Den Hélder-Alkmaar /tyenda v.v. N*J*V*~zeekamp loopt ten einde Vrijdag 12 Augustus 1938 Tweede Blad WxtdónitiiwJ De Jubileum-wandeltocht Rijdt U nog zonder belastingsplaatje Morgen wordt een heet water centrale geopend I N.V. Autobusdienst „NOORD-HOLLAND" Aansluitende verbindingen op de TESO booten en de TREINEN te Alkmaar Als de veldwachter een praatje maakt! Schout-bij-nacht tit. J. J, Dikkers gaat heen CRÈME een weldaad ^nrUwhu/d Autobus in de sloot Burgerlijke Stand van Den Helder Vrijdagavond worden de jongens tot pikbroek geslagen Christelijke en Algemeene Oranjevereeniging De K.S.K.-filmvoorstelling Willem Vogt heden 50 jaar Wederom het Marsdiep bedwongen Reist per „ESONA" De zaak loopt gesmeerd. Zooals bekend, is één der onderdeelen van de a.s. feesten ter herdenking van het 40-jarig regeeringsjubileum van de Koningin, genoem de wandeltocht. Wij moesten gisterenavond ambtshalve een bezoek brengen aan den heer Wiersma en dat bezoek inspireerde ons tot het schrijven van deze regelen. Bij het betreden van de woonkamer hadden we moeite den heer des huizes te ontdekken. Een uitgelezen gezelschap, voor ons meest on bekenden, zat rond de tafel. Wij informeerden voorzichtig of wij de dames en heeren soms atoorden. „Niks hoor", was 't antwoord, „komt U maar verder". Een stoel werd toegeschoven en wij zetten ons neer. Na eenige oogenblikken was het ons duidelijk wat hier gaande was. Wij waren aangekomen in wat men zou kun nen noemen „de machinekamer van het jubi leum tochtschip". Hier kwamen de leiders der gevormde- en reeds bestaande wandelgroepen hun aantal deelnemers opgeven. Lange, volge schreven lijsten werden hierbij overgelegd. Wij hoorden: 50 deelnemers, 30, 45 en o wonder... 60 zelfs. De heer Wiersma noteerde alles, ontving kapitale bedragen, glimlachte maar steeds en stak zoo nu en dan zijn sigaar eens aan. Na tuurlijk ontbraken ook onze strijders in eerste linie, waar het betreft de wandelsport, niet op 't appèl, n.1. de heeren Lücker en Lastdrager. Beiden knikten goedkeurend. Eerstgenoemde merkte op: „De zaak loopt gesmeerd, heeren". Hiervan konden wij ons in dit kleine oogen blikje niet overtuigen. Maar dit staat bij ons vast: het aantal deelnemers zal dat van den Februari-tocht verre overtreffen. Bijna alle vereenigingen ter plaatse hebben reeds ingeschreven of hun toezegging gedaan. Van slechts enkele was nog niets bekend, maar de verwach ting was er, dat zij niet zouden achterblij ven. Onze marine komt ook weer flink voor den dag. Verder in details uit te wij den, lijkt ons niet wenschelijk. Maar één ding is zeker, men schrijft hier met plezier in, men offert gaarne zijn inleggeld. Zoo ja, schaft er dan direct één aan. Zooals men in een bericht in ons nummer van gisteren heeft kunnen lezen, hebben de eerste razzia's op de ietsen zonder rijwiel- belastingmerk reeds plaatsgevonden en ook in onze stad zijn er diverse tientallen niet- betalers ingeloopen. En voor dezulken kost een plaatje al bijzonder duur. Wij hebben ons in verband daarmede gewend tot ue bevoegde instantie en ver namen aldaar, dat het nog steeds ver boden is het rijwielmerk in uen zak of op een ander niet zichtbare plaats bij zich te hebben. De Wet is in deze dui delijk en zegt dat het op een duidelijk zichtbare plaats aan het rijwiel beves tigd moet zijn. Daar valt niet aan te tornen, ook al blijkt thans, dat er wel degelijk ook in ons land plaatsen zijn, waar men de wet op andere wijze inter preteert. Wel is het ook hier mogelijk, dat men de boete direct voldoet, zoodat men z'n rijwiel niet behoeft achter te laten. Dengene echter, die tot op heden rondrijden met een fiets zonder plaatje, raden wij in hun eigen belang het offer aan den Fiscus te bren gen, opdat zij niet de kans loopen een dezer dagen het plaatje dubbel te moeten betalen. Van den heer Slotboom in de Klaas Duitstraat. Morgenmiddag, te vier uur, opent de heer A. A. Slotboom in het perceel Klaas Duit straat No. 47 een bedrijf, dat het eerste in deze branche in onze stad is en wel een heet- water-centrale. Het is aan geen twijfel onderhevig, of tal van huismoeders zullen van deze gelegen heid gebruik maken en voor een gering be drag hun heet water kant en klaar thuis willen krijgen. Door de firma Lafeber van de Weststraat is een ketel geconstrueerd, die een zeer groote hoeveelheid water kan bevatten en hiermede hoopt de heer Slotboom de huis vrouwen, die ervan gebruik zullen maken het leven te vergemakkelijken. Vertrek: Havenhoofd DE NIEUWE COMMANDANT VAN HR. MS. „JAVA". De nieuwe commandant van Hr. Ms. „Java", de kapitein-luitenant ter zee H. J. Bueninck, die als zoodanig met ingang van 13 Augustus benoemd is. Behalve heet water kan men hier eveneens aanschaffen alle soorten waschartikelen en petroleum. De prijzen van het water en de andere artikelen zijn uiterst laag, zoodat we ervan overtuigd zijn, dat de heer Slotboom succes met dit nieuwe bedrijf zal hebben. Voor concurrentie behoeft hij in geen geval te vreezen... De angst voor de rjjwielplaatjes- contróle. Woensdagavond, juist toen de uittocht van Helders burgerij van het strand te Huisdui nen naar Den Helder een aanvang nam, stond op den Duinweg een rijksveldwachter een gezellig praatje met een dame te maken. Het was voor den aandachtigen toeschouwer vermakelijk om te zien, hoe en op welke wijze het rijwiel huiswaarts-keerend publiek, bevreesd als zij waren voor een rijwielplaatjes- contröle, hierop reageerde. Sommigen, doch dit waren uitsluitend de brave dames en hee ren, die niet in overtreding waren, reden kalm door; anderen zagen wij gauw in hun broekzak of in andere bergplaatsen fromme len om het plaatje op te diepen en volgens het voorschrift zichtbaar te dragen. Doch daar waren er ook, die ijlings terug keerden, en dat waren wel de menschen, die óf geen nieuw plaatje bezaten, öf wel, die het kope ren kleinood thuis hadden laten liggen. Nu stond die veldwachter daar niet voor de rijwiel-controle, maar toch zouden wij er het fietsend publiek nog eens op willen wij zen, vooral zorg te dragen het rijwielbelas- tingmerk altijd goed zichtbaar te dragen, want er is dezer dagen in Den Helder al door vele personen, die in overtreding waren, een boete betaald. En zoo worden het dure plaatjes! De Staatscourant van gisteren bevat het K.B., waarbij met ingang van 1 Sep tember a.s. aan den schout-bü-nacht titulair J, J. Dikkers, op zjjn verzoek, wegens langdurigen dienst, eervol omslag uit den zeedienst wordt verleend, onder dankbetuiging voor de goede diensten door hem aan den lande bewezen. Schout-bij-nacht Jacob Jan Dikkers werd te Meppel geboren op 11 November 1883. Op 1 September 1901 werd hij adelborst 3e kl. te Willemsoord en luit. ter zee 2e kl. op 4 October 1907. Op 1 Febr. 1918 werd de heer Dikkers luit. ter zee le klasse, op 16 Mei 1928 kapt. luit. ter zee, op 1 Febr. 1933 kapitein ter zee en op 1 Januari 1936 benoemd tot Schout-bij-nacht. Op 4 Nov. 1905 kwam hij in West-Indië aan als adelborst en vertrok van daar op 18 April 1907. Later, op 2 Jan. 1909, kwam hij wederom in West-Indië om in datzelfde jaar, op 27 April, weer van daar naar Nederland terug te keeren. Ook naar Oost-Indië maakte de heer Dikkers eenige reizen o.a. in 1909. Hij keerde toen via China, Japan en Austra lië naar het vaderland terug in 1911. Voorts was de toenmalige le luit. ter zee van 1916 1919 wederom in Oost-Indië, om in dit laatste jaar voor het laatst naar Nederland terug te keeren. De Schout-bij-nacht Dikkers heeft in ver schillende commissies voor het afnemen van examens zitting gehad. Zijn verdiensten werden door de regeering beloond met de benoeming van officier in de orde van Oranje Nassau met de zwaarden. Doos 20d Chauffeur vergat de bocht! Gisteravond te half twaalf heeft een der chauffeurs van garage Van Koningsbruggen een bijzonder onaangename ervaring gehad. Toen hij op genoemd tijdstip van Huisduinen naar Den Helder reed, gelukkig zonder pas sagiers, heeft hij in zijn ijver om spoedig thuis te zijn waarschijnlijk de bocht vergeten en geraakte bij het nemen daarvan met vrij groote snelheid in de sloot, ter plaatse van de Roode Brug. Het bleek dat de bestuurder niet gewond was, terwijl ook de bus vrijwel onbeschadigd gebleven was, hetgeen wel een wonder mag heeten. Men kan er van overtuigd zijn, dat de chauffeur deze bocht nimmer meer vergeten zal! van 10 en 11 Augustus 1938. BEVALLEN: D. van DeutekomPeters, z.; H. P. KwakPlagmeijer, d.; G. Tydeman— Kramer, d.; M. M. de Boer—Kuiper, z. OVERLEDEN: Chr. Goes, (m.) 67 jaar; J. Mooyman, (m.), 84 jaar. GETROUWD: W. D. J. van Gestel en M. J. ten Cate; W. W. Schoonhoven en H. Krijgs man; T. Kossen C. te Paske; J. van den Berg en C. Keijzerwaard; P. Bruin en G. M. Talens. ONDERTROUWD: A. de Wilde en J. Nie- len; J. Smit en A. van Dijk; E. H. de Langen en J. Kamhoot; A. Drogt en G. van de Vaart; A. A. van Oorschot en M. L. Schoeman; H. Schinkel en J. Meeuwig; J. A. Snelleman en M. Fokke; J. Wolbers en L. Bijl; K. P. Puhl en M. E. Baus. i In kiellinie zijn wij naar Den Helder ge varen, Woensdagmorgen, d.w.z. dat heb ben de schippers van de marinesloepen zoo goed mogelijk getracht, want er stond een stevige bries en de wind zat zoo gunstig, dat wij in twee uur van Den Oever in Den Helder waren en dat daar warempel de vloot nog in kiellinie bin nenvoer. Het leek net een oude Geuzen- vloot, zooals de scheepjes daar door het Marsdiep kwamen aanzetten! Een koste lijk gezicht! Aldus de N. R. Crt, In Den Helder werd gemeerd en na een korte pauze alles gereed gemaakt voor de plechtigheid, die thans voor de derde maal plaats had: de kranslegging van de N. J. V. Zeekampers bij het monument ,.Voor hen die vielen", dat vlak bij, de haven is opgericht, om de herinnering levendig te houden aan hen, die tijdens den wereldoorlog in dienst van de Nederlandsche marine zijn gevallen. In een langen stoet marcheerden de jongens naar het monument. Voorop een tamboer en vier hoornblazers, die het tempo aangaven. In den middag volgde een bezoek aan den onderzeedienst in Den Helder en voor mor gen staat een bezoek aan het vliegkamp De Mok op het programma. Alle jongens hebben dien dag ook nog gebruikt om Hr. Ms. Sumatra, die, zooals men weet, thans voor herstellingen in de haven van Den Hel der ligt, te bezoeken, en gisteravond heeft Bestevaer aan boord van de Buffel de film van de Mariniers vertoond. Wij vermelden dat, om te doen uitkomen, hoezeer de deel nemers in dit kamp de beteekenis van de marine en het leven aan boord van de vloot gaan verstaan! Er zal wel geen jongen meer zijn na afloop van het kamp (en het einde komt reeds in zicht) of hij weet, dat men een schip van de marine met de vlag behoort te groeten of die, als hij ooit nog eens op zee of op binnenwateren zou vertoeven, 's avonds de vlag zou laten wapperen. In dat opzicht werkt het kamp nog instructief ook! Zoo vliegen de dagen voor de jongens om! Vrijdagavond worden zij, der gewoonte van twee vorige zeekampen getrouw, tot pikbroe ken geslagen, en dan blijft Zaterdag Beste vaer met eenige schipper over om de Buffel weer over te dragen aan de marine. Dan zal het stil zijn in de verblijven, die in deze da gen getrild hebben van de jolijt die 150 jon gens met elkaar wisten te scheppen. Dan zul len zij geen last of laten wij liever zeggen verantwoordelijkheid opleggen aan Bestevaer. Bestevaer, die daartoe geassisteerd door Betere vaer, den ondercommandant, als het ware naast de leiding voor de jongens een vraagbaak, een raadgever, een steun is, die tientallen vragen heeft op te lossen, honderd en één moeilijkheden uit den weg weet te rui men, altijd met zijn duidelijke stem, die over de zee schalt, met onverwoestbaren drogen humor aanwijzingen geeft, is geknipt als commandant van kampen als dit. Het Nat. Jong. Verbond mag zich gelukkig prijzen zoo'n kampleider gevonden te hebben, want zijn geest, gezond-nationaal-Nederlandsch, be zielt het geheele kamp. En de jongens zullen teruggekeerd in hun woonplaatsen nog vele dagen later voelen de deining van de zee, die zij gezien hebben, de golven die om de booten klotsten, en den wind, die de zeilen bolde. Zij zullen terug denken aan het varen bij nacht en 's morgens vroeg, als de maan het eenige licht gaf en op klaarlichten dag. Z ij weten nu het schoone van Nederland, wat het niet in be zit heeft en toch heeft: het water, de wolken en den wind. En zij verlangen, schoonste i?s- looning voor de leiding van het zeekamfJ, reeds naar het komende jaar. naar het nieu we kamp. En tot zoolang leeft in hun harten de herinnering aan een schoonen tijd, aan een t(jd op het water, aan de zee! Marine Uniformen Vertrouwd adres. LAGE PRIJZEN Piet Schmidt, Ruijghw.74 Zooals men zich nog herineren zal, werd eenigen tijd geleden zoowel in het Rialto- als fivoli-theater een filmvoorstelling gegeven, waarvan wij schreven, dat de baten zouden zijn voor het Centraal Oranje-Comité. Wij vernemen thans dat dit een onjuistheid was, aangezien het de Alg. Oranjevereeni ging is voor wie de opbrengst bestemd was. Een en ander berust op een misverstand, hetwelk wij hier gaarne even recht zetten. Bijna 400 bezoekers. Bijna 400 stadgenooten hebben gisteren avond gehoor gegeven aan de uitnoodiging van het Comité K.S.K. om in Rialto de goed koopste voorstelling van t,Romeo en Julia" bij te wonen. Een behoorlijk aantal, als m<n rekening houdt met het feit, dat het weer absoluut beter geschikt was voor het strand en de zee. De vierhonderd hebben anders geen spijt van hun gang gehad, want het verfilmde drama van William Shakespeare heeft van be gin tot einde zeer geboeid. Naar wij vernemen, zal het Comité elke drie maanden een filmvoorstelling organisee- ren, wat mede ten aanzien van de kas, wel een goed besluit zal blijken te zijn. Een Heldersche jongen, die 't ver bracht. Vandaag is Willem Vogt, geestelijke vader van de AVRO vijftig jaar gewor den. Het is aan geen enkelen twijfel onder hevig of het geheele leden-legioen dezer vereeniging zal dit feit heden gedenken. Gedenken hoezeer deze man bewezen heeft voor de Nederlandsche omroep in het algemeen en voor de AVRO in het bijzonder te wezen de rechte man op de rechte plaats. Willem Vogt is een bescheiden mensch. Hij heeft geweigerd zich te laten interviewen op deze dag, geweigerd het relaas van zjjn leven weer te geven, omdat het, volgens hemzelf, geen kunst is den vijftig-jarigen leeftijd tf bereiken. Ieder gezond mensch kan die presta tie, alweer volgens Volgt zelf, bereiken. Maar het lijkt ons gewenscht bij het be reiken van deze mijlpaal er toch even op te wijzen hoezeer hier een Heldersche jongen zich als self made man vooruit gebracht heeft in de wereld en een positie verworven, die slechts voor enkele weggelegd is. Veel heeft de Nederlandsche radio aan Vogt te danken en het is goed op dezen dag dien dank in herinnering te brengen. Na een inspannenden strijd tegen stroom, golven en wind werd gisteren door 10 H.Z.V.'s en een gast in 1 uur 45 min. het Marsdiep weder overgezwommen. Deze tocht was uitzonderlijk zwaar, wat zijn oorzaak vond in de schietoefeningen van Wier- hoofd. De gewone route mocht derhalve niet worden genomen. Gestart werd om 2.45 u. van fort Harssens. De begeleidende vaartuigen sprongen als jonge veulens en veel zeemanschap was noodig dezein bedwang te houden, hetgeen aan schipper Dekker volkomen toevertrouwd was. Niet alzoo aan den leider van den tocht. Deze verspeelde in den strijd met het water zijn schip en moest terwille van de veilig heid der zwemmers zijn vaartuig in den steek laten en zich zwemmend naar een andere boot begeven. Het had er allen schijn van, dat het Marsdiep met wind en stroom een verbond had gemaakt om de zwemmers te beletten het strand te be reiken, maarde eindoverwinning was aan 9 van de 11 zwemmers. Deze stapten na een intensen strijd met het water, vermoeid maar vol vreugde over de behaalde overwinning aan land. Zij die den tocht volbrachten, waren: Mevr. Scheurleer, mevr. C. Boschde Vrij, mej. C. A. Franse en mej. G. v. d. Plas (15 j.); J. Dienaar (13 j.), B. Bakker (14 j.), Th. Kok, 13 j.), E. F. Stülberg en E. Heijblok (post bode). AANBESTEDING RIJKSWATERSTAAT. De Rijkswaterstaat heeft gisterenmorgen aanbesteed het leveren en storten van stort- steen voor de dijk- en oeverwerken te Helle- jvoetsluis, de Hoornsche hoofden, de hoofden van de Marinehaven te Hellevoetsluis, voor de havendammen te Middelharnis en voor de .dijk-en oeverwerken te Tiengemeten, in drie pcorceelen en in massa. De voordeeligste inschrijvers waren J. M. Dekker en Zn., te Papendrecht, n.1. 23.000. voor 6062 ton. AANRIJDING BIJ DE POSTBRUG. Gisterenmiddag heeft bij de Postbrug een aanrijding plaats gehad, die gelukkig nog al goed afliep. Een wielrijdster, die rechts van den Ka- naalweg naar de Hoofdgracht wilde oprijden werd ingehaald door een autobus, die even eens in de richting van de Hoofdgracht wjlde rijden. De dame kreeg een duw van de bus en werd tegen den grond gegooid. Haar hand werd verwond. Proces verbaal is tegen den chauf feur van de bus opgemaakt. Bij K.B. is met ingang van den datum van benoeming tot geneesheer bij het Provinciaal Ziekenhuis nabij Santpoort, zijnde den 19den Mei 1938: aan den officier van gezondheid der le klasse P. van der Esch, op zijn verzoek eer vol ontslag uit den zeedienst verleend en is hij benoemd bij de Koninklijke Marine-reserve tot officier van gezondheid der le klasse; zijn met ingang van 4 Augustus bevorderd: tot officier-vlieger der 2e klasse, de officieren vlieger der 3de klasse: J. B. Sanders, G. F. Rijn- ders, J. C. Sillevis, P. L. G. Adriani, J. C. Pet- schi, P. van Waart, P. J. Lagendaal, J. H. Li- bourel en J. L. den Hollander; zijn met ingang van 8 Augustus bevorderd tot hoofdofficier van den marinestoomvaartdienst der 2e klasse, de officier van den marinestoom vaartdienst der le klasse J. van Rugge en tot officier van den marinestoomvaartdienst der le klasse, de officier van den marinestoomvaart dienst der 2e klasse D. Brouwer; zijn met ingang van 15 Augustus 1938 bevor derd: tot luitenant ter zee der le klasse, de lui tenants ter zee der 2e klasse V. Nedorost, H. Bos, C. A. Lagaaij, G. A. Boegborn, G. Koudijs, J. W. C. Calten Houwing, L. J. Goslings en W. J. Kruijs; tot luitenant ter zee der 2e klasse, de luite nants ter zee der 3e klasse W. Langeraar, J. L. Dencher, J. van Dapperen, S. H. de Boer en N. J. A. C. Swellengrebel; tot officier van den marinestoomvaartdienst der 2e klasse de officieren van den marine stoomvaartdienst der 3e klasse J. Ehrenburg, K. Metz, W. Moreé, J. Scholten, J. de Bruijn, E. Eilers, J. de Wit, C. A. Brinkhuis en G. A. Lens; tot officier van administratie der 2e klasse, de officieren van administratie der 3e klasse J. H. van de Wall, C. van der Stad, F. A. Bou- man, L. M. Berger, J. B. de Groot en F. W. J. ten Hoet. Bij beschikking van den Minister van Defen sie zijn de volgende plaatsingen gelast: met 12 Augustus 1938 de officier van den marinestoomvaartdienst der le klasse L. C. La gaaij, geplaatst bij de Rijkswerf te Willems oord; met 29 Augustus 1938 de hoofdofficier van gezondheid der le klasse L. Hendriks, eervol ontheven van de betrekking van chef van het marinehospitaal te Willemsoord; de hoofdofficier van gezondheid der 2e klasse P. de Mooy, belast met de betrekking van chef van het marinehospitaal te Willemsoord; met 1 September 1938 de kolonel der mari niers C. J. O. Dorren, eervol ontheven van de betrekking van chef van het korps mariniers te Rotterdam; de luitenant-kolonel der mariniers H. F. J. M. A. von Frijtag Drabbe, belast met de betrek king van chef van het korps mariniers te Rot terdam; met 2 September 1938 de kapitein der mari niers L. Langeveld, ter beschikking gesteld; met 26 September 1938 de luitenant ter zee der 2e klasse C. Hos, bij het Koninklijk Insti tuut voor de Marine te Willemsoord; zijn op 8 Augustus benoemd: tot luitenant ter zee der 3e klasse, de adel borsten der le afdeeling voor den zee dienst: E. H. van Rees, R. M. Eibers, A. J. de Graaff, J. J. van Delden, jhr. H. de Jon ge van Ellemeet, J. W. Schotel, A. van Sor- ge, J. Doorenbos, J. van Hemert, W. J. van Trigt, H. C. Jorissen, J. A. van Beusekom, A. F. Eibers, J. E. Gobee, J. Ch. K. Leeks- ma, J. A. Sillevis, P. Bussemaker, B. ter Brake, J. G. Treffers, W. A. de Looze en Th. Vermeijden; tot tweede-luitenant der mariniers, de adelborsten der le afdeeling voor het korps mariniers: Q. Groene wegen, H. Sj. den Har- tog, E. M. W. O. von Pohlreich; tot officier van den marinestoomvaart dienst der 3e klasse, de adelborsten der le afdeeling voor den stoomvaartdienst: L. Prinsen, J. van As, P. A. E. Veuger, J. W. Wolters, D. R. de Jong, J. Ch. Stallknecht, H. J. A. M. de Jong, N. G. J. W. van Marle, B. C. Honig, B. P. A. Wamelink; tot officier van administratie der 3e kl., de adelborsten der le afdeeling voor de ad ministratie: J. Sluijter, A. L. Vriens, L. L. Rietdijk en N. J. Backers. naar Schoorl, Alkmaar, A'dam Aquarium Zoöl. Station. Voor het publiek geopend: dagelijks van 912 en van 13.30 17 u.. Zaterdag van 912 uur. lederen Dag, 35, 79: Westgracht 80: Tentoonstelling Historisch Genootschap „De Kop van Noord Holland". BIOSCOPEN: Tivoli-theater, Spoorstraat, half 8: ..De Terugkeer van Sophie Lang" en „De Kunst van te leven". Rialto, Spoorstraat half 8: „Parnel, de Strijd voor de Vrijheid". Witte-Bioscoop, Koningstraat, half 8: „Gevangene 317" en „De Vechtende Speurder". Opgenomen om 8 uur hedenmorgen. Barometerstand Den Helder 758.4 Temperatuur zeewater 20.0 Temperatuur leuht 20.1 Wind; richting: N.N.O. kracht 2 Licht op 9.io Hoogste temp. lucht gisteren 25.7 Laagste temp. lucht gisteren 19.0 Hoogwater (heden) 21.23 Laagwater (heden) 15.25 Hoogwater (morgen) 9.1021.55 Laagwater (morgen) 3.0515.55 WAAR IS ZIJN KARRETJE GEBLEVEN. Een persoon, die zijn rijwiel in het Juliana- park had neergezet, deed op het Hoofdbureau aangifte, dat men zijn fiets had meegenomen,

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1938 | | pagina 5