RIJWIELEN. li\ 11.4 Nieuwe modellen 1905. Onderdeelen en Banden Reparaticn spoedig en billijk. PLEGING's S T A A Ti. HANDEL IN Zondag 9 April '05. DERDE BLAD. Binnen landsch Nieuws. 378ste Staatsloterij. 4 1. Particulier Kapitaal op Hypotheek, tegen boven staande rente, beschik baar ten kantore van den Makelaar DE KIEVIET te Wieringerwaard. Li voorrabd Mars, Pluto, XL, Een hoorn en andere merken. Renoveus alle concurreer end, A anbeveiend, Jn. Smit, KREIL, Barsingp rhorn ADVERTENTIËN. rewe üroiii- eo ülii olie kleuren, in bussen ver-krijgbaar. Laugestraat 83, ALKMAaR. De BIJTUIttEll door mij op de verschillende tentoonstellingen bovengenoemd ingezonden, behaalden eerste e» tweede prijzen. zoowel in nieuwe als gebruikte Rijtuigen. Degelijk werk, sterk concurreerend, sierlijke vorm Aanbevelend, G. TATES, Rijtuigmaker, naast 't Hotel /Vader," SCHaGEN iiv.niiiïCI'-lI'lllI'rilli'irii/tii O. HUIBERT81 op Zondag 9 April, hij Jb BIJVOET te Koegras, gem Callantsoog. Doet uw voordeel, om uwe te vervangen door wat overal mat succe3 voldoet. Inlichtingen en prijsopgaaf verstrekt de Heer C J. DE BES, S m e d e r ij NIEUW VEEN lij ALFENad RIJN. Machine-Olie, Cylin der-Olie, Motor-Olie, Tuigen-Leder-Olie, Consistent-Vet, zoowel per origineel Fust, als per Lieer of Kilogam. en verder alle ^aehinek^m ^-foehoejten, ver krijgbaar bij H. J. Vonk êt Zoon. Kantoor en Magazijn: Paard**ll- «r. 1*4 AGENT der bekende merken Victrix, Splendid, Mars. Been- ei Bfflts-Riiiii BUITEN- en BINNENBANDEN te Wieringerwaard, Zooeven snelt mij een automobiel voorbij van een bij zonder model en ik denk zoo bij ma zo'f'aat 'k 't een8 over dat karretje hebben. Niet, dat het mijn doel is, met het gewone liedje aan te komen, dat die dingen 200 hard vliegen soms, ofschoon ze in de hom der gemeente een „paard in matigen draf" niet voorbij mogen gaan. Want wie daarover klaagt, moet een zuivere berekening weten aan te geven van de snelheid, waar mede een paard in matigen draf zich voort beweegt, ie's waaraan ik mij niet graag zou wagen, nit vrees, dit ik minstens van twee kanten klop zou krijgen. Immers, Jan rijdt matig en Piet rijdt matigze steken geen van belden op, en toch is da één een nar eerder thais dan de ander, ra, ra, hoe kan dat Als die onde wit van de tram van het station af naar de Steaneabrng hobbelt, dan zal toch niemand kannen ontkennen, dat 't baest een matigen draf hondt. Maar waag het dan eens te zeggen, dat een boer, die over de Heilooërbrug rende zonder op te letten of er voor de tallooze kindertjes, de „loopers", flitsers, handwagens enz. enz. wel tijd en plaats was om tijdig weg te komen, onmatig is geweest. Neen, laten we maar niet over matigheid twisten. Ik zon 't over die vreemde anto hebben. Dat ding heeft teveel eigenaardigheden, om er niet iets van te zeggen. In de eerste plaats is net, zoover mij al thans bekend is, de eenige automobiel, die we met ons twintigduizenden In Alkmaar hebben. In dat opzicht kan dus zeker niemand Alkmaar onmatig noemen. We zijn hier niet slecht bedeeld met groote lui. Maar auto- karretjes, ho maar! Die luxe schijnt zelfs den grootste boven de begrooting te gaan We ik niet hoor; ik heb 't nu over de groote lui we rijden hier in den zomer een ordentelijke fi )ts en 's winters metVan Dam. Van Dam JalkentgeVan Dam niet die manke Van Dam, met dien blauwen kiel aan en fantasie- hoed op Ga weet toch 't spreekwoord wel ,,'t oog van den meester maakt de paarden vet" Welnu, dat is van hem afkomstig. Van Dam is j e stalhouder in Alkmaar Et zijn wel andere goeiea ookmaar Van Dam is toch veruit nommer ééa. Dat zoo betrek kelijk weinig menschea Van Dam kennen, komt, omdat de Krebbesteeg de Lingestraat niet is. Ia en bij de Krlbbesteeg vindt ge de eta blissementen van Van Dam en daar i6 hij zelf ook Ik mag wel zeggen dag en nachtzoo vroeg of zoo laat kunt ge daar niet passeeren.of Van Dam staat om een hoek of een kant, ieder die voorbijkomt beleef! groetend, als waren 'tallen zijn klanten. Eu het nauwlettend oog van den eenvondigen man ziet toe, dat geen rijtuig van stal gaat, dat niet van buiten en van binnen onberispelijk net en zindelijk is. Paard en tuigen, alles glanst u tegengeen gespje, dat verkeerd is vastgemaakt. Niets, dat ook maar een spoor van minder zorg vuldig onderhoud vertoont. E1 nochtans legt hij zijn grootste kracht niet in de afvaart, maar bij de thuiskomst. Geen paard gaat dorstig op stalgeen vindt een vullen stal of gebrek aan hap-hap; hoe zou 't nu komen, dat die paarden er altijd zoo florissant uit zien en zoo lang meê doen? Zooals 't met de paarden gaat, zoo gaat 't met de rijtuigen. Zelf bij de zaak, altijdziedaar 'c geheim van Van Dam. Daardoor alleen kan 't komen, dat zijn zaak van een kleine de grootste werd en dat het hem niet deert, al komt er elk ja«r een nieuwe tram- of spoorlijn. Maar, om op de anto terug te komen. Niet alleen is het de eenige hier, maar het is ook een nieuwigheid, een teeken van „Alkmaar vooruit", dat en daarom is hst een unl- cum aan de stad geen C3nten kost. Raden te over voo: de Alkcnaarsche krantjas, om te juichen. Wat ze niet doen. Za huilen maar liever- Omdat de stad zoo vooruit gaat. Schier overal elders moeten de menschen en de kranten altijd maar duwen en stuwen, om er bij 't gemeentebestuur den gang er in te houden. Hier is een slak het meest vereerde dier. Aan de kranten te oordeelen, de [oude] „Alkmaarsche" buiten beschouwing gelaten daar zit trouwens ook geen Alkmaarder aan 't roer houden de menschen hier bij elke raads zitting hun hart vast, als ging de Raad er als een hollend paard met de heele gemeente van door. Nu zon die vooruitgang misschien nog wel te dragen zijn, als za maar geen geld kostte. Maar sedert Alkmaar In dezelfde con ditie verkeert als leder, die niets voor niets heeft, hebben we op ons orgel alleen klaag liederen staan. Vandaag klagen we, omdat dit of dat anders moest wezen dan het is, en is het morgen naar onze wenschen in orde gemaakt, dan klagen we, omdat de verande ring betaald moet worden. En mogelijk hnilen we overmorgon, omdat er hcelemaal niets is, waar we om huilen kunnen. Hoe het ook zij, niemand kan nu pruttelen, dat hij de nieuwe tuf tuf op zijn belasting biljet terug zal vinden. Als ge onze auto ontmoet, is nw eerste Indruk, dat Alkmaar nog veel moderner is en veel haastiger voortstapt, dan Inderdaad ^aar ls. Want het Is precies een stoombrand- spultje. Die indruk wordt nog versterkt, als ge bij een of ander huis halt ziet honden en kerels er af ziet springen, die vlug een slang uitrollen, welke door een raam of een deur V1 "ala geleld wordt, terwijl een oogenblik ,.a®rn® de machine begint te puffen, dat 't elhebbeiij '8- Wat ge hier aldus ziet werken '8 een|stofzniginrichting. Ja, de tijd gaat vooruit. Moesten we tot heden minstens een- niaal in 't jaar de kleeden door den stoffeer der laten opnemen, die altijd beloofde, dat hij ze morgen terug zou brengen, terwijl hij niet- emin nooit verzuimde ons een week op den l en vloer te laten huizen en wat nog erger kl' s 6 6r bovendien belang bij had, dat het «leed zoo ganw mogelijk af was, want nienwe dad hij altijd in de uitgebreidste kenze van de nieuwste dessins voor de laagste prijzen. *j° al hebt ge nit huis vrouwelijke voorzich- igheld voor het „doen" van uwe tapijten een solied werkman, dan kan die man toch niet voorkomen, dat een belegen kleed al Una even weinig geschikt ls om lang te angen.alseen menscb, en vooral niet, als er, at toch noodlg Ie, een druk gebrnlk wordt rLTifi j vsn ro*de- Ge weet dan wel, hce In komt 6rul' Baat> maar niet, hoe 't er weer znri."* a"e* maakt nu bjj ons geen pnnt vsn bellenmeer Qlt' achter ons. We £aiirinr|t>L even c*en ondernemer van de stof- K chting °P 611 eenige minuten later staat de machinie voor onze deur. De slangen worden uitgelegd en onder 't aanhoudend pompen van dan motor wrijft een werkman het nikkalmondatuk van da slang over bet kleed, net zoo lang totdat hij alle plaatfjes gehad heeft, waarna ge doodbedaard uw maabekjes weer op haa plaats zet en de heele Bchoonmsk is afgeloopen. Geen stofje meer nit het kieed te kloppen, met geen^ mogelijkheid. Zittingen van stoelen en canape's worden eveneens langs gewreven en tot h6t laatste korrelt ja uitgezogen. Denk er om, dat ge er nw hoed en wandelstok niet op laat liggen, want als de man niet oplet, zonden ook die in het vnllniskastje terecht komen. Een groot voordeel is ook nog, dat bij dit alles geen stoija wordt opgejaagd en de hygiëne wordt dus ook hierbij niet weinig bevorderd. Nou aanstonds het abattoir nog met gesterellseerde knakworstjes en bij een jaar één of anderhalf een gemeentelijke melk inrichting en dan kunnen de lijfrente-maat schappijen hier haar matten wel rollen. Hebban we met ons al en maar één auto mobiel en nog wel 6sn werk-antomobiel, dan wil dat nog niet zeggen, dat we hier heele- maal niet 'rs vandaan kunnen komen of, als we er alt zijn, tegen de thuisreis hoeven op te zien. Of liever, het groote aantal diverse roisgelegenheden naar en van Alkmaar is waarschijnlijk de grootste oorzaak van het klein getal private stoomrij'nigen. Ik was zooevcn nog aan 't station van de Holl. Spoor, waar de grond opgebroken Is voor het leggen van de rails van de tram Egmond AikmaarBergen. Het maken van deze nienwe reisgelegenheid, die ons ten opzichte van Egmond in dazelfde conditie moet brengen, ais waarin Den Haag tot Scheveningen staat, bracht mij tot een opsomming van onze „toevoerlijnen,"en dan kan niemand ontkennen, dat 't er nog al enkele zijn. Zoo gaan we met de spoor heel gemakkelijk naar Amsterdam, Haarlem, Den Helder, Hoorn, Friesland enz. Staat ons de spoor niet aan, dan laten we ons door de bloemenvelden naar Haarlem trammen, of wel we stoomen met de tram de Schermer en de Baemster door naar Pnrmerend, om verder voor een boet je in Amsterdam te zijn. Willen we daar nog goedkooper komen, dan nemen we de slaapmuts onder den arm en gaan op ons gemak op de boot plaats namen, die Idam zooveel keer per dag de reis over de Zaan of over Parmarend maakt. Naar Den Halder kannon we al even ple zierig mat de boot. Toch maken we onze plezierritjes eigenlijk met de stoomtram maar dat begint met Juli pas naar Eg mond of naar Bei gen. Met de Noorder stoomtram hopen we spoedig in de Zjjpo te zijn en we twijfelen geen oogenblik, of te avond of te morgen wordt da primitieve Langedijkar diligence door een meer modern voertuig vervangen. Zoo doen we maar altijd ons b;6t, de menschen steeds langer en steeds plezieriger te laten leven. We zijn nog veel te vroeg op de wereld. Help maar kijken. W v. 't R. 2 93 40 H. A., Jorgejan Sr., is Heddes voor de - WINKEL Nu da heer J. Bijhouwer zoo actief is ge weest, om naar aanleiding van ons bericht over het besproeien van vrnchtboomen, per advertentie bekend te maken, dat hij een sproeimachlne met de noodlge stoffen heeft aangeschaft en beschikbaar stelt, meecen we een nuttig werk te verrichten met nog eens de aandacht op deze zaak te vestigen, omdat iedereen nu, mat behulp van den heer Bijhouwer, in staat ls, een proef te nemen. We ontvingen deze wesk van da afdeellng Landbouw van het departement van Waterstaat. Handel en Nijverheid, de verslagen der tnin- bouwproefvelden in ons land over 1903 en 1901 Daarin vonden nn we o. a. het veislagvtn de bestrijding van het zoogenaamde schurft in appel en pareboomen in 1904 Wij achten dit voor onze plaats van zoo groot belang, dat wij er het voornaamste van mededeelen. De bouiliie bordelaise werd gedurende het jaar 1904 bij da boomen, die voor de proef dienden, 2 maal gebrnikt, n 1. één keer in het voorjaar, voordat de bloeman zich openden, dus in de maand April en bsgin Mei, en een keer in de maand Juni, toen de vruchten gezet waren. Voor de eerste besproeiïag diende eene 3 procentage- voor de tweede eane 2 procentage-oplossing. Het bestrijdingsmiddel werd aangewend op verschillende plaatsen van de provincie Noord Holland, n 1. in de Beemsrer, in de Pnrmer, op een drietal plaatsen te Wijdenes en op eene plaats te Schellinkhout. Hoewel velerlei variëteiten werden behandeld, had de be- sproeiïig toch voornamelijk plaats bij de Westlandsche Belhflurs en da Zaete Kandij, omdat deze twee variëteiten het meest door de ziekte worden aangetast. De schurft treedt bij deze zoo sterk op, dat vele boomen er midden in den zomer reeds bladerloos door worden. Het hont sterft grootendeels in en dikwijls gaan er boomen aan ten gronde. De meeste boomen van deze twee variëteiten brachten volstrekt geen vruchten meer voort en bloeiden zelfs niet meer, zoodat de eige naars er sterk over hebben gedacht ze op te mimen en door anderen te vervangen. Som mige boomen zijn dan ook reeds, ofschoon ze nog jong waren, met andere variëteiten afgeënt. Het spreekt vanzelf, dat zulke door de ziekte sterk aangetaste exemplaren, ten gevolge van de besproe ïug in 1904 voor het eerst toegepast, datzelfde jaar nog niet door een grootere vrnchtenopbrengst van de gevolgen der bespuitlcg konden doen blijken. Echter waren de gevolgen aan andere verschijnselen wel degelijk merkbaar. In de eerste plaats was het blad gezonder en werd het veel minder erg door de ziekte aangetast. In de tweede plaats groeide het hout sterker en bleef dit volkomen gezond, terwijl ten derde het oudere hont alle schilvers van het hont en het mos verloor. Ook de kankerplekken, voor zoover die op niet te oude takken aan wezig waren, gaven teekenen van genezing, doordat ze begonnen wondhont te vormen, üe uitkomsten van deze proef waren dag overal zonder uitzondering zeer gnnstig, maar nit de vruchtenopbrengst zal dat natuurlijk niet vóór 1906 kunnen blijken. Thans kan dus het resultaat nog niet In cijfers weer gegeven worden, althans niet van alle proeven. Toch is dit reeds nn van ééne proef, nl. die, welke In de Beemster genomen werd, mogelijk. Daar werden nl. van eene rij van 17 boomen zoete kandij en eene van 16 boomen Westlandsche belif fl ur, resp 8 zoete kandij's on 8 Westlandsche belhfleurs be sproeid. Doordat deze boomen nog vrij goed waren, brachten za in het voorjaar nog bloe sems en later vruchten voort. Bij de onbe- sproelde boomen kwtm van deze echter niet veel terecht, terwijl ze bij de besproeide boomen goed tot ontwikkeling kwamen. De 9 onbesprocide zoete Kandij's brachten 4 halve H L vruchten voort, die f 4 86 opbrachten of per boom f 0 48 De8 besproeide zoete Kandij's brachten 7'/i halve H L vruchten voort, die f 10.62Vj opbrachten of per boom f 1 81s. De 8 onbeeproelde boomen der West landsche bellefleur brachten IQ mand vruchtan voort, die f 12.60 opbrachten of f 1.66 per boom. De 8 besproeide boomen der West landsche belli fleur brachten 18 mand vruchten voort, die f 26opbrachten, of f 3.26 per boom. Verder lezen we In het verslag, dat te Aalsmeer op morellenboomen hetzelfde middel ls toegepast. Ook hierbij waren de resultaten gunstig. We lezen daaromtrent, dat de be spoten boomen stevige, gezonde scheuten voortbrachten van pl va. 60 c.M. lang, terwijl de niet bespoten boomen zwakke scheutjes gaven van 10—16 cM. lengte. Opvallend was het, dat alle bespoten boomen langer het blad behielden. De uitslag van den op 6 April ten overstaan van den heer Baclx ge- honden verkoop te ANNA PAULOWNA is als volgt Ongeveer 6 H. A. land, eigendom van den heer P. Jongejan JrIs opgehouden op f 8660-, Hals en land, groot eigendom van den hoer P gekocht door den heer C. som van f 2876. Huls en land, groot 1.06.16 H. A-, eigen dom van den heer A M. van Mullem, is op gehouden voor de som van f 1830. Herberg met ongeveer 0 85.00 H A. land, eigendom van den heer P. Kreijger, ls gekocht door den heer W. G. van der Slnijs voor de i som van f 3400. Een huis met ongeveer 0.30 00 H A. land, mede eigendom van den heer P Kreijger, is gekocht den heer Maarten Klok voor de som van f 750.—. Het vervoar van ongeveer 2600 M3. grint van het kanaal naar de verschillende opslag plaatsen in den ANNA PAULOWNAPOL- DER is gegund aan den heer J MuntjawerL schipper aldaar. Naar het Westelijk deel is de prijs 48, naar het Oostelijk deel 49 cent per M.3 Aan het hulpkantoor te DIRKSHORN werd in de maand Maart op de Rijkspostspaarbank ingelegdIn 172 in lagen f2430.30 aan 12 Inleggers f411.10 terugbetaald. 7 Nienwe boekjss werden uitge geven. Gedurende het eerste kwartaal 1905 werd in 602 inlagen f 13269.83 Ingelegd, In 47 terugbetalingen f 3335.51 terngbataald en werden 27 nieuwe boekjes uitgegeven. Aan de Rijkskweekschool voor Onderwijzeressen te Apeldoorn is als kweekellnge o a. toegelaten A. de Laeuw te St. MAARTENSBRUG. Verkiezingen Tweede Kamer. De liberale kieevereenigicg „Helder" heeft den heer C. S Jaring, lid der Prov. Staten on van den Gemeenteraad te HELDER, voorloopig candidaat gesteld voor deTweeda Kamer. Reislustig. Een jongen van 13 jaar nit Dusseldorf is te AMSTERDAM aangehouden. Hij was de ouderlijke woning oatloopen, ten einde Amsterdam en Rotterdam eens te bezichtigen. Men schrijft uit VOLENDAM: Wanneer 2 botters van hier in span vieschen, is het gewoonte, dat al het geld, op de vaartuigen verdiend, voor gezamenlijke rekeniDg is. Zilk een span vormden voor enkele dagen de visschers Toijp en Keijzer alhier, toen de vader van Keijter, die als knecht bij ziju zoon voer, overboord sloeg in de Zuider zee. Tuijp redde hem met veel moeite, en kreeg een som gelde van de Maatschappij tot red ding van drenkelingen, als belooning voor zijn moedig pogen. Keijzer zou nu (volgens Volendammer gewoonte) aanspraak kunnen maken op de helft. Maar aan zijn vader (de geredde), die zooals gezegd ls knecht is bij zijn zoon, ea bij hein ,,op portie" vaart, zon weer een gedeelte van die halve som toekomen. De geredde krijgt dan geld voor zijn eigen redding Trekking van Dinsdag 4 April 1905, klusse. 2e lijst. No. 12017 f 20.000. No. 17173:12000. No. 1593 10142: f 1000. N). 3238: f400 No. 779 5761 18351 f 200. No. 1068 7105 11219 17181f 100. P ys van f 30 10 27U 5582 8583 11235 13536 16591 18782 67 64 16 92 248 634 607 754 100 2836 5983 8366 261 680 608 755 841 60 90 78 408 639 616 774 416 84 6086 8753 4-21 708 617 789 455 2916 6124 63 443 733 630 810 539 80 82 8-87 464 783 719 892 648 34 39 8917 490 796 727 963 563 3029 91 23 624 801 915 19039 634 32 6232 73 634 879 965 061 657 52 37 82 599 910 992 100 700 64 6343 9035 621 915 17024 163 731 3136 68 9162 664 997 025 242 741 96 74 92 769 14H4 061 252 748 3366 6460 97 778 016 076 387 791 3404 72 9283 782 092 098 440 826 3502 6538 49 737 096 118 489 840 10 49 69 842 122 142 496 905 23 58 93:6 843 233 143 527 961 72 70 re 8.9 242 161 655 938 3626 83 84 853 26-2 233 592 1060 49 97 94-20 915 273 275 645 80 3707 6603 22 959 305 293 679 81 44 6711 25 96 4 345 306 732 1172 74 48 40 980 354 310 741 88 3832 6812 67 937 861 343 745 1200 8921 72 86 12013 389 358 768 85 4105 «900 88 023 426 369 827 69 4206 95 9608 035 431 454 832 79 11 7026 42 061 512 474 839 1327 4381 7203 46 082 526 486 866 64 87 84 48 164 537 6(7 874 1407 4404 7305 70 209 649 647 882 15i'6 81 06 9677 210 589 618 931 60 82 07 98 256 614 687 989 73 88 56 9708 809 642 C94 999 85 88 7435 35 403 729 836 20047 96 4502 78 58 600 886 897 093 1620 4667 81 9944 501 896 942 380 65 81 7519 68 510 16017 18014 441 1716 4769 78 10115 521 050 049 635 44 4897 7641 209 528 268 117 566 1808 4901 84 259 662 268 146 587 27 5015 95 279 760 417 159 612 33 70 7721 868 763 429 179 «18 1937 5309 24 6 >3 794 604 186 630 47 21 36 644 856 666 201 650 66 25 8038 699 894 661 240 661 2003 62 93 651 9" 9 798 274 770 33 67 8129 662 935 939 827 771 2145 83 38 878 940 16009 350 775 76 6451 8235 939 948 079 861 926 2248 63 54 969 13099 179 373 930 96 94 8320 989 177 192 439 944 2354 5625 £6 11006 188 197 443 996 80 6620 45 017 200 262 447 2414 80 8451 018 264 308 474 79 34 53 071 261 809 161 2672 68 68 078 8«8 485 690 78 6738 86 090 870 667 699 2662 6816 8522 162 393 677 625 42 64 16» 417 688 678 Trekking ven Woeimjlag S Aprij 1905. 2e klasse. 3e Ijjst. No. 2924- f 1500. No. 8809 9371 f 1000. No. 7473: f 400. No. 10082 16522 f 100. Prjjïen van f 80 13 2793 5084 7338 10630 131G9 15806 18419 15 2816 87 7415 647 134 842 438 31 59 5180 22 666 153 856 453 48 3004 81 62 690 179 863 474 106 07 82 7558 723 180 892 486 186 45 87 81 744 183 938 600 211 3266 88 7745 867 217 948 «07 259 87 5265 83 918 227 967 874 315 3302 87 92 946 242 16037 945 316 6i 94 7869 950 249 086 954 317 65 99 7929 964 296 108 19009 342 99 5813 69 975 805 127 063 348 3400 50 8083 985 829 167 066 345 26 56 8157 11053 403 182 080 454 3555 5418 85 066 561 201 090 535 67 23 8209 120 584 254 141 682 86 65 608 86 87 706 3606 5634 790 50 57 801 3731 5638 8301 281 697 393 435 852 61 93 8407 465 748 897 485 869 8821 95 62 469 773 437 518 984 3902 5736 8600 510 785 455 622 997 41 46 29 635 970 520 608 1020 95 5854 8768 604 996 546 638 25 4029 72 77 656 998 583 686 39 43 92 8861 723 14062 689 688 1104 15 1218 19 93 55 4126 68 46 6102 89 165 689 824 166 40 187 638 350 246 70 238 640 863 254 91 241 656 891 312 80 6010 46 94 64 734 180 724 694 60 5917 8985 739 261 764 714 86 754 808 806 830 52 9054 811 375 833 933 55 72 850 451 914 952 83 938 617 17073 976 64 96 96 9105 12040 550 189 987 1812 4213 6287 32 074 668 305 20014 95 17 88 90 099 707 825 025 1475 4326 98 9241 191 724 377 096 1516 34 6304 9392 359 770 383 117 53 39 09 9512 433 779 388 143 1614 46 35 9606 453 802 408 213 1707 68 65 9756 491 807 422 264 12 79 67 9801 498 855 438 288 35 92 98 07 635 913 453 300 47 4448 6434 18 663 934 574 339 55 76 46 30 697 16014 667 340 75 4513 76 95 601 118 818 375 1807 18 96 9919 609 135 869 436 1900 19 6606 80 673 229 878 497 2007 39 68 10077 675 288 907 564 69 57 65 172 694 295 919 592 Prijzen i»cri»«rp 2151 4618 6721 737 333 935 603 2241 70 6850 254 779 411 939 633 79 4781 63 255 845 439 18118 702 2109 92 6905 268 903 487 126 703 68 4802 77 365 943 476 129 795 2523 25 7146 370 964 494 148 903 54 88 80 408 970 615 154 929 75 4921 7201 420 983 557 173 969 2625 38 02 435 13C03 580 265 980 34 47 17 531 041 623 315 2758 5026 68 538 054 672 862 Trekking van Donderdag 6 April 1905. 2e klasse. 4e ljjst. Na. 15492: f 1000. No. 12447: f 400. No. 4591; f 200. No. 8401 f 100 Prijien van i 30 413 3689 6178 7094 9122 12782 16672 422 4086 6535 7179 45 13049 942 525 6068 6536 84 9664 204 996 837 5108 47 7-251 9396 14441 17060 1204 6421 6601 7510 10059 654 112 92 5608 30 7625 625 561 140 2-257 47 67 7719 810 667 177 2334 5631 6723 63 857 919 317 2721 5886 41 8327 11439 15583 426 3384 6048 6826 8405 677 734 604 3487 6205 6950 8730 822 884 600 c656 84 96 8963 927 16281 18119 18340 622 956 19729 869 977 20073 295 428 635 682 812 Vraagt gratis S'afenkaart en Prijscourant onder o k. e. van het P S te Wagsningen Kneesweg, Anna Paulowna Vertegenwoordiger van D. J. v. d HAVE. met 1 Lar schriftelijke garantie. tesen zeer concurreerende prijzen. Verder verkrijgbaar Prima CARBID f 35 per bus, Prima FIETSOLIE f —.20, Prima KETTENGS MEER f —.15. belast zich met het opmaken van alle onderhandsche acten, w. o. Koopacten tegen teD hoogste 3% der koopsom (onverschillig welk bedrag), Inventarissen Scheidingen, Successiememoriën, Vennoot schappen, Huurcont-acten etc,, en verder met het regelen van benoeming van voogden en toeziende voogden, alles tegen een uiterst billijk salaris en beveelt zich beleefd aan voor het koopen, verkoopen en waar- deeren van roerende en onroerende goederen, het bezorgen en plaatsen van kapitalen tot elk bedrag, onder verband van le en 2e hypotheek, op zeer billijke voorwaarden, van losgeld en obligatie, onder borgstelling en inpandgeving van levensverzekeringspolis, het sluiten van verzekering tegen brandschade, (benrs- polis, vaste premie f 3.ft f 4 per f 1000 voor boerderijen, en f 1 per f 1000.voor burgerwoonhuizen) e op het leven, het koopen en verkoopen van effecten, het inw isselen van coupon» en het opzenden van renten naar ecbu'd- eischers en hypotheekbanken, bet laatste tegen vergoeding van slechtB de kostende porto's. Gaarne worden alJe mogelijke inlich tingen omtrent de kosten, verschotten, enz., vóór het in behandeling nemen der zaken, verstrakt. Degelijk", uitgezonderd des Zondags ten zijnen ks- ie te spreken, zoomede des londc-dacs e h g e n van tO-11 nu» in ren er benedenlokalen der Sociëteit „Cérës

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1905 | | pagina 9