DEERD OORDEEL HEBBEN .OVER HET LEREN ZWEMMEN. HET IS ZELFS
MOGELIJK, DAT DE ZWEMMER MET DE KENNIS VAN DE NIET-ZWEMMER
IN BELANGRIJKE MATE ZIJN VOORDEEL KAN DOEN. MA A R TOCH: ALS
DE ZWEMMER OVER ZWEMMEN SPREEKT, DAN HEEFT HIJ HET OVER IETS,
DAT DE NET-ZWEMMER SLECHTS TEN DELE KENT, DE ZWEMMER
SPREEKT 'NATUURLIJK OVER DATGENE,'WAT HIJ AL ZWEMMEND TE WETEN
IS GEKOMEN EN WAAROP ZIJN ZWEMMEN MIN OF MEER BEWUST STEUN
DE. DE NIET-ZWEMMER MOET ZICH BEPERKEN TOT DATGENE WAT MEN
OVER ZWEMMEN KAN WETEN ZONDER ER ERVARING IN TE HEBBEN. HlJ
KAN VAN ZWEMMEN NIET A LLES" AFWETEN. HlJ ZAL DIT ONDERVIN
DEN WANNEER HIJ OP GROND VAN ZIJN THEORETISCHE KENNIS PRO
BEERT TE ZWEMMEN. ALS HIJ HET EXPERIMENT O V ER L E E F T Z A L ZIJ
DUIDELIJKER DAN OOI T WETEN, DAT ERVARINGSKENNIS IN SOMMIGE
SITUATIES EEN KWESTIE IS VAN LEVEN OF DOOD. HET VERSCHIL
MET DE ZWEMMER LIGT HIERIN,DAT DEZE WEET,MAAR OP EEN ANDE
RE MA N I ER N AME LIJK DOOR DE PRAKTIJK,WAT HIJ MOET DOEN IN DIE
BEPAALDE SITUATIE. ÜE KENNIS VAN DE NIET-ZWEMMER IS ONVOL
DOENDE OM |N DIE SITUATIE DOELTREFFEND TE KUNNEN HANDELEN.
Zelfs eigenschappen als moed of tegenwoord i gheid van geest
KUNNEN HEM IN DEZE OMSTANDIGHEDEN SLECHTS HELPEN OM TIJDIG
HULP IN TE ROEPEN EN VAN DIE AANGEBODEN HULP EEN VERSTAN
DIG GEBRUIK TE MAKEN. |K WIL MAAR ZEGGEN: ZELFS ALS IEMAND
ER ZIJN VERSTAND VOLLEDIG BIJ WEET TE HOUDEN EN 'NIET IN PA
NIEK RAAKT, ZAL HIJ HET TOCH NIET ALLEEN KUNNEN KLAREN. MOED
KAN HEM WEL HELPEN HET ZWEMMEN VLUGGER TE LEREN,MAAR HELPT
HEM NIETS ALS HIJ ZICHZELF WIJS MAAKT DAT HIJ HET ZONDER OE
FENING IN DE PRAKTIJK WEL KLAAR SPEELT. WELNU, ZOALS DE KEN
NIS VAN DE ZWEMMER EEN ANDERE EN RIJPERE KENNIS IS ALS DIE
VAN DE N I ET-ZWEMMER ZO IS HET OOK MET DE KENNIS VAN DE
ZWEMLERAAR TEGENOVER DIE VAN DE NIET-LERAAR. IEMAND KAN
EEN VOORTREFFELIJK ORGANISATOR ZIJN, IEMAND KAN ZELFS EEN
GOED ZWEMMER ZIJN, EN TOCH NIET IN STAAT ZIJN ANDEREN OP VER
ANTWOORDE WIJZE HET ZWEMMEN BIJ TE BRENGEN. NAAST ZIJN THEO
RETISCHE KENNIS HEEFT DE ZWEMLERAAR OOK EEN EIGEN-SOORTIGE
ERVARINGSKENNIS. HlJ VERKEERDE ALS LERAAR IN BEPAALDE SITU
ATIES, DIE NU EENMAAL VERSCHILLEN VAN DE OMSTANDIGHEDEN
WAARIN DE NIET-LERAAR VERKEERDE. DlT TE BESEFFEN ZAL EEN
IEDER ER TOE BRENGEN DE GULDEN REGEL TOE TE PASSEN TEN
AANZIEN VAN ZICHZELF: Sc H O E NM A K E R b LIJF BIJ JE LEEST. HlJ ZAL
ZICH ONTHOUDEN V.A N KOMMENTAAR OMDAT HIJ WEET -NIET TE BE
SCHIKKEN OVER DE ERVARINGSKENNISDIE DE ZWEMLERAAR WEL BE
ZIT EN TEN NUTTE KAN MAKEN VAN DE GEMEENSCHAP. W.V.
KOOPT BIJ ONZE ADVERTEERDERS!