BRtMLAGE'S VOLItSKLEEBINGMBUIJN WESTSTSWTtl Er was dus voor den officier geen aan leiding, om wegens het terugnemen van een neergeschreven relf-beschuldiging door den beklaagde, aan zijn betrouw baar heid niet meer te gelooven. Hij bevestigde zelfs tegenover pleiter in het Huis van Bewaring, dat hij door gegaan was met Busch te schudden nadat deze had geroepen: „M. laat me los!", en nadat deze vaalbleek was geworden. In zijn gedenkschriften komt bierometrent tegenspraak voor: daarop gewezen, neemt bij onmiddellijk de voor hemzelf minst gunstige lezing voor de juiste. Ook toen de officier verleden week kwam met de mededeeling, dat er nog ernstige geruchten te zijner kennis waren gekomen, heeft beklaagde zich hierover niet ongerust gemaakt, omdat hij wist dat er niets geheimzinnigs was, en er niets meer aan den dag kan komen den er'nu aan den dag gekomen is. Wat er is, is dit: M. heeft Busoh aangegrepen op zulk een manier, dat bij spoedig is doodgebleven, hij heeft de waarden van het lijk afgeno men en het begraven; hij heeft dit gedaan op zulk een wijze, dat een of meer werk lui het geweten hebben; hij heeft een lij densweg van tien jaar afgelegd omdat een dier werklui, die het geheim doorgrond had, het bewaard heeft om er pressie me de op hem uit te oefenen teneinde te kun nen krijgen wat hem toekwam. Is het baar, dat de medeplichtigen de zaak zelve zouden hebben aangegeven? Nog sterker, is het denkbaar, dat zij, nadat de politie de zaak, door henzelf' aangebracht, op zijde heeft gezet, weder bij de politiek ko men aandringen om haar opnieuw te on derzoeken, instede van zichzelf te felici- teeren, dat zij er zoo mooi afgekomen zijn, en bovendien door hun eerste aangifte de verdenking van zich hebben afgewend? Voor pleiter staat het vast, dat er van medeplichtigen geen sprake is, en hij hecht er temeer aan om dit in het licht te stellen, omdat hier de goede naam van an deren zeer sterk in discrediet is gebracht. Mr. Levy breekt hier zijn pleidooi af. Vandaag om tien wordt de zitting voort gezet Kal] voor Br. Ma. kruiser „Java". Naar O o 1 o m b o2 November, laatste buslichting Hoofdkantoor 9.30 m., stads bussen lichting L De na deze laatste zending ter post bezorgde correspondentie, wordt, voor zoover daarop geen plaats van bestemming is aangegeven, naar Batavia gezonden. Mail voor Hr, Ma onderzeeboot „K XF' Naar Tunis: 1 November laatste buslichting Hoofd kantoor 5.80 m., stadsbussen 31 October lichting 4. Mail voor Hr. Ma Tromp. Naar Algiers: 81 October, laatste buslichting, hoofdkantoor 3.30 stads bussen lichting 2. 2, 4 en 5 November, laatste lichting, hoofdkantoor 6.30 a„ stadsbussen lich ting 8. 7 November, laatste lichting, hoofd kantoor 3.30 a., stadsbussen lichting 2. DAMRUBKIEK Alles betreffende deze rubriek te adres- seereii aan: Den Damredacteux der Heldersche Courant, Valeriussftraat 64huis, Amsterdam. Uit de party. Onderstaande stand kwam voor in „Het V. A. D." te Amsterdam. Herm. de Jongh, met Wit, had een schijf meer en dreigt met den volgenden zet door 8781 nog een te winnen. Zijn tegenstander dacht zich nog juist te redden, liep echter in een fraaie val strik en verloor als volgt: Wit. Zwart. 1 .27-32 2. 88 27 18—18 8. 87—81 18 38 heeft nu wel zijn twee schijven terug, maar... 4. 89-83 88 29 5. 35- 80 24 85 0. 28-22 17 28 7. 27—21 16 27 8. 81 24gewonnen. TELEGRAFISCH WEERBERICHT naar waarnemingen verricht in den morgen van 81 October. Medegedeeld door het Kon. Nederlandsoh Meteorologisch Instituut te De Bilt Hoogste stand 776.8 te Janimayen. Laagste stand1 743.7 te Veatamnouir. Verwachting: ZwiaMoe tot matige Z.O. tot Z. wind. Lidht tot half bewolkt, waareohijnlLijik DE ZUIDERZEEWERKEN. Aan de driemaandelijksche mededee- lingen betreffende de werkzaamheden voor de afsluiting en droogmaking van de Zuiderzee is het volgende ontleend Afsluiting van het Amsteldiep. Met het maken van den afsluitdijk tus- u «r No°rdholland8Che kust en het eiland Wleringen, volgens bestek No. 10 Z. dienst 19281924, werd geregeld voortgegaan. Het werk kwam in hoofd zaak gereed, op het afwerken van enkele bgeleedingen en het maken van den straatweg na. De verzakkingen, welke in het zand- lichaam van den dijk op het Balgzand waren ontstaan ten gevolge van' de ont gravingen voor het aanbrengen van den .eileemdam, werden weder aangevuld. Nadat dit werk was afgeloopen, werd de diepe sleuf, welke ln de oppersingen op net wad aan de buitenzijde van den dijk was ontgraven ten behoeve van het aan leggen van den dijks-teen, over het ge deelte waar de sterkste verzakkingen v aren opgetreden met zand volgespoten, ten einde hier door een meer gelijkmatig verloopenden druk op den ondergrond buiten den dijk eventueele latere nazak- kingen van het werk, welke zouden moe ten leiden tot het opnieuw ondér profiel brengen van bet1 dijkslichaam, te voor komen. Zakkingen komen thans in het dijks lichaam niet meer voor. g Nadat het zandlichaam aangebracht en onder proflei afgewerkt was, werd regel matig voortgegaan, met aanbrengen der kleibekleeding. Zoodra deze nabij Wie- ringen geheel voltooid was, werd aldaar aangevangen met het aanbrengen der bestrating voor den weg op den binnen- berm. Het aanbrengen der steenglooiing werd voltooid. Afwaterings- en scheepvaart kanaal ln verband met de af sluiting van het Amsteldiep. Het kanaal werd tot de diepte van 3.50 4 M. N.A.P. uitgebaggerd over de volle lengte tusschen de toegansgeul nabij de ln aanbouw zijnde sluis en het zuide lijke einde van het werk. Het afbaggeren van de kanaalbeloopen ging geregeld voortin het geheel kwam 2000 M. beloop gereed. Sedert de vorige opgaaf werd uit het kanaal en uit de toegangen tot de schutsluis nabij De Kooy verwijderd 458.000 M3. specie, waarvan 14.300 M3. klei, die in den dijk werd verwerkt, en 443.700 M3. gemengde specie, van welke 66.470 M3. buiten het werk werd gestort, 76.130 Ms. op het wad buiten den zeedijk werd weggeperst, 59.800 M3. in de aarden baan van den verkeersweg langs den Balgdijk werd verwerkt en de rest in het op te hoogen terrein langs den Koegras- zeedijk werd gebracht, dat hiermede op de voorgeschreven hoogte kwam. Het opspuiten van den zeedijk ging snel vooruit, en vorderde tot tegenover dijkpaal 119 70 van den Balgdijkeen tweede bakkenzuiger werd in dienst ge steld om vanuit een punt tegenover dijk paal 117 -|- 50 in dezelfde richting verder te werken als de reeds aan het werk zijnde zuiger; van dit tweede uitgangs punt af is 415 M. zeedijk opgespoten, zoodat de gezamenlijke lengte van het aangebrachte zandlichaam thanB 2740 M. bedraagt. Sedert de vorige opgave is 230.000 M3. zand in den dijk verwerkt. Het afwerken van het zandlichaam en het aanbrengen van de deklaag van klei en van de steenglooiing op het waterbe loop werd voortgezet. De omlegging jan den Balgweg nabij De Kooy kwam zoo ver zulks mogelijk was gereed, zoodat, wanneer de vlotbrug, welke door de gemeepte Helder over het Noordholl&ndsch kanaal ten zuiden van bet bestaande pontveer wordt gebouwd in dienst kan worden gesteld, het verkeer terstond naar die brug kan worden ver legd. De Koegraszeedijk werd tegenover de bij De Kooy gebouwde schutsluis door- gebaggerd, terwijl ook de ten oosten van de Bluis nog aanwezige omringdijk van den sluisput werd opgeruimdde schut sluis werd in dienst gesteld voor het doorvoeren van bouwstoffen en materieel ten behoeve van de uitvoering der werken. V erblndingskanaal lp den Anna Paulownapolöer nabil Van EwtJcksslufa. De brug met toegangen werd voltooid, de bestrating op den weg langs het kanaal werd aangebracht en het geheele werk werd voltooid opgeleverd. De keersluis van gewapend-beton, door welke dit kanaal in verbinding zal staan met het afwaterings- en scheepvaart- kanaal langs den Balgdijk, werd mede geheel voltooid. Aanleg van een tQdeliJken verbinding» dam nabil Van EwtJckssIuIs. Het werk werd krachtig voortgezet. De benoodlgde grond werd voor het grootste deel aangebracht; daarvan was U ltwa t eringssl uls oever (Helder). bil Oost- De bouw van deze sluis werd voort gezet. De landhoofden kwamen gereed en werden aangeaard tot maaiveldshoogte. Daartoe werd gebezigd de grond uit de ontgraving voor het sluisgebouw en voor de toeleidingskanalen. De tijdelijke damwanden, dienende ter voorziening van de beloopen binnen dien sluisput, werden in verband met den voortgang der aanaarding verder getrok ken. De van klinkers gemetselde 'gewelven boven de uitwateringsopeningen kwamen gereed, en de bekleeding daarvan aan de voorzijde met toogsteenen van basalt lava, zoomede het metselwerk op het bo venvlak der penanten, werd aangebracht. Ook het gewapendbetonwerk voor de schuifkasten, schiidmuren enz. kwam ge reed. De groetfharthouten deuren voor de sluis kwamen gereed en het ijzerwerk aan deze deuren werd aangebracht, ter wijl het overige ijzerwerk voor de sluis ter plaatse werd aangevoerd. De gegoten stalen stukken en de vloei- ijzeren platen, waarover de loopwielen der schuiven moeten bewegen, werden in de landhoofden en pijlers aangebracht, terwijl een begin werd gemaakt met het hakken der inkassingen voor de taatsen der deuren. De' lieren voor de schuiven, alsmede de staaldraadkabels voor de schuiven en deuren werden vervaardigd van Engelsch staaldraad. 28,940 M3. zand, gebaggerd in het Amstel M3. klei en gemengde spi afkomstig van het af te graven gedeelte SLE8HTI KLEEDING It 8ELIJK ROESTEND METAAL, WACHT U DAARVOOR, MIJN «O-JARIG BESTAAN II U EEN WAARI0R0. 10 KORTING. Z0NDA88 GEOPEND TOT S UUR. W/% ion I >10 van den Balgdijk tegenover de keersluiB in het verbindingskanaal. Onder het tegen den Balgdijk aan sluitende vak van den afsluitdam is een rijzen bed, ter grootte van 800 M3., aan gebracht, ten einde eventueele verzakking van den Balgdijk ter plaatse als gevolg van bet aanbrengen der grondophooging op het wad te voorkomen, welke maat regel doeltreffend is gebleken. Een begin is gemaakt met het aan brengen van rjjsbeslag tegen dezeezijde van den dam. Het afwerken van de beloopen van de voorhaven der keersluis kwam grooten- deels gereed. Verbooging en venwaring van waterkeerlngen langs de Noordzijde van Wleringen. In het Bericht van April 1925 is mede gedeeld, dat voor de bovengenoemde dijksverhooging een algemeen plan is opgemaakt, waarbij is aangenomen dat de nieuwe en de te verhoogen water- keeringen reeds dadelijk zullen worden gebracht op de hoogte, welke zij in ver band met de na volledige afsluiting der Zuiderzee te verwachten hoogste storm vloedstanden zullen moeten verkrijgen. D§ Rijkszeewering langs de noordkust van Wieringen bestaat uit een opeen volging van onderling zeer uiteenloopende typen, hetgeen is te verklaren uit de omstandigheid, dat de verschillende werken in den loop der jaren bij ge deelten, en zonder veel samenhang, zijn aangelegd naar gelang van de behoefte van het oogenblik. Voor de bepalingen der toekomstige kruinshoogte van de te verhoogen dijk vakken is uitgegaan van een hoogst mogelijken stormvloedstand van 8.60 M. N. A. P. nabij Den Oever en 8.60 M. 4- N. A. P. nabij het Westerlander Klief. Verder is de eisch gesteld, dat bij den hoogsten stormvloed de golven niet over de kruin van de zeeweringen mogen slaan. De doorgaande waterkeering langs de noordzijde van Wieringen is hiermede echter nog niet verzekerd. Op twee plaatsen, n.1. bij het Hooge land van Stroe en achter het Woudstrand, liggen toch de booge gronden te laag om de na de afsluiting te verwachten hoogste stormvloedsstanden te kunnen keeren. Op het eerste punt zal hierin worden voorzien door het leggen van een kade (hoog 5.85 M. -+- N. A. P.) langs den buitenrand der hooge gronden over de te laag liggende gedeelten. Op het tweede Sunt bleek de goedkoopste en meest oelmatige oplossing hierin te bestaan, dat van het zuidwestelijk einde van den Marskedijk tot het Westerlander Klief een nieuwe zeedijk (de Normerdflk te noemen) over het wad, dat ter plaatse geheel uit keileem bestaat, zal worden gelegd met een kruinshoogte van 5.75 M. 4- N. A. P. Hierbij wordt tevens een zij het ook vrijwel waardeloos gedeelte van het Woudstrand binnengedijktten einde daarbij de afwatering der omlig gende booge gronden, welke thans op net WohdBtraud plaats heeft, te ver zekeren, zal in den nieuwen dijk een duikerBluis van gewapend beton worden gelegd. Voor den aanleg van den nieuwen zeedijk over het. woudstrand zal een gedeelte van de booge gronden van bet Westerlander Klief moeten worden ver graven, waartoe besloten is een te tnakeu in het verlengde van den af sluitdijk door bet Amsteldiep, door welke ingraving dan later de over den afsluit dijk te leggen spoorweg op Wleringen zal kunnen worden doorgetrokken. Voor de uitvoering aer dljksverhoo- gingen zullen op vele plaatsen gedeelten der achter de zeewering gelegen terreinen moeten worden onteigend, terwijl ook de voor het maken der bovenbedoelde ln- graving noodige strook moet worden onteigend. Deze onteigening is thans in voorbe reiding. Voorzoo veel de werken zonder vooraf gaande onteigening konden worden aan gelegd, zijn zij reeds voltooid of in .uit voering. Een demonstratie met een „Cltroën rups-auto". Gistermorgen heeft een „CitroSn rups- auto" 10 pk. te Amsterdam, in tegen woordigheid van den heer De Groot, directeur van den Stadsreinigingsdienst, gedemonstreerd welk een last getrokken kan worden door dezen kleinen wagen. De heer De Groot had daarvoor een paar sneeuwploegen, samen wegend ongeveer acht ton, beschikbaar gesteld voor deze demonstratie. In de stad reed de CitroSn rups-auto met haar last tegen de hooge bruggen op, terwijl het typische wagentje voor ,de Koopmansbeurs aan het Damrak liet zien boe trappen beklommen konden worden. De CitroSn rups-auto doet reeds dienst bij de artillerie, in de KoloniSn en op verschillende vliegvelden. (HbL) Mijnheer de Redacteur. Vergun mij nog een enkelen keer te mo gen ingaan op het antwoord van uwen medewerker, den heer De Zwart, naar aan leiding van mijn betoog. De heer De Zwart vermeent, dat bij over matige destillatie de kamers-niet, althans slechter rullen vallen, en daarom moeten worden uitgeatooten Dit nu is niet juist Kamers, welke in goeden staat verkee- ren, kunnen bij niet behoorlijke en oneven redige (dit bedoelt een niet goede regeling van de ovens als zoodanig) destillatie niet vallen, omdat het krimpingsproces niet volledig genoeg is om een behoorlijke ont lading mogelijk te maken. Het onvoldoende vallen van de kamers bij onze gasfabriek vindt zijn oorzaak in het bij den bouw gebruikte inferieure ma teriaal. Dit toch kan de temperatuur hier voor benoodigd niet verdragen, wijl deze de kamers hun oorspronkelijken vorm ont neemt. Het is begrijpelijk, dat misvormde ka mers de massa's niet regelmatig willen laten vallen. Hierbij dient opgemerkt, - dat ook het krimpingsproces van alle koolsoorten niet hetzelfde is, en dus ook van invloed is op het niet of wel vallen van slechte kamers. Het mede afzuigen van generator-gas vindt zijn oorzaak in lekke (dus gedeelte lijk verbruikte) kamers. Dit is echter bij de gasfabrikatie geen voordeel, doch een groot nadeel, omreden in het eerste stadium der destillatie groote hoeveelheden gas verloren gaan, die zich voor ieder zichtbaar afteekenen door de zwarte rook, welke den grooten fabrieks schoorsteen verlaat. Daar de generators geen zuurstof vol doende bevatten om deze gassen te ver branden, verlaten zij onverbrand den schoorsteen. De bewering van den Directeur als zou er geen lucht toegevoegd worden na de des tillatie, laat ik gaarne voor zijn rekening. De heer De Zwart kan mijn meening niet deelen inzake de tijdelijke stopzetting van de afschrijving van den laatsten nieuwbouw. Maar cte winsten der laatste jaren zijn in de gemeentehuishouding vedbruikt, en het is plicht van alle zeilen bij te zetten om weer concurrent te worden en het verloren debiet weder te veroveren. In verband hiermede zij opgemerkt, dat door middel van technische reorganisatie nog wel iets te bezuinigen valt, zonder drastisch te zijn of aan de loonen van het personeel te tornen. Het bedrijf intusschen moet gered wor den en wel door eigen kracht. Dit is moge lijk als ieder medewerkt, die 't goed meent met het overheidsbedrijf. En mede nood zakelijk om te voorkomen, dat zij, die het bedrijf altijd kortwiekten, een wapen uit de hand te nemen tegen het Overheidsbedrijf. Mijnheer de Redacteur, ik dank U. J. S. NIEUWBUURT. In een artikel over de Gasfabriek zullen de hier aangehaalde punten nader worden behandeld, zoodat liet geen zin heeft hierop thans afzonderlijk in te gaan. d. Z. Geaohte Heer Redacteur. Mag ondergeteekeude a.v.p. over «enige plaatsruimte beschikken, teneinde een «eer storende fout ln het verelag der Raadsvergadering van Dinsdag 1.1. even reoht te zetten. BIJ voorbaat mijn dank. Sprekende ov.er de voorgestelde gas- prijsverliooglug, luut uwe verslaggever mij in 2e instantie o. m. leggen Het la een klein kunatje, b.v. om thanB de munten uit den meter te balen en lustig gas te verbruiken aon- der dat dit gecontroleerd kan wor den, enz. In verband met het voorgaande'door geaprokene ia m. L de logloa hier JBk aoek niet alleen, maar moet men bij het naleaen van het bovenstaande mij g< lichte! den indruk krijgen, dat het mij bekend zou zijn, dat de gasfabriek op deze wijze werd benadeeld, en zou zwijgen mijner- alle faotoren aan te wenden welke bet g&sdebiet zouden kunnen verhoogen met genoegen vernam, dat de meters weer zouden worden geslote», omdat het voor vele verbruikers van muntgasmeters zoo'n klein kunstje is om één muntstuk door den meter te laten circuleeren zond^t dat het verbruik door hen valt te con troleeren en dus bij de afrekening bijna zeker tegenvalt, terwijl hierdoor het ka rakter van den muntmeter geheel ver valt. Overigens zijn de afrekeningen per maand toch dikwijls voor velen nog een bezwaar, waardoor men ook daardoor soms tot het gebruik van petroleum over gaat, enz., enz. Vertrouwend hiermede eventueele ver keerde conclusies te hebben weggenomen verblijf ik Hoogaoh nd, Uw dw. dn. P. A. Smits. Helder, 30 Oot 1925. LEGERBERICHTEN. Diwrinha Te rekenen vwm 07 Ooi ia de mr. weikman ff. Veldhui zen van het neg. Imwiérl in rang gelijk gesteld met eemg.-mad. G«ncw «kundig» r&rmxrghm. Op Zaterdag 7 Nov. se. des vooras oan 10.80 uw aal in het gebouw van don Marinobulton- dlenet (Spuistraat,) gelegenheid aijn tot inen ting-van kinderen van gehuwde militairen in bet igamicoen. Trouwboekje* hiertoe mede te bnrgm. Aan de dlenstpl. onderoff. der omber, art Detaeheertng. I De plannen van Minister Lambooy. „Het Volk" weet een en ander te mel den over de plannen van minister Lam booy. Wij moeten deze mededeelingen voor de verantwoordelijkheid van het blad laten. Voor het geval dat ze juist zijn, komen ze ons echter der vermelding wel waard voor. Het zou in de bedoeling liggen vaa den minister een leger commando in te voeren ongeveer als in Indië, waarbij dan het departement van Oorlog zijn orders geeft aan den kommandant en dezen de verdere uitvoering wordt opgedragen. In verband daarmede zou de chef van den generalen staf, luit-gen. M. D. A. Forbes Wells reeds ontslag hebben aan gevraagd, terwijl ook de ontslagaanvrage van een aantal andere opperoffleieren zou te wachten zijn. Ook -de Dienstplichtwet-v. Dijk zal wor den gewijzigd, waartoe het teruggenomen ontwerp-(wljziglng) thans bij het Dep. van Oorlog in bewerking is en binnen niet te langen tijd aan de Kamer ter be handeling zal worden aangeboden. 0>m. wil de minister de eenige zoons weer van den dienstplicht zien vrijgesteld. MAB1NEBERIOHTEN. Kooy. Correspondentie. Wegen» plaatsgebrek moesten eenige 'ingezonden stukken tot een volgend nummer blijven liggen. VERGADERINGEN, VERMAKELIJK HEDEN, ENZ. Maandag 2 November. Tooneelultvoering. Jan Musch, Casino 8 u. Lezing mr. Frida Katz. Militair Tehuis, Kanaaiweg, 8.15 uur. Dinsdag 3 November. le Abonn, concert, Comité Leewena. Ca sino 8 uur. Donderdag 5 November. Concert Vaoantiekolonles, Casino 8 uur. Vrijdag 6 November. Geel-Wit Casino 8 uur. Zondag 8 November. Harmonie Kunstzin, Julianadorp, btf Oi Vader, 7.80 uur. öroog weer, zelfde temperatuur. EN KOOPT UITSLUITEND IN UlvOf Twiwii van de le ploeg lichting 1906 is op heden groot verlof verleend. Ondereoh eddingstecken voor trouwen dienst Aan den eerg. W. Hoogkamp van het rog. kn&t-art wordt op 4 Nov. a.e. de bronzen me daille voor trouwen dienst toegekend. De eerg. Jt Boon, werkzaam bij het imob. centrum 21e reg. inf., wordt van tot en met 7 Nov. a.e. gedetacheerd te 'e-G-ravenhage voor het volgen van een cursus voor bok schutter bij de normaal-eohietsohool. Hr. Me. mljaenlegtpor Hydra is Doodwrda»- morgen, na die luoodïs» -voorzieningen op 's Rijkswerf te HelitevoetBluls te hebben oater- g«an, naar haar station Vllseingen terug- gedOMTl Bij beschikking van den min. van marine ai. zijn de off. van gez. dier le kl. W. Redltngh. en S. A. G. Brutnsen dien Ion Deo. as. ga- plaatet, eerstgenoemde bij het Marlnehospitaal te WlUenaont, als chef der Interne afd.ee- llng, laatstgenoemd» hij het vliegkamp de Bevordering op den len November 1926. Het 81 October 1925: Matr -torpedjomaker M. ter Brak» tot korp - torpedmu.; stoker-olieman M. P. Amiiabol tot korp.-znaaht. 2e kit iua.tr. vlgtrnr. M Jl W. Witteveou tot korp.-vlgtamr. M. Met 1 November 1925: Bootsman dl Brakshoofden tot schipper; ld L. L. Verhage tot ld.) dd. O. Vermeulen tot id.; ld. F. W. Gorrtteen tot Id i macht-mal. ff. ff. Sohotmakeiw tot adj.ojuff.-maotot.j korp.-kok J. van Zijl tot «erg.-kok. Met 6 November 1926: Benr-auaj. der mar». A. van Schalk tot adj.o.offlc. der mar».: «erg. der mare. A. ff. M ilodmene tot eerg.-maj. der mare. -Per ».e. Kawi der Rotterdiamsohe Lloydl dat den 2Ben November aju. naar O. I. vertrekt, wordt een transport schepelingen der Marine naar O. I. uitgezonden. In Deoember wordt eveneons een transport echepellngeu! der Marine uitgezonden. Se Nov.: off. vaa den M.8D. le kl. W. G. M. Brouwer van Hellevoetelule naar Dept. van Marine en id. L. W. Waayer van ter beschik king geplaatst te HallevoeteLuls. QB Ooi: booteman H. Binken» van v. Speyk naar Triton en de idi. J. van Loenen van Tril- ton naar Waohteohlp WdilemeoonL 81 Oot.: eerrg.-eohrijver P. H. Vaeaaen van Wachtschip Willemeoord naar Gelderland en de id. P. C. de Vijn op den 8en November- van Gelderland naar Mar.kaz. Amsterdam (ai- bouw Sumatra). 1 Deo.: off. van gee. le kl. W. ReUingk van geplaatst te Utrecht naar Mar hospitaal en die id. 8. A G. Ürumaen van Marhospitaal naar de Kooij.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1925 | | pagina 7