flMSTERDAMSCHE BEURS MacMedchtm Toer» de oorlog woedde. 20.500 geëvacueerden waren in Alkmaar ondergebracht. 75.000 K.G. ligstroo verbruikt. NOORDSCHARWOUDE OUDKARSPEL 484ste STAATSLOTERIJ EERSTE BLAD 3 Het verloop def evacuatie. In den vroegen morgen van den tien den Mei van dit jaar, terwijl het af weergeschut van het nabij gelegen vliegveld Bergen dreunde, ontving het Alkmaarsche gemeentebestuur het tele gram „Verwacht geëvacueerden". Terstond werd de Centrale commis sie, belast met de evacuatie in Alkmaar en omliggende gemeenten, bijeengeroe pen, snel werden daar de werkzaamhe den der sub-commissies besproken, haar taken omlijnd en nog waren deze besprekingen niet ten einde, of een tweede telegram meldde, dat de eerste voor Alkmaar bestemde transporten in den nacht van Vrijdag op Zaterdag om ongeveer half vier verwacht konden worden. Het was op den 29sten September 1939, toen de oorlog tusschen Duitschland en En geland vier weken oud was, dat ten stad- huize alhier een vergadering werd gehou den op verzoek van den commissar\ Afvoer Burgerbevolking, den heer H. de Bordes. De burgemeesters van Alkmaar, Bergen, Bovenkarspel, Broek op Langendijk, Eg- mond-Binnen, Egmond aan Zee, Koedijk, St. Maarten, Oudkarspel, Oudorp, St. Pan- cras, Zuid- en Noordscharwoude, Schoorl en Warmenhuizen waren op die vergadering tegenwoordig en bespraken met den voed- selcommissaris, ir. W. J. M. Dekker en den heer de Bordes, welke voorloopige maatre gelen genomen moesten worden. Reeds dadelijk bleek, dat er diverse com missies gevormd moesten worden, zooals: 1. Een huisvestingscommissie, die tot taak had een onderzoek in te stellen naar de beschikbare woonruimten en naar het aantal personen, dat in elke woning zou kunnen worden ondergebracht. Binnen een week was deze commissie, dank zij de medewerking van 400 dames, met haar werk gereed! Huis aan huis was bezocht en genoteerd! 2. Een indeelingscommissie. OPGAVE AMSTERDAMSCHE BANK N.V. Bijkantoor Alkmaar, van Dinsdag 15 October 1940 V Or. k. 96i%„ 83 83'A 395/s STAATSLEEN1NGEN. 4 Nederland 1940II 3—3Nederl. 1938 3 Ned.-Indië 1937 5}4 Duitschl. m. verkl, BANK-INSTELL1NGEN. Amsterd. Bank1171 /s Handel Mij. Cert. v. 250 108 Koloniale Bank 163 Ned. Ind. Handelsbank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg. Kunstzijde Unie Calvé Dellt Cert. Nederl. Ford Lever Bros Philips Gloeil. Gem. Bezit INDUSTR. OND. BUITENL. Am. Smelting Anaconda Bethleh. Steel Cities Service e i General Motors Kennecott Copper North American Rayon Republic Steel Standard Brands Steel comm. CULTUUR MAATSCH. HL V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Verg. Vorstenlanden PETROLEUM. Dordtscbe Petr. Kon. Petr. Phillips Oil Shell Union Tide Water i RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Oostkust Rotterdam Tapanoeli Serbadjadi112 Interc. Rubber37/ks SCHEEPVAARTEN. HollandAmerika lijn JavaChinaJapan lijn Kon. Ned. Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli BataviaH73/» Oude Deli209V4 SenembabW/i AMER. SPOORWEGEN. Atchison lopeka 15Vj Illinois Central7% Southern Pacific 8'/16 Southern Railw. ll3/4 Union Pacific 70% Can. Pac, 3ll/ie 1193/4 121 91'A 332 135% 19 D/s 373/4 223/4 673/4 51/16 42 28% 183/, 178/16 - 5i/]6 50'/, 4041/a 223 222 US3/, 217 240t/( 28 87/l6 87, 220% 171 1213/4 13774 70 1043/, 129 119% 1443/, plm.2.15 96'%» 8715AÖ 8374 373/4 117 108 161 1197s 1141/2 91 330 1317, 192 38 227t O?3/, 57s 413/4 287, 187, 17% 57» 503/4 398 223 220 107 237-6 273/4 877 87* 217 167 120 1317, 110 37)6 104 129 139 143 1477, 2087, 1741/s IS3/, '%6 87, 127, 707, 33/s 3. Een transportcommissie, die de bescmkiung Kreeg over uouu oeacte- en Kussenzakken. 4. Een stationscommissie, die met de transportcommissie zou zorgen voor den afvoer aer vluchtelingen naar üe voor hen bestemde wijken. Medewerking werd hier bij verkregen van onderwijzers, leeraren en andere volwassenen als hooiageieiders, ter wijl leerlingen van aiie scholen en leden van tal van jeugdorganisaties als geleiders zouden dienst doen. 5. Een geneeskundige commis sie, welke moest zorgen voor een huipzie- kennuis, verleening van eerste hulp, trans port van zieke geevacueerden, enz. b. Een levensmiddeiencommis- s i e, die de voorraden bij kruideniers en bakkers opnam en maatregelen nam, zoo dat bij een eventueeie evacuatie gerekend kon worden op een extra-voorraad voor on geveer drie weken. Deze commissie stelde zich verder o.m. in verbinding met Kinder voeding, die in staat bleek, om per dag bUQ porties warm eten te bereiden. 7. Een kleedingcommissie. 8. Een registratiecommissie. 9. Een centrale commissie, die tenslotte de aigemeene leiding zou hebben. Zoo bereidde Alkmaar de evacuatie voOr, ofschoon niemand wellicht dacht, dat deze evacuatie binnen een jaar werkelijkheid zou worden. Totdat de 10de Mei aanbrak. En de cen trale commissie de ailes-beteekenende tele grammen ontving. Te voren was reeds besloten, de -groote militaire cantme op net Oude Ziekenhuis terrein te bestemmen tot centraal punt van ontvangst. Hieï had men de beschikking over een flinke ruimte: ruim 1000 personen konden in de zaal plaats nemen. Per luid spreker konden mededeelingen gedaan worden enin de buffetten zou perso neel gereed staan, om de a.s. vluchtelingen ververschingen uit te reiken. Aan iederen uitgewekene zou een bon worden verstrekt voor een kop thee of koffie, enz. Laat op den Vrijdagavond was alles ge reed. En in den zeer duisteren nacht kwam de eerste trein met vluchtelingen aan, die bepakt en beladen naar deze cantine wer den gebracht. In het begin trachtte men rekening te houden met godsdienst, milieu e.d., maar dat bleek te veel tijd te eischen, zoodat spoedig van deze wijze van indeeling moest worden afgeweken. Weldra bleek, dat de treinen met vluchtelingen elkaar zeer snel volgden, zoodat zij zells tijdelijk in kerken, theaters en café's moesten worden onder gebracht. Weer' later bleek, dat één wijk van Amersfoort niet kwam en een andere wijk slechts voor de helft, zoodat verschei dene Alkmaarsche gezinnen zonder inkwar tiering bleven, terwijl anderen „een huis vol hadden". Moeilijkheden. Onverwachte moeilijkheden deden zich voor. Zoo kon het gebeuren, dat gedurende de eerste dagen verscheidene uitgewekenen in de militaire cantine en in de goederen loodsen der spoorwegen „bivakkeerden", wier plaats van bestemming niemand te Alkmaar wist! Dank zij de medewerking van het sta- tionspersoneel werden deze moeilijkheden spoedig opgelost. Met de gewone evacuatietreinen, waarbij een of meer wagens werden aangehaakt, met extra-treinen, alsmede met autobussen konden de „verdoolden" geleidelijk worden afgevoerd. Op dezelfde manier werd de te Alkmaar achtergebleven bagage geleidelijk ter plaat se van bestemming gebracht. Het seinhuis op het station, waar zich voortdurend een vertegenwoordiger der ge meente bevond, werd tot een centraal punt, waar men over alle gegevens met betrek king tot de verspreiding der vluchtelingen over de omliggende vluchtoorden beschikte. Dit was daarom zoo practisch, aangezien op deze wijze tusschen de spoorwegambte naren en de commissie een hechte samen werking verzekerd was. Toen b.v. een trein met wijk 38 van Amersfoort aankwam met de opgegeven bestemming Alkmaar, kon aan de hand van de door den vertegenwoor diger der gemeente verzamelde gegevens worden nagegaan, dat deze wijk niet te Alk maar, doch te Obdam moest worden onder gebracht, waarna de spoorwegambtenaren den trein terstond naar Obdam lieten door rijden. Op deze wijze kwamen honderden vluchtelingen nog op deze juiste plaats te recht. Stroovoorziening. Reeds Vrijdagmiddag 10 Mei werd op de Kaasmarkt met 65 man begonnen met het vullen van stroozakken en des avonds lagen reeds 500 gevulde bedde- en kussenzakken in de Waag gereed. Twee dagen later lagen 5812 van dergelijke stellen gereed. In totaal was 75.000 kg ligstroo verwerkt. Geneeskundige voorzieningen. De geneeskundige commissie had tijdens de evacuatie de beschikking over de trans portcolonne van de afd. Alkmaar van het Roode Kruis en over de leden van de r.k. vereeniging voor E.H.B.O., in totaal onge veer 12ö personen. Voor het vervoer van zieken en gewonden werden gebruikt drie daarvoor ingerichte vrachtautomobieien, drie ziekenauto's en talrijke particuliere wagens. üp het station en in de cantine bevond zich steeds voldoend transport- en verpleeg- personeel. Ook waren hier voortdurend aanwezig een arts en een kraamverpleeg ster, welke laatste zich in hoofdzaak be lastte met de verzorging van moeders met baby's. Van het station af werd iedere patiënt naar een der ziekenhuizen vervoerd, waar beslist werd, of opneming in een particu liere woning mogelijk was. Besmettelijke zieken werden terstond in de barakken op genomen. Reeds spoedig bleek de inrichting van een hulpziekenhuis onvermijdelijk. De Huishoud- en Industrieschool werd binnen vier-en-twintig uur daarvoor volledig inge richt. Hier konden honderd patiënten wor den opgenomen. In alle ziekenhuizen had het verplegend personeel de handen vol. Vermoedelijk zijn ongeveer 700 zieken, gewonden en gebrekltigen getransporteerd en behandeld. Enkele bizonderhedeu. Het spreekt vanzelf, dat bij het over brengen van zoo groote bevolkingsgroe pen min of meer dramatische voorval len niet konden uitblijven. Vele vlucn- teiingen misten een of meer familie leden, gedurende de treinreis werden eenige babies geboren; tragisch was de aankomst te Alkmaar van een jonge vrouw met haar pas gestorven kindje in de armenHet kmd had aan open t.b.c. geleden en was in den trein over leden. Bij het transport van oude en gebrekkige personen deden zich meermalen aangrijpen de tooneelen voor. Zoo zat een bejaarde en invalide vrouw, die niet wist, waar haar familie was ondergebracht, als een toon beeld van ellende gedurende een ganscnen nacht in de cantine op haar familie te wach ten, totdat de Geneeskundige commissie zich over haar ontfermde en haar naar een der ziekenhuizen overbracht. Het viel op, dat de vluchtelingen zich in overgroote meerderheid zeer rustig en gela ten bij het soms uren lange wachten ge droegen. Ook gedurende het verdere ver blijf te Alkmaar was hun houding waardig. Slechts enkele betreurenswaardige uitzon deringsgevallen kwamen voor. Enkele getallen. Te Alkmaar zijn ongeveer 20.500 geëva cueerden ondergebracht, dat was ruim 3000 meer dan verwacht werd. Dit kwam door dat: lo. personen met onbekende plaats van bestemming hier werden ondergebracht; 2o. tal van groepen uit Veenendaal en an dere plaatsen, die elders heen moesten, hier werden gehuisvest; 3o. onderdak werd verleend aan zeer groote groepen spoorwegpersoneel, die oor spronkelijk niet zouden evacueeren. Als alle Alkmaarsche ingezetenen aan spraak hadden gemaakt op de hun toeko mende vergoeding wegens huisvesting en voeding van geëvacueerden, zou rond 50.300 zijn uitgegeven. Dat in werkelijk heid 29.200 werd uitgegeven, wijst wel op het groote gemeenschapsgevoel van onze burgerij. Terugblik. Zeer velen hebben zich in de dagen der evacuatie met hart en ziel gewijd aan het zware werk, dat dagen achtereen van hen werd gevraagd. Waar men in die dagen ver toefde, hetzij langs de perrons, op het Sta tionsplein, in de cantinetent, op straat of in huis, overal werd men getroffen door de ai gemeene onbaatzuchtige medewerking. Groote dank is verschuldigd aan de wethou ders, de overige leden der commission en de talloozen, zoowel uit ambtelijke als par ticuliere kringen, die met inzet van alle krachten, zeer veel werk hebben verzet. Aan allen past een woord van hulde. Verreweg de meeste ingezetenen hebben getracht door een gastvrije en hartelijke ontvangst voor de geëvacueerden het gemis van eigen huis en hof zooveel mogelijk te verzachten. Dat dit door de gasten op prijs is gesteld, moge blijken uit een artikel in de Amers- foortsche Courant, waarin o.m. wordt ver meld: „Wij zijn teruggekeerd in onze be houden stad, vervuld van dankbaarheid. Met de blijde voorjaarszon stroomde in die bange dagen van de vorige week de hartelijkheid over ons, die al die Noord hollanders van hoog tot laag ons zoo ruim schonken. Bewoners van Alkmaar en alle andere plaatsen in Noordhol land, waar Amersfoorters vertoefden, wat Gij voor ons gedaan hebt, het staat in onze harten geschreven. Vergeten doen wij het nimmer!" Het was in die sombere dager, een blijd schap -en een verkwikking te mogen consta- teeren, dat bij zoovelen aanwezig was en versterkt werd een geest van saamhoorig- heid, inschikkelijkheid en hulpvaardigheid. Tallooze banden van vriendschap werden ^smeed. In dit opzicht hebben deze bewogen da gen, welke overigens niemand terug wenscht, een geestelijk gewin van beteeke nis opgeleverd. V erduisteringsslaciitoiiers. De heer S. uit Oudkarspei is Maandag morgen, toen hij op weg was naar het sta tion Noordscharwoude om den eersten trein naar Den Helder te nemen, op de weg splitsing bij den heei A. T. aan den Laar. weg te water gereden. Hij wist zich gelukkig zelf te redden. De heer A. uit Oudkarspel, die zich per fiets naar het station Noordscharwoude be gaf, is in die gemeente tegen een hek ge reden, en daarbij zoo ongelukkig terecht ge komen, dat hij op advies van den dokter hel bed moest houden. Een e.gw...<u'uig ongeluk. Maandagmorgen is een stuk been, dat op den weg lag, toen een vrachtauto van de fa. Eecen alhier er overheen reed, weggescho ten en bij den heer S. P. door het raam ge vlogen en in de kamer terechtgekomen. Een aardig schadepostje. N.V. ALKMAARSCHE EXPUR'TVEILING. ALKMAAR, 14 Oct. 1940. Op de heden gehouden veiling v-erd betaald voor: Andij vie I2, Bloemkool le s. f T9 2e s. 46, Kropsla 1 3.80, Knolselderie 2.60—f 4.20, Komkommers 3.20f 7, Meloenen 6—8 per 100 stuks; Appelen 611, Druiven 1421, Peren f 6— 13.50, Spruiten f 5—f 11, Snij boenen 1 11 12.50, Dubbele spercieboonen 5 18.50 en Tomaten 3.80f 7.70 per 10.0 pond; Boerenkool 1.602.20, Bieten f 2—f 3.80, Gele keol f 4.80—6.20, Groene kool 2.90—5.40, Prei 4.20—5.60, Roode kool f 3.30—6.50, Uien 2.80—f 6.20, Witte kool 2.50—3.20 en Wortelen 2.60— f 3.30 per 100 kg; Peterselie 1.802.50, Radijs 2.40, Selderie 2.60—3.80, Wor telen 3.506 per 100 bos; Postelein per bakje 2638 cent; Spinazie per bak (16 pond) 0.24—1.10. AMSTERDAM, 15 Jet. 1940. Op de heden gehouden veemarkt waren 112 schapen en lammeren aangevoerd, prijs 3060. Schapen matige aanvoer, vlugge handel- prijzen vast. PURMEREND, 15 Oct. 1940. Op de heden gehouden weekveemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: Gem. Kaasbeurs. Verhandeld 15 partijen, wegende 51000 kg. Hoogste prijs 32.25. Kaasmarkt. 5 stapels, wegende 884 kg. Kleine Boeren t 27—32.50 per 50 kg; 1202 kg Boter 1.60—1.64 per kg. 639 Vette koeien voor de levering; 110 Geldekoeien 160—230, 25 Melkkoeien f 240—340 handel matig; 20 Stieren voor de levering; 7 Paarden 175325 handel stug; 59 Vette kalveren voor de levering; 73 Nuchtere kal veren: slacht voor de levering en fok f 14 24, 60 Vette varkens (slacht) 5864 cent per kg, 21 Magere varkens 1835, 183 Biggen f 714 nandel matig; 2557 Scha pen: voor den handel 3540, voor de slacht 4565, nandel goed; 93 Bokken 416 handel matig; Kipeieren 7 7.50 per 100 stuks; 500 Eendeneieren 75 80 cent per kg; 10300 kg Ouöe kippen en hanen: wit en rood 5057 Ij cent en blauw 5560 cent per kg; Konijnen 0.50f 3; 3600 Eenden: oude 4060 cent en jonge 75 (Niet officieel) 5de klasse, 11de lijst Trekking van Maandag 14 October 1940 Hoogre Prijzen 1000.— 11301 400.— 10831 11473 200— 478 11812 17297 17505 20289 100— 2139 5999 9215 9926 10183 12833 15942 16863 18004 17'"7 i (i van I 70. 1149 1200 1352 1543 1578 1594 1727 1747 1835 2135 2262 2267 2318 2539 2550 2567 2631 2636 2328 2829 2892 3070 3159 3237 3315 3321 3447 3464 3728 4044 4136 4263 4389 4407 4596 4657 4666 4741 4743 4782 4919 4940 4944 5005 5021 5300 5375 5612 5i93 5904 6039 6137 6263 6428 6494 6510 6519 6725 6845 6850 6902 6959 6983 7141 7144 7154 7182 7244 7412 7546 7590 7632 7708 7774 7932 8011 8210 8228 8265 8281 8313 8356 8372 8383 8491 8496 8691 8823 8886 8991 9372 9510 9825 9932 9963 9964 10131 10189 10205 10235 10286, 10315 10540 10610 10613 10622 10821 10961 10973 11121 11132 11329 11459 11483 11538 11685 11856 11901 11996 12023 12043 12096 12149 12153 12506 12676 12698 12888 13082 13115 13289 13300 13360 13426 13445 13724 13751 13762 13766 13999 14012 14079 14109 14168 14206 14546 14750 14759 14795 14873 14887 14946 14983 15054 15069 15079 15210 15270 15274 15360 15627 15653 15716 15789 15800 15805 15893 16056 16094 16114 16329 16412 16432 16466 16596 16800 16804 16960 17106 17143 17212 17481 17549 17610 17618 17861 17724 17769 17827 17920 18182 18470 18511 18604 18609 18642 18653 18825 18867 18894 18940 19058 19149 19156 19164 19248 19367 19395 19466 19551 19666 19726 19760 19868 19966 19974 19998 20021 20102 20135 20175 20217 20392 20419 20478 20643 20755 20832 20860 21088 21221 21257 21280 21379 21381 21595 21654 21742 21781 21917 22154 22263 22410 22426 22430 22525 22564 22586 22619 22654 22680 22826 22844 23048 23099 23155 23298 23341 23459 23480 23623 23658 23768 23771 24025 24036 24339 24454 24739 24827 80 cent; Duiven (per paar) 40 cent; 72 Ganzen 3.75; 400 Jonge hanen (wit en rood) 62 y67y2 cent per kg. Coöp. Centr. Eierveiling Purmerend G.A. 25000 stuks Eendeneieren 4f 5 en 40000 stuks Kippeneieren f 7.207 50, kleine kippeneieren 5.506.50. NOORDSCHARWOUDE, 15 Oct. 1940. (Ncordermarktbond). i3900 kg Roode kool f 3.705.30; 5900 kg Gele kool 4—5.70; 31200 kg D, witte koel f 3.103.40; 1900 kg Groene kool f 2.80—3.30; 45500 kg Uien 4.60f 6.20, grove uien 56, drieling uien 4—4.40; 18100 kg Peen 2.20—f 2.90, kleine peen 1.30—1.80; 2900 kg Bieten '.2C3; 1100 kg Eigen heimers 4.20; 108600 kg Vroege witte kool f 2.50; 2300 kg Slaboonen 1424; 750 kg Pootaardappelen: Eerstelingen 2335 A 4.70. BROEK OP LANGENDIJK, 15 Oct. 1940. (Langendijker Groen ten veiling). 28000 kg Roode kool ^506.20; 15500 kg Gele kool 2.90—5.50; 36300 kg D. witte kool f 2.80—3.60; 10000 kg Savoye kool 2.50— 2.80; 32500 kg Uien 4.40—7.20, grove uien 4.406, drielingen 44.40. nep 4 en stek 1.10—/ 2.80; 55000 kg Peen 1 2.80; 10000 kg Bieten f 1.30—3.30; 2750 stuks Bloemkool 7.5010.90, 2e s. S 2 3.50; 646000 kg Vroege witte kool 2.50; 28500 str. Andijvie f 1.20f 1.80; 400 kg Rammenas 2.30; 1675 kg Snijboonen 20.10—22; 450 kg Slaboonen 11.60— 22.40; 250 kg Druiven: Frankenthalers f 25.9032 en Alicante 26.70. WARMENHUIZEN, 14 Oct. 1940. 525 kg Uien 6.10; 1300 kg Roode kool 4.40; 20900 kg Witte kool 2 50; 4600 str. Andijvie 1. Nieten 1002 1007 1021 1035 1086 1118 1191 1192 1266 1309 1313 1372 1373 1399 1503 1508 1557 1613 1642 1723 1742 1753 1788 1828 1838 1841 1845 1847 1860 1886 1942 1976 2009 2018 2020 2041 2082 2195 2248 2275 2310 2312 2337 2361 2376 2392 2450 2485 2544 2545 2562 2585 2635 2655 2690 2693 2706 2717 2753 2808 2867 2872 2936 2965 2969 3009 3039 3131 3154 3'156 3165 3211 3244 3412 3413 3452 3454 3510 3525 3556 3616 3817 3686 3689 3724 3725 3784 3803 3841 3890 3953 3956 3964 3972 4020 4077 4086 4102 4183 4228 4239 4267 4288 4296 4335 4385 4397 4467 4470 4487 4489 4505 4507 4509 4516 4522 4591 4619 463'4 4689 4798 4834 4870 4938 4948 4967 4975 4989 5015 5042 5053 5063 5113 5134 5206 5238 5292 5328 5349 5354 5395 5408 5471 5484 5496 5538 5547 5572 5580 4(304 5645 5649 5655 5673 5756 5813 5825 5834 5847 5929 5933 6026 6033 6093 6105 6106 6146 6160 6161 6166 6190 6248 6249 6262 6271 6427 6431 6452 6471 6559 6681 6709 6729 6789 6794 6806 6891 7042 7106 7188 7208 7231 7260 7277 7282 7290 7313 7331 7347 7411 7464 7529 7580 7014 7615 7618 7626 7691 7713 7717 7732 7737 7780 7792 7793 7803 7805 7844 7845 7886 7895 7941 7967 8006 8010 8086 8096 8099 8346 8391 8395 8592 8607 8634 8649 8728 8741 8778 8813 8890 8951 8962 9024 9138 9140 9152 9156 9183 9196 9206 9207 9236 9248 9261 9263 9384 9386 9393 9476 9552 9555 9608 9642 9655 9703 9752 9819 9868 9924 9944 9959 9968 10005 10036 10055 10057 10065 10127 10129 10140 10144 10140 10163 lUIby J.U1 »y iviiis ICE iu ivwyu ïuono rwiv ivo z 10345 10375 10-175 10476 10504 10519 10574 10580 10601 10607 10020 10627 10656 10758 10787 10790 10792 10807 10809 10852 10374 10890 11016 11048 11062 11107 11128 U170 11184 11209 11236 11287 11334 11337 11358 11365 11376 11427 11458 11465 11534 11544 11558 11587 11677 11679 11690 11718 11727 11740 11795 11808 11910 11994 12020 12040 12047 12080 12118 12248 12251 12279 12323 12367 12372 12495 13528 12544 12605 12619 12627 12678 12746 12816 12820 12840 12893 12894 12.903 12907 12924 12949 13050 13058 13116 13128 13140 13182 13302 13219 13278 13284 13336 13363 13381 13414 13433 13489 13539 13686 13729 13779 13793 13808 13860 13877 13949 13985 14009 14028 14073 14097 14102 14110 14171 14177 14184 14187 14217 14239 14262 14332 14341 14343 14377 14389 14396 14439 14619 14676 14727 14729 14733 14841 14892 14916 14986 15028 15087 15110 15185 15195 15212 15218 15288 15330 15353 15400 15427 15453 15470 15486 15493 15589 15702 15724 15735 15768 15771 15812 15897 15936 15988 16062 16125 16216 16249 16324 16408 16409 16418 16590 16602 16607 16658 16687 16708 16710 16742 16745 16823 16873 16884 16903 16937 16971 16977 17043 17054 17067 17137 17214 17219 17253 17268 17274 17286 17373 17441 17468 17472 17473 17474 17524 17605 17607 17655 17663 17730 17777 17780 17789 17800 17860 17882 17906 17910 18022 18027 18031 18090 18132 18133 18144 18146 18155 18177 18205 18301 18322 18388 18394 18446 18451 18466 18479 18565 18583 18598 18745 18819 18840 18900 18938 18952 18982 19012 19023 19068 19082 19119 19124 19125 19128 19152 19259 19333 19344 19382 19386 19338 19392 19431 19506 19522 19589 19630 19707 19787 19792 19827 19919 19931 19936 19963 19999 20020 20152 20223 20229 20253 20259 20203 20308 20309 20316 20375 20429 20482 20487 20511 20665 20737 20754 20779 20785 20805 20881 20891 20895 20932 21022 21036 21062 21117 21163 21172 2U77 21253 21263 21323 21328 21346 21364 21365 21495 21508 21515 21625 21629 21651 21721 21734 21754 21759 21767 21774 21800 21820 21850 21850 21870 21940 21978 21988 22092 22167 22183 22184 22196 22221 22239 22327 22393 22403 22415 22420 22530 22555 22581 22588 22595 22629 22638 22669 22723 22726 22737 22767 22771 22843 22910 22913 22972 22986 23014 23027 23032 23059 23080 23083 23196 23241 23245 23513 23522 23526 23560 23594 23633 23869 23670 23689 23714 23723 23750 23849 23870 23907 23981 23987 23988 23993 24106 24140 24229 24282 24307 24312 24329 24332 24354 24408 24412 24420 24450 24521 24567 24576 24579 24624 24662 24666 24673 24T17 14742 24855 25899 25917 24922 24945 VERBETERINGEN 5e klasse, 10e lijst: 5245 m. z. 5244; .6940 f70 m; z. 6943 f 70; 14710 f 70 m. z. 24710 f 70; 22865 m. z. 24865; 4830 en 6353 m. z. met. 1 70; 17674 en 18717 ontbreken.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1940 | | pagina 3