Stuurde u een brief? Waar moet u zijn? SLOT II BRANDMELDING 1666 Hel Wat is er in het jaar 1979 met de bevolking gebeurd? "CONTACT MET DE EGMONDEN" 3 20 FEBRUARI 1980 - NUMMER 1442 Als iedere afzender van een brief, die bij het gemeentebestuur (het college van burgemees ter en wethouders of de raad) wordt ingediend en ontvangen, wordt een ontvangstbevesti ging gezonden. Dit is een kaartje, waarop staat vermeld, dat de brief is ontvangen en is ingeboekt onder een bepaald nummer. GEADVISEERD WORDT: a. indien binnen enkele dagen na het verzen den van een brief geen ontvangstbevesti ging wordt ontvangen afd. Interne Zaken van de gemeente-secretarie te bellen, telefoon 1154, en te vragen of de brief is ontvangen en zoja alsnog een ontvangst bevestiging te zenden; b. het kaartje te bewaren. Indien men wil infomeren of reeds een beslissing is genomen of men wil geinformeerd worden op welke afdeling de brie.f in behandeling is, afd. Interne Zaken van dé gemeente secretarie te bellen, telefoon 1154, onder vermelding van het nummer waaronder de brief, aanvrage of verzoek is ingeboekt. Op deze afdeling kan men alle gewenste inlich tingen verstrekken. Gemeentehuis: Herenweg 181,1934 BA Egmond aan den Hoef, telefoonnummer: 02206-1154. In dit gebouw zijn gehuisvest: BURGEMEESTER SECRETARIS BUREAU BURGERZAKEN U kunt zich daar vervoegen voor: - bevolkingsregister - burgerlijke stand - verkiezingen - militaire zaken - vreemdelingenzaken Afdeling Welzijn: Door deze afdeling worden zaken behandeld op het gebied van Huisvesting, Cultuur, Sport en Recreatie, alsmede Sociale Zaken, Alge mene Bijstandswet enz. Op deze afdeling wordt het secretariaat ge voerd van de commissie tot opneming van bejaarden in bejaardenoorden. Afdeling Interne Zaken: Deze afdeling houdt zich bezig met de vol gende zaken: Post- en archiefzaken Huishoudelijke dienst w.o. bodediensten Aangelegenheden m.b.t. de Raad Inlichtingen inzake correspondentie (zie elders) AFDELING ALGEMENE ZAKEN: Herenweg 196,1934 BD Egmond aan den Hoef, telefoonnummers: 02206-3544/3476. Onder deze afdeling ressorteren o.a. de vol gende werkzaamheden: Bureau Algemene Zaken en Onderwijs Uitvoering bijzondere wetten Algemene politieverordening Wet Arob Voorlichting Bureau Ruimtelijke Ordening Bestemmingsplannen Aan- eji verkopen c.q. verpachten Bouw- en aanlegvergunningen. GEMEENTEWERKEN: Voorstraat 83,1931 AJ Egmond aan Zee, telefoonnummer: 02206-1044. Afdeling Bouwkunde: Bouw- en woningtoezicht Hinderwetzaken Woning- en wijkverbetering Afdeling Civiel techniek en onderhoud Ontwerp en uitvoering weg- en waterbouw kundige werken Onderhoud wegen, riolering, openbare verlichting en plantsoenen Reiniging AFDELING FINANCIEN: Pieter Schotsmanstraat 8, 1931 AR Egmond aan Zee, telefoonnnummer 02206-1631. De inwoners kunnen hier terecht voor wat betreft: - subsidies t.b.v. instellingen etc. - plaatselijke belastingen - verzekeringen - verstrekken van garanties voor woningbouw - personeel. Openingstijden: van 09.00 uur tot 12.00 uur - 's middags gesloten. Verdeling van de taken: Burgemeester J. Kingma: openbare orde en veiligheid politie brandweer strandvoriderij en -vervuiling volkshuisvesting voorlichting Wethouder G. G. Damstra: financiën sport, cultuur en recreatie sociale zaken middenstandszaken Wethouder C. J. Luitjes: ruimtelijke ordening (renovatie) onderwijs Wethouder W. Gravemaker: openbare werken milieu-zaken N.B.: Onder ruimtelijke ordening valt tevens de wegenstructuur; Onder openbare werken valt tevens ver- keersaangelegenheden binnen de be bouwde kommen. Loco burgemeester: Tot loco-burgemeester is aangewezen wethou der G. G. Damstra. Waarnemingen: in voorkomende gevallen neemt burgemees ter Kingma de toebedeelde taken van wet- P-houder Damstra waar en wethouder Damstra die van de burgemeester. Evenzo neemt wethouder Luitjes de taken van wethouder Gravemaker waar en wethouder Gravemaker die van wethouder Luitjes. Spreekuren: Burgemeester J. Kingma: iedere maandagmorgen tussen 10 en 12 urr in het gemeentehuis en voorts na gemaakte afspraken; De wethouders: iedere le dinsdag van de maand 's avonds tussen 7.30 en 8.30 uur in het gemeentehuis en voorts na gemaakte afspraken. Telefoonnummers wethouders: Wethouder G. G. Damstra, tel.no. 1637 Wethouder C. J. Luitjes, tel.no. 2101 Wethouder W. Gravemaker, tel.no. 2137 N.B.: Burgemeester J. Kingma is telefonisch bereikbaar onder no. 1154 (Gemeente huis). Vaste vergaderdag College: Als vaste vergaderdag is aangehouden iedere dinsdag van de week. Alarmnummers: EGMOND AAN ZEE EGMOND AAN DEN HOEF EGMOND-BINNEN Privéadressen raadsleden: H. Amerika, Hoeverweg 9, 1934 PK Egmond a/d Hoef Telefoon 1990 S. Zwart-Schrier Boul. Ir de Vassy 46 1931 CR Egmond aan Zee Telefoon 2309 B. J. L. van Wijk Vennewatersweg 2 1935 AS Egmond-Binnen Telefoon 1063 F. C. Braak-van Kasteel Pr. Beatrixstraat 4 1931 CG Egmond aan Zee Telefoon 2787 A. F. T. Wullems- v.d. Oord Pr. Irenelaan 95 1934 EE Egmond a/d Hoef Telefoon 1035 Th. G. M. Groot Pr. Marijkelaan 7 1934 EA Egmond a/d Hoef Telefoon 2354 J. P. TH. Apeldoorn Herenweg 13b 1935 AA Egmond-Binnen Telefoon 1534 Ing. C. J. Luitjes Trumanplein 9 1931 VS Egmond aan Zee Telefoon 2101 N. G. Valkering Weg naar de Bleek 5 1934 PG Egmond a/d Hoef Telefoon 1640 G. G. Damstra Boul. Ir. de Vassy 7 1931 CN Egmond aan Zee Telefoon 1637 R. Tabernal Krommedijk 8 1934 PP Egmond a/d Hoef Telefoon 2010 J. G. Oud Churchill-laan 44 1931 WG Egmond aan Zee Telefoon 1052 A. v.d. Ende Huisweid 16 1935 AW Egmond-Binnen Telefoon 1935 W. Gravemaker, Torensduin 2 1931 VA Egmond aan Zee Telefoon 2137 P. A. Bakker Fazantenlaan 9 1935 ED Egmond-Binnen Telefoon 2226 1972 '73 '74 '75 '76 *77 '78 '79 Geboren kinderen behorende tot Egmond Overleden personen behorende tot Egmond Hondenbelasting Voor elke hond, die wordt gehouden, per jaar 50,- Toeristenbelasting Reinigingsrechten 1. Constant gebruikte percelen (w.o. woningen) bij 1 of 2 gebruikers 62,50 per jaar bij 3, 4 of 5 gebruikers 84,—per jaar bij 6 of 7 gebruikers 88,—per jaar bij 8 of 9 gebruikers 100,—per jaar bij meer dan 9 gebruikers voor elke gebruiker meer 2,50 boven 100,—, dus bij 12 gebruikers 100, plus 3 x 2,50 107,50, doch max. 125,—. 2. tijdelijk gebruikte percelen (w.o. 2e woning) 84,—per ja' 3. verenigingsgebouwen, dorps huizen, banken, bedrijven, winkels etc., die (bedrijfs)vuil meegeven in een of meer vuilniszakken 4. jeugdherberg(en) 5. recreatie-onderkomens volgens het aantal, dat volgens een schriftelijke vergunning van de gemeente op een kampeerterrein mag worden toegelaten, per recreatie-onderkomen 6. bedrijfsvuil, niet aangeboden in vuilniszakken of in vuilniskisten per >/2 m3 of gedeelte daarvan 470,—per jaar 7. bij gebruik van vuilniskisten: a. voor de huur van 1 vuilniskist per jaar 250,— b. voor het ledigen van die vuilniskist bij lx legen per week, per jaar 752,— bij 2x legen per week, per jaar 1.500,— Wordt een vuilniskist gebruikt door een bejaardencentrum of door een klooster, dan is naast het huurbedrag van 250,— per jaar voor 1 vuilniskist voor het ledigen daarvan verschuldigd: bij minder dan 10 bewoners van zo'n tehuis of klooster per jaar 100,— welk bedrag voor elke bewoner meer wordt verhoogd met 2,50, doch tot maximaal per jaar 340,—. 220,—per jaar 340,—per jaar 62,50 per jaar 1. per overnachting per persoon 0,60 hiervoor dient een door de gemeente te verstrekken nachtverblijfregister te worden gebruikt. 2. per bed per seizoen 25,— 3. hierbij wordt het aantal recreatie per seizoen 120,— hierbij wordt het aantal recratie- onderkomens geteld op 2 datums, waarvan de le valt in de periode 15 april t/m 31 mei en de 2e in de periode 1 juli t/m 15 augustus. Woonforensenbelasting bij een vloeroppervlakte van minder dan 51 m2 van 51 t/m 100 m2 van 101 t/m 150 m2 van 151 t/m 200 m2 vgn 201 of meer m2 242,—per jaar 424,—per jaar 605 per jaar 787,—per jaar 968,—per jaar Drank- en Horecabelasting tapperij 7,50 per 50 liters omgezette drank of gedeelte daarvan slijterij 5,— per 50 liters omgezette sterke drank of gedeelte daarvan. Marktgelden per dag of gedeelte daarvan 1,25 per m1 of gedeelte daarvan. Overige heffingen 1. de tot nog toe geldende tarieven volgens de begraaf- rechtenverordening zijn met 10% verhoogd. 2. de tarieven, zoals die golden voor de leges zijn in het algemeen aangepast met 3l/2 3. de tarieven der precario-verordening (nog geldende tot 1 juli a.s. en alleen voor dat gedeelte van de gemeente, dat vooorheen de gemeente Egmond aan Zee vormde) zijn nog niet gewijzigd. In de loop van het le halfjaar 1980 zal de gemeenteraad zich hier over uitspreken. Belastingen Op elk postadres zullen diverse aangiftebiljetten voor enige gemeentelijke belastingen worden afge geven. U wordt dringend verzocht zich aan de termijn van inlevering der ingevulde aanslagbiljetten, zoals die zal worden aangegeven, te houden. Bij het niet-naleven van die termijn zal van gemeentewege een onderzoek moeten worden ingesteld, dat uiteraard kostenverho gend werkt. Een kostenverhoging, die alleen door uw medewerking kan worden voorkomen. In een volgende publicatie zal meer worden ingegaan op bepaalde hoofdstukken uit de begroting en een uitleg worden gegeven over de nieuwe "bijstands-formulie ren", die nu via een ander systeem worden verwerkt. U hebt het kunnen lezen, het bouwplan SLOT II is er door, een periode van langdurig onderhande len is achter de rug. Nu kan met volle inzet uitvoering gegeven worden aan de bouw van een aantal huizen, waaraan wij grote behoefte hebben. - Het gemeentebestuur zal u volledig op de hoogte houden van de te nemen stappen. Op 12 maart zal in dit blad een uitgebreide uiteenzetting worden gegeven over de realisering van SLOT II. Daarna zullen twee voorlichtingsavonden worden gege ven, resp. op 24 en 28 maart. Op woensdag 26 maart zal er een oproep worden gepubliceerd voor gegadigden. In de 2e helft van april zal met de gegadigden een bijeenkomst worden belegd. 1150 Ingekomen in Egmond - Vertrokken uit Egmond Vele malen wordtbij degeboorte-aangifte gevraagd: "de hoeveelste inwoner/inwoonster is de geborene ei genlijk"? Hierop wordt dan geantwoord, dat dit op dat moment niet gezegd kan worden, omdat men ook rekening moet houden met overlijden, vertrek en vestiging van andere personen dan alleen de geborene. Op 1 januari 1979 bestond de bevolking uit 5664 mannen en 5402 vrouwen, in totaal 11066 inwoners. Tijdens het jaar 1979 zijn er 108 personen overleden, waarvan 62 mannen en 46 vrouwen. Hun plaats is ingenomen door 112 nieuw geborenen, te weten 58 mannen en 54 vrouwen. Dan mogen we niet vergeten de 559 personen (293 mannen en 266 vrouwen)die zich in de gemeente hebben gevestigd, maar daar staat tegenover het vertrek van 616 personen (294 mannen en 322 vrouwen) uit de gemeente. Uit dit laatste blijkt dan-, dat er 57 personen (1 man en 56 vrouwen) meer vertrokken zijn dan zich hebben gevestigd in de gemeente, terwijl door een geboorte overschot van 4 personen de bevolking uiteindelijk met 53 personen is verminderd. Op 31 december 1979 geeft de bevolking dan ook een stand te zien van 11013 personen, te weten: 5659 mannen en 5354 vrouwen. Het aantal huwelijken in deze gemeente is in 1979 niet teruggelopen, zoals volgens de persberichten bij het landelijke gemiddelde wel het geval is. In de gemeente Egmond zijn in 1979 68 huwelijken gesloten en werden 12 verzoeken tot echtscheiding ingeschreven. Reislustig is men in onze gemeente in 1979 ook gebleven. Er werden maar liefst 1132 reisdocumenten afgegeven.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Contact met de Egmonden | 1980 | | pagina 3