wan dagen USCari won de slag van Zandvoort en werd wereldkampioen GROTE PRIJS van NEDERLAND ASCARIFERRARI 2e FARINA met FERRARI De Ferrari's waren superieur Nijpend gebrek aan tennis-jeugd 130*57 K.M* per uur VILLORESI met FERRARI vragen I II Groenhart door pech achtervolgd jker Dorpen Mevrouw Roos en Wilton konden hun titels prolongeren Luik-Rome-Luik werd een duel tussen Porsche en Jaguar Eerste maten van voetbalouverture er overweging Dord-Scharwoude uid-Scharwoude SchoorI irspeien op stranc SchoorI aan Zee I Majoor Flinterman de snelste Nederlander Gemengd dubbel bracht een prettige surprise Aston Martin de snelste in Negen uren-race Allen zonder verwisseling van banden op Het regende straf punten en uitvallers Gesloten seizoen weer ten einde Gillende Gilera greep Grote Prijs van Ulster MAANDAG 18 AUGUSTUS 1953 M is ons opgevallen, dat in verzorgingshuizen de bevol. to oud is, dat men niet meer ten werkelijk levenae ge. schap kan spreken. Nu ar g deze huizen kleiner zijn dit euvel erger. Wij zou', dit verschijnsel onder de clit willen brengen van ge- tebesturen en corporaties ouden willen bouwen. De rging van de oude dag moet iet beginnen op het tijdstip le mensen zich zelf niet kunnen redden". igd, dat de grootte van de de geaardheid van de bevolküijl speelt. I het echter zo ver komt, dij aaste toekomst wordt overgJ het bouwen van verzorging! dan zullen de betrokken gif esturen er goed aan doen, m k van de grootte van het ttj t te laten afhangen van te exploitatiemogelijkheden, hm ik zulks ook schijnt. [rijker is, dat tehuizen gestichl waarvan niet geldt het gezeg.| het slechts doorgangstehuize: t kerkhof zijn. ndruk nu is, dat men meer vi.l meer vreugde, meer ontspan, ner arbeidsmogelijkheden te.| in de tehuizen die groot van ijn. Een samenspreking va. ende gemeentebesturen zou op misschien een 'oplossing kun-l rngen. Misschien. Want veel zen hebben we op deze samen-] niet, indien men het z.g. geJ jke belang zwaarder laat we-l het belang van een goede ver-l van de categorie mensen, waar-I linnen afzienbare tiid zelf zul-f ren. (Van onze speciale verslaggever) JUICHEND VAN PLEZIER viel de zwartharige mécanicien van de Ferrari J vntomobili gistermiddag de nieuwe wereldkampioen Ascari cm de hals en drukte deze aan zijn hart alsof het zijn vrouw was die hij voor het eerst na een „[scheid van tien jaar weer ontmoette. Stralend van trots stond hij even later mast „zijn" Ascari, toen deze uit handen van Z. K. H. Prins Bernbard een grote erekrans van bloemen ontving, als beloning voor zijn buitengewoon knap rijden op het Zandvoortse circuit. Niet één ogenblik in de wedstrijd om de Grote Prijs ran Nederland die meetelde voor het wereldkampioenschap was de zege r„n Ascari jn gevaar. Hij startte als eerste en wist deze positie met schijnbaar I „root gemak te handhaven. Trouwens, het was gisteren in de Zandvoortse duinen „Hes Ferrari wat de klok sloeg, want achter Ascari schoot diens ploegmakker farina over de finishlijn, direct daarna gevolgd door de leermeester van de nieuwe wereldkampioen, de Ferraricoureur Villoresi. a )RZOEKERS KAMPEERDEN TE WEZEP. D-SCHARWOUDE. Dl ike jeugdorganisatie „D( :kers" heeft gedurende ander eek gekampeerd bij Wezep, na. •m. De jongelui hebben er vol ;en. In de afgelopen week heef r daartoe bijzonder meege 3e groep reisde per boot vai en naar Urk en is vervolgen Noordoostpolder naar Wezei 1 DE NIEUWE KERKORDE I d. Herv. Gemeente van Noorjl 'ude heeft zich Zondagmorgej op van de kerkdienst, uifff voor de nieuwe kerkorde. September doet wika| romp zijn intrede F. L. Tromp zal in een appelijke kerkdienst van de ge arde Ned. Herv. Gemeenti pel, Noord-Scharwoude en Zd. ude, op 7 September zijn in len, na bevestigd te zijn dooi :er. eze dienst, die in Zuid-Schar tal worden gehouden, word •king verleend door het kleinl ïoeht deze Zondag geen ech :er zijn, de V.V.V. Noord Ken ld gaf haar plannen voor dez op voor Pluvius' dreigementen ïgstelling van de zijde van he viel mee. Tachtig jongens namen aan de verschillend' len deel. De prijzen werden door; Meisjes 6 t.e.m. 8 jaai looker, Corrie Heystek en Meisjes 9 t.e.m. 10 jaar Imm ■de, Willy Sevenhuysen en Tru chot. Meisjes 11 t.e.m. 13 jaal ste, Annie Blom en Riet Swa Jongens 6 t.e.m. 8 jaar Woute Opdam cn Joop Spaande 9 t.e.m. 10 jaar Jan den Das, jer en C. Meijer. Jongens jaar A. Oorschot, G. Dilles irige deelnemers werden een reep chocolade. ip naar Zuid-Amerika? Ze hier teveel gebeurd. Later :r laten over komen. Ba- en elkaar aan. Deze vrouw aar ze heeft de gerechtig- ekenbaar grote diensten zegt Barendse kort. DE mecaniciën van de stal Ferrari heeft deze wedstrijd danig in angst ge zeten door de „ongehoorzaamheid" van drie Italiaanse coureurs. Toen halver wege de wedstrijd de ene renner na de andere aan de pits stopte om ben zine te laden en van banden te wisse len (hetgeen doorgaans niet langer dan één minuut duurde), verwachtte hij blijkbaar, dat ook zijn mannen de race even zouden onderbreken. Hij rolde gloednieuwe banden naar de pits en beduidde Ascari te stoppen. Doch deze reed onverstoorbaar ronde na ronde door en dit voorbeeld werd getrouw gevolgd door de ploeggenoten Farina en Villoresi. De zwartharige mecani ciën werd zichtbaar ongerust en deed licdere ronde opnieuw alle moeite de piet meer dan honderddertig kilometer melheid voorbijgierende rode race wagens tot stilstand te krijgen, doch Ascari negeerde deze volkomen en zo deden ook de heide anderen. Ze reden door en ze haalden het. DE NEDERLANDERS MAAR niet alleen de Italianen heb ben in deze race om de Grote Prijs van Nederland de aandacht op zich geves tigd. Ook de twee Nederlanders heb ben'zich geducht geweerd. Het was voor de eerste keer in de geschiedenis van deze wedstrijd dat er Hollanders meereden; zij waren de nieuwelingen in dit „doorgewinterde" gezelschap en de verwachtingen waren dus niet hoog gespannen. Het is echter anders uitge komen. De bekende vliegenier majoor Flinterman. die Maus Gatsonides ver ving. was in ziin element. Na even de krachten van zijn tegenstanders te heb ben verkend, draaide hij zijn gaskraan wijd open en duelleerde met iedere tegenstander die in de buurt kwam. Dat zijn beige Maserati het on de rechte stukken in snelheid tegen de rode Fer rari's moest, afleggen, was niet zijn schuld. Hij wierp zich moedig m de bochten en haalde uit de motor wat er maar uit te halen was. In de elfde non- de draaide hij zijn wagen stuk, doch direct was voor hem ,een andere auto beschikbaar. De Braziliaan Landi gof zijn wagen over aan majoor Flinterman en enkele seconden later verdween de oranje valhelm van de vliegenier weer om de hoek van de Tarzanbocht voor eon hernieuwd gevecht. De tweede Nederlander in dit gezel schap was Dries van de Lof, die zich eveneens ten volle gaf. Hij reed de wedstrijd geheel uit. doch werd niet geklasseerd, omdat hij nog twintig ron den moest rijden toen Ascari zijn negentig ronden er al op had zitten. Ascari gaat hier even voor de finish door de bocht. Op de tweede plaats de Belg de Tornaco. Van de Lof verspeelde twaalf minuten aan de pits, toen hij van magneet moest verwisselen. De vierde plaats in deze wedstrijd was voor Mike Hawthorn, die voor Bristol Cooper reed. Deze 23-jarige stu dent kroop verleden jaar voor het eerst achter het stuur van een racewagen. Hij, reed er een paar rondjes mee en dwong door zijn aangeboren talent di rect ieders bewondering af. Dit jaar plaatste hij zich 5e op de ranglijst voor het wereldkampioenschap en tijdens de traningsraces te Zandvoort maakte hij zo'n goede tijd, dat hij gisteren op de eerste rij mocht starten. De Belgische journalist Paul Frère, die eveneens vorig jaar voor het eerst in een race auto stapte, toonde eveneens dat hij zich heel goed thuis voelde in dit in ternationale gezelschap. Jammer ge noeg kon hij de strijd niet beëindigen, daar zijn Gordini nog vóór de helft van de wedstrijd sputterend de geest gaf. De uitslag van de wedstrijd om de Grote Prijs van Nederland was als volgt: 1 en wereldkampioen Ascari (Ferrari), die de wedstrijd reed met een gemiddelde snelheid van 130,57 km per uur. Tweede Farina (Ferrari) met een gemiddelde van 130 km. Derde Vil loresi (Ferrari) met een gemiddelde van 129,34 km; 4 L. Hawthorn (Bristol Cooper) op twee ronden; 5 Manzon (Gordini) op 3 ronden; 6 Timtignant (Gordini) op 3 ronden: 7 Hamilton (HWM) op 5 ronden; 8 Macklin (HWM) op 6 ronden; 9 J. Flinterman (Mase rati) op 7 ronden, DE 500 CC KLASSE VOORDAT deze wedstrijd om de Grote Prijs van Nederland begon, kwa men de 500 cc-wagentjes in de baan voor een race over 17 ronde (71,281 ki lometer). Hier verscheen als enige Ne derlander dokter P. Groenhart uit Dirkshom aan de start, die voor de eerste maal aan een baanwedstrijd deelnam. Het moet gezegd worden dat dr. Groenhart zich niet heeft gespaard. Daar hii tijdens de traning geen goede tijd had gemaakt, startte hij op de vierde rii. In de eerste ronde kwam hij als elfde door, doch spoedig had hjj de smaak te pakken en reed hjj er' ge ducht oo loa In de achterhoede lever de hij hevige slag met de Belgen en vooral Göttgens en André Hanlet maakte hjj het danig lastig. In de derde ronde kwam dr. Groenhart als tiende door en in de zesde tonde zagen we hem op de negende plaats. Langzaam maar zeker verbeterde hjj zijn positie en jn de elfde ronde bracht hij het zelfs tot nummer zeven. Toen kwam echter de grote slag. In de dertiende ronde, vier ronden voor het einde, zwaaide dr. Groenhart bij het passeren van de pits naar de daar wachtende mecaniciens. Langzaam minderde zijn wagen vaart en tweehonderd meter verder moest hij door motorpech opge ven. Dit betekende voor hem het einde van de race. Inmiddels werd aan de kop hevig slag geleverd tussen Stirling Moss (Cooper), Wieken (Cooper) en Habin (Leston Special). Zeven ronden kwa men zij in deze volgorde langs de tri bune en zo kwam ook het einde. Tot de tiende ronde nam ook de Brit Whitehouse deel aan deze slag om de ereplaats, doch toen hij voor de elfde maal de Hunzerug opstormde, begon zijn wagen opeens te slingeren en sloeg over de kop. Whitehouse werd uit zijn auto geslingerd, doch kwam er met enkele snijwonden af. Dit was het enige ongeluk op deze „stormachtige" dag in Zandvoort. De uitslag van de wedstrijd voor de 500 cc-wagentjes was als volgt: 1 Stirling Moss (Cooper) met een gemiddelde snelheid van 120,95 km; 2 Paul Swaelens (Cooper) 120.85; 3 J. Habin (Leston Special), 4 Les Leston (Cooper) en 5 A. Brown (Cooper). Moss had Zaterdagavond nog deelge nomen aan een race in Engeland, doch dank zij een nachtelijke vliegtocht kon hij nog op tijd in Zandvoort aanwezig zijn. Op nevenstaande foto wenst Prins Bernhard wereldkampioen Ascari geluk met zijn overwinning. nAT in de Nederlandse tenniswereld de toon nog altijd wordt aangege ven door de oude getrouwen en dat het De negen-uren-automobielwsdstrrjd is niet zonder sensatie verlopen. Storm en regen maakten het de deel nemers bijzonder moeilijk en een brandje schakelde voorts Reg Parnell uit. De Engelse coureur had juist c.e snelste ronde van de wedstrijd geno teerd met een gemiddelde uursnelheid van 81.51 mijl, toen zijn Aston Martin in brand vloog. De wagen werd ern stig beschadigd en Parnell moest de strijd staken. Hoe het kwam, weet niemand nauwkeurig, maar toen Par nell aan de pits stopte om te tanken stond plotseling zijn racewagen_ in lichter laaie. Drie mannen, die bij hei tanken hielpen, werden gewond en moesten naar het ziekenhuis worder. overgebracht. De brandweer voor kwam een ramp en bluste vrij snel de Aston Martin. De uitslag luidt: 1 Collins-Grifftih, Gr. Britt. met Aston Mfirtin, afge- 'egd in negen uur 1092,380 km, ge middelde uursnelheid 121.340 km.. 2 Cole-Whitehead, Gr. Britt., met Fer rari 1084.660 km, 3 Baird-Salvador. Gr. Britt., met Ferrari 1071 080 km, Gerald-Clarke, Gr. Britt., met Fra tes Nash 1067.360 km, 5 Moss-Wal ker, Gr. Britt., met Jaguar 1065.360 km. Vermeldenswaard is. dat Moss drie kwartier van het parcours verdween wegens mechanische moeilijkheden met zijn Jaguar. ZANDVOORT 17 AUG. 1952 met een gemiddelde snelheid van (Advertentie, Ing. Med.) Het moeilijk te berijden bergland, de vermoeidheid van de bestuurders en dc grote eisen, welke aan dc auto's werden gesteld, hebben de deelnemen de équipes in de wedstrijd Luik-Rome- Luik ernstig parten gespeeld. Het re gende strafpunten in deze monsterrit van 5168 km en zeer vele ploegen moes ten de strijd staken. Tot degenen, die opgaven, behoorde ook de Nederlands- de Duitsers Polcnsky en Schlutter, die met hun 1488 cc Porsche 909 strafpun ten lieten noteren. Doordat een grote groep deelnemers een wijziging in de route niet had op gemerkt en verkeerd was gereden, kre gen de controleurs te Bozen kramp in ce vingers van het noteren der straf punten. Hierbij bleef het echter niet. De moeilijkheden op het traject tussen Cortina d'Ampezzo en Canazei waren zo groot, dat het klassement opnieuw veranderde. Intussen groeide ook het aantal uitvallers. Bij Breszia, na 3219 km waren nog 42 equipes in de course. franse combinatie Kreisel—Sigrand. die Bij de controle van Annecy reden nog niet hun Renault in de buurt van maar 27 ploegen, van wie de Duitse Briancon strandden. Winnaars werden I porscht-rijders Polensky en Schlutter en de Fransen Laroche en Radix met Jaguar de beste papieren hadden. Tus sen Annecy en Pontariier op 852 km van Luik was het aantal deelnemers geslonken tot 25. Tot Wiesbaden viel daarna slechts één uitvaller te noteren. Het was de Jaguar van de Belgen Los- seau en Copin, die het slachtoffer werd van een ongeval, waarbij de bestuur ders er echter zonder verwondingen af kwamen. Polensky en Schlutter wisten zich te handhaven en toen Luik in de namiddag werd bereikt hadden zij zich als eerste in de monsterrit van 5168 km geplaatst. De uitslag luidde: 1. Polensky en Schlutter (Duitsl.) met Porsche, 1488 cc 909 pnt.; 2. Laroche en Radix (Franlcr.) met Jaguar 3442 cc 1342 pnt.; 3. Stasse en Hermand (Belgie) met Porsche 1488 cc 2265 pnt.: 4. Van Guillaume en Bec- quard fDuitsl.) met Porsche 1488 cc 2334 pnt5. Damonte en Matuelta (It.) met Lancia, 1991 cc 3338 pnt. Na een spannende strijd hebben Van Dalsum en Dehnert het heren- dubbelpel gewonnen. V. I. n. r.: hijsen, Dehnert, Van Dalsum en Bouman. gebrek aan voldoende en goed jeugdig spelers-materiaal zo langzamerhand ont stellend wordt, is nogmaals tijdens de nationale tenniskampioenschappen op de Mets-banen te Scheveningen duide lijk bewezen. Zonder ernstig bedreigd te zijn wonnen mevr. Roos en Wilton evenals vorig jaar de titels in het enkel spel. Krijt speelde een domme partij tegen de geroutineerde baseline-specialist Wilton. In plaats van een brede sprei ding in zijn slagen te leggen met af wisselend kort en lang spel, trachtte Krijt het in de diepte te zoeken. En dat was natuurlijk een kolfje naar de hand van Wilton, die gretig op de ook nog te korte drives «tan zijn tegenstan der af ging om hem met flitsende pas- seerballen in de hoeken te slaan. Juist in deze partij, waarin Krijt met wel doordacht spel nog zoveel had kunnen bereiken, bleek hoe incompleet het ten nis van de Amsterdammer is. Hij schoot te kort in startsnelheid zodat hij vaak te laat bij het net was wanneer Wilton hem met een prachtige stopvolley of een dropshot naar voren lokte. Was Krijt wel op tijd dan werd hij door zijn eigen fouten geslagen wanneer zijn zwakste slag, de backhandvolley, mis lukte. Wilton won met 62, 6—3, 6—2. Fenny ten Bosch, het snel opgekomen Voorburgse speelstertje, was het jeug dige element in deze finales. Maar het spel, dat zij liet zien tegen mevr. J. Roos, viel tegen. Fenny ten Bosch heeft stijl en zeker ook kijk op het spel, maar technisch mankeert er nog zoveel aan haar slagen, dat zij nog heel veel zal moeten leren voor zij werkelijk tot dë topklasse zal behoren. In de allereer ste plaats is haar lopen zwak. Dat kwam duidelijk tot uiting in de partij tegen mevr. Roos, die haar tegenstand ster met gevarieerd spel de gehele baanhelft liet gebruiken. Haar te gro te passen verhinderden Fenny ten Bosch snel te keren en te starten en bovendien was het „overheadwork" door slecht voetenwerk en verkeerd timen zwak. Met haar goed gespreide forehand let-erde mej. Ten Bosch fa sommige perioden aardig tegenstand, maar het meer manlijke spel van mevr. Roos, een goede service, een forse drive en goed afmaken aan het net, was haar te machtig. Met 64, 63 prolongeer de mevr. Roos haar kampioenschap. Verreweg de meest aantrekkelijke en spannendste partij van deze eindstrij den was het herendubbelspel tussen Van Dalsum-Dehnert en Bouman— Lijsen. Het was juist deze eindstrijd, waarvan niemand hoge verwachtingen had, maar tot algemene verrassing le verde het duo Bouman en Lijsen, dat door het zich terugtrekken van Van Swol en Rinkel zo gemakkelijk in de finale was gekomen, prachtige tegen stand Van Dalsum en Dehnert won nen de titel met 36, 75, 36, 6—2, 6—4. Nel Hermsen en Fenny ten Bosch sloegen de dames Van Berkel en Rollin Couquerque met 6-1, 6-3, voornamelijk door beter afmaken van Nel Hermsen. In de eindstrijd van het gemengd dubbelspel vormden mevr. Roos en Dehler een sluitende combinatie. Mevr. Peters en Wilton verloren met 62, 61 in een partij, die precies een half uur in beslag nam. Koning Voetbal is weer in het land. Het gesloten seizoen is ten einde en op vele voetbalvelden is men gisicren begonnen met de eerste vriendschap pelijke wedstrijden, welke dc elfiallen voor de komende voetbalcompetitie in de goede vorm moeten brengen, Tot de voetbalouverture behoort getrouw aan de traditie het Zilveren Bal-tornooi te Rotterdam, dat o.m. een grote 60 zege van Stormvogels op HW te zien gaf, een 31 zege van Emma op ADO, een 40 overwinning van Sparta op En schede, een 12 nederlaag van Feyen- oord tegen 't Gooi en een 20 over- Favorieten vielen uit Met een gemiddelde uursnelheid van 160.600 km is McCandless op Gilera rond het parcours van de Grote Prijs van Ulster gejaagd. Deze snelheid was voldoende om winnaar te worden in de 500 cc klasse. De beide favorieten in deze klasse, Reg Armstrong en Masetti, leiders in het klassement voor het we reldkampioenschap voor motorrenners moesten de strijd staken wegens techni sche moeilijkheden met de motor. Mc Candless was op het laatste ogenblik op de inschrijverslijst verschenen toen de teammanager van Gilera hem invi teerde deel te nemen op een fabrieks- machine. Tweede in deze spannende race werd de Nieuwzeelander Coleman met AJS, die een gemiddelde snelheid van 157,6 km per uur haalde. Derde werd de Brit Bill Lomas met M.V. Agusta (gem. snelheid 155,3 km/h). Na de Grote Prijs van Ulster zien de standen voor het wereldkampioenschap er als volgt uit: 125 cc klasse: 1. Sandfort (GB) 28 pt; 2. Ubbiali (It) 13 pt.; 3. Haas (Did) 8 pt.; 4. Lomas (GB) 6 pt.; 5. Copeta (It) en Zinzani (It.) elk 5 pt. 250 cc klasse: 1. Enrico Lorenzetti (It) 26 pt.; 2. Anderson (GB) 20 pt.; 3.-Graham (GB) 11 pt.; 4. Cann (GB) 10 pt.; 5. Felgenheier (Did) 8 pt. 350 cc klasse: 1. Duke (GB) 32 pt.; 2. Armstrong (GB) 31 pt.; 3. Coleman (GB) 18 pt.; 4. Kavanagh (Austr.) 16 pt.; 5. Amm (Rhodesia) 13 pt. 500 cc klasse: 1. Armstrong (GB) 19 pt.: 2. Masetti (It) 16 pt.; 3. Coleman (GB) 15 pt.; 4. Brett (GB) 14 pt.; 5. Duke (GB) 12 pt, winning van Eindhoven op Wagenin- gen. VVV en Heracles deelden de pun ten (11), waarna Heracles zich door de meeste strafschoppen te benutten in de volgende ronde plaatste. De loting van de tweede ronde wel ke Zondag a.s. wordt gespeeld is als volgt: EmmaStormvogels, BWHe racles, SpartaEindhoven, 't Gooi Willem II. Op 31 Augustus wordt de eindstrijd gespeeld. De wedstrijden om de A.R.O.L.- beker, telkenjare door het Amsterdam se AFC georganiseerd, beginnen Zon dag a.s. Op de eerste dag worden de volgende wedstrijden gespeeld: DWV— AFC, VSVWA, Blauw WitBe Quick (Gr.), HBSZeeburgia. De Zaandamse tweede klasser ZFC zorgde voor een uitstekend begin. De Zaandammers wonnen het Zilveren Westerkerktornooi. Nadat De Spartaan met 41 van Zeeburgia had gewon nen. versloeg ZFC met 1—0 DWS. De finale tussen de organiserende vereni ging en ZFC bracht een 21 zege voor de Zaandammers. Het te Heerenveen gehouden Zilve ren Crack State-tornooi was voor Blauw Wit. De uitslagen waren: Achil les—Blauw Wit 0—9, De Baronie DNL —Heerenveen 210. Verliezersronde: De Baronie DNL—Achilles 6—0. Finale: Blauw WitHeerenveen 10. 1" het Zilveren Bijenkorf-tornooi van GVAV waren de gelijke spelen tal rijk. GVAV versloeg Tubantia met 1—2 waarna Hermes DVS en Maurits 3—3 gelijkspeelden, Hermes won na het ne men van strafschoppen. De wedstrijd TubantiaMaurits eindigde eveneens onbeslist (11). De finale tussen Her mes DVS en GVAV onderging hetzelf de lot (22). GVAV.bleek bij het ne men van penalties over de beste schut ters te beschikken en hield de Bijen korf in eigen huis. In het zuiden te Maastricht werd gestreden om de Zilveren Bal van Kimbria. De eerste ontmoeting KimbriaKerkrade werd 2—1. Het tornooi wordt deze week voortgezet. VUC speelde in Den Haag bij kunst licht een wedstrijd tegen de Oosten rijkse club Austria uit Salzburg, welke ontmoeting in een 00 gelijkspel ein digde. Een kwartier na de hervatting zag scheidsrechter Heeneman zich ge noodzaakt de Oostenrijkse trainer, die zich na het terecht afkeuren van een Oostenrijks doelpunt met de leiding bemoeide, van het veld te sturen. Noemen wij voorts de uitslagen van de volgende vriendschappelijke wed strijden: Ajax—RSC Luik 1—4, Quick (Nijmegen)—Patrica F.C. (Tongeren) 4—4, Le Havre—Willem II 4—2, Borus- sia—Sittardia 6—1, Racing Tienen— Gouda 3—2, Charleroi—De Valk 4—1 Alcmaria Viclrix—Neptunus 0—7.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1952 | | pagina 5