Franco laaf zich dc wet niet stellen Italiaansche troepen- concentratie aan de grens Duisternis om ons luchtvaartbeleid Wiarom geen belastinq- plaatje voor de auto? "conomische J barometer DE BALEAREN MENORCA De gemeenten blijven doorsukkelen Nfeuwe strubbelingen tusschen Japan en Rusland Dc wapens neer in Spanje? Dc P.T.T. als weggebruiker G 1 maakt noodlanding van Fransch Somaliland 479e STAATSLOTERIJ Bedoelingen der regeering on duidelijk. De Nederlandsche regeering voert op lucht vaartgebied een uiterst onvast beleid, aldus velen uit de Eerste Kamer in hun Verslag over Waterstaat.. Aanvankelijk scheen het, alsof zij alles er op wilde zetten, zich tot écn vliegveld te be perken en dus centralisatie na te streven. Plotseling is dit ^1 les weder veranderd, zoo dat men niet meer met zekerheid weet, wel ke de bedoeling is, De leden, hier aan het woord, dringen dan ook er op aan, dat de regcering ten spoe digste van hare voornemens te dezer zake zal doen blijken en zich daaromtrent zoo dui delijk zal verklaren, dat iedere twijfel aan gaande hare verdere plannen zal zijn uitge sloten, opdat aan de bestaande onzekerheid, die reeds te lang duurt, een einde kome. Verschillende leden stellen er prijs op te verklaren, dat zij geheel instemmen met de door de Tweede Kamer aangenomen motie Van der Waérden c.s. inzake de voornemens der regeering om te komen tot stichting van een centraal vliegveld. Andere leden hebben evenmin waardeering voor het beleid van de regeering in dezen. Zoo Waalhaven en Schiphol voor mi- taire vliegvelden noodig waren, had de regeering krachtiger moeten op treden, desnoods door de terreinen te onteigenen. Verschillende leden wenschen vóór alles het vliegveld Schiphol te handhaven en zijn van oordeel, dat bevorderd behoort te wor den, dat er een tweede vlieghaven bij komt. Vele leden stellen alsnog de vraag, welke voornemens de regeering heeft ten opzichte van het burgerlijk vliegwezen. De vliegtuigen voor de K.L.M. In verband met het aangevraagde bedrag voor luchtvaart-subsidie, wordt de vraag ge steld, of hieraan de voorwaarde wordt ver bonden. dat de K.L.M. voor haar bedrijf door onze vliegtuigindustrie Nederlandsche ver keersvliegtuigen laat bouwen, zulks in over eenstemming met de wettelijke goedgekeur de financieele overeenkomst tusschen het Rijk en de K.L.M.volgens welke Iaatstge- melde is gehouden als regel uitsluitend vlieg tuigen van Nederlandscli fabrikaat te bezi gen. 't Spaart tijd! De manier, waarop thans de auto mobilist den ambtenaar op den weg bewijzen moet, dat hij zijn motorrij- tuigen "belasting netjes hééft betaald, komt sommige Eerste Kamerleden wél wat lastig voor. En zij bevelen de regeering aan, de autobestuurders die altijd haast hebben, niet meer te dwingen hun papieren te toonen, doch een belastingplaatjc in te voe ren, dat, op het vehikel aangebracht den man van den fiscus er in een „oogwenk" van overtuigt, dat de zaak o. k. is! Dit advies wordt onder vele andere raad gevingen in het voorloopig verslag over Economische Zaken gegeven. Wij lezen ver der in genoemde nota weer eens een klacht over te zware belasting der motorrijtuigen. Ook als het motorrijtuig niet of weinig wordt gebruikt, betaalt men belasting, daarom zou een benzinebelasting beter en billijker zijn. Tegen uitbreiding van ons auto park. Andere leden hebben zich afgevraagd of een vermindering van lasten op het autover keer drukkende, en daarmede dus practisch een aanwakkering van dat verkeer, voor ons land wel aanbeveling verdient. In andere landen moge het aantal motor rijtuigen naar verhouding grooter zijn dan ten onzent, de dichtheid van bevolking ten onzent, en daardoor het gemis aan groote, vrije verkeerswegen, vormen echter een be zwaar tegen een al te groote uitbreiding. Basis overeenkomstige week 1937 100 Weck v. Maandag t m Zate ri 30 Jan. tot 31 Jan. tot Effectenmarkt i Febr. '39 5 Febr. '39 Aandeelenkoersen 81.5 90.3 Betalingsverkeer Omzet postcheque- en girodienst 122.1 94.8 Groothandel^ 75.1 Groot handelsprijzen 68.4 Omzet termijnmarkt 51.1 76.3 Amsterdam Kleinhandel 100.7 83.8 Omzet winkelbedrijf Goederenverkeer Gewerkte taken 75.0 52.7 (1 taak halve ar beidsdag! Haven Am sterdam Bevrachtingen wilde 79.2 binnenvaart 96.2 Arbeidsmarkt Aanvragen van werk gevers 100.4 96.7 Aanbiedingen van werknemers 97.5 100.6 Plaatsingen 109.4 107.0 De linksche vredesvoorwaarden acht hij onaannemelijk. MINORCA SPOEDIG ONDER RECHTSCH BEHEER? De linksche minister-president Negrin houdt vast aan zijn vredesvoorwaarden; 1. Vertrek der vreemdelingen. 2. Uitblijven van vergeldingsmaatregelen. 3. Volksstemming. Franco is het eens voor wat aangaat het vertrek der vreemdelingen aan het einde van den oorlog. Hij gaf daartoe, door tusselienkomst van ALva, opnieuw de verzekering. Wat de vergeldingsmaatregelen be treft, beweert men, dat hij er mis schien in zou toestemmen alleen be schuldigden in gewone delicten naar strafrechtbanken te verwijzen. Dit geldt niet voor politieke delicten. Daarentegen zou hij een volksstem ming volkomen van de hand wijzen. Franco zal Minorca bezetten. Engelsche diplomatieke kringen bevestigen dat Franco te Londen heeft doen weten, dat hij zicli voorstelt Minorca te bezetten, doch dat hij voornemens is dit alleen door Spaansche troepen te laten doen zonder eenige buitenlamlsclie hulp. Aan deze verzekering hecht Engeland, evenals Frankrijk, natuurlijk groot belang', aldus verklaart men. De gedachte, dat een Britsche oorlogsbodem een afgezant van Franco naar Minorca zou overbrengen om met de autoriteiten op dat eiland te onder handelen, wordt door Engelsche diplomatie ke kringen niet bij voorbaat van de hand ge wezen, hoewel zij dat een eenvoudige mo gelijkheid noemen. Een besluit zal alleen kunnen worden ge nomen na een meer uitgebreid contact met Franco en wanneer men zeker zal zijn van de bedoelingen der republikeinsche leiders. Het eiland Minorca behoort tot de Bale aren-groep en is steeds ongemoeid gelaten, alhoewel de Nationalen te Palma, op het naburige eiland Mallorca, een sterke vloot- basis bezaten. Minorca is sterk verdedigd en bood aan de Republikeinsche vloot steeds goede vlucht- havens. Mahon was de uitkijkpost voor de Catalaansche kust; deze stad was door een telefoonkabel met Barcelona verbonden. Franco's bedoeling is, het eiland tot overgave te dwingen. Vele geruchten deden destijds de ronde, dat Frank rijk op dit eiland aanspraak zou willen maken, om zijn positie ten op- 'zichte van de Afrikaansche kust te kunnen handhaven. Op het kaartje kan men de strate gische beteekenis van dit eiland, in den linkerhoek van de Middelland- sche zee, aflezen, zoowel van Fran- sche als Italiaansche zijde. Bérard over zijn reis. Bij zijn aankomst aan het ministerie van buitenlandsche zaken heeft Bérard, de Fran- sche afgezant naar Franco's regcering, de pers medegedeeld, dat hij zeer voldaan was over de ontvangst door de rechtsche auto riteiten te Burgos en dat het rustig in het land was. Hij weigerde verklaringen over zijn missie af te leggen, doch hij gaf te kennen, dat het vluchtelingenvraagstuk den goeden weg schijnt op te gaan, daar de rechtsche auto riteiten bereid zijn de naar Frankrijk ge vluchte kinderen, vrouwen en ouden van da gen op te nemen. Ten aanzien van de miliciens schijnt Bur gos onderscheid te willen maken. *r Minister wenscht de finantieele verhouding rijk-gemeent<en nog niet definitief te regelen. Uit de Memorie van antwoord aan de Eerste Kamer ten aanzien van de finantieele verhouding tusschen rijk en gemeenten blijkt dat de'minister de tijd voor* een definitieve regeling nog niet rijp acht. De minister meent deze gelegenheid wel te mogen aangrijpen om enkele misvattin gen, welke blijkens het verslag met. betrek king tot deze ontwerpen bij verscheidene leden der kamer bestaan, recht jte zetten. Inderdaad komt in het kader der regee- ringsvoorstellen een bedrag van f 37.25 mil- lioen beschikbaar voor uitkeering aan de ge meenten. Aan het feit, echter, dat in de op stelling op blz. 14 der millioenennota sprake is van een verhooging van den post steun aan noodlijdende gemeenten op de begroo ting van binnenlandsche zaken, moet niet die beteekenis worden toegekend, dat alle gemeenten, die nu een extra-en of belasting bijdrage uit het werkloosheidssubsidiefonds ontvangen in de toekomst zullen worden in gedeeld bij de noodlijdende gemeenten. Het bedrag van f 35 milliocn als vermoede lijk tekort op de gemeentebegrootingen voor 1939, dat de minister heeft genoemd, is ge baseerd op de aanvragen, welke door de ge meentebesturen voor dat jaar zijn gedaan. Den leden, die een drastische herzie ning van de financieele verhouding tusschen het rijk en de gemeenten wegens haar onoverzichtelijkheid thans dringend noodig achten, kan de minister niet toegeven, dat de be wegelijkheid van den toestand geen hinderpaal zou zijn om thans een duurzame oplossing van dit vraag stuk aan de orde te stellen. In elk geval is een algeheele herziening der financieele verhouding, inzonderheid indien deze haar uitgangépu'nt zou moeten vinden in een principieele herziening van dc taakverdeeling tusschen de verschillende openbare lichamen, zulk een tijdroovende zaak dat daaraan toch stellig een voor- loopige oplossing zal moeten vooraf gaan, wil men niet nog jaren blij ven tobben met de moeilijkheden, welke zich thans voordoen. Strenger optreden? Naar aanleiding van de opmerkingen van sommige leden, dat het toezicht der regee ring op de gemeenten in verschillende op zichten strenger moet zijn en dat de goed wil lende colleges van Ged. Staten niet altijd bij haar de ondersteuning vinden die zij ver dienen, moge de minister erop wijzen, dat de regeering bij haar toezicht op de gemeen- tefinancicn vaak met z:er uiteenloopende belangen heeft rekening tc houden. Het kun nen niet altijd de belangen der financien zijn, die den doorslag geven. Overigens ligt naar het oordeel van den minister de beste waarborg voor een ge zond gemeentewezen niet in de eerste plaats in een geregeld hanteeren van het goedkeu- ringsrecht, doch in de redelijkheid en voor zichtigheid van het gemeentebeleid zelf. MIDDENDAMTERREIN VOORLOOPIG NOG NIET BEBOUWD. Op verzoek der ref/eerinq. Naar aanleiding van een verzoek van den minister van onderwijs, heeft dc Amstcr- damsche gemeenteraad besloten het voorstel van B. en W. tot bebouwing van het middendamterrein, i.c. het verkoopen hier van aan een levensverzekering maatschappij aangehouden. Het regeeringsverzoek werd door de S.D.A.P.-fractie fel bestreden. Zij achtte het een gebrek aan eerbied voor den Raad en wilde het gewoon negeeren. De communisten waren' het hiermede eens. Over stccnkolcnconcessies in Noord.Sachalin. Door tusschonkomst van de .Tapanschc am bassade te Moskou heeft de Japansche re gcering geprotesteerd tegen een nieuw ge val van „niet te rechtvaardigen" tegenwer king in Japansche concessies in Noord Sacha lin. Het geval betreft een steenkolenconcessié te Agnewo, welke vroeger was verleend aan de Japansche Sakai Maatschappij, in overeenstemming met het Japansch-Rus- sisch verdrag van 1925, welke concessie later is overgedragen aan de mijnbouwonderne- ming van Noord Sachalin. De Sovjet regee ring probeerde deze concessie in te trek ken. Incidenten aan de Russiscli- Mandsjoerijsche qrens. In een gisteravond te Moskou uitgegeven officieel communiqué wordt melding ge maakt van botsingen tusschen Sovjet-Rus- ésche grenswachten en Japansch-Mandsjoe ijsche troepen aan de rivier de Argoen. Vijftien man der Japansch-Mandsjoerijsche l roepen werden gedood of gewond. Een Sov jet-Russische grenswacht werd gedood en een gewond. De Daily Mail publiceert onder „Laatste Berichten" het volgende zon der bron vermelde telegram: Laat In den nacht is medegedeeld, dat Franco met Miaja onderhandelt over de voorwaarden voor een wa penstilstand. Men meent, dat de vij andelijkheden over eenige dagen zul len worden gestaakt. Nieuwe werkplaats geopend Gisteren is de nieuwe werkplaats der Rijks- automobiel Centrale van het staatsbedrijf der P. T. T. te 's-Gravenhage officieel ge opend In zijn openingsrede werd door ir. H. J. Boeltje, hoofdingenieur-directeur, o. m. opgemerkt, daj de P. T. T. met 500 automo bielen tot een der allergrootste weggebrui kers van Nederland behoort, terwijl daar naast de Rijksautomobiel Centrale nog onge veer 150 auto's en ruim 100 motorrijwielen van verschillende andere Rijksdiensten ver zorgt. De werkplaats beslaat in totaal 4000 M2. Op het nippertje Soesterberg ge haald. Hot toestel G 1 van de Fokkerfabrieken dat bestuurd werd door den invlieger Zon derman, en met als passagier ir. Winia, heeft Dinsdagmiddag een noodlanding moeten maken te Soesterberg. Dank zij de uitste kende manoeuvre van den bestuurder is de landing bijzonder goed verloopen. Het toestel vloog aldus het Hsb., op onge veer 2000. meter boven den Eempolder, toen plotseling een motordefect optrad. De piloot zag toen zijn eenige kans in een noodlanding. Hij koerste toen linia recta naar Soesterberg en slaagde er op het nippertje in het mili taire vliegveld te bereiken, waar het toestel veilig aan den grond kon worden gezet. Ook vliegtuigen naar Djidjiga. Volgens te Djiboeti ontvangen berichten worden Italiaansche troepen en vliegtuigen geconcentreerd in Djidjiga op 30 mijl ten westen van Britsch Somaliland -en 125 mijl ten zuiden van Fransch Somaliland. Na de sporlijn gedurende zes maanden te hebben geboycot, heeft dc Italiaansche re gcering een overeenkomst gesloten niv; den .spoorweg voor transport van 15.000 ton meel. - 30.000 man troeven in Libyc In 't Lagerhuis heeft Chamberlain medege deeld, dat volgens een van de Italiaansche regeering ontvangen informatie het aantal Italiaansche soldaten in Libye tusschen dc 30.000 en 32.000 bedraagt. JULIANADORP ONZE SCHAKERS AAN DE BORDEN. De Julianadorper schakers speelden tegen Schaakmat 4 van Den Helder en moesten het onderspit delven. De gedetailleerde uit slag luidt: JulianadorpSchaakmat 4 J. DuitNoordeloos 0—1 N. OostH. Riemers 1—0 Koster H. Collignon O-l C. Wolthuis—J. A. Kramer 0—1 H. Hakker—C. Ackema 0—1 G. Winderv. Straat-en 1—0 2-5 GUNNING WONINGBOUW. De stichting „Het Heldersche Landarbei dersfonds" heeft na aanbesteding per 21 Ja nuari 1.1., waarbij de gunning was aange houden, thans 't bouwen van vijf landarbei- derswonningen aan de Nieuwe Weg alhier gegund aan den laagstcn inschrijver, den heer P. de Graaf Jnz., die had ingeschreven voor f 12192. ANNA PAULOWNA BREEZAND SCHAKEN. De wedstrijd, die onze schaapclub B.K.C, speelde tegen Schaakmat 3 van Den Helder had het volgende resultaat: Schaakclub B.K.C.Schaakmat 3 P. Suikerland—A. Boxmeer 10 K. DirksHerderschee 01 P. Blauwboer— R. Baïs VtVv F. v. d. GulikM. Fransen 10 F. Dirks—B- Müller 0—1 N. Glasbergen—H. v. d. Bosch 1—0 J. Glasbergen—Meier 01 344—3 SCHAGEN, 9 Febr. 7 Paarden 150410, 5 gcldekóeien (magere) 160—215, 20 idem vette 170—250, 9 kalfkoci- en 230—270, 4 vaarzen 160—195, 3 graskalve ren 45—70, 197 nuchtere kalveren 4—12 23 schapen vette 16—22; 100 overhouders bokken 3—12; 6 varkens (mage re) 20—24; 11 idem vette p. kg. 0.47—049 9~16i konijnen 0.75—1.80; kippen U. i.^u. AMSTERDAM, 8 Febr. Veemarkt. 225 vette kalveren: le kw •ii e-l'ele h00R°r' 2e kw- (»0 et.', fnn i per k«- lev€nd Kewicht; 100 nuchtere kalveren f 58 per stuk, 140 varkens: vleeschvarkens, wegende van 90— 110 Kg. 57—58 ct., zware varkens 5657 ct. vette varkens 55—56 ct. per Kg. slachtgew.' Aangevoerd 1 wagon geslachte runderen uit Denemarken. Overzicht: Vette kalveren behoorlijke aanvoer, handel kalm, eerste kwaliteit, waarvan weinig aanvoer, goed te (Niet officieel) 5de klasse, 15de lijst Trekking van Woensdag 8 Februari 1939 Hooge Prijzen f 2000.— 18535 n 500 8216 18423 f 1000.- 2747 5343 6721 10539 12603 16623 2160S f 400 6133 19389 f 200— 3477 14465 17157 39486 21874 f 100 3444 5537 5671 5754 11378 12784 12973 14664 15057 15905 20009 Prijzen van 70. 1164 1214 1375 1555 1606 1842 1881 1955 1664 1971 2070 2100 2312 2346 2353 2564 2816 2823 2908 3143 3254 3258 3368 3479 3484 3584 3672 3681 3694 3714 3847 3965 4027 4055 4212 4349 4381 4457 4485 4602 4711 4750 4886 4889 5113 5174 5187 5342 5363 5434 5532 5563 5676 5807 5894 6027 6049 6066 6109 6341 6374 6449 6506 6545 6579 6768 6801 6884 6983 7041 7297 7637 7678 7725 7785 7827 7890 7903 7941 7980 8014 8220 8293 8302 84U 8632 8648 8672 9232 9330 9810 9958 10027 10076 10225 10272 10302 10368 10515 10544 10914 11027 11078 11122 11365 11496 11623 11733 11777 12110 12119 12129 12260 12290 12467 12589 12667 12697 12810 12907 12942 12960 12970 12974 13119 13203 13206 13214 13242 13381 13463 13466 13612 13635 13638 13728 13817 13821 14026 14198 14237 14260 14269 14452 14626 14701 14717 14771 14925 15016 15055 15078 15159 15174 15197 15265 15387 15454 15468 15539 15618 15671 15725 15768 15800 15891 15916 15982 16030 16047 16137 16154 16278 16293 16323 16611 16717 16773 16944 17066 17090 17164 17179 17187 17219 17312 17357 17479 17516 17559 17597 17603 17622 17778 17835 17931 18083 18167 18184 18399 18509 18568 18700 18825 18836 18895 18931 18944 18974 19026 19085 19153 19329 19354 19487 19507 19559 19575 19664 19714 19758 19766 19772 19853 19915 19983 19986 20021 20024 20091 20200 20204 20280 20533 20584 20627 20700 20736 20886 20950 20988 21104 21145 21168 21369 21271 21505 21565 21596 21597 21598 21623 21632 21768 21863 1004 1227 1758 2018 2383 2538 2718 2962 3105 3291 3593 3766 4108 4215 4567 4776 4991 5119 5321 5795 6041 6249 6337 6710 6902 7291 7554 7848 8117 8439 8705 8713 8952 9132 9397 9644 Nieten 1015 1030 1051 1110 1352 1453 1480 1502 1766 1829 1885 1899 2058 2i23 2256 2272 2407 2480 2481 2501 2558 2561 2573 2613 2730 2768 2800 2832 2963 2970 2979 2989 3122 3124 3135 3146 3328 3367 3429 3506 3613 3680 3715 3725 3806 3856 3870 3898 4129 4131 4143 4169 4241 4380 4439 4453 4656 4666 4689 4692 4779 4784 4826 4833 4994 5011 5024 5027 5131 5133 5150 5216 5375 6397 5498 5502 5845 5867 5956 5963 6064 6075 6092 6117 6264 6274 6280 6294 6345 6351 6468 6491 6719 6754 6769 6776 7050 7148 7151 7164 7358 7383 7387 7404 7574 7583 7586 7607 7852 7885 7991 8000 8120 8169 8172 8198 8474 8531 8573 8581 8730 8983 8827 9013 8830 9019 9258 9595 9859 8787 9009 9144 9185 9228 9474 9548 9594 9713 9736 9842 10010 10016 10068 10132 10223 10404 10408 10579 10670 10673 10706 10743 10748 10768 10776 10880 10984 11037 11038 11048 11191 11203 11213 11232 11237 11272 11349 11362 11396 11418 11429 11439 11529 11544 11562 11681 11750 11762 11768 11774 11831 11855 11869 11873 11886 12014 12105 12158 12185 12191 12264 12268 12396 12404 12415 12493 12494 12501 12517 12548 12691 12714 12718 12738 12752 12845 12862 12917 13069 13075 13177 13217 13218 13224 13276 13333 13355 13392 13414 13432 13478 13536 13602 13606 13633 13794 13811 13848 13850 13916 14031 14046 14049 14088 14089 14163 14244 14249 14254 14313 14383 14390 14413 14417 14419 14490 14493 14588 14597 14609 14676 14709 14749 14780 14817 14932 14945 14969 14981 14984 15063 15124 15127 15150 15170 15314 15346 15370 15426 15479 15565 15566 15588 15627 15638 15766 15838 15924 15925 15944 16007 16027 16040 16060 16128 16295 16310 16333 16337 16345 16427 16473 16520 16523 16525 16675 16734 16748 16782 16796 16817 16841 16907 16976 17011 17047 17065 17153 17154 17168 17288 17298 17300 17326 17350 17416 17453 17455 17472 17509 17677 17816 17853 17861 17865 17984 18086 18127 18133 18189 18207 18241 18248 18303 18390 18459 18498 18508 18583 18597 18665 18728 18741 18752 18789 18877 18918 18920 18936 18995 19106 19125 19147 19170 19172 19204 19222 19257 19272 19294 19579 19637 19643 19665 19697 19782 19784 19821 19834 19854 19939 19950 19962 19978 20023 20061 20073 20117 20169 20222 20335 20368 20387 20447 20448 20568 20596 20597 20614 20626 20747 20750 20767 20780 20788 20904 20940 21021 21027 21084 21238 21254 21259 21316 21356 21478 21545 21567 21573 21609 21895 21913 21958 21981 5e Klasse, 14e Lijst, 1951 70 en 20299 m. 70 moeten 17890 m. z. met 70. 1135 1584 1902 2311 2503 2619 2856 3046 3178 3525 3729 4001 4174 4469 4705 4895 5050 5229 6534 5980 6139 6309 6499 6812 7190 7420 7755 8026 8260 8585 8880 9029 9314 9608 9872 10234 10693 10785 11124 11244 11419 11592 11816 11897 12236 12456 12598 12770 13117 13301 13439 13726 13947 14129 14325 14429 14642 14846 15007 16260 15527 15688 15947 16133 16351 16566 16806 17038 17192 17356 17605 17939 18150 18438 18602 18823 19017 19180 19362 19712 19904 20037 20281 20449 20635 20790 21086 21408 21635 1152 1620 1988 2320 2508 2625 2915 3076 3265 3551 3749 4040 4178 4479 4709 4932 5086 5251 5640 5995 6145 6312 6520 6842 7220 7421 7767 8030 8420 8606 8883 9090 9337 9609 9944 10335 10696 10822 11149 11251 11423 11656 11825 11950 12239 12473 12647 12789 13144 13308 13445 13741 14005 14146 14355 14486 14645 14875 15027 15261 15533 15727 15970 16158 16373 16610 16809 17042 17252 17384 17630 17940 18180 18444 18653 18856 19023 19183 19404 19761 19907 20047 20303 20500 20673 20887 21113 21454 21673 1174 1750 2009 2360 2533 2660 2923 3101 3283 3564 3764 4104 4190 4511 4760 4989 5117 5296 5721 6031 6185 6332 6550 6896 7272 7546 7813 8101 8438 8633 8928 9099 9382 9617 9988 10369 10701 10831 11152 11252 11428 11660 11828 12007 12247 12484 12663 12811 13162 13309 13473 13793 14006 14149 14369 14489 14671 14883 15035 15263 15543 15744 16006 16251 16407 16665 16815 17043 17282 17410 17675 17968 18185 18450 18663 18865 19087 19192 19410 19779 19916 20055 20317 20566 20711 20891 21214 21466 21826 m. ƒ70, 13041 m. zijn met niet. plaatsen. Andere lui en moeilijk prijshou- dend. Nuchtere kalveren, gewone aanvoel, sleepende handel, prijzen lager. Varkens matige aanvoer, handel sleepend, zelfde prijzen. BROEK OP LANGENDTJK, 9 Febr. Voorloopig bericht. Uien 4.10—5.20, drie lingen 3.10—3.70, grove 44.40, stek 60-90f- Peen R 3.90—4.10; A 1.00-1.70. C 3.<0> kroten 2.60—4; roode kool 4.70—6.90; kool 3.40—6.10. NOORDSCIIARAVOUDE, 9 Febr. Lien 4.505.40, drielingen 4.104.00, £r<?Nn 4.oO—5.10, gele nep 2.20, peen 3—4.50, klelIie peen 1.10—2.70. 9 Kroten 2.70-3.90; roode kool 3.70-—6-W; gele kool 4.80G.40; d. witte kool 3.00kw* De veijin gduurt voort.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1939 | | pagina 8