KONIJN's
EEN GESLAAGDE OCEAANVLUCHT.
West-Friesland Boter
Adverientiën
GEMENGD NIEUWS.
tégen 8 stemmen verworpen wordt Er
vóór waren de leden Van Dam, Bierste
ker, mevrouw Dekker, Terra, Van Gessel,
Smits, Bok en Woud.
De heer Van der Vaart stelt thans
voor dat B- en W. overwegen of het als
nog mogelijk zal zijn aan het verzoek te
voldoen, en het College verklaart zich be
reid dit voorstel te accepteeren.
De heer Biersteker merkt nog op,
dat hij niet gaarne een drastischen maat
regel zou wenschen waarbij de kermis
zonder meer niet doorgaat, maar toch zou
hij wenschen, dat zij voor goed van de
Kerkgracht verdween.
Weghalen van schoolkachels.
Ter visie is gelegd het antwoord op een
vraag van den heer Van Loo betreffende
te vroeg weghalen van kachels. In de laat
ste jaren wordt aan den betrokken smid
eerst opdracht tot weghalen gegeven na
verkregen toestemming van B. en W.
Doordat bet hoofd van de school aan den
Parallelweg onbekend met deze regeling
was, zijn aldaar de kachels reeds in de
Paaschvacantie weggehaald.
De tent van Kalis te Huisduinen^
Vraag van den heer Terra. De heer
Kalis heeft toegezegd bedoelde tent te
zullen schilderen.
Venten op het strand.
Vraag van den heer Schoeffelenberger.
Op 29 Mei werd door de politie geoon-
stateerd, dat zekere A. Pronk, wonende
Dijkweg no. 7, op het z.g. vrije strand met
koopwaren ventte, zonder in net bezit te
zijn van een vergunning. Ham werd aan
gezegd daarmede op te houden, aan welÈe
waarschuwing hij geen gevolg gaf. Toen
hij later weder liep te venten, is tegen hem
proces-verbaal opgemaakt. Een paar da
gen daarna heeft hij schriftelijk een vent
vergunning aangevraagd en is deze hem
verleend.
Dat aan zekeren Van Straaten een vent
vergunning zou zijn geweigerd, is den
wndl icomim, niet bekend.
Rondvraag.
De rondvraag gaat voor een deel ver
loren wegens het rumoer, dat de vertrek
kende raadsleden maken.
De heer Monhemius vraagt om
meerdere naamplaatjes aan de straathoe
ken.
De heer Van Gessel bespreekt art.
21 pol.ver. betreffende het plaatsen van
zonneschermen. Hiervoor is toestemming
van B. en W. noodig, waardoor een per
soon de plaatsing werd geweigerd, terwijl
een ander het scherm weder moest af
schaffen.
De heer Woud heeft een verkeerspaal
met P voor zijn woning gekregen en zou
die liever ergens anders geplaatst zien.
Al deze zaken zullen onder de oogen
worden gezien. Ook de heer Boogaard
heeft nog een vraag.
Daarna te half twaalf des nachts
sluiting.
DE GRAF ZEPPELIN.
De tocht naar Silezië.
Het luchtschip Graf Zeppelin is Dins
dagmorgen om 8 u. 5 met 40 passagiers
aan boord te Staaken opgestegen voor
den tocht naar Silezië. Een uur na het
vertrek vloog de Zeppelin, van Fürsten-
walde komend, reeds boven Frankrijk
a. d. Oder om in de richting van Guben
te verdwijnen.
Om 10 uur verscheen de Graf Zeppelin
boven de stad Kottbus. Even werd boven
de stad gekruist, daarna werd de tocht in
Zuidelijke richting voortgezet.
Weer thuis.
Het luchtschip Graf Zeppelin is gisteren
van zijn tochten boven Duitschland weer
te Friedriohshafen aangekomen en om
7 u. 6 vlot geland.
De „Southern Cross" bereikt den overkant.
Heden naar New-York.
De »Southern Cross* heeft gisteren den
overkant van den Oceaan bereikt en
vliegt heden door naar New-York.
Hieronder geven wij nog eenige bij
zonderheden over het verloop van dezen
tocht, waaraan o. m. onzen landgenoot
van Dijk deelnam.
De Southern Cross boven
den Oceaan.
Een groet aan het Nedierland-
sche volk.
Bij den luchtvaartdienst van het mini
sterie van waterstaat is gistermiddag om
half twee het volgende telegram van de
Southern Cross binnengekomen
Southern Cross Nr. 16. Airministry
Haag Holland. Ik zend mijn groeten aan
Nederlandsche volk. Alles wel. Kingsford
Smith, van Dijk, Atlantische Oceaan.
Het telegram werd tezamen met andere
berichten, meldende, dat de tocht tot
dusver een gunstig verloop heeft, om
13.23 uur door den rijksberichtendienst
te Schiphol rechtstreeks van het zich
boven den Oceaan bevindende vliegtuig
opgenomen.
Om 11.20 uur was reeds een positie
melding ontvangen, waarbij het vliegtuig
opgaf zich te bevinden op 53 gr. 15
min. N.B. en 16 gr. 57 min. W.L. (500
K.M.) ten Westen van de Westkust van
Ierland en met een gemiddelde snelheid
van 82 mijl per uur te vliegen.
Slecht weer.
Om 16.45 uur is een telegram ontvan
gen van de bemanning van de Southern
Cross, meldende, dat zij zich op een hoogte
van pl.m. 80 M. boven den Atlantiscben
Oceaan bevonden en door regen en slecht
weer vlogen, met zwakken tegenwind.
De snelheid van het vliegtuig bedroeg
160 K.M. per uur.
In den mist
Om half vier Dinsdagmiddag is te
Londen nog een draadloos bericht van
Kingsford Smith ontvangen, waarin de
bestuurder meldde, dat de Southern
Cross in een dichten mist geraakt was
en de atmosferische toestanden in het
algemeen ongunstig waren. De motoren
deden het echter prachtig en de kapitein
was tevreden over zijn voortgang.
In een telegram seinde Kingsford Smith:
Alles gaat best. Ik wou, dat we uit dien
beestachtigen mist konden komen. We
voelen er ons zoo in opgesloten.
Den overkant bereikt
Reuter seinde gisteren uit New-York
(stad):
Een radio-telegram van Kingsford
Smith, verzonden 8 uur 45 min. (vermoe
delijk G.T.), luidde als volgt:
De zeer dichte mist, waarin wij den ge-
heelen nacht hebben gevlogen, en moeilijk
heden met (het kompas hebben ons aam-
zienlijk opgehouden. Ik vrees, dat ik ten
slotte op New-Foundiland zal moeten lan
den of op Nieuw Schotland om benzine te
laden. Maar onze vertraging is enorm ge
weest Later zullen wij mededeelen waar
wij willen landen.
Een later bericht verzonden om 9 uur
30 min. (G.T.), behelsde, dat op dat o ogen
blik de Southern Cross aanstevende op
Harbour Grace op New-Foundland.
Nog nadere bijzonderheden.
Vóórdat New-Foundland werd bereikt
is het vliegtuig in dikken mist geraakt,
waardoor het onmogelijk was zich te orien-
teeren. Boven New-Foundland werd de
mist nog erger. Om half tien deelde Kings
ford Smith in een draadloos telegram
mede, dat hij genoodzaakt was een lan
dingsterrein aan de Oostkust van New-
Foundland te zoeken. De mist heeft den
geheelen nacht geduurd, bovendien heeft
men moeilijkheden met het kompas gehad.
Hierdoor is de tocht zeer vertraagd en de
vlieger drukte er zijn leedwezen over uit
wegens gebrek aan brandstof op New-
Foundland te moeten landen.
Te New-York worden er in allerijl groote
voorbereidingen1 voor de ontvangst der
koene vliegers getroffen. Een commissie
van ontvangst is gevormd, waarin1 o a. de
Britsche gezant, de Ierscne gezant te
Washington, alsmede vertegenwoordigers
van verscheidene ministeries zitting
hebben.
De landing te Harbour Grace.
De landing van de Southern Cross op
het terrein bij Harbour Grace was zeer
moeilijk, aangezien over de stad en het
vliegveld nog een dikke mist jag. Kings
ford Smith kruiste boven de stad en ver
zocht draadloos om een vliegtuig te wil
len zenden dat hem den weg naar het
vliegveld kon wijzen. Het verzoek werd
door het Polytechnisch Instituut te South
Dartanouth in Massachusetts opgevangen
en per telefoon naar Harbour Grace door
gegeven. Intusschen was de mist een wei
nig opgetrokken en Smith zag een gaatje
om het terrein veilig te bereiken, van
welke gelegenheid hij onmiddellijk ge
bruik heeft gemaakt.
Het nut van de draadlooze.
Naar Reuter uit Harbour Grace meldt,
heeft Kingsford Smith verklaard, dat
wanneer er niet zoo'n buitengewoon
goede draadlooze installatie aan boord
was geweest, hij en zijn makkers nooit uit
den mist zouden zijn gekomen.
Een boodschap van Fokker.
Anton Fokker, de ontwerper en bouwer
van de Southern Cross heeft de volgende
boodschap aan Kingsford' Smith gezon
den:
„Uw kranige leiding heeft het 't stoere
vliegtuig mogelijk gemaakt het eerst den
Atlantischen Oceaan in westelijke rich
ting tot aan een Amerikaansch vliegveld
over te steken. Onze hartelijke gelukwen-
schen aan u zelf, Van Dijk, Stannage en
Saul. Zij moeten een wakker aandeel in
den strijd hebben genomen. Dat gij dien
strijd hebt gewonnen is een nieuw bewijs
van uw genie in organisatie en bevelvoe
ring."
De Engelsche minister van luchtvaart
heeft het 'volgende telegram aan Kings
ford Smith gezonden: In naam van den
raad voor de luchtvaart wensoh ik u en
uw kameraden hartelijk geluk met uw
prachtige oceaanvlucht.
Heden naar New York.
Naar de Engelsche draadlooze dienst
meldt, zou de Southern Cross pas heden
morgen naar New York vertrekken.
Men had geschat, dat de voorraad ben
zine voldoende zou zijn voor 38 uur, maar
door den tegenwind was er meer brandstof
verbruikt, dan verwacht was en toen de
vliegers bovendien zoo lang in den mist
moesten vliegen, moest men het plan om
de kust van Maine te bereiken opgeven.
Zooals men weet, had Kingsford Smith
daar in de lucht willen bijvullen en dan
rechtstreeks naar New York door willen
willen gaan.
Buitenland.
HET DRAMA IN DE WESTE
WAGENSTRAAT TE ROTTERDAM.
De Rotterdamsche kleermaker-koopman
H. van der Z. was door de rechtbank te
Rotterdam wegens mishandeling, den
dood ten gevolge hebbende, veroordeeld
tot 3 jaar gevangenisstraf. Hij had terecht
gestaan als verdacht van W.D.Timmer
mans op 18 Dec. 1929 opzettelijk van het
leven te hebben beroofd.
Het Hof vernietigde het vonnis van de
rechtbank. Opnieuw rechtdoende, veroor
deelde het verdachte tot 5 jaar gevange
nisstraf.
DE DOODSLAG OP DEN LINKER
MAASOEVER TE ROTTERDAM.
De havenarbeider A. v. d. B. had veor
de rechtbank te Rotterdam terechtgestaan
waarbij hem ten laste was gelegd A.Buyt
op 29 Dec. 1929 opzettelijk en met voor
bedachten rade van het leven te hebben
beroofd.
De rechtbank veroordeelde hem wegens
doodslag tot 8 jaar gevangenisstraf, door
te brengen in een bijzondere strafge
vangenis, en met aftrek van de voor-
loopige hechtenis.
Het Hof heeft thans dit vonnis be
vestigd.
MISHANDELING.
De Camillestraat te Eindhoven is
Dinsdagavond in rep en roer gebracht
door het optreden van zekeren v. d. W,
Deze man is sedert twee jaar gehuwd
met een weduwe, die drie dochters heeft,
De laatste vier maanden leefde het echt
paar gescheiden, doch v. d. W. had her
maalde malen gepoogd weer bij zijn vrouw
te komen. Toen hij dit Dinsdagavond
weer van zins bleek, nam de vrouw ijlings
de vlucht naar de buren; door haar oudste
dochter liet zij zeggen, dat de moeder
afwezig was, doch de man wilde haar
niet gelooven en drong het huis binnen
Hier ontmoette hij de verloofde van het
meisje, een zekeren H. V., die hem beval
onmiddellijk heen te gaan. De man vol
deed hieraan niet, doch trok een scheer
mes en gaf hiermee den kostganger een
diepe snede in den hals. V. is hevig
bloedend naar het R.-K. ziekenhnis in de
Jan van Lieshoutstraat overgebracht.
Denzelfden avond is v. d. W. door de
politie opgespoord en opgesloten.
TRAMBOTSING.
Een goederentram op een stil-
staanden vrachtauto geloopen.
Dinsdagavond is te Bergen bij Gennep
een extra goederentrein van de Maasbuurt-
spoor te Venlo, bestaande uit zeven wa
gens met 15 ton basalt voor Moofc, bij de
halte Bergen in flinke vaart, tegen ©en
vrachtauto gebotst van den vrachtonder
nemer P. Nuy te Gennep, geladen met
zakken maïs, gelost uit een spoorwagen
aan de halte Bergen, welke auto bij het
uitwijken voor eenige wagens hooi in het
tramspoor was geraakt. De schok was zeer
hevig. De zware trein was niet direct tot
stilstand te brengen em drukte de locomo
tief uit de rails tegen eenige boomen, zoo
dat deze omviel. Een daarachter loopend
personenrijtuig, dat ais conducteurwagen
auto «©schoven. Van vijf wagens basalt
meereed, werd boven op den vernielden
braken de assen. De wagens vielen op of
naast het tramspoor. De materieel® schade
is zeer groot. De auto is totaal vernield.
De machinist was tijdig van de machine
gesprongen, evenals de chauffeur van den
auto. Persoonlijke ongelukken kwamen
niet voor. De weg was gisterenmorgen
nog versperd
SA NA TOR Iü MFONDS VAN DE
ONDEROFFICIERSVEREENIGING
ONS BELANG.
Een lasterlijk bericht?
In het dagblad Het Volk van 17 Juni
heeft het volgende bericht gestaan:
„Naar wij vernemen wordt door het
departement van justitie een onderzoek
ingesteld naar de wijze van beheer der
gelden van het sanatoriumfonds van de
onderofficiersvereeniging Ons Belang. Er
moet namelijk aan het licht zijn gekomen
dat belangrijke bedragen aan het fonds
zjjn onttrokken, welke langs een omweg
zouden hebben geleid tot financieele be
voordeeling van de leiders van die organi
satie.
Het uitblijven van vergunning tot het
houden van een loterij voor het sanato
riumfonds zou met hetzelfde vermoeden
verband houden.
De oontrole over het beheer van dè gel
den berust geheel bij het bestuur."
Het hoofdbestuur van Ons Belang en
het bestuur van de stichting Het Sanato
riumfonds hebben zich nu tot den mi
nister van justitie gewend met het drin
gende verzoek de redactie van Het Volk
en eventueel eveneens den inzender van
bovenvermeld bericht gerechtelijk te doen
vervolgen wegens beleediging, smaad of
laster.
Buitenland.
EEN ONTPLOFFING.
Twaalf vliegtuigen vernield.
Een ontploffing, gevolgd door brand,
heeft verscheiden loodsen en een twaalftal
vliegtuigen op het gemeentelijke vliegveld
te Ghicago vernield.
MOORD.
Medan, 25 Juni. Een Javaansche koelie,
werkzaam op de particuliere landbouw
onderneming Lima Poeloeh (Onderafdee-
ling Batoe Bahra, afdeeling Asahan, gou
vernement Oostkust van Sumatra) eige
nares Compagnie des Caoutchoucs de Pa-
dang, te Parijs, heeft den Russischén as
sistent dier onderneming, Dynine, ver
moord.
EEN HUIS INGESTORT.
Negen dooden, acht gekwetsten.
Te Constantine in Algerië is Dinsdag
een huis in aanbouw ingestort. Hierbij
zijn negen arbeiders om het leven geko
men, terwijl er acht kwetsuren hebben
opgeloopen.
DE ZUIGELINGENSTERFTE TE
LUBECK.
De autoriteiten van Ltlbeck ztfn van
meening, dat de z.g. Calmettecrisis haar
hoogtepunt heeft overschreden. Het aantal
zieke kinderen wordt voortdurend min
der en ook de toestand van jeugdige
patiënten is verbeterd. Sinds meerdere
dagen zijn geen sterfgevallen meer te
betreuren. In het geheel zijn 42 van de
met het serum van dr. Calmette behan
delde kinderen overleden. Het aantal
zieke kinderen is gedaald tot 7174
kinderen bevinden zich buiten gevaar en
64 kinderen kunnen als hersteld worden
beschouwd.
Dr. Kurt Genter, een Berlijnsch dokter,
die de uitvinder is van het anti-phtysin,
heeft zich naar Lübeck begeven en zich
ter beschikking van de autoriteiten ge
steld om de zieke kinderen volgens zijn
eigen methode te behandelen.
ONTROUW PENNINGMEESTER.
Gistermorgen is te Berlijn het proces
begonnen tegen Redlin, den penningmees
ter van den Duitschen Zangersbond die in
de 9 jaar van zijn functie bijna een mil-
lioen heeft verduisterd.
Redlin verklaarde 320.000 Mk. in een
postzegelverzameling gestoken te hebben:
150.000 Mk. in oud-porcelein en drink
glazen, 300.000 Mk. in een maatschappi,
voor gekleurde films belegd te hebben en
100.000 Mk. aan vrienden te hebben ge
leend. Voor zijn gezin was in die 9 jaren
slechts 160.000 Mk. gebruikt. Bekl. heeft
zijn verzameling postzegels die uit 30 al
bums bestaat en zijn andere verzamelin
gen kunstvoorwerpen, na de ontdekking
zflner malversaties, aan den Zangersbond
gecedeerd maar de waarde is nog niet
vastgesteld.
DE BESTE.
Marine-berichten.
Legerberichten.
Burgerlijke Stand van Den Helder
van 24 en 25 Juni 1930.
ONDERTROUWDJ. Rueck en O. E.
J. Kemiia; D. Bethlehem en H. Post; O.
Zaagsma en J. Smit; D. F. Dukers en J.
Goedhart; M. v. Dijk en D. v. Wilsem;
J. Kemna en A. Hendrikse.
BEVALLEN: N. Bethlehem—Dienaar,
d.J. DonkervlietKijzers, z.W.
WoortGlim, d.
OVERLEDEN: J. Bastiaans, 2 jaar;
E. J. M. Kuiper, 18 jaar.
Haven van Nieuwediep.
Heden overleed tot onze
diepe droefheid, onze ge
liefde Man en Vader, de
Heer
Bottelier K. M.,
in den ouderdom van 44
jaar.
Zijn diep bedroefde
Weduwe G. SWEERS—
Kansen,
Kind en verdere familie.
Den Helder, 25 Juni 1930.
De begrafenis zal plaats
hebben Vrijdag 27 Juni,
n.m. 1 uur, vanuit het
Marine-Hospitaal.
Algemeene kennisgeving.
Hiermede geven wij U
kennis, dat na een korte
ongesteldheid plotseling
is overleden ons geliefd
jongste Zoontje en Broer
tje
RE1NDERT KORVER,
in den jeugdigen leeftijd
van ruim 8 jaar.
Den Helder, 25 Juni '80.
Middenstraat 120.
Uit aller naam:
O. DELIJ.
Tengevolge van het benzineverbruik
was het toestel thans in staat, langzamer
hand te gaan klimmen.
Hr. Ms. WITTE DE WITH.
Het reisplan voor de thuisreis uit Curacao
van Hr. Ms. torpedobootjager „Witte de With"
is als volgt vastgesteld:
Vertrek van' Curacao i Juli; verblijf te Tri
nidad van 34 Juli; verblijf te Las Palmas
van 1214 Juli; aankomst te Willemsoord 19
JuM.
OEFENINGSREIS VAN ADELBORSTEN.
De mijnenleggers „Hydra" en „Van Meer
land' zullen van 715 Juli een oefeningsreis
maken met de adelborsten van het Koninklijk
Instituut in het Oostelijk deel van het Engel
sche Kanaal, waarbij Dover en Boulogne zul
len word-en aangedaan.
Luitenant ter zee 2e klasse der Kon. marine
erserve R. Rijkens, wordt 1 Juli geplaatst bij
de onderzeedienstkazerne te Willemsoord, en
luitenant ter zee 2e klasse der marine-reserve
J. D. Jibben aan boord van Hr. Ms. Hydra.
Officier van administratie ie kl. der zee
macht W. Baars, wien vergund is uit Oost-
Indië terug te keeren, zal 23 Juli aan boord
van het m.s. P. C. Hooft van Tandjongi Priok
vertrekken.
De Off. v. Adm. Ie kl. W. H. Heeris wordt
den len Juli a.s. geplaatst aan boord van Hr. Ms.
Wachtschip te W.oord ter vervanging van zijn
ranggenoot J. Nottrot, die dien datum geplaatst
wordt op het vliegkamp de Koolj.
De Off van Adm. Ie kl. J. Oosterhuls wordt
den 25en Juni geplaatst te Amsterdam en toege
voegd aan den Directeur van de Centrale maga
zijnen van militaire kleeding en uitrusting aldaar.
De Off. v. Adm. 2e kl. L. P. van Boven wordt
den len Juli toegevoegd aan den Intendant der
Zeemacht te W.oord.
De Offic. van Adm. 2e kl. J. K. Leljen wordt
den len Juli geplaatst te Den Haag bij de Vle
Afd. A van het Departement van Defensie.
De Luit. t. z. 2e kl. Kon. Mar. Res. R. Rijkens
worden den len Juli a.s. geplaatst bij de O.-zeed.-
kaz. tot het medemaken van een oefening van drie
achtereenvolgende maanden.
De luit. t z. 2e kl. Mar. Res. J. D. Jibben
wordt den len Juli a.s. geplaatst aan boord van
Hr. Ms. Hydra tot het medemaken van een oefe
ning van drie achtereenvolgende maanden.
De Off. M.S.D. 2e kl. F. H. Köhler wordt den
Hen Aug. a.s. ter beschikking gesteld en Is be
stemd den 3en Sept. a.s. per s.s. Patria naar O.I.
te worden uitgezonden.
Officier van den marinestoomvaartdienst 2e kl.
C. Hamilton is aangewezen voor den dienst in
Öost-Indië en zal 15 Juli met het s.s. Prins der
Nederlanden uit Amsterdam die bestemming vol
gen.
BEHOUDENS ZEER BIJZONDERE OM
STANDIGHEDEN is aan ondervolgende per
sonen vergunning verleend naar Nederland
terug te keeren:
Per s.s. Prins der Nederlanden, 28 Mei van
Priok:
Sergt.-torpedomaker G. A. Weerden.
Per s.s. Baloeran, 4 Juni van Priok:
Sergt.-torpedomaker W. J. Zurburg, ld. J. Pool,
sergt.-macht. H. P. P. Heineman, kwartiermeester
J. H. Gisbergen, marinier le klasse H. G. Wie
man.
Per s.s. Chr. Huygens, 11 Juni van Priok:
Matroos 2e kl. I. W. van der Spek, gewezen
marinier 3e klasse J. Alken.
Per s.s. Tjerimai, 18 Juni van Priok:
Majoor-torpedomaker B. Kerkhoven.
Per s.s. Johan van Oldenbarneveldt, 25 Juni van
Priok:
Lult. t. z. 2e klasse M. S. Wijtema, Off. v. d.
M.S.D. 2e kl. W. A. Wachter.
Van onderstaande personen ls de aanwijzing om
naar Nederland terug te keeren ingetrokken:
Per s.s. Insulinde, 21 Mei van Priok:
Matroos le kl. C. F. Jansen.
Per s. s. Prins der Nederlanden, 28 Mei van
Priok:
Sergt.-torpedomaker J. Pool.
Per. s.s. Baloeran, 4 Juni van Priok:
Majoor-torpedomaker B. Kerkhoven.
Ondervolgende onderofficieren en manschappen
van het Korps Mariniers zijn bestemd in Augustus
of September a.s. naar O.I. te worden uitgezon
den:
Sergt. der Mars. J. Peetsold, id J. W. Geurts;
Korp. der Mars. S. H. Bastiaans, idem M. Klink
hamer, id. H. Buitendijk, id. L. Schipper, id. J. M.
v. d. Burg, id. J. v. d. Mast; Mar. le kl. W. Soe-
ters; mar. 2e kl. J. W. v. Enk. id. M. Jansen, id.
G. ten Braak, id. H. Jansen; Mar. 3e kl. J. F. Cou-
mans, id. B. J. van Duijn, id. G. Helswilder, id.
J. J. Niewold, ld. J. v .d. Eist, id. H. Voorbrood,
id. A. Wanders, ld. J. Harmans, id. C. Kollart, id.
J. Wijma. id. J. Budding, id. A. Benink, ld. M.
Korver, id. H. v. Leeuwen, ld. J. D. Smit, id. J.
A. Roos, id. T. v. d. Linden, ld. C. W. Jeltema.
id. R. Lancet, id. H. v. Delden.
Een transport van 3 onderofficieren en 21
minderen der zeemacht, is met het s.s. J. P.
Coen uit Oost-Indië hier te lande teruggekeerd.
Met ontslag uit den Zeedienst:
30 Juni: majoor-torpedomaker C. Ruitenberg.
De reserve le luitenant Mr. J. A. E. Buiskool,
P. C. van Loon en de reserve 2e luitenant S. J.
Frelier van het regiment Kust-artillerie komen in
het tijdvak van 14 t.m. 19 Juli a.s. onder de wape
nen tot volgen van een gecomprimeerden cursus te
Den Helder.
De sergeant Suk van het 2e Regiment Kust-
artillerie wordt met ingang van 26 Juli a.s. werk
zaam gesteld bij den vrljwilllgen landstorm met
standplaats Den Helder.
Aan den dienstplichtige K. Visser van het regi
ment Kust-artillerie is bij beschikking van het D.
v. D. dd. 21 Juni 1930 Vlle Afd. T. uitstel van
opkomst onder de wapenen voor herhalingsoefe
ningen verleend tot een nader te bepalen datum in
1930.
Aan den dienstplichtige L. v. d. Veen van het
regiment kust-artillerie is bij beschikking van het
D. v. D. dd. 19 Juni 1930 Vlle Afd. T. uitstel
van opkomst onder de wapenen verleend voor
den tijd van één jaar.
Aangekomen' van Harlingen en vertrokken
naar Londen: Eng. s.s. „Leeuwarden".
BAREND SWEERS,
in leven Sergeant-Majoor