Maar de eerste dag stranden we op Makassar HEEGER AMSTERDAM bereidt de inhuldiging voor WIEGMAN Nette Jongedame VERGULDE VALK Op weg naar Ambon... K.L.M.-Dakota keert op een motor op basis terug Wij spelen Bridge Groenteboer waagde een gokje en won 12.055 pond sterling KERMIS-BAL De kruistocht van de Catalina P 85 Twee vrachtauto's transporteren ter waarde van 80 millioen gulden r~ Kauwende Prinsesjes Verdwijnt de laatste V.eluwe kudde? Paardenrennen brachten geluk Vliegtuig in zee gestort Texel AANBESTEDING Met vacantie? Brengt uw hond naar ons hondenpinsion Veiling te Texel. Wij vragen WJ van WONINGINRICHTING D SLECHT. NET VACANT IE EGMOND AAN ZEE ZONDAGAVOND van 8 tot 2 uur 9 Juli: WU staan op het vliegveld Kema.joran, bö Batavia, Juist als de eerste lichtbundels van een nieuwe dag zich door de nachtnevels boren. Daarna wordt het iedere 30 seconden snel lichter en het vliegveld doet den ken aan een enorme parelmoeren schelp, die met de minuut zich ver der losweekt. In die schelp staan de vliegtuigen: dofglanzend en helblin kend, felle raspaarden, boordevol be dwongen energie, klaar voor de* start. Eén is er voor ons: een Marine Da kota en nóg is de zon niet tenvolle doorgebroken, of we zitten al op 7500 voet. Een snel toestel, niet zo bijster comfortabel, maar snél... hetgeen belangrijk is. We vliegen de zon te gemoet en binnen 3 uur landt de ma chine van het Oostelijk Verkennings- en Transport Squadron op vliegveld Perak, bij Soerabaia. Dan volgt nog een drukke dag. De laatste, beter gezegd allerlaatste, voor bereidingen worden getroffen. Leuko plast, kinine, aspirine, sigaretten, tientallen dingen, die elk op zich niet zo wereldschokkend belangrijk zijn, doch zonder welke het ook niet gera den is een kruistocht naar en over Nieuw Guinea te maken. Het is de laatste nacht waarschijn lijk, dat we op een normaal bed sla pen. Het is niet alleen een goed bed, het is, ronduit, een super-luxe bed. Het staat in het Oranje Hotel en is aller minst geschikt ons voor te bereiden op datgene, wat de komende weken als ligplaats zal worden gebruikt.... Maar ik slaap bijna 7 uren achtereen en kom volkomen fit op de startplaats, vliegveld Perak aan. Dat is de volgen de morgen. En daar staat hij: de am- phibie Catalina van de Marine Lucht vaart Dienst, P 85. V-oor een kleine iqaand ons nieuwe huis. Hij is het, die ons door duizenden en duizenden mij len lucht en wolken zal voeren, langs en over Nieuw Guinea en daarna weer terug, naar huis, naar Batavia. De start vindt onder de allernuchter- ste omstandigheden plaats: een paar jongens van de Marine zijn bezig een stapeltje verse witte broden in te laden, een paar 'anderen rollen ratelend een band met 1000 patronen voor de Colt- rnitrSllleür naar" binfiieff, en de com mandant, officier vlieger le klas De Liefde, houdt eën oog op alles. Een kwartier later rent Catalina P 85 over de bruin-rose startbaan en nóg even later is hij los. En stijgt snel naar 9000 voet. In een flits steken we Straat Madoera over en na het eiland zelf, Madoera,gepasseerd'te zijn, komt daar de blauwe wijdheid van de Javazee, waarboven we de eerste uren zullen blijven vliegen. Ik zit in de blister, de geschutlcoepel van de P 85, en tracht het me gemak kelijk te maken op het voorwerp dat „bankje" heet doch slechts zeer in de verte overeenkomst met een zit-appa- ratuur heeft.M'n voeten rusten op een wonderlijk en zinvol stilleven: pa- tronen voor de Colt mitrailleur, blik jes doperwten (middelsoort), blikken huishoudjam, blikken gedroogde aard appelen, blikken gecondenseerde melk, lichtgranaten, en 2 opvouwbare rubber boten, te gebruiken in geval van nood... Voorlopig hebben we vandaag 1000 mijl voor de boeg, en wel 't traject SoerabaiaAmbon. Tenminste, dat dachten we toen nog. Een paar gaan slapen op de veldbedden in het toestel, anderen zitten te staren op het rimpe lige vlak van de Javazee, ver beneden ons, met hier en daar een nauwelijks waarneembaar silhouetje van een scheepje. Een enkele maal slaat de re gen tegen het dikke glas van de blis ter. De P 85 kreeg een gunstig weer bericht van Soerabaia: „wind mee op 9000 voet". Maar het blijkt bedrog te zijn, want er is geen sprake van wind- mee. Dat is de eerste tegenvaller. En het zou er niet bij blijven, die dag. De bemanning van de P 85 blijkt te bestaan uit een stel ervaren knapen, die al jaren geleden hun luchtdoop on dergingen en die de hele vliegerij „in- hun-zak" hebben. Ik zal u zeggen wie het zijn. Commandant: de offcier vlie ger le klas De Liefde: 2e bestuurder de officier vlieger 2e klas Van de Eykhof; sergeant vlieger Abbink; sergeant-tele grafist Van Es (van Amsterdam); ser geant telegrafist Meyer; le mecano kor poraal vliegtuigmaker Smit (van Heemstede) en 2e mecano korporaal vliegtuigmaker Mithorst (van Apel doorn) Ik heb al die gezichten, zeven stuks, eens lang en aandachtig bekeken. Dood- nuchtere en kalme gezichten. En ze doen hun werk in de P 85 zoals ze dat in en al vóór de oorlog deden. De eers' s uren gaan voorbij. Een en kele maal regent het, soms zitten we een tijdje in de slagroom van dikke cumulus-wolken en dan weer slaat de tropenzon felle vonken uit het zilveren metaal van het toestel dat zich rept, on danks 't leugenachtige weerbericht, toch tijdig op Ambon te landen. Totdat de telegrafist met de mede deling komt dat we niet, naar Ambon, maar naar Makassar zullen gaan. En de commandant bevestigt het: er is iets gebeurd met het KLM-toestel, dat Re sident van Waardenburg, die we op Ambon zouden oppikken, van Makas sar naar Ambon vervoerde. Het is niet direct opwekkend nieuws. Nauwelijks gestart of de tegenslag is er al. Maar één van de jongens van de P 85 merkt op dat hoe beroerder de start, des te voortreffelijker de rest pleegt te zijn en dat is dan een goede philosofie om 't hoofd koel bij te hou den. Intussen zwenken we af naar Makas sar. Als de kim nog gesloten is zijn daar al de Makassaarse prauwen, die met hun brede vlerken door de Java zee boksen. De Makassaren zijn de bescte zeelui van de hele Indische ar chipel en het is een lust te zien, hoe ze hun prauwen door de wind laten gaan. Makassar komt in zich, tegelijk met een regenbui. Het is een bedroefd beet je zicht dat overblijft, maar er wordt handig en snel geland, ondanks de re gen. En dan zijn we er: op vliegveld Makassar. Heet en modderig. Hier ontmoeten we Resident Van Waardenberg, die ons z'n verhaal ver telt. Na 's morgens vroeg met de KLM Dakota gestart te zijn, viel na een half uur een der motoren uit. Terstond werd teruggekoerst naar Makassar, het geen op één overblijvende motor, be reikt werd. De landing verliep bui tengewoon goed, ondanks de moeilijke omstandigheden. Het betekende dat de Catalina P 85 die dag niet meer zou doorvliegen naar Ambon. Commandant De Liefde wilde er niets van horen.. Het risico was hem te groot. Ten eerste zou men pas na het invallen der duisternis het eiland bereiken en bezit vliegveld Ambon geen nachtverlichting. Voorts regent het in dit jaargetij iedere avond prompt op Ambon en tenslotte wilde hij niet de kans lopen, evenals enkele weken geleden, om een kleine twee uur boven het vliegveld te moeten kruisen om 'n gaatje te vinden om te landen. We zaten een paar uur op het vlieg veld te wachten, totdat een ouwe truck ons, mèt de bagage, naar Makassar bracht. Een lange rit, langs een slechte weg. En het regende! Het was, alles bij elkaar, niet zo bijster genoeglijk, want op die open truck werden we aardig nat. Er was maar één lichtpunt: commandant De Liefde had (onder voorbehoud) toegezegd, dat hij de an dere dag in één ruk door wilde vlie gen naar Sorong, op Nieuw Guinea. 10 uur vliegen, maar hij zou het pro beren. Dat betekent: om 6 uur starten, Het geen weer betekent dat we om 4 uur al onder de klamboe vandaan moeten. Ik geloof dat we vanavond vroeg in kooi zullen zijn en dat Makassar wei nig van onze aanwezigheid zal mer ken Anthony van Kampen. (Van onze correspondent). AMSTERDAM, Juli. De hoofdstad van ons land, waar krachtens onze Grondwet Prinses-Regentes Juliana als Koningin Wilhelmina II op 6 September ingehuldigd zal worden, bereidt de feestelökheden voor. In de Nieuwe Kerk wordt met man en macht getinimerd om de ruimte, ifear volgens de traditie de inhuldi ging zal plaats hebben, tijdig in orde te krügen. Reeds meer dan 3 weken is de kerk op de Dam voor publiek gesloten. De Rijksgebouwendienst, welke de voorbereiding in de kerk en het koninklijk paleis op de Dam ver zorgt, houdt een ieder op heel verre afstand en toegang tot de kerk is een böna onmogelijke taatë. Toch is het ons gelukt even een kijkje te nemen in de ruimte, waaruit thans alle ban ken verwijderd zijn. Dreinend klinkt er het gehamer van de vele arbeiders die er thans aan het werk zijn onder leiding van, de archi tect B. L. Petrie. Achter in de kerk v/orden grote tribunes gebouwd, terwijl het voorste deel geheel door stoelen zal worden ingenomen. De tribunes en de stoelen zullen niet, zoals gewoon in een kerk, gericht zijn op de preekstoel, doch naar het prachtig vergulde koor hek, "waarvoor de koninklijke familie op speciale zetels zal plaats nemen. Want, al geschiedt de inhuldiging in een kerk, het is geenszins een kerkelijke hande ling, doch een zuivere burgerlijke d.w.z. staatsaangelegenheid. Vandaar ook dat voltallige Staten-Generaal en Minister raad alsmede het voltallige corps di plomatique bij deze plechtigheid, aan wezig zullen zijn. Maar niet alleen tri bunes worden gebouwd, ook aan ,1e moderne communicatie-middelen is ge dacht. In 'n hoek van de ruimte merkt men thans reeds 10 omroepcellen voor radio-reporters op. Op de tribunes zul len 200 persplaatsen voor binnen- en buitenlandse persvertegenwoordigers gereserveerd worden. Tenminste 2800 en wellicht 3000 men sen zullen dank zij de nieuwe inrich ting een plaats vinden in de kerk, die anders slechts 1200 man kan herbergen. Ook de kunstschatten, o.a. de prachtig beschilderde orgellüiken, welke door Bronckhorst (een tijdgenoot van Rem brandt) vervaardigd zijn, worden thans schoongemaakt en gerestaureerd door de restaurateur J. Zeegers. Op de Dam te Amsterdam wapperen thans reeds de pl.m. 80 vlaggen van onze nationale rederijen en transport ondernemingen, groot en klein, die een onderdeel vormen van de stadsversie- ring. De illuminatie langs de grachten is bijna geheel aangebracht en brandt af en toe bij gedeelten proef. Thans is men bezig met het aanbrengen van de grote schijnwerpers, die de beroemde Am sterdamse torens (Westertoren, Munt toren etc.) in een zee van licht zullen doen baden. De gehele verlichting zal 24 Aug. ter ere van het oecomenisch congres proefbranden. Ook de politie treft reeds voorberei dingen. Jeeps met hoge officieren van de gemeente-politie bemand, rijden door de stad om de verschillende pun ten in ogenschouw te nemen en voorbe reidingen? zij het dan voorlopig nog op papier, te treffen om de festiviteiten ordelijk en geregeld te doen verlopen. Het Rijksmuseum heeft thans ook een feestkleed aangetrokken. Al is dit kj^ed dan binnenwaarts gericht. Zaterdag is de tentoonstelling van de beroemde werken uit de Münchener Pinacotheek, een verzameling van we reldvermaardheid. geopend. Deze ten toonstelling, die tot stand gekomen is in samenwerking met het Amerikaans be stuur voor Duitsland en het Belgisch museum voor schone kunsten, zal ge durende de feestweek 'ook nog te zien zijn. De 160 tentoongestelde doeken, van 's werelds meest beroemde oude meesters: Dürer, Holbein, Rubens, Rem brandt, Titiaan, Leonardo da Vinei, Breughel en vele anderen, vertegen woordigen een waarde van 80 millioen gulden, ruw geschat. Twee vrachtauto's brachten deze zo waardevolle collectie van Brussel naar Amsterdam. Aan de grens wachtte een escorte van 6, motor rijders van de Amsterdamse politie, om de waardevolle lading veilig naar de hoofdstad te loodsen. Enige uren lang stonden de wagens met hun zo kostbare inhoud voor het Rijksmuseum, slechts dcor twee agenten bewaakt, terwijl de Amsterdammers, onkundig van de rijk dom in de vrachtwagens, achteloos pas seerden. Speciaal voor deze gelegenheid is een extra opgang in het museum gebouwd een grote trap, dwars door de beneden galerij. Jhr. J. D. C. Roëll, de directeur van het museum, verklaarde, dat deze tentoonstelling nog mooier, maar bo venal nog kostbaarder is dan de expo sitie van Weense Kunstschatten, welke er vorig jaar gehouden werd. (Nadruk verboden). XL. Hadt gü 't groetslam-spel gemaakt? Wij geven hieronder een interessant spel, niet alleen om het biedresultaat (ZuidNoord kwamen tot groot-slam schoppen), maar ook om de bijzondere wijze, waarop Zuid dit contract maakte, nadat West met ruiten 8 was uitgeko men. De kaarverdeling was: S: 8-7-5-4-2 H: R: a-7-6-3r2 KI: a-h-v S: 10-9-6-3 S: H: 9-7-6-5-4-2 H: h-b-8-3 R: 8-4 R: h-v-b-10-9-5 KI: 9 KI: 8-6-2 S: a-h-v-b H: a-v-10 R: KI: b-10-7-5-4-3 Zoekt gij eerst zelf eens, hoe gij als Zuid zoudt getracht hebben groot- slam schoppen te maken na uitkomst door West met ruiten 8. Het spel ging als volgt: le slag: West ruiten 8, aas, 5, kl. 3. 2e slag: Noord sch. 2, ruiten 9, sch. boer, sch. 3. 3e slag: Zuid harten 10, 2, sch. 4, har ter, 3. 4e slag: Noord sch. 5, ruiten 10, sch. vr., sch. 6. 5e slag: Zuid harten vr, harten 4, sch. 7, harten 8. 6e slag: Noord kl. vr., 2, 4, 9. 7e slag: Noord sch. 8, ruiten boer, sen. heer, sch. 9. 8e slag: Zuid sch. aas, 10, kl. heer, ruiten vrouw. 9e slag: Zuid harten aas, 5, kl. aas, harten boer en de rest van de klavers in Zuid's hand zijn vrij. Op interessante wijze worden hier de drie hoge klavers uit N. weggewerkt, om de lange reeks klavers uit Zuid vrij te krijgen. Men spele het vooral even na! Naar aanleiding van de opl. 6-kaarten probleem (vorige rubriek) nog even de volgende Verduidelijking: Men leze de op één na laatste alinea als volgt: Troeft Oost de 3e slag niet, maar gooit hij rui ten 6 bij, dan wordt Noord door aftroe ven van een ruiten uit Zuid aan slag gebracht en uit Noord klaveraas ge speeld. 1 Chinezen, die hier en daar in de stad, op de hoek van een straat rustig naast hun koffer met aller hande lekkernijen zitten te wach ten op kopers, zijn in Utrecht ver trouwde verschijningen gewor den. Zo zelfs dat we ze nauwelijks meer opmerken. Vrijdag mocht de Chinees die bij hotel Terminus had postgevat zich plotseling in een bijzondere be langstelling verheugen. Een auto naderde, stopte ende Chinees werd hofleverancier. Wat was het^ geval? Tijdens een autotochtje van Prin ses Juliana met de Prinsesjes Bea trix en Irene kreeg Trix opeens zin in het z.g. blaaskauwgum. Moeder liet zich vertederèn en toen de prinsesjes de Chinees zagen staan, moest de auto stop pen en vlogen de kinderen op hem af. Deze bediende vlot zijn hoge klanten, de chauffeur betaal de en toen snelde de auto met de inmiddels klapkauwende Prin sesjes weer weg. De Chinees was zeer in zijn nop jes met deze reclame en vertelde, dat hij nu een brief (in het Chi nees) zal schrijven naar het paleis Soestdijk om zijn dank te betui gen voor deze klandizie. Het gerucht, dat de laatste kudde Ve- luwse heideschapen voorbestemd is op korte termijn te verdwijnen, heeft en kele natuurliefhebbers doen besluiten de handen ineen te slaan en pogingen in het werk te stellen deze prachtige stoffage van de wijde vlakten ten oos ten van Ede te behouden. De Ginkelse kudde is een unicum in ons land, maar de eigenaar ziet zich, genoodzaakt zijn schapen te verkopen bij gebrek aan voldoende krachtvoeder Op aandringen van een comité, dat zich te Ede heeft gevormd,, verklaar de de eigenaar, de heer Jan Kramer van Zuid-Ginkel, zich bereid de ver koop van het wolvee uit te stellen tot September. In de tussentijd zullen po gingen aangewend worden tot het bij eenbrengen van de nodige gelden om de eigenaar van de schapen voorlopig voor vijf jaren schadeloos te stellen, waartegenover deze zich dan verbinden moet gedurende een zelfde tijd een troep wolvee van minstens 50 stuks aan te houden. provinciale staten van noord-holland Bij K.B. is de commissaris in de provincie Noord-Holland machtiging verleend de staten dier provincie op 2 September 1948 in buitengewone zit tingbijeen te roepen."""" behandeling bondowoso- affaire een week uitgesteld De zitting van de krijgsraad voor de zeemacht te Soerabaja ter behande ling van de z.g. Bondowoso-affaire is een week uitgesteld en bepaald op 30 Juli. Gans Liverpool is op bet ogenblik bar en bar afgunstig op de groente boer Eric Constant Beeton, die in één slag promoveerde tot één der rijk ste burgers van de stad, aldus meldt het Binnenhof. De geluksvogel Bee ton had 'er aanvankelök geen notie van, dat er zovele duizenden ponden sterling in ztfn zak waren gevloeid. Het gebeurde op die gedenkwaardige dige Zaterdag de 10e Juli, waarop in het paarden-dorado Ascot de races plaats vonden om dé „Queen Elizabeth Stakes". En zoals alle Britten wel eens graag een gokje wagen, had ook de Liverpoolse groenteboer op deze dag een pondje uit de kas gehaald en dat gezet op het paard Nevile Lodge. En waarom nog niet een beetje geld ge waagd op Charmer? Paarden, die vol gens experts en dat zijn natuurlijk al die lieden, die zich vrij kunnen ma ken om naar het dure Ascot te trek ken geen schijn van kans hadden. Volkomen outsiders beweerde men.-Van daar dat mr. Beeton zo goed als de enige dwaas was, die zijn geld aan de ze rossinanten verspilde. Maar de won deren zijn de wereld nog niet uit de start. Toen de groenteboer aan zijn wijk bezig was, bloemkool, komkommers en kroppen sla verkocht, en elke penny veilig in zijn portemonnaie opborg, startten de race-paarden te Ascot. En in huize Beeton was slechts de ega van de stoutmoedige gokker aanwezig. Het goede mens kreeg bijna een hart verlamming, toen haar via de telefoon werd medgedeeld, dat Neville Lodge een race had gewonnen, bat betéken de reeds een berg ponden. Maar die dwaze man, die Eric Constant Beeton, had ook nog geld staan op een ander- paard, Charmer. En als dit dier het vertikte om te winnen, waar veel kans op was, en zou verliezen, waarop ieder een rekende, zelfs de jockey, die de merrie bereed, zouden de verdiende ponden op Neville Lodge weer ver huizen naar de kas van de totalisator, zonder dat de winnaar er ook maar één penny van zou hebben gezien. Zeer verstandig besloot mrs. Beeton de weddenschap op het tweede paard ongedaan te maken. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want de heren van cfe „toto" hielden bij hoog en laag vol, dat slechts hun „cliënt" in hoogst eigen persoon de order ongedaan kon maken. En die cljjint zwierf ergens met zijn rijdende groentetuin in Li verpool rond. Vandaar dat de inzet bleef staan, Tot ongeluk van de toto beheerders en tot fortuin van 't echt paar Beeton. Want ook Charmer won een race. En toen groenteboer Beeton 's avonds laat de huisdeug binnen kwam stappen, moe en hongerig, kon hij meteen zijn ganse zaak aan de kant zetten. Want met bevende handen overhandigde vrouw Beeton haar man een chèque voor 12.055 pond. Mevrouw Elizabeth Beeton heeft zich reeds 'n New Look aangeschaft, en mijnheer Beeton denkt er .hard over om een trip rond de wereld te' gaan maken DE LUCHTBRUG NAARBERUJN [AMERIKAANSE! lyUEGTUICENH FRANKFORT Een vliegtuig is op weg van Reghaia (Algiers) naar Istres (Zuid-Frankrijk) ongeveer 130 km. buiten de Franse kust in zee gestort. Alle 20 inzitten den zijn gered. Het vlie'gveld Marignano bij Mar seille kreeg het eerste SOS-sein, dat het vliegtuig zich in moeilijkheid be vond en in zee stortte. Een vliegtuig steeg «onmiddellijk uit Istres op en heeft de passagiers gered. Twaalf jaar geëist tegen Zühlke De advocaat-fiscaal bij het Bijzonder Gerechtshof te Amsterdam, mr. C. van Rij, eiste Dinsdagmorgen 12 jaar gevan genisstraf tegen de 43-jarige Duitser Willy Zühlke, die in de jaren 19411944 als onder-commandant van 't Huis van Bewaring aan de Amstelveenseweg te Amsterdam de gevangenen, meestal zonder enige reden, mishandelde. VERDRAG TUSSEN TSJECHO-SLOWAKIJE EN ROEMENIë. Te Boekarest is gisteren door Tsjecho- Slowakije en Roemenië voor 20 jaar een verdrag van vriendschap en we derzijdse bijstand getekend. Dit is het 21ste verdrag van derge lijke strekking, dat in de Balkanlan- den is gesloten. marktbericht. DEN BURG, 19 Juli 1948. Aangevóerd werden 120 lammeren f 26—f 35; 135 schapen f 55—f 80; 5 graskalveren f 190f 260; 1 k5e f 475- en 15 biggen f 35f 60. Voor de levering 9 nuchtere kalveren. WIE WIL echtpaar met 1 kindje per 1 September aan woonruimte helpen in Alkmaar of omgeving. Br. No. 15490 Bur. Nieuw Noordholl. Dagblad Lan- gestraat 42. Het Bestuur van de Huiswaarden en Ooster- weezenpolder wenst voor het jaar 1948 te herpach ten: HET RIETGEWAS aan beide zijden van de Koedijkervaart. Inschrijvingen worden vóór 1 Augustus a.s. in gewacht bij de polder- voorzitter, Kievitstraat 9, Oudorp (N.H.) WEDEROM ONTVANGEN SPORTCOSTUUMS, KINDERPAKJES en JASSEN. KLECO, Hofdijkstraat 8. Te koop in prima staat, MOTOR RUDGE 500 'cM3 met Ideal duo. K. SPAANS. Kennemer- straatweg 3 A, Heiloo. OPKLflPBARt TAFELS (9.75 Alle voorkomende reparatiewerk T. DE JONG, Leeuwerikkade 33 Tel. 4502 Julianastraat 34. I-Iet Bestuur van de WONINGBOUWVERENI GING „LANGEDIJK" zal op 30 JULI 's avonds om 8 uur trachten aan te besteden onder Langedijker bouwvakpatroons: HET BOUWEN VAN 24 AANGEBOUWDE W.C.'s MET PORTAALTJES. Bestek en tekening ver krijgbaar a 6.bij H. TAUBER, architect, Oudkarspel. Te koop aangeboden SOLIDE BRANDKAST, flinke maat. Huigbrouwerstraat 5, Alkmaar. Te huur of te koop ge vraagd FLINK PERCEEL, geschikt voor pension, eventueel woningruil, modern huis. Geen make laars. Brieven onder no. A 194 bureau van dit blad M1ENT 27 - ALKMAAR Telefoon 35 2 4 NOTARIS MULDER te Texel zal op Woensdag '11 Augustus 1948 des voormiddags IIV2 uur in Hotel „De Linde boom" te Dan Burg op Texel, publiek verkopen: A. DE BOERENHOFSTE DE „BUITENLUST" te Den Burg op Texel, groot 15,15,- H.A. Verpacht voor 1633, per jaar en B. DIVERSE LANDE RIJEN bij Den Burg op Texel, tezamen groot 4,84,21 H.A. Verpacht voor 411,58 per jaar. Inlichtingen 'sn veiling kaartjes- verstrekt ge noemde notaris. Te koop: 4 PAKKISTEN, multiplex, z g a n, afrri 80 x 50 x 45 cm., speciaal geschikt voor de tropen. SnaaVmanslann 157, Alkmaar. als verkoopster in onze afdelingen Dames- en Kinderkleding GAAN VAN 26-31 JULI BREESTRAAT IOO - BEVE.RWUK TEL. K25Ky31o6.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1948 | | pagina 3