Or.M.G. VROOM V.A.M.1. Administratieve kracht (vr.) Hr. Ms. Kortenaer tussen twee woestijnen De nieuwe dienstregeling der N.S. Slagers bediende of Halfwas Koninklijke Marine Atelier Sierkunst KIM Abonneert U op dit blad Majoor Wurtz met pensioen Helders luchtmillionair Junioren proefwedstrijd „VANDERSTENG" nog niet volgeboekt Wieringen. De Sportcommissie De eerste stap ondernomen Predikbeurten SUEZ KANAAL Ontmoeting met de „Dordrecht" ACHTER DE SCHERMEN VAN DE OORLOG r~ Indisch Journaal door Anthony van Kampen V.. Anna Paulowna. De A.C.C.0. vergaderde Texel afwezig. Schemerlampje JAN ROUGOOR VET HEEFT HET I KAMPEERBROEKEN Fa. E. W. VET vanBaaren Wie met MOORMAN rijdt Komt altijd op tijd. Adverteren doet verkopen Voor Carosserie en Wagenbouw Electrische Carosserie- en Wagenbouw-Fabriek OFFICIëLE PUBLICATIE Inlevering rantsoenbonnen textiel „E 81". RIJKS HOGERE BURGERSCHOOL te DEN HELDER. gevraagd, eventueel ook voor loket bediening. Spoedige indiensttreding gewenst. N.V. Dry. v.h. C. DE BOER Ir., Wordt gevraagd LEEGWATER, Spoorstraat 77. VOOR MOEDERDAG. Zeldzaam mooie kunstaardewerk kop en schotels. Sluisdijkstraat 36. JONGELUI MET AMBACHTSSCHOOLDIPLOMA Vloot Marine Luchtvaartdienst Op 1 Mei j.L ging één van de al leroudste vliegers van de Marine Luchtvaartdienst met pensioen: onze stadgenoot, de majoor-vlieg- tuigmaker vlieger-instructeur Ale- xander Wurtz. In 1920 kwam hij in opleiding voor vlieger op het vlieg kamp De Kooy, waar hij op 16 Juni 1921 het internationale vliegbrevet ■behaalde en enkele maanden la ter ook het marine-vliegbrevet. Zijn vlieginstructeur was de luitenant ter zee K. W. F. M. Doorman, de late re eskadercommandant van de Striking Force in de Javazee, schout-bij-nacht Karei Doorman. Evert van Dijk, de be roemde Oceaanvlieger van de KLM, was ook eens leerling van ltz. Doorman. In 1929 vlogen drie Dornier Wal- vüegboten van De Mok naar Indië, de eerste Holland-Indiëvlucht over zee. De groep stond onder commando van de luitenant ter zee der le klasse W. H. Tetenburg. Wurtz werd aangewe zen ojn het commando over één der drie vliegtuigen, de D 23, op zich te nemen. Voor het correcte uitvoeren van zijn opdracht werd hij beloond met een Koninklijke onderscheiding, de ere-medaille der Orde van Oranje- Nassau met de zwaarden. Op 16 Juni 1941 vierde hij, als derde van de MLD, zijn twintigjarig vlieger jubileum. Vóór hem waren de in middels overleden adjudant-konsta bel vlieger-instructeur Dries Feenstra en overste-vlieger J. A. C. Broeder de ze mijlpaal gepasseerd. Wurtz werd bij die gelegenheid onderscheiden met de ere-medaille der Orde van Oranje- Nassau in goud. Gedurende 24 jaar heeft hij op ver schillende vliegtuigtypen gevlogen, met een totaal van 2000 vlieguren. We mo gen hem dus gerust een luchtmillion- nair noemen, wel te verstaan niet in guldens, maar in aantal gevlogen ki lometers. Duizenden mensen heeft hij mee de lucht in genomen. Waarnemers, telegrafisten, mecaniciens, mitrailleur- schutters en passagiers, en nooit heeft iemand ook maar één schrammetje op gelopen!! Zijn vele collega's, vrienden en ken nissen wensen hem toe, dat hij nog lang van zijn welverdiend pensioen mag genieten. In het kader van de Olympische Dag op 17 Mei a.s. zal onder meer een voet balwedstrijd worden gespeeld tussen het officiële Junioren-elftal van de af deling Noord-Holland van de K.N.V.B. en een zo sterk mogelijk Helders Jeugd- elftal. Teneinde een keuze te kunnen inaken uit de meest daarvoor in aan merking komende spelers van onze plaats, zal op Zondag 9 Mei a.s. om 10 uur op het H.R.C. A-terrein een proefwedstrijd plaats, vinden tussen twee junioren-elftallen van spelers van Helderse verenigingen. De opstelling is als volgt: Oranje-elftal: P. Lingbeek (H.R.C.) M. Ewald (Waterv.), J. Looy (H.R.C.); J. Biersteker (H.R.C.), A. Hoogerwerf (Helder) (aanv.), W. Tabeling (Helder); A. Schrier (Helder), T. Leon (H.R.C.), K. Puhl (Helder), K. Tabeling (Helder), H. Vries (H.R.C.) Groen elftal: J. Buys (Helder); H. Voorthuizen (H.R.C.), W. Nuyssenburg (Helder); H. Meulder (Waterv.), A. v. Trierum (H.R.C.) (aanv.), F. Schellinger (Helder); T. de Boer (H.R.C.), L. H. Leenaars (H.R.C.), M. Jacobs (Helder), J, Beun (H.R.C.), P. Snel (Helder). Reserves: P. van Oeveren (H.R.C.), J. Mobach (H.R.C.), T. Riedeman (Wa tervogels), A. vd Linde (Helder), K. de Vries (H.R.C.) Na afloop van de wedstrijd zal de Technische Commissie met de adspi- rantenleiders het officiële elftal samen stellen. Op ons bureau zijn nog „passage biljetten" verkrijgbaar voor de vaar tochten met de „Vandersteng". Op Vrijdag 14 Mei gaat het schip niet, zoals eerst de bedoeling was, naar Harlingen, maar naar Terschelling, waar men gedurende twee uur de ge_ legenheid krijgt om te „passagieren"" De kosten van een biljet voor 1 per soon bedragen 8.50 (contribuanten van het comité „Onze Marine" beta len 7.50). De prijs van een warme lunch, te gebruiken aan boord, is hierbij inbegrepen. Op Zaterdag 15 Mei vertrekt de „Vandersteng" via hSt IJselmeer naar Amsterdam. Zij, die dit tochtje willen meemaken, kunnen nog kaarten verkrijgen tegen betaling van 2.50, met inbegrip van warme lunch 5. De voor enkele weken geleden in het leven geroepen sportcommissie heeft haar eerste stap gedaan om een sportterrein te kunnen bekomen. Zij heeft zich met het volgende adres tot de raad gericht: De Sportcommissie acht het van het grootste belang voor de Wieringer jeugd, dat er van Gemeentewege Sportvelden zullen worden aangelegd, zij zien in de sport een belangrijke stimulans tegenover de onevenwichtige tijd gedurende de oorlog en de jaren daarna. Zij had zich gedacht de sport op een zo breed mogelijke basis op te vatten, en had daarbij vooral het oog gericht op de kinderen der lagere scholen en de rijpere jeugd opdat zij die sport kunnen beoefenen welke hun het bes te ligt zoals: gymnastiek, athletiek, hockey, tennissen, voetbal, handbal, korfbal, kaatsen etc. Om dit doel te bereiken zullen er goed geoutilleerde sportvelden aanwe zig dienen te zijn. De vergadering ziet hun pogingen om dit doel te bereiken alleen te verwe zenlijken door de medewerking van de gemeenteraad, die, volgens hen, alleen in staat is de verlangde velden te bekomen. Een centraal sportveld voor heel Wieringen lijkt niet mogelijk daar de afstand den OeverHippolytushoef te groot is, daarom wilde de vergadering U voorstellen een sportveld te projec teren tussen de Belt en de Hollebalg waardoor 2/3 van de bevolking der ge meente wordt bestreken, Deze velden zullen ruim 4 HA land beslaan. Het grote belang van sport wordt allerwege ingezien, gepropageerd en naar voren gebracht door radio, ge schrift, en woord. Resultaten werden reeds in verschillende gemeenten ge boekt. HIPPOLYTUSHOEF. Ned. herv. gem., 10 30 uur, ds. van der Linden. Doopsgez. gem., 10.30 uur, ds. A. P Goudsbloem. Evangelisatie, 10 uur, de heer Van der Horst. OOSTERLAND. Ned. herv. gem., 3.30 uur, ds. Van der Linden. DEN OEVER. Evangelisatie, 10 uur de heer Been. WESTERLAND. Evangelisatie, 3 uur de heer Been. RODE ZEE, 19 April. JWEE DAGEN GELEDEN passeer den we Port Said. De mannen van de Kortenaer hebben er niet veel van gezien: alleen schepen van talrijke nationaliteiten, de eerste groezelige en smerige parlevinkers, die in de Nederlandse jager een felbegeerde prooi zagen voor hun super-commer ciële aspiraties, (zonder succes even wel!) schreeuwende en brabbelende knapen, die op de verleidelijkste ma nieren sausjes, noga, damestassen, hemden en duizend andere artikelen probeerden te versjaggeren aan de vrijwel deviezen-loze Jannen. De loods kwam aan boord en was bepaald on vriendelijk. Er bleek iets niet hele maal te kloppen met de mededelingen, die hij van of via de Nederlandse con sul in Port Sa'd had ontvangen. Hij had tenminste een scheepje van zo te gen de 900 ton verwacht, dat direct had kunnen dóórvaren. Nu zou de boel wel spaak lopen en we moesten er ons maar op voorbereiden, dat we het Suez-kanaal nog niet door waren. We lagen een paar uur in de haven, brachten de tijd door met het lezen van de post uit Holland (het aller belangrijkste van zo'n dagbeke ken het beeld van Ferdinant de Les- seps, die het geweldige plan van het Wegens een overvloed van copy moest no. XXXIII in de serie „Ach ter de Schermen van de oorlog" wor den aangehouden. VII 90-mijl lange kanaal uitdacht en liet volbrengen (met ontzaglijke hoeveel heden bloed, zweet en tranen) en merkten tot ons genoegen, dat de K.L.M. in Port Said duidelijk zichtbaar vertegenwoordigd is en Simon Arzt nog steeds zijn wereldvermaarde ser vice biedt aan de doortrekkende rij- zigers. De loods bleef kankeren over bloody bastards en dergelijke fraaiig heden meer en deëd sterke verhalen over de steeds toenemende onpopula riteit van het blanke ras in Egypte in het algemeen en in Port Said in 't bijzonder. „Nog vier jaar, heren en want hij had een half jaar in Schie dam gezeten en had daar aangename we varen weer om de Kaap, let op!" aldus was zijn weinig optimistische verwachting. DIJ DE INGANG van het Suez- kanaal werd een Nederlands schip gepasseerd, de „Dordrecht" van Van Ommeren. Alles aan dek van het vrachtschip rende als bezeten naar de reling en daar werd een geroep-en- gezwaai-voorstelling gegeven, van en naar Hr. Ms. Kortenaer, die lichtelijk aandoenlijk was. Er was èr één op de „Dordrecht", die boven alle anderen uitbrulde, tel kens weer: „heiiii jongensis Franke bij jullie aan boordWel de adjudant was aan boord en de bevestiging van dit feit ontlokte zicht bare vreugde bij de Dordrechtenaren. En lang nagezwaaid schoven we langs elkaar heen. £N DAN ZIJN WE in het Suez- kanaal. Het begin ziet er aan de beide walkanten nog dragelijk uit, maar na een uur schuift de Kortenaer door twee woestijnen. Woestijnen met geel, bruin zand, met hier en daar wat armzalige palmen en heesters, met moerassen en modderplateaux, met armzalige Egyptenaren bij arm zalige tenten of huisjes. En over dat alles schijnt de zon en die zon is heet. Zo heet, dat de horizon nergens te zien( is en de lucht trillend boven de beide walkanten van het kanaal hangt. Gammele treinen passeren ons en vrij veel Engelse vrachtauto's. De eerste kamelen liggen triest en me lancholiek in het korstige zand en wekken bij mij in geen enkel opzicht herinnering aan het fiere schip-der- woestijn, hetwelk ons door de pen van Karl May, Aimard en Paul d'Ivoi zo enthousiast beschreven werd. We liggen een uur of drie aan de kant, omdat er een 10-tal schepen, tegenliggers, ipoeten passeren. Er wordt gemeerd en dat gaat dan ge paard met het nodige gekrakeel van de Egyptenaren, die met de loods de reis meemaken en in dienst staan van de Kanaalmaatschappij. Eigenwijze, onhebbelijke kerels, alleen niet onheb belijk als ze later aan dek zitten te bidden, met de hoofden naar het Oos ten gebogen en proberen wat meege nomen negotie te slijten. En zeer on hebbelijk jegens Sinbad, die in op perste vreugde geraakte, toen hij de blote tenen van deze zonen der woes tijn ontdekte en meep.de, dat deze voorwerpen er alleen waren te zijnen pleziere We lagen aan de walen schip na schip voer voorbij. Ieder schip, van welke nationaliteit ook, groette voor de Kortenaer en dat is ten slotte niets meer en niets minder dan een normale internationale beleefdheid. Ze groetten alle, op de Yankees na, die blijkbaar geen tijd hadden om te groeten. „Ach, meneer, wat zal ik U zeggen," zei de sergeant naast me, die zich groen en geel ergerde over dat onhoffelijke ge doe, „waarom zou je anderen nog groeten als je barst van de dollars..." Aan de kant ligt een klein bivak met Engelse soldaten. Er was in de kortst mogelijke tijd verbroedering tussen de Tommies in het hete zand en de Jannen op de Kortenaer. De Jannen vroegen of dit een strafkolo nie was. Dit bleek niet het geval te zijn, al kwam het op hetzelfde neer. De nederzetting scheen iets uitstaan de te hebben met het terugvoeren van de Britse goederen uit Palestina. Een der Tommies was enthousiast, herinneringen aan. Veel aangenamer dan aan de woestijn, waar ze hem nu „geplant" hadden. Er ging een kist bier over boord en zelfs de lege flesjes mochten behouden blijven. O— 's^VONDS PASSEREN we Ismailia: een oase in de woestijn. Eindelijk wat normaal levenwat fris groen.... een zwembad.... Europees geklede mensenMaar Ismailia is snel voorbij en dan verlichten de beide schijnwerpers, vóór op de torpedo jager, alleen nog maar de troosteloze zandwallen van dit troosteloze land. Er komt een nieuwe loods aan boord en dat is een loods, die blijkbaar haast heeft, want we lopen wel met 16 mijl door de Bittermeren en Suez komt in zicht als het nog maar nau welijks 9 uur in de avond is. Het is wel een romantische vaart... met kleine Egyptische éénpersoons bootjes wiegelend op het donkere wa ter en een slapende man er in. Met soms een paar vogels, die roerloos blijven hangen in de schelle lichtbun dels der schijnwerpers, om er daarna, verschrikt, onthutst, uit te tuimelen. Op enkele plaatsen schemert iets van een nederzetting aan de wal: flarden gezang worden hoorbaar, een rossig lichtschijnsel gloort voorbij. En in de verte slaan brede lichtbundels over de woestijn. Dat is Suez. We zullen er spoedig zijn. Zoals de voorzitter, de heer Noor man, in z'n openingswoord zei, kwam de Alg. Commissie Culturele Ontwik keling in Veerburg bijeen om de be reikte resultaten in het afgelopen sei zoen te overzien, wensen te bespreken, voorbereidingen te treffen voor de ex cursie naar Artis en te overwegen wel ke avonden in het volgende seizoen ge organiseerd zouden worden. De heer Veenenbos gaf een financiëel overzicht, waaruit bleëk (jat de ontvangsten f 330,20 en de uitgaven f 160,57 bedroe gen, zodat er een kassaldo van f 168,63 is In aanmerking genomen, dat begon nen werd met f 78 aan bijdragen van de aangesloten verenigingen, blijken de gehouden avonden zelf toch ook een financiëel voordeel te hebben opgele verd. Zag men algemeen met grote vol doening op het afgelopen seizoen terug, vrijwel allen waren het er ook over eens, dat men er niet in geslaagd was het vervoer van veraf wonende leden bevredigend te regelen. De grote moei lijkheid is steeds, dat de commissie niet tijdig op de hoogte is van het aantal personen dat gebruik wil maken van een bus. Velen willen eerst afwachten wat voor weer het is, maar als de eerste opgave te klein is kan de com missie niet het risico nemen een bus te laten lopen. Er was echter hoop ook deze zaak het volgende seizoen naar aller genoegen te kunnen regelen. Een lezing van dr. Portielje wil men in ieder geval ook de komende winter weer in het programma opnemen. Voor de andere avonden werd gedacht aan een lezing over onze beroemde sleep diensten, sterrenhemel of een natuur kundig onderwerp, een reisverhaal of muziekavond en, zo mogelijk, een goe de toneelvoorstelling of declamatie van een der groten op dit gebied. Tenslotte kwam de excu-sie op Za terdag 5 Juni naar Artis ter sprake. Zoals bekend, zal dr. Portielje zelf dan de deelnemers rondleiden en op zijn, voor ons nu bekende, wijze dieren laten zien en bijzonderheden onder de aan dacht brengen. Op de avond van zijn lezing was de animo voor deze excursie zeer groot. Mocht de opgaaf van deel name te groot zijn, dan zal geloot moe ten worden, daar de groep uit niet te veel personen kan bestaan of wel er zal een tweede excursie georganiseerd mceten worden. Of de reis per bus of spoor gemaakt wordt, zal later be slist worden. Bijzonderheden hierover worden nog bekend gemaakt. VISAFSLAG OUDESCHILD. Aangevoerd van 24 April30 April 1948: 951 kg bot; 11431 kg garnalen; 118 kg geep; 93 kg haring; 216 kg kaan. 216 kg kabeljauw; 13 kg horsmakreel; 3817 kg schar. 16094 kg schol; 1188 kg poon; 894 kg tarbot; 6005 kg tong; 2806 kg wijting. Morgen, Zondag 9 Mei, gaat de nieuwe dienstregeling der Nederlandse Spoorwegen in. Ook op het baanvak AlkmaarDen Helder houdt deze enkele wijzigingen in. Zo werden bijvoorbeeld ten gerieve der reizigers enige sneltreinen ingelegd, rechtstreeks van en naar Amsterdam. De ver trekuren van deze treinen zijn 6.51 (niet op Zon- en feestdagen), 7.44 (dagelijks), 13.08 (alleen Zaterdags), 16.08 (niet op Zaterdagen en Zon en feestdagen) en 21.11 (alleen op Zon- en feestdagen). Bovendien ver trekt 's morgens om 6.10 uur (behalve op Zon- en feestdagen) een trein ten gerieve van degenen die een verre aansluiting behoeven. De treinen, die 's avonds om 21.50 en 22.50 uur vertrokken, zijn komen te vervallen, omdat daarvan een te gering gebruik werd gemaakt. Alleen op Zon- en feestdagen vertrekt nu een trein om 22.11 uur. Hieronder geven wij een overzicht van de treinenloop naar- en van Amsterdam en Alkmaar, in zo verre deze voor de Helderse reizigers van belang is. Vertrek Den Helder Aankomst Alkmaar Aankomst Amsterdam 6.10 NZoF 7.02 NZoF 7.58 NZoF 6.51 NZoF 7.40 NZoF 8.38 NZoF 7.44 D 8.33 D 9.15 D 9.11 D 10.00 D 10.58 D 11.11 D 12.00 D 12.58 D 13.08 D ;3!59 D 14.58 (Za 14.43) 15.11 Za 16.00 Za 16.58 Za 16.08 D 16.57 D 17.38 (ZaZoF 17.58) 17.10 D 18.02 D 18.58 19.11 D 20.00 D 20.58 D 21.11 D .22.00 D 22.58 (ZoF 22.38) 22.11 ZoF 23.00 ZoF 23.58 ZoF Vertrek Amsterdam Vertrek Alkmaar Aankomst Den Helder 5.15 NZöF 6.02 NZoF 6.13 NZoF 7.20 D 8.11 D 8.32 D 9.14 D 10.01 D 10.13 D 11.14 D 12.01 D 12.13 D 13.14 D 14.04 D 13.08 Za 14.00 Za 14.44 Za 14.13 (Za 14.32) 15.14 D 16.04 D 16.15 ZaZoF 17.14 ZaZoF 18.06 ZaZoF 17.00 NZaZoF 17.40 NZaZoF 18.33 NZaZoF 17.32 NZaFoF 18.27 NZaZoF 19.11 NZaZoF 18.13 D 19.14 D 20.01 D 19.13 ZoF 20.14 ZoF 21.01 ZoF 20.13 D 21.14 D 22.01 D 23.32 Zo 0.12 (nacht Zo/Ma) 0.55 (nacht Zo/Ma) D rijdt dagelijks; Za alleen op Zaterdag; ZOF alleen op Zon- en feestdagen; NZoF rijdt niet op Zon- en feestdagen; NZaZoF rijdt niet op Zaterdagen en Zon- en feestdagen; Zo rijdt alleen op Zondag. De 14de Mei a.s. hopen onze geliefde Ouders en Grootouders T- DE LEEUW en W. E. M. DE LEEUW BARBARINIE de dag te herdenken dat zij 45 jaar getrouwd zijn- Namens Kinderen 'en Kleinkinderen. Van Leeuwenhoekstr- 15, Den Helder. ARTS, is van 10 t/m- 18 MEI De andere huisartsen nemen waar. VOOR MOEDERDAG is een altijd welkom. Wij hebben een grote keus in WAND- en STAANDE LAMPJES. Wandlampjes vanaf ƒ5,90 Schemerlampjes vanaf 1.90 Theelichtjes vanaf 9.50 Naaimachine-garnituren 5-35 enz enz. HET LAMPENHUIS Spoorstraat 101, naast Alb- Heijn. voor heren 6.30 voor jongens «n meisjes 2-38 prima theedoeken 88 werkhemden 5,22 damesschortjes 5 pnt. 3.15 onderjurken, gr, maat 3-92 jongensoverhemden 1.10 dameskousen. linksgew. 2.31 Weer ontvangen. Grote TRICOT- DIRECTOIRS, prima kwal- 3.40 SPOORSTRAAT 116. TEL. 3003. Voor betere en billijke MOTOR. EN RIJWIELREPARATIE naar Agent TELEXS. Voor vorken de beste olie en vetten. P. VAN BAAREN en Zn Molenstraat 111. Telef. 2531- Thans weer verkrijgbaar: HARDE TURF. k 16-50 per 1000 st. Franco thuis. Lev.ering vanaf Juni. J J. GODIJN, Holleweg G 58, Heiloo. consumptie-ijs wederom verkrijgbaar voor weder verkopers, die irt het bezit zijn van een electrische conservator of een ruw ijs- conservator. Voor het rayon Noord- Holland boven Noordzee kanaal te wenden tot V.A.M.I.-IJSDEFÓT, Heiligland 35 Alkmaar. Tel. 2348 (K 2200). Vraagt inlichtingen en offerte bij de C. Brouwer Weststraat 77 Den Helder. Het Centraal Distributiekantoor deelt mede, dat handelaren in textiel de nieuwe rantsoenbonnen voor textiel met opdruk „E 81" onmiddellijk na 9 Mei kun nen inleveren ter verkrijging van handelscoupures. De bonnen E 81 moeten op afzonderlijke opplakvellen wor den geplakt en wel voor één en tien punten afzonder lijk, doch kunnen met hetzelfde ontvangstbewijs als de overige bonnen worden ingeleverd. Opleiding voor: diploma H.B.S. A 5-j. cursus H.B.S. B 5-j. cursus De AANMELDING VOOR DE NIEUWE CURSUS kan van Maandag 10 Mei tot en met Vrijdag 15 Mei dagelijks gedurende de' schooluren geschieden aan het tijdelijk gebouw der school Kerkgracht 15. Bij voorkeur trouwboekje mede te brengen. Toelatingsexamen voor klasse I: 14, 15 en 16 Juni. Begin nieuwe cursus: 7 September. Sollicitaties met opgaaf van leeftijd, opleiding enz. a,an KONINGSTRAAT 78-82. Voor jullie is een mooie toekomst en interessenie werkkring weggelegd bij de technische dienstvakken van de Geschulmaker,-monteur(ekoctio-),tadio(radar)moMeur, stokir, torpedomaker, voudeidingmonteur. Vl/egluigmeker (-electricien, -instrumentmaker, -kon stabel, -metaalbewerker, -radio(radar)montcur) ma gazijnbeheerder. Voor inlichtingen omtrent dienstneming (beroepeverband) en aanmeldingen wende men zich tot MARINEWBRVmCtGROIP NEDERLAND Bezuidenhoutseweg 123, Den Haeg of tot de afdeling Den-Helder-te: DEN HELDER: Commandementsgebouw Willemsoord, Buitenhaven 5, dagel. van 9—12 en 1117, Zaterdag van 9-12.30. Alkmaar: Raadhuis, elke Woensdag van 9—12 en 14—17. r- EEN jHtató'PROOUCT VJ f Het allerbeste Voorde moderne baby verzorging:

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1948 | | pagina 3