TAXI k farine /I Dé oplossing is een tunnel van spanbeton bij Buitenhuizen VRAAG ID AANBOD coöperatieve Nieuws uit de Langedijker Dorpen De heer A. v. Herwijnen 25 jaar bij de Plantenziektenkundige Dienst Na „pret" van Kermis-Zondag HILDERXNG Lichtpunt in het pontendrama? farine „4" wonderen Enorme kostenbesparing en binnen twee jaar gereed Drie tunnelstukken zijn voldoende WE schatten de bouwtijd op 1jaar, mits uitgevoerd in voorgespannen beton In drie tunnelstukken van elk ongeveer 300 meter lengte. Deze tun nelstukken kunnen in voorgebaggerde geulen tot zinken worden gebracht. Hierdoor wordt een vernauwing van het vaarprofiel van het kanaal gedu- rende vele jaren voorkomen, wat im- ihers voor de scheepvaart altijd zo'n I bezwaar is. VERVOLG STADSNIEUWS Oude Engelse volksliederen Kampioens-postduiven van „Alcmaria Victrix" Looddief te Schermerhorn op heterdaad betrapt HEILOO Brandstichting Acht maanden geëist tegen uitbreker Hartelijke huldiging met vele cadeaux MARKTBERICHTEN Uitslag kolfwedstrijden WINKLER PRINS Te koop aangeboden: Te koop gevraagd: »i£&nt ABOiNJNEEK l UP Uil BLAD WOENSDAG 17 OCTOBER 1951 jaren van voorbereiding tot welker oprichting aan uw wellicht is er al over loop der gebeurtenissen evolgd. Of aan de nieuwe natuurlijk niemand. Maar omtrent de zaak: ze heb- ormen en bovendien is de renwei, aan de Langedijk is Voorstander aan het woord. rs dacht de heer J. Lont Niedorp er over. Hij is de nieuw opgerichte een warm voorstander me. Nederland aanzienlijk meer 'tocht worden dan nu, zo -de. De zuurkoolfabrikan- een kartel gevormd, dat aan door dit kartel er- ers. Deze grossiers zijn zuurkoolhandelaren, het landelaren, die soms wel van zuurkool, soms ook en zijn er massa's gros- zuurkool kunnen krijgen, lor de zuurkoolfabrikanten worden. met onze fabriek ook di» siers bereiken en er is aan of de afzet zal toene- oordraaien van onze witte voorkomen: we maken er Daardoor zal de priis len gedrukt, maar de lor de zuurkoolfabriekbn Daar kan nog ivel iets Ier geval is de tuinder met zuurkool, die tegen re priis wordt verkocht, doordraai op grote schaal, de laatste tiid kennen, ontoelaatbare kanitaals- aetreft. dit argument had- niet mogen gebruiken. Zij een bedrijf stilgelegd. Ik eens gevraagd, dit te mo laar daar hoorde ik nooit :er Schelhaas van de Len- otte nam een neutrale po- zit midden in het organi- kent de tuinderij op zijn luidde: Ik zie er heil in, die coöperatieve fabriek !t vergroot. t daarom gaat het. ENBESCHERM1NG ving van de Rippingstraat ionker cypersch poesje, dat maanden oud is. rt nabij de Kalkovenbrug jonge zwaan, waarvan de t bekend is. dierenvriend Is een mooie, uine hond ter beschikking, niet aan de ketting en ren. De hond is ongeveer pecteur C. Verwer, Baan- maar. zich onbehaaglijk voelt jnen hebt, doet een enkel teiarine „4" wonderen, menwerking van 4 be- leesmiddelen, in één tablet voelt U zich een ander r in staat met plezier e doen. EN GRIEP - 20 t.blett-r» 75 c«n« (Advertentie, Ing. Med.) cabaret van „Stap op de ar te timmeren. Verder komt een enkel voorbeeld uit vele - een verslag voor de geest, ewerker Anthony van Kam* s uit de voor-oorlogse jaren, reden van een meneer Rovo er. Wat Van Kampen die /art schrijft als het wit is RoVb's prestaties vertelde, dat de hele aanwezige ma- hadEn zo zou er nog teilen zijn, over de wijze beroepsartisten gelukkig het voor hun standje hebben il de beroepsartist de artis- hoewel ook mijns Inziens concurrentie van de le amateur overwinnen, dan rst in 't algemeen zijn eigen verbeteren en.... de de provincie beter moeten handelen of mishandelen van etreft, zou ik tot slot het vol- opmerken: Door het dialect en en te vergroven beréikt n goedkoop succes. Evenveel niet zo goedkoop kan men r meer te letten, op hoe de dan wat hij zegt, hoe hij situaties reageert: scherp, Men moet meer trachten (met zijn typische hebbelijk- ait te beelden, dan de teute- ur, die men van de West- n zijn vrouw vaak maakt, es is geen „teut", maar een /aak verrassend snel en raak ens, ongebonden soms, maar van zijn remmen los- die het leven leeft, het leven goed is. Een JVest- ag zijn levensvreugde. Wan- undig en met behoud van de in een liedje of schets wordt rd, zal het publiek zich uit- seren, maareen betere waardering krijgen voor dan door de eeuwige ver- .raisies", „huisies" en „Baa'- EWOUT SPEELMAN. */[ET HET passeren van het Noordzeekanaal loopt het steeds meer vast. Vooral des Donderdags en Vrijdags zijn bij de ponten wachttijden van 1»/, uur schering en inslag. Daar de grote tunnel in Velsen niet vóór 1958 gereed kan komen, zal het nodig zijn andere voorzieningen te treffen. Deze zouden kunnen bestaan in het maken van een kleine tunnel halverwege Velsen en de Hemhrug, met name in Buitenhuizen. Een tunnel, bestaande uit een pijp en intermitterend van beide kanten in te rijden, met een capaciteit (gerekend met 40 km snelheid en 20 meter tussen de wagens), die groter zou zijn dan de totale capaciteit van Velsen (4 ponten), Hembrug (3 ponten) en Buitenhuizen (1 pont). Zoals de Zaankanter de tunnel te Buitenhuizen projecteerde. De totale lengte van de tunnel zou 1040 meter bedragen, waarvan 840 meter gesloten. De helling is één op 20 meter gedacht. Maar deze bus heeft nog een andere functie. De ventilatie van een tunnel is zeer kostbaar. Er zijn daarvoor o.a. grote gebouwen nodig, waarin de ventilato ren en electromotoren opgesteld wor den. Behalve deze kosten vorderen die inrichtingen nog een belangrijke bouw tijd. Het moet mogelijk zijn hier, op overeenkomstige wijze als bij de on dergrondse spoorwegen in Parijs en Londen, voor voldoende ventilatie te zorgen. Reeds de vele auto's, die ach ter elkaar door het in verhouding kleine tunnelprofiel rijden, zullen voor een behoorlijke luchtverversing zorgen. Ten overvloede wordt nu voorgesteld de bus van profielklappen te voorzien, drie of vier over de lengte van de bus, welke het profiel nagenoeg geheel vul len. Het is duidelijk, dat dan na elke vier minuten de lucht in de tunnel ge heel ververst zal zijn. Slechts op deze wijze zal het moge lijk zijn voor een naar verhouding klein bedrag (ca. 5 millioen) op korte termijn een oplossing voor het ponten drama te vinden, dat past bij de te genwoordige benarde toestand van 's lands financiën. VAN ONSCHATBARE WAARDE QPGEMERKT dient te worden, dat 1 ook voor de verdediging van ons land zulk een tunnel van onschatbare waarde kan zijn. Wij berekenden hier boven, dat de capaciteit in beide rich tingen van deze buis 400 500 auto's per uur zou zijn. Welnu, deze kan nog aanzienlijk worden vergroot door hetzij de rijsnelheid tot 50 km te verhogen (in Rotterdam rijdt men met 60 km per uur), hetzij de inrijtijd der tunnel van 4 minuten op 7minuut te bren gen. Wel wordt de maximum-wachttijd dan iets hoger, maar de capaciteit stijgt dan tot 650 auto's per uur. Deze maxi mum wachttijd is dan echter altijd nog korter dan bij eDige pont over het Noordzeekanaal onder de gunstigste omstandigheden. Een dergelijke oplossing zal voor de komende jaren de enig mogelijke zijn f en het is te hopen, dat de verantwoor delijke instanties ter zake een onder zoek zullen instellen. De capaciteit van de Velser pont, welke deze zomer met vier vaartui gen werkte, is 216 auto's per uur. Elke i 5 minuten brengt een pont namelijk 18 j autos over. Vergelijkt men hiermede f de capaciteit van een tunnel, als hier bepleit. Stel dat de verkeerslichten 4 minuten op groen staan, dan wordt in 4 minuten bij de geenszins overdreven snelheid van 40 km een afstand van 2660 meter afgelegd. Delen we deze afstand door 20 meter, d.i. de gemid delde afstand tussen de auto's, dan passeren 130 auto's de tunnel. Rekenen we 2 minuten voordat de tunnel weer leeg is en van de andere kant inge reden kan worden, dan zien we, dat een verkeerscyclus van 130 wagens van beide kanten zich in 12 minuten voltrekt. Het is duidelijk, dat dan in één uur in beide richtingen zeker 400 vijf honderd auto's het Kanaal kunnen passeren. Natuurlijk beduidt een der gelijke extra capaciteit te Buitenhui zen een kolossale verlichting voor de ponten van Velsen en de Hembrug. UITSTEKEND PONT DAARBIJ ligt Buitenhuizen verkeers technisch in het geheel niet slecht. Uit het Noorden, d.w.z. vanaf de Af sluitdijk, Purmerend, de Zaanstreek en Alkmaar, is Buitenhuizen gemakkelijk te bereiken. Maar ook met het Zuiden is dit het geval. Men behoeft daar slechts een polderweg te verbreden en is na enkele kilometers in Halfweg, vanwaar Amsterdam en Haarlem over de snelweg te bereiken zijn. (Trou wens Amsterdam is reeds met het Bui- tenhuizer-veer verbonden door een prachtige betonweg, die ook naar Vel sen leidt.) Van Halfweg kan men te vens via de nieuwe brug over de Ringvaart van de Haarlemmermeer de autoweg Amsterdam—Den Haag en buitendien Schiphol zeer snel berei ken. terwijl dan tevens de weg naar Zwolle, Hiiversum en Utrecht open ligt buiten de standskernen van Haarlem en Amsterdam om. De constructie van de tunnel den ken wij ons als een buis van cirkelvor mige doorsnede volgens bijgaande schets. Er ie voor voetgangers geen ruimte. Deze zouden wij per bus willen ver voeren aan het einde van elke inrij- periode. Komt de bus aan de andere zijde uit de tunnel, dan kunnen de ver keer lichten omgeschakeld worden. Verder heeft de tunnel het voordeel, dat de capaciteit elastisch aan de om standigheden aangepast kan worden. Is er bijv. een voetbalmatch in het Sta dion, dan laat men voor de match be gint in Zuidelijke richting 10 minuten en in de andere 2 minuten inrijden. De capaciteit is dan ongeveer 1000 wagens in Zuidelijke richting en 200 wagens naar het Noorden. Na afloop past men dit systeem in omgekeerde richting toe. Het woord is nu aan Waterstaat. Laat men op korte termijn onderzoeken, of in bovenbeschreven plannen van een niet-vakman bruikbare elementen zit ten om ons allen van de ponten-ellende te verlossen. Het Genootschap Nederland—Enge land, afd. Alkmaar, opent het komende winterseizoen op Woensdag 24 October met een zangavond van Miss Constance Carrodus. Haar repertoire bestaat uit oude volksmelodieën. De avond wordt gegeven in de kleine zaal van de Har monie. Van het winterprogramma ver melden we nog de bijeenkomst in Januari. Captain Payne Best zal die avond zijn belevenissen komen vertel len bij het Venlo-incident in 1939. Het vliegseizoen voor 1952 is weder om ten einde en in de grootste ver eniging ter plaatse, n.l. Alcmaria Vic trix, zijn kampioenen naar voren geko men, die ook in vorige jaren reeds successen wisten te boeken. Vooral het duo Kaper-Termaat kan op een fraai seizoen terugzien. De gedetailleerde uit slagen zijn: Generaal kampioen: 1. Kaper en Ter- maat met 899,1 pnt-, 2. J. M. Schipper 897.3 pnt., 3. J. A. v. d. Elskamp 864 pnt.; 4. L. van Vuure 829,7 pnt.; 5. K. Vrasdonk 829,4 pnt.; 6. G. Vink 818, pnt.; 7. M. G. Pronk 798,9 pnt.; 8. N. Ypma 702,1 pnt.; 9. C. Rabeling 701 pnt.; 10. H. Bouwens 577,3 pnt. Generaal der eerste twee duiven: 1. Kaper en Termaat met 1491,6 pnt.; J. M, Schipper 1350 pnt.; 3. J. A. v. d, Elskamp 1306,6 pnt.; 4. K. Vrasdonk 1224,2 pnt.; 5. M. G. Pronk 1189,4 pnt. G. Vink 1174 pnt.; 4. K. Vrasdonk 1079 pnt.; 8. C. Rabeling 989,7 pnt.; 9. J. Koot 932,1 pnt.; 10. M. Pool 783,8 pnt. Vitesse kampioenen; 1. M. G. Pronk 535,6 pnt.; 2. K. Vrasdonk 531,8 pnt.; J. M. Schipper 513 pnt.; 4. C. Rabeling 502,5 pnt.; 5. J. A. V. d. Elskamp 498,4 pnt.; 6. G. Vink 490,4 pnt.; 7. Kaper en Termaat 483,3 pnt.; 8. L. van Vuure 457.4 pnt.; 9. A. Haring 450.8 pnt.; 10. H. Bouwens 398 pnt. Lange afstand kampioenen; 1. Kaper en Termaat 415,8 pnt.; 2. J. M. Schipper 384,3 pnt.; 3. N. Ypma 373,3 pnt.; 4. L, van Vuure 372,3 pnt.; 5. J. A. v. d. Els kamp 365,6 pnt.; 6. G. Vink 327,8 pnt.; 7. K. Vrasdonk 297,6 pnt.; 8. J. Somers 274 pnt.; 9. M. Pronk 262,1 pnt.; 10. H. Bouwens 179,3 pnt. Navlueht kampioenen: 1. Co. Al 180,9 pnt.; 2. C. Rabeling 180,6 pnt.; 3. Bak- kum 170,3 pnt.; 4. Kaper en Termaat 161,9 pnt.; 5. C. D. Huiberts 148,1 pnt. Kampioen der B klasse: 1. H. Bou wens 577,3 pnt.; 2. J. Koot 555,1 pnt.: 3. N. Pool 552,2 pnt.; 4. J. Somers 419,9 pnt.; 5. W. Hartland 395,6 pnt. Vitesse kampioen B klasse: 1. H. Bou wens 398 pnt.; 2. N. Pool 381,3 pnt.; J. Koot 377,7 pnt.; 4. G. Waijboer 355,9 pnt.; 5. H. Druiven 300.1 pnt. Fond kampioen B klasse: 1. J. Somers 274 pnt.; 2. H. Bouwens'179,3 pnt.; 3. J. Koot 177.3 pnt.; 4. N. Pool 170,9 pnt. 5. W. Hartland 120 pnt. Kampioen duiven: Vitesse: 28501 eig. Vrasdonk. Fond: 112651 eig. Kaper en Termaat. Navlueht: 627943 eig. Co. Al. Speciale prijzen: Winnaar Beker God schalk: J. A. v. d. Elskamp met 299,3 pnt. Winnaar Lauwertak Co Al: M. G. Pronk. Beker Ypma: winnaar L. van Vuure. VOORDRACHT IN LUTH. KERK Vrijdag zal de bekende Amsterdamse meesterverteller J. B. Oosterwelder een voordracht houden in de Lutherse kerk. De heer Oosterwelder heeft hiervoor een episode uit het Amsterdamse volks leven gekozen. Boon.m» Tuumh 6uinnHuiun SCHHHl 1:10» Utim: Pern» lüi vtwiuTu too* siuisvmm ot atuHttum hhhcinp schot De doorsnede van de tunnel. Een autobaan met aan weerszijden een rijwielpad. Te Schermerhorn is door de rijks politie de Akmaarse arbeider V. L. op heterdaad betrapt toen hij bezig was met diefstal van lood bij de in restau ratie zijnde kerk en toren der Ned. hervormde gemeente. Al geruime tijd misten de beide aannemers steeds dak- lood. Ze deden daarvan aangifte bij de rijkspolitie. Het was de wachtmeester Dragtsma opgevallen dat v. L. in het schaftuur bleef doorwerken. Toen hij de ladder afdaalde om lood in zijn fietstas te verstoppen, greep de wacht meester in en bracht de man naar het politiebureau. Vandaar is v. L. over gebracht naar Alkmaar en in verzeker de bewaring gesteld. Ongeveer 100 kg lood is bij een opkoper in beslag geno men, die het metaal te goeder trouw had gekocht. Van L. is een recidivist. Voor de Meervoudige Kamer te Alk maar stond gistermiddag O. uit Heiloo terecht. De officier had hem brand stichting ten laste gelegd. Verdachte voerde aan, dat hij hiertoe was geko men om een einde te maken aan de ondragelijke toestanden welke waren ontstaan door de houding van de per soon waarmede hij zijn woning moest delen. Hoewel de rechtbank een open oog had voor de moeilijkheden, merk te de president mr. A. D. van Regte ren Altena op, dat verdachte toch niet de juiste manier had gekozen. De officier eiste een boete van f300 sub sidiair 60 dagen en een voorwaarde lijke gevangenisstraf van 2 maanden met drie proefjaren. Over veertien dagen zal de rechtbank uitspraak doen. Acht maanden gevangenisstraf, door te brengen in de bijzondere strafge vangenis, eiste de officier van Justitie gistermorgen tegen Gelmer J., die in het St. Willibrordusgesticht te Heiloo wordt verpleegd. Verdachte had kans gezien om, toen hij na een overtreding enige tijd in een strafcel moest door brengen, te ontvluchten. Hem werd ten laste gelegd, dat hij tevens een costuum had meegenomen. Na enkele maanden in Duitsland te hebben door gebracht, had verdachte zich weer eigener beweging aangemeia. De zaak werd echter weer naar de rechter van instructie verwezen om enkele duis tere punten op te helderen. Voor de^fweede maal aardbeien Aangemoedigd door het prach tige herfstweer van de laatste weken doen de bomen en plan ten nog eens extra hun best om hun zomertooi zo lang moge lijk te behouden. En zo denken de aardbeien in de volle grond bij de heer K. Meurs te West- Graftdijk er ook over. Nadat ze voor de tweede maal gebloeid hebben, zijn ze nu zover, dat er af en toe een paar mooie gave vruchten geplukt kunnen wor den. 's Nachts worden de planten toegedekt met oude kranten en overdag doet moeder-natuur haar werk weeren dat alles in de tweede helft van October. Gisteren herdacht de heer A. van Herwenen te Sint Pancras zijn 25-jarig jubileum als ambtenaar bij de planten ziektenkundige dienst. De receptie, te vens huldiging, had plaats in de zaal van de heer J. de Boer te Broek op Langendijk en werd aangeboden door de diverse handelsorganisaties. De heer Van Herwijnen werd door een groot aantal personen toegesproken, waarbij vele fraaie cadeaux werden aangebo den, o.a, een radio-toestel, een kachel voor de auto, een kleinbeeld-camera met toebehoren en een kist druiven. Namens de handel sprak de heer Stenneberg te Broek op Langendijk, die in hartelijke bewoordingen het werk van de jubilaris prees. Dr. Briejer, di recteur van de plantenziektenkundige dienst, schetste de heer Van Herwijnen als een plichtsgetrouw en toegewijd ambtenaar, die hart voor zijn werk heeft. H|j overhandigde een zilveren potlood en als persoonlijk geschenk enige boekwerken. Voorts feliciteerden de jubilaris burgemeester C. K. Kroo- nenburg van Sint Pancras en de heer C. Duif, als wnd. voorzitter van de L.G.C. Namens de tuinbouwvereniging te Sint Pancras boden zij een boeken kast aan en als persoonlijk geschenk een kist druiven. Het bloembollenvak werd vertegenwoordigd door de heer Koomen te Breezand. Ir. C. Rietsema, rijkstuinbouwconsulent te Hoorn, legde in zijn toespraak de nadruk op de on derzoekende geest van de jubilaris. Spr. noemde de jubilaris een zeer goed kenner van het Geestmerambacht. De heer W. J. Drost te Hoorn sprak de heer Van Herwijnen als collega toe. Namens de tuinbouwvereniging Sint Pancras-Zuid sprak de heer Bijpost, ir. van Hoof namens I.P.O., de heer J. P. Nijssen namens de provinciale com missie van veilingen in Noord-Holland, de heer P. F. Slot namens de Noord hollandse bond van exporteurs van aardappelen, groenten en fruit, de heer P. Pronk te Warmenhuizen en de heer D. Zwart te Sint Maarten. NOORDERMARKTBOND, 17 Oct. 19.000 kg uien 28,90^28,20, grove 23,80 —24,40, drielingen 26—28 en nep 23—25 1900 kg peen: B 13,80 en C 12,—; 1000 kg bieten A 9,30—9,60; 1100 kg andijvie 5; slabonen 55—63, II 43—53 en afw. 3142; 22.000 kg rode kool 5,9012,10; 1700 kg gele kool 6,30—11,20; 2300 kg groene kool 3; 180.000 kg witte kool 4— 4,30. Doorgedraaid: 23.000 kg witte kool. LANGENDIJKER GROENTENCENTRALE, 17 Oct. 2000 kg rode kool: A 10.10 10,80 en B 7,90; 2500 kg gele kool: A 47,10 en B 6,10—6,70; 7000 kg groene kool 8,50—12,60; 140 000 kg witte kool 4—4,50; 8000 kg uien 25,80—27,40, grove 23—24,10 en nep 28—28,80; 4000 kg bie ten A 9—9,60; 5000 kg peen: B 15—15,30 en C 13,50; 5000 kg andijvie 56,10; 1400 kg slabonen 34—57; 1100 kg bloemkool: BI 32,60—42,10 en BII 16.70—21. Door gedraaid: 16.000 kg witte kool en 4000 kg andijvie. WARMENHUIZEN, 17 Oct. 2000 kg rode kool: A 8,90—11,40 en B 0,10—6,90; 1000 kg gele kool 4,60—8,75; 500 kg witte kool 4—4,40; 1550 kg slabonen 2548; 825 kg uien 25,40, drielingen 25,80 en nep 22,80; 2800 kg andijvie 5. Doorge draaid: 15.000 kg witte kool. Woorden van dank Nadat een broer van de jubilaris het woord had gevoerd, dankte de heer Van Herwijnen alle sprekers, waarbij hij zeide zowel door hun woorden, als ook door de verdere huldeblijken zeer te zijn getroffen. Hierbij gaf hij een overzicht van zijn taak. De heer Van Herwijnen ving zijn loopbaan bij de P.Z.D. aan in Ter Apel. Voordien was hij werkzaam geweest als chef van de gemeentelijke bloemisterij te Schiedam en gedurende vijf jaar leraar aan het opvoedingsgesticht te Leiden. Na een jaar te Ter Apel te hebben gewerkt, vertrok hij naar Heiloo en andaar naar Sint Pancras, alwaar hij nu onge veer 23 jaar woont. ,De jeugdige Johannes M. beleefde gis teren de na „pret" van de laatste Zon dag van Alkmaarse kermis. Met enkele vrienden, die evenals hij hun domicilie in Oudkarspel hadden, had hij onder het genot van een flesje cider besloten een wagen te huren en naar Alkmaar te rijden. In Alkmaar gekomen bleef het helaas niet bij cider. De kermis vreugde en meer bier dan Johannes kon verdragen, stegen hem naar het hoofd en het gevolg was een proces verbaal ingevolge artikel 26 van de We genverkeerswet, m.a.w. Johannes werd niet instaat geacht een auto naar De- horen te besturen. Gistermorgen stond een berouwvolle verdachte voor de Meervoudige Kamer terecht. Een van de vele, zei de officier, die zich af vroeg hoe men aan het drankmisbruik bij snelverkeer een einde kon maken. Een maand gevangenisstraf en een jaar ontzegging van de rijbevoegdheid was de eis. Over veertien dagen zal het vonnis worden bekendgemaakt. Ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van „Ons Genoegen" weiden te Noord-Scharwoude kolfwedstrijden georganiseerd, waaraan door pl.m. tweehonderd kolvers werd deelgeno men. Corpsen le klasse; „Gezellig Samen zijn" te Zuid-Scharwoude 431 pnt.; 2e klasse: „K.V.P." te Barsingerhorn 440 pnt.; „De schone twaalven" te Sint Maar-en 411 pnt.; 3e klasse: „Niet klappen" te Hoogwoud 386 pnt. Personele prijzen le klasse: 1, C. Vlug te Oudkarspel 165 pnt., G. Mettes te Noord-Scharwoude 152 pnt.; 3. Ger Hop te Noord-Scharwoude 146 pnt. le serieprijs: Jb. Schermer te Hoog woud 54 pnt.; 2e serieprijs: G. Blauw- boer 53 pnt. 2e klasse: 1. A. Rentenaar te Barsin gerhorn 156 pnt., 2 C. Benik te Hoog woud 149 pnt., 3. J. de Leeuw te Sint Maarten 148 pnt. le serieprijs: Jb. Molenaar te Nieuwe Niedorp 52 pnt., 2e serieprijs: D. Blauwbfter 51 pnt. 3e klasse: 1. H. Blom te Noord- Scharwoude 131 pnt., 2. A. Talsma 128 ,pnt„ 3. A. Schrama 125 pnt, le serie prijs: R. de Boer te Hoogwoud 51 pnt., 2e serieprijs: F. Moeijes te Oud karspel 59 pnt. Twaalvenprijs: N. Bak ker, elvenprijs: Cor Goet, tienenprijs: P. Woestenburg. Telefoon 4237 Chr. DE VRIES laatste druk (v. f 495.-) v. oude intekenprijs 360. én fr. thuis. J. J Witteveem Broek in W 107, tel. 258. RUILT UW OUDE BONT MANTEL In voor een nieu we. Bonthuis 't Centrum, Utrechtschestr. 134, A'dam, tel. 39418, bij Frederiks- plein. tot 15 woorden f 1.— eik woord meer 5 cent Godin kachel in prima staat T. Jansen, Ingelandstraat 10. Een 2-deurs ruw ijskast je, laag model. Te bevr.: Corf- straat 63. Herenjas f 35,damesman tel f 20,16 traproeden 2,autoped driewielfietsje f 15,en damesfiets m. kin dermandje f 12,50. Dr. Schaep- manstraat 28. Na 7 uur. Klein 4-pers. ^iat-auto 1937. Verbr, 1:15. Beslist in prima staat. Prijs f 500,Spoor straat 87. Een pr br. jongensschoenen mt 34, 2 pr damesschoenen mt 40, wollen vest en truitjes mt 42, wollen sportkousen en sok ken lft 9 jaar. Corfstraat 47. Wolbouclé traploper; goed onderhouden Continental vul kachel met pijp, billijke prijs. Meerweg 51, Bergen. Opruiming: een Kaptein Mobilette, een BSA, een tan dem, een transportrijwiel als nieuw, een stel zij wielen met trommelremmen (21-inch) met banden en een bootlorrie. Limmerhoek 5, Alkmaar. 250 cm3, kopkleppen, jaar gang 1939. Nieuwe banden, Perronstraat 5. Klein model hutkoffer. St, Jacobsstraat 4. Stofzuiger, geheel compleet, f 55,—. Dijk 7. Een bruin jongenspak voor leeftijd 16 jaar en een over looploper. Friescheweg 1. Een prima Godinkachel. J. Kluit, Omval 33. Herenwinterjas, blauw cos tume, jekker, windjack, zwarte laarzen mt 43, japonnen mt 42, wollen pullovers, zwarte pumps mt 37, teddybeer-man tel, 3 wollen rokken mt 42, herfstmantelpak mt 42, jong. jasje pl.m. 5 jaar en .kinder stoel. Paul Krugerstraat 5. Na 7 uur. Piano, Jaarsma-Haard, spie gel en Keulse potten. Mevr. Makkink, Metiusgracht 15. Mooie geklede herenwinter jas, middelmaat. Egmonder straat 3. Haardje, in g. st. Kan alles gestookt worden, prijs f 25,Stationsweg 138, Alk maar. FN, 500 cc, kk; loopt prima, voetversnelling, of ruilen auto. Uittenboschstraat 3. Sjoelbak met schijven. - Kerkplein 6. Een in g. st. z. greppelploeg. A. Klaver, Zuidervaart 388, Stompetoren. Een tafelbiljart. J. Hoed, Scharloo 3, Alkmaar. Zes of vier ouderwetse ma honie stoelen en ronde tafel, als ook andere antieke meu belen. Mogen beschadigd zijn. Br. onder nr A 262, Bur. van dit blad. In één enkele nieuwe Pfaff 130 met drievoudige zig zag-steek vindt U de presta ties van 12 andere machines verenigd. Doorhetverstellen van een wonderknop maakt U de Pfaff telkens weer tot een speciaalmachine voor een speciaal werkje. Wij demonstreren zonder de geringste verplichting! Alkmaar: Lutiik Oudorp 80 (Zaadmarkf) Telefoon 2975 Den Helder: Koningsfrast 51 Telefoon 2791

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1951 | | pagina 3