Hei Wiegekind Bevatte Koude AMSTERDAM - BANDOENS met ils „ADELAAR". luchtvaart. f. nypels BINNENLAND. GEMENGD NIEUWS. Mijnhardt's Poeders afstamt van de familie Tudor en wel In rechte lijn van koning Edward L Deze afstamming is weliswaar onwettig, omdat er geen wettige nakomelingen der Tudors in de mannelijke lijn zijn, maar de man is van meening, dat de nakomelingen der Tudors de eigenlijke rechthebbenden zijn op den troon van Engeland. MEEVALLERS VOOR DE ENGELSOHE SCHATKIST. Bijna 1 mlllioen aan successie rechten! De Britsdhe sdhatkisit heeft in de 1'aat- ste dagen twee meevallers gehad; door het overlijden vani een bankdirecteur Francis le Mairchant, die 1.056.000 na liet, ontvangt zoji ongeveer 470.000 efl door den dood van Sir Joseph Hiood krijgt zjji 400.000 aan successierechten. DE WERKLOOSHEID IN ITALIË. Volgens de officieel© cijfers bedroeg het aantal werkloozen in Italië in de afgeloo- pen maand 721.976, tegen 642.168 in De cember. Deze stijging moet vooral een ge volg zijn van de toenemende werkloosheid onder de land- en seizoenarbeiders, voor wie er op het oogehblik geen werk meer is. Natuurlijk hebben deze cijfers slechts betrekking op de officieel ingeschreven werkloozen. Inderdaad is de werkloosheid waarschijnlijk veel grooter. DE OUD-GEDIENDEN IN DE VEREEN. STATEN. De minister van de schatkist, Mellon, heeft een brief gericht tot de betrokken commissies uit het Congres, om verzet aan te- teekenen tegen het plan om den bonus voor de Amerikaansche oud-strij ders in den wereldoorlog te verhoogen. Om tot die verhooging over te kunnen gaan zou het volgens minister Mellon noodig zijn om in de eerstkomende an derhalfjaar 1000.000.000 ui), leening te vinden. OOST-INDIE. HET DEPARTEMENT, DAT NOG ZUINIGHEID LEEREN MOET. Overschrijding van uitgaven. Opschroevtng van levens standaard. De Begrootingsoommissie zal er goed werk mee doen, als zij eens extra aan dacht aan het financieel beleid bij bet de partement van oorlog besteedt. Aanwij zingen kan zij ojn. vinden in het korte lings verschenen .verslag der Volksraads- oommissie voor bestudeering van het verslag der Algemeene Rekenkamer. Met pijnlijke verbazing heeft deze oommissie kennis genomen van de tal- looze overschrijdingen der uitgaven, meestal met niet onbelangrijke bedragen, bij het departement van oorlog. Zij heeft den indruk gekregen, dat met oijfers, met tienduizenden en honderdduizenden is gegoocheld on,dat groote bedragen uit het eene postje naar het andere zijn over geheveld. De ter zake verstrekte toe lichtingen, waarmede wellicht kon wor den volstaan toen de rekening in dikke bundels, ongepubliceerd, in de archieven verdween, komen haar ten eenen male on voldoende voor, nu de voorloopige uit komsten worden gepubliceerd en onder de controle van den Volksraad en het publiek worden gebracht. Na eenige zeer aangename dagen in Medan zette ik de reis via Pakan Baroe naar Palembang voort. Dit was één van de meest onaangename trajecten, urenlang over volkomen onafgebroken en onbe woonde oerwouden, terwijl ik bovendien tot Pakan Baroe zeer lage wolken en zware tropische regens trof, zoodat ik menigmaal blij was mist-vlieg-instrumen- ten te hebben. Pakan Baroe is een klein plaatsje met een midden in het oerwoud uitgekapt cir kelvormig vliegterrein. Het is een eigen aardige gedachte dat deze eenzame plek wellicht eenmaal een belangrijk knoop punt op de luchtroute Europa-Singapore- Aiistralië zal zijn. Zelfs hier waren nog vele Europeanen naar het veld gekomen om van hunne belangstelling blijk te geven en na benzine en olie te hebben bij geladen zette ik, versterkt door een heer lijke kop koffie, de reis naar Palembang voort, dat na een interessante tooht, waar bij voortdurend voor allerlei regen- en on weersbuien moest worden „uitgeweken" zonder verdere moeite werd bereikt. Na een prettlgen dag in Palembang vertrok ik den morgen van 27 November voor het aanvaarden van het laatste tra ject van de reis naar Batavia. Het oude zeemansgezegde: „Wie het land zag blau AMOK OP HET TERREIN VAN DE BATAAF8CHE TE PALEMBANG. sdhe Petrol eum-Maatschapplj1, genaamd Lie TTin, werd mataglap en stak een In- landsdhen agent en vier Ohineezen dood. Drie Ohineezen en een Javaan werden niet 'gevaarlijk gewond. De dader werd gevat, terwijl hij; poogde zich van kant te maken. verleent, de trekking plaats vinden van loterij afd. Friesland. Thans zijn bepaald de trekkingen v de loterijen Overijlsei en Lintburg en we op 19 en 23 Maart eJk. Iedere 'loterij (heeft als hoofdprijs een prachtig heeronlhuis, ©en Essex-auto duizend waardevolle prijzen. Ook de trekMngsdata van oe laatste drie loterijen zullen spoedig bekend gemaakt worden. DE RIJKSMIDDELEN. Opbrengst 1.600.006 minder. Tm de eerste maand van het nieuwe jaar zijn de Rijksmiddelen 1 6/10 millioen beneden 1/12 van de raming gebleven. De Grondbelasting en de Personeel© belas ting zijn bij dit cijfer uitgeschakeld. Voor die beide belastingen, welke voortaan grootendeels aan de gemeenten ten goede zullen komen, is 1/12 van de raming met 56 •millioen overschreden. De oorzaak hiervan is, dat geraamd is wat in het dienstjaar 1931 het Rijk ten goede' zal komen, terwijl de opbrengst in de eerste maand nagenoeg uitsluitend betalingen bevat over vorige dienstjaren. RIJKSVOORSCHOTTEN VOOR WONINGBOUW. Afhankelijk van den koers 3 pet obligaties Nat Schuld. Het dagelijksch bestuur van den Na- tionalen Woningraad beeft zich tot de ministers van Arbeid, H. en N. en van Financiën gewend met bet verzoek de rente voor nieuw te verleenen Rijksvoor- sohotten ingevolge de Woningwet evenals vóór den oorlog weer afhankelijk te stel len van den koers der 3 pet. obligaties Nationale Schuld DE ZUIDERZEE. Een telegram aan den minister van waterstaat van Volendanuner visschers. In een door ruim 400 visschers en be langhebbenden bezochte vergadering te Volendam heeft men Zaterdagmiddag on der groot enthousiasme adhaesie betuigd aan de actie van het landelijk comité tot behoud van de Zuiderzee. Met algemeene stemmen1 heeft men be- sloten tot toezending van' het navolgen de telegram aan den minister van water staat. De Volendammer visschers en houders van nevenbedrijven, in vergadering bij een, dringen er bij. uwe excellentie met klem op aan, dat een onpartijdig onder zoek worde ingesteld naar de noodlottige gevolgen van de algeheel© afsluiting van de Zuiderzee, alvorens over de inpoldering zal zijn beslist". TREKKING VAN „DE JOODSCHE INVALIDE". AFDEELLNG AMSTERDAM. Gisteravond vond in de stampvolle groote Concertzaal van „Artis" te Amster dam de eerste trekking plaats van „De Joodsohe Invalide" en wel van de afdee- ling Amsttrdam. Ondanks het gure winterweer was de belaugsteMïng zeer groot. Notaris E. Hermans leidde wederom deze trekking Reeds 20 niimitom na het begin d'er trekking, welke volgons de be palingen van de nieuwe wet plaats, vond, kwam de hoofdprijs,-het huis aan de Am- stelkaide 68, uit de bus. No. 8932 was de gelukkige. Nadlat 500 prijzen uitgeloot vjjaren werd er gepauzeerd. Na de pauze viel de tweede prijs, de Essex-auto, op No. 2361. Trekking Joodsohe Invalide", afdeeling Friesland. Op 16 Maart a.s. zal te Leeuwarden, ten overstaan van Notaris N. Ottema, die hier voor zijn geheel belangelooze medewerking Alneta d.d. De postvluehten naar en van Indië. Het elfde vliegtuig te Karachi. Het elfde postvliegtuig, de P.H.-A.F.K., is Zaterdag om 6 u. 7 uit Djesk vertrofc- nen en om 13 u. 20 te Karachi geland. Te Allahabadl Het 11de postviegtuig is Zondag 11.5 uit Karatsji vertrokken, om 9.45 te Jodh- poer geland, daar om 10 uur opgestegen en om 14.15 te Allahabad aangekomen, Te Akyab. Het 11e postvliegtuig is Maandag te 5 u. 42 uit Allahabad vertrokken en na een tusschenlanding te Oalcutta om 14 u. 35 te Akyab geland. Het retourvllegtulg te Belgrado. Het Ode retourvliegtuig is om 5 u. 15 uit Mersamatruh vertrokken. Om 9 u. 65 is het te Athene aangekomen, om 1 u. 20 vandaar vertrokken en om 6 u. 20 te Bel grado gearriveerd. Terug op Schiphol. Het 0de postvliegtuig op de terugreis is Zondag uit Belgrado vertrokken en te Bremen geland. Maandagochtend 9 uur is het daar opgestegen en om 11.8 op Schiphol aangekomen. De bemanning be stond uit de vliegers Wiersma en Par- mentier en den werktuigkundige Kotto. Een passagiersvliegtuig in Indië vermist. Aneta meldt d.d. Zaterdag uit Batavia: Het toestel van de K. N. I. L. M. van den dienst Batavia-~Medan vèrtrok normaal uit Palembang, doch arriveerde niet te Pakan Baroe, terwijl na passeering van de hoofdplaats Djambi, hetwelk op groote hoogte geschiedde, geen bericht meer werd ontvangen. Piloot van het vliegtuig is de heer Sohott, mecanicien Veen. Het toestel vervoerd drie passagiers, nl. de hoeren Middelkoop, burgemeester van Pe- kaiongan, Hovestad, hoofdopzichter van gouVernementsbedrijven, Lettinga, die te Medan op de mailboot zou stappen. Het vllegtulfe terecht Nood landing hl] Polawangeen schade. Een later bericht meldt: Bij de KX.M. is bericht binnengeko men, dat bemanning en passagiers van het vliegtuig van de K. N. I. L. M., onge deerd te Pakanbaroe zijn aangekomen. Uit een Aneta-telegram blijkt nader, dat het vliegtuig een noodlanding heeft moe ten maken bij Pelawan aan de Kampar- rivier. Het werd zoo goed als onbescha digd aangetroffen. Behalve passagiers en bemanning zijn ook de mail en de goede ren in veiligheid. Nader meldt Baui!1 Pakan Baroe wordt gemeld, dat landing moest doenop een F in Langgan, op 40 den lean Baroe, hiertoe g landingsgestel zeer hevigen regenval op vlotten worden geladen en naar Baroe gesleept, waar het zal worden L r6UiteMedan wordt Xd. gisteren^geeeind: Het hulptoestel der K. N. I. L. M. brach vanochtend alhier de opvarenden aan. DE VLIEGPOST VOOR DE „SIBAJAK" PER POSTVLIEGTUIG NAAR NEDERLAND. Aneta meldt uit Bandoeng: Het hoofdbestuur van den P.T.T. deelt mede, dat de post, welke Zaterdag met het K.N.I.L.M.-vliegtuig uit Batavia naar Medan werd vervoerd en tengevolge van de noodlanding eerst te laat voor de mali per „Sibajak" is aangekomen, zonder verdere kosten per eerst vertrekkend IndiëHolland-toestel der K.L.M. naar Amsterdam wordt geëxpedieerd. DE LUCHTSCHIPVERBINDING OVER DEN OCEAAN. De Luftsohiffbau Zeppelin G.m.b.H. te Friedrichshafen onderzoekt op het oogen- blik op hoeveel vrachtzendingen ze zou kunnen rekenen 'bij een geregeiden dienst naar New York, berekend op een dienst van voorloopig 1 luchtschip per week. Voor vrachtgoed zou een tarief van 15 mark per küo worden berekend. Een gewicht van 2000 kilo zou niet mo gen worden overschreden. De Zeppelin G.m.b.H. heeft zich in haar onderhande lingen reeds in verbinding gesteld met geïnteresseerde kringen van het bedrijfs leven. Ingezonden tnedWAwlliiB, gfg fYuvMVT Bel dl ortlkelio bt| F* Apotb. «o DrogUtm. AMERIKAANSCHE MARINE- VLIEGTUIGEN. Op de geamendeerde ontwerp-marine- begrooting is een post van 220.000 ge plaatst voor proefnemingen met vliegtui gen van groote snelheid. In het Huis van Afgevaardigden was meegedeeld, dat zooals de zaken zich thans ontwikkelen, Engeland binnen twee jaar in het bezit zou zijn van vliegtuigen, die vijftig Eng. mijl per uur sneller waren dan de Amerikaansche. Binnenland. DE ONBEWAAKTE OVERWEGEN. Toen Zaterdagmorgen de vrachtauto van P. v. d. E den onbewaakten over weg bij de verbandwattenfabriek te Ernst passeerde, kwam hij in aanraking met den motor-trein ApeldoornZwolle. De vrachtauto werd van voren vernield. Per soonlijke ongelukken zijn er niet bij ge- bourd. VEELBELOVENDE JEUGD. Te Lent bij Nijmegen boden enkele jongens electrische lampjes langs de hui- MAKELAARS- EN ASSURANTIE-KANTOOR „VRAAG EN AANBOD" Plantsoenstraat 3 wen in het verschiet, bereikt daarom de haven niet" speelde mij dien morgen door het hoofd en deed mij inplaats van de di recte route, die voor een deel over zee en verder over uitgestrekte moerassen en oerwouden voert, mijn weg kiezen langs den spoorlijn naar Telok-Betong, een be slissing, die ik alle reden had om niet te berouwen, toen ik om 7.30 bemerkte, dat mijn rechtermagneet niet meer function- neerde. Vermoedelijk had ik met den lin kermagneet alleen Batavia nog wel kun nen bereiken, maar het denkbeeld om wel licht de reis op onkel K.M. van Batavia in een sawah te beëindigen, lokte mij niet aan en mijn vaste principe om geen enkel onnoodig risico te nemen, deed mij dan ook besluiten om op het vliegterrein te Tandjong Barang bij Telok-Betong, dat evenwel niet meer wordt onderhouden en met alang-alang van 1 M. hoog begroeid Is, te landen, hetgeen om 9.85 zonder verdere incidenten geschiedde. Weldra stroomde de bevolking toe en werd door den resident en den controleur alle mogelijke hulp verleend en toege zegd. Eén honderdtal gestraften werd aan het werk gezet om in het hooge gras een startbaan te kappen en te branden en tele grammen naar Batavia verzonden met het verzoek een nieuw stroomverdeelerdeksel voor de magneet te zenden. Dank zij de sportieve hulp van de Ne- derlandsch-Indische Vliegclub, gesteund door eenige particulieren kon reeds des middags haar vliegtuigje, do „Kriel" be stuurd door luitenant Groenewegen, naar Telok-Betong vertrekken. Inplaats van dat Roerend en Onroerend goed. - Assurantiën. Hypotheken. zen der ingezetenen te koop aan ver be neden den prijs. Bij ondterzoek bleek dat de knapen deze lompen uit de straatlan taarns hadden gestolen. Autobus door trein gegrepen. Drie dooden, vele zwaar- en lichtgewonden. Zaterdagmiddag te circa half 2 Is op den bewaakten overweg te Blerlk (bjj Venlo) bij. wachtpost 66 een1 ernstig auto ongeluk gebeurd. Een autobus van de garase Knuppers te Vray, bestuurd door SLnK A. Wletetot uit Venray, kwam van Venlo met 14 inzitende markt- bezoekers, die naar hun woonplaatsen tem gkeerden. Do &uto reed op den ge- asfalteerden hreeden rijweg, waaraan de spoorlijn naar Nijmegen paral el loopt op 50 tot 30 meter afstand. Bdj wachtpost 6o moest de auto den overweg passeeren in da richting Horst. Op dit punt loopt ook de weg rechtdoor naar Gruhbenvorst, da andere naar Horst. De overweg behoort tot de „bewaakte" en werd bediend door de wachteres vrouw Ebben, doch deze kwam te laat om de boomen neer te laten, Ofschoon de chauffeur de trein had moe- ten zien, reed bij door, met het gevolg dat de trein midden in de bus reed. Dg stag was ontzettend De auto werd met de inzittenden 150 meter voor de machine voortgeduwd en verpletterd. Een enorm geschreeuw was op verren afstand hooren. Op staanden voet werden gedooi F Winnens te Venray, P. Moorees te Horst, J. Swinkels te Venray. Zwaar ge wond weden in het gasthuis opgenomen G. Peters te Venray, met een schedel breuk, L. Kleven te Horst, twee beenen gebroken, aan hoofd en borst zwaar ge- wond. Ernstig gewond zijn G. van Leuken te Venray, H. Vollen berg te Vray, H. Joosten, wethouder van Grubbenvorst Licht gewond werden vrouw W. Kraus— Hulkens, en de vrouw van den g<*dooden J. Swinkels en haar zoom De chauffeur A. Wiererink heeft een ernstige hoofd wonde en kon nog niet gehoord worden. Allen zün naar het ziekenhuis te Venlo vervoerd- De wachteres, wier man ploegbaas is en op de lijn werkzaam was, heeft 14 kin deren en was druk met haar huishouden bezig, zoodat ziji vermoedelijk de klok- signalen langs de lijn, die volgens getui gen inderdaad geklonken hebben, niet heeft gehoord. Zij kwam naar bultetx toen de trein de bus greep. Zij is botaal van streek en in een zenuwcrisis in haar wachtpost gebracht De zwaargewonde G. Peters zal het vermoedelijk niet doorstaan. Het treinverkeer had ruim een uur ver traging. Nader meldt mem Behalve de bovengenoemden werden gewond Peters Jr. uit Horst, mej. Petera, echtgenoot© van den zwaargewonden G. Peters, en de heer Van Dijk. Over een afstand van ongeveer 100 M. werden de brokstukken van de bus ver- spreid' gevonden, de kap van de bus lag aau de andere zijde van den spoorweg, verslagenheid in den omtrek is groot Door de marechaussee wordt een uit voerig onderzoek ingesteld. Veiligheidsmaatregelen der spoorwegen. „De Oourant" schrijft: Het laat zich aanzien dat de overweg- wachteres, mej. Ebben, de eenige «hui dige in dit drama is. Haar man was ook wel in dienst der Nederlandsche Spoor wegen en wel als ploegbaas, doch op haar rustte de volle verantwoordelijkheid ten aanzien van het bedienen van den over weg. Haar taak was zeer eenvoudig: <>P het sein van dé dubbeltonige klok, die onderdeel af te werpen, zooals ik had ver wacht, landde de „Kriel" op het zeer ver waarloosde veld. Het defect was toen spoedig verholpen en den volgenden mor gen vertrokken „Kriel" on „Adelaar" te zamen van het gastvrije Telok-Betong naar Tjiliütan, het fraaie vliegveld van Batavia, waar de „Adelaar", na nog een rondje boven Tandjong-Priok en de stad te hebben gemaakt, om 10.26 landde. Na ongeveer l1/» uur werd de reis voortgezet naar Bandoeng, ditmaal niet alleen verge zeld van de trouwe „Kriel", want boven dien toonde de militaire luchtviiartafdee- ling op dit laatste traject haar vriendelij ke belangstelling In de reis door de sport vliegtuigjes te laten escorteeren door 7 legervliegtuigen, een na de vele lange on eenzame trajecten voor inij bijzondere sen satie. Om 12.47 werd Andir, het vliegveld van Bandoeng bereikt en met de landing, die ik met een zonderling gemengd gevoel van spijt en voldoening volbracht, behoor de de reis, die zoo lang in voorbereiding en uitvoering was, alweer tot de herinno- ring. Do reis van de „Adelaar" Is niet in een recordtijd volbracht, hetgeen trouwens ook niet in. de bedoeling lag en waarnaar ik ook geenszins heb gestreefd. Vele undere amateurs hebben voor mij dergelijke ul'- standen sneller en onder wellicht moeilij ker omstandigheden afgelegd, maar het is mij een groot© voldoening de eerste te Ajn geweest om zulks te doen met een toestel van Nederlandsch fabrikaat en nog meer om te constateren, dat het Pauder- tje, ondanks de zeer uiteenloopende weers gesteldheden, waaraan het was blootge steld en die varieerden van felle koude tot tropische hitte, zand, stof, vochtige warm te en niet minder dan 12 maal overnachtte zonder hangar, in volkomen donzelfden toestand op Andir arriveerde als. waarin het Amsterdam verliet, zonder ook maar ergens te zijn getrokken en zonder het kleinste rimpeltje in het doek. Daarnaast, dank ik het volbrengen van den tooht aan de uitmuntend© motor die zooals bij de revisie op Andir bleek, even eens bij aankomst nog in een uitsteken den staat verkeerde. Vele vragen zijn mij gesteld over de navigatie en hoe het mogelijk was dat ik 'L|in,lu,ier 'J6n verdwaald', iets waarover men Hm-U TV zeerf? frijnt te hebben verwon derd. De navigatie In de lucht elseht vóór h tendlmir wTOue,',)0 01ia'Kebrok(,n op- ettendheid. Wordt een kenbaar punt go- «S ?n 18 llet Hoodzakeiyk om ter- waïfult d^T611 Hu,t (lil Kvscliioddo. waaruit duu in verband met het tijdstip voorbli', (Tf' VOriR kün,)aiu' Punt word \,p eöuvoudlge wijze kan uilen berekend welke snelheid men over don grond heeft ontwikkeld. Hieruit Kan weer worden berekend op welk tijd stip een volgend landmerk moet worden aangevlogen. Komt zulk oen landmerk op de berekende tijd in het zlolvt, dan weet men dat alles in orde is; gebeurt zulks niet dan moet men zich, desnoods door niuir liet vorige kenbare punt terug te keeren, eerst zekerheid versohaffon. waar men zich dan wel bevindt, alvorens ven der te gaan, Br zou over dit, wellicht he' meest Interessante deel van mijn reis n°# heel wat te vertellen, zijn doch dit ligt nM in het bestek van deze beknopte beschrv" ving en ik wil dan ook volstaan met opmerking, dat ik zonder het tot in a0 kleinste details uitgewerkte kaartennuite- riaal, hetwelk mij door de vliegtechnisch0 dienst der K.L.M. werd geleverd, zeker mijn bestemming niet zou hebben bereikt) en dat het uitsluitend daaraan te danken is, dat ik op de geheele route ook bij ()U| gunstig weer, niet een enkel vliegveld niet heb kunnen vinden. Tenslotte nog een woord van hulde aan de uitmuntende organisatie van de Shell) die mij' op de geheele route van benzine voorzag on mij daarnaast op de meest uit eenloopende wijze van dienst was. Dat het momenteel mogelijk Is, om de lucht route, die Europa met liet Oosten v0'- bindt, regelmatig te gebruiken, is W»er voor m\ niet gering deel te danken aan de groote voortvarendheid waarmede <j0 Nhell haar organisatie langs die rom» heeft ingericht on geperfectioneerd. Do reis was een groote en heerlijke e varing en liet was, zeker voor de eer®L maal een niet geringe bekoring om vlucht alleen te runkon, maar als ik 11 .eens in de gelegenheid mocht k,|"i voor het maken van een dergelijke t°o» dun zou Ik er toch de voorkeur uan g0V' mn zulks te doen In gezelschap van 0 goeden kameraad, - - HINDE. Bij gevatte Koude, en bi) pijnen van velerlei aard, zullen een van de hieronder genoemde U spoedig helpen: Mijnhardt's Verkoudheids- posders, Grieppoeders. Hoofdpijn poeders, Kiespijnpoeders. Hoestpoeders. Maagpoeders. Rheumatiekpoeders. Op poeders en doos staat de naam Mij nhardt. Let bij het koopen hierop 1 Prijs per poeder 8 ct. en per doos 45 ct. Verkrijgbaar bij Uw drogist. Palembang. Een koelie van de Bataaf- t 1 1 1 1 1 1 1 1 gisteren uit I 1 1 11 Moeders, geneest de 8«m«*te I dealen met Purol en houdt het deeienm hu(dje a|t|jd droQg Purolpoeder OEN HELDER Tel. 300 - Giro 150783 Beëed'gd Makelaar en Taxateur: Diploma: Ned. Bond van Makelaars. Goedgekeurd bij Kon. Besl. 2Z-7-27. Aan- en Verkoop van Huizen, Zaken, Landerijen. Plaatst gelden van particulieren onder Hypothecair verband. Arrangeert Publieke Verkoopingen Huurcontracten Administratie Agentschap „De Nederlanden van 1845". VERZEKERING OP ELK GEBIED.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1931 | | pagina 2