De Storm. Moderne Foto=Atelier Ml HUM. In Holland terug. R0MMELKRUID. Het geschenk Steiger ingestort te Keuien. I llH# Po 1*48*64 om§e'tomen redders. SCHAGEN. Gemengd Nieuws. Ernstig auto-ongeluk bij Padang. De ramp in de Staatsmijn „Hendrik" Duitschland gaat een pantserkruiser bouwen. Binnenlandsch Nieuws. Dr. Posthuma geen lid van de Tweede Kamer. Scheepsramp in het Kanaal. Japansche vrachtboot vergaan, Oude boomen. Ji en Ü&decrar'gk ook ven Brlveche >:yrie. Naar het vergaan van de Vestris waarbij volgens do laatste berekening 114 menschen het levon verloren hebben, zal, behalve van Amcrlkaanache zijde, ook door do BritHche readers een onderzoek worden ingesteld. Gisteravond is voorts bekend gemaakt, dat ook het Bvitache ministerie van koophandel van oordo 1 is, dat er oen grondig onderzoek naar allo omstandigheden van het vergaan van de Vestris en het verlies van men- schenlevens dient ingesteld te worden. Het Is echter nog niet mogelijk geweest uit te maken welken vorm dit onderzoek zal aannemen en waar het gehouden zal worden. Men brengt in herinnering dat in 1912 de ramp met de Titanio door een bijzondor hof onder voorzitting van den rechtor lord Merticy onderzocht Ls. De schade. De Amerikaansche verzekeringsmaatschappijen schat ten de schade, veroorzaakt door de schipbreuk van de „Vestris", óp een bedrag van i 9.600.000. Telegrammen uit alle doelen van het Vereenigd Ko ninkrijk maken melding van verwoestingen, door den orkaan aangericht. Men telt reed» verscheidene cloo- i en «mi vele gewonden. Huizen werden vernield; do slrhton zijn bezaaid niet schoorsteenpijpen, tegel», glasscherven. Verscheidene schepen werden een speel bal der golven en ondervonden moeilijkheden bij het bereiken van de havens; andere schepen konden niet uitvaren. Het telegraaf- en telefoonverkeer tusschen Engeland en het vasteland duurt voort. wat steeds gewaardeerd wordtl s voortdurend toezicht van een religieust» en twee an dere gedetineerden. Over den goheelen dng verdeeld wa ken drie religieus»;» en vijf vrouwelijke gevangonen over haar, vorllczon haar nooit uit het oog, geen minuut 1 DOODE, 7 GEWONDEN. Wolff meldt uit Keulen, d.d. gisteren: Hedenavond is een steiger voor een huis op de Ber- lich, waarschijnlijk tengevolge Van den storm, in ge stuit. Act voorbijgangers werden door de vallende balken getroffen. Bon vrouw was terstond dood, twee personen werden zwaar, vijf lichter gewond. \sP S m H DE RAMP op DE ENGELSCHE KU! het meest persoonlijke Cadeau wat U kunt geven. Wendt U hiervoor tot het DE RAMP OP DE ENGELSCHE KUST. Worsteling met de golven. 'De wilde Z.ZAV. storm heeft voor zoover de korte berichten die nu zijn ingekomen, geweldig huis ge houden. Te IJmuiden werden noodseinen waargenomen van een haringlogger. Waarschijnlijk zal het scheepje wei gestrand zijn, omdat de reddingsbooten, hoewel zij 't hebben geprobeerd, niet konden uitloopen. De radiouitzending ondervond ook groote stoornis. Hilversum verstomde een poos en Huizen zweeg ge heel, daar was de anienne omlaag gekomen. Het treinverkeer ondervond ook groote stagnatie. Tusschen Schiedam en Delft was het geheel in de war, door een storing op het. electrische net. De treinen uit Amsterdam werden in Den Haag of in Delft opgehouden en vandaar teruggestuurd. De dienst Rotterdam-Den Haag werd zoo goed mogelijk met stoomtreinen onderhouden. Er ontstond evenwel stagnatie, doordat de treinen moesten worden gefor meerd aan het station D. P. te Rotterdam. Men had aan dit station in de vestibule een bord geplaatst, waarop de reizigers voor de richting Amsterdam naar het station Hofplein werden verwezen. Te omstreeks kwart voor elf werd dit bord verwij derd, omdat men bericht had gekregen dat ook daar het verkeer in de war was. Ongeveer te Rodenrijs was de bovenleiding stuk. Van een paar treinen woeien de beugels kapot. Gisteravond heeft, tengevolge van het omwaaien van eenige mistbakens, het treinverkeer in de richting ZaandamAmsterdam en omgekeerd, drie kwartier vertraging gehad. In Amsterdam hadden de boomen het zwaar te ver antwoorden, takken knapten af en de trams ondervon den vertraging. In de haven in Amsterdam geraakten een paar schepen uit den koers. Eerst het Duitsche schip Hannover, maar dat liep met een sisser af. Erger was het met de Texel. Dit schip lag in de Coenhaven te bunkeren. Het is van de trossen geslagen, op drift ge raakt. en het Noordzeekanaal ingedreven. Daar er in het kanaal geen andere schepen voeren, bestond er weinig gevaar. Sleepbooten zijn dadelijk het losgebro ken schip gaan vangen. In de Houthaven raakte het Zweedsche houtschip „Theodora" op drift. Te 's-Gravenhage heeft de storm schade aangericht aan het circus Strassburger. Met het. herstel der aan gerichte schade zal zooveel tijd gemoeid zijn, dat het niet meer mogelijk is de enkele voorstellingen, die nog zouden plaats hebben, te geven. De directie heeft daarom besloten op te breken. Geopend 9-9 uur. OOK ZONDAGS. DOOR DEN TREIN GEGREPEN. Een do ode, twee ernstig gewonden. Omtrent de ramp met de Engelsche reddingsboot op de kust van Norfolk bij Rye, wordt nog het volgende gemeld: De verongelukte reddingsboot was van het type Li- verpool, dat niet van zelf uit een hellenden in een rechten stand terugkeert. De booten van dat type lig gen vaster en zijn sneller en 20 stations hebben er de voorkeur aan gegeven. Ook de mannen te Rye had den aan het Britsche reddingsgenootschap gevraagd, om hun zoo'n boot te verschaffen. Zij was een ge schenk van den heer J. F. Stanford en in 1916 ge bouwd. Toen de reddingsboot nog maar 800 M. van het strand verwijderd was, moesten de roeiers hun wor steling met hooge golven en kokende branding op geven. Wanhopig stonden de menschen aan het strand naar den vergeefschen strijd te kijken, want zij waren volkomen machteloos, om iets voor de mannen in de boot te doen. Iedereen zocht het strand af, in de hoop dat. er nog levenden aan zouden spoelen, maar men vond niets. Toen spoelden de eerste lijken aan. Alle roeiers hadden zich vrijwillig aangemeld om met de boot* in zee te gaan. De ramp is het gevolg van de torenhooge golven, die de boot deden kantelen en de bemanning naar alle zijden verstrooiden. stilte! Het woord is aan den minister van Water. slaat. Deze heette namens de regeering do dappere 1* i tnanning welkom. De minister wees >>p hel belan|g vi.de Nedorlandseh-ln lischo luchtpos.vn-hip.lingl hij sprak zijn erkentelijkheid uit jegens ie K. L| M. en bracht ten slotte een „hoezee" uit op de^l luchtvaartmaatschappij en dft bemanning van heij vijfde vliegtuig. De directeur-generaal der Posterijen en Telegrafie I kwam daarna de bemanning huldigen en verklaar-1 de hoe het bedrijf der posterijen met spanning de I pogingen van de K.L.M. on» do postverbinding No-I dei innd-IndiA op hei hooge peil u brengen, waarop! do K.L.M. het brengen kan, hoeft gevolgd. Daarna sprak nog wethouder Ter Haar van Am.| sterdam on de heer Stephan namen» Fokker. Tenslotte trad nog do directeur van de K.L.M., del heer Plasman, naar voren om zijn warme hulde aaal de vliegers te brengen. Hij eindigde met een: lev»| Smirnoff Aler en Veenendaal, waarmee de aanwts zigen met donderende hoera's instemden. Gelukstelegram van minister Koningj berger. Een gelukstelegram van onzen minister van Ki loniën, Koningsberger, luidde als volgt: Ik verheug mij van ganscher harte, dat het laatst vliegtuig goed is teruggekomen en dat deze retoui vlucht naar Indië zoo gunstig is afgeloopen. Het i» hier eind goed, al goed! Voor de enorme prestatie der vliegers heb ik groote bewondering, vooral in verband met de ongunstige omstandigheden, waar mede zij te kampen hebben gehad. Ci* lift i ir i" Lda DE BETREFFENDE VERSLAGEN. VERSCHENEN. Benzinelamp van den schietraeester de oorzaak. it'.a 30C 35 en ov Neu ka: len. het arigc B PI' Aneta meldt uit Padang: Bij een onbewaakten overweg op den Cantinweg heeft een passeerende trein een autobus gegrepen en zwaar beschadigd. Een inlandsche vrouw werd uit den auto ge slingerd en door den trein overreden. Het hoofd en de armen werden verbrijzeld. De chauffeur en twee passa giers van de bus kregen een hersenschudding en zijn naar het hospitaal vervoerd. Zes andere passagiers wer den licht gewond. EEN VOORSTEL DER SOC.-DEM„ TOT STOPZET TING VAN DEN BOUW, VERWORPEN. >lu DE OUDSTE MOLEN VAN EUROPA. Uit het jaar 1180. Het schijnt, dat de oudste windmolen van Europa deze is van Silly, een op ongeveer 40 K.M. van Brussel gele gen dorp, aldus meldt van daar de corr. van de „Msb." Deze molen zou van het jaar... 1180 dateeren. Hij zal echter niet lang meer de ouderdomsdeken der molens zijn, want hij begint thans gevaarlijk te hellen, tengevolge van een in exploitatie zijnde zandgroeve, die den heuvel ondermijnt, waarop zich de fameuse wind molen bevindt. VERSCHRIKKELIJK DRAMA TE LUIK. Ouderpaar schiet zün beide dochtertjes dood. Sedert gcruimen tijd is in Duitschland het vraag stuk aan de orde over het al of niet bouwen van een pantserkruiser. Door de sociaal-democraten na werd alles in het werk gesteld om den bouw van dezen kruiser tegen te gaan. Bij de gister gehouden stemming in den Rijksdag is een desbetreffend voorstel van de soc.-dem. ech ter verworpen met 255 tegen 203 stemmen. De acht afgevaardigdep der Duitsche Boerenpartij onthou den zich van stemming. Vóór stemmen alleen de soc.-democraten met inbegrip van hun ministers, alsmede de communisten. L)e communistische motie van wantrouwen tegen, het kabinet wordt verworpen, evenals die tegen minister Gröner. AMERSFOORT EN OMSTREKEN IN DONKER. De verslagen betreffende de ramp in de Staatsmijn „Hendrik" welke 13 Juli j.1. plaats had, en wiaarbjj dertien menschen het leven verloren, zijn thans in druk verschenen. De uitgave bevat rapporten van den -u' hoofdingenieur der mijnen, van de directie van de Staatsmijnen en den arbeider-controleur W. Stoffer, be nevens een beschouwing van den Mijnraad aan de hand van deze rapporten. De rapporteurs zijn eenstemmig in hun oordeel, dat de ramp een gevolg is van een ontploffing, veroorzaakt door de benzinelamp van een schietmeester. Deze lamp, die na de ramp teruggevonden werd, vertoonde in de buitengaaskap een groot gat, terwijl de binnengaaskap bijna geheel verdwenen was. Over de wijze waarop de lamp de ontploffing zou heb- ben veroorzaakt, zijn de directie van de Staatsmijnen en de hoofd-ingenieur der mijnen van meening, dat de brandende lamp moet hebben gehangen in of nabij de monding van een luchtkoker. Deze meening wordt ge deeld door den directeur van het proefstation te Derne, die een onderzoek instelde naar den aard van de bescha diging der lamp. De g&askappen van de lamp zouden door een sterken luchtstroom voor de monding van den luchtkoker zijn gaan gloeien, waardoor het aanwezige ontplofbare mijngasmengsel tot ontploffing kwam. De arbeider-controleur is van een andere zienswijze. Hij meent, dat de benzinelamp vermoedelijk door het aanwezige mijngas is uitgegaan, waarna de schietmees ter heeft getracht deze weer te doen ontbranden door haar, zooals de gewoonte der mijnwerkers is, heen en weer te zwaaien. Hoe het zij, de mijnrlkd is van oordeel, dat in elk der beide gevallen van een onvoorzichtigheid van den schiet meester kan worden gesproken, welke tengevolge heeft gehad, dat bet mijngasmengsel tot ontploffing is geko men. In Delft zijn verschillende ongelukken gebeurd. Bij de Haagpoort woei een boom om, en kwam op de electrische tram terecht, zonder persoonlijke onge lukken te veroorzaken. Op den Haagweg woei een verhuiswagen onderste boven; alle verkeer langs dien weg was geruimen tijd gestremd. In Rotterdam heeft de storm weer heel wat last be zorgd. Menige schoorsteen moest worden voorzien en tallooze ruiten zijn ingewaaid. De brandweer moest ook hulp v. rlecncn bij een fronten hulpschoc aan de Lecdc, van welke school het geheele dak is afgewaaid. Dc rivierpolitie werd geroepen rtaar de Maashaven. 'Het stoomschip Hoogland is losgeslagen en daar door raakte een elevator op drift. De buizen, welke van de elevator in de ruimen van het schip waren gelaten, werden afgescheurd en de elevator dreef naar den wal aan de oostzijde van de haven. Het politiebureau in de Parkhaven is beschadigd. Een" groote antennemast is gebroken. Op de rivier geraakten verschillende schepen op drift en hier en daar beschadigd. Een i9 op epn pier geioopen, na. eerst in aanvaring rne: een ander scliip te zijn geweesa Donderdag heeft te Luik het echtpaar Jeanfils zijn twee dochtertjes van 10 en 7 jaar in den slaap met re volverschoten gedood. Daarna is het op de vlucht ge gaan. Men vreest dat het echtpaar ,dat aan vervolgings waanzin leed, na de misdaad in het water is gesprongen VLIEGTUIG BOTST TEGEN EEN KERK. En slaat in een straat te pletter. Eergisteravond tegen half tien raakte Amersfoort, dat zijn electrische stroom betrekt van de Utrechtsche Prov. Centrale, de P.U.E.M., in donker. Dat is ook het geval geweest met verschillende andere plaatsen ten Noord- Oosten van Utrecht. De vermoedelijke oorzaak is kort sluiting van de draden van. den hoogspanningskabel in de nabijheid van De Bildt. Door inschakeling van het ge deelte UtrechtSoesterberg van den reserve-kabel, kon tegen kwart over tien weer stroom geleverd worden. VOOR DE AANBIEDING BEDANKT. Het N.T.A. meldt uit Parijs: Toen de piloot van een Fransch vliegtuig van. den dienst ParijsAlgiers op het eiland Mallorca een lan ding wilde ondernemen, iyvam het toestel met de spits van een kerktoren in botsing, ten gevolge waarvan het in een der straten te pletter sloeg. De pilcot werd zwaar gewond, ook twee voorbijgangers liepen ernstige ver wondingen op. Het vliegtuig werd vrijwel geheel ver nield. AANVARING TUSSCHEN DE „ALICE' EN DE „SMYRNA". Do AUce gezoak. n. HET POST-VLIEGTUIG GISTERMIDDAG OP SCHIPHOL GELAND. Naar uit betrouwbare bron vernomen wordt, heeft Dr. Posthuma, die, zooals bekend, van de zijde van den Vrijheidsbond was aangezocht om zich voor de a s Tweede Kamerverkiezingen candirfaat te laten stellen, te kennen gegeven deze candidatuur niet te aanvaarden. Te IJmuiden zijn s avonds door den storm zes sche pen naar binnen gekomen. Het water in de buitenha ven liep abnormaal hoog, alle sluisdeuren moesten dicht en het verkeer door de sluizen werd geheel stopgezet. In de haringhaven sloegen loggers los. Gisteravond, omstreeks half elf, is het uitgaande Spaansche stoomschip ,,Imanol" van dc Cia. Nav. Amaya te Bilbao, metende 2347 ton, op de Noorder- pier te Hoek van Holland gestrand. Later bleek, dat het stoomschip „Imanol" waar schijnlijk een verkeerde positie heeft opgegeven; bet schip heeft n 1. niet bij de Noorderpier gezeten, al heeft het in den mond van den Waterwèg wel gestoo- ten. De „Irnanol" is weer vrij gekomen. In Engeland is het ook een ontzettend weer geweest. Te Londen werden verscheiden menschen gekwetst; eenigen werden door de kracht van den wind omver geworpen, anderen door vallende dakpannen getrof fen. Een vrouw kreeg een schedelbreuk door een val lend uithangbord. In het hart van de stad werd een groote kraan omvergeworpen, zonder echter iemand te treffen; hoogc schuttingen stortten om. Richard Leeuwenhart, van het groote ruiterstandbeeld vóór het parlementsgebouw, verloor zijn zwaard. In Zuid Wales tot langs de geheele Zuidkust richt te de storm ontzaglijke schade aan. Te Cardiff moesten verscheidene straten worden gesloten, omdat zij te onveilig waren. Een Reuter-hericht meldt, dat de orkaan te Bristol met zooveel kracht optrad, dat het verkeer tengevolge van ontwortelde boomen op verscheidene plaatsen moest worden stopgezet. Van verscheidene huizen werd het dak afgerukt. Een snelheid van zestig mijl per nor. De storm bereikte te Southampton een snelheid van zestig mijl per uur. Groote passagiersbooten werden door de golven als waren het ballen, heen en weer geworpen. Het reusachtige stoomschip „Alaunia", ,van de Cunardlijn, kon door den storm niet uitvaren. Vier reusachtige kranen, die op de kade stonden wer den neergeworpen. Een dezer kranen, welke vijftien ton woog, kwam terecht op een koffiehuis dat gevuld was met menschen, van wie drie gewond werden. Te Liverpool liep een schip binnen, waarvan de wind de schoorsteen had afgerukt. In den nacht van Donderdag op Vrijdag Is het Duit sche stoomschip „Smyrna" van den Norddeutsche Lloyd, met elf schipbreukelingen te Vlissingen binnengeval len. Het schip was wat in botsing geweest met het Letlandsche stoomschip Alice, welk laatste door deze aanvaring gezonken is. De elf schipbreukelingen aan boord van de „Smyrna" waren van de „Alice". De Duitscher had beide ankers verloren en de ankerkluls ingedeukt. Het schip werd de haven binnengesleept, bij welke manoeuvre de sluis beschadigd is, Bij het binnenschutten door de groote schutsluis van het Kanaal door Walche ren is tengevolge van een verkeerde manouvre een der buiten-ebdeuren stukgevaren. Voorloopig zal met deze sluis alleen over den vloed kunnen worden geschut. Nader meldt men, ciat de schipbreukelingen onder wie een vrouw, een kokkin, allen gistermorgen naar Ant werpen zijn doorgereisd. De „Smyrna" heeft bij het binnenkomen ernstige ave rij aan de ebdeuren van de groote sluis veroorzaakt. Van een der deuren is de. taats afgebroken en de brug ge heel vernield. Tijdens het herstel zal door de groote sluis zoo mogelijk anderhalf uur voor tot anderhalf uur na hoog water worden geschut. De „Smyrna" heeft lig plaats genomen in de binnenhaven, waar reeds een tros uit de schroef is verwijderd. SLECHTS DRIE GEREDDEN. Uit Tokio wordt gemeld: De Japansche vrachtboot „Nagasaki Maru' is giste ren* bij Saghalien gezonken na in aanvaring te ziin geweest met een ander Japansch stoomschip, de Shinsei Maru. Van de opvarenden werden alleen de kapitein en twee officieren gered. TWEE ELLENDELINGEN. In de gevangenis Saint-Lazare wachten twee vrouwen op den dood. Sedert vijftig jaar was het niet voorgeko men, dat twee ter dood veroordeelden tegelijkertijd er verblijf houden. Het zijn Junka Kures, de vrouw, die in het Bols de Boulogne een twaalfjarig meisje vermoord de, en Marie David, een weduwe, die uit wrok tegen over haar medebewoners een zuigeling tijdens de afwe zigheid der ouders den verstikkingsdood deed sterven. Elke ter dood veroordeelde in Saint-Lazara staat onder Geestdriftige ontvangst. Gistermiddag om half vijf is de H.N.A.E.N., het postvliegtuig., waarmee Smirnoff, Aler en Veenen daal uit Ned.-Indië terugkeerden, behouden en wel te Ams'erdam op het vliegveld Schiphol geland. Honderden belangstellenden hadden regen en wind getrotseerd om de luchthelden bij hnn aankomst te verwelkomen, die zegevierend de eerste retour vlucht tot een schitterend einde gebracht hebben. Vóór de landing. Aangekondigd was, dat het vliegtuig tegen een uur of 3 in den middag zou kunnen arriveeren. Zoodoende waren er tegen dien tijd, ondanks den blazenden storm en den neerstroomenden regen wel reeds een paar honderd toeschouwers bijeengeko men, die, zoolang het vliegtuig zich nog in de wol ken tusschen Boedapest en Amsterdam schuil hield, in de groote vliegloods tegen hei geweld der nota ïr beschutting vonuen voor het veeg lijf. De voorspelling van drie uur bleek, dank zij het weer, to optimistisch te zijn geweest; de verwach ting, dal. het postvliegtuig wel vijf uur of later zou kunnen aankomen bleek evenmin bewaarhei^! te zullen worden. Goed vier uur kwam het bericht, dat de IL—-N.A.E.N. te hoogte van Soesterberg was en omstreeks zeven minuten vóór half vijf werd de driemotorige Fokker beoosten Schiphol tegen den grijzen hemel zichtbaar. Even later hoorde men de motoren brommen en het was werkelijk een treffend oogenblik, toen de H.N.A.E.N. boven het veld kwam en met een korten draai voor de gebouwen neerstreek. Van den drom van wachtende menschen, die vóór de loods geschaard stond, ging een gejuich van vreugde op. Geestdriftige toejuichingen. Geestdriftig gejuich en klaterend handgeklap bre ken los, als eerst Smirnof met zijn vrouw, dan Aler met de zijne en met zijne oude moeder, en ten slotte de mecanicien Veenendaal met zijn meisje den hangar binnentreden. Uit de vrije lucht teruggekeerd worden ze plotseling gevangen in de beklemming van een volte van veel drukke en blijde menschen. De champagne knalt! Hun wordt een glas met pa relend vocht in de handen gedrukt. En dan vraagt neen gebiedt, directeur Plesman, met stentorstem: KNAPEN VAN DUIZENDEN JAREN OUD. Op den stomp van zoo'n geweldigen reus kan een heel "huis gebouwd worden. Hoe vaak hooren wij, wandelende door bosschen of oude parken den uitroep: Wat een dikke boom! Hoe oud zal deze wel zijn?] Men schat het aantal jaren, doch aan den buitenkant is dit moeilijk te onderscheiden. In den regel is de groei in dikte aan een bepaald tijdperk gebonden. Hier door ontstaan in den houtkring de zoogenaamde jaar ringen, welke oa. bij naaldboomen zoo duidelijk te zien zijn. Er bestaan thans nog boomen, wier ouderdom tot de vroegste tijden der Grieksche en Romeinsche ge schiedenis opklimt. De wouden, onder de meren van Noord-Amerika ontdekt, pleiten althans voor den hoogen ouderdom der hedendaagsche soorten. Zoo heeft men in de moerassen bij New-Yersey stammen gevonden, met 1080 jaarringen, terwijl men daar beneden andere ont dekte met 500 jaarringen, welke dus reeds weggezon ken moesten zijn toen de volgende begonnen te groeien. Reeds 1500 jaren dus hadden deze wouden bestaan, vóór het land was gedaald beneden de oppervlakte der zee. Tot de oudste en hoogste boomen der aarde rekent men drakenbloed-, apenbrood-, cypressen-, naald-, gom-, en palmboomen. In 1454 trof de Venetiaan Cadamosta aan den mond van de Senegal een apenbroodboom, wiens stam een omvang had van ongeveer 25 meter, terwijl deze over het algemeen een omvang hebben van 8 tot 10 meter. De drakenbloedboom van Oratara op de Canarlsche eilanden werd in 1799 door van Humboldt gemeten en had een omtrek van ongeveer 11 meter bij een hoogte van ongeveer 17 M. Deze boom wordt zoo genoemd, omdat zijn sap rood achtig is en bij het uit den stam druipen den indruk maakt van bloeddroppels. Tot een aanmerkelijkcn omvang groeien ook de Euca» lyptussoorten. Op van Diemens-eiland vond Backhouse lea, V bek D< deze EK V vade e va eter ellijr lez tert kt e< ds E keur Ma: hu oorii *rcn, c leve Üdelijii rtapp bun hbrl in» v Bell k dc >oI v< en d iendi ik dc »u ee Wlllo Wig; tor h de M |»or< W» !0gi ie feln i) "Mc teici a' 8e' word bod ba bel var. loer k«3t!

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1928 | | pagina 18