P. v. 't Veer door ongesteldheid verhinderd aanwezig te zijn bij den mor genavond te houden opvoering van Antoon Coolen's „Kinderen van ons volk". De heer de Gier zal den heer v. 't Veer als speler in dit stuk vervangen. Assistent benoemd Tot assistent aan de coöperatieve zui velfabriek te Elsloo (Fr.) ig benoemd onze plaatsgenoot de heer R. Slager, die thans een functie in Neerlandia bekleedt. Mede op het drietal stonden uit 41 sollicitanten, de heeren L. Kornelis te Winschoten en M. J. OwskoMNÉtup te MiüucUe. UITBREIDING TELEFONISCHE VERBINDINGEN. In den loop van dit jaar zullen de telefo. nische verbindingen van Amsterdam met Broek op Langendijk, Enkhuizen, Hoorn Purmerend en Schagen worden uitgebreid,' DIRECTIE „DE WIERINGERMEER". Bij beschikking van de ministers van wg. terstaat en van financiën zijn, met ingang van 1 Januari 1938, aangewezen als plaats- vèrvangend directeur van het openbaar lichaam „de Wieringermeer" ir. C. L. van Steen, inspecteur, en C. L. de Bruyn, secre taris der directie. De operatie geslaagd. Over den toestand van den heer P. TK Liefting, die bij werkzaamheden in de Eg.! mondermeer het ongeluk had in zijn knie een hoofdader door te hakken, kan worden medegedeeld dat de operatie goed is ge_ slaagd. De patiënt heeft veel pijn gehad. (Niet officieel) 5de klasse, 6de lijst Trekking van Dinsdag 25 Januari 1938 Hooge Prfjzen. 1000.— 1283 1397 15316 17973 400.— 4211 4288 9018 12779 13163 17938 200.— 3627 7005 10784 100.- 136 4333 5945 6360 9310 9981 11882 14985 16002 18709 Prijzen van ƒ70. 303 398 478 532 557 586 740 756 838 839 909 931 987 1162 1190 1214 1282 1277 1468 1563 1602 1786 1947 1951 2036 2059 2223 2264 2380 2642 3025 3057 3199 3262 3319 3376 3802 3808 3880 4043 4386 4520 4758 4973 5039 5295 5565 5573 5841 6005 6248 6399 6496 6563 6899 6917 6979 7021 7035 7043 7158 7307 7348 7384 7556 7566 7705 7740 7904 7966 8129 8317 8460 8492 8659 8927 8933 8961 9345 9366 9422 9429 9487 9510 9657 9669 9684 9697 9793 9821 10222 10309 10440 10624 10625 10684 10760 10767 10846 10866 11085 11106 11394 11420 11438 11744 11758 11759 245 716 974 1450 2017 2912 3514 4638 5811 6880 7145 7668 8388 8966 9615 9954 10749 11355 11999 12065 13001 13894 14528 15065 15838 16418 16986 17720 18906 19569 20632 628 973 1280 1999 2900 3490 4545 5607 6790 7133 7652 8344 8965 9557 9844 10701 11351 11978 12250 13078 13913 14697 15179 15885 16425 16917 17840 19050 19686 20691 12350 13268 13929 14782 15351 15913 16569 16919 17874 19189 19951 20615 12575 13272 14249 14887 15379 15947 16663 16978 17876 19261 20091 12579 13428 14343 14938 15484 16015 16696 17073 17904 19273 20249 12680 13674 14351 15001 15499 16061 16718 17542 17991 19287 20443 12715 12771 13786 13833 14369 14*30 15046 15080 15515 15740 16086 16255 16729 16809 17557 17704 18157 18717 19301 19428 20476 20581 Nieten. 18 374 591 860 1185 1454 1567 1813 2300 2595 2768 2967 3195 3337 3720 4082 4376 MN 4822 4994 5208 5557 5804 5987 6164 6354 6614 6983 7252 7450 7577 7812 8263 8483 8694 8859 9000 9267 9643 9864 45 456 630 902 1220 1488 1622 1953 2347 2613 2848 2983 3208 3348 3827 4104 4468 4716 4894 5016 5341 5645 5831 6010 6221 6378 6805 7116 7300 7462 7663 7865 8283 8489 8730 8917 9058 9408 9748 9909 20 392 611 895 1204 1471 1592 1842 2341 2602 2802 2975 3196 3338 3749 4087 4432 4694 4891 4999 5332 5580 5830 6006 6197 6364 6674 7002 7294 7454 7636 7815 8282 8486 8721 8907 9007 9312 9648 9882 10088 10151 10165 10334 10393 10463 10689 10696 10697 10961 10998 11028 11330 11325 11338 11488 11504 11511 11615 11680 11736 11836 11847 11876 12197 12223 12225 12458 12465 12475 12553 12565 12582 12716 12746 12881 13118 13138 13140 13252 13255 13289 13400 13420 13447 13618 13629 13656 13885 13889 13899 14021 14044 14064 14162 14190 14201 14364 14385 14395 14577 14609 14661 14783 14837 14873 15005 15141 15144 15346 15353 15364 15534 15545 15554 15761 15826 15836 15984 15995 16053 16233 16237 16253 16381 16364 16484 16694 16737 16744 16823 16833 16851 16954 16999 17002 17247 17251 17289 17413 17445 17449 17880 17888 17959 18172 18230 18238 18327 18365 18400 18731 18740 18751 18946 18962 19001 19270 19272 19277 19556 19564 19610 19733 19786 19789 19899 19911 19914 20221 20290 20307 20464 20610 20611 20696 20749 20760 20943 20946 20961 Verbeteringen: 14117 m. z. met AUKH met 70,— 60 467 641 926 1245 1499 1636 2053 2412 2634 2853 3004 3223 3507 3906 4153 4510 4718 4914 5017 5348 5659 5837 6043 6236 6428 6849 7138 7318 7485 7689 7930 8304 8577 8764 8920 9218 9450 9957 9930 71 501 724 967 1310 1504 1668 2067 2447 2635 2897 3027 3287 3553 3944 4241 4588 4722 4954 5097 5388 5710 5861 6049 6260 6431 6850 7161 7339 7490 7717 7980 8369 8595 8785 8942 9232 9500 9809 9940 115 555 781 1020 1432 1530 1739 2089 2496 2676 2951 3101 3332 3613 4063 4278 4637 4764 4986 5151 5443 5728 5930 6108 6315 6542 6870 7178 7399 7519 7776 9065 8410 8666 8844 9251 9558 9830 221 578 855 1121 1438 1564 1797 2101 2591 2739 2964 1170 1333 1708 4078 4351 4644 4606 4989 5111 5535 5778 5944 6153 6329 6549 6943 7239 7428 7533 778» m 8481 8879 8853 8996 9266 9641 9833 91 513 737 1000 1421 1516 1683 2073 2490 2668 2907 3048 3313 3554 3984 4246 4630 4728 4975 5101 5431 5720 5890 6091 6290 6460 6862 7176 7344 7500 7727 7986 8404 8649 8810 8976 9250 9532 9823 9984 10056 10083 10209 10212 10260 10300 10329 10518 10562 10564 10620 10681 10796 10843 10894 10929 10934 11074 11079 11108 11192 112® 11342 11429 11440 11454 l»® 11529 11530 11537 11568 U8* 11761 11768 11778 11795 118® 11899 11920 12012 12062 121» 12229 12299 12334 12341 12378 12501 12509 12516 12526 1252» 12606 12624 12664 12710 121" 12908 12978 13000 13017 13031 13141 13200 13204 13208 132® 13295 13309 13322 13337 13383 13500 13551 13580 13594 13611 13702 13730 13802 13857 13869 13908 13909 13948 13981 13»W 14069 14075 14121 14135 141® 14237 14253 14267 14297 14303 14479 14481 14487 14522 l®23 14664 14699 14746 14764 14898 14912 14917 14965 14»® 15229 15265 15291 15314 15331 15435 15450 15483 15487 155» 15585 15590 15636 15747 157?* 15876 15880 15894 15956 1»™ 16092 16114 16117 16178 1623» 16258 16205 16301 16339 16485 16589 16669 16675 166»' 16757 16771 16779 16789 1761 16859 16906 16910 16949 16»* 17025 17069 17070 17165 l™* 17316 17390 17392 17397 174» 17660 17730 17748 17760 17' 18006 18018 18067 18084 18252 18257 18177 18281 1°**° 18436 18482 18553 18598 1» 18780 18785 18800 18814 19089 19091 19114 19248 j» 19283 19390 19402 19464 1» 10665 1»»: 1981» 19624 1962b 19642 19665 19831 19858 19861 19869 19942 19993 20013 20157 20314 20357 20395 20397 20636 20570 20602 20611 20803 20817 20819 20827 20® 20967 5e Klasse 6e Lijst: 4475 70.-; 10804 met 70.-

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1938 | | pagina 8