W. REILINGH, Kleine Advertentiën concert afwezig Advertentiën. Badpaviljoen „Huisduinen J. DE BOER. „Een Halsbrekend Huwelijk" De mislukte vliegtocht Dessau—New-York. Van Callfornlë naar Hawaï. Radiografisch Weerbericht ciiomit ciiHimm emliis. WILHELSIIS «MIMIS Hl MCIEH. GROOTE KAMPIOENSWEDSTRIJDEN en VOORWEDSTRIJDEN voor de Olympiade 1928 Ingezonden Modedcellng. la als sedert een kwart eeuw en die ever schepen van andere lijnen niet wordt ge boord, eindelijk haat geeft Daarom ves tigen wiji er hier nog eens de aandacht op. Noodig is, naast strenger graag der ouders, steun door de directies aan scheepsofficieren, die nu tevergeefs tegen het euvel pogen op te treden. iDe reis aan Iboord van een Neder- landsch schip moet in alle opzichten een genoegen blijven. De kinder-terreur be derft dat genoegen vaak op Nederland1 sdhe schepen. Daarom reizen velen, die de vaderlandsohe schepen hooger stellen dan Ibultenlandsche, toch met vreemde mails, ten einde van tuchteiooao kinderen geen last te hebben. DB REIS NAAR NOORWEGEN VAN DE NEDERLANDBCHE REIS- VEREENIGING. Het motorschip Monte Olivia vnn de Hamburg Süd - Amorikanlsohe Dampf- schlffahrt Gesellschaft is Dinsdagmorgen met 1500 leden der Nederlandsche Rels- vereeniging aan boord, te half tien van de eerste reis naar de Noorsche fjorden te IJmuiden teruggekeerd. Het schip was Zondagavond van Bergen vertrokken en heeft een voorspoedige reis gehad. De be langstelling bij de aankomst was zeer groot Vele familieleden en vrienden kwa men de reizigers halen. Om half elf lag het schip aan den steiger en dadelijk daar op kon het ontschepen der reizigers be ginnen. De scheepskapel van de Monte Olivia deed zich meermalen hooren. De stemming onder de reizigers was opge wekt en rar. Van der ITier. de voorzitter, en de heer Nlesto, de administrateur der Nederlandsobe Relsvereenlglng werden geestdriftig toegejuicht, toen zij zich aan wal begaven. Aan het station Umuiden stonden eenlge extras-treinen gereed, zoo dot de reizigers vlug naar hun bestem ming vervoerd konden worden. Luohtvaart. De tegenspoed vnn de Europa Aan den oorrespondent van de KOln. Ztg. te Bremon hooft de Amerlkaansoho ournallst Kniokerbooksr na de noodlan- lng het volgendo relaas van iljn weder- waardigheden gogevsnt •Ofaonoon wo maar cos minuten na de Bronion waren opgostogoa, bobben wl dlo nlot meer gezien. Do Bremon moe er dadelijk met vol gas vandoor zijn ge gaan. Met het vallen van den avond nam onze onrust too, want we moesten er ons op voorbereiden alleen den tooht over do Oceaan to moeten doen. Om ons heon vu hot pikdonker; slechts bij hot einde van den nauwen gang tueeohon de tanks glom het cwakko lichtje op de lnstru menton-tafel. Onder ons zagon wij flauw de lichten van een kuststadjo en voor ons lag de zee met aan den olnder een Lichtschemering van de ondergogano ion. Plotseling klopto Edzard op de tank en llobtto mij mot zijn laklantaarn b|j terwijl hij me een briufjo overhandigde. Wnt ontvangt u voor drandlooie be- rlohten P< stond er op. Ik had oenigen tijd tevoren de antenne opgezet, ln do hoop dat Norddeloh ons Inlichtingen aoukun nen geven over de Bremen. Maar Ik hoorao ulota dan muziek en zei het aan Edzard. Kort daarop «topte die mo woor oen briefje ln do nand, wnarop itond: •Mo tordefect! We moeten terug!» Meteen zwenkte het toestel al en vlogen we weer op Breinen nnn. Duur hadden wil b|j allen tegenslag nog geluk. Ons vliegtuig eprong hij de landing over een Uen voet breedon «loot en rukte oun bek otnvor. DeauieUegeu- ataundo hadden w(j oohtor slechts een ebroken suhruef en een Ingedrukt on Men mag dus, geclun de gëwefdige bc- laating van de maohlno, leggen, dat de lerstel op de verllcarekeulng te plaatsen. »ld _gei aohapp Slechts aan liet koelbloedige doen van landing ebnlgermate dat lijk verliep. Rlstloz moet dit betrekkelijk gunatlg re. Hultaut worden toegeschreven, want eigen lijk hadden wij voor de landing onze reservoirs moeten leeg maken. Ristioz had er eohtor aan gedacht, dat wij waar schijnlijk bij fakkellicht zouden dalen en dat, wanneer er meer dan twee ton ben zine over het vliegveld waren uitgegoten, ons vliegtuig waarschijnlijk in brand zou zQn- gevlogen. Voor mij als passagier was dat een eenigszins onbehaaglijke gedachte, die mij daar in de ^kleine aohterkajuit naast vier volle benzol-tanks bekroop 1 Mij viel het gezegde van een vlieger in: •De eerste tien uur van een Oceaanvlucht zijn de moeilijkste» en ik dacht er met een zeker fatalisme aan hoe ik nog kort te voren sohertsend tot de bestuurders bad gezegd>Er zijn al twee uur om, wij hebben er nu nog maar vijftig voor den boeg». Om op alles te zijn voorbe reid, ging ik op een luohtkussen zitten en bond er een rond mijn hoofd en zette mijn beenen schrap tegen de tanks, want na alles wat lk van dergelijke landingen had gehoord, moest ik een verschrikke lijk gekraak met vlammen en ontploffin- fen verwachten. Het gekraak kwam, maar e ontploffing bleef gelukkig achterwege. Binnen de vijf Beoonden was ik uit mijn hokje op den vleugel gesprongen jm rukte lk de bekleeding af van debe- "stuurdershut, terwijl Edzard riep: »Iser iets met u gebeurd Ristioz en Edzard staarden teleurgesteld ln bet liobt van mijn zaklantaarn en weigerden gehoor te geven aan mijn aandringen om uit het toestel te komen. Ik dacht nog altijd dat het mogelijk zou zijn om met de Europa op te stijgen. Tenslotte kwamen tooh ook de leiders er uit en begaven zioh naar de machine om te oonBtateeren wat er gebeurd was. Het onderstel was totaal in elkaar gedrukt en de schroef was ver momd tot leta dat er uitzag als een kur kentrekker. Rlatioz legde uit dat van den motor eenlge oylindor» haperden. Werd »vol gak» gegeven, dan liep hij onberis pelijk maar wanneer de gustoevoer Iets werd gestremd, haperde er leta. Wij kon den niets andora doen dan weer het land opzoeken. Het besluit, om te keeren, werd door mij genomen toen wij de kustlichten reeds lang uit hst gezicht verloren had den sn wij dwars over de Noordzes vlo- gon ln de rlohtlng van Edlnburgh. Het bericht van de landing der Europa versprelddo zich, niettegenstaande het late uur, met krankzinnig hooi Bremon. Omnlddollljk o snelheid door ■nolden politie en ambulanoes naar het vllogveld. Kort dnnrop ontlastte zich boven ae stad eon vroesoHJk onweer. De angstige vraag drong zioh aan ons op of hot onzen mak kersln de Bremon wel gelukt zouMta door dat onweer heen tc komen.* zijn, Waarom Rlatlez terugkeerde. Na zijn terugkeer te 1 tremen heeft RIb- tloz, dlo aoomln ala Edzard zijn goed humeur verloren had, aan journalisten medegedeold, waarom h]j nlot verder waa gegaan. Van Bremon uit had lilj ten Westen van Weser koers naar gezet Nordarney. Ton Wosten van Nordernoy zooals trouwens langs de hoele kust, wns het mistig en hingen er onweerswolken Daarom aetto hij geen koers naar Huil dooh vloog h|j N< ■■■datMB hun hoogte van 500 M. tot 200 M. ver mlnderd luidden, Nordomoy ternauwer- begon op het oogenbllk dat de toestellen naar de startbaan werden gerold en af liepen bij aankomst te New-York óf bij prijsgeving van de onderneming. De vraag is nu of de mislukking van Zondag als prijsgeving van de onderne ming te beschouwen valt. De verzeke ringsmaatschappijen meenen van ja, de Junkerswerke on andere belanghebben den bij den tocht zijn van oordeel, dat de verzekering ook geldt voor een tweede poging. De kwestie is van groot belang, daar herhaling van de vluoht vrijwel onmo gelijk zou zijn, als vliegers en toestellen niet verzekerd zijn. De schade, die de Europa bij haar noodlanding heeft opgeloopen, heef on geveer 20 pot. van de waarde van het toestel te bedragen. De hooge, reeds be taalde premies zijn ruim voldoende om het voor herstel noodige bedrag te be talen, zoodat de verzekeringsmaatschap pen tot dusver zeker geen nadeel hebben. )at kan echter anders worden, wanneer de contracten voor een volgende vlucht blijven gelden. Misschien, zegt de Ber- lijnsche correspondent van de Frankf. Ztg., is er een modus vivendi te vinden, als de Junkerswerke c.s. voor de schade van de Europa opkomen, mits de verzeke ringsmaatschappijen er in toestemmen de contracten te verlengen. EEN VLIEGTOCHT ROTTERDAM— OHIOAGO? Naar het Vaderland verneemt bestaan bi) een groote Haagsche onderneming ern stige plannen om tegen 1 September ba een vliegtocht van Rotterdam naar Ghloa- go met tussohenlandlng te New York te ondernemen voor het bezoeken van en het voeren van besprekingen met eon aldaar gevestigde groote fabriek. Ho| zou In de bedoeling liggen om 10 September weer in Den Haag ti zijn. ln Den Haag terug te Een bevestiging van het bericht hebben ng va: we nlot kunnen krijgen. (N. K. Gri) oordwaarta. Het wns zoo nevelig, dat de vliegers, die inmiddels AH gto linaaen, Nordoruov nood koudon zien liggen. Do hoop, dat lilJ spoedig gelegenheid zou krijgen weer ontwaart! to vliegen, zag Ristloa zioh ontnomen. Over do ueelo Noordzoo woed den, voorzoover het uitzicht reikte, on- wedore. Toon men 70 K.M. van de kuet was gekomen, word de toeetand hopeloos. Dnnr de motor op volle kraeht nioont werken, aou men In geen geval boalnu genoeg gehad hebben om Amerika to bereiken, zoodot men ln Engeland zou hebben moeten landen. Dan keerde meu maar liever terug. Hlerbi| volgde meu denzelfden koorn. Daarbij kwam men ln do atreek ten Westen van Bremerhaven ln een onweer, dat de terugreis, die door de mist tooh al moeilijk wbb, noi: turn zienlijk vertraagde. Langs den Weser vloog men naar Breinen, waar men nog tien minuten rond moest vliegen eer men de ligging van het vliegveld voldoende had vastgesteld. Daar vergemakkelijkten lichtseinen de neerdaling. Ondanks het zware gewicht van het toestel is de lan ding betrekkelijk goed gelukt. Alleen trok de staart een heining omver. Het toestel landde met een vracht van 3660 K.Q. Sinds het vertrek uit Dessau was de vracht met 150 KG. verminderd. De tegenspoed van de Bremon. De leider van de Bremen heeft aan de Köln. Ztg. de noodzakelijkheid om terug te keeren, als volgt toegelicht •Een tooht over den Oceaan bij het hondenweer dat wp achter Dublin boven volle zee hadden, ware krankzinnig ge, weest. Het was niet alleen de storm die ons terugdreef, maar voor alles de on doordringbare mist, waarin we geen hand voor onze oogen konden zien. In de Baai van Dublin konden we niets en dan ook niets onderssheiden en daarom besloten we tegen 7 uur 's ochtends om te keeren. Tpdens den geheelen tocht hebben we geen enkel draadloos bericht kunnen op vangen, daar we al onze aandacht aan do besturing van het toestel moesten wpden. Zoodra we de Noordzee bereikt hadden, onthulde ons een zware mist, zoodat reeds daar het besturen alle krach ten van ons vergde*. Vooreerst geen nieuwe poging. Een Wolff-berioht uit Dessau meldt, dat besloten is vooreerst geen nieuwe poging tot een Ooeaanvluoht te doen. VLUCHTEN VAN VAN LEAR BLACK. De „N, Ort meldt, dat Geysendorffer met den heer Van Lear Black nog ver schillende vluchten onderneemt. Dinsdag zouden zo naar Blarritz gaan. Vandaar weer naar Londen en van Lon den naar Kopenhagen, Stockholm en Oslo. Vandaar weer naar Londen en dan hoopt Geysendorffer er een paar weekjes vacan tie uit te slaan, om die rustig met zPn vrouw ln Denemarkan door to brongen. Den 24en September gaat hfj met den Amerikaan naar Venotiö, om daar de vliegwedstrijden om de Sohnelder Cup hp te wonen. Men weet, dat deze wedstrijd verleden jaar in Amerika plaats had on dat toon Itallfl won. Na het bezoek aan VonetlB komt het Amerikaanechc snoepreisje, door den hoer Van Lear Black piloten en meoanlolcn aangeboden. Tegen Januari mogen we den heer Van Lear Blaok ln ons land terug verwachten, om dan weer 'n grooten vliegtocht te on dernemen, waarvoor Geyserdorffer het plan nog moet opmaken. Waarheen het zPn zal, ligt ln den schoot der goden. 't Schijnt den heer Van Lear Black hier zoo goed bevallen, aldus de „N.O.", dat hl) zich wel eens heeft laton ontvallen, er over te denken, ons lood tot woonplaats te kleien. Negen vliegtuigen gestart Negen vliegtuigen, waarvan één met een vrouwelijke passagier, namen Dinsdag deel aan oen vlucht van Oakland ln Oall- fornlö naar Hawaï. Voor deze vluoht zijn twoc prijzen beschikbaar gesteld, één van 25.000 en één van 10.000 dollar, door Ja- mos Dole, den „ananas-koning" van Ho- noloeloe. Men verwacht dat de vliegers 22 uur noodig hebben voor het parcours van bPna 4000 K.M.. Naar de United Press meldt, Is een der vliegtuigen kort na de opstijging neerge stort en verpletterd. Er zijn geen slacht offers te betreuren. OaMand, 10 Augustus. Van de acht vliegers, die den tocht ondernomen heb ben, zijn er imw«T drie die hem nog voort zetten. San Frandsco, 17 Augustus. Volgens de laatste berichten bevond de Wool Aroo zich gisteravond om 8 uur 60 op 687 xntfl van San Francisoo en vloog het toestel met een gemiddelde snelheid van 86J) mijl (ongeveer lffZ KM.) pier uur. Ban Francisco, 17 Aug. De eendekker Wool Aroo, die vooraan is in de wedvlucht om den Dole-prijs, zou zich op 200 mijl van Honoloeloe bevinden. DE VLUOHT LONDEN—NEW YORK Proefvfnehten. Gisteren zjjn op Schiphol proefvluch ten gehouden met den Fokker, waar mee de Engelsche vl ieger M indien de nonstopvlucht LondenNew York hoopt te maken. De gistermorgen gehouden proefvlucht ls goed geslaagd. Glsteren- ■roefgevlogen met e ook deze vlucht, middag zou worden p: volle belasting. Slaagde dan zouden Mlnchen en zijn kameraad Hamilton vermoedelijk nog gisterenavond naar Londen vertrekken. Op Onoydon zal het toestel, dat van het F 7 A type is, dan verder worden afgewerkt. EEN VLIEGTUIG IN EEN KERSEN BOOM. Gemeld wordt, dat het groote vliegtuig der Junkerswerke D 1160, dat bij Dingels- dorf een noodlanding had gemaakt, en Dinsdagavond weer wilde opstijgen, to- 8en een kersenboom vloog en neerstortte. U den val brak het landingstoestel en de propeller, terwijl de motoren zwaar be schadigd werden. KONNECKE EN SOLS» meevliegen. Wolff meldt uit Keulen, dat graaf Bokns er van afziet ais passagier van Könmecke den vliegtocht over den Oceaan met de jGeimania*' mee te maken. Hij aoht het beter, dat iemand, die beter met de radio- telegrafische inrichting van' het toestel kan omgaan, den tocht zal meemaken. Solms zal echter wel ln de kosten blijven meedragen en hoopt het volgende jaar met Könneoke een! grooten vliegtocht te doen. In plaats van Solms aai Stehr, die een ervaren marconist is, als passagier meegaan. EEN VLUCHT LONDEN—KAAPSTAD. Alléén ln een klein toestel. De ZuM-Afrikaanscho lultenanitarlieger Bontley wil trachten alleen in een Moth- vllegtulg van Londen naar Kaapstad te vliegen, een afstand van 80,000 mJJL Dit ls voor het eorst, dat iemand den tocht alleen zal ondernemen ln zoo"n klein toe stel Bentley wil Dinsdag al vertrekken. Hij zal de Mlddollandsohe Zee oversteken vla Malta naar de kust van Tripoll on dan do Afrikaansche kust volgen tot de Nljldelta. Vorder gaat hU langs den Niji en volgt in hoofdzaak de route van sar Aittn Oobham. VLIEGTOCHT NEW-YORK— ROME? Reuter meldt uit New-York, dat toebe reidselen gomaakt wordt voor een vlieg tocht zonder landing van den eendekker Old Glory van New-York naar Rome, De bestuurders zijn Lloyd Bertaud en James do Wltt H1IL EEN VLIEGTOCHT BELG IE— MONTEVIDEO? Emiel Lambeaux, de sedert lange jaren roods ln Uruguay gevestigde zoon van den Belgischen beeldhouwer Jef Lambeaux, hoeft, naar men uit Brussel meldt, een prijs van 25.000 frank ter beschikking ge stold voor den eersten Belgischen vlieger, die van Belgiö naar Montevideo zal vliegen. JAPAN8CHE VLIEG PLANNEN. Den Stillen Oceaan over. Te Tokio ls een vereenlglng gesticht die tot doel heeft, eon vliegtocht over den StUlen Oceaan te organisooren, UURSNELHEID VAN KM KM. Proefvlucht van een Italiaan ach watervliegtuig. Uit Itallé komt hot bericht, dat een der Italloansche watervliegtuigen, die de vol- ende maand aan de wedstrijden om den clxneldor Oup zal deelnemen, proefvlucht een snelheid van 811) 500 KM.) zou hebben bereikt Het vliegtuig, dat voorzien ls van een verbeterden Maoohl Flat motor, werd be stuurd door majoor De Bernardi, die het vorige Jaar in de Vereonlgde Staten de Sohneideroup voor Italië won. WETENSCHAPPELIJKE BERICHTEN. VITAMINE D. Men schrijft om: Door Dr. Harry Steènbock, professor aan de Universiteit in Wlsoonsin, ls ©en ont dekking gedaan, die ln geneeskundige kringen groote belangstelling heeft ge- wekt Na langdurige proefnemingen lg het hem gelukt, ln voedingsmiddelen het z.g. Vitamine D te doen ontstaan en wel door straling met ultra-violette stralen. Dit VI- tamlne D ls bekend om «Dn anti-rachiti sche eigenschappen en daar de z.g. Engel sche ziekte, zoowel bfj menschen als die ren, veelvuldig voorkomt wordt de uit vinding van Prof. Dr. Steenbook in de i neeskundige wereld als zeer beschouwd. Hoewel onbemiddeld, heeft htf gewei gerd, op hem gedane sóhltterende aanbie dingen ln te gaan en heeft hij zijne rech ten afgestaan aan de Wlsoonsin Alumni Research Foundation, welke stichting het recht heeft exploitatie-vergunning uit te reiken, waarvan de opbrengst voor ver dere geneeskundige onderzoekingen zal worden bestemd. Aan The Quaker Oats Company ls op royalty basis de eerste exploitatie-vergunning verleend voor hare bekende fabrikaten. Quaker Oats, Quldc, Quaker, Puffed Rioe, etc., waartegenover deze maatschappij aan genoemde stichting gelijke rechten zal toestaan op eventueels uitvindingen en machines ln verband mot de praktische toepassing van het prooédé. N.V. TEXEL* EIGEN STOOMBOOT-ONDERNEMING. Ingegaan 1 Maart 1M7. Op warkdageat Op Zoo- en Feeetdaiea: Vertrek Texel: tr- VU., 8^— VU., II.va, 5.30 fent mijl eep (oa. naar waarnemingen verricht la dn moigon ven 18 Augurtua. Medegedeeld door het Kon. Nederiandaob Meteorologisch Instituut te De Bilt. Hoogste stand 7621) te Weenon, Laagste stand 74&JL I» Sciliy. Verwachting: Zwakke tot matige Z.O. tot Z.W. wind, zwaar bewolkt of betrokken, waarschlji>- lljk regen of onweer, later opklarend Weinig verandering ln temperatuur. 3 w w w, w urnf is. in? TAkSAVÖN J. VAN OTTEREN, O ff. MS.». 2e kl Ondertrouwd Een verzekeringskwestie. Naar de bladen melden is na de mis lukking der Ooeaanvluoht van de Europa en de Bremen, een eigenaardig verzeke- rlngsgesohil gerezen. De oontraoten over de assurantie van de vliegers en de toe stellen hielden ln, dat do verzekering RECTIFICATIE. (In de ondertrou w-ad verten tie van Surnumerair der liegistratle en Domeinen, en vermeldden wU ln on» vorig nummer het adres van eentge noemdeu foutief. Dit moet n.l.zijn BURfl WEERT8STR. BS, ARNHEM. t weer Bij gunstig VRIJDAGAVOND van 8 tot 11 uur. DANCING PSCHORR, Spoorstraat 66. Arts, HOOFDGRACHT 18, uitsluitend voor Inwendige Ziekten, tot 1 SEPTEMBER. (gevraagd, te koop, te huur enz.),v.1 t/m.3 regels 40 ct., elke regel meer 10 ct. Aan ons Bureau te bevragen of met brieven 10 cent extra. op ZONDAG 21 AUGUSTUS 1927. MAANDAG 'il AUGUSTUS 1927 opvoering v, h. blijspel In de zaal van C. VIS, te Oudkarspel. DINSDAG 23 AUGUSTUS GROOTE VOETBALWEDSTRIJD tusschen de dameselftallen „Paeonla" en „Meronlca". WIELERWEDSTRIJDEN met HINDERNISSEN. Entróe Zondag en Dinsdag 10.60. Maandag 10.25. Kinderen resp. f 0.25 en f O.IO. ipnUMÉH II go Graaf Solms zal maar nld F.F.V Vartrek Texel r 6.— vu., 8.— vu., ii.is vu., a.30 au., 5.30 1 Vartrek Helder 1 7.vu., 9.50 va, IS.15 nu., 4.1J nu., &40 I Vertrek Helder: 7<— vu., 9.— vu., 11.— nu., 640 nu. I VUI Den laten September a.s. hopen onze geliefde Onders, Behuwd- en Grootouders, K. J. KEIJZER en N. KEIJZER -CL0WTIH8 hunne 35-Jarlge Echtvereenl- ging te herdenken. Hunne dankbare Kinderen, Behuwd en Kleinkinderen. Helder, Goversstraat 26. ctj'V Heden ontaliep vrij on verwachte, na een gednldig lijden, onze innig geliefde Dochter en ZuBter ln den ouderdom van 18jaar. Helder, 16 Ang. 1927. Smidstraat 26. Haar diepbedroefde Ouders, Zuster en Broertje. De ter-aarde-bestelling zal plaats hebben Vrijdag a.s., des namiddas 2 uur, vanuit Smidstraat 26. C**TTlO SaOtPOflZZROj HAARWASCHMIDÜO. ttuwDca ittBZttmuft/mi VUWRUGBAAR .r.rLE55CI1EN •tn VOUCMLiXmX GHOOITb, TARSAVDN COMBWY -HAARLEM Verloofd IET DORREN en Soerabala, H.B.S.straat 84. Station Onderzeedienst. J0HANNE8 PUTTERS en EN0ELINA ZEEMAN. Helder, 17 Augustus 1927. Huwelijksvoltrekking 2 8ept. l W DE LEEUW, J0 E. STEENMAN, Hiermede vervullen wij den treurigen plicht ken uis te geven van het over lijden van onzen lieven Man, Vader, Behuwd- en Groot vader den Heer inden ouderdom van 72jaar, na voorzien te zUn van de H H. Sacramenten der Ster venden. Namens de Familie. Wed. W. TEN HACKEN— Bhuëns. Helder, 16 Aagnstns 1927. Ankerpark t. De plechtige Uitvaartdienst zal plaatB hebben in de i'aroohiekerk van O. L. Vrouw op Vrijdag 19 Aug. te baif negen v.m.)de ter- aarde-bestelling te 11 uur op bet R.-K. Kerkhof ,St. Jozef'. Aanbevelend Vrijdag, Zaterdag en Zondag DAN8EN. BIJSTER'» Jaxx-band. ultgosohravsn sn ondsr laldlng van dan Noord-Holland,ch«n Athletlskbond

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1927 | | pagina 2