flMSTERDAMSCHE BEURS
MacMedchtm
Toer» de oorlog woedde.
20.500 geëvacueerden waren in Alkmaar
ondergebracht.
75.000 K.G. ligstroo
verbruikt.
NOORDSCHARWOUDE
OUDKARSPEL
484ste STAATSLOTERIJ
EERSTE BLAD
3
Het verloop def
evacuatie.
In den vroegen morgen van den tien
den Mei van dit jaar, terwijl het af
weergeschut van het nabij gelegen
vliegveld Bergen dreunde, ontving het
Alkmaarsche gemeentebestuur het tele
gram „Verwacht geëvacueerden".
Terstond werd de Centrale commis
sie, belast met de evacuatie in Alkmaar
en omliggende gemeenten, bijeengeroe
pen, snel werden daar de werkzaamhe
den der sub-commissies besproken,
haar taken omlijnd en nog waren deze
besprekingen niet ten einde, of een
tweede telegram meldde, dat de eerste
voor Alkmaar bestemde transporten in
den nacht van Vrijdag op Zaterdag om
ongeveer half vier verwacht konden
worden.
Het was op den 29sten September 1939,
toen de oorlog tusschen Duitschland en En
geland vier weken oud was, dat ten stad-
huize alhier een vergadering werd gehou
den op verzoek van den commissar\ Afvoer
Burgerbevolking, den heer H. de Bordes.
De burgemeesters van Alkmaar, Bergen,
Bovenkarspel, Broek op Langendijk, Eg-
mond-Binnen, Egmond aan Zee, Koedijk,
St. Maarten, Oudkarspel, Oudorp, St. Pan-
cras, Zuid- en Noordscharwoude, Schoorl en
Warmenhuizen waren op die vergadering
tegenwoordig en bespraken met den voed-
selcommissaris, ir. W. J. M. Dekker en den
heer de Bordes, welke voorloopige maatre
gelen genomen moesten worden.
Reeds dadelijk bleek, dat er diverse com
missies gevormd moesten worden, zooals:
1. Een huisvestingscommissie,
die tot taak had een onderzoek in te stellen
naar de beschikbare woonruimten en naar
het aantal personen, dat in elke woning zou
kunnen worden ondergebracht.
Binnen een week was deze commissie,
dank zij de medewerking van 400 dames,
met haar werk gereed! Huis aan huis was
bezocht en genoteerd!
2. Een indeelingscommissie.
OPGAVE AMSTERDAMSCHE BANK N.V.
Bijkantoor Alkmaar,
van Dinsdag 15 October 1940
V Or. k.
96i%„
83
83'A
395/s
STAATSLEEN1NGEN.
4 Nederland 1940II
3—3Nederl. 1938
3 Ned.-Indië 1937
5}4 Duitschl. m. verkl,
BANK-INSTELL1NGEN.
Amsterd. Bank1171 /s
Handel Mij. Cert. v. 250 108
Koloniale Bank 163
Ned. Ind. Handelsbank
INDUSTR. OND. BINNENL.
Alg. Kunstzijde Unie
Calvé Dellt Cert.
Nederl. Ford
Lever Bros
Philips Gloeil. Gem. Bezit
INDUSTR. OND. BUITENL.
Am. Smelting
Anaconda
Bethleh. Steel
Cities Service e i
General Motors
Kennecott Copper
North American Rayon
Republic Steel
Standard Brands
Steel comm.
CULTUUR MAATSCH.
HL V. A
Java Cultuur
Ned. Ind. Suiker Unie
Verg. Vorstenlanden
PETROLEUM.
Dordtscbe Petr.
Kon. Petr.
Phillips Oil
Shell Union
Tide Water i
RUBBERS.
Amsterd. Rubber
Deli Bat. Rubber
Hessa Rubber
Oostkust
Rotterdam Tapanoeli
Serbadjadi112
Interc. Rubber37/ks
SCHEEPVAARTEN.
HollandAmerika lijn
JavaChinaJapan lijn
Kon. Ned. Stoomboot
Scheepvaart Unie
TABAKKEN.
Deli BataviaH73/»
Oude Deli209V4
SenembabW/i
AMER. SPOORWEGEN.
Atchison lopeka 15Vj
Illinois Central7%
Southern Pacific 8'/16
Southern Railw. ll3/4
Union Pacific 70%
Can. Pac, 3ll/ie
1193/4
121
91'A
332
135%
19 D/s
373/4
223/4
673/4
51/16
42
28%
183/,
178/16
- 5i/]6
50'/,
4041/a
223
222
US3/,
217
240t/(
28
87/l6
87,
220%
171
1213/4
13774
70
1043/,
129
119%
1443/,
plm.2.15
96'%»
8715AÖ
8374
373/4
117
108
161
1197s
1141/2
91
330
1317,
192
38
227t
O?3/,
57s
413/4
287,
187,
17%
57»
503/4
398
223
220
107
237-6
273/4
877
87*
217
167
120
1317,
110
37)6
104
129
139
143
1477,
2087,
1741/s
IS3/,
'%6
87,
127,
707,
33/s
3. Een transportcommissie, die
de bescmkiung Kreeg over uouu oeacte- en
Kussenzakken.
4. Een stationscommissie, die met
de transportcommissie zou zorgen voor den
afvoer aer vluchtelingen naar üe voor hen
bestemde wijken. Medewerking werd hier
bij verkregen van onderwijzers, leeraren en
andere volwassenen als hooiageieiders, ter
wijl leerlingen van aiie scholen en leden
van tal van jeugdorganisaties als geleiders
zouden dienst doen.
5. Een geneeskundige commis
sie, welke moest zorgen voor een huipzie-
kennuis, verleening van eerste hulp, trans
port van zieke geevacueerden, enz.
b. Een levensmiddeiencommis-
s i e, die de voorraden bij kruideniers en
bakkers opnam en maatregelen nam, zoo
dat bij een eventueeie evacuatie gerekend
kon worden op een extra-voorraad voor on
geveer drie weken. Deze commissie stelde
zich verder o.m. in verbinding met Kinder
voeding, die in staat bleek, om per dag bUQ
porties warm eten te bereiden.
7. Een kleedingcommissie.
8. Een registratiecommissie.
9. Een centrale commissie, die
tenslotte de aigemeene leiding zou hebben.
Zoo bereidde Alkmaar de evacuatie voOr,
ofschoon niemand wellicht dacht, dat deze
evacuatie binnen een jaar werkelijkheid
zou worden.
Totdat de 10de Mei aanbrak. En de cen
trale commissie de ailes-beteekenende tele
grammen ontving.
Te voren was reeds besloten, de -groote
militaire cantme op net Oude Ziekenhuis
terrein te bestemmen tot centraal punt van
ontvangst. Hieï had men de beschikking
over een flinke ruimte: ruim 1000 personen
konden in de zaal plaats nemen. Per luid
spreker konden mededeelingen gedaan
worden enin de buffetten zou perso
neel gereed staan, om de a.s. vluchtelingen
ververschingen uit te reiken. Aan iederen
uitgewekene zou een bon worden verstrekt
voor een kop thee of koffie, enz.
Laat op den Vrijdagavond was alles ge
reed. En in den zeer duisteren nacht kwam
de eerste trein met vluchtelingen aan, die
bepakt en beladen naar deze cantine wer
den gebracht.
In het begin trachtte men rekening te
houden met godsdienst, milieu e.d., maar
dat bleek te veel tijd te eischen, zoodat
spoedig van deze wijze van indeeling moest
worden afgeweken. Weldra bleek, dat de
treinen met vluchtelingen elkaar zeer snel
volgden, zoodat zij zells tijdelijk in kerken,
theaters en café's moesten worden onder
gebracht. Weer' later bleek, dat één wijk
van Amersfoort niet kwam en een andere
wijk slechts voor de helft, zoodat verschei
dene Alkmaarsche gezinnen zonder inkwar
tiering bleven, terwijl anderen „een huis
vol hadden".
Moeilijkheden.
Onverwachte moeilijkheden deden zich
voor. Zoo kon het gebeuren, dat gedurende
de eerste dagen verscheidene uitgewekenen
in de militaire cantine en in de goederen
loodsen der spoorwegen „bivakkeerden",
wier plaats van bestemming niemand te
Alkmaar wist!
Dank zij de medewerking van het sta-
tionspersoneel werden deze moeilijkheden
spoedig opgelost.
Met de gewone evacuatietreinen, waarbij
een of meer wagens werden aangehaakt,
met extra-treinen, alsmede met autobussen
konden de „verdoolden" geleidelijk worden
afgevoerd.
Op dezelfde manier werd de te Alkmaar
achtergebleven bagage geleidelijk ter plaat
se van bestemming gebracht.
Het seinhuis op het station, waar zich
voortdurend een vertegenwoordiger der ge
meente bevond, werd tot een centraal punt,
waar men over alle gegevens met betrek
king tot de verspreiding der vluchtelingen
over de omliggende vluchtoorden beschikte.
Dit was daarom zoo practisch, aangezien
op deze wijze tusschen de spoorwegambte
naren en de commissie een hechte samen
werking verzekerd was. Toen b.v. een trein
met wijk 38 van Amersfoort aankwam met
de opgegeven bestemming Alkmaar, kon
aan de hand van de door den vertegenwoor
diger der gemeente verzamelde gegevens
worden nagegaan, dat deze wijk niet te Alk
maar, doch te Obdam moest worden onder
gebracht, waarna de spoorwegambtenaren
den trein terstond naar Obdam lieten door
rijden. Op deze wijze kwamen honderden
vluchtelingen nog op deze juiste plaats te
recht.
Stroovoorziening.
Reeds Vrijdagmiddag 10 Mei werd op de
Kaasmarkt met 65 man begonnen met het
vullen van stroozakken en des avonds lagen
reeds 500 gevulde bedde- en kussenzakken
in de Waag gereed. Twee dagen later lagen
5812 van dergelijke stellen gereed. In totaal
was 75.000 kg ligstroo verwerkt.
Geneeskundige voorzieningen.
De geneeskundige commissie had tijdens
de evacuatie de beschikking over de trans
portcolonne van de afd. Alkmaar van het
Roode Kruis en over de leden van de r.k.
vereeniging voor E.H.B.O., in totaal onge
veer 12ö personen. Voor het vervoer van
zieken en gewonden werden gebruikt drie
daarvoor ingerichte vrachtautomobieien,
drie ziekenauto's en talrijke particuliere
wagens.
üp het station en in de cantine bevond
zich steeds voldoend transport- en verpleeg-
personeel. Ook waren hier voortdurend
aanwezig een arts en een kraamverpleeg
ster, welke laatste zich in hoofdzaak be
lastte met de verzorging van moeders met
baby's.
Van het station af werd iedere patiënt
naar een der ziekenhuizen vervoerd, waar
beslist werd, of opneming in een particu
liere woning mogelijk was. Besmettelijke
zieken werden terstond in de barakken op
genomen.
Reeds spoedig bleek de inrichting van
een hulpziekenhuis onvermijdelijk. De
Huishoud- en Industrieschool werd binnen
vier-en-twintig uur daarvoor volledig inge
richt. Hier konden honderd patiënten wor
den opgenomen. In alle ziekenhuizen had
het verplegend personeel de handen vol.
Vermoedelijk zijn ongeveer 700 zieken,
gewonden en gebrekltigen getransporteerd
en behandeld.
Enkele bizonderhedeu.
Het spreekt vanzelf, dat bij het over
brengen van zoo groote bevolkingsgroe
pen min of meer dramatische voorval
len niet konden uitblijven. Vele vlucn-
teiingen misten een of meer familie
leden, gedurende de treinreis werden
eenige babies geboren; tragisch was de
aankomst te Alkmaar van een jonge
vrouw met haar pas gestorven kindje
in de armenHet kmd had aan open
t.b.c. geleden en was in den trein over
leden.
Bij het transport van oude en gebrekkige
personen deden zich meermalen aangrijpen
de tooneelen voor. Zoo zat een bejaarde en
invalide vrouw, die niet wist, waar haar
familie was ondergebracht, als een toon
beeld van ellende gedurende een ganscnen
nacht in de cantine op haar familie te wach
ten, totdat de Geneeskundige commissie
zich over haar ontfermde en haar naar een
der ziekenhuizen overbracht.
Het viel op, dat de vluchtelingen zich in
overgroote meerderheid zeer rustig en gela
ten bij het soms uren lange wachten ge
droegen. Ook gedurende het verdere ver
blijf te Alkmaar was hun houding waardig.
Slechts enkele betreurenswaardige uitzon
deringsgevallen kwamen voor.
Enkele getallen.
Te Alkmaar zijn ongeveer 20.500 geëva
cueerden ondergebracht, dat was ruim 3000
meer dan verwacht werd. Dit kwam door
dat:
lo. personen met onbekende plaats van
bestemming hier werden ondergebracht;
2o. tal van groepen uit Veenendaal en an
dere plaatsen, die elders heen moesten, hier
werden gehuisvest;
3o. onderdak werd verleend aan zeer
groote groepen spoorwegpersoneel, die oor
spronkelijk niet zouden evacueeren.
Als alle Alkmaarsche ingezetenen aan
spraak hadden gemaakt op de hun toeko
mende vergoeding wegens huisvesting en
voeding van geëvacueerden, zou rond
50.300 zijn uitgegeven. Dat in werkelijk
heid 29.200 werd uitgegeven, wijst wel op
het groote gemeenschapsgevoel van onze
burgerij.
Terugblik.
Zeer velen hebben zich in de dagen der
evacuatie met hart en ziel gewijd aan het
zware werk, dat dagen achtereen van hen
werd gevraagd. Waar men in die dagen ver
toefde, hetzij langs de perrons, op het Sta
tionsplein, in de cantinetent, op straat of in
huis, overal werd men getroffen door de ai
gemeene onbaatzuchtige medewerking.
Groote dank is verschuldigd aan de wethou
ders, de overige leden der commission en
de talloozen, zoowel uit ambtelijke als par
ticuliere kringen, die met inzet van alle
krachten, zeer veel werk hebben verzet. Aan
allen past een woord van hulde.
Verreweg de meeste ingezetenen hebben
getracht door een gastvrije en hartelijke
ontvangst voor de geëvacueerden het gemis
van eigen huis en hof zooveel mogelijk te
verzachten.
Dat dit door de gasten op prijs is gesteld,
moge blijken uit een artikel in de Amers-
foortsche Courant, waarin o.m. wordt ver
meld:
„Wij zijn teruggekeerd in onze be
houden stad, vervuld van dankbaarheid.
Met de blijde voorjaarszon stroomde in
die bange dagen van de vorige week de
hartelijkheid over ons, die al die Noord
hollanders van hoog tot laag ons zoo
ruim schonken. Bewoners van Alkmaar
en alle andere plaatsen in Noordhol
land, waar Amersfoorters vertoefden,
wat Gij voor ons gedaan hebt, het staat
in onze harten geschreven. Vergeten
doen wij het nimmer!"
Het was in die sombere dager, een blijd
schap -en een verkwikking te mogen consta-
teeren, dat bij zoovelen aanwezig was en
versterkt werd een geest van saamhoorig-
heid, inschikkelijkheid en hulpvaardigheid.
Tallooze banden van vriendschap werden
^smeed.
In dit opzicht hebben deze bewogen da
gen, welke overigens niemand terug
wenscht, een geestelijk gewin van beteeke
nis opgeleverd.
V erduisteringsslaciitoiiers.
De heer S. uit Oudkarspei is Maandag
morgen, toen hij op weg was naar het sta
tion Noordscharwoude om den eersten trein
naar Den Helder te nemen, op de weg
splitsing bij den heei A. T. aan den Laar.
weg te water gereden. Hij wist zich gelukkig
zelf te redden.
De heer A. uit Oudkarspel, die zich per
fiets naar het station Noordscharwoude be
gaf, is in die gemeente tegen een hek ge
reden, en daarbij zoo ongelukkig terecht ge
komen, dat hij op advies van den dokter hel
bed moest houden.
Een e.gw...<u'uig ongeluk.
Maandagmorgen is een stuk been, dat op
den weg lag, toen een vrachtauto van de fa.
Eecen alhier er overheen reed, weggescho
ten en bij den heer S. P. door het raam ge
vlogen en in de kamer terechtgekomen. Een
aardig schadepostje.
N.V. ALKMAARSCHE EXPUR'TVEILING.
ALKMAAR, 14 Oct. 1940. Op de heden
gehouden veiling v-erd betaald voor: Andij
vie I2, Bloemkool le s. f T9 2e s.
46, Kropsla 1 3.80, Knolselderie
2.60—f 4.20, Komkommers 3.20f 7,
Meloenen 6—8 per 100 stuks; Appelen
611, Druiven 1421, Peren f 6—
13.50, Spruiten f 5—f 11, Snij boenen 1 11
12.50, Dubbele spercieboonen 5
18.50 en Tomaten 3.80f 7.70 per 10.0
pond; Boerenkool 1.602.20, Bieten
f 2—f 3.80, Gele keol f 4.80—6.20, Groene
kool 2.90—5.40, Prei 4.20—5.60, Roode
kool f 3.30—6.50, Uien 2.80—f 6.20, Witte
kool 2.50—3.20 en Wortelen 2.60—
f 3.30 per 100 kg; Peterselie 1.802.50,
Radijs 2.40, Selderie 2.60—3.80, Wor
telen 3.506 per 100 bos; Postelein per
bakje 2638 cent; Spinazie per bak (16
pond) 0.24—1.10.
AMSTERDAM, 15 Jet. 1940. Op de heden
gehouden veemarkt waren 112 schapen en
lammeren aangevoerd, prijs 3060.
Schapen matige aanvoer, vlugge handel-
prijzen vast.
PURMEREND, 15 Oct. 1940. Op de heden
gehouden weekveemarkt waren aanvoer en
prijzen als volgt:
Gem. Kaasbeurs. Verhandeld 15 partijen,
wegende 51000 kg. Hoogste prijs 32.25.
Kaasmarkt. 5 stapels, wegende 884 kg.
Kleine Boeren t 27—32.50 per 50 kg; 1202
kg Boter 1.60—1.64 per kg. 639 Vette
koeien voor de levering; 110 Geldekoeien
160—230, 25 Melkkoeien f 240—340
handel matig; 20 Stieren voor de levering;
7 Paarden 175325 handel stug; 59 Vette
kalveren voor de levering; 73 Nuchtere kal
veren: slacht voor de levering en fok f 14
24, 60 Vette varkens (slacht) 5864 cent
per kg, 21 Magere varkens 1835, 183
Biggen f 714 nandel matig; 2557 Scha
pen: voor den handel 3540, voor de
slacht 4565, nandel goed; 93 Bokken
416 handel matig; Kipeieren 7
7.50 per 100 stuks; 500 Eendeneieren 75
80 cent per kg; 10300 kg Ouöe kippen en
hanen: wit en rood 5057 Ij cent en blauw
5560 cent per kg; Konijnen 0.50f 3;
3600 Eenden: oude 4060 cent en jonge 75
(Niet officieel)
5de klasse, 11de lijst
Trekking van Maandag 14 October 1940
Hoogre Prijzen
1000.— 11301
400.— 10831 11473
200— 478 11812 17297 17505 20289
100— 2139 5999 9215 9926 10183 12833 15942
16863
18004
17'"7
i (i van I 70.
1149
1200
1352
1543
1578
1594
1727
1747
1835
2135
2262
2267
2318
2539
2550
2567
2631
2636
2328
2829
2892
3070
3159
3237
3315
3321
3447
3464
3728
4044
4136
4263
4389
4407
4596
4657
4666
4741
4743
4782
4919
4940
4944
5005
5021
5300
5375
5612
5i93
5904
6039
6137
6263
6428
6494
6510
6519
6725
6845
6850
6902
6959
6983
7141
7144
7154
7182
7244
7412
7546
7590
7632
7708
7774
7932
8011
8210
8228
8265
8281
8313
8356
8372
8383
8491
8496
8691
8823
8886
8991
9372
9510
9825
9932
9963
9964
10131
10189
10205
10235
10286,
10315
10540
10610
10613
10622
10821
10961
10973
11121
11132
11329
11459
11483
11538
11685
11856
11901
11996
12023
12043
12096
12149
12153
12506
12676
12698
12888
13082
13115
13289
13300
13360
13426
13445
13724
13751
13762
13766
13999
14012
14079
14109
14168
14206
14546
14750
14759
14795
14873
14887
14946
14983
15054
15069
15079
15210
15270
15274
15360
15627
15653
15716
15789
15800
15805
15893
16056
16094
16114
16329
16412
16432
16466
16596
16800
16804
16960
17106
17143
17212
17481
17549
17610
17618
17861
17724
17769
17827
17920
18182
18470
18511
18604
18609
18642
18653
18825
18867
18894
18940
19058
19149
19156
19164
19248
19367
19395
19466
19551
19666
19726
19760
19868
19966
19974
19998
20021
20102
20135
20175
20217
20392
20419
20478
20643
20755
20832
20860
21088
21221
21257
21280
21379
21381
21595 21654
21742
21781
21917
22154
22263
22410
22426
22430
22525
22564
22586
22619
22654
22680
22826
22844
23048
23099
23155
23298
23341
23459
23480
23623
23658
23768
23771
24025
24036
24339
24454
24739 24827
80 cent; Duiven (per paar) 40 cent; 72
Ganzen 3.75; 400 Jonge hanen (wit en
rood) 62 y67y2 cent per kg.
Coöp. Centr. Eierveiling Purmerend G.A.
25000 stuks Eendeneieren 4f 5 en 40000
stuks Kippeneieren f 7.207 50, kleine
kippeneieren 5.506.50.
NOORDSCHARWOUDE, 15 Oct. 1940.
(Ncordermarktbond). i3900 kg Roode kool
f 3.705.30; 5900 kg Gele kool 4—5.70;
31200 kg D, witte koel f 3.103.40; 1900
kg Groene kool f 2.80—3.30; 45500 kg
Uien 4.60f 6.20, grove uien 56,
drieling uien 4—4.40; 18100 kg Peen
2.20—f 2.90, kleine peen 1.30—1.80;
2900 kg Bieten '.2C3; 1100 kg Eigen
heimers 4.20; 108600 kg Vroege witte kool
f 2.50; 2300 kg Slaboonen 1424; 750 kg
Pootaardappelen: Eerstelingen 2335 A
4.70.
BROEK OP LANGENDIJK, 15 Oct. 1940.
(Langendijker Groen ten veiling). 28000 kg
Roode kool ^506.20; 15500 kg Gele
kool 2.90—5.50; 36300 kg D. witte kool
f 2.80—3.60; 10000 kg Savoye kool 2.50—
2.80; 32500 kg Uien 4.40—7.20, grove
uien 4.406, drielingen 44.40. nep
4 en stek 1.10—/ 2.80; 55000 kg Peen 1
2.80; 10000 kg Bieten f 1.30—3.30; 2750
stuks Bloemkool 7.5010.90, 2e s. S 2
3.50; 646000 kg Vroege witte kool 2.50;
28500 str. Andijvie f 1.20f 1.80; 400 kg
Rammenas 2.30; 1675 kg Snijboonen
20.10—22; 450 kg Slaboonen 11.60—
22.40; 250 kg Druiven: Frankenthalers
f 25.9032 en Alicante 26.70.
WARMENHUIZEN, 14 Oct. 1940. 525 kg
Uien 6.10; 1300 kg Roode kool 4.40; 20900
kg Witte kool 2 50; 4600 str. Andijvie 1.
Nieten
1002
1007
1021
1035
1086
1118
1191
1192
1266
1309
1313
1372
1373
1399
1503
1508
1557
1613
1642
1723
1742
1753
1788
1828
1838
1841
1845
1847
1860
1886
1942
1976
2009
2018
2020
2041
2082
2195
2248
2275
2310
2312
2337
2361
2376
2392
2450
2485
2544
2545
2562
2585
2635
2655
2690
2693
2706
2717
2753
2808
2867
2872
2936
2965
2969
3009
3039
3131
3154
3'156
3165
3211
3244
3412
3413
3452
3454
3510
3525
3556
3616
3817
3686
3689
3724
3725
3784
3803
3841
3890
3953
3956
3964
3972
4020
4077
4086
4102
4183
4228
4239
4267
4288
4296
4335
4385
4397
4467
4470
4487
4489
4505
4507
4509
4516
4522
4591
4619
463'4
4689
4798
4834
4870
4938
4948
4967
4975
4989
5015
5042
5053
5063
5113
5134
5206
5238
5292
5328
5349
5354
5395
5408
5471
5484
5496
5538
5547
5572
5580
4(304
5645
5649
5655
5673
5756
5813
5825
5834
5847
5929
5933
6026
6033
6093
6105
6106
6146
6160
6161
6166
6190
6248
6249
6262
6271
6427
6431
6452
6471
6559
6681
6709
6729
6789
6794
6806
6891
7042
7106
7188
7208
7231
7260
7277
7282
7290
7313
7331
7347
7411
7464
7529
7580
7014
7615
7618
7626
7691
7713
7717
7732
7737
7780
7792
7793
7803
7805
7844
7845
7886
7895
7941
7967
8006
8010
8086
8096
8099
8346
8391
8395
8592
8607
8634
8649
8728
8741
8778
8813
8890
8951
8962
9024
9138
9140
9152
9156
9183
9196
9206
9207
9236
9248
9261
9263
9384
9386
9393
9476
9552
9555
9608
9642
9655
9703
9752
9819
9868
9924
9944
9959
9968
10005
10036
10055
10057
10065
10127
10129
10140
10144
10140
10163
lUIby J.U1 »y iviiis ICE iu ivwyu ïuono rwiv ivo z
10345 10375 10-175 10476 10504 10519 10574 10580
10601 10607 10020 10627 10656 10758 10787 10790
10792 10807 10809 10852 10374 10890 11016 11048
11062 11107 11128 U170 11184 11209 11236 11287
11334 11337 11358 11365 11376 11427 11458 11465
11534 11544 11558 11587 11677 11679 11690 11718
11727 11740 11795 11808 11910 11994 12020 12040
12047 12080 12118 12248 12251 12279 12323 12367
12372
12495 13528 12544 12605 12619 12627 12678 12746
12816 12820 12840 12893 12894 12.903 12907 12924
12949 13050 13058 13116 13128 13140 13182 13302
13219 13278 13284 13336 13363 13381 13414 13433
13489 13539 13686 13729 13779 13793 13808 13860
13877 13949 13985 14009 14028 14073 14097 14102
14110 14171 14177 14184 14187 14217 14239 14262
14332 14341 14343 14377 14389 14396 14439 14619
14676 14727 14729 14733 14841 14892 14916 14986
15028 15087 15110 15185 15195 15212 15218 15288
15330 15353 15400 15427 15453 15470 15486 15493
15589
15702 15724 15735 15768 15771 15812 15897 15936
15988 16062 16125 16216 16249 16324 16408 16409
16418 16590 16602 16607 16658 16687 16708 16710
16742 16745 16823 16873 16884 16903 16937 16971
16977 17043 17054 17067 17137 17214 17219 17253
17268 17274 17286 17373 17441 17468 17472 17473
17474 17524 17605 17607 17655 17663 17730 17777
17780
17789 17800 17860 17882 17906 17910 18022 18027
18031 18090 18132 18133 18144 18146 18155 18177
18205 18301 18322 18388 18394 18446 18451 18466
18479 18565 18583 18598 18745 18819 18840 18900
18938 18952 18982 19012 19023 19068 19082 19119
19124 19125 19128 19152 19259 19333 19344 19382
19386 19338 19392 19431 19506 19522 19589 19630
19707 19787 19792 19827 19919 19931 19936 19963
19999 20020 20152 20223 20229 20253 20259 20203
20308 20309 20316 20375 20429 20482 20487 20511
20665 20737 20754 20779 20785 20805 20881 20891
20895 20932 21022 21036 21062 21117 21163 21172
2U77 21253 21263 21323 21328 21346 21364 21365
21495 21508 21515 21625 21629 21651 21721 21734
21754 21759 21767 21774 21800 21820 21850 21850
21870 21940 21978 21988 22092 22167 22183 22184
22196 22221 22239 22327 22393 22403 22415 22420
22530 22555 22581 22588 22595 22629 22638 22669
22723 22726 22737 22767 22771 22843 22910 22913
22972 22986 23014 23027 23032 23059 23080 23083
23196 23241 23245 23513 23522 23526 23560 23594
23633 23869 23670 23689 23714 23723 23750 23849
23870 23907 23981 23987 23988 23993 24106 24140
24229 24282 24307 24312 24329 24332 24354 24408
24412 24420 24450 24521 24567 24576 24579 24624
24662 24666 24673 24T17 14742 24855 25899 25917
24922 24945
VERBETERINGEN
5e klasse, 10e lijst: 5245 m. z. 5244; .6940 f70
m; z. 6943 f 70; 14710 f 70 m. z. 24710 f 70;
22865 m. z. 24865; 4830 en 6353 m. z. met. 1 70;
17674 en 18717 ontbreken.