Strand- en - Vliegerwedstrijden. ai SINGEL, des avonds om 9 uur. VRIJDAG a.s. RUND-, KALFS- en VARKENSSLAGERIJ Congierge-Kastelein. I betrekkingenI I al De echte LOLLY'S CINEMA PALACE. Groot Kinderfeest KENNISGEVING. I BETREKKINGEN! Denk om_de verf. CHRISTELIJKE GEREF. KERK, De firma H. SPRUIT, GESLOTEN zullen zijn. MIDDENSTRAAT 66. Tevens prima machinaal gesneden WORSTSOORTEN. tot DINSDAG II SEPTEMBER. Attractie „SemperDorens DIVERSEN. TE HUUR TE KOOP Herdenking Regeeringsjubileum op Vrijdag 31 Augustus, Handelsavondschool Uitstekende gelegenheid tot bijwoning op het Korfbalveld van H.K.C. Toegang tot het terrein 10 et. aan het Singel (beide kanten). het bestuur. Donderdagmiddag en Vrijdag tot 5 uur HANDELSSCHOOL. In de betrekking Concierge-Kastelein voor de Loodsen-Societèit te IJmuiden, is voorzien. Engros: THIEMAN, Binnenhaven 23. ADVERTEERT in de Heldersche Courant. VERGADERING op Dinsdag den 4den September 1923, van de van brengt ter kennis, dat de Zaken BIERSTRAAT en KEIZERSTRAAT voorheen «I. ZANDERS, ZATERDAGMIDDAG 2 uur lO cent. MUZIEK-ONDERWIJS. arie d. van de weg, JOHAN PALA G. N. VESSEM JOHAN STROBEL, KONINGSTRAAT 13. ALEX SCHENKELS. zang en muziek. komt allen. VIOOL- en MANDOLINELES. dagmeisje gevraagd, boven 16 jaar. gem. slaapkamers en een zit-slaapkamer te woonhuis te koop, Polder weg 1b. Koopsom f4000.Te zijn er weer. Bij alle Win keliers verkrijgbaar. 't Woord LOLLY op't verpakpapier de ECHTEN. mooi hilversum. PRACHTWONINGEN BEKENDMAKING. NEDERLAND IN 25 JAREN. 1898—1923. 's Middags receptie, te houden door Direc Tijdens een kort maar hevig onweer sloeg de bliksem Maandagnacht in een hooischelf van den 'heer Lap nabij den Hoorn. Al het hooi ging verloren. Het circus Westfalia' is aan cflen Burg ge arriveerd. Vrijdag 31 Augustus zal de eeensta voorstelling gegeven worden. Inplaats van kaarten. Goboren WOUTER, Zoon van M. C. OFFRINGA en M. OFFRINGA— van wolferkn. Helder, 28 Augustus 1923. Jan in 't Veltstraat 44. Inplaats van Kaarten Ondertrouwd WIJNDELS F. L. SUK en AU NEUS Helder, 29 Augustus 1923. Westgracht 44. 2e Vroonstraat 24. Huwelijks voltrekking! 13 September a. s. Receptie Zondag 9 Septem ber. 1-4 nam., 2e Vroonstraat 24 Inplaats van Kaarten Ondertrouwd JAN HANNESSEN en CORNELIA AUQUSTA SMIT Den Haag, 28 Augustus. Noordwijkstraat 9. Huwelijksvoltrekking: 12 Sept. Getrouwd JOHANNES WILHELMES MENTINQ en ALIDA BLANKMAN. Langestraat 19. Helder, 29 Augustus 1923. STEENBRACHT. voorm. 9£ uur: Dankstond, 'savonds 5 uur: Bidstond. Spreker: den Eerw. Heer A. ZWIEP, van Rotterdam. Collecte voor de noodlijdende Dultsche Predikanten. van de Commissies voor Ambtenaars- en Werkliedenaangelegenheden, des voormiddags 10 uur, Helder, 28 Augustus 1923. De Voorzitter: A. G. A. VERSTEGEN. De Heer en Mevr. HEMPENIUS WISSINK zullen gaarne bezoeken ontvangen op ZONDAG 2 SEPT., nam. S—5 uur. Dljkstraat 46. De roosters der Handels school worden uitgereikt op MAANDAGMORGEN a.s., van 10 tot 12 uur, aan het Weeshuis. Het Zwembad zal voor de deelnemers aan den Zwemwed strijd a.s. Zaterdag om 8'/a u. geopend worden. 9 uur precies, aanvang met do 3a afdeeling (jongens en meisjes beneden 12 jaar), Deelnemers die niet op tijd aan wezig zijn, kunnen niet meer toe. gelaten worden. Indien de Strand- en Vlieger wedstrijden door de weersge steldheid niet kunnen doorgaan, dan zal dit Vrijdagmiddag één uur worden aangeplakt aan het Bureau van ons blad, bij de Boekhandelaren en in de depöts van ons blad: P. Spruit, Kanaalweg 161. Duinker, Oostslootstraat. Smit, Westgracht 89 C. v. 't Hart, Schagenstraat 9. J. de Wit, Vijzelstraat 28. Riedeman, Oranjestraat 6. Montfrans, Jonkerstraat 17. R. Jongkees, Paardenstraat 24. J. Kikkert, Corn. Ditostraat 34. H. D. Bres, Spoorgracht 36. Wed. C. Ran, Basstraat 38. Van Leeuwen, Molenstraac 172. Minnehbo, Vischstraat 35. Roomeijer, Polderweg 36. P. Kossen, Brakkeveldweg 71. J. C. Molenaar, Paleisstraat 4. Westerhout, Javastraat. HEROPENING De rposters der Handels- Avondschnol worden uitgereikt op MAANDAGAVOND a.s., van 78 uur In da U.L.-O.-Sohool, Molenstraat. Voor eenige nachten per week een nette Slaapkamer(tje) zonder of met ontbijt gevraagd. Br met prijsopgaaf, e.t.c. onder No. 631, Bureau van dit blad. P. WIT Sz., Met September enkele Uren disponibel tot het geven van Piano- en Theorle-OnderwIJ*. Ver zoeke beleefd schriftelijke aan vragen. WEEZENSTRAAT 6. Door omstandigheden wordt de aanvang der lessen van da Heeren Naaister, ook bekend met het Hoedenvak, zoekt werk aan huls. Aan hetzelfde adres een Kinder wagen te koop. Adres: Balistraat 2. ^LANGEBODENJgj Gevraagd een net meisje, niet beneden 17 jaar, van 83 u. Zondags vrij. Loon f 4 en mid- dagkost. Adrs: Dijkstraat 46. Wjj loven f 10.—(Tien Qulden) uit voor dengene, die de SYM BOLIEK van ons Bloemstuk (Anker op Oranjegrond) in onze zaak geëtaleerd, het best weet te omschrijven. VoorwaardenOnze beslissing moet als finaal worden be schouwd. Wjj kunnen in geen geval noch in geschrift of ge sprek op de zaak terugkomen. JAN VAN AMESFOORT. Mijne geachte Cliëntdie wor den beleefd verzocht voorzichtig binnen te komen, daar mijn Café-Lunchroom Keizerstr. 23, opnieuw is geschilderd. Aanbevelend, Nog eenige UREN beschikbaar. Aanbevelend, J. D. OKEL, Koningdwarsstraat 4. VERLORENeen gouden broche met HAARWERK. Tegen belooning terug te be zorgen: Zuidstraat 18. VERLOREN (gisterenavond), gaande van de Westerkerk langs Weststr., Keizerstr., Spoorstr., Koningstraat en Kanaalwegeen PLATINA-ARMBAND met Brlllant. Tegen belooning terug te be zorgen. Adres: Bureau van dit blad. Gevraagd droge en natte wasschen, Zaterdags thuis bezorgd. AdresKoningdwarsstraat 16. g GEVRAAGD. Meisje van buiten zoekt be trekking als dienstbode, voor dag en nacht. Brieven onder Nr. 633, Bureau van dit blad. Adres: Koningstraat2a (boven „Lunchroom"). Mevr. OUWEHAND, Loods- gracht 44, vraagt een flink Dagmeisje. Aanmelden Vrijdag en daarna. Gevraagd een Dienstmeisje, niet beneden 16 jaar. Adres: Bureau van dit blad. Wegens teleurstelling gevraagd een net DAGMEISJE. Zondags vrij. Adres: LAGERVELD, Zuidstraat. Gevraagd een broodbe zorger. Adres: Broodfabriek ,DE EENDRACHT", Gravenstraat. AANGEBODEN. Zit-Slaapkamer of kleine Slaapkamer te huur, met of zonder Kost, omtrek Keizersbrng Adres: Bureau van dit blad. te huur, m. o. z. PENSION. Adres: Nieuwstraat 27. AANGEBODEN. Te koop een PRACHT-BITAAR, vol van toon, voor f 17.50. AdresTrompstraat 45. Te koop een Damesrijwiel en eei] Heerenrijwiel. Te bevragenHoofdgracht SI, Te koop nog eenige mooie Hollandsche Herderehonden (8 weken oud). Adres: De Wetstr. 12,Helder. EIEREN gevraagd van Kip- denhouders, o.g. 400 per week, tegen overeen te komen markt prijs (liefst bruine). Brieven franco Mij. Adverten tie-Bureau Boekh. A. J, MAAS/ Helder. bevragen aldaar. Te koop slachtkippen. Adres: A. F. ISAKSSON, Vischmarkt. Tel. 377 Te koop een sterke Damesfiets, goed onderhonden, voor f 17.50. Spotprijs. Adres: Zuidstraat 80. Te koop een lief dwerg- p1nchertje (teef), 1 jaar oud. Te bevragen Vrijdag na 1 nnr. AdresDUINKER's Adv.-Bur., Spoorstraat. Te koop 2 mooie, soliede gebouwde woonhuizen aan den Koningsweg. Geen erf pachtgrond. Adres: Fa. QEBR. SMIT, Kerkgraeht 44 Te koop een 4-cylinder Herderson-Motorrijwiel, voor spotprijs. AdresKlaa? Duitstraat 48. TE KOOP 8 min. vanaf station bev. kamer, ensuite, voor-en achter tuin, boven3 slaapkamers, van alle gemakken voorzien. Koop prijs f5500.— Direct te aan vaarden. Adres: O. KRAMER, Leeghwaterstr. 123, Hilversum De Burgemeester van HELDER bepaalt, ingevolge artikel 158b der Alg. Politieverord., ter hand' having van de orde, dat het verkeer mot Rij- en Voertuigen, Motorrijtuigen en Rijwielen, ge durende de Jubileumfeestdagen (30 en 31 Augustus en 1 Sep tember) des namiddags van 2 tot 11 uur in de Koningstraat, Spoorstraat en Keizerstraat ge stremd zal zijn. De Burgemeester verwacht d© volle medewerking van het publiek om ook in dit opzicht het feest goed te doen slagen. Helder, 29 Augustus 1923. De Burgemeester voornoemd. IV. Heeft het bank- en geldwezen in den loop dezer kwarteeuw belangrijke veranderingen ondergaan, niet' minder is dit het geval met de financiën van den Staat Om met een en kel cijfer deze veranderingen te illustreeren, kan erop worden gewezen, dat het budget, hetwelk in 1911 nog een eindcijfer had van ruim 207 millioen, in de laatste jaren den afstand, die dit bedrag van het milliard scheidt, reeds bedenkelijk dicht is gaan na deren; zelfs maar dat was in de oorlogs jaren dit heeft overschreden; thans bijna 900 millioen bedraagt. De veranderingen in de Staatsfinanciën komen dan ook in hare groote beteekenis vooral op de oorlogsjaren neer. Tot op dat oogenblik heeft men het als eene eerste taak van opeenvolgende Mi nisters van Financiën, hoe verschillend hun inzicht ook mocht zijn, beschouwd om het budget sluitend te maken; in en na den oor log is dat niet altijd het geval geweest en niet kunnen zijn; voor 1922 zelfs mét een milliqen. In. den loop van den oorlog zijn het vooral de kosten rechtstreeks aan de hand having onzer neutraliteit door het militair gezag verbonden, eener zijds, anderzijds die betreffende do distributie .geweest, welke geleid hebben tot groote, boven otnze krach ten liggende uitgaven. Evenals voor Indië is voor Nederland menige 'leening gesloten; onze Staatsschuld vertoont hetzelfde beeld van die van andere, ook in den oorlog neu traal gebleven landen, en is heel sterk toe genomen, van 1148 millioen in 1914 tot 2745 millioen in 1923 met alle blijvende kosten van rente en aflossing, drukkende op ons budget. Daarenboven hebben zoowel in als na den oorlog sociale zorgen van verschil lenden aard, o.a. die van woningbouw en werkloosheidsverzekering, groote bedragen geëischt. Een en ander is er oorzaak van, dat aan een sluitend budget in de jaren na den oorlog niet gedacht kon worden; dat de ver kiezingen van 1922 eigenlijk zijn gevoerd onder de leuze der bezuiniging, die gelijde- lijlc door alle partijen werd aangehevèn. Over de noodzakelijkheid van bezuiniging is men höt algemeen eens, over de wijze van uitvoering natuurlijk niet. Zulks uit prin cipieel® overwegingen, wanneer bepaalde belangen in het gedrang komen; zulks uit incidentieele overwegingen, wanneer de een of andere kleine, betrekkelijk geringe uit- gave moet geschrapt worden. Eene zelfde verandering, die de Staatsfi nanciën hebben doorgemaakt, hebben ook do gemeentefinanciën doorgemaakt. Bijna ge heel deze kwarteeuw door heeft men m Ne derland1 hooren klagen over de verhouding van Rijk en Gemeenten, over het feit, dat het Rijk steeds meer zorgen,o.a. betreffen de onderwijs, op de gemeente afschoof. En nu zijn wel incidenteel verbeteringen ge bracht in de betreffende wet, die van 1897 dateert, maar de toegezegde principieel© ver betering, waarvan de afgetreden Minister De Geer een groot voorstander was, is nog niet tot stand gekomen. En hoe hebben de gemeenten zich niet uitgebreid; wij bedoelen niet alleen in zielental, maar in innerlijk le ven. Er is veel in hét tegenwoordig ge meentelijk leven, dat in niets meer herinnert aan dat van 1898. In de eerste plaats is de gemeente-exploitatie in het algemeen toege nomen; gas- en electrisch-bedrijf, tramwezen en ook andere openbare zorgen behooren ih vele gemeenten onder het eigen beheer. Hoe heeft bovendien het stadsbeeld niet eene geweldige verandering ondergaan. Amster dam was reeds in 1898 eene groote stad, waarin de eenvoudige provinciaal zich den eersten dag niet recht thuis gevoelde; tot eene werkelijke stad naar het werekLsche type heeft het zich in deze 25 jaren ontwik keld. Voor de havens van Amsterdam is ge daan >$vat gedaan ton worden; in nog ster ker mate voor Rotterdam, dat tot aan dien oorlog aan de spits der continentale havens bleef, met uitzondering dan van Hamburg. Nieuwe havens zijn in deze 25 jaren in Rot terdam aangelegd; Burgemeester Zimmer- man heeft in dit opzicht het werk van den voormaligen directeur van gemeentewerken, den heer de Jongh met kracht voortgezet. Den Haag is tegenover deze beide steden meer gebleven het luxueuse dorp met stads- allures, maar woonstad vóór ailles. Vele dus genaamde provinciale /steden hebben zich krachtig ontwikkeld; wij denken aan Gro ningen, de hoofdstadv van het Noorden, aan Arnhem, aan Nijmegen met zijn mooien aan leg, aan Middelburg, aan Delft, aan Leiden, aan Haarlem. In ane deze gemeenten is van gelijke toeneming der gemeentelijke zorgen sprake geweest, in het bijzonder natuurlijk tijdens den oorlog, maar ook daarvoor en daarna. Eene duidelijk merkbare neiging is aanwezig om kleine buurgemeenten met groote plaatsen te vereenigen. Eene gelijke toeneming van zorgen heeft het verkeer gegeven. Wie in 1898 de nood zakelijkheid van eene regeling van het ver keer in de stad of op den weg zou hebben betoogd, zou een weinig zijn geridiculiseerd. Nu niet meer. Dat komt tengevolge van de toeneming van het verkeer met het rijwiel, de motor, do auto. Vooral de toeneming van het rijwielverkeer is geweldig geweest; was in 1898 de fiets nog luxe-voorwerp, waar van velen, maar lang niet allen gebruik maakten thuis is het 't meest noodzake lijke middel vtan verkeer en staat Nederland, hoogstens te vergelijken met Denemarken aan den spits van dit verkeer. Onze groote steden bieden er een beeld van. Met het mo tor-rijwiel en de auto is het al evenzoo ge gaan sedert beide zich perfectioneerden. De ontwikkeling van het verkeer op deze wijze heeft het voordeel gehad, dat gedeelten van Nederland, die vroeger onbereikbaar moch ten worden geacht, thans druk zijn bezocht; dat schoone, dat Nederland zelf biedt, beter is bekend geworden. Het werk van den A. N. W. B., eerst opgericht als wieWjdersbond, later, nadat hij 't renwezen op eigen beenen liet staan, bond voor toerisme geworden is, op dit punt niet genoeg te prijzen. Nog steeds staat aan zijn hoofd de heer Edo Bergsma, voorzitter, die de leiding en stuwkracht heeft gegeven en nog steeds weet te geven. De A. N. W. B. is zijne schepping en al heeft hij uitnemende medewerking gevonden, het blijft de zijne. Naast hem dient genoemd de heer G. A. Pos, de man die ertoe heeft bij gedragen, dat Nederland de leiding nam in de internationale regeling van het verkeer. De auto is hier populair geworden na den grooten wedstrijd Parijs-Amsterdam in 1898. Welk een verschil tusschen toen en nu, ver schil vooral in doeltreffendheid der construc tie. Ook de auto, om van het motor-rijwiel in het geheel niet te spreken, is geen luxe voertuig alleen meer; voor practische doel einden worden de motorvrachtwagens zoo veelvuldig en zoo zwaar toegepast, dat zij eene bedreiging en ruïne zijn voor onze mooiste wegen. Het spoorweg- en het scheepvaartverkeer hebben in deze 25 jaren ook aanmerkelijke uitbreiding ondergaan. De snelheid onzer spoorwegen is heel wat grooter geworden, in den oorlog helaas verminderd en nog niet weer overal op peil gebracht. Verschillend© nieuwe lijnen werden aangelegd; wjj denken aan de Noordooster Locaal, de Noord-Frie- sche Locaal, aan Gouda-Schoonhoven, aan Hellendoorn-Neede, aan Hattem-Kampen. De electriciteit in het spoorwegverkeer werd tot- nutoe Slechts op de lijn Rotterdam-Den Haag toegepast, zulks sedert 1908; de electrificatie van de lijn Amsterdam-Rotterdam staat in- tusschen voor de deur. De fusie der spoor weg-maatschappijen maakte aan de concur rentie een voorloopig einde, zonder intus- schen op spoorweggebied reeds tot die ver betering te leiden, die men daarvan gehoopt en verwacht had. Het stoomtramverkëer, dat nu min of meer schijnt te hebben afgedaan en overal wordt vervangen door het elec- trisch tramverkeer, nam in deze kwarteeuw toe, juist in streken, die anders slecht be reikbaar waren of slechts onderling^verkeer hadden. Opgekomen in deze 25 jaren is tenslotte geheel het vliegverkeer; eerst in 1910 waren de proeven met vliegtuigen tot dusdanige hoogte gekomen, dat dit verkeer min of meer veilig kon worden geacht. De oorlog, die zooveel kwaad op zijn debet heeft, heeft op zijn crediet in elk geval de ontwik keling van het vliegtuigwezen, de geweldige toeneming van de techniek. De Elta te Am sterdam in 1919 gaf daarvan, een staaltje; de kracht die tengevolge daarvan ten onzent de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij ont wikkelt met hare lijnen naar verschillende landen, toont ook hier, dat voor Nederland in dit verkeer eene toekomst zit. Misschien zal die toekomst niet zoo spoedig komen als sommigen wel denken, maar in elk geval zal de volgende kwarteeuw daarvan ongetwijfeld kunnen gewagen. Reeds nu in elk geval E men zich gereed gemaakt om voor schriften voor de lucht uit te vaardigen, ge luk men in deze kwarteeuw ook voorschrrt- en van internationalen aard uitvaardigde voor do steeds meer voorkomende tentoon stellingen. Met het luchtverkeer zal men dan gereed staan, hetg^n met het gewone ver keer niet het geval was. De Motor- en Rij- wielwet ten onzent toch heeft zich aan dat verkeer moeten aanpassen; de noodzakelijke wijziging daarvan gaat steeds meer in de richting, dat men gevoelt hoezeer het nalaten van regeling van het verkeer, ook op den weg buiten een gevaar kan worden. Hoe sterker het verkeer is, hoe geheel an der beeld onze wegen vertoone zonder dat verkeer wij hebben het ondervonden in den hangen oorlogstijd, toen benzine ontbrak en auto's.en mtoorrijwielen als weggevaagd schenen. (Wordt vervolgd). LAATSTE BERICHTEN. Afsluitingen van straten voor rtfverkeer. Wij vestigen de aandacht van het publiek op de in dit blad voorkomende advertentie, waarin de Burgemeester bekend maakt, dat gedurende de jubileumfeestdagen de Ko ningstraat, Spoorstraat en Keizerstraat van des namiddags 2'tot 11 uur gesloten zullen zijn voor het verkeer met rij- en voertuigen, motorrijtuigen en rijwielen. Wij hopen, dat het publiek zal willen me dewerken om deze in het belang van de goede orde genomen maatregel te doen na leven. Uit het Politierapport Laat maai staan. Bekeurd is een koopman, die zijn handwagen noodeloos onbeheerd liet staan. Verzet. In een café in de Spoorstraat bevonden zich gisteravond een tweetal marinemenschen in uniform, waarvan één zich wanordelijk gedroeg. Dit werd döor de politie opgemerkt, die besloot den lawaaimaker, die bovendien onder den in vloed van sterken drank verkeerde, in arrest te stellen. Dit ging met verzet gepaard van zijn kameraad, terwijl ook het publiek opdirong, zoo dat de agenten van den wapenstok gebruik moesten maken. De verzetplegers werden in arrest gesteld, terwijl proces-verbaal zal wor den opgemaakt. Schip tn nood. Ten N.W. van Eijerland zit een schip in nood, dat vanmorgen noodseinen gaf. De red dingboot van Terschelling, d'e „Brandaris", die naar de plaats van de stranding vertrok, is defect teruggekeerd. De reddingboot „Dorus Rijkers" is nu van hier ter assistentie vertrokken. INGEZONDEN. 25-Jarlg bestaan R. H. B. S. Het Comité tot viering van het 26-jarig bestaan van de R. H. B. S. te Helder, deelt ons mede, dat deze viering zal plaats hebben op Zaterdag 2» September a.s. Het voorloopig programma is als volgt: Aankomst reünisten te Helder met den trein van 11.20 v.m. Ontvangst in de wacht kamer van het station. Rondgang met mu ziek door de stad, ontbinding van den stoet voor de school. teur en Leeraren in de SchooL Na d© recep tie thé dansant in „Casino". Gemeenschappelijke maaltijd. 's Avonds cabaretavond in „Casino", ge volgd door bal. Ter bestrijding van de noodzakelijk te ma ken onkosten, moet een bijdrage van min stens 1.per persoon worden gevraagd. Na ontvangst van dit.bedrag wordt door den penningmeester een toegangsbewijs toe gezonden. Grootere giften zullen begrijpelijker wijze in dank worden aanvaard. De prijs van den maaltijd bedraagt 8.60, zonder wijn. Deelname niet verplicht, doch dringend verzoeken wij hen, die daaraan wtenschen deel te nemen, dit eèn van de Comité-leden te berichten. De echtgenooten van gehuwde reünisten zijn, onder inachtneming van de' bovenge noemde financieel© regeling, eveneens van harte welkom bij de feestelijkheden en den maaltijd. Beleefd verzoeken wij oud-leerlingen en ouders van oud-leerlingen, die nog een intro ductie voor de afternoon en cabaretavond wenschen te ontvangen vóór 1 September aan een van de Comité-leden 1.in te zen den. Na dien datum wordit de prijs 2 per persoon. Alle oudleeringen en ouders van oud-leer lingen konden wjj niet bereiken wijl wij hun adressen niet wisten, daarom stellen wij hen langs dezen weg nog eenmaal officieel in kennis. Eventueel bekende adressen van oud-leer lingen verzoeken wij op een afzonderlijke briefkaart 'te willen opgeven aan het secre tariaat Het Comité: J. Zwart, Voorzitter, Dijkje, Genie-Bureel. R. Th. Luyckx, Vice-Voorzitter, Weststr. 27 Mej. J. Rusting, Secretaresse, Hoogstraat 86. P. C. de Boer, Penningmeester, Weststr. 116. L. Grunwald, Breewaterstraat 69. T. Schlamilch, Koningstraat. B. M. J. de Boer, Spoorstraat 38. G. F. Campagne, Loodsgracht 13. C. Ouwehand, Loodsgracht 44. G. v. d. Most, Hoogendorpstraat 29. N. J. Bruin, Texel. J. C. Meershoek, Polderweg 28. Wegens plaatsgebrek moest het ingezon den stuk van M. tot het volgend nummer blijven liggen. UIT DEN OMTREK. Wielingen, 29 Aug. 1923. De jaarlyksche veulenmarkt zal alhier worden gehouden op Zaterdag 1 September a.8. te Hippolytushoef, des v.m. van 912 uur. TexeL

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1923 | | pagina 3