KONIJN's EEN GESLAAGDE OCEAANVLUCHT. West-Friesland Boter Adverientiën GEMENGD NIEUWS. tégen 8 stemmen verworpen wordt Er vóór waren de leden Van Dam, Bierste ker, mevrouw Dekker, Terra, Van Gessel, Smits, Bok en Woud. De heer Van der Vaart stelt thans voor dat B- en W. overwegen of het als nog mogelijk zal zijn aan het verzoek te voldoen, en het College verklaart zich be reid dit voorstel te accepteeren. De heer Biersteker merkt nog op, dat hij niet gaarne een drastischen maat regel zou wenschen waarbij de kermis zonder meer niet doorgaat, maar toch zou hij wenschen, dat zij voor goed van de Kerkgracht verdween. Weghalen van schoolkachels. Ter visie is gelegd het antwoord op een vraag van den heer Van Loo betreffende te vroeg weghalen van kachels. In de laat ste jaren wordt aan den betrokken smid eerst opdracht tot weghalen gegeven na verkregen toestemming van B. en W. Doordat bet hoofd van de school aan den Parallelweg onbekend met deze regeling was, zijn aldaar de kachels reeds in de Paaschvacantie weggehaald. De tent van Kalis te Huisduinen^ Vraag van den heer Terra. De heer Kalis heeft toegezegd bedoelde tent te zullen schilderen. Venten op het strand. Vraag van den heer Schoeffelenberger. Op 29 Mei werd door de politie geoon- stateerd, dat zekere A. Pronk, wonende Dijkweg no. 7, op het z.g. vrije strand met koopwaren ventte, zonder in net bezit te zijn van een vergunning. Ham werd aan gezegd daarmede op te houden, aan welÈe waarschuwing hij geen gevolg gaf. Toen hij later weder liep te venten, is tegen hem proces-verbaal opgemaakt. Een paar da gen daarna heeft hij schriftelijk een vent vergunning aangevraagd en is deze hem verleend. Dat aan zekeren Van Straaten een vent vergunning zou zijn geweigerd, is den wndl icomim, niet bekend. Rondvraag. De rondvraag gaat voor een deel ver loren wegens het rumoer, dat de vertrek kende raadsleden maken. De heer Monhemius vraagt om meerdere naamplaatjes aan de straathoe ken. De heer Van Gessel bespreekt art. 21 pol.ver. betreffende het plaatsen van zonneschermen. Hiervoor is toestemming van B. en W. noodig, waardoor een per soon de plaatsing werd geweigerd, terwijl een ander het scherm weder moest af schaffen. De heer Woud heeft een verkeerspaal met P voor zijn woning gekregen en zou die liever ergens anders geplaatst zien. Al deze zaken zullen onder de oogen worden gezien. Ook de heer Boogaard heeft nog een vraag. Daarna te half twaalf des nachts sluiting. DE GRAF ZEPPELIN. De tocht naar Silezië. Het luchtschip Graf Zeppelin is Dins dagmorgen om 8 u. 5 met 40 passagiers aan boord te Staaken opgestegen voor den tocht naar Silezië. Een uur na het vertrek vloog de Zeppelin, van Fürsten- walde komend, reeds boven Frankrijk a. d. Oder om in de richting van Guben te verdwijnen. Om 10 uur verscheen de Graf Zeppelin boven de stad Kottbus. Even werd boven de stad gekruist, daarna werd de tocht in Zuidelijke richting voortgezet. Weer thuis. Het luchtschip Graf Zeppelin is gisteren van zijn tochten boven Duitschland weer te Friedriohshafen aangekomen en om 7 u. 6 vlot geland. De „Southern Cross" bereikt den overkant. Heden naar New-York. De »Southern Cross* heeft gisteren den overkant van den Oceaan bereikt en vliegt heden door naar New-York. Hieronder geven wij nog eenige bij zonderheden over het verloop van dezen tocht, waaraan o. m. onzen landgenoot van Dijk deelnam. De Southern Cross boven den Oceaan. Een groet aan het Nedierland- sche volk. Bij den luchtvaartdienst van het mini sterie van waterstaat is gistermiddag om half twee het volgende telegram van de Southern Cross binnengekomen Southern Cross Nr. 16. Airministry Haag Holland. Ik zend mijn groeten aan Nederlandsche volk. Alles wel. Kingsford Smith, van Dijk, Atlantische Oceaan. Het telegram werd tezamen met andere berichten, meldende, dat de tocht tot dusver een gunstig verloop heeft, om 13.23 uur door den rijksberichtendienst te Schiphol rechtstreeks van het zich boven den Oceaan bevindende vliegtuig opgenomen. Om 11.20 uur was reeds een positie melding ontvangen, waarbij het vliegtuig opgaf zich te bevinden op 53 gr. 15 min. N.B. en 16 gr. 57 min. W.L. (500 K.M.) ten Westen van de Westkust van Ierland en met een gemiddelde snelheid van 82 mijl per uur te vliegen. Slecht weer. Om 16.45 uur is een telegram ontvan gen van de bemanning van de Southern Cross, meldende, dat zij zich op een hoogte van pl.m. 80 M. boven den Atlantiscben Oceaan bevonden en door regen en slecht weer vlogen, met zwakken tegenwind. De snelheid van het vliegtuig bedroeg 160 K.M. per uur. In den mist Om half vier Dinsdagmiddag is te Londen nog een draadloos bericht van Kingsford Smith ontvangen, waarin de bestuurder meldde, dat de Southern Cross in een dichten mist geraakt was en de atmosferische toestanden in het algemeen ongunstig waren. De motoren deden het echter prachtig en de kapitein was tevreden over zijn voortgang. In een telegram seinde Kingsford Smith: Alles gaat best. Ik wou, dat we uit dien beestachtigen mist konden komen. We voelen er ons zoo in opgesloten. Den overkant bereikt Reuter seinde gisteren uit New-York (stad): Een radio-telegram van Kingsford Smith, verzonden 8 uur 45 min. (vermoe delijk G.T.), luidde als volgt: De zeer dichte mist, waarin wij den ge- heelen nacht hebben gevlogen, en moeilijk heden met (het kompas hebben ons aam- zienlijk opgehouden. Ik vrees, dat ik ten slotte op New-Foundiland zal moeten lan den of op Nieuw Schotland om benzine te laden. Maar onze vertraging is enorm ge weest Later zullen wij mededeelen waar wij willen landen. Een later bericht verzonden om 9 uur 30 min. (G.T.), behelsde, dat op dat o ogen blik de Southern Cross aanstevende op Harbour Grace op New-Foundland. Nog nadere bijzonderheden. Vóórdat New-Foundland werd bereikt is het vliegtuig in dikken mist geraakt, waardoor het onmogelijk was zich te orien- teeren. Boven New-Foundland werd de mist nog erger. Om half tien deelde Kings ford Smith in een draadloos telegram mede, dat hij genoodzaakt was een lan dingsterrein aan de Oostkust van New- Foundland te zoeken. De mist heeft den geheelen nacht geduurd, bovendien heeft men moeilijkheden met het kompas gehad. Hierdoor is de tocht zeer vertraagd en de vlieger drukte er zijn leedwezen over uit wegens gebrek aan brandstof op New- Foundland te moeten landen. Te New-York worden er in allerijl groote voorbereidingen1 voor de ontvangst der koene vliegers getroffen. Een commissie van ontvangst is gevormd, waarin1 o a. de Britsche gezant, de Ierscne gezant te Washington, alsmede vertegenwoordigers van verscheidene ministeries zitting hebben. De landing te Harbour Grace. De landing van de Southern Cross op het terrein bij Harbour Grace was zeer moeilijk, aangezien over de stad en het vliegveld nog een dikke mist jag. Kings ford Smith kruiste boven de stad en ver zocht draadloos om een vliegtuig te wil len zenden dat hem den weg naar het vliegveld kon wijzen. Het verzoek werd door het Polytechnisch Instituut te South Dartanouth in Massachusetts opgevangen en per telefoon naar Harbour Grace door gegeven. Intusschen was de mist een wei nig opgetrokken en Smith zag een gaatje om het terrein veilig te bereiken, van welke gelegenheid hij onmiddellijk ge bruik heeft gemaakt. Het nut van de draadlooze. Naar Reuter uit Harbour Grace meldt, heeft Kingsford Smith verklaard, dat wanneer er niet zoo'n buitengewoon goede draadlooze installatie aan boord was geweest, hij en zijn makkers nooit uit den mist zouden zijn gekomen. Een boodschap van Fokker. Anton Fokker, de ontwerper en bouwer van de Southern Cross heeft de volgende boodschap aan Kingsford' Smith gezon den: „Uw kranige leiding heeft het 't stoere vliegtuig mogelijk gemaakt het eerst den Atlantischen Oceaan in westelijke rich ting tot aan een Amerikaansch vliegveld over te steken. Onze hartelijke gelukwen- schen aan u zelf, Van Dijk, Stannage en Saul. Zij moeten een wakker aandeel in den strijd hebben genomen. Dat gij dien strijd hebt gewonnen is een nieuw bewijs van uw genie in organisatie en bevelvoe ring." De Engelsche minister van luchtvaart heeft het 'volgende telegram aan Kings ford Smith gezonden: In naam van den raad voor de luchtvaart wensoh ik u en uw kameraden hartelijk geluk met uw prachtige oceaanvlucht. Heden naar New York. Naar de Engelsche draadlooze dienst meldt, zou de Southern Cross pas heden morgen naar New York vertrekken. Men had geschat, dat de voorraad ben zine voldoende zou zijn voor 38 uur, maar door den tegenwind was er meer brandstof verbruikt, dan verwacht was en toen de vliegers bovendien zoo lang in den mist moesten vliegen, moest men het plan om de kust van Maine te bereiken opgeven. Zooals men weet, had Kingsford Smith daar in de lucht willen bijvullen en dan rechtstreeks naar New York door willen willen gaan. Buitenland. HET DRAMA IN DE WESTE WAGENSTRAAT TE ROTTERDAM. De Rotterdamsche kleermaker-koopman H. van der Z. was door de rechtbank te Rotterdam wegens mishandeling, den dood ten gevolge hebbende, veroordeeld tot 3 jaar gevangenisstraf. Hij had terecht gestaan als verdacht van W.D.Timmer mans op 18 Dec. 1929 opzettelijk van het leven te hebben beroofd. Het Hof vernietigde het vonnis van de rechtbank. Opnieuw rechtdoende, veroor deelde het verdachte tot 5 jaar gevange nisstraf. DE DOODSLAG OP DEN LINKER MAASOEVER TE ROTTERDAM. De havenarbeider A. v. d. B. had veor de rechtbank te Rotterdam terechtgestaan waarbij hem ten laste was gelegd A.Buyt op 29 Dec. 1929 opzettelijk en met voor bedachten rade van het leven te hebben beroofd. De rechtbank veroordeelde hem wegens doodslag tot 8 jaar gevangenisstraf, door te brengen in een bijzondere strafge vangenis, en met aftrek van de voor- loopige hechtenis. Het Hof heeft thans dit vonnis be vestigd. MISHANDELING. De Camillestraat te Eindhoven is Dinsdagavond in rep en roer gebracht door het optreden van zekeren v. d. W, Deze man is sedert twee jaar gehuwd met een weduwe, die drie dochters heeft, De laatste vier maanden leefde het echt paar gescheiden, doch v. d. W. had her maalde malen gepoogd weer bij zijn vrouw te komen. Toen hij dit Dinsdagavond weer van zins bleek, nam de vrouw ijlings de vlucht naar de buren; door haar oudste dochter liet zij zeggen, dat de moeder afwezig was, doch de man wilde haar niet gelooven en drong het huis binnen Hier ontmoette hij de verloofde van het meisje, een zekeren H. V., die hem beval onmiddellijk heen te gaan. De man vol deed hieraan niet, doch trok een scheer mes en gaf hiermee den kostganger een diepe snede in den hals. V. is hevig bloedend naar het R.-K. ziekenhnis in de Jan van Lieshoutstraat overgebracht. Denzelfden avond is v. d. W. door de politie opgespoord en opgesloten. TRAMBOTSING. Een goederentram op een stil- staanden vrachtauto geloopen. Dinsdagavond is te Bergen bij Gennep een extra goederentrein van de Maasbuurt- spoor te Venlo, bestaande uit zeven wa gens met 15 ton basalt voor Moofc, bij de halte Bergen in flinke vaart, tegen ©en vrachtauto gebotst van den vrachtonder nemer P. Nuy te Gennep, geladen met zakken maïs, gelost uit een spoorwagen aan de halte Bergen, welke auto bij het uitwijken voor eenige wagens hooi in het tramspoor was geraakt. De schok was zeer hevig. De zware trein was niet direct tot stilstand te brengen em drukte de locomo tief uit de rails tegen eenige boomen, zoo dat deze omviel. Een daarachter loopend personenrijtuig, dat ais conducteurwagen auto «©schoven. Van vijf wagens basalt meereed, werd boven op den vernielden braken de assen. De wagens vielen op of naast het tramspoor. De materieel® schade is zeer groot. De auto is totaal vernield. De machinist was tijdig van de machine gesprongen, evenals de chauffeur van den auto. Persoonlijke ongelukken kwamen niet voor. De weg was gisterenmorgen nog versperd SA NA TOR Iü MFONDS VAN DE ONDEROFFICIERSVEREENIGING ONS BELANG. Een lasterlijk bericht? In het dagblad Het Volk van 17 Juni heeft het volgende bericht gestaan: „Naar wij vernemen wordt door het departement van justitie een onderzoek ingesteld naar de wijze van beheer der gelden van het sanatoriumfonds van de onderofficiersvereeniging Ons Belang. Er moet namelijk aan het licht zijn gekomen dat belangrijke bedragen aan het fonds zjjn onttrokken, welke langs een omweg zouden hebben geleid tot financieele be voordeeling van de leiders van die organi satie. Het uitblijven van vergunning tot het houden van een loterij voor het sanato riumfonds zou met hetzelfde vermoeden verband houden. De oontrole over het beheer van dè gel den berust geheel bij het bestuur." Het hoofdbestuur van Ons Belang en het bestuur van de stichting Het Sanato riumfonds hebben zich nu tot den mi nister van justitie gewend met het drin gende verzoek de redactie van Het Volk en eventueel eveneens den inzender van bovenvermeld bericht gerechtelijk te doen vervolgen wegens beleediging, smaad of laster. Buitenland. EEN ONTPLOFFING. Twaalf vliegtuigen vernield. Een ontploffing, gevolgd door brand, heeft verscheiden loodsen en een twaalftal vliegtuigen op het gemeentelijke vliegveld te Ghicago vernield. MOORD. Medan, 25 Juni. Een Javaansche koelie, werkzaam op de particuliere landbouw onderneming Lima Poeloeh (Onderafdee- ling Batoe Bahra, afdeeling Asahan, gou vernement Oostkust van Sumatra) eige nares Compagnie des Caoutchoucs de Pa- dang, te Parijs, heeft den Russischén as sistent dier onderneming, Dynine, ver moord. EEN HUIS INGESTORT. Negen dooden, acht gekwetsten. Te Constantine in Algerië is Dinsdag een huis in aanbouw ingestort. Hierbij zijn negen arbeiders om het leven geko men, terwijl er acht kwetsuren hebben opgeloopen. DE ZUIGELINGENSTERFTE TE LUBECK. De autoriteiten van Ltlbeck ztfn van meening, dat de z.g. Calmettecrisis haar hoogtepunt heeft overschreden. Het aantal zieke kinderen wordt voortdurend min der en ook de toestand van jeugdige patiënten is verbeterd. Sinds meerdere dagen zijn geen sterfgevallen meer te betreuren. In het geheel zijn 42 van de met het serum van dr. Calmette behan delde kinderen overleden. Het aantal zieke kinderen is gedaald tot 7174 kinderen bevinden zich buiten gevaar en 64 kinderen kunnen als hersteld worden beschouwd. Dr. Kurt Genter, een Berlijnsch dokter, die de uitvinder is van het anti-phtysin, heeft zich naar Lübeck begeven en zich ter beschikking van de autoriteiten ge steld om de zieke kinderen volgens zijn eigen methode te behandelen. ONTROUW PENNINGMEESTER. Gistermorgen is te Berlijn het proces begonnen tegen Redlin, den penningmees ter van den Duitschen Zangersbond die in de 9 jaar van zijn functie bijna een mil- lioen heeft verduisterd. Redlin verklaarde 320.000 Mk. in een postzegelverzameling gestoken te hebben: 150.000 Mk. in oud-porcelein en drink glazen, 300.000 Mk. in een maatschappi, voor gekleurde films belegd te hebben en 100.000 Mk. aan vrienden te hebben ge leend. Voor zijn gezin was in die 9 jaren slechts 160.000 Mk. gebruikt. Bekl. heeft zijn verzameling postzegels die uit 30 al bums bestaat en zijn andere verzamelin gen kunstvoorwerpen, na de ontdekking zflner malversaties, aan den Zangersbond gecedeerd maar de waarde is nog niet vastgesteld. DE BESTE. Marine-berichten. Legerberichten. Burgerlijke Stand van Den Helder van 24 en 25 Juni 1930. ONDERTROUWDJ. Rueck en O. E. J. Kemiia; D. Bethlehem en H. Post; O. Zaagsma en J. Smit; D. F. Dukers en J. Goedhart; M. v. Dijk en D. v. Wilsem; J. Kemna en A. Hendrikse. BEVALLEN: N. Bethlehem—Dienaar, d.J. DonkervlietKijzers, z.W. WoortGlim, d. OVERLEDEN: J. Bastiaans, 2 jaar; E. J. M. Kuiper, 18 jaar. Haven van Nieuwediep. Heden overleed tot onze diepe droefheid, onze ge liefde Man en Vader, de Heer Bottelier K. M., in den ouderdom van 44 jaar. Zijn diep bedroefde Weduwe G. SWEERS— Kansen, Kind en verdere familie. Den Helder, 25 Juni 1930. De begrafenis zal plaats hebben Vrijdag 27 Juni, n.m. 1 uur, vanuit het Marine-Hospitaal. Algemeene kennisgeving. Hiermede geven wij U kennis, dat na een korte ongesteldheid plotseling is overleden ons geliefd jongste Zoontje en Broer tje RE1NDERT KORVER, in den jeugdigen leeftijd van ruim 8 jaar. Den Helder, 25 Juni '80. Middenstraat 120. Uit aller naam: O. DELIJ. Tengevolge van het benzineverbruik was het toestel thans in staat, langzamer hand te gaan klimmen. Hr. Ms. WITTE DE WITH. Het reisplan voor de thuisreis uit Curacao van Hr. Ms. torpedobootjager „Witte de With" is als volgt vastgesteld: Vertrek van' Curacao i Juli; verblijf te Tri nidad van 34 Juli; verblijf te Las Palmas van 1214 Juli; aankomst te Willemsoord 19 JuM. OEFENINGSREIS VAN ADELBORSTEN. De mijnenleggers „Hydra" en „Van Meer land' zullen van 715 Juli een oefeningsreis maken met de adelborsten van het Koninklijk Instituut in het Oostelijk deel van het Engel sche Kanaal, waarbij Dover en Boulogne zul len word-en aangedaan. Luitenant ter zee 2e klasse der Kon. marine erserve R. Rijkens, wordt 1 Juli geplaatst bij de onderzeedienstkazerne te Willemsoord, en luitenant ter zee 2e klasse der marine-reserve J. D. Jibben aan boord van Hr. Ms. Hydra. Officier van administratie ie kl. der zee macht W. Baars, wien vergund is uit Oost- Indië terug te keeren, zal 23 Juli aan boord van het m.s. P. C. Hooft van Tandjongi Priok vertrekken. De Off. v. Adm. Ie kl. W. H. Heeris wordt den len Juli a.s. geplaatst aan boord van Hr. Ms. Wachtschip te W.oord ter vervanging van zijn ranggenoot J. Nottrot, die dien datum geplaatst wordt op het vliegkamp de Koolj. De Off van Adm. Ie kl. J. Oosterhuls wordt den 25en Juni geplaatst te Amsterdam en toege voegd aan den Directeur van de Centrale maga zijnen van militaire kleeding en uitrusting aldaar. De Off. v. Adm. 2e kl. L. P. van Boven wordt den len Juli toegevoegd aan den Intendant der Zeemacht te W.oord. De Offic. van Adm. 2e kl. J. K. Leljen wordt den len Juli geplaatst te Den Haag bij de Vle Afd. A van het Departement van Defensie. De Luit. t. z. 2e kl. Kon. Mar. Res. R. Rijkens worden den len Juli a.s. geplaatst bij de O.-zeed.- kaz. tot het medemaken van een oefening van drie achtereenvolgende maanden. De luit. t z. 2e kl. Mar. Res. J. D. Jibben wordt den len Juli a.s. geplaatst aan boord van Hr. Ms. Hydra tot het medemaken van een oefe ning van drie achtereenvolgende maanden. De Off. M.S.D. 2e kl. F. H. Köhler wordt den Hen Aug. a.s. ter beschikking gesteld en Is be stemd den 3en Sept. a.s. per s.s. Patria naar O.I. te worden uitgezonden. Officier van den marinestoomvaartdienst 2e kl. C. Hamilton is aangewezen voor den dienst in Öost-Indië en zal 15 Juli met het s.s. Prins der Nederlanden uit Amsterdam die bestemming vol gen. BEHOUDENS ZEER BIJZONDERE OM STANDIGHEDEN is aan ondervolgende per sonen vergunning verleend naar Nederland terug te keeren: Per s.s. Prins der Nederlanden, 28 Mei van Priok: Sergt.-torpedomaker G. A. Weerden. Per s.s. Baloeran, 4 Juni van Priok: Sergt.-torpedomaker W. J. Zurburg, ld. J. Pool, sergt.-macht. H. P. P. Heineman, kwartiermeester J. H. Gisbergen, marinier le klasse H. G. Wie man. Per s.s. Chr. Huygens, 11 Juni van Priok: Matroos 2e kl. I. W. van der Spek, gewezen marinier 3e klasse J. Alken. Per s.s. Tjerimai, 18 Juni van Priok: Majoor-torpedomaker B. Kerkhoven. Per s.s. Johan van Oldenbarneveldt, 25 Juni van Priok: Lult. t. z. 2e klasse M. S. Wijtema, Off. v. d. M.S.D. 2e kl. W. A. Wachter. Van onderstaande personen ls de aanwijzing om naar Nederland terug te keeren ingetrokken: Per s.s. Insulinde, 21 Mei van Priok: Matroos le kl. C. F. Jansen. Per s. s. Prins der Nederlanden, 28 Mei van Priok: Sergt.-torpedomaker J. Pool. Per. s.s. Baloeran, 4 Juni van Priok: Majoor-torpedomaker B. Kerkhoven. Ondervolgende onderofficieren en manschappen van het Korps Mariniers zijn bestemd in Augustus of September a.s. naar O.I. te worden uitgezon den: Sergt. der Mars. J. Peetsold, id J. W. Geurts; Korp. der Mars. S. H. Bastiaans, idem M. Klink hamer, id. H. Buitendijk, id. L. Schipper, id. J. M. v. d. Burg, id. J. v. d. Mast; Mar. le kl. W. Soe- ters; mar. 2e kl. J. W. v. Enk. id. M. Jansen, id. G. ten Braak, id. H. Jansen; Mar. 3e kl. J. F. Cou- mans, id. B. J. van Duijn, id. G. Helswilder, id. J. J. Niewold, ld. J. v .d. Eist, id. H. Voorbrood, id. A. Wanders, ld. J. Harmans, id. C. Kollart, id. J. Wijma. id. J. Budding, id. A. Benink, ld. M. Korver, id. H. v. Leeuwen, ld. J. D. Smit, id. J. A. Roos, id. T. v. d. Linden, ld. C. W. Jeltema. id. R. Lancet, id. H. v. Delden. Een transport van 3 onderofficieren en 21 minderen der zeemacht, is met het s.s. J. P. Coen uit Oost-Indië hier te lande teruggekeerd. Met ontslag uit den Zeedienst: 30 Juni: majoor-torpedomaker C. Ruitenberg. De reserve le luitenant Mr. J. A. E. Buiskool, P. C. van Loon en de reserve 2e luitenant S. J. Frelier van het regiment Kust-artillerie komen in het tijdvak van 14 t.m. 19 Juli a.s. onder de wape nen tot volgen van een gecomprimeerden cursus te Den Helder. De sergeant Suk van het 2e Regiment Kust- artillerie wordt met ingang van 26 Juli a.s. werk zaam gesteld bij den vrljwilllgen landstorm met standplaats Den Helder. Aan den dienstplichtige K. Visser van het regi ment Kust-artillerie is bij beschikking van het D. v. D. dd. 21 Juni 1930 Vlle Afd. T. uitstel van opkomst onder de wapenen voor herhalingsoefe ningen verleend tot een nader te bepalen datum in 1930. Aan den dienstplichtige L. v. d. Veen van het regiment kust-artillerie is bij beschikking van het D. v. D. dd. 19 Juni 1930 Vlle Afd. T. uitstel van opkomst onder de wapenen verleend voor den tijd van één jaar. Aangekomen' van Harlingen en vertrokken naar Londen: Eng. s.s. „Leeuwarden". BAREND SWEERS, in leven Sergeant-Majoor

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1930 | | pagina 7