Een algemeens indruk
VRIJ BAL
Laatste Nieuws.
HEEREN- en JONGENSXLEEDIHG,
Indien men
Fortuin's Kleeding
SCHAGER
ROOSJES
De tramlijn Schagei
Warmenhuizen
DE HACHELIJKE TOESTAND VAN ONZEN
ZUIVELEXPORT.
Gevaarlijke vloeistof
Missiehuis door Japanners gebombardeerd
HOLLAND—BELGIë.
Een zonderlinge voetbalwedstrijd
Enkele nienwe leden.
Krasse controle in Hongarije
Zijn zevenjarig kind gedood
Marktberichten.
Advertentiën.
ANNA KOS,
.Eiken Linden"
LAN6ESIRAAT, HOEK HOUTTIL - ALKMAAR.
ZONDAG 30 APRIL 1933
Concert
A. KOSSEN,
ZONDAG 30 APRIL
Provinciale Staten van Noord-Holland
willen hun medewerking tot opheffing
verleen en.
Bij bric* van 4 April 1932 richtte de directie van de
Nederlandsche Spoorwegen zich tot Ged. Staten met
verzoek medewerking te verleenen tot staking van
den dienst op het baanvak Warmenhuizen - Schagen
van den tramweg Alkmaar—Schagen, welke het
eigendom is van de N.V. Noorderstoomtramwegmaat-
schapplj te Alkmaar, doch geëxploiteerd wordt door
de Nederlandsche Spoorwegen krachtens een 15 April
1911 gesloten contract.
Ged. Staten hebben zich in beginsel tot medewer
king bereid verklaard.
De Minister van Waterstaat zegde de medewer
king eveneens in beginsel toe en verklaarde daarbij
dat zoolang door andere schuldeischers van de Noor
derstoomtramwegmaatschappij geen terugbetaling
van gelden zal worden geëischt, dit ook door het rijk
niet zal geschieden.
Van het indertijd door de provincie voor den aan
leg van dezen tramweg verstrekte rentelooze voor
schot ad f 165.000 werd in de jaren 1919 tot en met
1924 door de tramwegmaatschappij in totaal een be
drag van f7.658.65 terugbetaald, terwijl het restant
ten bedrage van f 157.341.35 krachtens dc gestelde
voorwaarden, bij staking van den dienst op het ge
deelte WarmenhuizenSchagen dadelijk opeisch
baar is.
Het zal zoo schrijven Ged. Staten aan Prov. Sta
ten echter duidelijk zijn, dat, indien van dit recht
gebruik zou worden gemaakt, ook het nog overblij
vende gedeelte van de tramlijn Alkmaar—Warmen
huizen zou moeten worden opgeheven, hoezeer dat
zeker nog in een behoefte voorziet en naar het oor
deel van de directie van de Nederlandsche Spoorwe
gen en dat van het bestuur van dc tram wegmaat-
schappij nog voldoende levensvatbaarheid bezit en op
rendabele wijze zal kunnen worden geëxploiteerd.
Ten einde zulks te voorkomen, stellen Ged. Staten
voor hun college te machtigen niet tot opeisching van
bovengenoemd nog niet afgeloste gedeelte van
het door de provincie verstrekte rentelooze voorschot
over te gaan en voor de terugbetaling van bedoeld
bedrag dezelfde regelen vast te stellen als die, welke
zullen gelden ten aanzien van hot restant van het
door het Rijk verleende rentelooze voorschot ad
f316.880,95.
De crisis-maatregelen voor het veehouders-
en zuivelbedrijf. Adres van den F.N.Z.
aan den minister.
Het bestuur van den Algemeenen Nederlandschen
Zuivelbond (F.N.Z.) heeft zich. gezien den hachelij-
ken toestand, waarin de zuivelexport verkeert, met
een uitvoerig adres tot den Minister van Economische
Zaken en Arbeid gewend.
Resumeerende, komt het adres, dat voorzien is van
verschillende cijfers en berekeningen, tot de volgen
de conclusies:
a. dat er in de Crisis-Zuivelwet nimmer eenige ze
kerheid voor het bereiken van een bepaalden richt
prijs der melk heeft gelegen, daar deze afhankelijk
is van den grondprijs der melk en dezo weer afhangt
van den buitenlandschen prijs der producten;
b. dat de huidige Crisis Zuivolwet, waarin mengen
van boter en margarine wordt voorgeschreven, geen
uitkomst biedt voor de moeilijkheden, waarin onze
veehouderij zich thans bevind*, integendeel, het hoo-
ge mengpercentage, waartoe men is moeten overgaan
hoeft groote schade voor het veehoudershedrijf, nu en
in de toekomst, veroorzaakt, doordat wij hiermede
ons boterafzetgebied in het binnenland'vernietigen;
c. dat het beperken der margarineproductie voor
binnenlandsch gebruik dient vóór te gaan bij een ge
dwongen inkrimping van den melkveestapel, omdat
do margarine slechts een aanvullend product is, uit
buitenlandsche grondstoffen vervaardigd en de be
teekenis dezer industrie en de aanverwante bedrijven
in de verste verte niet opweegt tegen het belang,
dat tienduizenden veehouders bij een goed afzetge
bied hunner boter in het binnenland hebben;
d. dat een verlaging der botor- en margarineprij
zen zeer gewenscht is en een vereenvoudiging van
heffing- en toeslagstelsel volgens de Crisis-Zuivel
wet ernstig overweging verdient.
Adressant verzoekt, deze punten in een buitenge
wone audiëntie met den minister te mogen bespre
ken.
Een ilesch accnzuur over de straat
Vele personen geslipt en brandwonden
opgeloopen.
Op de Ruigeplaatbrug te Rotterdam is Dinsdagmid
dag een flesch accuzuur van een vrachtauto geval
len en gebroken, waardoor een plas van dit gevaar
lijke goedje op het brugdek kwam te liggen.
In deze plas zijn een aantal fietsers geslipt en twee
van hen, jongens van 16 jaar, hebben vrij ernstige
brandwonden aan armen en bernen opgeloopen. Zij
zijn door den G.G.D., die inmiddels gewaarschuwd
was naar het ziekenhuis aan den Coolsingel gebracht
waar zij verbonden zijn.
Behalve deze twee menschen zijn er nog meer per
sonen in aanraking met de gevaarlijke vloeistof ge
komen. Zij liepen minder ernstige brandwonden op en
konden ter plaatse verbonden worden.
Toen men ontdekte waar de plas uit bestond, heeft
de Gemeente Reinigingsdienst de brug onmiddellijk
met een paar flinke stralen water schoon gespoten.
regen den chauffeur van den vrachtauto, waar de
flesch afgevallen was, heeft de politie proces-verbaal
opgemaakt.
Allerwege groote verontwaardiging.
V.D. verneemt uit Peking: Ondanks de Japan
scho verzekering, dat de luchtaanvallen boven Noord -
China zouden ophouden, is gisteren de omgeving
van Shik Hsia opnieuw gebombardeerd, waarbij de
Amerikaansche methodistische missie door bommen
is getroffen.
Gistermorgen vroeg had het methodistische hoofd
kwartier te Peking nog geen bericht ontvangen om
trent de uitwerking van het bombardement, zoodat
men zich ernstig ongerust maakt over het lot van
deze missie, welke één der oudste missies in Noord-
China is.
Het bombardement heeft groote verontwaardiging
gewekt in de kringen der buitenlanders te Peking en
de spanning te Peking en Tientsin is er aanzienlijk
door toegenomen.
De Amerikaansche legatie wacht een volledig rap
port af alvorens stappen te doen.
Het Belgisch elftal samengesteld.
Het Belgisch elftal, dat 7 Mei eJc. te Amsterdam te
gen Nederland zal uitkomen is als volgt samengesteld:
Doel: Braet (C. S. Brugeols);
Achter: Dedeken (Antwerp F.C.) en Hoydonokx (Has
selt).
Midden: Van Ingelghem (Daring F.C.), Hellemans
(F.C. Malinois). en Claessens (Union St. Gilloise).
Voor: Versyp (F.C. Brugeols;, Voorhoof (Liersche S.
KL), Capelle (Standard), Saeys (C. S. Brugeols), en van
den Eynde (Beerschot).
De spelers waren kreupel
Reuter meldt uit Madrid:
In Oviedo heeft een zeer zonderlinge voetbalwedstrijd
plaats gehad.
De spelers waren kreupel, de doel verdedigers hadden
geen armen, terwijl de scheidsrechter en de belde grens
rechters doofstom waren.
Het talrijke publiek, dat dezen wedstrijd bijwoonde,
protesteerde herhaaldelijk bij overtredingen van de spel
regels. docb de scheidsrechter, die natuurlijk niets van
deze protesten hoorde, liet rustig doorspelen en weiger
de zijn beslissingen te herroepen.
De recette van deze merkwaardige match kwam aan
de stedelijke werkloozenkas ten goede.
Het eene elftal „Houten been" versloeg het „Vooruit"-
elftal met 6 tegen 2.
Plattelanders: Mr. C. Vervoorn, in plaats van H. Braat
Chr.-Dem. Unie: H. van Houten.
Nationaal Herstel: Waarschijnlijk Mr. Dr. Westerman
Revolutionnair-Soclalisten: H. Sneevliet.
Roomsch-Kath. Volkspartij: Mr. Arts
Communisten: A. Praweradirdja, Sardjono.
Vrijheidsbond: D. H. Louwes
Kath -Staatspartij: Jac Groen Az
Sociaal-Democraten: W. Drees, Theo Thijssen.
Van de Ministers zijn gekozen: Mr. Deckers, Mr.
Verschuur, Ruys de Beerenbrouck, Terpstra, Jhr. De
Geer, Jhr. Beelaerts van Blokland.
De algemeene toestand in de Kamer verandert niet
noemenswaard. Het is een kleine verschuiving, maar
geen verandering van beteekenis. De R.1L en Soc.-
Dem. verliezen ieder 2 zetels. De winst boekt Dr. Co-
lijn en de communisten, wel de twee uitersten. Trou
wens dit was te verwachten. Immers wat naar orde
en gezag streelde, gaf Dr. Coiijn zijn stem, het onte
vreden element gal zich aan de communisten. Het is
eigenlijk te verdonderen dat in een crisistijd als
thans de winst der oommunisten niet grooter was.
Ook de Vrijz.-Dem. en Vrijheidsbond verliezen ieder
een zetel, evenals de Christ.-Historischen. De kleine
partijen en de algemeene verdeeldheid daardoor,
brengen eene kleine wijziging, doordat enkele dier
partijtjes een vertegenwoordiger krijgen. Het boeren-
element blijft in de nieuwe Kamer op 1 zetel bepaald.
De R.K. Volkspartij heeft ook maar 1 zetel weten te
veroveren.
EEN GIGANTISCH ONTWERP.
DE TRANSSAHARA-SPOORWEG KA
TOEN VERBOUW AAN DEN NIGER?
Al vele jaren lang schijnt Frankrijk bij het toe
gankelijk maken van Afrika meer te gevoelen voor
spoorwegen dan voor kanalen. De kosten van het aan
leggen dezer wegen zijn ongetwijfeld enorm, evenals de
moeilijkheden, die de aanleg zal opleveren; maar dat
alles Is niet veel meer dan kinderspel vergeleken bij de
bzwaren, die een doelmatige bevloeiing van het reus
achtige gebied zou brengen.
De twee kustlijnen zullen weldra geheel berijdbaar
zijn door de verbindingstrajecten, die op het oogenblik
worden aangelegd. .Verder zijn er in Noord-Afrika zes
trajecten, die van de kust tot een stuk in 't binnenland
doordringen en voor de woestijn halt houden. Tusschen
deze enkele spoorlijnen breidt zich de geweldige, onont
sloten Sahara uit.
Het plan is nu. de Noordelijk en Zuidelijke spoorlijnen
te verbinden door een enkel spoor, dat de woestijn in
bijna rechte lijn van het Noorden naar het Zuiden
moet doorsnijden. Kort voor de aansluiting van de
West-Afrikaansche spoorwegen zal dit spoor zich split
sen. de eene tak zal naar den Westkant voeren, met
gebruikmaking van de bestaande trajecten; de andere
zal lelden in Zuidoostelke richting naar Fransch
Equatoriaal Afrika, naar Niger en Kongo.
Met dezen spoorweg heeft Frankrijk twee bedoelingen.
In de eerste plaats wil het meer controle over zijn uit
gestrekt Afrikaansch gebied hebben. Convooien en le
vensmiddelentransporten zullen veel sneller kunnen ge
schieden, het binnenland zal drukker bezocht kunnen
worden, ook door onderzoekers op ieder gebied. Frank
rijk wil meer weten van zijn koloniaal gebied en het
beter in de hand hebben.
Maar het tweede motief is niet minder gewichtig.
Frankrijk zoekt een doelmatiger weg naar den Niger.
In de laatste tien Jaar zijn herhaaldelijk natuuronder-»
zoekers en technici naar dit gebied gezonden. Men
heeft op het oogenblik een vrij groote zekerheid, dat
het stroomgebied van den Niger geschikt is, een ka
toencentrum te worden, dat een ernstige concurrentie
tegen den Soedan en Egypte zou kunnen beginnen.
Van de 5 millioen hectare de oppervlakte van dit
gebied konden in weinige jaren 700.000 hectare voor
den katoenbouw geschikt worden gemaakt. Weliswaar
heeft men nog geen verbijsterend groote oogst gehad,
maar de basis is gelegd voor de toekomstige Fransche
onafhanklijkheid van de wereldkatoenmarkt - Wat dit
beteekent zullen de volgende vfjfers aantoon en: op het
oogenblik gebruikt Frankrijk per jaar 350.000 ton ka
toen; rond 4 milliard francs moet het daarvoor jaarlijks
aan Noord-Amerika en Egypte betalen. Maar het Niger-
gebied zou binnen eenige jaren wellicht een oogst le
veren, die een veelvoud van de Fransche katoenbe
hoefte zou zijn!
De Transsahara-spoorweg, een project, waarover
reeds lang wordt gesproken, ondervindt thans in de
Fransche kamer zoo goed als geen tegenstander meer.
De kosten wordengeschat op rond 3 milliard francs;
men verwacht dat de bouw acht jaar zal duren. De
werkkrachten zijn goedkoop, daar zij voor het over-
groote deel worden gerecruteerd uit kleurlingen. Na die
acht jaren zal wellicht ook het voorbereidende werk
aan den Niger zijn voltooid.
Een gigantisch ontwerp!
Gerechtigd tot onderzoek van beheer van
ondernemingen.
De Hongaarsche regeering is, krachtens een dezer
dagen afgekondigde verordening gemachtigd, door een
controlecommissie bet beheer van door den staat ge
steunde ondernemingen te onderzoeken.
Deze commissie mag ook employé's ontslaan, zij mag
tot een vermindering van de uitgaven overgaan en des
noods een verlaging van salarissen en pensioenen af
kondigen. Overtollige directieleden mogen in 'n andere
functie worden overgeplaatst en de inkomens van de
leden der directie en den raad van beheer mogen
worden aangepast aan de tegenwoordige positie van
de betreffende onderneming. Zonder rekening te hou
den met de omstandigheid, of zij staatsondersteunlng
genieten of niet, krijgen alle vennootschappen en on
dernemingen het recht, binnen drie maanden over te
gaan tot vermindering der salarissen van directie
leden en andere personen met een vast inkomen.
Het slapend kind doodgeschoten.
Te Amiens heeft een man in den nacht van Zondag
op Maandag zijn zoontje van zeven jaar, terwijl het
lag te slapen, doodgeschoten. Het was, zooals de man
aan de politie bekend heeft, zijn bedoeling geweest
ook zfjn andere kinderen, twee kleintjes van vier en
drie jaar. te dooden en vervolgens zich zelf van het
leven te berooven. Maar toen hij het oudste kind had
omgebracht en het volgende wilde doodschieten, had
de revolver geweigerd. De man was daarop naar de
politie gegaan om zijn misdaad te vertellen. Armoede
en ellende hadden den man, die door zijn vrouw was
verlaten, en met zijn kinderen in een verschrikkelijk
kamertje leefde, tot zijn daad gebracht.
HET NUT VAN DE VLIEGMACHINE.
Verk eerstoestanden In Nleuw-Gulnea.
Voor het vervoeT van personen en goederen naar de
zeer ontoegankelijke goudvelden op Nieuw Gulnea wor
den In den laatsten tijd met succes lichte Engelsche
vliegtuigen gebruikt, die veel beter zijn dan welk ander
transportmiddel ook, vooral in dit land, dat zoo gewel
dig uitgestrekt is.
De belangrijkste goudmijnen liggen ongeveer 34 mijlen
van het aan de kust gelegen vliegstation Lae. Met een
vliegmachine wordt deze afstand in ongeveer 35 minuten
afgelegd, terwijl een transport met muildieren niet min
der dan 12 dagen noodig heeft, om van de kust bij de
goudmijnen te komen.
Als men op den betrekkelijk korten afstand let, kan
men zich ongev. voorstellen, hoe groot de moeilijkheden
wel moeten zijn. welke de karavanen hier op hun weg
ontmoeten. Deze moeilijkheden bestaan echter niet voor
het vliegtuig, zoodat nu alles door de lucht vervoerd
wordt: ossen, schapen, onderdeden voor baggermachines
en auto's, levensmiddelen enz.
De terugreis per vliegmachine duurt ongeveer 50 mi
nuten tot een uur, zoodat sommige vliegtuigen 8 a 9
tochten per dag doen en circa 60 tot 70 ton gewicht
aan passagiers en vracht bezorgen.
De heer de Havilland, die twee vliegtuigen naar de
goudvelden bracht, meldt, dat hij bij zijn eerste opstij
gen met een kleine machine, welke een motor had van
130 P.K., circa 350 pond vracht aan boord had, maar
dat deze nuttige last na 14 tochten naar de goudimljnen
reeds verhoogd kon worden tot 675 pond. wel een be
wijs, dat ook kleine machines op korte afstanden voor
vrachtgoederenvervoer zeer goede diensten kunnen
bewijzen.
SCHAGEN, 27 April 1933.
5 paarden f 100—300, 15 pinkstieren f35—110, 497
geldekoeien, mag. 180—150. 65 idem, vette f 13^—200,
60 kalfkoeien f 120-200, 75 pinken f 32—65, 190 nucht.
kalveren f 412,187 overhouders f 6—14; 97 lammeren
f511; 3 bokken en geiten f68, varkens, mag. f13
—20, 20 idem, vette, p. kg. f 0.27—0.30, 181 biggen
f 10—14, konijnen f 0.25—-155, kippen f 0.751.25, haan
tjes f 0.250.75.
ETER VEILING SCHAGEN, 27 April.
Aangevoerd zijn: 110 partijen 150.000 stuks kipeieren.
32 partijen 8000 stuks eendeieren, 58 kievitseieren. De
prijzen liepen voor de kipeieren van f 1.802.20, voor
eendeieren van f 1.401.70, voor kievitseieren van f 4.80
—8.10. alles per 100 stuks.
De veiling duurt voort. Zie voor volledig bericht het
nummer van a.s. Zaterdag.
BROEK OP LANGENDLJK, 26 April.
Aangevoerd: 13000 Kg. roode kool f 3.506.30, II f 2.60
—5.30, 32000 Kg. gele kool f 1—2.80, 20000 Kg. D. witte
kool f 0.60, 9400 Kg. uien f 0.80—1, grove f 0.80—1, 2800
Kg. bieten f 0.60, 335 bos rabarber f 2.20—2.60.
NOORDSCHARWOUDE, 26 April.
Aangevoerd: 14000 Kg. uien f 0.800.90, grove f 1—
1.50, 600 Kg. peen f L10. 17000 Kg. roode kool f 3.70—
5.70, doorschot f 3.70. 72000 Kg. D. witte kool f 0.60—
0.70. 21800 Kg. gele kool f 1—2.90. doorschot f 0.80—0.90.
Doorgedraaid: 5200 Kg. uien, 49500 Kg. D. witte kooL
AMSTERDAM, 26 April 1933.
Op de heden gehouden veemarkt waren aanvoer en
prijzen als volgt: 328 vette kalveren, le kw. 5864 et,
2e kw. 4656 cent 3e kw. 3242 cent per Kg., levend
gewicht; 114 nuchtere kalveren f 1.504, 470 varkens,
vleeschvarkens, wegende van 90—110 Kg., 3940 cent,
zware varkens 3738 ct, vette varkens 3335 cent p.
Kg. slachtgewicht
ALKMAAR. 26 April 1933.
Op de heden gehouden voorjaarspaardenmarkt waren
aangevoerd 138 paarden. De prijzen waren als volgt:
rijpaarden f 2.50—380, werkpaarden f 120250, slacht*
paarden f 130240, hitten f 80225, éénjarige paarden
f 60—110, ponnie's f 90—120.
De handel was matig.
WARMENHUIZEN. 26 ApriL
Aanvoer: 1275 Kg. roode kool le kw. t 4.105.10. 2i
kw. f 2.70. 33450 Kg. D. witte kool le kw. f 0.60, 3075 Kg.
uien 1 0.80, drielingen f 0.80, grove uien f 0.80.
GEMEENTE SCHAGEN.
Geboren: Gerrit zoon van Reijer van Silfhout en va*
Elisabeth Trijntje Catsburg.
POLITIE.
Gevonden: een 'portemonnaitje met eenlg geld.
Verloren; een rijwielplaatje.
Heden overleed, na een kort
stondige ziekte, onze lieve Zus
ter, Behuwdzuster, Tante en Oud
tante, Mej.
in den ouderdom van bijna 70
jaar.
Uit aller naam,
O. KOS.
Filip v. Almondestraat 8',
Amsterdam West.
25 April 1933.
Teraardebestelling Zaterdag 29
April te Nieuwe Niedorp.
Geen bloemen.
oooiooioaoooaoaocö
Zondag den 30en April a.s.
n hopen Q
Jb B00NACKER
0 en 0
jj T. BOONACKER-Breed g
Q met hunne liefhebbende Kinderen, Q
Behuwd- en Kleinkinderen, hunne Q
O 50-jarige Echtvereeniging te her- Q
q denken. Q
Q Schagerbrug, April 1933.
OOOOOOOiOCIOOiOaOOO
aocsoosooiooooooeoao
X Den lsten Mei hopen onze g
s geliefde Ouders, q
o C. C0RNELISSEN g
SA CORNELISSEN-Smit2
A hunne 25-jarige Echtvereeni- Q
q ging te herdenken. q
Hunne dankbare Kinderen, Q
6 ANTOON. Q
0 MARIE. 0
Den Oever, April 1933.
oocx)aoao(x)cx)cto<x)
oooeocsoosooiooootoao
a Den 3den Mei hopen mijne X
geliefde Ouders, t
D. BRUIN
5 N. BRUIN-Braaf
Q hunne 25-jarige Echtvereeni-
v ging te herdenken. Dat zij nog v
0 lang gespaard mogen blijven is O
Q de wensch van Q
q hun liefhebbenden Zoon, q
Q ARIE.
Barsingerhorn, April 1933.
oooooooooooooooo
Meubelfabriek
Alkmaar, Lindegracht, 55"
Waarom verkoopen wij zooveel?
Omdat ons werk goed is; omdat wij de wer
keloosheid bestrijden! Grootste monsterzalen, geopend
van 9-12 en l'/a-S1/* 's Zaterdags 9-1 en 2l/2-5 uur.
koopt, dan ontvangt men een product onzer
Jarenlange ervaring op het gebied van prima
waarbij men niets riskeert.
WANT ONDANKS dat onze prijzen uiterst
scherp zijn gesteld, is men voor honderd
procent gedekt tegen elke risico, door de
alles omvattende
FORTUIN'S GARANTIE.
Onzen hartelijken dank aan Familie,
Vrienden en Kennissen, voor de zeer
vele bewijzen van belangstelling op
ons Gouden Huwelijksfeest ontvangen.
P. BREED
en Echtgenoote.
Wormerveer, April 19 *3.
buiten in de tent.
Aanvang 3 uur.
Na afloop GROOT BAL.
Aanbevelend,
Café „PRINS HENDRIK",
Julianadorp.
Aanvang 4 uur
J. DE BOER,
Keinsmerbrug.
Te koop:
GERSTE- en TARWESTROO,
bij J. MEELDIJK, Lotweg, Anna
Paulowna
VOERAARDAPPELEN
te koop, 20 cent per 35 kilo, franco
thuis. W. KAAN, Veerweg 14, An
na Paulowna, Tel. 53.
Te koop:
PUIKE EETARDAPPELEN en
BROEDEIEREN,
van mijn bekroonde kippen, Herme-
lijn-Sussex J. BIJHOUWER, Winkel
Te koop: wegens aanschaffing van
Auto, een zwarte Merrie,
oud 7 jaar en een BRUINE ZWARÉ
KET, (merrie) oud 6 jaar, beiden zon
der gebreken bij A. KOUWENBERG,
Leijerdijk bij Oude Niedorp.
Gevraagd:
2 flinke Jongens,
bij P. KOMEN, Molenvaart, Anna
Paulowna.
7-persoons AUTO'S
te huur, R. BREED, Wieringer-
waard, Tel. 2.