Waaraan de „Specht
ten onder ging
Instortingsgevaar voor
5e fiuut
CC E INI DM ACCU MS
Alle soorten Manufacturen
Korting Indische pensioenen
wordt opgeheven
De Kroon verwerpt
uitbreidingsplan Schiphol
Schip in nood in
het Kanaal
het Noord-Chineesche front
CHR. GOES
KIN0ER MANTELS
en JURKEN
475ste STAATSLOTERIJ
r
tt
Cylinderdrijfstang gebroken
Mosselzaadvisschen bij
Callantsoog
Overheidspersoneel wenscht
betere salarieering
Vuurhel bij Sjanghai
&&eefi(£aaU&e'Ucftten
aangeboden
C A R E L
COLTOF
Admtee\t
in de <KeldeiscAe 'Couiant
oedkoop,
Zaterdagavond 6 uur openen
Keizerstraat 76
en eigengemaakte Ondergoederen
tegen scherp concurreerende prijzen
Wacht s.v.p. met Uw inkoopen tot Zaterdagavond
Onze zaek blijft Zondags geopend
Wij geven waarde
volle c a d e a u x
PER 31 DECEMBEI^A.S.
Het staat nu wel vast, zegt de Tel., dat
minister Weiter de korting op de Indische
pensioenen per ultimo December a.s. zonder
meer laat ailoopen.
Er is met Indië overleg gepleegd over de
voor 1938 te nemen maatregelen, en Indië
(d.i. de Indische Landvoogd met zijn advi
seurs) heelt krachtig gepleit voor behoud
van een gedeeltelijke korting, n.1. 10 pet.
Minister Weiter wenscht dit niet. Behalve
dat hij principieel tegen elke aantasting van
eenmaal toegekende pensioenen is, is hij er
(Niet officieel)
Trekking van Woensdag 13 October 19*7
5de kiaw 15d lijst
Hoore Prijzen
1000.— 17093 19198
f 400 - 8641 10647 12459 13811 14012 14925
81853 23719
2004405 12810 21495
100.— 563 777 836 5634 8545 10556 12691
13588 16072 17599 19419 21663 22772
255
£97
1225
1667
2352
3009
3689
4599
5210
5628
6457
7174
7735
9195
ps?0
10613
11901
12416
13134
13513
14575
151O0
15588
16325
17213
17264
18372
19122
20287
20911
21430
21924
22310
23238
318
634
1287
1678
2358
3131
3778
4657
5302
5640
6514
7312
7747
9362
9695
10917
12040
12553
13150
13"P9
14587
15107
15597
16407
17440
13408
19206
20383
21007
21449
21935
22323
23330
Prijzen van f 70
323 336 398 403
694
1307
1946
2437
3188
3793
4886
5315
5678
6623
7448
7068
9336
9815
808
1311
1956
2494
3416
3847
4791
5326
878 343
1351 1401
2035 2063
2605 2904
3417 3426
3870 4146
4897 5026
5385 55*0
5903 5951 5961
6627 6651 6759
7464 7492 7532
8126 8273 8509
9351 9458 9519
9872 0017 inooo
10931 11079 11197 11293
19054 1"1?8 12133 12328
12637 12639 12723 12779
13175 13269 13357 13379
73843 13884 14156 14382
14603 14638 14674 14696
15126 15244 15271 15327
15739 15797 16056 16062
16579 13767 16833 16855
17471
18701
19243
2C430
21080
21528
22061
22540
23508
17550
18836
19287
20496
21116
21589
22064
22557
23799
17669
18S27
19349
20559
21185
21598
22098
22651
23923
NIETEN
229
507
854
1001
1300
1686
1805
2086
2294
2585
2888
3170
3490
3724
4045
4293
4567
4916
£142
£395
5559
5762
6110
6389
6868
7126
7447
•7706
7845
8138
£302
8476
8764
6053
6418
8685
9982
102-82
IC 447
1P604
1)156
11361
11734
11925
12188
12390
12514
12733
13037
13318
13508
13889
14205
14323
14497
14883
15C59
15264
15676
16167
16431
16764
17103
17519
17806
18036
18297
18571
18776
19068
19425
19622
19863
20037
20301
20S13
21018
21208
21311
21491
21862
22160
22562
22871
23052
23195
23445
23696
31
319
598
881
1025
1384
1696
1808
2145
2297
2600
3037
3212
3498
3787
4049
cv
459C
C..2
6162
£417
£563
5773
6112
6463
6934
7147
7 £08
7722
7859
8174
8305
8590
8769
9069
9471
9689
10004
10301
1G527
10630
11191
11398
11827
11964
12205
12440
12533
12742
13040
13334
13614
13930
14219
14326
14563
14892
15105
15336
15681
16170
16559
16805
17131
17526
17811
18068
18323
18576
18795
19074
19496
19651
19916
20052
20302
20646
21027
21222
21364
21492
21863
22182
22572
22833
23069
23225
23300
23765
102
322
629
882
1040
1398
1702
1811
2153
2307
2646
3046
3233
3551
3839
4083
4352
4598
4990
5192
5429
5610
5870
6245
6464
6939
7155
7542
7731
7912
8193
8326
8633
8871
9139
9508
9780
10014
1C304
10530
10791
11198
11451
11855
12048
12232
12450
12538
12755
13043
13378
13643
14010
14221
14330
14569
14928
15114
15419
15816
16204
16565
16841
17317
17618
17827
18070
18364
18577
18816
19090
19502
19656
19928
20118
20337
20657
21038
21227
21381
21617
21900
22286
.22577
22921
23071
23250
23501
23798
135
374
700
897
1107
1492
1707
1879
2189
2364
2693
3050
3238
3628
3895
4089
4355
4676
5007
5201
5449
5632
5904
6310
6571
6961
7167
7691
7744
7914
8208
8327
86E1
8885
9161
9623
9786
10034
10338
10538
10815
11200
11644
11857
12051
12242
12454
12591
12S58
13114
13385
13671
14097
14230
14367
14714
14949
16121
15441
15923
16269
16606
16877
17381
17647
17869
18107
18379
18586
18895
19120
19559
19728
19945
20120
20350
20690
21039
21238
21405
21715
21932
22298
22627
22974
23081
23290
23544
23821
172
389
732
908
IJ 08
1545
1712
1900
2252
2468
2715
3073
3249
3658
3907
4199
4365
4714
5044
5217
5453
5639
5952
6320
6617
6974
7196
7592
7790
7922
8242
8367
8682
8902
0213
9640
9790
10044
10344
10540
10836
11202
11649
11860
12060
12274
12461
12612
12869
13141
13393
13672
14112
14252
14421
14782
14958
15180
15451
15956
16280
16647
16920
17389
17661
17884
18132
18407
18599
18901
19217
19585
18729
19959
20126
20406
20706
21045
21253
21420
21753
21954
22366
22693
22990
23085
23353
23556
23852
17787
19008
19412
20859
21193
21763
22146
22717
23979
188
401
797
924
1115
1547
1724
1904
2254
2529
2777
3076
3261
3686
3923
4215
4390
4719
5045
5258
5468
5642
6048
6337
6783
7028
7214
7619
7818
7950
8285
8372
427
1099
1570
2243
2932
*463
4505
4203
5588
6143
6927
7719
8649
9636
11367
12330
12866
13440
14504
14930
15365
16151
16933
17985
19027
19835
20788
21298
21783
22189
22739
23983
534
1147
1658
2276
2954
3553
4514
5205
5595
6174
7022
7721
8808
9648
11*8R
11874
12387
12902
13472
14551
15045
15453
16197
17086
18148
19061
20229
20792
21407
21815
22207
23082
8948
9217
9657
9854
10126
10380
10582
10939
11211
11650
11870
12088
12360
12470
12614
12895
13147
13404
13705
14186
14259
14436
14786
14972
15201
15468
15978
16339
16710
16980
17419
17703
17941
18158
18410
18622
19019
19239
18589
19758
19864
20198
20463
20850
21118
21262
21436
31767
22079
22413
22770
23008
23110
23383
23652
23911
210
473
819
957
1215
1648
1757
1940
2256
2548
2865
3083
3343
3691
3953
4281
448i
4885
o!23
530b
5524
it)54
6050
6343
d605
7106
1283
7652
7832
7972
8286
8439
8707
9015
9323
9679
9885
10141
10410
10587
10957
11238
11683
11887
12131
12381
12471
12710
12905
13149
13442
13838
14192
14278
14444
14846
14999
15207
15473
16016
16376
16749
17D19
17433
17704
17947
18212
13472
18641
19062
19252
19500
19846
20027
20263
20484
20891
21167
21281
21453
21790
22082
22504
22835
23014
23169
23401
23853
23986
222
491
850
970
1224
1656
1792
2043
2271
2561
2867
3145
3451
3601
3985
4285
4552
4895
5135
5316
5544
5669
6064
6372
6831
711?
7367
7653
7839
7979
8290
8448
8721
9045
9327
9978
10249
10436
10599
10963
11303
11705
11908
12184
12386
12499
12714
13029
13164
13484
13874
14194
14321
14483
14850
15042
15256
15478
16146
16377
17020
17489
17741
17984
18245
1847a
18742
19067
19327
1960C
1985C
20033
20265
20508
20961
21198
21306
21490
21860
22143
22521
22841
23049
23189
23439
23681
23990
zóó stellig van overtuigd, dat de Tweede
Kamer elk tusschenvoorstel zal verwerpen
dat hij ook op grond van politieke overwe^
gingen daaraan niet kan denken.
Intnsschen werkt de Indische Regeering
alweer aan een nieuwe wijziging in de pen
sioenregelingcn van 1934. en wel in voor de
betrokkenen gunstiger, voor de schatkist on
gunstiger zin.
Tot het beëindigen dor korting, zou echter
naar het Hdbld. van bevoegde zijde meent
te weten, nog niet definitief beslist rijn.
In verband met het ongeval van de
„Specht" heeft de K.L.M. van den waarne
mend chef van den technischen dienst van
de K.N.I.L.M. te Bandoeng, waarheen de
motoren van de „Specht" getransporteerd
zijn, telefonisch vernomen, dat in den lin
kermotor, de verbinding .van den drijfstang
van cylinder 9 met den hoofddrijfstang is
gebroken, waardoor deze motor plotseling
tot stilstand kwam. Tengevolge hiervan kon
het vliegtuig, zich nog in stijgstand bevin
dend en nog niet over voldoende snelheid
beschikkende, geen hoogte houden en kwam
het na een korte linkerbocht met de hoornen
in aanraking. Door de breuk werd het ge
heels mechanisme geblokkeerd.
De betrokken motor heeft 700 draaiuren en
50 uren na zijn laatste volledige revisie.
Later onderzoek van het materiaal van
den gebroken stang zal uitwijzen, wat de
breuk veroorzaakt heeft.
Zeeuwsche kweekers willen Re
geering vragen aan Noordhol
lands kust te mogen visschen.
In de algemeene vergadering van den
„Bond van mosselkweekers in Zeeland", wel
ke dezer dagen te Goes werd gehouden, iuva
men klachten naar voren over het feit, dat er
te weinig mosselzaad in Zeeland is, vooral
voor de kleine kweekers. Aan de regeering
zal worden gevraagd, meer zaad ter beschik
king te stellen.
De vergadering nam met instemming hier
van kennis.
De heer M. de Koning te Bruinisse wees op
de onbillijkheid, dat de Zeeuwen die reeds
zoo'n verre reis moeten maken, alleen gedu
rende drie weken mogen visschen in het
verste hoekje van de Waddenzee tegen de
Duitsche grens. Ook hierdoor worden juist
weer de kleine kweekers getroffen.
Spreker wil een langeren termijn om in
de Waddenzee te mogen visschen. Ook zou
hij willen verzoeken om zaad te mogen vis
schen langs de zeeweringen van Callantsoog
tot Nieuwediep. Deze streek is niet verpacht.
Graag zag spr. ook de geheele Waddenzee
opengesteld.
MCRGEN BEGRAFENIS DER T 13-
SLACHTOFFERS.
Met militaire eer
De begrafenis, naet militaire eer,
van de tot heden geborgen slacht
offers van het ongeluk met het ma
rinevliegtuig T 13, zal plaats hebben
op Vrijdag 15 dezer, des morgens te
acht uur.
Het wrak van het verongelukte
vliegtuig is aan noord van de „Pol
lux" geheschen en zal naar Soeraba-
ja worden vervoerd.
de een Duitsch stoomschip, dat het
een schip in zicht had gekregen, dat
de internationale vlag had gehe
schen hetgeen beteekent, dat het
stuurloos is. De reddingboot van
Hastings is uitgevaren.
Vakcentrales vergaderen.
De vertegenwoordigers van verschillende,
bij vakcentrales aangesloten bonden van
overheidspersoneel: van de-Christelijke, de
Roomsph-Katholieke, de Moderne en de Neu
trale organisaties, zijn, aldus het Hdbld.,
gisterenavond in Den Haag in een gecombi
neerde vergadering bijeengekomen teneinde
te beraadslagen op welke wijze, buiten eiken
politieken tendenz om, door gepaste midde
len regeering en gemeentebesturen kunnen
worden overtuigd van de noodzakelijkheid,
de bezoldiging van het overheidspersoneel te
verbeteren.
De bespreking droeg een huishoudelijk ka
rakter.
Beschikkende op de beroepen van
de N.V. Levensverzekeringmaat
schappij „Utrecht" van D. en H. Uit
hol te Haarlemmermeer, en de we
duwe G. Knibbe te Nieuwer-Amstel
tegen het besluit van Gedeputeerde
Staten van Noord-Holland tot ge
deeltelijke goedkeuring van hef uit
breidingsplan der gemeente Haar
lemmermeer (omgeving Schiphol) is
bij Kon. Besluit met vernietiging
van het bestreden besluit van Ged.
Staten aan dit 'uitbreidingsplan
goedkeuring onthouden.
Blijkens de overwegingen van dit Kon.
besluit heeft het uitbreidingsplan bij de
Kroon bezwaren ontmoet voor zoover
daarbij gronden zijn bestemd voor land
bouw en veeteelt zonder meer, omdat deze
bestemming zich met de strekking van de
woningwet kwalijk verdraagt. Deze wet
heeft slechts ten doel een stelselmatige be
bouwing te bevorderen.
Het schijnt, meldt Havas, dat twee
schepen in het Kanaal met elkander
in botsing zijn gekomen ten zuiden
van Hastings. Het Italiaansche s.s.
„Lecce" heeft draadloos geseind
noodseinen te hebben opgevangen
van een onbekend schip. Later meld-
Japanners behalen geen resul
taten.
Uit de jongste rapporten, die te
Tokio van het Noord-Chineesch
front zijn binnengekomen, valt op
te maken, dat dit front op het punt
staat ineen te storten.
Een Japansche colonne, die Soei-
Joean is binnengedrongen, is erin
geslaagd, het op slechts zes kilo
meter afstand van het hoofdstad
Kwei-Soei gelegen Toeng-Fa-Hei-Ho
te veroveren. Hierdoor is Kwei-Soei
binnen het schootsveld van de Ja
pansche artillerie gekomen, zegt
Un. Press.
De verdedigers in dezen sector zijn
dertig duizend man sterk.
Mongolen dringen op.
De cavalerie van Binnen-Mongolië, die
met de Japanners samenwerkt drijft de
Chineezen in Westelijke richting. Het is mo
gelijk, dat er spoedig een einde komt aan
de Soei-Joean-campagne, daar in Mongolië
reeds sneeuw valt.
Ondertusschen verspreiden de Japansche
troepen, die aan de spoorlijn Peking-Ilan-
kau opereeren, zich waaiervormig naar
het Zuiden Reeds hebben zij de Chineesche
cavalerie, die te Tsjau-Tsjou, vijftig kilo
meter ten Zuid-Oosten van Sji-Tsjia-
Tsjwang gestationneerd was en die zeer om
vangrijk moet geweest zijn, tot den laatsten
man toe verslagen.
Ballons leiden artillerie.
De dag van gisteren werd aan het Shang-
haifront voornamelijk gekenmerkt door bij
zonder hevige aanvallen der Japanners op
de Chineesche stellingen en door een nog
steeds ongebroken tegenstand der Chinee
sche troepen.
Begunstigd door een Noordwestelijken wind
konden de Japanners gisteren ten Noorden
van Tazang en ten Noordoosten van Nan-
ziang onder bescherming van een kunstma-
tigen nevel oprukken, terwijl de Japansche
batterijen gelijktijdig de Chineesche linies
onder zwaar artillerievuur hielden, dat van
kabelballons uit geleid werd.
Achter het Chineesche front wierpen Ja
pansche vliegtuigen intusschen een groot
aantal bommen omlaag, om den aanvoer
van versterkingen te verhinderen.
Ondanks de verwoede Chineesche tegen
aanvallen slaagden de Japanners er aldus
in, tot op drie kilometer van Tazang op
te rukken.
De van Mengaaza tegen Nanziang opruk
kende Japanners stieten eveneens op een
vertwijfelden Chineeschen tegenstand en
werden tenslotte door het Chineesche trom
melvuur tot staan gebracht.
Volgens berichten uit Chineesche bron
mislukte ook de Japansche poging, om van
de Jangtse-rivier uit in de nabijheid van
Yanglinkow troepen aan land te zetten.
Japanner prijst de Chineezen,
Een woordvoerder der Japansche troepen
schatte de verliezen der Chineezen bij
Shanghai op circa 70.000 dooden en meer
dan 20.000 gewonden. Hij bracht aan de
dapperheid der Chineesche troepen welke
ondanks de meest felle aanvallen standhou
den, grooten lof.
Chineesch succes in Sjanst.
Volgens het Chineesche nieuwsagentschap
Central News zou het aohtste Chineesche le
ger Lai Yoean, dat aan de grens van Tsja-
har en Sjansi is gelegen, hebben heroverd
en de Japansche strijdkrachten in Noord
Sjansi tusschen Taye en Iloei Jen hebben
teruggedrongen.
SCHAGEN, 14 October.
12 Paarden f 130—200, 113 geldekoeien,
magere f 130—170, 60 idem, vette 200—280,
10 kalfkoeien 180—280, 8 vaarzen 90—140,
29 graskalveren 4060. 28 nuchtere kalve
ren 816, 40 magere schapen 2025, 205
idem vette 23—33, 239 overhouders 14—21,
10 bokken en geiten 310, 10 magere var
kens f 30—36, 4 idem vette per Kg. 58—59
Ct., 82 biggen f 1317, konijnen f 0.50—
1.50, 72 kippen 40—90 ct„ haantjes 0.40— 1.
AMSTERDAM, 13 October.
Veemarkt. 237 vette kalveren: le kw.
58—68 ct„ 2e kw. 46-56 ct„ 3e kw. 34-44
ct. per Kg. levend gewicht; 50 nuchtere
kalveren f 7—12 per stuk, 258 varkens:
vleeschvarkens, wegende van 90110 Kg.
69—70 ct., zware varkens 6869 ct„ vette
varkens 6667 ct. per Kg. slachtgewicht.
Overzicht: Vette kalveren aanvoer behoor
lijk, weinig eerste kwaliteit, handel vlug,
prijzen lager voor tweede en derde kwali
teit. Nuchtere kalveren weinig aanvoer,
handel vlug en prijzen constant. Varkens
korten aanvoer, handel zeer gedrukt, prij
zen iets lager.
ALKMAAR, 13 October.
Andijvie 0.60—1.50. appelen 2.506, bloem
kool I 7—10, II 2.504, boerenkool 1.50,
bieten 1.60—2.40, druiven 5—10. gele kool
1.20160, groene kool 1.502.90, kropsla
0.601.60. knolselderie 22.80, komkommers
1.504, meloenen 410, peren 2—7.50, prei
1.502.90, peterselie 1.postelein 16—32
ct., radijs 3.30, roode kool 1.804.30, selderie
1—1.50. spinazie- 0.16—0.38, spruiten 3.50—
7 50, sniiboonen 8—9. dubbele spercieboonen
1.05—1.60, tomaten 2—4. uien 5.305.90.
wortelen 1.50. boswortelen 2.505.
BROEK OP LANGENDIJK. 14 October.
Eigenheimers 2.40, bl. dito 2.50—2.70, Be
velanders 2.10, uien 4 905.40, drielingen
3.40—3.90 grove 4.70—5.10 gele nep 7.40
7.80 peen 1—1.40, spercieboonen 6.50—8.80,
kroten 0.60—2.20, roode kool 2 20—3.30, wit
te kool 890 ct. gele kool 11.20 D. witte
kool 1—L40 bloemkool 6.107.20, 2e soort
1.60—2.40, andijvie 69—90 ct.
NOORDSCHARWOUDE. 14 October.
BI. eigens. 2.40—2.60, bl. aardapelpen 2.90
Bevel. 2.20, uien 4.90—5.40 driel. 2—3.80, gro
ve 480—5.10 gele nep 6.60—7.30 peen 1—1.20
kleine peen 50—60 ct. spercieboonen 4.90—
13.10, kroten 1.70—1.80 roode okol 2.20—
2.80 wite kool 80—93 ct. gele kool 1—1.10,
andijvie 60 ct.
STOOMV MAATSCH NEDERLAND.
Chr, Huygens, 13 Oct. v. Amsterdam.
Johan de Witt, 13 Ocft. v. Batavia.
Moena, u., 12 Oct. te Sabang.
Johan v. Oldenbarnevelt, t., 12 Oct. v. Genua.
Saleier, 13 Oct. v. Amsterdam.
KON. HQLL. LLOYD.
Waterland, t„ 13 Oct. v. Bahia.
KON NED STOOMB MAATSCHAPPIJ.
Alkmaar, t., 12 Oct. v. Cristobal.
Ariadne, 13 Oct. 12 u. 200 m. W. v. Ouessant.
Breda. 13 Oct. te Hamburg.
Colombia, 13 Oct. v. Amsterdam.
Costa Rica, u., 11 Oct. te Kingston (Ja).
Euterpe. 12 Oct. te Bordeaux.
Ganymedes, 13 Oct. v. Alexandrië.
Fauna, 12 Oct. te Izmir.
Helder, u., 12 Oct. te Curagao.
Merope. 13 Oct. te Gdynn.
Pluto, 12 Oct. te Stettin.
Rhea, 13 Oct. v. Savona.
Trajanus, 13 Oct. te Varna.
Theseus, pass. 12 Oct. Gibraltar.
Titus, 12 Oct. v. Lissabon.
Odysseus, 13 Oct. v Amsterdam.
Orpheus, 13 Oct. v. Amsterdam.
Poseidon. 13 Oct. v. Amsterdam.
Vulcanus, 12 Oct. v. Palermo.
Venezuela, 12 Oct. v. Barbados.
KON PAKETV MAATSCHAPPIJ.
Bontekoe, 11 Oct. te Batavia.
Nw. Zeeland, 11 Oct. te Singapore
Rantaupandjang. 12 Oct. te Port Natal.
Roggeveen. 12 Oct. te Zanzibar.
Tasman, 12 Oct. te L. Marqués.
HOLLAND- AMERIKA-LIJN.
Damsterdijk. 12 Oct. v. Swansea.
Delftdijk, 12 Oct. v. Liverpool.
Veendam, 12 Oct. te New York.
Spaarndam. 12 Oct. 12 u. 56 m. n.m. 410 mijl W. v.
Land's End.
holland—west-afrikalijn.
Jaarstroom, t., 12 Oct. te Havre.
Alchiba, 12 Oct. v. Amsterdam.
ROTTERDAM8CHE LLOYD.
Baloeran, u., 12 Oct. v. Suez.
Brastagi, u., pass. 12 Oct. Gibraltar.
Palembang, u., 13 Oct. v. Suez.
Tapenoeli, 12 Oct. te Moji.
SILVER-JAVA PACinC-LIJN.
Silvercedar, 11 Oct. te Tampa.
Silvermaple, 1 Oct. v. Batavia.
Java-new-york-lijn.
Kota Radja, 12 Oct. v. Singapore.
Madoera, 13 Oct te Philadelphia.
STOOMVAAR! MIJ. OCEAAN.
Ajax. 13 Oct. v. Singapore.
Calchas, 12 Oct. te Singapore.
Melampus. 12 Oct. te Batavia.
Memnon. pass. 11 Oct. Gibraltar.
Patroclus, 12 Oct. te Glasgow.
ROTTERDAMZUID- AMERIK A-LIJN
Alphacca. 13 Oct. te Rotterdam.
Alc.vone, t., 12 Oct v. Bahia.
Alwaki, u., 12 Oct. te Montevideo.
EMZETCO LIJN.
Jonge Elisabeth, pass. 12 Oct. Leixoes.
VEREENIGDE NEDERL. St HEEPV. MIJ.
(HollandAfrika L^n),
Bloemfontein, t.. 12 Oct. v. Tanger.
Jagersfontein, 12 Oct. te Hamburg.
Randfontein. t., 13 Oct. 4 u. te Duinkerken verwacht.
Springfontein, u., 13 Oct. v. Antwerpen.
'HollandAustralië L(jn).
Aagtekerk. u 12 Oct. v. Oenua
Heemskerk, u., 12 Oct. v. Cutch Mandvi.
(HollandOost-Azie Lfla).
Zuiderkerk. u., 13 Oct. te Hongkong.
(Holland—Br.-Indië Lün).
Hoogkerk, u., 12 Oct. v. Colombo.
M.S.F. op Zaterdag a.s.
nonstop-cabaret
o.a. de Holl, comédiènne Henny
v. Gelder. Nieuw repertoir
Vooruitbetaald: 10 ot. p. regel t minimum
Nlot Toorultbet: IS at. p. regel 40 en 60 r
SLAAPKAMERTJE
te huur, liefst K.M., huiselijk
verkeer.
Adres: Bloemstraat 48.
Te huur:
NET HUISJE
in de Middenstr., 2.p. week.
Adres: Dijkstraat 30.
HUIZE ZEEZICHT.
Gem. Zlt-Siaapkamers te huur
Gem. Zit- en Slaapkamer, gesch.
voor 2 dames, te huur per 1 Nov.
Adres: Dijkstraat 1.
M.S.F. op Zaterdag a.s.
nonstop-cabaret
o.a. de Masterkeys in hun
Show, Sweet en Hot
WONINGSTICHTING
Kantoor: De Wetstraat 2.
TE HUUR:
Bonselaarsweg 11 2.77. w. i.
Oude Schoolstr. 3, 5, 7,
2.32, w. i.
ruime „uisjes, o.a. 3 s.lkamers.
Dahliastraat 156 4.20, w. i.
gang, 3 sl.k., flinke tuin.
Brakkeveldweg 196 4.60, w. i.
Rujjghweg 293, 317 3.07, w. i.
Asterstraat 34 ƒ4.20, w. L
M.S.F. op Zaterdag a.s.
nonstop-cabaret
o.a. Ballet door de Mou-
tongirls
VOOR ERWTENSOEP.
2 pond Varkenspootjes 25 cent.
om den hoek bg Paanakker.
HUIZE ZEEZICHT.
Te huur gem, Zit- en Slaapkamer
met vrije keuken en Badkamer.
Adres: Dijk., raat 1.
M.S.F. op Zaterdag a.s.
nonstop-cabaret
o.a. origineele
Krontjong
WINTER-
Geheel nieuwe
collectie tegen
EXTRA LAGE
prijzen bij
De Bijenkorf
Spoorstraat hoek Koningstr.
G
€5 oed ©PI
Wij danken onze OUD-HELDERSCHE cllëntèl. voor de genoten gunst, gedurende .1 die Jaren
ondervonden. Tevens vertrouwen wij ook In onze zaak Keizerstraat 76 op aller gunst te mogen
rekenen
Aanbevelend,
^^Hoed en ^^Hoedkoop,
voorheen fa. E. Oudkerk, Langestraat 41