SS ESÏÏS i h"' mmmD
«nar*
Zomerdienst 15 Mei 1931 Nederlandsche Spoorwegen
Radiografisch Weerbericht
P «n ifersoonlijke brief aan dr. Bru-
S® JU bezorgd Bij diens afwezigheid
mn« 5nn secretaresse den brief. Zij
opende zy „„Rjeking, dat de inhoud
TEXEL.
Visscherijberichten.
Burgerlijke Stand van Den Helder
Ha/en van Nieuwediep.
Stoom vaartberichten.
Laatste berichten.
0-51 g
ERNSTIGE FABRIEKSPAND
BIJ BERGEN.
Een half miliioen kronen schade.
Men meldt Stockholni^
In de fabneksg jjor90y in de nabij-
Sardine Factorie 'brand gewoed,
ïfid,v"ül!SSSk1?»Ste'»»n%onlKe
die de bllbfa geheel verwoestte. De
kronen.
EEN „BOM" VOOR DR. BRÜNING.
■Donderdagavond werd op de rjjkskan-
uitTen ,bom" bestond, zooals den laat-
sten tijd in brieven aan andere politici
otnnrfi De brief werd ter beschik-
j&glsteld 'van de politieke politie en
van sehietdeskundigen, die constateerden,
dat de inhoud van de bom ongevaarlijk
was De bom bestond n.1. uit luciferskop
pen en onbrandbaar zwavelkies.
STORM IN DE KOREAANSCHE
WATEREN.
Meer dan honderd visschers-
booten vergaan.
Slecht weer heeft gisterennacht de
Zuidwestkust van Korea geteisterd. Meer
dan honderd vischersbooten zijn in den
storm vergaan. Het aantal visschers, dat
is omgekomen, wordt op 125 of meer ge
schat.
BRAND AAN BOORD VAN EEN
MOTORVRACHTSCHIP.
Volgens te New York ingekomen draad-
looze berichten is aan boord van den
kustvaarder Nordhval brand uitgebroken.
De uit 42 koppen bestaande bemanning,
benevens 1 passagier, die zich aan boord
bevond, is in reddingbooten gegaan en-
heeft het schip verlaten. Het s.s. Chero-
kee van de Clyde-line is als eerste op de
plaats des onlieils aangekomen en neemt
de ronddrijvende bemanning aan boord.
Andere kustvaartuigen en torpedojagers
zijn onderweg.
De Nordhval was een Deensch motor
schip van 4473 ton bruto en 2737 ton netto,
gebouwd in 1924.
EEN INGESTORT GEBOUW.
Vijf dooden.
Bij bouwwerkzaamheden aan de uni
versiteit te Berkeley, in Californië, stortte
de derde verdieping in. Er zijn vijf doo
den en 18 zwaargekwetsten.
SPOORWEGONGELUK BIJ
"MARSEILLE.
Dooden en gekwetsten.
Bij Marseille is Donderdagochtend
vroeg een ernstig spoorwegongeluk ge
beurd. Een locomotief, die uit een tun
nel reed, is in botsing gekomen met een
arbeiderstrein. Verscheidene wagens van
dezen trein zijn ontspoord. Twee arbei
ders zijn gedood en elf gekwetst.
„Zullen er ontslagen vallen bij het poli
tiecorps in Chicago?" vroe" de Engelsche
interviewer verder.
„Een politieman, die verdacht wordt en
waartegen ik bewijzen in handen krijg,
wordt onherroepelijk ontslagen", was het
antwoord.
„Verwacht u moeilijkheden met Al Ca-
pone?"
Weer lachte burgemeester Cermak.
„Waarachtig «niet. Capone is pas veroor
deeld en ik heb sterk den indruk dat hij
de komende vier jaar wel weg zal blijven".
In antwoord op een vraag omtrent de
toekomst van Chicago verklaarde Cermak:
„De naam van Chicago is voor verschei
dene jaren bedorven, maar ik hoop, dat
m;jn overwinning beteekent, dat Chicago
opnieuw op waardige wijze zijn plaats zal
innemen als een van de grootste steden
der wereld en de tweede stad van Amerika.
STIERENKEURING.
Vrijdag werd op het Marktplein te Den
Burg een stierenkeuring gehouden, uit
gaande van het Ned. Rundvee Stamboek.
De jury bestond uit de heeren E. Kos
ter Dz. van Berkhout en Jac. Kaan Kz. te
Wieringerwaard.
Aangeboden werd alleen ter monstering
de 3-jarige stier „Cor 20", toebehoorende
aan de Stierenvereeniging „Ons Belang"
te Den Hoorn.
Daar deze stier reeds was ingeschreven
in het stamboek, kon de jury hierover
slechts haar goedkeuring betuigen. Inge
schreven werd de 2-jarige stier „Co-bus
Notus", toebehoorende aan den heer J.
Witte, Bloemwijk.
Verder werden aangeboden acht één
jarige stieren, n.1. „Constantün E. 26",
eigenaar P. C. Hin, Spang; „Frans 11",
eig. Witte, Bloemwijk; „Frans", eig. de
heeren Goeman en Du Porto; „Robert",
eig. Witte, Bloemwijk; „Pieter", eig. Jac.
Keijser, Ongeren; „Adriaan", eig. D. Roe
per, Akenbuurt; „Pukkies Max", eig. Jac.
Boersen, Zevenhuizen; „Janus", eig. A. P.
Dalmeijer, Oudeschild.
Geen dezer stieren voldeed echter reeds
aan alle gestelde eischen, zoodat ze nog
niet konden worden ingeschreven.
Naar men ons mededeelt, zijn Vrijdag
twee register melkkoeien, toebehoorende
aan den heer Jac. Boersen te Zevenbui
zen, ingeschreven in het Ned. Rundvee
Stamboek. Het aantal stamboekkoeien, dat
op Texel ingeschreven is in dit stamboek,
is zeer gering.
DE A.S. GEMEENTERAADS
VERKIEZING.
De afd. „Texel" van oe S.F.A.P. heeft
dezer dagen definitief de candidateulijst
voor de a.s. Gemeenteraadsverkiezing vast
gesteld; ze luidt als volgt:
1. J. Henkes, 2. T. Dogger, 3. J. Bruin,
4. A. Backer, 5. N. Bruin—Hemelrijk, 6.
Joh. Hemelrijk, 7. P. Standaart.
UITSLAG AANBESTEDING.
DE ELECTRISCHE STOEL.
Te Scottsboro (Alabama) zijn vijf negers
van zestien tot negentien jaar, die twee
meisjes aangerand hadden, die, verkleed
als zwerfsters, heimelijk met 'n goederen-
tre:n meereisden, tot den electrischen stoel
veroordeeld. Nog drie negers, die bij het
geval betrokken waren, zijn eveneens tot
deze straf veroordeeld en de jury heeft
nog in beraad gehouden of een negende,
een jongen van veertien jaar, dezelfde
straf moet onderraan.
DE ZUIGELINGENSTERFTE TE
LÜBECK.
De 76ste zuigeling overleden.
Te Lübeek is Donderdag de 76ste met
het preparaat van dr. Calmette behandel
de zuigeling, overleden. Verscheidene kin
deren bevinden zich nog in levensgevaar.
Deze tragedie duurt thans bijna een jaar.
Op 14 Mei 1930 weerden namelijk de eer
ste sterfgevallen bekend.
GROOTE BRAND TE ATRECHT.
Een miliioen francs schade.
Woensdagnacht is in het hoofddepot te
Atrecht van den P. T. T.-dienst van het
departement Pas de Calais een geweldige
brand uitgebroken, waardoor de beide
groote gebouwen van het depot geheel
werden vernield.
Aangezien het depot zich dicht bij het
station bevindt, dacht men aanvankelijk,
dat een goederenwagen in brand was ge
raakt. Spoedig bleek echter dat de beide
groote gebouwen van het depot in brand
stonden. Toen de brandweer arriveerde
kon zij niet meer voorkomen dat de vlam
men naar de belendende gebouwen over
sloegen. De vlammen sloegen 2030 meter
hoog, en een vonkenregen bedreigde alle
gebouwen in den omtrek. Honderden sol
daten moesten hulp_ verleenen, uitsluitend
om te beletten dat In den omtrek gebou
wen in brand vlogen. Pas Donderdagoch
tend tegen vijf uur was men den brand
meester. De beide gebouwen zijn geheel
uitgebrand. De materieele schade be-
ui aagt meer dan een miliioen francs. De
oorzaak van den brand is onbekend.
EEN TELEFONISCH ONDERHOUD
MET CERMAK, DEN NIEUWEN
BURGEMEESTER VAN CHICAGO.
Een redacteur van cle „Daily Mail" had
"Vrf'1 aB?eloopen nacht een telefonisch
eihoud met Anton Cermak, den nieuw
gekozen burgemeester van Chicago. De
redacteur vertelde Cermak, dat hij wel
fat Chica?° in Europa den
u-nrui ?-or bnndieten geregeerd te
m en lui vroeg hem, of hij voorne-
te maken8 tracbten hier een einde aan
C erinak lachte door de telefoon en zeide,
ftrachten (lit te doen.
minif v261 u' "cr ztin in Chicago ten
nunste net zooveel fatsoenlijke politie-be-
SÏÏS bf> jullie op Scotland Yard,
vu noodlK ll€bben- is «en man,
O.10 hun leiding geeft en hen steunt bü
het doen ven hun plicht." y
Namens het bestuur van T.E.S.O.
werd hier dezer dagen door den heer J.
v. d. Pijl aanbesteed de ombouw van de
hofstede „Panorama op de Hoogte, tot
een Jeugdherberg. Voor de aanbesteding,
die in perceelen werd gehouden, waren
een groot aantal inschrijvingsbiljetten in
gekomen.
Timmerwerk: 7 inschrijvingen, de hoog
ste 5763, laagste inschrijver de heer W.
Bruin te De Waal voor 3975.
Metselwerk: 5 inschrijvingen, laagste
inschrijver de heer J. Voigt te De Waal
voor 2990.
Schilderwerk: hoogste inschrijving
1090, laagste de heer J. Dekker voor
628.
Electr. werk: hoogste inschrijving
149, laagste de heer R. Daalder Lz. te
De Koog voor 135.
Lood- en zinkwerk: hoogste inschrij
ving 799.50, laagste de 'heer P. Oele
voor 620.
Ledikanten: hoogste inschrijving
1274.80, laagste de heer Jb. Drijver te
Oosterend voor 880.
Het werk is aan de laagste inschrij
vers gegund, in totaal voor 9228; alles
moet binnen 8 weken gereed zijn. Aan
vankelijk was door op één na alle in
schrijvers bedongen, dat de oplevering
vier weken moest worden uitgesteld, dit
werd echter later ingetrokken.
Burgerlijke Stand van Texel
van 7 tot en met 10 April 1931.
GEBOREN: Flora, d. v. P. Kriek en M.
Kluit; Bernarda Janny, d. v. G. Dros en
A. "BakkftT
ONDERTROUWD: R. Eelman en K.
Vogelzang.
POLITIE.
Gevonden: 1 rijwielplaatje, 1 porte-
monnaie.
O l d e s c h ld.
Deze week werden van liier verzonden:
24 koeien, 18 kalveren en 15 varkens.
Van de week is het tweede zinkstuk bij
de R.K. kerk naar beneden gegaan. Het
aantal werklieden neemt steeds toe. Men
is druk bezig met liet leggen der spoor
rails langs den weg naar de zuivelfabriek
om het zand dat van Hoogeberg a i ge
graven wordt naar de dijken te ver
voeren.
Den Burg.
DE FILM „VAN BOL TOT BLOEM".
Bij den snel toenemenden omvang van
het bloembollenbedrijf in onze gemeente,
mochten de besturen van de Algem. Ver.
v. BI. cultuur en het H.B.G, die het initia
tief tot den filmavond hadden genomen,
een groote opkomst verwachten; t aantal
aanwezigen was dan ook Donderdag j.1.
in hötel „Texel", waar de film „Van Bol
tot Bloem" werd gegeven, zeer bevredi
gend.
De bijeenkomst werd geopend door den
Voorzitter van 't H.B.G., den heer Schu-
maker, die mededeelde, dat de film, die
hedenavond zou worden vertoond, was
vervaardigd voor het Centr. Bloembollen
Comité; het is een reclame-film voor de
Hollandsche bloembollencultuur, die be
stemd is om voornamelijk in het buiten
land te worden vertoond. Het Centr.
Bloemb. Comité is, vervolgde spr., het
comité dat uit al de verschillende kwee-
kersvereenigingen is gevormd om de be
langen van de bollencultuur in het buiten
land te behartigen. Aan de samenstelling
van deze rolprent is zeer veel zorg be
steed. Wij waren nu nog in de gelegen
heid om deze film hier te krijgen en wij
hebben gretig van de gelegenheid ge
bruik gemaakt, al wisten wij, dat voor
verschillende kweekers door de drukte in
het wolveebedrijf in April, het bijwonen
van een vergadering zeer moeilijk is. Uw
groote opkomst heeft echter bewezen, dat
de film uw aller belangstelling heeft. Wij
veronderstellen, dat er nog wel zeer wei
nig aanwezigen met „Van Bol tot Bloem"
hebben kennis gemaakt, daar de film
nieuw is.
Hierna werd de zaal in duisternis ge
zet en voerde de rolprent? ons in'een Hol
landsche sneeuwjacht, een schitterende
opname, waarbij met zorg de schoonste
plekjes van het Hollandsche landschap
in wintertooi waren gekozen; vooral mooi
was in dit gedeelte van de film de op
name van de bloeiende hyacinthen op
qlazen voor een venster, terwijl het buiten
volop winter was en de sneeuw straten
en schepen met een witte vacht bedekte.
Daarna werd een opname gegeven van
de bloemenpracht op een tentoonstelling
in Januari; waarheen de film ons voerde
langs pleinen en straten, die met sneeuw
waren bedekt. Vervolgens kwamen de
opnamen in de natuur op het doek, tel
kens afgewisseld met de groei der ver
schillende bollen in versneld tempo, zoo-
als men dat alleen op een film kan zien.
Eerst kregen we den crocus, die zijn
bloem reeds in bosch en veld vertoonde,
terwijl hier en daar de sneeuw nog niet
niet geheel was verdwenen. Jammer, dat
de filmkunst nog niet zoo ver gaat, dat
men langs fotografischen weg ook de
kleuren op een rolprent kan vastleggen.
Daarna kwamen de narcissen aan de
beurt, eerst de poëticus of ster-narcis,
waarbij men duidelijk de gekleurde har
ten op 't doek kon waarnemen, daarna
de meest bekende trompet-narcissen; ook
waren opnamen gemaakt van den groei
der planten op de velden in een tijdsver
loop van enkele weken. Vervolgens kwa
men de tulpenvelden op het doek en daar
na de hyacinthen. Hierbij werd een vol
ledig overzicht gegeven van de behande
ling dezer planten op de akkers. Na de
hyacinthen kwamen de irissen en ten
slotte de lelies en gladiolen.
Vooral werd door de film een duidelijk
beeld gegeven van de behandeling der
bollen na den bloeitijd: het afsnijden en
aftrekken van de bloemen voordat de
bloem geheel is uitgebloeid: daarna het
bespuiten van de planten in den zomer;
het rooien der bollen: het snijden van den
hyacinth-bol om de nieuwe bollen te doen
vormen, enz. Ook geeft de opname een
beeld van het weder poten der bollen in
het late najaar; de bewerking van den
grond en de zorgvuldige dekking voor het
bevriezen in den winter.
Na de pauze komt de export op het
doek, eerst het inladen der bollen in de
„Statendam", daarna de bloemenpracht
die de Hollandsche bollen vertoonen in
het vroege voorjaar in de parken van
Londen, Berlijn, Kopenhagen en andere
groote steden. Ook de straatverkoop der
bolgewassen in verschillende groote ste
den, is op de rolprent vastgelegd. Kortom,
de film geeft een volledig beeld van alles
wat met de bollencultuur in ons land
samenhangt.
De bijeenkomst werd weder gesloten
door den heer Schumaker, die" dank
bracht aan de firma Mol, de vervaardiger
der film, voor het vertoonen van deze
keurige opname op Texel. Verder sprak
de Voorzitter den wensch uit, dat vele
kweekers alhier van de film het een en
ander mochten hebben geleerd, dat hun
in hun bedrijf van nut kan zijn.
PREDIKBEURTEN.
i
Ned. Herv. Gem.
Den B u rig, v.m. 10 u., Ds. Visser
Oosterend, v.m. 10 uur,
Ds. H. Groenenberg
Waal, ge$n dienst
Den Hocfrn, 's av. 7.30 uur,
Ds. Visser
De C o c k s d o r p, 's av. 7 uur,
Ds. Plug
Oudeschild, v.m. 10 u., Ds. Plug
Doopsgez. Gem.
Waal, v.m. kwart voor 10 uur,
Ds. A. Vis
Gerei. Kerk.
Oosterend, v.m. 10 en n.m. 3 u,
Leesdieust
Geref. Kerk (H.V.).
Oosterend,
v.m. 10 u. en n.m. 3 uur,
de heer K. v.d. Berg, van Amsterdam
9 osterend.
NIEUWBOUW.
Naast de garage van de Gebr. Dros te
Oosterend is van den heer Boersen bouw
terrein aangekocht, waarop een drietal
woningen zal worden gebouwd.
9 April.
Aangebracht door korders:
8o tongen
49 kisten schol
Door gamalenvisschers:
1098 kg. gekookte garnalen p. kg.
Door haringvisschers:
p. st. 0.55
p. k. 5.25—3.00
,0.20—0.17
10 April.
Aangebracht door korders:
45 kisten schol P- k. 4-9° 2'5
Door gamalenvisschers:
3761 kg. gekookte garnalen p. kg. „0.22 0.17
Door haringvisschers:
1754 tal haring P- tal 1.00—0.39
Poseidon, 10 Apn! Dungeness gep.
Pluto, 10 April te Aai hui;
Theseus, 9 April v. S:tqiu.
Ulyssei, 9 Apm v «n*.
Venus, 9 Ap'd v. Ma.ra.
Ko«. Holl. Lloyil.
van 9 en 10 April 1931.
ONDERTROUWD: J. F. Jansen en M.
Kiekebos.
GETROUWD: J. Laan en A. G. Hoebe.
L. Heijblok en I. H. E. Stamm. M. Blok
ker en P. Bakker. R. Kramer en O. J.
Keijzer.
BEVALLEN: L. Faber—Lugtenburg,
z. E. Snel—Clowting, z. J. de Boer—de
Ruiter, z. Th. F. Mathlener—de Kok, d.
A. M. M. van OmmerenMoll, d.
OVERLEDEN: G. J. Walboom, 74 j.
9 April 1931.
Aangekomen van Londen en vertrokken naar
Harlingen het Eng. s.s. „Backcock".
Naar waarnemingen verricht in den
morgen van 11 April.
Medegedeeld door het Kon. Nederlandsch
Meteriologisch Instituut te de Bilt.
Hoogste stand 769.5 te Calais en Vlis-
singeu.
Laagste stand 736.0 te Scydisfjord.
Verwachting:
Meest matige Z. tot W. wind, zwaar
bewolkt of betrokken, aanvankelijk wei
nig of geen regen, later iets koeler.
(Vervolg van pag. 3 van het 4e blad.)
Stoomvaart Mii. Nederland
Johan van Oldenbarnevelt, 10 April te Batavia
Tanimbar, u., 8 April v. Singapore.
Jan Pietersz. Coen, 10 April te Genua.
Tarakan, t., 10 April te Suez.
Kon. Ned. Stoomboot Maatschappij.
Achilles, 9 April te Barcelona.
Bodegraven u., 9 April v. Valparaiso.
Ceres, pass. 9 April Eastbourne.
Clio, 9 April v. Cephalonia.
Colombia, 9 April te Hamburg.
Doros, 9 April v. Messina.
Iris, pass. 10 April Holtenau.
Juno, 10 April te Hamburg.
Nereus, 8 April v. Danzig.
Perseus, 10 April te R'dam.
Aurora, 1 oApril v. R'dam.
Berenice, pass. 10 April Ouessant.
Crijnssen, 10 April v. A'dam.
Hermes, 11 April te A'dam.
Orion, 10 April te Fiume.
Orpheus ,10 April van A'dam.
isenuana, r* r q
Montferbnd. u-, 9 *ertl - r-s-
Holl.nd—Afrtk« l";a.
Aldabi, t., 10 April t» O.mia.
Vjas Q April ID*nzu8
Heemskerck, t 5 Aorvf v. Tsntrt.
Springfontein, 10 Apr'1 A tOab-l.
Waalkerk, t., 7 Nert
Wissekerk, 9 April :e O
Holl®nd—A»»o»*fcs I in.
Damsterdijk, 10 April t. L'.od.n.
Drechtdijk. 8 April CVi.to.ari.
Edam, 10 April v. Antwrpar..
Lochgoil, 9 April (f S. Yr.nCl'CO.
Statendam. 10 Apnl v. dam.
Veendam, 8 April v. Nev-Wk.
HoilanaO.-Az'H I yn.
Gemma, 10 April v. R'dsm.
Oldekerk, 10 April te K .hm.
Holland—Auntrilit' Lijm
Almkerk, t., 10 April te An'wcrpen.
JavaBengalen Lijs.
Alwaki, 9 April te Singapore.
JavaChina—Japan Lijn.
Tjibadak, 8 April v. Batavia.
Tjileboet, 8 April te Hongkong.
Tjinegara, 9 April v. Shanghai.
Java—New-York Lijn.
Kota Baroe, 10 April te Sabang.
Myrmidon, pass. 8 April Perim.
Palembang, 8 April te Pliiladclphia.
Polyphemus, 7 April v. Hampton Rds.
Simaloer, :o April v. Oran.
SilverJava Pacific Lijn.
Silveray, 9 April v. Cheribon.
Silverccdar, 8 April te S. Fra.ncisco.
Silvermaple, 8 Apri! te Honolulu.
Tabian, 9 April te Singapore.
Rotterdamsche IJoyd.
Baloeran, t„ 9 April v. Port Said.
Djantbi, 10 April te Hamburg.
Dcmpo, u., 10 April v. Colombo.
Kota Pinang, t., 9 April v. Bels wan.
Sibajak, u., 10 April te Marseille.
Sitoebondo, t., 9 April te Liverpool.
Kedoe, t., pass. 8 April Finisterre.
Tjerimai, t., 10 April v. Singapore.
RotterdamZuid-Amerika Lijn.
Algorab, 10 April te R'dam.
Aludra, 10 April v. R'dam.
Alwaki, 9 April te Singapore.
Stoomvaartmaatschappij Oceaan.
Agapenor, 9 April te Singapore.
Autolycus, 9 April v. P. Swettenham.
Glaucus, pass. 9 April Gibraltar.
Machaon, pass. 10 April Gibraltar.
Medon, 9 April v. Pt. Said.
Neleus, 9 April te Liverpool.
1
ONDERSCHEIDINGEN VAN DE
BELGISCHE REGEERING.
Behalve de elders genoemde officieren,
behoorende tot het commandement Den
Helder, en deel uitgemaakt hebbende van
het eskader naar België, hebben de on
derstaande officieren, eveneens behoord
hebbende tot dit eskader, onderscheidin
gen van de Belgische regeering ont
vangen:
Kapt.-luit. ter zee P. Eikenboom is be
noemd tot commandeur in de Orde van
Leopold II. Off. Mar.-St.v.dienst G. deu
Hertog tot Officier in deze Orde, luit. ter
zee le kl. E. J. BoTgesius tot Officier in
de Kroonorde, Officier v. Gezondheid F,
J. A. Baden tot Officier in de Orde van
Leopold II, luit. ter zee le kl. D. C. M.
Hetterschij eveneens, en Officier v. Ad
ministratie L. A. van Houte tot Ridder in
de Kroonorde.
DEN HELDER-
ALKMAAR
Haarl,
V.
Alkmr.
A.
ALKMAAR-AMSTERDAM
A/dam
V.
Uitgeest
A. V.
A/dam
A.
ALKMAAR- HAARLEM
A/dam
V.
Uitgeest
A. V.
Haarl.
A.
5.28
5.43
5.45
6.11
5.28
5.37
5.50
5.37
6.02
6.17
6.23
6.51
6.02
6.47
7.02
7.04
7.28
6.47
7.05
7.17
7.23
7.51
7.05
7.09
7.2 lx
7.23
7.51
7.09
6.31
7.40
=3
7.47
8.02
8.04
8.28
7.47
7.57
door
8.32S=a
7.57
7.25
8.20
X
8.07
8.20
8.23
8.51
8.07
7.38
8.21
=3
8.27
door
8.58
8.27
8.37
door n. Haarlem
8.37
8.47
9.02
9.04
9.28
8.47
9.47
10.02
10.04
10.28
9.47
9.39
10.42
10.47
11.02
11.04
11.28
10.47
11.13
11.25
naar Haarlem
11.13
10.58
11.42
11.47
12.02
12.04
12.28
11.47
12.47
13.02
13.04
13.28
12.47
12.58
Stopt
13.15
13.42Sb
13.09
13.21
13.23
13.49
13.09
12.35
13.39
13.47
14.02
14.04
14.28
13.47
13.13
13.54 Zat.
14.01
14.13
14.15
14.33Z
14.01
13.51
14.40 0
14.47
15.02
15.04
15.28
14.47
15.47
16.02
16.04
16.28
15.47
15.59
16.40
rs
16.47
17.02
17.04
17.28
16.47
16.54
17.06§
17.23
17.49=
16.54
17.47
18.02
18.04
18.28
17.47
16.47
17.53
=3
18.07
18.21
18.23
18.51
18.07
18.47
19.02
19.04
19.28
18.47
18.37
19.40
X
19.23
door
19.52c
18.51
19.40
.=3
19.47
20.02
20.04
20.28
19.47
19.51
20.40
X
20.47
21.02
21.04
21.28
20.47
20.54
21.06§
21.23
21.49
20.54
21.23
door
21.56xa
21.29
21.47
22.02
22.04
22.28
21.47
22.18
X
22.27
door
22.56x
21.31
22.40
=3
22.47
23.02
23.04
23.28
22.47
5.43§
5.50
6.17
7.02§
7.17=
7.2 lx
8.02§
door naar
8.20§ 8
door naar
door
.52
.52
6.17=
6.17
7.24
7.54
7.54
8.24
.07
27+
.27+
.07
Amsterdam
.27+ 8.54
Amsterdam
9.07
9.02§
10.02§
11.02§
11.25
12.02§
13.02§
13.21
14.02§
14.13§
15.02§
16.02§
17.02§
17.06=
18.02§
18.21
19.02§
20.02§
21.028
21.06
9
10
11
11
12
13
.07
.07
.07
.27
.07
.07
13.27+
14.07
14.21
15.07
16.07
17.07
17.07
18.07
18.27+
19.07
20.07
21.07
21.07
9.24
10.24
11.24
11.44
12.24
13.24
13.54
14.24
14.36Z
15.24
16.54
17.24
17.24
18.24
18.54
19.24
20.24
21.24
21.24
22.02§ 22.07 22.24
23.02 23.07 23.24
AMSTERDAM-ALKMAAR
A/dam
V.
Uitgeest
A. V.
Alkmr.
A.
HAARLEM-ALKMAAR
DEN HELDER-
ALKMAAR
Haarl.
V.
Uitgeest
A. V.
Alkmr.
A.
Alkmr.
V.
D/Held.
A.
5.02
6.26
6.59
7.36
7.59
8.30
8.59
9.15
9.59
10.59
11.59
12.36
12.59
13.30
13.59
14.59
15.17
15.59
16.36
16.59
17.17
17.36
17.54
17.59
18.36
18.59
19.59
20.36
20.59
21.30
21.59
22.36
22.59
23.30
23.36
0.00
door
6.54
7.23
8.04
8.23
door
9.23
door
6.55
7.25
8.21
8.95
9.26
10.23
11.23
12.23
13.04
13.23
13.51
14.23
15.23
16.23
17.04
17.23
10.25
11.25
12.25
13.21
13.25
13.53
14.25
15.25
16.25
17.21
17.25
door
18.04 18.21
door
18.23
19.04
19.23
20.23
21.04
21.23
21.47
22.23
23.04
23.23
23.47
0.04
0.26
18.25
19.06
19.25
20.25
21.06
21.25
21.49
22.25
23.09
23.25
23.49
0.06
0.27
5.55 Sb
7.10
7.40
8.33
8.40
9.03 xd
9.41
9.47
10.40
11.40
12.40
13.33
13.40
14.08 Se
14.40
15.40
15.46 Z
16.40
17.33
17.40
17.46
18.33
18.27 Sf
18.40
19.18c
19.40
20.40
21.18
21.40
22.01 x
22.40
23.26
23.40
0.01 x
0.21
0.42
Uitgeest overstappen. Alleen werkdagen.
Juni tot 31 Augustus, b. Alleen op Donderdag.
Z. Zaterdag. Q Werkdagen behalve Zaterdag.
5.56
7.03
8.03
9.03
10.03
11.03
12.03
13.03
13.25
14.03
15.03
16.03
17.03
17.03
6.205
7.205
8.20
6.55
7.25
8.21
8.25
7.10
7.40
8.33
8.40
9.20§ 9.26 9.41
10.20§
11.20§
12.20§
13.20
13.42§
12.20§
15.20§
16.20§
17.20
17.20§
10.25
11.25
12.25
13.21
13.25
13.53
14.25
15.25
16.25
17.21
17.25
10.40
11.40
12.40
13.33
13.40
14.08 Se
14.40
15.40
16.40
17.33
17.40
18.03 18.20 18.21 18.33
18.33
19.03
20.03
20.33
21.03
21.26
22.03
22.33
23.03
23.20
23.45
19.01
19.205
20.20
21.01§X
21.20
21.41
22.20§
23.01
23.20§
23.38
0.03§
18.25
19.06
19.25
20.25
21.06
21.25
21.49
22.25
23.09
23.25
23.49
0.06
18.40
19.18c
19.40
20.40
21.18
21.40
22.01 X
22.40
23.26
23.40
0.01 X
0.21
x Alleen Zon- en Feestdagen. S. Stoomtrein, a. Van 29
c. Zon- en Feestdagen. 28 Juni—30 Augustus en 25 Mei.
7.16
8.47
9.53
10.51
12.47
14.47
16.47
17.55
8.33
9.35
10.45
11.50
13.33
15.50
17.54
18.35
19.47 20.52
22.08
22.47
0.08
23.05 X
23.41
Uitgeest overstappen. Alleen werkdagen, x Alleen Zon- en Feestdarmn _L v„'
S Stoomtrein, a Van 29 Juni tot 31 Augustus, b Alleen Donderdag We+t 'sen ov"' a»^
Zon- Feestd. 28 M_30 Au,. 25 M* d Zon- p<£?a}ZIfT T"'"
4 IuII-29 Angustus. f We,kd. beh. Zaleri. vnn 29 Jn„,-31 A„' 17 n"9' 1 "f
op Maandag en den nacht na een feestdag. z Zaterdags! "9' ln Va"