f ucWvöatT GARAGE„MODERNE progr&mrnè, (UMjlS <ntet waI urn*- TZga# Jicht, Griep, Spierpijn, Hoofd- en Zenuwpijn geen lange golf in den omroepland toege wezen kon worden), toegestaan die 1071 M. voor omroepdoel einden te gebruiken, ech ter onder voorbehoud, dat bet de diensten, waarvoor de 1071 M. officieel te aange wezen, niet stoort. Nu de nieuwe Noorsdh© zender te Oslo ook des avonds proefuitzendinigen houdt op deze golflengte, wordt de Nederland- sohe omroep, die voorloopig des avonds met toestemming van den minister op eigen risico op deize golflengte is blijven werken, uiteraard door dezen veel krach tiger zender gestoord. Aan Noorwegen is telegrafisch gevraagd of het de bedoeling te, de uitzendingen op deze 'golflengte te 'bestendigen. Indden dit het geval is, zal de Nederlanidscbe omroep, die een lange golf (1875 M.) te zijner be schikking heeft, de 1071 M. moeten ver laten en over moeten gaan op de aan Nederland toegewezen korte golf van 298 M., die wel overdag, maar nog niet des avonds voor omroepdoeleinden is gebezigd. Dat bij incidenteel© proefnemingen met de 298 M. des avonds verschillende storin gen optraden, is te verklaren, wijl de door het tot nu toe ongebruikt laten van deze golf in de avonduren andere stations daar op zijn gaan werken. De storende station® worden inmiddels opgespoord en de noodige maatregelen worden genomen om aan het ten onrechte gebruik maken van deze golf door ande ren een einde te maken. De uitzendingen op 298 M. zullen dus binnenkort naar verwacht wordt, storings vrij worden ontvangen, behoudens dat de kwestie van de verbetering in de zend apparatuur nog moet worden opgelost. Het spreekt ovreigens vanzelf, dat de 1071 M. golf, welke aan ons land voor uitzen dingen van zakelijken aard is toegewezen, daarvoor beschikbaar blijft en dat. tegen eventueels storing op dat gebied terstond maatregelen zouden worden genomen. Uit het vorenstaande blijkt, dat Neder land zich strikt wensoht te gedragen naar de op de conferentie te Praag gemaakte afspraken. Het Hdbl. meldt voorts, dat het hoofd bestuur der P.T.T. thans pogingen in het werk stelt om storingen op de 298 M. golf opgeheven te krijgen. Zeer binnenkort zullen verschillende mededeelirigen, vooral op technisch gebied, van die zijd© ver schijnen. üiiSiiiiiu»'"uiiiiiii||iiuur- HET VERONGELUKKEN VAN DE R 101. Overbrenging van die slachtoffers. Dinsdagmiddag kort na twaalf uur zijn de lijkkisten, die da stoffelijke resten der slachtoffers van het ongeluk met de R 101 bevatten, uit het stadhuis naar het station van Beauvais overgebracht, waar vandaan om kwart over één een trein naar Bou- logne te vertrokken. Het was tamelijk goed weer, toen die eerst© kisten op affuiten ge plaatst, weggereden werden. Fransche troepen van de luchtvaart bewezen mili taire eer en gedurende den geheelen tocht klonk dof tromgeroffel. Twee-en-diertig bombardementsvliegtuigen hebben deelge nomen aan de eerbewijzen. Onmiddellijk achter de laatste kist lie pen die drie geredden, Leeoh, Binks en Bell, die uit het ziekenhuis te Beauvais als genezen ontslagen waren en daarachter Lord Tyrrell, die Engelsche ambassadeur te Parijs met Tardieu, Momtague, den En- gelachen onder-secretaris van luchtvaart, met Laurent Eynac, den Fransohen minis ter van luchtvaart, en daarachter tal van officieren, deskundigen, enz. van de Fran sche en Engelsche liuchtvaartdepartemen- ten en een peloton cavalerie tot slot. Aan Tardieu een persoonlijken brief van den Eriifelschen Koning, waarin dank gebracht het station overhandigde Lord Tyrrell aan werd aan de Fransche regeering en het Fransche volk voor de betoonde hulp en het meegevoel' en daarna zette de extra- trein zich in beweging. Om ongeveer bnif vijf te hij te Boulogne aangekomen. Hier werden de kisten met groote piëteit aan boord van de torpedobooten „Tribune" en „Tempest" gebracht, die in de haven ge reed lagen. Tardieu heeft nog bevolen, dat 3 Fransche oorlogsschepen de Engelsche schepen, wier vlaggen halfstok woeien, zouden vergezellen, maar men wist niet j zeker of, met het oog op den geweldigen I storm, die in het Kanaal heersohte, de Fransche schepen bijtijds konden komen. Te 9.33 kwam de „Tempest" te Dover aan. In Frankrijk is Dinsdag een nationale rouwdag gehouden. Eerbewijzen onderweg. Tijdens den. tocht van Beauvais tot Bou logne, waar de lijkkisten aan boord van de ■Britsche destroyers „Tempest" en „Tri bune" worden gebracht, werden overal de omgekomen 'helden der lucht op ontroeren de wijze gehuldigd. Toen de speciale trein Boulogne be reikte, donderden de salvo's, waarna Fran sche en Engelsche volksliederen werden gespeeld. Een reusachtige menigte woonde onder doodsohe stilte het overbrengen naar die destroyers bij, Rouwdienst te Londen. Morgen Vrijde? zal in de St. Paul te Londen een speciale rouwdienst worden gehouden., bijgewoond door den Prins van Wales en vele leden van de Koninklijke1' familie. I DU". Eckener ultgencodlgd voor het onderzoek? Volgens een aanital Betrlüjnisohe bladen heeft dr. Eckener van de Britsche regee ring het verzoek ontvangen als deskundige deel te nemen aan de werkzaamheden der Emgelsch-Fransche commissie, die belast te met het instiehlen van' het onderzoek naar den ondergang van do R 101. Men acht het zoo goed als zeker, dat dr. Eckener deze uitmoodiging zal accepteeren. Dr, ECkener zelf laat het bericht, dat hij zou zijn uitgenoodigd, tegenspreken. Een later bericht meldt,: De Fransch- Britsohe commissie van deskundigen voor het onderzoek is nu geconstitueerd en reeds met haar arbeid begonnen. Er zullen geen. mededeelingen worden gedaan alvorens het onderzoek voltooid1 te. Een merkwaardige redding. De marconist Dteley heeft aan eon ver tegenwoordiger van de News Obronicle het volgende verteld, hoe hij uit het bran dende luchtschip ontsnapte: „Ik lag in mijn kooi te wachten tot ik dienst moest doem Plotseling voelde ik, dat er iets gebeurde en sprong op, maar voor ik een schakelaar kon pakken, werd ik door een verschrikkelijke vlam verrast, die me bijna tegen den grond sloeg. „Alles werd donker. Dan plotseling op nieuw een uitbarsting van vlammen naar het inwendige van het schip. Ik dacht, dat mijn einide gekomen was en rende de gang in teneinde een weg te vinden om te ont komen. Mijn eerste gedachte was ergens doorheen te breken en ik gebruikte mijn tanden en nagels, maar al mijn pogingen waren nutteloos. Ik versaagde echter niet, tot mijn krachten afnamen en de vlammen steeds nader kwamen. Het materiaal rond mij( vatte reeds vlam. Opnieuw deed ik er een aanval op, doch het begaf zich niet. Uitgeput zonk ik op den grond en uitte een kort gebed. Toen ik viel veelde ik, dat er iets onder mij doorboog. Inderdaad stortte ik naar beneden en het scheen als of ik ini een vuurzee viel. Ik stak mijn hand uit en voelde iets nats. Het was gras. „Op handen en knieën kroop ik verder, tot een voorwerp mijn weg versperde. Ik was bijna bedwelmd, toen ik trachtte het voorwerp te verwijderen. Het was een stuk staal dat zoo heet was, dat ik een mijner vingers tot op het been verbrandde. „Éindelijk zag ik twee mannen heen en weer loopen, die riepen: „Daar is er nog een". Het waren Binks en Leech. Ze droe gen m© weg en toen ik eenigszins was bij gekomen, hebben we teizamen naar ande ren gezocht. We ontmoetten nog vijf an dere overlevenden en samen hebben we alles gedaan om er nog meer te vinden. We waren verbrand en uitgeput, toen de gondels neer begonnen te storten, waar door miilioenen vonken in de lucht spoten. Eindelijk zagen we naderende lichten van auto's en motorwielrijders, die hulp kwa men hieden." Een der helpers vertelde nog, dat hij een man uit de cabine in de vlammen zag vallen; maar hulp kon daar niet worden geboden, LUCHTVERKEER OP DE VLIEG VELDEN GEDURENDE SEPTEMBER. Schiphol, de luchthaven van' Amster dam, werd gedurende September aange daan door 644 verkeersvliegtuigen der ge regelde luchitliijnieni, 418 vliegtuigen van leger en marine en 17 extra vliegtuigen. Er werden 15 proefvluchten met vliegtui gen van de K.LjM. en andere Luchtvaart maatschappijen. uitgevoerd. Tevens had den er 25 vluchten plaats met vliegtuigen van de N.O. Nederlandische vliegtuigen- fabriek Fokker en 66 vluchten met Pan- dervliegbuigen van d© Nationale Lucht vaartschoolHet aanital pleiziervliegers bedroeg 374 en het aantal bezoekers 5021. Waalhaven, de luchthaven van Rotter dam, werd gedurende die maand aangedaan door 229 verkeersvliegtuigen, 138 vlieg tuigen van leger en marine, 59 vliegtuigen van de Nationale Luchtvaartschool en ver schillende particulieren. Bovendien wer den op Waalhaven 34 proef-, rond- en oefenvluchten uitgevoerd door verkeers vliegtuigen der K.L.M., 5 door andere maatschappijen, 261 door vliegtuigen der Nationale Luchtvaartschool en 16 door op Waalhaven gastatio nmieerde militaire vliegtuigen. Het aantal pleiziervliegers bedroeg 50 én het aantal bezoekers 4631. DE VLIEGTOCHT VAN MEVROUW BRUCË NAAR HET VERRE OOSTEN. De vermiste vliegster terecht. Uit Bassorah wordt 'gemeld, dat me vrouw Bruce, diie Zondagochtend uit Taak was vertrokken ter voortzetting van haar vliegtocht in haar eentje naar het Verre Oosten, op den berg Mubaraik op onge veer 35 mijl van Jask ongedeerd is aan getroffen. li Firma W.G. MANSHANDEN LUXE VERHUUR 15 CEIMT PER K.M TEL, 533. LA&N 38-40 Visscherij. Een vraag, die velen hier bezighoudt, is: welke beteekenis zal Den Helder krij gen als de afsluitdijk der Zuiderzee is tot stand gekomen. Men kan zich in allerlei beschouwingen verdiepen en men kan allerlei mogelijk heden gaan opsommen, doch eenig pers pectief heeft men niet. Het is alles nog, vaag en misschien is het daarom heter te zwijgen. Maar het is al net als met zoovele an dere dingen, het '1'aat ons niet los en daarom is zwijgen over een brandende kwestie al een heel moeilijk ding. Waaraan we wel eenig houvast hebben, iis de kwestie der visscherij. Bet ligt haast voor de hand, dat de visschersvl'oot hier een stevige uitbrei ding zal ondergaan, omdat er van de thans bestaande Zuiderzeevissohers,. die gedeeltelijk ook hun bedrijf uitoefenen op de Noordzee, een groot deel hun be drijf zullen overleggen naar hier. In het afgesloten gedeelte der Zuider zee imiag een groot meer blijven bestaan, waar voor verschillende vischers nog wel een boterham zal zijn te verdienen, miaar het (groote aantal, dat thans van de Zui- derzeeivisscherjj loeft, zal dan geen be staan meer hebben. De trekvisschen: baring en ansjovis, die het jaarsaldo voor de visschers kon den aanbrengen, hebben geen gelegen heid meer bet afgesloten water te bevol ken. Bot, de viscb die ook flink bijidraiagt tot bet saldo en niet te vergeten de gar nalen, zullen in veel minder mate ge tracht worden en zullen ten slotte uit bet gebied' verdwenen Zijn. De Zuiderzeesteunwet is, afgaande op betgeen nu en dan tot uiting komt, niet er op gebaseerd, na afsluiting alle vis schers een zorgeloos bestaan te verschaf fen. De velen, die bun bedrijf liefhebben en die op andere wijize geen mogelijk heid zien door 'het leven te komen, zul len bun geboorteplekje, boewei noode, ten slotte vaarwel zeggen. En, gewenisebt of niet, den Helder is dan de aangewezen plaats voor vestiging. Hier nog ruimte voor woningbouw, hier nog ruimte voor ligplaats der schui ten. Want een Ligplaats in de Binnen haven kan door de motorkracht der schui ten geen bezwaar meer zijn. Hier dicht bij de gronden1 voor de Noordzeevisscherij. Hier vlak bij de win- tervisacherij van sardien en garnalen. Haast zouden we schrijven: hier vlak bij de haring- en ansjovisvissaherij. Maar die twee soorten van visschen kunnen nog niet worden genoemd, omdat niet is te voorspellen of de intocht der visschen op dezelfde wijze Zal plaats hebben' .als vroeger. Mocht dat wel het geval zijn, dan zeer zeker wordt den Helder de groote aan- voermarkt en het verkeer van viscih- vraohtauto's in dat vischseizoen, vanuit alle vroegere visöhcentra rond de Zuider zee zal enorm zijn. Juist de vrachtauto heeft dat mogelijk gemaakt; dlat bewees dit voorjaar wel, toen van weg en weer de auto's aanreden om de haring naar de roofcerijen in die plaatsen te vervoeren. Wat dat voor den Helder kan beteeke- nen, als inderdaad haring en ansjovis de Waddenzee komt bevoken, is van een niet te overziene beangrijkheidL En wie zal zeggen welk perspectief zich nog opent als voor het snedvervoer van b.v. naar Duitschland gebruik kan worden gemaakt van viegtuigen. In een paar jaar tijd kan misschien de teohni- sche vooruitgang in het vliegwezen wel zoodanig zijn, dat de auto op bet tweede plan is gebracht, zooals de spoorweg nu reeds vaak door de auto op het tweed© plan wordt gebracht. Niet alleen die snelheid van het vervoer is dan een factor, doch de versche visch heeft absoluut niet te lijden van het hob belend en schuddend wegvervoer per auto en spoortrein. En ieder weet, dat bet niet geleden hebben der vervoerde visch van enorm belang is om goede prijzen daarvoor te miaken. Het lijkt momenteel fantastisch en toch is het misschien minder fantastisch dan toen ©enigen tijd terug de mogelijkheid werd geopperd om met Amerika, met Indië, met Argentinië enz. telefoonge sprekken1 te voeren. En die fantasie is werkelijkheid geworden. Waarom zou met het vliegtuig derge lijke mogelijkheid als genoemd niet ver kregen kunnen worden? Exploitatiekos ten worden dan misschien geringer dan over hetzelfde traject per spoor. Duidelijke bewijzen zijn er dat ge streefd Wordt met grootere vaartuigen de vischvangst 'te beoefenen en de nieuw bouw richt zich op het motorkottermodel en diat zal bet vischvaartuig der toekomst worden. Nu doet zich de eigenaardigheid voor, dat deze groote vaartuigen bij voorkeur hun visch markten te Umuiden. Be weerd wordt, dat uien dat doet omdat daar boogere prijzen worden betaald. Niochthans staat daar tegenover lande- rer meening, dat dat niet bet geval is en dat het zeer zeker niet zoo zou zijn als meer geregeld kon worden gerekend op visdhaanvoer hier, zoodat een vaster ba sis in den vischhandel ten opzichte van de bediening der klanten bon worden verkregen. Het is moeilijk, om dat met zekerheid te bepalen. Alleen zou dat mogelijk zijn zoo twe© kotters zioh daartoe beschikbaar stelden en de een te IJtnuidén ging markten, en de ander hier en dan de prijzen, soort- gewijis verdien vergeleken. Een vooropgezette meening Is moediijk te weerleggen en als hot er eenmaal in geheid is, is het haast ondoenlijk die meeniing te wijzigen. Voor den Helder zou het van belang zijn als men met eien paar kotters tot een soort compromis zou kunnen geraken. Men is wel eens wars van overheids bemoeiing, maar vaak kan die nuttig en soms onmisbaar zijn. In dit geval' zou diie bemoeiing nuttig werk kunnen doen. Die overheidsbemoeiing is ook noodig en zelfs urgent ten opzichte van het pufvraaigstufc. We weten, dat vlsohmeei een noodza kelijk voeidiingsartikel is geworden voor tal Van bedrijven op het gebied der eier- producti'e. Deze pufindustrie stop te zetten zou du® een débftclc in vele bedrijven ver oorzaken. Toch voelt zoowel reeder als visschcr en waarschijnlijk ook de leiders der puf industrie wel, dat er iets moet worden gedaan om de visscherij te beschermen en toch de visokmeelbereiding gaand© te houden. De zaak is schijnbaar nog volop ha onderzoek, doch tot ©enigen dwingenden maatregel is men nog niet gekomen. Zou het niet zóó kunnen worden ge- re,ged, dat zekere gebieden in zee, voor een bepaalden tijd, totaal voor alle via- Visscherij worden afgesloten en, zoolang dat niet internationaal is geregeld, dan voorloopig op eigen territoriaal gebied? Politievaartu'igen 'zouden moeten zor gen, dat het terrein inderdaad niet be- vischt werd. Men kreeg dan den toestand, dat te dier plaatse de bodem niet omgewoeld werd, zoodat ook de schelpdieren ongestoord zioh konden ontwikkelen, waardoor vele visohsoorten in staat waren zich van voedsel te voorzien. We meenen, dat het resultaat overwel digend zou zijn. Was diat gedurende een paar jaar on- bevischt gebleven, dan zou er vermoede lijk een fiinke vischstand zijn gekomen, die ongehinderd aan de voortplanting had bunnen deelnemen. Vandaaruit was er veel jong leven uitgezwommen en werden de kansen op betere vischvangsten beter. Dan gaf men dat gebied prijs en nam een ander terrein onder bewaking. Dit denbfceeld, in zijn primitieven vorm, zal eigenaardige bezwaren in zich dra gen. Maar menschen der wetenschap en uit de praktijk zullen daaraan wellicht den vorm bunnen geven, die voor het doel noodzakelijk is. We meenen te weten», dat Japan ons in dit opzicht reeds ver vooruit is en zekere gebieden voor bepaalden tijd voor de vischvangst uitschakelt. Steeds igrooter wordt de vraag naar visohproduot voor beestenvoedering. Visch, in gedroogden toestand, wordt voor dat doel een gewild artikel. Garnalen worden gedroogd en dienen voor dierlijk voedsel. Klein soort visch bomt daarvoor ook reeds in aanmerking Garnalen komen hier vaak ln gew&b digö kwanta' voor en) de vischmeelindu- strie zal zeer zeker daarvan gebruik Tïï&fcen Op Texel heeft imien reeds zoo'n dip- gerij en naar wij, vernamen, werkt dl© met succea Ook hier zal dus langzamerhand diie industrie wel vasten voet krijgen. Dergelijke industrie zou permanent waarschijnlijk mogelijk zijta zoo men van overheidswege zorgde voor een soort reservaat in d© Waddenzee, waar pok de garnalen zich ongestoord zouden bun nen ophouden, met het gevolg dat die geheel© Waddenzee daarvan ten slotte de profijten trok. In het wilde weg blijven: visschen zou ook wel tot ongewenschte gevolgen kun nen leiden. De stelselmatige ontwikkeling van otofc het visohmeetbedrijf stelt belangrijke eischen aan het natuurijike schepping», vermogen der zee. Diat miag niet worden verstoord en daarom is het noodzakelijk dat regelend wordt opgetreden, omdat_ men weet, dat roofbouw leidt tot uitpuffing. En wat bezwaar kan er tegen een re- gelend optreden' worden ingebracht? Die tijd van ieder voor zich moet ook hiervoor plaats maken: ieder voor aüen en aden voor ieder. De Beeldspraak. „Braim: „Flets Jij, tegenwoordig meer?" de Frans: Neen, de fiets hangt keel uit. Er spookt me nu een autoow door het hoofd." TOOAL-t»blel*«x3 bJJ alle apotK «n ftoS. A HOMO ©u. K.Voor lagere kuren In klinlekreroakklng tB.7B voordeellaer In 't gebruik) HOLLAJNDSCHE HELDEN. Op Curatao daar werd men overvallen. Heel Nederland was hierdoor geblameerd. Drie dooden, vijf gewonden met z'n allen. Men heeft daarna de les nu wel geleerd. De Gouverneur kwam spoedig hier naar Holland. En kap'teln Borren, Li kent hem, dik en rond. Kwam ook naar huls, om even te vernemen Hoe men zijn heldendaden vond, op Neérlandjch grond. Op plichtsverzaking ja, daar staat drie jaren. Het zou ook kunnen, dat hl] wel vijf jaren kreeg, 't Is niet te veel, als ik daar denk, aan acht soldaten, Waarvan de een na d'ander ln elkander zeeg. Drie dooden, vijf gewonden zijn daar te betreuren. Ter rechtzaal bracht men hulde, aan hun mooi gedrag. Ik ril ervan, want ln de krant, daar stond een plaatje. Waarop Ik Borren zag, met gullen lach. Vijf volle jaren had men kunnen e schen. Maar niets daarvan, geen vier, geen twee, geen één. Vijf dagen, ach dat vond men al voldoende. Want er was sprake van verzachting, naar het scheen. Wel gaf men voor: hij had zich kunnen weren. Ook volgens mij terwille van zijn eer. Nu zal hij straks, wanneer hl] heeft gezeten Wel les gaan nemen, in de eereleer. Drie dooden, ach, zij keer en nimmer weder. En vijf gewonden, straks misschien hersteld. Zl) hielden stand, zooals het ook behoort te vrtai Voor hen was eer het hoogste, en zij werden hek Maar 'k vraag mij af, wie trok aan 't langste einde. De Helden, Gouverneur of wel de Kapitein? Het spreekt vanzelf, dat ik zeg, de beide laatsten. Omdat zij levend en gezond ln Holland zijn. Jan Mens. VRIJDAG io OCTOBER. Hilversum, 1071 M. Tot 6 uur: 298 M. 8.00 VARA. GrammofoonpL 10.00 Morgenwijding (VPRO). 10.15 VARA. Voordraf hl. 10.30 VARA. Ziekemiiurtje. 11.3012.00 VARA. Graimmofoonpl. 12.012.00 AVRO. Concert. Omroeporkest. 2.05<2.30 AVRO. Uitz. voor scholen. 2.30—3.00 AVRO. Gramttnofoonpl. 3.00—4.00 AVRO. Concert. AVRO-Kwintet 4.00 V'ARA. Kookles. 4.45 VARA. Kinderverhalen. 5.415 VARA. Concert. VARA-Orkest. 6.50 VARA. Actueel allerlei door het NW. 7.05 VARA. Concertorgelbespeling. 7.15 VARA. Literair halfuurtje. 8.00 VPRO. Concert. Slavisch-Hongaarsche avond. II. Beekhuis (piano), Han® Gruys (alt), J. H. ne Groot (voordracht). Spre kers: Mr. R. Houwink en Ds. F. W. J. v. d. Kieboom. 11.0012.000 VARA. 'Gramimoloonpl. Huizen, 187S M. Uitsl. KRO-uitzeniding. 8.009.15 Grammiofoonpl. 11.30—12.00 Godsdienstig halfuurtje. 12.151.45 Concert door het KRO-Kwintet. I.45.2.00 Gramimooonpl. 2.002.30 Lezing over 'de verzorging van huis dieren door Dr. v. d. Bergh. 2.303.30 Grammofoon, 3.306.30 Concert door het satan-orkest o.l.v. M. v. 't Woud. Werken van. L. Ganne. 6.307.15 Concert Ln Heerlen. Zang en mu- ziekvereenigingen der Oranje-Nassau .mijnen 7.15'7-45 Leziinig over de bestrijding der mis dadigheid, door Mr. Win'dhausen. Daarna ver volg concert. 8.00'ii.oo Concert door 't KRO-orkest o.l.v. Joh. Gerritsen. II.0012.00 Grammofoon'. ZATERDAG n OCTOBER. Hilversum, 1071 M. Tot 1 uur: 298 M. Uitsl. VARA-uitzending, 8.00 Concert0rgelbespeling, 9.00 Grammofoonpl. 10.00 Morgenwijding. 10.15 Voordracht. 10.30 Ziekenuurtje. 11.30 GrammofoonJpl 12.00 Concert. VARA-Septet. I.45 Kinderliedjes. 2.45 Paexïagogisch concert door de Holl. Ki- tnermuziekvereett. a.Lv. P. Tiggers. 4.15 Duitsche les. 4.45 Lezing over „Ons huis". 5.30 Lezing door G. J. Zwertbnoefc over Arbeiders Radio-Internationale". 6.05 Kinderuuitje. 7.00 Uurtje voor de visschers op zee (Voor dracht, zang en toespraak). 8.00 Concert dbor het VARA-Orkest. 8.45 Lezing over den student en de Maat schappij. 9.15 Vocaal en instrumentaal concert. VARA- orkest, E. de Haas (sopraan), J. v. d. Meu- len (baritoni). 9.45 Persber. 10.30 Bij de Pomp. 10.45 Vervolg concert. II.15 Grammofoonpl. 12.00 Sluiting. Huizen, 1875 M. Uitsl. KRO-uitzeniding. 8.00—19.15 Morgenconcert. 11.3012.00 Godsdienstig halfuurtje. 12.15—1.45 Concert door 't KRO-sextet. I.452.30 Grammofoon. 2.303.00 Vragenhalfuur voor de jeugd. 3.004.15 Kindleruurtje. 5.006.00 Grammofoon. 6.006.15 Sport praat je. 6.156.35 Journalistiek overzicht. 6.35 Grammofoon. 6.4,5 Spaansche les. 7.i5Lezing over .rechtvaardigheid/ door f Weve. 8.00—11.00 Populair concert door 't *5? orkest o.l.v. M. v. 't Woud. L. v. d. H declamator. 9.30 Persber. II.0012.00 GrOmmofoon.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1930 | | pagina 2