W. REILINGH,
Kleine Advertentiën
concert
afwezig
Advertentiën.
Badpaviljoen „Huisduinen
J. DE BOER.
„Een Halsbrekend Huwelijk"
De mislukte vliegtocht Dessau—New-York.
Van Callfornlë naar Hawaï.
Radiografisch Weerbericht
ciiomit ciiHimm emliis.
WILHELSIIS «MIMIS Hl MCIEH.
GROOTE KAMPIOENSWEDSTRIJDEN en
VOORWEDSTRIJDEN voor de Olympiade 1928
Ingezonden Modedcellng.
la als sedert een kwart eeuw en die ever
schepen van andere lijnen niet wordt ge
boord, eindelijk haat geeft Daarom ves
tigen wiji er hier nog eens de aandacht op.
Noodig is, naast strenger graag der
ouders, steun door de directies aan
scheepsofficieren, die nu tevergeefs tegen
het euvel pogen op te treden.
iDe reis aan Iboord van een Neder-
landsch schip moet in alle opzichten een
genoegen blijven. De kinder-terreur be
derft dat genoegen vaak op Nederland1
sdhe schepen. Daarom reizen velen, die
de vaderlandsohe schepen hooger stellen
dan Ibultenlandsche, toch met vreemde
mails, ten einde van tuchteiooao kinderen
geen last te hebben.
DB REIS NAAR NOORWEGEN VAN
DE NEDERLANDBCHE REIS-
VEREENIGING.
Het motorschip Monte Olivia vnn de
Hamburg Süd - Amorikanlsohe Dampf-
schlffahrt Gesellschaft is Dinsdagmorgen
met 1500 leden der Nederlandsche Rels-
vereeniging aan boord, te half tien van de
eerste reis naar de Noorsche fjorden te
IJmuiden teruggekeerd. Het schip was
Zondagavond van Bergen vertrokken en
heeft een voorspoedige reis gehad. De be
langstelling bij de aankomst was zeer
groot Vele familieleden en vrienden kwa
men de reizigers halen. Om half elf lag
het schip aan den steiger en dadelijk daar
op kon het ontschepen der reizigers be
ginnen. De scheepskapel van de Monte
Olivia deed zich meermalen hooren. De
stemming onder de reizigers was opge
wekt en rar. Van der ITier. de voorzitter,
en de heer Nlesto, de administrateur der
Nederlandsobe Relsvereenlglng werden
geestdriftig toegejuicht, toen zij zich aan
wal begaven. Aan het station Umuiden
stonden eenlge extras-treinen gereed, zoo
dot de reizigers vlug naar hun bestem
ming vervoerd konden worden.
Luohtvaart.
De tegenspoed vnn de Europa
Aan den oorrespondent van de KOln.
Ztg. te Bremon hooft de Amerlkaansoho
ournallst Kniokerbooksr na de noodlan-
lng het volgendo relaas van iljn weder-
waardigheden gogevsnt
•Ofaonoon wo maar cos minuten na de
Bronion waren opgostogoa, bobben wl
dlo nlot meer gezien. Do Bremon moe
er dadelijk met vol gas vandoor zijn ge
gaan. Met het vallen van den avond nam
onze onrust too, want we moesten er ons
op voorbereiden alleen den tooht over
do Oceaan to moeten doen. Om ons heon
vu hot pikdonker; slechts bij hot einde
van den nauwen gang tueeohon de tanks
glom het cwakko lichtje op de lnstru
menton-tafel. Onder ons zagon wij flauw
de lichten van een kuststadjo en voor
ons lag de zee met aan den olnder een
Lichtschemering van de ondergogano ion.
Plotseling klopto Edzard op de tank
en llobtto mij mot zijn laklantaarn b|j
terwijl hij me een briufjo overhandigde.
Wnt ontvangt u voor drandlooie be-
rlohten P< stond er op. Ik had oenigen tijd
tevoren de antenne opgezet, ln do hoop
dat Norddeloh ons Inlichtingen aoukun
nen geven over de Bremen. Maar Ik
hoorao ulota dan muziek en zei het aan
Edzard.
Kort daarop «topte die mo woor oen
briefje ln do nand, wnarop itond: •Mo
tordefect! We moeten terug!» Meteen
zwenkte het toestel al en vlogen we weer
op Breinen nnn.
Duur hadden wil b|j allen tegenslag
nog geluk. Ons vliegtuig eprong hij de
landing over een Uen voet breedon «loot
en rukte oun bek otnvor. DeauieUegeu-
ataundo hadden w(j oohtor slechts een
ebroken suhruef en een Ingedrukt on
Men mag dus, geclun de gëwefdige bc-
laating van de maohlno, leggen, dat de
lerstel op de verllcarekeulng te plaatsen.
»ld
_gei
aohapp
Slechts aan liet koelbloedige doen van
landing ebnlgermate
dat
lijk verliep.
Rlstloz moet dit betrekkelijk gunatlg re.
Hultaut worden toegeschreven, want eigen
lijk hadden wij voor de landing onze
reservoirs moeten leeg maken. Ristioz
had er eohtor aan gedacht, dat wij waar
schijnlijk bij fakkellicht zouden dalen en
dat, wanneer er meer dan twee ton ben
zine over het vliegveld waren uitgegoten,
ons vliegtuig waarschijnlijk in brand zou
zQn- gevlogen. Voor mij als passagier was
dat een eenigszins onbehaaglijke gedachte,
die mij daar in de ^kleine aohterkajuit
naast vier volle benzol-tanks bekroop 1
Mij viel het gezegde van een vlieger in:
•De eerste tien uur van een Oceaanvlucht
zijn de moeilijkste» en ik dacht er met
een zeker fatalisme aan hoe ik nog kort
te voren sohertsend tot de bestuurders
bad gezegd>Er zijn al twee uur om,
wij hebben er nu nog maar vijftig voor
den boeg». Om op alles te zijn voorbe
reid, ging ik op een luohtkussen zitten
en bond er een rond mijn hoofd en zette
mijn beenen schrap tegen de tanks, want
na alles wat lk van dergelijke landingen
had gehoord, moest ik een verschrikke
lijk gekraak met vlammen en ontploffin-
fen verwachten. Het gekraak kwam, maar
e ontploffing bleef gelukkig achterwege.
Binnen de vijf Beoonden was ik uit
mijn hokje op den vleugel gesprongen
jm rukte lk de bekleeding af van debe-
"stuurdershut, terwijl Edzard riep: »Iser
iets met u gebeurd Ristioz en Edzard
staarden teleurgesteld ln bet liobt van
mijn zaklantaarn en weigerden gehoor
te geven aan mijn aandringen om uit het
toestel te komen. Ik dacht nog altijd dat
het mogelijk zou zijn om met de Europa
op te stijgen. Tenslotte kwamen tooh ook
de leiders er uit en begaven zioh naar
de machine om te oonBtateeren wat er
gebeurd was. Het onderstel was totaal in
elkaar gedrukt en de schroef was ver
momd tot leta dat er uitzag als een kur
kentrekker. Rlatioz legde uit dat van den
motor eenlge oylindor» haperden. Werd
»vol gak» gegeven, dan liep hij onberis
pelijk maar wanneer de gustoevoer Iets
werd gestremd, haperde er leta. Wij kon
den niets andora doen dan weer het land
opzoeken. Het besluit, om te keeren, werd
door mij genomen toen wij de kustlichten
reeds lang uit hst gezicht verloren had
den sn wij dwars over de Noordzes vlo-
gon ln de rlohtlng van Edlnburgh.
Het bericht van de landing der Europa
versprelddo zich, niettegenstaande het
late uur, met krankzinnig
hooi Bremon. Omnlddollljk
o snelheid door
■nolden politie
en ambulanoes naar het vllogveld. Kort
dnnrop ontlastte zich boven ae stad eon
vroesoHJk onweer. De angstige vraag
drong zioh aan ons op of hot onzen mak
kersln de Bremon wel gelukt zouMta
door dat onweer heen tc komen.*
zijn,
Waarom Rlatlez terugkeerde.
Na zijn terugkeer te 1 tremen heeft RIb-
tloz, dlo aoomln ala Edzard zijn goed
humeur verloren had, aan journalisten
medegedeold, waarom h]j nlot verder waa
gegaan. Van Bremon uit had lilj ten
Westen van Weser koers
naar
gezet
Nordarney. Ton Wosten van Nordernoy
zooals trouwens langs de hoele kust, wns
het mistig en hingen er onweerswolken
Daarom aetto hij geen koers naar Huil
dooh vloog h|j N<
■■■datMB
hun hoogte van 500 M. tot 200 M. ver
mlnderd luidden, Nordomoy ternauwer-
begon op het oogenbllk dat de toestellen
naar de startbaan werden gerold en af
liepen bij aankomst te New-York óf bij
prijsgeving van de onderneming.
De vraag is nu of de mislukking van
Zondag als prijsgeving van de onderne
ming te beschouwen valt. De verzeke
ringsmaatschappijen meenen van ja, de
Junkerswerke on andere belanghebben
den bij den tocht zijn van oordeel, dat
de verzekering ook geldt voor een tweede
poging.
De kwestie is van groot belang, daar
herhaling van de vluoht vrijwel onmo
gelijk zou zijn, als vliegers en toestellen
niet verzekerd zijn.
De schade, die de Europa bij haar
noodlanding heeft opgeloopen, heef on
geveer 20 pot. van de waarde van het
toestel te bedragen. De hooge, reeds be
taalde premies zijn ruim voldoende om
het voor herstel noodige bedrag te be
talen, zoodat de verzekeringsmaatschap
pen tot dusver zeker geen nadeel hebben.
)at kan echter anders worden, wanneer
de contracten voor een volgende vlucht
blijven gelden. Misschien, zegt de Ber-
lijnsche correspondent van de Frankf. Ztg.,
is er een modus vivendi te vinden, als
de Junkerswerke c.s. voor de schade van
de Europa opkomen, mits de verzeke
ringsmaatschappijen er in toestemmen de
contracten te verlengen.
EEN VLIEGTOCHT ROTTERDAM—
OHIOAGO?
Naar het Vaderland verneemt bestaan
bi) een groote Haagsche onderneming ern
stige plannen om tegen 1 September ba
een vliegtocht van Rotterdam naar Ghloa-
go met tussohenlandlng te New York te
ondernemen voor het bezoeken van en het
voeren van besprekingen met eon aldaar
gevestigde groote fabriek.
Ho| zou In de bedoeling liggen om 10
September weer in Den Haag ti
zijn.
ln Den Haag terug te
Een bevestiging van het bericht hebben
ng va:
we nlot kunnen krijgen.
(N. K. Gri)
oordwaarta. Het wns zoo
nevelig, dat de vliegers, die inmiddels
AH gto
linaaen, Nordoruov
nood koudon zien liggen. Do hoop, dat
lilJ spoedig gelegenheid zou krijgen weer
ontwaart! to vliegen, zag Ristloa zioh
ontnomen. Over do ueelo Noordzoo woed
den, voorzoover het uitzicht reikte, on-
wedore. Toon men 70 K.M. van de kuet
was gekomen, word de toeetand hopeloos.
Dnnr de motor op volle kraeht nioont
werken, aou men In geen geval boalnu
genoeg gehad hebben om Amerika to
bereiken, zoodot men ln Engeland zou
hebben moeten landen. Dan keerde meu
maar liever terug. Hlerbi| volgde meu
denzelfden koorn. Daarbij kwam men ln
do atreek ten Westen van Bremerhaven
ln een onweer, dat de terugreis, die door
de mist tooh al moeilijk wbb, noi: turn
zienlijk vertraagde. Langs den Weser
vloog men naar Breinen, waar men nog
tien minuten rond moest vliegen eer men
de ligging van het vliegveld voldoende
had vastgesteld. Daar vergemakkelijkten
lichtseinen de neerdaling. Ondanks het
zware gewicht van het toestel is de lan
ding betrekkelijk goed gelukt. Alleen
trok de staart een heining omver. Het
toestel landde met een vracht van 3660
K.Q. Sinds het vertrek uit Dessau was
de vracht met 150 KG. verminderd.
De tegenspoed van de Bremon.
De leider van de Bremen heeft aan de
Köln. Ztg. de noodzakelijkheid om terug
te keeren, als volgt toegelicht
•Een tooht over den Oceaan bij het
hondenweer dat wp achter Dublin boven
volle zee hadden, ware krankzinnig ge,
weest. Het was niet alleen de storm die
ons terugdreef, maar voor alles de on
doordringbare mist, waarin we geen hand
voor onze oogen konden zien. In de Baai
van Dublin konden we niets en dan ook
niets onderssheiden en daarom besloten
we tegen 7 uur 's ochtends om te keeren.
Tpdens den geheelen tocht hebben we
geen enkel draadloos bericht kunnen op
vangen, daar we al onze aandacht aan
do besturing van het toestel moesten
wpden. Zoodra we de Noordzee bereikt
hadden, onthulde ons een zware mist,
zoodat reeds daar het besturen alle krach
ten van ons vergde*.
Vooreerst geen nieuwe poging.
Een Wolff-berioht uit Dessau meldt, dat
besloten is vooreerst geen nieuwe poging
tot een Ooeaanvluoht te doen.
VLUCHTEN VAN VAN LEAR BLACK.
De „N, Ort meldt, dat Geysendorffer
met den heer Van Lear Black nog ver
schillende vluchten onderneemt.
Dinsdag zouden zo naar Blarritz gaan.
Vandaar weer naar Londen en van Lon
den naar Kopenhagen, Stockholm en Oslo.
Vandaar weer naar Londen en dan hoopt
Geysendorffer er een paar weekjes vacan
tie uit te slaan, om die rustig met zPn
vrouw ln Denemarkan door to brongen.
Den 24en September gaat hfj met den
Amerikaan naar Venotiö, om daar de
vliegwedstrijden om de Sohnelder Cup hp
te wonen. Men weet, dat deze wedstrijd
verleden jaar in Amerika plaats had on
dat toon Itallfl won.
Na het bezoek aan VonetlB komt het
Amerikaanechc snoepreisje, door den hoer
Van Lear Black piloten en meoanlolcn
aangeboden.
Tegen Januari mogen we den heer Van
Lear Blaok ln ons land terug verwachten,
om dan weer 'n grooten vliegtocht te on
dernemen, waarvoor Geyserdorffer het
plan nog moet opmaken. Waarheen het
zPn zal, ligt ln den schoot der goden.
't Schijnt den heer Van Lear Black hier
zoo goed bevallen, aldus de „N.O.", dat
hl) zich wel eens heeft laton ontvallen, er
over te denken, ons lood tot woonplaats te
kleien.
Negen vliegtuigen gestart
Negen vliegtuigen, waarvan één met
een vrouwelijke passagier, namen Dinsdag
deel aan oen vlucht van Oakland ln Oall-
fornlö naar Hawaï. Voor deze vluoht zijn
twoc prijzen beschikbaar gesteld, één van
25.000 en één van 10.000 dollar, door Ja-
mos Dole, den „ananas-koning" van Ho-
noloeloe. Men verwacht dat de vliegers 22
uur noodig hebben voor het parcours van
bPna 4000 K.M..
Naar de United Press meldt, Is een der
vliegtuigen kort na de opstijging neerge
stort en verpletterd. Er zijn geen slacht
offers te betreuren.
OaMand, 10 Augustus. Van de acht
vliegers, die den tocht ondernomen heb
ben, zijn er imw«T drie die hem nog voort
zetten.
San Frandsco, 17 Augustus. Volgens de
laatste berichten bevond de Wool Aroo
zich gisteravond om 8 uur 60 op 687 xntfl
van San Francisoo en vloog het toestel
met een gemiddelde snelheid van 86J) mijl
(ongeveer lffZ KM.) pier uur.
Ban Francisco, 17 Aug. De eendekker
Wool Aroo, die vooraan is in de wedvlucht
om den Dole-prijs, zou zich op 200 mijl
van Honoloeloe bevinden.
DE VLUOHT LONDEN—NEW YORK
Proefvfnehten.
Gisteren zjjn op Schiphol proefvluch
ten gehouden met den Fokker, waar
mee de Engelsche vl ieger M indien de
nonstopvlucht LondenNew York hoopt
te maken. De gistermorgen gehouden
proefvlucht ls goed geslaagd. Glsteren-
■roefgevlogen met
e ook deze vlucht,
middag zou worden p:
volle belasting. Slaagde
dan zouden Mlnchen en zijn kameraad
Hamilton vermoedelijk nog gisterenavond
naar Londen vertrekken. Op Onoydon zal
het toestel, dat van het F 7 A type is, dan
verder worden afgewerkt.
EEN VLIEGTUIG IN EEN KERSEN
BOOM.
Gemeld wordt, dat het groote vliegtuig
der Junkerswerke D 1160, dat bij Dingels-
dorf een noodlanding had gemaakt, en
Dinsdagavond weer wilde opstijgen, to-
8en een kersenboom vloog en neerstortte.
U den val brak het landingstoestel en de
propeller, terwijl de motoren zwaar be
schadigd werden.
KONNECKE EN SOLS»
meevliegen.
Wolff meldt uit Keulen, dat graaf Bokns
er van afziet ais passagier van Könmecke
den vliegtocht over den Oceaan met de
jGeimania*' mee te maken. Hij aoht het
beter, dat iemand, die beter met de radio-
telegrafische inrichting van' het toestel kan
omgaan, den tocht zal meemaken. Solms zal
echter wel ln de kosten blijven meedragen
en hoopt het volgende jaar met Könneoke
een! grooten vliegtocht te doen.
In plaats van Solms aai Stehr, die een
ervaren marconist is, als passagier meegaan.
EEN VLUCHT LONDEN—KAAPSTAD.
Alléén ln een klein toestel.
De ZuM-Afrikaanscho lultenanitarlieger
Bontley wil trachten alleen in een Moth-
vllegtulg van Londen naar Kaapstad te
vliegen, een afstand van 80,000 mJJL Dit
ls voor het eorst, dat iemand den tocht
alleen zal ondernemen ln zoo"n klein toe
stel Bentley wil Dinsdag al vertrekken.
Hij zal de Mlddollandsohe Zee oversteken
vla Malta naar de kust van Tripoll on
dan do Afrikaansche kust volgen tot de
Nljldelta. Vorder gaat hU langs den Niji
en volgt in hoofdzaak de route van sar
Aittn Oobham.
VLIEGTOCHT NEW-YORK—
ROME?
Reuter meldt uit New-York, dat toebe
reidselen gomaakt wordt voor een vlieg
tocht zonder landing van den eendekker
Old Glory van New-York naar Rome, De
bestuurders zijn Lloyd Bertaud en James
do Wltt H1IL
EEN VLIEGTOCHT BELG IE—
MONTEVIDEO?
Emiel Lambeaux, de sedert lange jaren
roods ln Uruguay gevestigde zoon van den
Belgischen beeldhouwer Jef Lambeaux,
hoeft, naar men uit Brussel meldt, een
prijs van 25.000 frank ter beschikking ge
stold voor den eersten Belgischen vlieger,
die van Belgiö naar Montevideo zal
vliegen.
JAPAN8CHE VLIEG PLANNEN.
Den Stillen Oceaan over.
Te Tokio ls een vereenlglng gesticht
die tot doel heeft, eon vliegtocht over den
StUlen Oceaan te organisooren,
UURSNELHEID VAN KM KM.
Proefvlucht van een Italiaan ach
watervliegtuig.
Uit Itallé komt hot bericht, dat een der
Italloansche watervliegtuigen, die de vol-
ende maand aan de wedstrijden om den
clxneldor Oup zal deelnemen,
proefvlucht een snelheid van 811)
500 KM.) zou hebben bereikt
Het vliegtuig, dat voorzien ls van een
verbeterden Maoohl Flat motor, werd be
stuurd door majoor De Bernardi, die het
vorige Jaar in de Vereonlgde Staten de
Sohneideroup voor Italië won.
WETENSCHAPPELIJKE BERICHTEN.
VITAMINE D.
Men schrijft om:
Door Dr. Harry Steènbock, professor aan
de Universiteit in Wlsoonsin, ls ©en ont
dekking gedaan, die ln geneeskundige
kringen groote belangstelling heeft ge-
wekt
Na langdurige proefnemingen lg het
hem gelukt, ln voedingsmiddelen het z.g.
Vitamine D te doen ontstaan en wel door
straling met ultra-violette stralen. Dit VI-
tamlne D ls bekend om «Dn anti-rachiti
sche eigenschappen en daar de z.g. Engel
sche ziekte, zoowel bfj menschen als die
ren, veelvuldig voorkomt wordt de uit
vinding van Prof. Dr. Steenbook in de i
neeskundige wereld als zeer
beschouwd.
Hoewel onbemiddeld, heeft htf gewei
gerd, op hem gedane sóhltterende aanbie
dingen ln te gaan en heeft hij zijne rech
ten afgestaan aan de Wlsoonsin Alumni
Research Foundation, welke stichting het
recht heeft exploitatie-vergunning uit te
reiken, waarvan de opbrengst voor ver
dere geneeskundige onderzoekingen zal
worden bestemd. Aan The Quaker Oats
Company ls op royalty basis de eerste
exploitatie-vergunning verleend voor hare
bekende fabrikaten. Quaker Oats, Quldc,
Quaker, Puffed Rioe, etc., waartegenover
deze maatschappij aan genoemde stichting
gelijke rechten zal toestaan op eventueels
uitvindingen en machines ln verband mot
de praktische toepassing van het prooédé.
N.V. TEXEL* EIGEN
STOOMBOOT-ONDERNEMING.
Ingegaan 1 Maart 1M7.
Op warkdageat
Op Zoo- en Feeetdaiea:
Vertrek Texel:
tr- VU., 8^— VU., II.va, 5.30 fent
mijl
eep
(oa.
naar waarnemingen verricht la dn
moigon ven 18 Augurtua.
Medegedeeld door het Kon. Nederiandaob
Meteorologisch Instituut te De Bilt.
Hoogste stand 7621) te Weenon,
Laagste stand 74&JL I» Sciliy.
Verwachting:
Zwakke tot matige Z.O. tot Z.W. wind,
zwaar bewolkt of betrokken, waarschlji>-
lljk regen of onweer, later opklarend
Weinig verandering ln temperatuur.
3 w w w, w urnf is. in?
TAkSAVÖN
J. VAN OTTEREN,
O ff. MS.». 2e kl
Ondertrouwd
Een verzekeringskwestie.
Naar de bladen melden is na de mis
lukking der Ooeaanvluoht van de Europa
en de Bremen, een eigenaardig verzeke-
rlngsgesohil gerezen. De oontraoten over
de assurantie van de vliegers en de toe
stellen hielden ln, dat do verzekering
RECTIFICATIE.
(In de ondertrou w-ad verten tie
van
Surnumerair der liegistratle
en Domeinen,
en
vermeldden wU ln on» vorig
nummer het adres van eentge
noemdeu foutief. Dit moet n.l.zijn
BURfl WEERT8STR. BS, ARNHEM.
t
weer
Bij gunstig
VRIJDAGAVOND
van 8 tot 11 uur.
DANCING PSCHORR,
Spoorstraat 66.
Arts,
HOOFDGRACHT 18,
uitsluitend voor
Inwendige Ziekten,
tot 1 SEPTEMBER.
(gevraagd, te koop, te huur
enz.),v.1 t/m.3 regels 40 ct.,
elke regel meer 10 ct. Aan
ons Bureau te bevragen of
met brieven 10 cent extra.
op ZONDAG 21 AUGUSTUS 1927.
MAANDAG 'il AUGUSTUS 1927 opvoering v, h. blijspel
In de zaal van C. VIS, te Oudkarspel.
DINSDAG 23 AUGUSTUS GROOTE VOETBALWEDSTRIJD
tusschen de dameselftallen „Paeonla" en „Meronlca".
WIELERWEDSTRIJDEN met HINDERNISSEN.
Entróe Zondag en Dinsdag 10.60. Maandag 10.25.
Kinderen resp. f 0.25 en f O.IO.
ipnUMÉH
II go
Graaf Solms zal maar nld
F.F.V
Vartrek Texel r
6.— vu., 8.— vu., ii.is vu., a.30 au., 5.30 1
Vartrek Helder 1
7.vu., 9.50 va, IS.15 nu., 4.1J nu., &40 I
Vertrek Helder:
7<— vu., 9.— vu., 11.— nu., 640 nu.
I VUI
Den laten September a.s.
hopen onze geliefde Onders,
Behuwd- en Grootouders,
K. J. KEIJZER
en
N. KEIJZER -CL0WTIH8
hunne 35-Jarlge Echtvereenl-
ging te herdenken.
Hunne dankbare Kinderen,
Behuwd en Kleinkinderen.
Helder, Goversstraat 26.
ctj'V
Heden ontaliep vrij on
verwachte, na een gednldig
lijden, onze innig geliefde
Dochter en ZuBter
ln den ouderdom van 18jaar.
Helder, 16 Ang. 1927.
Smidstraat 26.
Haar diepbedroefde
Ouders, Zuster en
Broertje.
De ter-aarde-bestelling zal
plaats hebben Vrijdag a.s.,
des namiddas 2 uur, vanuit
Smidstraat 26.
C**TTlO SaOtPOflZZROj
HAARWASCHMIDÜO.
ttuwDca ittBZttmuft/mi
VUWRUGBAAR .r.rLE55CI1EN
•tn VOUCMLiXmX GHOOITb,
TARSAVDN COMBWY -HAARLEM
Verloofd
IET DORREN
en
Soerabala,
H.B.S.straat 84.
Station Onderzeedienst.
J0HANNE8 PUTTERS
en
EN0ELINA ZEEMAN.
Helder, 17 Augustus 1927.
Huwelijksvoltrekking 2 8ept.
l W DE LEEUW,
J0 E. STEENMAN,
Hiermede vervullen wij
den treurigen plicht ken
uis te geven van het over
lijden van onzen lieven Man,
Vader, Behuwd- en Groot
vader den Heer
inden ouderdom van 72jaar,
na voorzien te zUn van de
H H. Sacramenten der Ster
venden.
Namens de Familie.
Wed. W. TEN HACKEN—
Bhuëns.
Helder, 16 Aagnstns 1927.
Ankerpark t.
De plechtige Uitvaartdienst
zal plaatB hebben in de
i'aroohiekerk van O. L.
Vrouw op Vrijdag 19 Aug.
te baif negen v.m.)de ter-
aarde-bestelling te 11 uur
op bet R.-K. Kerkhof ,St.
Jozef'.
Aanbevelend
Vrijdag, Zaterdag en Zondag DAN8EN.
BIJSTER'» Jaxx-band.
ultgosohravsn sn ondsr laldlng van dan Noord-Holland,ch«n Athletlskbond