Waaraan de „Specht ten onder ging Instortingsgevaar voor 5e fiuut CC E INI DM ACCU MS Alle soorten Manufacturen Korting Indische pensioenen wordt opgeheven De Kroon verwerpt uitbreidingsplan Schiphol Schip in nood in het Kanaal het Noord-Chineesche front CHR. GOES KIN0ER MANTELS en JURKEN 475ste STAATSLOTERIJ r tt Cylinderdrijfstang gebroken Mosselzaadvisschen bij Callantsoog Overheidspersoneel wenscht betere salarieering Vuurhel bij Sjanghai &&eefi(£aaU&e'Ucftten aangeboden C A R E L COLTOF Admtee\t in de <KeldeiscAe 'Couiant oedkoop, Zaterdagavond 6 uur openen Keizerstraat 76 en eigengemaakte Ondergoederen tegen scherp concurreerende prijzen Wacht s.v.p. met Uw inkoopen tot Zaterdagavond Onze zaek blijft Zondags geopend Wij geven waarde volle c a d e a u x PER 31 DECEMBEI^A.S. Het staat nu wel vast, zegt de Tel., dat minister Weiter de korting op de Indische pensioenen per ultimo December a.s. zonder meer laat ailoopen. Er is met Indië overleg gepleegd over de voor 1938 te nemen maatregelen, en Indië (d.i. de Indische Landvoogd met zijn advi seurs) heelt krachtig gepleit voor behoud van een gedeeltelijke korting, n.1. 10 pet. Minister Weiter wenscht dit niet. Behalve dat hij principieel tegen elke aantasting van eenmaal toegekende pensioenen is, is hij er (Niet officieel) Trekking van Woensdag 13 October 19*7 5de kiaw 15d lijst Hoore Prijzen 1000.— 17093 19198 f 400 - 8641 10647 12459 13811 14012 14925 81853 23719 2004405 12810 21495 100.— 563 777 836 5634 8545 10556 12691 13588 16072 17599 19419 21663 22772 255 £97 1225 1667 2352 3009 3689 4599 5210 5628 6457 7174 7735 9195 ps?0 10613 11901 12416 13134 13513 14575 151O0 15588 16325 17213 17264 18372 19122 20287 20911 21430 21924 22310 23238 318 634 1287 1678 2358 3131 3778 4657 5302 5640 6514 7312 7747 9362 9695 10917 12040 12553 13150 13"P9 14587 15107 15597 16407 17440 13408 19206 20383 21007 21449 21935 22323 23330 Prijzen van f 70 323 336 398 403 694 1307 1946 2437 3188 3793 4886 5315 5678 6623 7448 7068 9336 9815 808 1311 1956 2494 3416 3847 4791 5326 878 343 1351 1401 2035 2063 2605 2904 3417 3426 3870 4146 4897 5026 5385 55*0 5903 5951 5961 6627 6651 6759 7464 7492 7532 8126 8273 8509 9351 9458 9519 9872 0017 inooo 10931 11079 11197 11293 19054 1"1?8 12133 12328 12637 12639 12723 12779 13175 13269 13357 13379 73843 13884 14156 14382 14603 14638 14674 14696 15126 15244 15271 15327 15739 15797 16056 16062 16579 13767 16833 16855 17471 18701 19243 2C430 21080 21528 22061 22540 23508 17550 18836 19287 20496 21116 21589 22064 22557 23799 17669 18S27 19349 20559 21185 21598 22098 22651 23923 NIETEN 229 507 854 1001 1300 1686 1805 2086 2294 2585 2888 3170 3490 3724 4045 4293 4567 4916 £142 £395 5559 5762 6110 6389 6868 7126 7447 •7706 7845 8138 £302 8476 8764 6053 6418 8685 9982 102-82 IC 447 1P604 1)156 11361 11734 11925 12188 12390 12514 12733 13037 13318 13508 13889 14205 14323 14497 14883 15C59 15264 15676 16167 16431 16764 17103 17519 17806 18036 18297 18571 18776 19068 19425 19622 19863 20037 20301 20S13 21018 21208 21311 21491 21862 22160 22562 22871 23052 23195 23445 23696 31 319 598 881 1025 1384 1696 1808 2145 2297 2600 3037 3212 3498 3787 4049 cv 459C C..2 6162 £417 £563 5773 6112 6463 6934 7147 7 £08 7722 7859 8174 8305 8590 8769 9069 9471 9689 10004 10301 1G527 10630 11191 11398 11827 11964 12205 12440 12533 12742 13040 13334 13614 13930 14219 14326 14563 14892 15105 15336 15681 16170 16559 16805 17131 17526 17811 18068 18323 18576 18795 19074 19496 19651 19916 20052 20302 20646 21027 21222 21364 21492 21863 22182 22572 22833 23069 23225 23300 23765 102 322 629 882 1040 1398 1702 1811 2153 2307 2646 3046 3233 3551 3839 4083 4352 4598 4990 5192 5429 5610 5870 6245 6464 6939 7155 7542 7731 7912 8193 8326 8633 8871 9139 9508 9780 10014 1C304 10530 10791 11198 11451 11855 12048 12232 12450 12538 12755 13043 13378 13643 14010 14221 14330 14569 14928 15114 15419 15816 16204 16565 16841 17317 17618 17827 18070 18364 18577 18816 19090 19502 19656 19928 20118 20337 20657 21038 21227 21381 21617 21900 22286 .22577 22921 23071 23250 23501 23798 135 374 700 897 1107 1492 1707 1879 2189 2364 2693 3050 3238 3628 3895 4089 4355 4676 5007 5201 5449 5632 5904 6310 6571 6961 7167 7691 7744 7914 8208 8327 86E1 8885 9161 9623 9786 10034 10338 10538 10815 11200 11644 11857 12051 12242 12454 12591 12S58 13114 13385 13671 14097 14230 14367 14714 14949 16121 15441 15923 16269 16606 16877 17381 17647 17869 18107 18379 18586 18895 19120 19559 19728 19945 20120 20350 20690 21039 21238 21405 21715 21932 22298 22627 22974 23081 23290 23544 23821 172 389 732 908 IJ 08 1545 1712 1900 2252 2468 2715 3073 3249 3658 3907 4199 4365 4714 5044 5217 5453 5639 5952 6320 6617 6974 7196 7592 7790 7922 8242 8367 8682 8902 0213 9640 9790 10044 10344 10540 10836 11202 11649 11860 12060 12274 12461 12612 12869 13141 13393 13672 14112 14252 14421 14782 14958 15180 15451 15956 16280 16647 16920 17389 17661 17884 18132 18407 18599 18901 19217 19585 18729 19959 20126 20406 20706 21045 21253 21420 21753 21954 22366 22693 22990 23085 23353 23556 23852 17787 19008 19412 20859 21193 21763 22146 22717 23979 188 401 797 924 1115 1547 1724 1904 2254 2529 2777 3076 3261 3686 3923 4215 4390 4719 5045 5258 5468 5642 6048 6337 6783 7028 7214 7619 7818 7950 8285 8372 427 1099 1570 2243 2932 *463 4505 4203 5588 6143 6927 7719 8649 9636 11367 12330 12866 13440 14504 14930 15365 16151 16933 17985 19027 19835 20788 21298 21783 22189 22739 23983 534 1147 1658 2276 2954 3553 4514 5205 5595 6174 7022 7721 8808 9648 11*8R 11874 12387 12902 13472 14551 15045 15453 16197 17086 18148 19061 20229 20792 21407 21815 22207 23082 8948 9217 9657 9854 10126 10380 10582 10939 11211 11650 11870 12088 12360 12470 12614 12895 13147 13404 13705 14186 14259 14436 14786 14972 15201 15468 15978 16339 16710 16980 17419 17703 17941 18158 18410 18622 19019 19239 18589 19758 19864 20198 20463 20850 21118 21262 21436 31767 22079 22413 22770 23008 23110 23383 23652 23911 210 473 819 957 1215 1648 1757 1940 2256 2548 2865 3083 3343 3691 3953 4281 448i 4885 o!23 530b 5524 it)54 6050 6343 d605 7106 1283 7652 7832 7972 8286 8439 8707 9015 9323 9679 9885 10141 10410 10587 10957 11238 11683 11887 12131 12381 12471 12710 12905 13149 13442 13838 14192 14278 14444 14846 14999 15207 15473 16016 16376 16749 17D19 17433 17704 17947 18212 13472 18641 19062 19252 19500 19846 20027 20263 20484 20891 21167 21281 21453 21790 22082 22504 22835 23014 23169 23401 23853 23986 222 491 850 970 1224 1656 1792 2043 2271 2561 2867 3145 3451 3601 3985 4285 4552 4895 5135 5316 5544 5669 6064 6372 6831 711? 7367 7653 7839 7979 8290 8448 8721 9045 9327 9978 10249 10436 10599 10963 11303 11705 11908 12184 12386 12499 12714 13029 13164 13484 13874 14194 14321 14483 14850 15042 15256 15478 16146 16377 17020 17489 17741 17984 18245 1847a 18742 19067 19327 1960C 1985C 20033 20265 20508 20961 21198 21306 21490 21860 22143 22521 22841 23049 23189 23439 23681 23990 zóó stellig van overtuigd, dat de Tweede Kamer elk tusschenvoorstel zal verwerpen dat hij ook op grond van politieke overwe^ gingen daaraan niet kan denken. Intnsschen werkt de Indische Regeering alweer aan een nieuwe wijziging in de pen sioenregelingcn van 1934. en wel in voor de betrokkenen gunstiger, voor de schatkist on gunstiger zin. Tot het beëindigen dor korting, zou echter naar het Hdbld. van bevoegde zijde meent te weten, nog niet definitief beslist rijn. In verband met het ongeval van de „Specht" heeft de K.L.M. van den waarne mend chef van den technischen dienst van de K.N.I.L.M. te Bandoeng, waarheen de motoren van de „Specht" getransporteerd zijn, telefonisch vernomen, dat in den lin kermotor, de verbinding .van den drijfstang van cylinder 9 met den hoofddrijfstang is gebroken, waardoor deze motor plotseling tot stilstand kwam. Tengevolge hiervan kon het vliegtuig, zich nog in stijgstand bevin dend en nog niet over voldoende snelheid beschikkende, geen hoogte houden en kwam het na een korte linkerbocht met de hoornen in aanraking. Door de breuk werd het ge heels mechanisme geblokkeerd. De betrokken motor heeft 700 draaiuren en 50 uren na zijn laatste volledige revisie. Later onderzoek van het materiaal van den gebroken stang zal uitwijzen, wat de breuk veroorzaakt heeft. Zeeuwsche kweekers willen Re geering vragen aan Noordhol lands kust te mogen visschen. In de algemeene vergadering van den „Bond van mosselkweekers in Zeeland", wel ke dezer dagen te Goes werd gehouden, iuva men klachten naar voren over het feit, dat er te weinig mosselzaad in Zeeland is, vooral voor de kleine kweekers. Aan de regeering zal worden gevraagd, meer zaad ter beschik king te stellen. De vergadering nam met instemming hier van kennis. De heer M. de Koning te Bruinisse wees op de onbillijkheid, dat de Zeeuwen die reeds zoo'n verre reis moeten maken, alleen gedu rende drie weken mogen visschen in het verste hoekje van de Waddenzee tegen de Duitsche grens. Ook hierdoor worden juist weer de kleine kweekers getroffen. Spreker wil een langeren termijn om in de Waddenzee te mogen visschen. Ook zou hij willen verzoeken om zaad te mogen vis schen langs de zeeweringen van Callantsoog tot Nieuwediep. Deze streek is niet verpacht. Graag zag spr. ook de geheele Waddenzee opengesteld. MCRGEN BEGRAFENIS DER T 13- SLACHTOFFERS. Met militaire eer De begrafenis, naet militaire eer, van de tot heden geborgen slacht offers van het ongeluk met het ma rinevliegtuig T 13, zal plaats hebben op Vrijdag 15 dezer, des morgens te acht uur. Het wrak van het verongelukte vliegtuig is aan noord van de „Pol lux" geheschen en zal naar Soeraba- ja worden vervoerd. de een Duitsch stoomschip, dat het een schip in zicht had gekregen, dat de internationale vlag had gehe schen hetgeen beteekent, dat het stuurloos is. De reddingboot van Hastings is uitgevaren. Vakcentrales vergaderen. De vertegenwoordigers van verschillende, bij vakcentrales aangesloten bonden van overheidspersoneel: van de-Christelijke, de Roomsph-Katholieke, de Moderne en de Neu trale organisaties, zijn, aldus het Hdbld., gisterenavond in Den Haag in een gecombi neerde vergadering bijeengekomen teneinde te beraadslagen op welke wijze, buiten eiken politieken tendenz om, door gepaste midde len regeering en gemeentebesturen kunnen worden overtuigd van de noodzakelijkheid, de bezoldiging van het overheidspersoneel te verbeteren. De bespreking droeg een huishoudelijk ka rakter. Beschikkende op de beroepen van de N.V. Levensverzekeringmaat schappij „Utrecht" van D. en H. Uit hol te Haarlemmermeer, en de we duwe G. Knibbe te Nieuwer-Amstel tegen het besluit van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland tot ge deeltelijke goedkeuring van hef uit breidingsplan der gemeente Haar lemmermeer (omgeving Schiphol) is bij Kon. Besluit met vernietiging van het bestreden besluit van Ged. Staten aan dit 'uitbreidingsplan goedkeuring onthouden. Blijkens de overwegingen van dit Kon. besluit heeft het uitbreidingsplan bij de Kroon bezwaren ontmoet voor zoover daarbij gronden zijn bestemd voor land bouw en veeteelt zonder meer, omdat deze bestemming zich met de strekking van de woningwet kwalijk verdraagt. Deze wet heeft slechts ten doel een stelselmatige be bouwing te bevorderen. Het schijnt, meldt Havas, dat twee schepen in het Kanaal met elkander in botsing zijn gekomen ten zuiden van Hastings. Het Italiaansche s.s. „Lecce" heeft draadloos geseind noodseinen te hebben opgevangen van een onbekend schip. Later meld- Japanners behalen geen resul taten. Uit de jongste rapporten, die te Tokio van het Noord-Chineesch front zijn binnengekomen, valt op te maken, dat dit front op het punt staat ineen te storten. Een Japansche colonne, die Soei- Joean is binnengedrongen, is erin geslaagd, het op slechts zes kilo meter afstand van het hoofdstad Kwei-Soei gelegen Toeng-Fa-Hei-Ho te veroveren. Hierdoor is Kwei-Soei binnen het schootsveld van de Ja pansche artillerie gekomen, zegt Un. Press. De verdedigers in dezen sector zijn dertig duizend man sterk. Mongolen dringen op. De cavalerie van Binnen-Mongolië, die met de Japanners samenwerkt drijft de Chineezen in Westelijke richting. Het is mo gelijk, dat er spoedig een einde komt aan de Soei-Joean-campagne, daar in Mongolië reeds sneeuw valt. Ondertusschen verspreiden de Japansche troepen, die aan de spoorlijn Peking-Ilan- kau opereeren, zich waaiervormig naar het Zuiden Reeds hebben zij de Chineesche cavalerie, die te Tsjau-Tsjou, vijftig kilo meter ten Zuid-Oosten van Sji-Tsjia- Tsjwang gestationneerd was en die zeer om vangrijk moet geweest zijn, tot den laatsten man toe verslagen. Ballons leiden artillerie. De dag van gisteren werd aan het Shang- haifront voornamelijk gekenmerkt door bij zonder hevige aanvallen der Japanners op de Chineesche stellingen en door een nog steeds ongebroken tegenstand der Chinee sche troepen. Begunstigd door een Noordwestelijken wind konden de Japanners gisteren ten Noorden van Tazang en ten Noordoosten van Nan- ziang onder bescherming van een kunstma- tigen nevel oprukken, terwijl de Japansche batterijen gelijktijdig de Chineesche linies onder zwaar artillerievuur hielden, dat van kabelballons uit geleid werd. Achter het Chineesche front wierpen Ja pansche vliegtuigen intusschen een groot aantal bommen omlaag, om den aanvoer van versterkingen te verhinderen. Ondanks de verwoede Chineesche tegen aanvallen slaagden de Japanners er aldus in, tot op drie kilometer van Tazang op te rukken. De van Mengaaza tegen Nanziang opruk kende Japanners stieten eveneens op een vertwijfelden Chineeschen tegenstand en werden tenslotte door het Chineesche trom melvuur tot staan gebracht. Volgens berichten uit Chineesche bron mislukte ook de Japansche poging, om van de Jangtse-rivier uit in de nabijheid van Yanglinkow troepen aan land te zetten. Japanner prijst de Chineezen, Een woordvoerder der Japansche troepen schatte de verliezen der Chineezen bij Shanghai op circa 70.000 dooden en meer dan 20.000 gewonden. Hij bracht aan de dapperheid der Chineesche troepen welke ondanks de meest felle aanvallen standhou den, grooten lof. Chineesch succes in Sjanst. Volgens het Chineesche nieuwsagentschap Central News zou het aohtste Chineesche le ger Lai Yoean, dat aan de grens van Tsja- har en Sjansi is gelegen, hebben heroverd en de Japansche strijdkrachten in Noord Sjansi tusschen Taye en Iloei Jen hebben teruggedrongen. SCHAGEN, 14 October. 12 Paarden f 130—200, 113 geldekoeien, magere f 130—170, 60 idem, vette 200—280, 10 kalfkoeien 180—280, 8 vaarzen 90—140, 29 graskalveren 4060. 28 nuchtere kalve ren 816, 40 magere schapen 2025, 205 idem vette 23—33, 239 overhouders 14—21, 10 bokken en geiten 310, 10 magere var kens f 30—36, 4 idem vette per Kg. 58—59 Ct., 82 biggen f 1317, konijnen f 0.50— 1.50, 72 kippen 40—90 ct„ haantjes 0.40— 1. AMSTERDAM, 13 October. Veemarkt. 237 vette kalveren: le kw. 58—68 ct„ 2e kw. 46-56 ct„ 3e kw. 34-44 ct. per Kg. levend gewicht; 50 nuchtere kalveren f 7—12 per stuk, 258 varkens: vleeschvarkens, wegende van 90110 Kg. 69—70 ct., zware varkens 6869 ct„ vette varkens 6667 ct. per Kg. slachtgewicht. Overzicht: Vette kalveren aanvoer behoor lijk, weinig eerste kwaliteit, handel vlug, prijzen lager voor tweede en derde kwali teit. Nuchtere kalveren weinig aanvoer, handel vlug en prijzen constant. Varkens korten aanvoer, handel zeer gedrukt, prij zen iets lager. ALKMAAR, 13 October. Andijvie 0.60—1.50. appelen 2.506, bloem kool I 7—10, II 2.504, boerenkool 1.50, bieten 1.60—2.40, druiven 5—10. gele kool 1.20160, groene kool 1.502.90, kropsla 0.601.60. knolselderie 22.80, komkommers 1.504, meloenen 410, peren 2—7.50, prei 1.502.90, peterselie 1.postelein 16—32 ct., radijs 3.30, roode kool 1.804.30, selderie 1—1.50. spinazie- 0.16—0.38, spruiten 3.50— 7 50, sniiboonen 8—9. dubbele spercieboonen 1.05—1.60, tomaten 2—4. uien 5.305.90. wortelen 1.50. boswortelen 2.505. BROEK OP LANGENDIJK. 14 October. Eigenheimers 2.40, bl. dito 2.50—2.70, Be velanders 2.10, uien 4 905.40, drielingen 3.40—3.90 grove 4.70—5.10 gele nep 7.40 7.80 peen 1—1.40, spercieboonen 6.50—8.80, kroten 0.60—2.20, roode kool 2 20—3.30, wit te kool 890 ct. gele kool 11.20 D. witte kool 1—L40 bloemkool 6.107.20, 2e soort 1.60—2.40, andijvie 69—90 ct. NOORDSCHARWOUDE. 14 October. BI. eigens. 2.40—2.60, bl. aardapelpen 2.90 Bevel. 2.20, uien 4.90—5.40 driel. 2—3.80, gro ve 480—5.10 gele nep 6.60—7.30 peen 1—1.20 kleine peen 50—60 ct. spercieboonen 4.90— 13.10, kroten 1.70—1.80 roode okol 2.20— 2.80 wite kool 80—93 ct. gele kool 1—1.10, andijvie 60 ct. STOOMV MAATSCH NEDERLAND. Chr, Huygens, 13 Oct. v. Amsterdam. Johan de Witt, 13 Ocft. v. Batavia. Moena, u., 12 Oct. te Sabang. Johan v. Oldenbarnevelt, t., 12 Oct. v. Genua. Saleier, 13 Oct. v. Amsterdam. KON. HQLL. LLOYD. Waterland, t„ 13 Oct. v. Bahia. KON NED STOOMB MAATSCHAPPIJ. Alkmaar, t., 12 Oct. v. Cristobal. Ariadne, 13 Oct. 12 u. 200 m. W. v. Ouessant. Breda. 13 Oct. te Hamburg. Colombia, 13 Oct. v. Amsterdam. Costa Rica, u., 11 Oct. te Kingston (Ja). Euterpe. 12 Oct. te Bordeaux. Ganymedes, 13 Oct. v. Alexandrië. Fauna, 12 Oct. te Izmir. Helder, u., 12 Oct. te Curagao. Merope. 13 Oct. te Gdynn. Pluto, 12 Oct. te Stettin. Rhea, 13 Oct. v. Savona. Trajanus, 13 Oct. te Varna. Theseus, pass. 12 Oct. Gibraltar. Titus, 12 Oct. v. Lissabon. Odysseus, 13 Oct. v Amsterdam. Orpheus, 13 Oct. v. Amsterdam. Poseidon. 13 Oct. v. Amsterdam. Vulcanus, 12 Oct. v. Palermo. Venezuela, 12 Oct. v. Barbados. KON PAKETV MAATSCHAPPIJ. Bontekoe, 11 Oct. te Batavia. Nw. Zeeland, 11 Oct. te Singapore Rantaupandjang. 12 Oct. te Port Natal. Roggeveen. 12 Oct. te Zanzibar. Tasman, 12 Oct. te L. Marqués. HOLLAND- AMERIKA-LIJN. Damsterdijk. 12 Oct. v. Swansea. Delftdijk, 12 Oct. v. Liverpool. Veendam, 12 Oct. te New York. Spaarndam. 12 Oct. 12 u. 56 m. n.m. 410 mijl W. v. Land's End. holland—west-afrikalijn. Jaarstroom, t., 12 Oct. te Havre. Alchiba, 12 Oct. v. Amsterdam. ROTTERDAM8CHE LLOYD. Baloeran, u., 12 Oct. v. Suez. Brastagi, u., pass. 12 Oct. Gibraltar. Palembang, u., 13 Oct. v. Suez. Tapenoeli, 12 Oct. te Moji. SILVER-JAVA PACinC-LIJN. Silvercedar, 11 Oct. te Tampa. Silvermaple, 1 Oct. v. Batavia. Java-new-york-lijn. Kota Radja, 12 Oct. v. Singapore. Madoera, 13 Oct te Philadelphia. STOOMVAAR! MIJ. OCEAAN. Ajax. 13 Oct. v. Singapore. Calchas, 12 Oct. te Singapore. Melampus. 12 Oct. te Batavia. Memnon. pass. 11 Oct. Gibraltar. Patroclus, 12 Oct. te Glasgow. ROTTERDAMZUID- AMERIK A-LIJN Alphacca. 13 Oct. te Rotterdam. Alc.vone, t., 12 Oct v. Bahia. Alwaki, u., 12 Oct. te Montevideo. EMZETCO LIJN. Jonge Elisabeth, pass. 12 Oct. Leixoes. VEREENIGDE NEDERL. St HEEPV. MIJ. (HollandAfrika L^n), Bloemfontein, t.. 12 Oct. v. Tanger. Jagersfontein, 12 Oct. te Hamburg. Randfontein. t., 13 Oct. 4 u. te Duinkerken verwacht. Springfontein, u., 13 Oct. v. Antwerpen. 'HollandAustralië L(jn). Aagtekerk. u 12 Oct. v. Oenua Heemskerk, u., 12 Oct. v. Cutch Mandvi. (HollandOost-Azie Lfla). Zuiderkerk. u., 13 Oct. te Hongkong. (Holland—Br.-Indië Lün). Hoogkerk, u., 12 Oct. v. Colombo. M.S.F. op Zaterdag a.s. nonstop-cabaret o.a. de Holl, comédiènne Henny v. Gelder. Nieuw repertoir Vooruitbetaald: 10 ot. p. regel t minimum Nlot Toorultbet: IS at. p. regel 40 en 60 r SLAAPKAMERTJE te huur, liefst K.M., huiselijk verkeer. Adres: Bloemstraat 48. Te huur: NET HUISJE in de Middenstr., 2.p. week. Adres: Dijkstraat 30. HUIZE ZEEZICHT. Gem. Zlt-Siaapkamers te huur Gem. Zit- en Slaapkamer, gesch. voor 2 dames, te huur per 1 Nov. Adres: Dijkstraat 1. M.S.F. op Zaterdag a.s. nonstop-cabaret o.a. de Masterkeys in hun Show, Sweet en Hot WONINGSTICHTING Kantoor: De Wetstraat 2. TE HUUR: Bonselaarsweg 11 2.77. w. i. Oude Schoolstr. 3, 5, 7, 2.32, w. i. ruime „uisjes, o.a. 3 s.lkamers. Dahliastraat 156 4.20, w. i. gang, 3 sl.k., flinke tuin. Brakkeveldweg 196 4.60, w. i. Rujjghweg 293, 317 3.07, w. i. Asterstraat 34 ƒ4.20, w. L M.S.F. op Zaterdag a.s. nonstop-cabaret o.a. Ballet door de Mou- tongirls VOOR ERWTENSOEP. 2 pond Varkenspootjes 25 cent. om den hoek bg Paanakker. HUIZE ZEEZICHT. Te huur gem, Zit- en Slaapkamer met vrije keuken en Badkamer. Adres: Dijk., raat 1. M.S.F. op Zaterdag a.s. nonstop-cabaret o.a. origineele Krontjong WINTER- Geheel nieuwe collectie tegen EXTRA LAGE prijzen bij De Bijenkorf Spoorstraat hoek Koningstr. G €5 oed ©PI Wij danken onze OUD-HELDERSCHE cllëntèl. voor de genoten gunst, gedurende .1 die Jaren ondervonden. Tevens vertrouwen wij ook In onze zaak Keizerstraat 76 op aller gunst te mogen rekenen Aanbevelend, ^^Hoed en ^^Hoedkoop, voorheen fa. E. Oudkerk, Langestraat 41

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1937 | | pagina 6