RADIO- De Duitschers over den Oceaan. Plaatselijk Nieuws. programma voor Een mislukking. Vlucht van Dessau naar New-York. Do heer P. Veuger bracht verslag uit als afge- vaardlgdo van do district»- en bondsvergadering. Naar aanleiding van het verslag bondsvergadering werd in beginsel besloten om, art. 13 van het huis houdelljk reglement te laten luidon als volgt: Do wachttijd geldt als waarnemingstijd. Wordt een lid gedurende den waarnemingstijd zipk, dan wordt hem voor den duur dozer ziekte geen uitkee- ring van ziekengeld gedaan. Do altredende bestuursleden, de heeren G. Mole naar, P. Delver, J. Raven en W. Jongsma, werden met al'gemeöno stemmen herkozen. De rondvraag leverde niets bijzonders op en volg de sluiting door den voorzitter, allen dank zeggen- do voor hunne medewerking. ONWEER. Zondagmiddag word to Bussum oen 7-Jarfge jongen, die met zijn kameraadjes onder ©en afdak nabij do noodwoningen in den Eng voor den regen schuilde, door den bliksem getroffen. Het kind raakte bewuste loos. MUZIEKTUIN. Zondagmiddag een concert van de Harmonie Excel sior van Wonneryeer, dirigent B. Richard Sombroek. Wij hebben onze lezers in een vorig nummer reeds kunnen wijzen op de uitstekende kwaliteiten van dit corps en het concert van Zondag is weer een duidelijk bewijs geweest hoe goed deze vereeniging is. Het was een mooi programma, dat ons geboden is en het werd met groote zorg Vertolkt, Een beschaafde klank, oen scherp genuanceerde en toch gevoelige voordracht, dat alles werkte zeer mee tot een hoog staande vertolking. En het publiek was dan ook over 't algemeen zeer tevreden, wat telkens in een har telijk applaus werd uitgesproken. Het was vooral na de pauze dat de algemeene waardeéring zich het duidelijkste uitte. Gelukkig hield het weer zich goed en was mede als gevolg daarvan het bezoek zeer goed. 'sAvonds zou er bal champêtre zijn, zou want het weer was zoo miserabel, dat alles verregen de en het bal niet kon doorgaan. Een leelijke strop in velerlei opzicht EEN JUBILEUM. De heer A. E. van Twuijver Pz., te Den Haag, vroe ger alhier, herdenkt heden, 16 Augutsus, den dag, waarop hij voor 25 jaar terug zijn intrede deed bij den dienst der Registratie en Domeinen als ge- agreëerd klerk. De jubilaris is thans chef de bureau bij de Dirqctio van genoemd dienstvak, MET AL DIE BOCHTEN. De Molenweg met zijn tweo beruchte brugboch- ten, was Zondag de plaats van een heele reeks onge lukjes. Tweo fietsers wilden elkaar passeeren, maar één haalde 'in de bocht uit zenuwachtigheid den ver- koerden kant. uit gevolg aanrijding, maar alleen met. wat matérieele schade. Een motorrijder met achter-op-zitter stuurde in de bocht wat-te ver naar links en -reeds tegen een boom. Dank zij de weinige vaart was de schade wel wat grooter dan bij de fiet sers, maar toch niet al 'te groot. En ten laatste: van twee jonge dames op de fiets stuurde de een wat veel naar de sloothelling. Ze gleed er met fiets en al af. Een nog meer bemodderd dan wel nat pak was het gevolg. Ja, ja, mot bochten omgaan is gevaarlijk. BOUWEN! Door de heeren C. Blaauboer en M. C. Tuinman, alhier, is ge/kocht oen aan het Noord gelegen bouw terrein van ruim 60 M. frontbreedte, eigendom van den heer C. Tuinman. Het plan is hierop een 6-tal rentenierswoningen te bouwen. Het aspect van het Noord met zijn gezellig en druk verkeer zal hierdoor niet weinig worden verhoogd en wij twijfelen niet of voor deze woningen zullen spoe dig koopers gevonden worden. GEMEENTE SCHAGEN. Overleden: Elisabefch Melders, oud 7 maanden. POLITIE. Verloren: oetn awenn^xrdol. Gemengd Nieuws. EEN POLITIEBUREAU IN DE LUCHT GEVLO GEN. Naar Reuter uit Brisbane meldt, is het bureau voor "ii a cel onderzoek te Brisbane Zaterdagavond te middernacht in de lucht gevlogen. De zware gevel aan de zijde van Georgestreet stortte in en het dak vloog aan stukken. De knal wekte de heele stad. Een speurder, die in het bureau werkzaam was, is naar het ziekenhuis gebracht. Zijn zenuwen zijn ern stig geschokt. STORMEN EN. ONWEER IN FRANKRIJK. Gedurende het einde der week is vrijwel heel Frankrijk door een waar noodweer bezocht. In het departement Ain is een gansche streek vernield, ter wijl 'in het dep. Allier, dat een zware beproeving had te doorstaan, de dorpen Valignat, Naves, Chalignot en Saint-Bonnet-de-Roöhefort bijna geheel vernield zijn. Op tal van plaatsen is de wijnoogst er aan ge gaan. Door het omwaaien van telegraafpalen is het trein verkeer hier en daar ook ernstig gestoord geweest. De express-Parijs—Venitimiglia móest worden omgeleid. Een onweer van ontzettende hevigheid ontlastte zich boven de streek van Charolles, de Saone en •Loire, waardoor voor tien of vijftienduizend francs Bchade werd aangericht en de oogsten werden ver- niold. Verscheidene duizenden hoornen zijn vernield. JAMES O LI VER CURWOOD. f Do populaire Amerikaansehe schrijver Curwood, die, zooals wij reeds hebben vermeld, aan een ern stige bloedvergiftiging leed, is gisteren te Michigan overleden. James Oliver Curwood werd op 12 Juni 1879 te Owosso, in Michigan, Vereenigde Staten, geboren. BRAND IN EEN ARBEIDERSHUIS. Uit Montreal, 15 Augustus. Tengevolge van een brand in een arbeidershuis, werden vijf personen ge dood en zes gewond. De brand was het gevolg van ©en ontploffing. EEN ERNSTIGE AARDBEVING IN TURKESTAN. Uit Moskou, 14 Augustus. Een aardbeving heeft de streek van Ferghana in Turkestan geteisterd. Na- mangan is het zwaarst getroffen. Twee opeenvolgen- do bevingen hebben ongeveer 100 huizen verwoest Er zijn 15 menschen omgekomen en 25 liepen zware Verwondingen op. Op een afstand van 10 KM. van Narnangan ontstond een spleet in de aardkorst, waar uit het water omhoog spoot Ook in Andijan, in het district Ferghana zijn de schokken gevoeld. DE INDIANEN-OPSTAND IN BOLIVIA Uit La Paz (Bolivië), 14 Augustus. Gisteren heb- voüi,* sc^e troepen in verschillende streken ge vechten geleverd met de Indianen. inea's zijn bij de beweging betrokken, lan* w5l^er ontvangen tijdingen uit het binnen band breidt de beweging zich ui^ heden en morgen. Dinsdag. 8.50 HAMBURG (895 M.) Morgenomroep. 11.20 DAVENTRY (1600 M.) Radio-kwartet 12.35 HILVERSUM Lunchmuziek door het ANRO- Trio. 12.50 PARIJS (1750 M.) Orkestmuziek. 1.20 LONDEN, Daventry Concert 2.20 MADRID (373 M.) Orkestmuziek. 4.20 BORN (411 M.) Orkestmuziek. 4.50 BERLIJN (484 M.) Orkestmuziek, 5.— PARIJS (1750 M.) Solistenconcert 5.20 HAMBURG (395 M.) Dansmuziek. BRUSSEL (509 M.) Concert 6.20 BIRMINGHAM (326 M.) Concert 6.— HILVERSUM (1060 M.) Anro-concert 7.HILVERSUM Opera-concert. 7.35 DAVENTRY Sonates van Beethoven. 7.50 LONDEN, Daventry Variété-programma, 8.10 HILVERSUM Zang- en mnziekavond. 8.20 LONDEN, Daventry Concert 8.50 PARIJS (1750 M.) Avondconcert LANGENBERG (469 M.) Concert 9.20 PARIJS (240 M.), Concert. 10.15 LONDEN, Daventry Concert. Voor Woensdag 17 Aug. 10,50 DAVENTRY (1600 Mj Tijdsein, weerbericht, eieuws. 1 11,20 PRAAG (849 M.) Oriöestooaioerfc. 12.00 HILVERSUM (1060 M.) Politieberichten. 12.15 FRANlilURT (428 M.) Klokkanfipeil van het: Darmstadtcïr Slot. 12.20 DAVENTRY (1600 M.) Da Xondjon r*dio- dansbarnd ion El. Groasbért: liedjes imeij banjo. 12.35 HILVERSUM (1060 M.) Lunohmuziak. Hat trio bestaande uit: Diok Groanavaldd (viool), Aria van Ltaauwiem (oello) Piet Joobamge (piano). 12.50 STUTIUART 380 M.) Wkerberioh.6, {nieuws, (577 M.) Weerbericht, nieuws 1.20 gramdfiooaimuziek. FREIRERG (577 gramofoonmu ziek. BERN (411 M.) Ti amofoonmuzi weerbericht, koer sen, gTamofoonmuzaek. DAVENTRY (1600 M.) Tijdsein Big Ben. Oamile couturiers orkest van restaurant Frascati. 1.30 LANGENBERG (469 M.) Oonoart onder lei ding van P. Graèf. 2.30 HILVERSUM (1060 M.) Kindarmatinee in het Kurhaus te Soheveningian, onder leiding van Henri Nolles. Programma: 1. In llenri Noiles' poppentheater. De drie wenschen of de Tooverrozen. CtorspranibalijTc sprookje van Henn Nolles. 2. IlarlekunRed. Pauze. Humoristi sche goocheltoeren. 3.20 DAVENTRY (1600 M.) To Rydal Sheflp Dog Trials. UitB- aanden van do Vide ot' Rydal Westmoreland. Beoahrijving door Mr. G-. Aitohison, afgewisseld door muziek van het radioHoikesfc van Mairnobester. 3.20 STUTTGARJT (380 M.) Kinderuurtje. PREIBfURG (577 M.) Kinderuurtje» 4.20 BERN (411 M.) 4.20 ZURIOLI (588 1 4.35 STUTTGART (380 M.) Oriciastaomoerfc, HftnS Oroostooaioert. M.) Grainofooaiinuriak1. 4.35 4.85 4.50 5.00 5.20 5.40 5.50 5.50 6.— 6.30 7.- 7.45 8.15 8.20 8.20 8.20' 8.40 8.50 8.50 9.20 10.25 10.20 10.20 10.30 10.55 11.20 EIB&EG8^ M.) Oitestoaroert Hans Engsther, zang. HAMBURG (395 M.) Uifc populaire opera's. Het kamerorkest. I FRANKFURT (428.6 M.) Romantische o-pet- ra's o.l.v. R. Mart en K,. Brabe, bariton. HILVERSUM! (1060 M.) A.N.R.O. concert; Vooravondoonoert ondier leiding van Nico Troep. Soliste mevr. Vegt die Swarbeh (pi ano). PRAAG (349 M.) Gramofoonmuziek. HAMBURG (395 M.) Dansnyiziek inl EoifceL Atlantio. BERN (411 M.) Orkestoomoert. BRUSSEL (509 M.) Kamermuziek. ZURICH (588 M.) Kinderuurtje. KONIG&TOSTERHAUSEN (1250 M.) Dr. F. Günther: Die komische Open. F- Seakeu, soliste. LANGENBERG (469 M.) Orkostoonoerfc. HILVERSUM (1060) Lezing door Henri Schaap Jr., tandarts, onderwerp; Mondhygiëne. Voortzetting concert Paul Lincke. N.O.V. Vlaamschö Üederenavond te geven door Anton Dirks. Baritonzanger te Amsterdam. A.N.R.O. Politiebericht. Ivurhausconcert: Uitzending uit het Kurhaus te Scheveningen. Het Residentie-orchest, onder leiding van Prof. Schneevoigt. Soliste: Cecilia Hansen, viool. Programma: 1. Albert' Roussel, Ecocations; 2. M. Bruih, Scchottische Fant. Op. 46; 8. A. Gla- zounow. Suite Pour orchestre tlre'e du Ballet „Raymonda"; 4. Bizet-Sarasate, Carmen fan- tascie Cecilio Hansen. BRUSSEL (509) Fragmenten van ..La Navar- raise", opera in acte van Massenet. HAMBURG (395) Mamsell Ndtouohe, klucht met zang in drie acten. Concert in café Wallhof, Hamburg. KOPENHAGEN (337) Klassieke Muziek o. L v. L. Grundahl. STUTTGART (380) Orkestconcert o. 1. v. H. Künötner. Daarna Schwabische avend. FREIBURG (577) Idem. KöNIGSWURSTERHAUSEN (1250) Blaasorkest BURICH (588) Uit Lortzings Opera's. Orkest Gelbert. LANGENBERG Tuinconcert ZURICH (588) Mandoline- en guitaannuziek. HILVERSUM (1060) Persberichten van het Persbureau Vaz Diaz. KOPENHAGEN (337) Balletmuziek uit alle landen. PRAAG (349) Tijdsein, nieuws, populaire mu ziek. HILVERSUM (1060) N.O.V. Dansmuziek van de Centraal Diele te Scheveningen, door de The Internaitial five en Los cincos Caramhas. LANGENBERG (469) Concert op het Hofgarten. Rynterras, Düsseldorf. DAVENTRY (1600) Dansmuziek door de Ce- cilians van hotel Cecil. Het vertrek. Zondagmiddag zijn de beide Junkers-vliegtuigen „Bremen" en „Europa" resp. om 622 en 625 voor de Oceaan-vlucht Dessau-New York opgestegen. Zij na men de Noordelijke route: via Bremen—Noord- Schotland. Eindelijk is de vlucht dan toch doorgegaan. Het was nog steeds onzeker of zij in verband met het zeer slechte weer boven den Oceaan, kon plaats hebben., Toen echter Zondagmiddag tegen 3 uur in den na middag gunstiger weerberichten binnenkwamen, be sloot men na eenig beraad alles voor don tocht ge reed te maken. Om 6. uur verscheen een groote auto voor het pa viljoen van de Junkerswerke op het vliegveld, De vlieger» kwamen weinige oogonblikken later te voor schijn en reden nu naar de gebetonneerde startbaan, waar de vliegtuigen sinds Zaterdagavond gereed stonden Te voren was in het paviljoen een kleine afscheidsplechtigheid gehouden; hierbij had prof. Junker den vliegers goede reis gewenscht en bij deze wenschen hadden zich directeur-generaal Stimming van de Norddeutsche Lloyd on miniaterialrat Bran denburg namens de rij-ksregeering aangesloten. Snel hadden de vliegers hun familieleden omhelsd en do zijnen handen gedrukt, om toen in de auto te stappen die hen naar de vliegtuigen zou brengen. De Bremen steeg het eerst op en wel om 621 met aan boord de vliegers Lohse en Kuehl, en den heer Huchnefeld, vertegenwoordiger van de Norddeutsche Lloyd. Vier minuten later volgde de Europa met Risticz, Edzard en den Amerikaanschen journalist Knickerbocker. Beide vliegtuigen konden zich on danks hun zware belasting gemakkelijk verheffen; in de G 31, die reeds een paar minuten tevoren was opgestegen en intusschen boven het vliegveld cirkel de. hadden 5 journalisten plaats genomen. De Oceaan vliegers maakten geen eereronde zooals men alge meen had verwacht, maar verdween zeer spoedig voor den blik der 15000 geestdriftige toeschouwers, die op en om de Junckerswerke verzameld waren. Nauwelijks 20 minuten later waren ze uit het ge zicht verdwenen. v Dé „Europa* teruggekeerd. De „Europa" is reeds dienzelfden dag 's avonds om 11.01 weer teruggekeerd en te Bremen ge land. De terugkeer moest geschieden wegens een motordefect dat merkbaar werd, toen dè .Europa" een half uur boven de Noordzee had gevlogen. De propeller is beschadigd. Do inzitenden zijn allen on gedeerd. Later wordt uit Berlijn gemeld: liet debuut van de Duitsche Oceaanvliegers is niet gelukkig geweest. De Europa is, na ongeveer een half uur in dichten nevel en tijdens zwaar onweer boven de Noordzee te hebben gedwaald, naar het vasteland teruggekeerd, waar het vliegtuig tegen 11 uur 's avonds bij Bremen een noodlanding deed. De motor functioneerde boven zee overigens ook niet goed. Bij de landing, tijdens een vreeselijk onweer, sloeg de staart van het vliegtuig tegen de haag van een tuin, waardoor het toestel vrij ernstig gehavend werd. De vlieger en de Amerikaansche journalist Knickerbocker bleven ongedeerd. Edzard vertelde na de landing dat de nevel op de Noordzee zoo dicht was geweest, dat het volstrekt onmogelijk was een harfd voor oogen te zien. Daarop hadden de vliegers zeer tot hun leedwezen het besluit genomen rechts omkeert te maken. Voortzetting van den tocht zou in de gegeven omstandigheden een misdaad zijn ge weest. In den laten avond was de G 31, die de Oceaan- vliegers uitgeleide zou doen, eveneens reeds te Bremen geland. Tengevolge van den zwaren nevel heeft de G 31 het vliegtuig Bremen gedurende de ge heel reis niet eens gezien, zoodat van uitgeleide toch al geen sprake meer was. Het vliegtuig Bremlen was trouwens niet over het vliegveld van de stad Bre men gevlogen, de Europa daarentegon had denzelf den weg als de G 31 ingeslagen. De „Bremen". De tocht van het tweede toestel is, vooreoover er berichten van zijn ontvangen, voorspoediger geweest. Uit Engeland werd Maandagmorgen gemeld, dat de Bremen, na boven Wakefeld in Yorkshire en in de omgeving van Liverpool te zijn gezien, om kwart over vijf Kingstown (bij Dublin) in Ierland is gepasseerd. Boven Wakerfield was het vliegtuig Zondagnacht om 1 uur 40. Het had toen ongeveer 955 K.M. afge legd in ruim 7 uur en dus met een gemiddelde snel heid van 136J4 K.M. per uur gevlogen. Boven den Oceaan. Wolff meldt uit Berlijn, dat, blijkens bij de Lugt- hausa ingekomen bericht de Bremen om 7 u. 5 ra, over de Iersche westkust is gevlogen en zich sedert dien boven den Oceaan bevindt. Op het vliegveld Waalhaven te Rotterdam' heeft men vanmorgen 5 uur door een gecombineerde ra diopeiling kunnen vaststellen, dat de Bremen op dat oogenblik 32 mijl ten noorden van Liverpool was. Na dien is niets meer opgevangen en men trok het in twijfel of men verder nog wel berichten van de vlie gers zou kunnen opvangen. Verondersteld werd, dat de ongunstige weerberichten van Zaterdag de vlie gers niet meer hebben bereikt. Ongunstig weer. De laatste berichten over het weer op den Atlan- tischen Oceaan, waren vanochtend weer ongunstig. Vooral aan de Amerikaansche kust moet het boos weer zijn. Voorbereidingen voor de ontvangst te New York. op het Mitchell-vliegveld bij New York worden groote toebereidselen getroffen voor de ontvangst van de Duitsche vliegers. Moer dan 1000 eoldaten en politieagenten zullen de orde handhaven in de geweldige menigte, die verwacht wordt. Indien de vliegers bij nacht aankomen, zullen sterke zoeklichten het vliegveld beschijnen. Behalve de gewone verlichting zal voor deze gelegenheid een batterij van zes zoeklichten van een naburig fort, dat voor het afweren van vliegtuigaanvallen is in gericht, den omtrek verlichten. Naar men uit New-York seint, heeft het vertrek van de Junkersvliegtuigen aldaar een koortsachtige beroeriDg teweeggebracht in. de dagbladkantoren, die bezig zijn extra-edities voor te bereidën om elke 1 nieuwe faze van de vlucht aan het publiek bekend' te maken. Ondanks den Zondag geven de bladen ex tra-edities uit, aangevuld door bulletin». I Als alles goed gaat kon de Bremen Dinsdagochtend tegen zeven uur (Amerikaanschen tijd) op het Mit- chellvliegveld aankomen. Ook de „Bremen" teruggekeerd. Na een gevaarvollen tocht. Helaas heeft de „Bremen" in verband met het bui tengewoon zware weer boven den Atlantischen Oceaan, ook zijn vlucht naar Amerika moeten op geven. Door de Junkerswerke in Duitschland werd naar aanleiding daarvan het volgende communiqué gepubliceerd: Dessau, 15 Augustus. De „Bremen" ls hedenmiddag te 4 uur 24 te Des sau vlot geland na een uiterst moeilijke vlucht. Tijdens de heenvlucht hing boven de Noordzee een dichte mist. Zoodra Engeland bereikt was, geraakte het toestel in laaghangende wolken, zoodat geduren de den geheelen nacht slechts op boomshoogte kon worden gevlogen. Eenzelfde weersgesteldheid heerschte boven de Iersche Zee. Desondanks werd verder gevlogen en het vliegtuig bevond zich reeds eenige mijlen boven den Atlantischen Oceaan, toen het met sterken tegenwind kreeg te kampen. Na eeni- gen tijd kalm te hebben beraadslaagd besloot de be manning de terugreis te aanvaarden, temeer daar reeds vier k vijf uren waren verloren. Dit besluit en het feit, dat de piloten het toestel ongedeerd naar huis hebben gebracht, is een be wonderenswaardige prestatie, dié duidelijk bewijst, met welk een ernst de tocht is ondernomen en dat men er geen lichtvaardig kansspel van heeft ge maakt De terugkeer kwam onverwachts. Do landing van de Bremen" op het vliegterrein te Dessau geschiedde geheel onveryvacht. Het laatste weerbericht, dat boven den Atlantischen Oceaan windsterkte d.2 meldde, had bij de vliegleiding en bij de directie der Junkerswerke groote bezorgheid doen ontstaan. Terwijl nog onophoudelijk verzoeken om Inlichtingen over de vlucht binnenkwamen, terwijl de werkzaamheden in de werkplaatsen en op het vliegterrein op normale wijze voortgang hadden, weerklonk in de lucht plotseling motorgeronk en het volgende oogenblik doemde in het Westen een vlieg tuig op. In het eerste oogenbilk dacht men, dat het de „Europa" was, die, na grepareerd te zijn, naar Dessau terugkeerde. Maar reeds spoedig kon men op den romp van het toestel den naam „Bremen" ontcijferen. Een onmiddellijk ingesteld onderzoek wees uit, dat het vliegtuig zich uitstekend heeft gehouden. Vooral de motor heeft volkomen aan de zware eischen beantwoord, die er aan moesten worden ge steld, doordien bijna voortdurend vol gas moest wor den gegeven. Wal de piloot van de „Europa* nog mee deelde. Met betrekking tot den tocht en de noodlanding der „Europa" deelde de piloot Risticz mede, dat het weer boven de Noordzee buitengewoon ongunstig was on een zwaar onweer dreigde. Daarom achtten zij het beter den tocht niet voort te zeten, doch naar huis terug te keeron. BIJ de noodlanding is het toe stel licht beschadigd; de propeller en de staart zijn namelijk gebroken. RiBticz deelde verder tnede, dat men van Bremen af op goed geluk in den dichten mist had gevlogen. Tot viermaal toe trachtte meii langs de West-Frie- sche eilanden boven zee te komen, doch telkena moesten de vliegers terugkeeren, daar de dichte mist hun pogingen deed mislukken. Tweemaal vloog het toestel boven Norderney. Ten slotte besloot men reohtstreeks naar het Kanaal koers te zetten. Doch hier was de mist nog dichter en bovendien woedde er een zware storm, zoodat men moest besluiten naar het vaste land terug te keeren. Hier werd tuschen Bremen en Bremerhaven tusschen tien en elf uur de mist zóó dicht, dat elk uitzicht onmogelijk werd en het was dan ook vrijwel een toeval, dat de „Euro pa" op het vliegveld terecht kwam. Risticz verzekerde, dat verder vliegen over zee bij dit weer een zekeren ondergang zou hebben betee- kend. Een algemeene teleurstelling in Duitsoh- land. Natuurlijk heerscht over de mislukking der Oceaan- vlucht in Duitschland een algemeene teleurstelling, temeer, waar de vliegers vóór de start nog te ken nen hadden gegeven, dat zij vast overtuigd waren, in hun pogingen te zullen slagen. Na de landing, der „Europa" had men alle hoop op de „Bremen" geves tigd, en volgde men met koortsachtige spanning de binnenkomende berichten. Toen ook de „Bremeü' tenslotte was teruggekeerd, en het bericht zich daar van verspreidde, was de teleurstelling geweldig. Een nieuwe poging? Junkers denkt er nu aan zijn reserve Ameriko- vliegtuig in orde te brengen, maar voorloopig stuit dit voornemen af op de hooge kosten. Mocht deze financieele quaestie geregeld zijn, dan gaat de be zetting van de „Europa" met dit derde vliegtuig om hoog.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1927 | | pagina 3