Eerste diesel als feesttrein over het traject Alkmaar-Den Helder Er moet f15.750 komen LOOM AKKERTJES OPRUIMING 2867 TUI SANDERSE Permanent Wave Luisterrijke ontvangst in Nieuwediep Nieuws uit Anna Paulowna SPAARREKENING NUTSSPAARBANK Lutherse Kerk Hedenavond 8 uur Verdere verbeteringen met ingang van 18 Mei „Goudtransport" in Wifte- bioscoop Urk Weekoverzicht visserij Julianadorp julianadorp wil meer vreemdelingenverkeer Nieuws van de bridgetafel Anders wordt de bouw van 21 woningen onmogelijk 't Zand Brid^enieuws Ziioer Damclub Zijpe Burgerlijke stand Texel Uitslag aanbesteding Onderwijzeres benoemd PURMERENDER MARKT De Korf met Zomervruchten BESOMMINGEN IJMUIDEN CORSETTEN, BUIKBANDEN en B.H.s KEEP-UP P. J. STEINBERG Batcunb KARPETTEN Coupons BALATUM LOPERS MATTING Woninginrichting T. C. G O VERS Sigarenzaak of Pensionbedrijf niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiMiiiiuiiiiiiiiiiiiii CREMATIE KENT U DIT TEL No. v. Galenstraat 117 JAC. DE BOER AVOND WdjDaKG C. J. RIJKENBEKG ben advertentie in dit blad treft doel WOENSDAG 9 JANUARI 1952. (Van een onzer redacteuren) QP DE LAGERE SCHOOL leerden we al, dat in 1839 de eerste spoortrein reed in ons goede land. Iets van de sfeer, die toen dat rookbrakende ijzeren paard tnoet hebben omgeven, nam gistermorgen de diesel mee, die het traject Alkmaar Den Helder stormenderhand veroverde. Een nieuwe phase in de geschiedenis van het verkeer in de kop van Noord-Holland werd door deze feestelijke openingsrit ingeluid. Vreugde heerste op de tussenstations, vooral in Schagen, en in Den Helder was zelfs sprake van groot enthousiasme. Boven op de zand heuvels bü de Burgemeester Houwingsingel stonden al mensen vrolijk te zwaaien met levensgrote vlaggen, voorboden van de honderden dundoeken die de passagiers van de baanbrekende dieseltrein zouden zien in de binnenstad van Den Helder. De spoorwegautoriteiten, die met een aantal genodigden deze eerste rit meemaakten, waren zichtbaar verrast over de oprechte vreugde, die de Hei deree bevolking bij de aankomst van de diesel aan de dag legde. Voordat de trein om 9.19 uur uit Alk maar vertrok werden de genodigden in één der wachtkamers verwelkomd. Het was een select gezelschap, waarin de directie der N.S. werd vertegenwoor digd door de chef van de Dienst van Exploitatie, de heer W. R. Blankert. Hoe belangrijk ook de Nederlandse Spoorwegen deze dag beschouwden, bleek voorts uit de aanwezigheid van de heren mr. J. van Ballegooijen de Jong (inspecteur van het Vervoer), ir. O. Schutte (hoofdingenieur van de weg te Amsterdam), ir. E. van Bilderbeek (ingenieur van de weg te Amsterdam), ir. J. Wiltschut (ingenieur van tractie te Amsterdam), E. J. G. Scheffers (in genieur van het seinwezen te Amster dam) en J. F. E. M. Aghina (perschef der N.S. te Utrecht). Laatstgenoemde fungeerde als een wandelende encyclopaedie voor de tal rijke journalisten, die hem aan een waar kruisvuur van vragen onderwier pen. De heer Aghina kon de vreugde volle mededeling doen, dat met ingang van 18 Mei het aantal diesel-electri- sche treinen op het traject Alkmaar Den Helder kan worden verdubbeld, omdat dan wederom elders in den lan de electrificaties gereed zullen zijn. Tot 18 Mei rijdt tussen Den Helder en Alk maar één treinstel van drie wagens. Op Dinsdag, Woensdag en Donderdag worden vijf „slagen" gemaakt, op Vrij dag rijdt de diesel vier maal heen en weer tussen de beide eindpunten, die verder door stoomtractie verbonden blijven. Van Zaterdag tot en met Maan dag staat het treinstel voor onderhoud in Utrecht en kan het tevens zo nodig elders als reserve-materieel worden in gelegd. De N.S. laten deze onderhouds- dagen samenvallen met de weekends, omdat dan toch het ene diesel-electri- sche treinstel dat voor dit traject be schikbaar is, het drukke vervoer niet zou kunnen verwerken. Nog wensen Ook diesels met de weekends.... Dat is een begrijpelijke en gerechtvaardig de wens, die men vooral in Nieuwediep nu nog gevoelt. De kapitein ter zee A. J. Quanjer, chef-staf Zeemacht Neder land, die de schout bij nacht C. W. Slot vertegenwoordigde en op het Heideree perron de eerste diesel verwelkomde namens de Koninklijke Marine, heeft aan deze wens uiting gegeven naast de gevoelens van dankbaarheid en waar dering, die de Marine koestert voor de belangrijke verbetering op het boemel lijntje naar de kaasstad. Burgemeester mr. G. D. Rehorst ge tuigde namens het gemeentebestuur van Den Helder van zijn vreugde over het thans geopende nieuwe perspectief. Terecht kon hij verwijzen naar de grote belangstelling op het perron en het Stationsplein, toen hij zeide dat ook de Helderse bevolking deze geste der N.S. buitengewoon op prijs stelt. De zes man sterke bemanning van onze eerste diesel werd bij deze fees telijke* ontvangst betrokken, toen de heer K. Groenewegen hun namens de V.V.V. Den Helder sigaren aanbood. De heer W. R. Blankert uitte zijn er kentelijkheid voor de wijze, waarop de kop van Noord-Holland deze techni sche vooruitgang begroette. De direc tie der N.S. heeft een open oog voor de wensen, die ook thans nog leven. Zij is zich bewust van haar dienende taak en zal geen enkele verbetering achterwege laten, wanneer de techni sche en economische mogelijkheden daartoe aanwezig zijn. Ruimtelijke behoefte-spanningen Na de korte plechtigheid op het Hel derse perron, waar deputaties van de Koninklijke Marine het cachet van de gebeurtenis hadden verhoogd, werd de genodigden een lunch aangeboden in hotel „Bellevue". Daar vonden ver scheidene sprekers gelegenheid, hun gelukwensen uit te spreken. Namens de Alkmaarse Kamer van Koophandel constateerde mr. C. P. Eecen, dat de N.S. opnieuw hebben be wezen te doen hetgeen mogelijk is. De heer G. Th. J. de Munk sprak namens het gemeentebestuur van Alkmaar en burgemeester W. J. Wognum onder streepte nogmaals namens de Schager bevolking de dankbare gevoelens, die reeds op het station te Schagen waren uitgesproken door notaris P. de Boer. voorzitter van de Schager V.V.V. „Al gemeen Belang". Wethouder mr. H. J. Jonker van An na Paulowna concludeerde, dat de N.S. wederom een bijdrage leverden tot het „opheffen van de ruimtelijke behoefte spanningen" in het Noordelijk deel van onze provincie. In het vertrouwen, dat „moeder" N.S. en „dochter" NACO goed op elkander waren afgestemd, bracht de heer Jonker de wens naar voren, dat de busdienstregelingen betere aan sluitingen op de treinen dienden te waarborgen. Hij sprak ten slotte de hoop uit, dat de N.S., nu sneller en minder geruchtmakend materieel is in gelegd, ook aandacht zal besteden aan de beveiliging der onbewaakte over wegen, in het bijzonder die over de Burgemeester Lovinkstraat te Bree- zand. Namens de Federatie van VVV's. die in samenwerking met de helderse VVV (de initiatief-neemster) en de VVV's te Alkmaar en Schagen, deze feestelijke dag had voorbereid, sprak de heer J. J. Dinkelbeig vol bewonde ring over het omvangrijke herstel- en uitbreidingswerk, dat de Nederlandse Spoorwegen na de bevrijding in nog geen zeven jaar tijd hebben verlicht Tijdens de lunch, die door burge meester mr G. D. Rehorst werd ge presideerd, sprak de secretaris van de Kamer van Koophandel, de heer D J. Scheffel, in zijn kwaliteit als voorzit ter van de Alkmaarse WV. Na op geestige wijze de veronderstelling te hebben uitgesproken, dat de „Feeën- trein" op 14 December 1951 wellicht een toverfee had vervoerd, die de stoomlocomotief met haar staf had be ïoerd en in een dieseltrein had veran derd, bracht de heer Scheffel de in getreden en nog te verwachten verbe tering in de verbinding van Den Hel der met het „achterland" in verband met de positie van de middenstand. Nu er sneller en gerieflijker treinen lo pen, zal men er misschien gemakkelij ker toe komen, naar Alkmaar of Am sterdam te gaan om bepaalde inkopen te doen. De heer Scheffel adviseerde de middenstand, nog meer service en een nog beter assortiment te bieden, opdat het kopend publiek Den Helder trouw blijft. Hij haalde aan, dat men in Alkmaar met succes cursussen voor het winkelpersoneel heeft georgani seerd. Nadat nog het woord was gevoerd door de heer P. Breeuwer namens de VVV „Texel" en de luitenant ter zee der eerste klasse L. D. de Kroon, be tuigde de heer W. R. Blankert ook In deze intieme kring zijn dankbaarheid voor de aandacht, die aan de komst van de diesel-electrische tractie waj besteed. „Wij vinden het eigenlijk normaal. Waarom te dansen van plezier, wan neer je gewoon je taak vervult? Maar Gelauwerd noordwaarts De reis van de eerste diesel-elec trische week in zoverre af ran de dienstregeling, dat in Schagen tijd jnoest worden genomen voor een kleine plechtigheid. Namens de V.V.V. bood notaris P. de Boer een prachtige krans aan, die voor op de trein werd bevestigd. Ge lauwerd heeft de trein toen het traject verder afgelegd tn een be hoorlijk tempo, zodat de achter stand keurig werd ingehaald en men precies op tijd in Den Hel der arriveerde. wij begrijpen, waarom in Noordelijk Noord-Holland de ingetreden verbete ring met zoveel blijdschap wordt be groet. Het is altijd prettig, wanneer men waardering ondervindt voor een bereikt resultaat. Natuurlijk zijn er nog wensen, die misschien niet alle in vervulling gaan. De voornaamste zul len echter langs de weg der geleide lijkheid worden verwezenlijkt." Na deze optimistische en toch van realiteitszin getuigende woorden sloot burgemeester Rehorst de bijeenkomst, onder dankzegging aan de vele geno digden, die door hun aanwezigheid luister hadden bijgezet aan de verwel koming van het nieuwe vervoermid del. Een afdeling van de Koninklijke Marine stond gistermorgen aangetreden op hiïstation in Den Helder toen de eerste Diesel-electrxsche trein daar bin- venreed De burgemeester, mr. C. D. Rehorst, hield een toespraak tot de passagiers en de autoriteiten van de Nederlandse Spoorwegen die waren meegereisd Hiermede werd een aanzienlijke verbetering in de d.erwt tussen Alkmaar en Den Helder ingeluid. Van Dinsdag tot en met Vrijdag zullen thans vijf treinen heen en terug rijden en met Met zal dit aantal nog worden opgevoerd. Joel McCrea vertolkte de hoofdrol in de film „Goudtransport", die tot en met Donderdagavond in de Witte-bios- coop op het witte doek wordt gebracht. Het verhaal speelt in 1865, wanneer de oorlog tussen Noord en Zuid in Noord- Amerika nog in volle gang is. Will Owen (McCrea) en zijn vrienden Clint Priest (James Whitmore) en Jesse Wal- lace (Barry Sullivan) zijn in krijgsge vangeschap van de Noordelijken. Zij weten te ontsnappen, onder aanvoering van Keeley, die hen dwingt bij hem dienst te nemen. Zij krijgen al spoedig een opdracht ook. Zij moeten een goudtransport voor de Noordelijken in handen spelen van deze Keeley. Will Owen bevroedt niet, dat het zijn opdrachtgever uitsluitend te doen is om zelf met het goud te kun nen verdwijnen. Dat komt hij eerst veel later te weten, wanneer hij zich reeds heeft voorgenomen de karavaan niet aan Keeley over te leveren. Alleen Jes se kiest de partij van de guerillastrijder. Wanneer beide mannen bovendien nog verliefd worden op dezelfde vrouw (Arlene Dahl) zijn de poppen pas goed aan het dansen. Er is een happy-end, maar daarvóór zijn heel wat offers ge vallen. „Goudtransport" is weer eens wat anders in het „cowboy-genre". Men volgt de karavaan door een woest land (uitstekend opgenomen) en beleeft al le avonturen en avontuurtjes mee. De film is in Technicolor en mag zeker gezien worden. Vooraf gaant een tekenfilmpje van ..Tom and Jerry", men kent dat geestige duo (kat en muis) wel, PERSONALIA De schrijver ter in oectie invoer rechten en accijnzen te Den Helder, de heer W. F. Ligteringen. is benoemd tot adjunct commies titulair. De afgelopen week was de aanvoer, ondanks het feit, dat slechts drie dagen gevist kon worden, tamelijk goed. De vangsten der sleepvissers waren over het algemeen goed te noemen. Deze waren per span van 40 tot 600 pond per dag. De vangsten der staandnetvissers waren weer heel gering. Vangsten per vaartuig van 20 tot 90 pond per dag werden gemeld. De noteringen voor snoekbaars waren per pond van f 0.81 tot f 0.85. Aanvoer van rode baars was ook bevredigend. Hier kwamen vang sten voor van 470 pond per span. De noteringen hiervoor waren per pond van f 0.70 tot f 0.84. Aanvoer van blei en voorn was ook goed. De noteringen waren per pond van f 0.05 tot f 0.09. Karper noteerde per pond van f 0.41 tot f 0.43. Snoek per pond van f 0.50 tot f 0.60. Andere vissoorten werden niet aangevoerd. De weekbesommingen der sleepvis sers varieerden per span van f 70 tot f 900. Bij de staandnetvissers was dit per vaartuig van f 40 tot f 80. Aangevoerd werd: 7196 pond snoek baars; 1665 pond rode baars; 6865 pond voorn en blei; 13 pond karper en 5 pond snoek. De totale omzet bedroeg f 7700. URK, 8 Jan. Door 24 vaartuigen werd aangevoerd: 1545 pond snoekbaars f 0.83f 0.84; 105 pond rode baars f 0.75 f 0.80; 2077 pond blei f 0.06—f 0.07 en 38 pond karper f 0.43, alles per pond De Gemeenschap Julianadorp Voor uit heeft uit haar midden een commis sie benoemd, die zich bezig zal houden met de bevordering van het vreemde lingenverkeer en de ontwikkeling van Julianadorp als vacantiecentrum. Het mooie, brede strand ten Westen van Julianadorp biedt daarvoor een prach tige gelegenheid. Verschillende ingeze tenen hebben reeds in de vorige zomer vacantiegangers huisvesting geboden. De commissie voor vreemdelingenver keer is nu bezig een foldertje samen te stellen, waarin al deze adressen voor komen. Mochten er nyg gegadigden zijn, die iets hebben aan te bieden, hetzij pension. vri!e kamers of kam- neergeleeenbeid. dan diene men zich ten sooedigste aan te melden h'i dc heer L. Tigchelaar. Loonuytpark 24. De bridgeclub Julianadorp hield haar zevende comnetitiebridgedrive. De uitslag was: C. Bregman Pzn—D J. de Graaf 388% p: A. van Kemnen--L Ti chelaar 37 p; C Arneau—A. HevMok 36% p: P. van RiinT,. van Veten 29u> n; A. Doornmem Doorn 8'A n- A BosA. Bregman 28 n: J. Fm-» F. Zon 25 o; C. Bregman Kznmevr. Bregman 25 p. De gemeente Anna Paulowna heeft plannen, om aan de Kleine Sluis een en twintig woningen te bouwen. Hiervoor moet een lening worden gesloten van f 210.000 met 'n looptijd van zes jaar. Als rente Is bedongen het percentage van 4 3/4 pet. Krachtens de voorschrif ten van het Rijk mag hiervoor echter niet meer dan 3'/« pet. worden betaald. Het verschil beloopt in totaal een be drag van f 15.750.dat er zal moeten komen, wil de lening mogelijk zijn. De stand in de personenwedstrijd ven de hridnnn'ub is na de laatste wed - strijd als volgt: A-lijn: T. Strooper 34, S. Lenting 33 N. Koemeester 32. J. Louter 32. H. Veul 31. A. van der Voort 31. D. den Bra sem 30 en A. Strooper 29 punten. B-lijn: mr Kriek 35. W. de Wit 35. J. Doedens 33. H. Schi'der 32 F. Hen driks 32, K. Slik 30. T. de Wit 29 en R. Hartogh 26 punten. De uitslagen van de laatste wedstrij den voor de competitie van de Zijper damclub waren als volgt: P. Hoedjes W. Jimmink 02, A. Louwe—P. J Waiboer 11. A. Slijkerman Pz.C. Kooij 2—0. A. Slijkerman Jz.P Koop man 02 en P. de WitA. Blokker 2—0. Geboren: Florina Jacquelina, dv Dirk Pieter Groen en Maria Schotvan ger Jack, zv Jacob van Leijen en Grietje Dragtsma. Ondertrouwd: Gerardus Ladislaus Baltus en Johanna Noppen. Getrouwd: Cornelis Schouwvlieger, en Cornelia Joanna Maria Stet. Overleden: Willem Glas, 49 jaar. Door ai'ci.i»».» i P. de Graaf uit Am sterdam is de bouw van een woonhuis in de Weverstraat te Den Burg voor de heer G. Dros aanbesteed. De laagste inschijvers waren D. Trap (metsel) f 6643; Jn. Daalder (timmeren) f 5735; J. Oele (sanitair) f 1152; M. Bakker (electra) f 234; totaal f 13764. Tot onderwijzeres in tijdelijke d:enst aan de O.L.S. te De Cocksdorp is be noemd mej. M. Oosterhuis uit Den Helder. Gelijktijdig werd aan mevr. W. M. de Graaf-Bakker uit De Cocksdorp eervol ontslag uit deze functie verleend. DAMCLUB TEXEL Uitslagen van 4 Januari. A-lijn: G. DrosC. Dijker 02, S. v. Heerwaar denS. Ros 02, J. VinkeC. v. Heer waarden 02. B-lijn: J. Vonk—J. P. Stam 1—1, C. P. BurgerJ. Kikkert 11, W. A. van ZeijlenA. v. d. Slikke 20 en Joh. D. BakkerJ. Hooijberg 11. BOUWVERGUNNING De volgende bouwvergunningen wer den verleend. Aan de wed. J. Eelman te De Waal tot de verbouw van haar woning en aan H. J. Barends-Postma te Den Hoorn tot de bouw van een woon huis. VISAFSLAG TE OUDESCHILD An de visafslag te Oudeschild werd aangevoerd: 75 kg bot 7770; 40 kg schar 4039; 31 kg kabeljauw 8075; 1677 kg garnalen (export) 209177; 890 kg wulken 140110; 709 kg kruikels 29—25. EIERVEILING In de week van 24 tot en met 30 De cember 1951 werden aan de eierveiling te Den Burg 74.978 eieren aangevoerd. De gemiddelde kiloprijs bedroeg in deze periode f 2.72. Er is nu een commissie gevormd, waarvan de heer J. Hooimeijer voor zitter, de heer G. H. Geerligs (giro 190557) penningmeester en mr. H. Jon ker adviseur is. Deze wil het bedrag in een korte tijd aan giften uit de be volking bijeen zien te krijgen. Eerst zal er een folder uitgaan, daarna zal een speldjesactie nogmaals de aandacht op de zaak vestigen en ten slotte zullen lijsten worden aangeboden eerst aan hen, van wie men meent een grote gift te mogen verwachten, daarna ook aan de andere inwoners. PURMEREND 8 Januari 1952. Er was een aardig aanbod van vette koeien, maar de handel was goed. Vooral de prima beesten werden heel vlug verkocht, en met verhoogde prij zen. Ook op de gelde markt was het vrij levendig, de prijzen waren vrij hoog. Maar de verse melkkoeien kon den maar kalm verkocht worden. Ook het jonge vee was slecht gevraagd. In de nuchtere kalveren ging het in de vroegte echter heel goed. Zij brachten hoge prijzen op. Later op de dag, toen het aanbod nog al aanhield, werd het minder vlug en zakten de prijzen wel iets. De vette kalveren, waarvan maar een klein aanbod was, werden ving en voor hoge prijzen verhandeld. Op de schapenmarkt was een kalme gang, maar de prijzen bleven zowel van de vette schapen als de lammeren goed prijshoudend. Ook de bokken en geiten werden vlug verhandeld. Bij de vette varkens was het aanbod te groot. De inzet van enkele van 2.16 zakte al snel. De gemiddelde prijs was 2.08 tot 2.10, maar zakte later op de dag nog lager. De vette zeugen kwamen onder de f 2.— terecht. Met de biggen was het ook niet te vlot, waardoor de prijzen dan ook niet hoger waren. Op de paarden markt was het een kalme gang. De pluimveemarkt gaf ook maar een kal me handel te zien. PURMEREND, 8 Jan. Aangevoerd 585 runderen waaronder 259 vette koeien 2.153.10. per kg, vlug: 66 melk en kalf koeien 680-1050 per stuk, kalm; 192 gelde koeien 550750, goed; 32 pin ken 425540, kalm; 17 graskalveren 210325, kalm; 19 stieren 5851250, goed; 6 vette kalveren 220'<95, vlug; 324 nuchtere kalveren 40105, goed; 688 vette schapen en lammeren 95 160 en 80132.50, goed; 29 bokken en geiten 10-4-60, vlug; 211 vette varkens 1.902.16 per kg, stug; 941 schrammen, zware biggen, lichte biggen 4090, 38 —75 en 3036, stug; 3 fokzeugen, geen notering; 48 paarden 580—875, kalm. Totaal 2835 dieren. PLUIMVEEMARKT 1500 oude kippen en hanen, rode en witte 2.252.50 per kg; 400 oude kip pen en hanen, blauwe 2.402.60 1600 jonge hanen, blauwe 22.50; 950 een den 1.502.50 per stuk; 600 konijnen 1.509.50 4000 kipeieren 1415 per 100 stuks. André R. Haghebaert en Elizabeth Smit hebben de eer U kennis te geven van hun voorgeno men huwelijk, waarvan de voltrekking zal plaats heb ben op 17 Januari 1952 des voormiddags 11.30 uur te Den Helder. Oostende (België), Blauwkasteelstraat 86, Den Helder, Ruyghweg 77. Januari 1952. Gelegenheid tot feliciteren van 46 uur Ruyghweg 77. Met dank aan God en grote blijdschap geven wij hiermede kennis van de geboorte van onze Dochter ANNA JANNETJE. F. PRONK H. E. PRONK— BOOGAARD. Den Helder, 8 Jan. 1952. Jan in 't Veltstraat 119. Voor de Staatk. Geref. Partij alhier hoopt D.V. Donderdag 10 -Januari a.s. om 7.30 uur in het gebouw Janzendwarsstr. 8 op te treden de WelEerw. Heer Ds. H. Visser Mzn., pred. der Chr. Geref. gemeente te Rotterdam. Onderwerp HET BESTUUR. De besommingen van Dinsdag wa ren: kotters IJ 27 f 2340, TX 39 f 2110, 32 f 1940. Prijzen per kg: gr. tong 445 400, grm. tong 285—265, kim. tong 245 —240, kl. tong I 230—220. kl. tong II 145—141, tarbot I 350—310. Per 50 kg: gr. schol 66, grm. schol 71, kim. schol 75, kl. schol I 67, kl. schol II 56-24. schar 3833, wijting 3329. De totale aanvoer was 110 kisten. Op een onbewaakte overweg na bij Oudenbosch is een negenjarig meisje door een electrische trein ge grepen en gedood. Het grote succes is bij de opruiming van onze de alom bekende prima kwaliteiten en de merk waardig lage prijzen!!! Wij bieden U verder aan: De enige echte Bustehouder, in 4 verschillende uit voeringen. Keizerstraat 47—49 Zo'n onbeschrijfelijk gevoel van lusteloosheid en lande righeid is dikwijls de voor bode van een opkomende kou of griep. Neem één of twee „AKKERTJES" met hete melk of thee en ga vroeg onder de wol. Terwijl gij slaapt doet de geneeskrach tige inhoud zijn werk en als ge opstaat, zegt gij verbaasd maar met overtuiging: Ja waarlijk direct! van enz enz. Koningstraat 44—48 ■IlIHHHlIllllilRIIIIUUMHiniUlllililllllllHlimHIIIIIHIIIIIIIIllllilUllilli Ter overname gevr. Br. met prijsopgaaf onder nr. H.A. 978 Bur. Ver. Noordh. Dagbladen, Voor- dam 11, Alkmaar. Het lidmaatschap der Ver. voor Facultatieve Lijkver branding geelt recht op toepassing van lage crematie- tarieven. Gezins-contributie 1 3.- per jaar. De Vereniging bemiddelt voor gezinsverzekering op speciale voorwaarden. Alle gewenste Inlichtingen: Hoofdkantoor Riouwstraat 186 - TeL 554797 - 's-Gravenhage. Begint het jaar goed. Opent .thans een bij de Duizenden gingen U voor! POHIRET A 1'LLIEH KEIZERSTRAAT 119 DEN HELDER OPNAMEN WOENSDAG 5 DONDERDAG VRIJDAG van 2-5 uur ZATERDAO J TROUWFOTO'S BESPREKEN boven de Pauw. TEL. 3416.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1952 | | pagina 5