ARTHUR ERGERT DE MENSCHEN. Radioprogramma Een record, waarover de houders niet enthousiast zijn. Marktberichten. De Graf Zeppelin boren Nederland. Trein tegen auto. Het gestolen luchtballonnetje De geschiedenis van twee deugnieten. BRIEF UIT NEW YORK (Bijzondere orreepondentle) 40 Jaren lang heeft men op dc school aan deze en «ene zUde van den Oceaan geleerd dat de Etfeltoren 't hoogste bouwwerk van de wereld Is. 40 Jaar lang heeft het den lecraar en den leerling in de Nieuwe Wereld onaange naam getroffen, dat hot hoogste gebouw ter wereld ten eerste geen productief gebouw, doch een gewone uit zichttoren was en ten tweede, dat dit hoogterecord nu juist door Europa werd gehouden. Maar sedert tweo maanden kan. naast zoovele wereld breedte-, lengte- cn diepterecords ook het wereld-hoogte-record voor Amerika worden gereserveerd. In New York ia het Empire State Building ingewijd, 102 verdiepingen hoog (eigenlijk zijn het er maar 86) gelijk aan 380 meter, waardoor de Eif- fcltoren dus met 80 meter wordt overtroffen! De Inwij ding van het gebouw was een triomf, minder omdat men het gebouw zoo erg noodlg had, dan wel omdat men Europa weer zoo daverend had overtroffen! Van de straat af komt men allereerst in een groote overkapte ruimte, een soort station, geheel van marmer gemaakt, met een olectrlsche zonneklok, windwijzer en tocbehoorcn. Van uit dit station loopen 10 of 15 perrons en vanaf deze perrons vertrekken ongeveer 64 liften, die de bezoekers met een snelheid van 50 K.M. per uur naar boven brengen. Zonder eenige training is dat nauwelijks to doorstaan! Nadat men drie keer bij de voornaamste tusschcnatations halt heeft gehouden stapt men op do 8Co etage uit en begint een wandeling door het gebouw. Van do eerste tot de 86e etage: knntoorvertrekken. een paar banken, die 5 of 10 etages hebben gehuurd, advoca ten-kantoren, exportfirma's, makelaars, enz. enz. enz.... Als men uit de vensters kijkt merkt men eigenlijk pas. dat men niet in een huls, maar in een toren van staal is, die zich slechts daardoor van den Eiffeltoren onder scheidt, dat men het stalen geraamte met ateenen heeft bekleed. Ook het Empire State Building „verjongt" zich naar boven cn wat op dc parterre een uitgebreid huizenblok was, ls hier boven slechts een 10 kamers breede en even zoo lange toren. Maar ook een toren van 86 verdiepingen gevuld met bureaukamers, werpt verscheidene vragen op! Kort verhaal door JONATHAN STRAX. MIJN vriend. Arthur, is van meening dat men het leven niet ai te ernstig op moet nemen. Je moet altijd maar denken, zegt hij, tot een leder, die bU hem om levensraad vraagt, dat je op een groot veld staat, waarboven de zon schijnt Op zoo n groot veld heb je geen schaduw, behalve.die van Je zelf. maar daarnaar behoef je. wanneer Je geen zin hebt, niet te kilken. Daarom Is men er nooit zeker van. hoe Ar thur zich In een of ander milieu zal ontpoppen. Voort durend rebelleert hij tegen de wetten der burgerlijke moraal, doch aan zUn revoluties ontbreekt ten eene male het teeken van waardigheid. Wanneer er nog hofnarren in de wereld zouden zijn, wist ik een goed beroep voor hem. Thans legt hij het er kennelijk op toe om te vege- teeren. In New York heeft hU eens een klein restaurant gedreven, doch Ik zou het nooit geloofd hebben, wanneer hij mll niet verzekerd had. dat hij na tweo maanden failliet was gegaan. Dit laatste geeft de geschiedenis een schijn van waarheid, afgezien nog van een ernstige poging om iets nuttigs te doen. is mij niets bekend, dat mij tot de overtuiging kan brengen, dat h|j de arbeid waardeert. Zijn gebrek aan ernst verhindert hem langen tijd voor een onderwerp aandacht te hebben. Doch het ontbreekt hem daarom nog niet aan enthousiasme. Het kun gebeuren, dat hij midden in een slecht tooneelstuk stormachtig begint te applaudisseeren en luid roept: Bravo! Bravo! Wanneer zich dan de verbaasdo toeschou wers naar hem omdraaien kijken zij In zoo'n onschuldig begeesterd gelaat, dat zij het niet over hun hart verkrU gen om op hem te g>uin schelden. Ook is het eens voorgekomon, dat hij in de foyer een Voor alles deze vraag: hoe men binnen korten tijd die 10.000 kamers verhuren zal en wat zullen de 30.000 cm ployé's doen, die hierin geplaatst worden. Maar dat zijn vragen waaraan men. toen de bouw van het Empire State Building begon nog niet placht te denken. Toen, het was in 1929, maakte men van ieder keldertje In do City een bureau of een kantoor en goed-gelegcn handelahuizen brachten den eigenaars vermogens op! Zoo kon het dan ook voorkomen worden, dat een van de beroemdste hotels ter wereld, het Waldorf-Astorla ho tel, waar miliardairs en vorsten plachten te logeeren, eenvoudig werd opgeheven om plaats te maken voor een luidruchtige tempel vol schrijfmachines en telefoontoe stellen. Daarna begon de vraag naar kantoorruimten zoo'n beetje te luwen. Men nam het niet voor ernst De bouw werd een wedren met de conjunctuur: Maart 1930: het eerste blok gewapend beton, September 1930 de laatste betonlaag wordt op de 8Go verdieping gegoten (na 6 maanden dus!) In November 1930. 8 maanden na dat men met bouwen is begonnen is het ruwe metsel werk klaar. En nu. het bouwwerk geheel en al ls afge werkt: wat ls er nu van het verhuren terecht gekomen? Een derde heeft men kunnen verhuren... De rest staat leeg! Alle herrlo heeft niet geholpen! Zelfs de anker- mast voor luchtschepen niet, d!e men boven op het plat te dak heeft gezet, opdat het gebouw nog een beetje meer gefotografeerd zou worden. (Ik was er bij toen Eckencr de maat zag: „Hier land ik niet" zei hij zacht jes in zijn baard). En het heeft ook niet geholpen, dat president Hoover in Washington op een knop heeft ge drukt en daarmee het gebouw opende. Ook niet de gra tis reclame, die iedere Amerikaanschc kranten-redactie den recordhouder heeft geschonken! Men troost zich met deze gedachte: dat leder gaatje zal worden verhuurd als de conjunctuur weer begint „Zoolang kunnen wij het wel uithouden" meenen Alfred Smith, de vroegere gouverneur van New Yorlc, do ban kier du Pont en de valschspeler Raskob, die de leiding van het gebouw in handen hebben. Maar toch geloof ik niet, dat ze nog erg blij zijn het kostbare genoegen te hebben gehad Amerika een nieuw wereldrecord te mogen schenken! (Nadruk verboden). AMSTERDAM. 36 JunL Zeeuwsche bonten f 0.500.70, ld. blauwen f 0.500.70 per H.L., Upolder muizen f 10—11, Andijker muizen f 9 10, ld. kleine muizen f 46, Langendijker muizen f 9 10. Rijper muizen f 910, id. drielingen f 45, West muizen f 910, id. klelno muizen f 5—6, nieuwe Zomer Malta f 16—18, nieuwe Portugcescho f 1012. id. Itali- aansche f 10—12, id. Spaansche f 10—12 per 100 Kg. BROEK OP LANGENDIJK, 30 Juni. Aangevoerd: 275000- Kg. aardappelen: Schotsche mui zen f 7.30—11.80. drielingen f 3.70-6.40, kleine f 1—1.40, bl. eigenheimers f 9.50—9.60, 15000 bos wortelen f 6.90 —«.80. 2*200 Kg. tomaten: A f 39.40-39.50, B f 37.70, C f 40.10. CC f 28.10, 188 stuks bloemkool le soort f 12.90 —15.90, 2e soort f 0.40, 750 Kg. roode kool f 12—14.10. NOORDSCHARWOUDE, 30 Juni. Aangevoerd: 84800 Kg. aardappelen: Schotsche muizen f 9.2011, drielingen f 4.60—6, klelno f 0.60—2.50, 200 stuks bloemkool f 9.60. MEDEMBLIK. 30 Juni. Schotsche muizen f 44.25, kleine f 22.25 per 50 Kg. WARMENHUIZEN, 30 Juni. Aanvoer: 68500 Kg. aardappelen: Schotsche muizen f 8.2010.50, drielingen f 5.40—6.80, grove f 8.10, kleine f 1.90—3.10. DEN HELDER, 30 Juni. Afgeslagen Gem. Vischhal. Noordzeevisscherij: tongen f 0.42—0.30, kleine tongen f 0.07—0.03, tarbot f 5.75 pei stuk, schol I f 7.50-6.50, II f 2.40-2, scharre f 2.75—2.2.' per kist. Kustvisscherij: versche haring f 12—16, pe kist, geep f 8.50—7 per tal, ansjovis f 0.100.07 per Kg COOP. VER. CENTR EIERVEILING G. A. PURMEREND. 30 Juni. Aanvoer 132266 eendeleren f 3.403.70, 166666 kipeleren 70—80 Kg. f 5.206.30, 65—66 Kg. f 4.50—4.80, 83—64 Kg f 4.20—4.60, 6062 Kg. f 3.90—4.20. 5«—59 Kg. f 3.70—4.10 56-57 Kg. f 3.60—3.80, 53—55 Kg. f 3.40—3.70, 50-52 Kg. f 3.203.50. Oude kippen f 1.402.10, oude hanen f 1.60, Jonge ha nen f 0.251.40, jonge woerden f 0.650.70, per stuk. PURMEREND, 30 JunL Op de heden gehouden weekmarkt waren aanvoer en prijzen: 23000 Kg. kaas. Handel goed. Fabrlekskaas 8 stapels f 37 per 50 Kg., 26 stapels boerenkaas f 36.50 per 50 Kg.. 2647 Kg. boter f 1.10—1.50 per Kg. 109 stuks runderen, w.o. 235 vette f 0.961.02 per Kg 153 stuks melk- en gelde koelen t 160360, handel stug 21 stieren. Handel runderen vlug; 39 stuks paarden f 100 —200, handel stug; 65 stuks vette kalveren f 11.20, handel stug. 302 st nuchtere kalveren, slachtkalveren f 9—30, fokkalvercn f 1830, handel vlug; vette varkens 414 stuks, voor de zouterij f 0.37—0.38 per Kg., voor de slacht f 0.360,43 per Kg., handel vlug, 67 st. magere varkens f 10—22, handel vlug. 167 biggen f 611, handel vlug, 194 schapen f 2433, handel stug, 286 lammeren f 1622, handel stug, 17 bokken. Kipeieren f 3.504.50, eendeleren f 3.40, piepkuikens f 0.50—2.50. EIERVEILING PURMEREND, 30 Juni. Aangevoerd 12663 een^eieren A f 8.60, 1516 eendeleren broed f 3.60—3 80. 25055 kipeleren A t 4.20—4.80, 394 kip eleren B f 3.80—4.10. zéér deftig gekleede heer aanklampte, deze een vervaar lijken slag op zijn schouder gaf en tot hem voor ieder een duidelijk hoorbaar do volgendo woorden richtte: „Nee maar dat is een toeval! Hoe lang hebben wij el kaar al niet gezien. Zoethout! Weet Je nog hoe wij eens de poedel van freule van Zonneweg tot Maanbeek pik zwart hebben geverfd? En mijn vriend begon zoo bulde rend te lachen, dat alle menschen stil bierven staan en het tweetal verbaasd aanstaarden. En wanneer dan mijn heer Zoethout, lijkbleek, stotterend tracht te verklaren dat hij geen Zoethout heet. en dat hij noch de poedel, noch de freule van Zonneweg tot Maanbeek kent, be werkt Arthur 's mans zij met zijn elleboog en zegt met een knipoogje: Ouwe rakker! En hem met den vinger dreigend, grijpt hU mijn arm en baant zich een weg door de menschen. Het ls niet altijd even gemakkelijk om in dergelijke gevallen de situatie te redden en hoogst pijnlijk is vaak de manier, waarop hij zijn vrienden in penibele gevallen betrekt Arthur heeft voor niemand respect, dat is juist het ergste. Hem ergert de atilzwijgen- do overeenkomst tusschen de menschen om elkaar we derzijds hoogachting en eerbied to bewijzen. Tyl Uilen spiegel bevalt hom beter dan Napoleon en het is ondoen lijk om hem tegen te spreken. Onlangs maakten wij oen plezierreisje door Duitseh- land en brachten ook een bezoek aan Berlijn. Wij reden In een autobus door de stad, doch daar er geen plaats meer was, moesten wij staan. Plotseling vraagt hij mij heel luid: „Zeg Jonathan, wat is dat voor een gebouw? en wijst op den dom. Ik kijk hem verbaasd aan. Zou hij werkelijk niet weten, dat dit de dom is? Ik zie hem van pret een oogje toeknijpen en antwoordt snel beslo ten: „Dat is de hoofdpoet van de brandweer." Hij kijkt mij onschuldig aan en meent: „Zoo is het werkelijk? Ach Ja, dat had ik ook moeten weten." De passagiers keken uit het venster, wierpen elkaar een blik van verstandhouding toe en monsterden toen ons met nieuwsgierige blikken. De wagen staat stil. De wagen gaat weer verder. „En dat daar?" vraagt Arthur en wijst op de univer siteit „Dat is een gesticht voor zwakzinnige kinderen," schreeuw ik terug. Hij knikt vriendelijk dankend en zegt: „De kleine idiootjes hebben het hier goed." Een humane lach verheldert zijn trekken. De reizigers Op weg naar IJsland. Twee Nedcrland- sche koopvaardlj-off'cieren aan boord. De luchtverbinding mot Indië. Het luchtschip Graf Zeppelin, gisterochtend half zes van Friedrichshafen vertrokken voor een rcisjo naar IJsland, heeft zijn weg over ons land genomen. Het luchtschip zal langs de kust van Noorwegen tot de Noordkaap vliegen. Boven Beykjavik zal pos' worden afgegeven en opgenomen. De terugvanrt zal aarscl ijnlijk langs de Engclsche kust geschieden. Het luchtschip wordt Donderdagmiddag in Reykjavik en in den loop van Vrijdag weer in Friedrichshafen verwacht. Boven Utrecht. Tegen half één zag men gistermiddag te Utrecht plotseling den zilveren romp van den Graf Zeppelin langs de blauwe lucht glijden. Dit onverwacht bezoek paste zeer goed in het feestelijk karakter dat de stad thans vertoont en het gunstige uur maakte het mo gelijk dat zeer velen van deze zeldzame gelegenheid konden profiteeren. Bijna onhoorbaar voer het majestueus gevaarte over de levendige straten heen, terwijl een vliegtuig in zijn onmiddellijke nahijheid bleef cirkelen. He: luchtschip was tengevolge van de gave lucht nog lang zichtbaar toen het in westelijke richting verder ging. Boven Rotterdam en Den Haag. Nadat de Graf Zeppelin omstreeks kwart voor één plotseling hoven Rotterdam verschenen was, ver dween het luchtschip weer spoedig, in wijde hoog over de stad vliegend, in N.W. richting naar Den Haag. Daar kwam liet bezoek al even onverwachts. Vele Hagenaars hebben er niets van bemerkt en hoor den er pas van toen het al weer voorbij was. Ruim 1 uur werd het luchtschip boven de stad ge signaleerd cn dit verwekte zooals men hegrijpen kan bij degenen die op straat waren, groote emotie. Op verschillende punten van de stad zag men drommen personen bijeen staan die met speurenden blik de lucht afzochten. Ook waren er in een oogenblik tijds allerwegen menschen op de daken. Het bezoek duurde slechts enkele minuten en toen verdween het in Noordelijke richting, waar het nog eenmaal boven de zee bij Zandvoort en het Bloemen- daalsche strand werd gesignaleerd. Doordat het luchtschip vervolgens naar het Noord-Westen koerste, is het verklaarbaar, dat het hier in den kop van Noord-Holland niet is waar genomen. De lnchtverbinding met Nederlandsch Indië. Het persbureau Vas Dias verneemt, dat met het luchtschip Graf Zeppelin, dat gisterochtend van Frie drichshafen voor een tocht naar het Noorden is ver dokken, zijn meegegaan de heeren G. B. J. Sorgdra- ger, inspecteur van dc stoomvaartmaatschappij Ne derland te Amsterdam en H. G. J. ter Marsch, inspec teur van den Rottordamschcn Lloyd te Rotterdam, die deze reis meemaken in opdracht van het syndicaat, dat zich gevormd heeft in verband met het eventueel tot stand brengen van een verbinding met Neder landschIndië door middel van luchtschepen, in welk syndicaat beide genoemde scheepvaartmaat schappijen zitting hebben. De reis der heeren is be doeld als studiereis om kennis te maken met de wijze van reizen aan boord van een luchtschip. worden onrustig. „Een reuzen gebouw, Jonathan", voegt hij er nog aan toe. „Ja," schreeuw Ik, ,de waanzin ls hier sterk verbreid! „Daar heb Je het raadhuis, riep Ik om zijn vraag voor te zijn. „Aha, ligt er maar kalmpjes bij, wat?" „De heeren zijn veel op reis," antwoord ik. „Een paar vermaken zich In Zwitserland, doch de meesten hebben vacantie." Een reiziger lacht hinderlijk door do neus, anderen schijnen diep gekrenkt „Wij storen de heeren," brult Arthur mij toe, „je moet wachter spreken." „Jawel Verclngetorix." roep Ik terug, „Ik was alleen maar bang dat je me niet verstaan zou." Hij glimlacht toegevend: „Zooals je wilt. Ik schik mij geheel naar Jou. JU kent de stad ook veel beter. Hoofd zaak is eigenlijk, dat er muziek wordt gemaakt. Maar vindt Je ook, dat Ik den laatsten tijd weer wrat beter hoor?" „Zeker!" zeg ik. „Ja, zegt Arthur, „vleesch eten is niet goed voor mij, De dokter heeft het mU ook afgeraden. Het verwekt maar rheumatiek." De passagiers zitten als versteend. Ik heb de idee. dat zU de plaatsen voorbUrijden waar zU uit moeten stappen. WU rijden de Brandenburger Poort onderdoor. „Wie woont hier?" vraagt Arthur en wijst op de ver weerde zuilen. „Dit i9 een verkeerstoren". „En dlo paardjes er boven op?" „Een gedenkteeken voor het laatste koetsierspaard." „Interessant," zegt Arthur, „de koetsier heeft bUna niets aan." Dit is een symbolisch teeken. Belasting, begrijp Je?" Een klein ernstig mannetje met pince-nez hoest en wordt blauw. Een dikke dame wendt zich energiek naar ons toe, als had een speld haar geprikt en zegt tot Arthur: „Das Brandenburger Tor!" Arthur glimlacht haar toe cn zegt: „Pardon, mevrouw, heeft het veel pijn gedaan?" „Das Brandenburger Tor!!" schreeuwt zij en haar oogen vullen zich met tranen. „Mijn hemel," zegt Arthur, „ik heb u toch geen pijn gedaan, wel? Zeg JU nou eens wrat," port Arthur mij aan. „Ik heb grooten i om uit te atr. zegt Arthur, Ontzettend ongeluk on een Roemeensehen overveg. Vijf dooden en 18 zwaar ge wonden. V.D. verneemt uit Boekarest: Nabij het station Nogosaid is de sneltrein Boeka- rest-Constanza in botsing gekomen met een vollen autobus, doordat de afsluitboomcn niet gesloten wa ren. De bus werd onderstboven geworpen en geraakte in brand, met het verschrikkelijke gevolg, dat vijf in zittenden werden gedood on achttien zwaar gewond. Ook de chauffeur behoorde tot de slachtoffers. DONDERDAG 2 JULI. HILVERSUM (1875 M.) A.V.R.O. ö.OO Tijdsein A V.R.O.-klok. 8.0110.00 Gramofoonmu- zielc; 10.0010.15 Morgenwijding; 10.1511.00 Gramofoon muziek; 11.00—12.00 Solisten-concert; 12.00 Tijdsein; 12.15 —2.00 A.VJR.O.-kwartet oJ.v. Dick Groeneveld; 2.00—2.30 Vacantiegangers Attentie! A. D. Hildebrand spreekt over België; 2.30—3.00 Rustpoos voor de N.S.F. voor het ver zorgen van den zender; 3.003.30 Gramofoonmuziek; 3.304.00 Modepraatje door Mevr. Ida de LeeuwVan Rees; 4.C04.30 „The Four Serenaders", Accordeon-vir tuozen; 4.30--5.30 Zlekenuurtjc; 5.306.30 Het omroep orkest o.l.v. Nico Treep; 6.307.00 Sportpraatje door H. Hollander; 7.00—7.30 Omroep-orkest; 7.45—8.15 Radlo- Volks-Universiteit; 8.1510.15 Concertgebouw-orkest; I.1510.30 Nieuwsberichten van Vaz Dias; 10.3012.00 Kovacs Lajoa en zijn orkest; 12.00 Sluiting. HUIZEN (298 M.) KRO. 8.009.15 Concert. N.C.R.V. 10.00 Tijdsein; 10.00—10.15 Zang door het N.C.R.V.- Dameskoor; 10.15 Tijdsein; 10.1510.45 Korte zieken- dienst; 10.4511.00 Zang door het N.C.R.V.-Dameskoor. K.R.O. 11.0011.30 Gramofoonmuziek; 11.3012.00 Godsdiens tig halfuurtje; 12.00 Tijdsein; 12.01—1.30 Lunchmuziek door het K.R.O.-Trio, o.l.v. Piet Lustenhouwer; 1.30—2.00 Gramofoonmuziek; N.C.R.V. 2.00 Tijdsein; 2.002.15 Gramofoonmuziek; 2.153.15 Cursu3 fraaie handwerken; 3.153.45 Vrouwenhalfuurtje; 3.454.C0 Verzorging van den zender; 4.C0 Tijdsein; 4.00 5.00 Zlekenuurtje; 5.00 Tijdsein; 5.005.45 Cursus Han denarbeid voor onze jeugd; 5.456.45 Concert; 6.457.00 cursus knippen en stofversieren; 7.00 Tijdsein; 7.007.30 Vragenhalfuurtje; 7.30—7.45 Gramofoonmuziek; 7.45—8.00 Spreker H. Amelink namens het Chr. Nat. Vakverbond; 8.0O—9.00 Concert door het Chr. Radioorkest; 9.00—9.30 Spreker: Dr. C. J. Honig. Onderwerp: „Ons zenuwstel sel in den strijd van het leven"; 9.3010.45 Populair programma; 1.0O—10.10 Persberichten Vaz Dias; 10.45— II.30 Gramofoonplaten. 134 Een ander standbeeld zag Pim verschijnen Van een Krijgsman naar het scheen, te paard Heldhaftig was hij op het dier gezeten. Hij droeg een mooien langen baard. Wie zou, dacht Pim, dit nu weer wezen. En de wind dreef hem weer voort HU had nooit van Koning Leopold, België's tweede vorst gehoord? „maar laten wU nog maar even blUven staan. Wat is dat daar?" vraagt Arthur en wijst op den dierentuin. Daar staat Iemand van zUn zitplaats op, drukt mU een vuist onder den neus en brult mij toe: „Wanneer u hem thans durft vertellen, dat dit het nationaal museum is, dan sla ik u op het hoofd." „Dank u", zegt Arthur een buiging makend voor den, man, die mU bedreigt „Weest u niet bevreesd, mUnheer," zeg Ik, „Ik weet toch evengoed als u, dat dit een cultuurtentoonstelling la" Plotseling zijn alle zitplaatsen vrU, alle reizigers zUn overeind gesprongen en meenen ons iets toe te moeten fluisteren. Arthur gaat zitten en glimlacht. „Bij de dom kwam het apentheater los." schreeuwdo een dikke mijnheer. „En de universiteit noemde de idioot een Instituut voor zwakzinnigen!" „En de staatsbibliotheek was het raad huis". „En do Brandenburger Poort was een verkeerstoren", huilt de dikke dame en droogt de tranen van het ge laat Ik treed op den conducteur toe en zeg: „Wilt u alstublieft die menschen tot de orde roepen. „Het lUkt hier wel een apentheater," voegt Arthur er aan toe. Daarna verlaten wij de bus. Vlak voor de halte staat een auto, waarin een dame zit die naar de inventaris van de auto te oordeelen een vurige hondenliefhebster moet zijn. Arthur treedt op de dame toe, licht den hoed van het hoofd en vraagt: „Kunt u mii misschien ook r Tgen. hoe laat het ls?" „Ik heb geen horloge bU mU", zegt de dame streng. Ik meen hier iets recht te moeten zetten en stap voor Arthur. Met mUn meest beleefde glimlach vraag ik: „Kunt u mij misschien ook zeggen of hier een klok In do buurt ls?" Arthur haalt thans zUn horloge uit den zak en zegt: „Zeven minuten voor acht. mUnheer." Hoe ik mU uit deze situatie heb geretireerd kan ik mij nog slechts vaag herinneren, alleen weet Ik, dat wij de dame, bijtend In haar autosluier, achterlieten... Ja, het is niet altUd gemakkelijk om met Arthur uit te gaan, maar toch ook niet altUd onvermakelijk!!!! (Nadruk verboden). of

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1931 | | pagina 8