In de stad der rioolbuizen. Sparta-nieuws. Dronken heerschap met een revolver Eenoogig vlieger rondom de wereld. In gezelschap van een Robot Arrondissements Rechtbank te Alkmaar. Op zoek naar werk in Amerika Raadselachtig geval te Utrecht „Ongewenscht bezoek" Botsing tusschen auto en motor Vrachtauto door tram aangereden GIFTSLANGEN ALS DINER-GASTEN... „Een gemakkelijk werk." Het vllegseizoen 1933 ral o.m. een poging brengen van den eenoogigen Amerika an- schen aviateur Willy Post, met een Ro bot om de wereld te vliegen en daarbij 't wereldrecord te breken, dat hij 2 jaar geleden vestigde tezamen met Harold Gatty met een tijd van 8 dagen, 15 uur en 51 minuten. HET geld schijnt schaarsoh te rijn geworden en ook de nabobs sparen. In ieder geval hebben rij niet veel geld meer over voor het organlseeren van oceaan- en wereldvluchten. Nu is de bekoring van het nieuwe ook van de oceaan- vluchten verdwenen en daarom heeft men op het oogen- blik in Amerika ook slechts belangstelling voor enkele vluchten. Eén daarvan verdient die belangstelling ten volle: voor het eerst zal een Robot om de wereld vlie gen, een meohanische mensch, op welken door een le venden mensch toezicht wordt uitgeoefend. Willey Post en zijn vrienden. Eigenlijk heeft Willey Post, de eenoogige voortreffe lijke vlieger, twee vrienden. De eene is de „Winnie May", het vliegtuig, waarin hij met Catty een nieuw wereldrecord vestigde. Het is nu reeds meer dan twee jaar oud. Maar Post wil geen an der hebben, vooral niet, sedert zijn tweede vriend on middellijk met het vliegtuig is verbonden. Die tweede vriend is een Robot, een machinale mensch, nog zonder naam. De Sperry Campany bouwde hem en gaf hem de nieuwste verworvenheden der techniek mee. Zoo zijn Post's vrienden niets anders dan machine- wonderen. En met hen wil hij om de wereld vliegen... als eenlg menschelijk wezen! En in recordtijd! Post maakt thans In Amerika vluchten om zijn Ro bot te probeeren. Vijftig uur is hij reeds ononderbroken in de lucht gebleven. Vóór hij naar New York terug keert, wil hij het tot honderd uur gebracht hebben, al leen met zijn Robot. „Er vliegen er meer rondom de aarde of over den oceaan. Maar ik wil geen wedstrijd beginnen. Ik be hoef ook niet de eerste te zijn. Ik wacht af, tot ik met mijn eene oog het beste weer in de lucht zie; dan ga ik er op los. Als ik te New York terug ben, komt mijn vo gel in de hangar, wordt opgeschilderd en overtrokken en dan la het wachten op het weer..." De vlucht, waarbij hij twee jaar geleden het wereldre cord bracht op 8 dagen, 15 uur en 51 minuten, was een ontzettende inspanning voor hem. Gedurende de gehee- le reis om de wereld stuurde hij, terwijl Gatty als navi gator werkte. Ditmaal wil hij alleen zijn... en sneller. Post vliegt door den diksten mist, haarscherp koers koudende. Hoe Robot vliegt, ,,Mljn Robot", vertelt Post. ..is precies een mensch. Eigenlijk nog betrouwbaarder. Eerst heeft de Sperry Company voor mij een Robot gebouwd, die het toestel slechts horizontaal kon houden. Nu zijn wij verder: mijn Robot maakt ook de bochten voor mij! Door een schakelaar met een namenschijf kan men precies aangeven, wanneer een bocht moet worden ge maakt. En als de Robot functlonneert, wijkt het toe stel niet van de koers af. Met Robot om de wereld, dat lijkt mij een genot en een gemakkelijk werk. Na mijn vlucht met Gatty toen kon ik niet meer loopen bij mijn oankomst te New York. Acht dagen en 15 uur had ik bijna ononderbroken aan het stuur gehangen..." Als Robot niet een of andere ziekte in het mechani sche lichaam oploopt, kan Post, de vlieger met één oog. een recordvlucht maken. En voor het overige: waarschijnlijk zullen nog ver scheidene vliegers oceaanvluchten ondernemen, maar op het moment is alleen een plan van de bekende leger- vliegers James Mattern en Bennett Grif fin in zooverre uitgewerkt en finantleel verzekerd, dat men met de uitvoering binnen afzienbaren tijd kan rekening hou den. Meervoudige Strafkamer. Zitting van Dinsdag 9 Mei. Uitspraken van Dinsdag 2 Mei: Willem W., koopman, Schapen. Bedrog, straflmai gesteld bij artikel 329, sub 2, Wetb. v. Strafrecht, f25 boete of 25 dagen hecht, en f 10 schadeloosstelling. Politierechter. (Butiengew. zitting.) Doede D., Bovenkarspel, ged. diefstal, 3 maanden gev. voorw., met 3 proefjaren en onder toezichtstcl- ling voor den tijd van 1 jaar en nader omschreven bijz. voorwaarden. Voorts wordt hij gedeporteerd naar een landkolonie. HOE DE W1SKKKI.TJlLHüJD IS IN H'M „LAND DER ONBEGRENSDE MOGELIJKHEDEN." (Bijzondere correspondentie). ONGEVEER twee maanden geleden hoorde ik, dat er in Oakland in Californië werk was te krijgen. Er zouden twee groote bruggen worden ge bouwd. Nu woonde ik destijds te Everett in den staat Washington, 900 mijlen daar vandaan, maar de staalfabrieken te Everett. waar ik werkzaam was. werkten reeds twee jaar lang op sterk verminderde schaal en vele arbeiders waren ontslagen of hadden on geregeld werk, w.o. ook ik. Tevergeefs had ik getracht ergens anders vast werk te krijgen; Oakland scheen mij een goede kans te bieden. Ik ging dus op weg naar het Zuiden en stapte voort in den stroomenden regen. Het regent bijna altijd in het Westen van den staat Washing ton. Toen ik een mijl had geloopen, was ik reeds druip nat. Eindelijk kwam er een auto aan. Ik hield haar aan en ik vroeg of ik mee mocht rijden. Zoo legde ik den eersten dag 75 mijlen af, den tweeden ongeveer 120. den derden 40. Onderweg telde ik onder een brug tus- schen Tacoma en Seattle 38 mensohen, die daar woon den. Onder de Portland-brug waren het er eenlge hon derden. De politie ln Oregon gaf mij te verstaan dat het aan houden van auto's verboden was. „Rijd liever mee met een goederentrein", werd mij aangeraden. In den vier den naoht sprong ik om negen uur op een trein, die naar het Zuiden reed. Ik haalde hem op het oogenbllk. dat hij het station van Hoenbrook in Californië uitreed. Ik koos de treeplank van den laatsten wagen uit en hield mij vast aan een ijzeren stang. Reeda na twee uur vreesde ik echter, mij niet langer te kunnen vast houden. Tegen elf uur sprong ik er dan ook bij een klein stationnetje af, omdat mijn eene been was gaan slapen. Er stond daar ook een personentrein. Door de ramen heen zag ik, dat alles sliep. Er brandden geen lampen meer in de compartimenten. Toen de trein zich weer ln beweging zette, sprong ik op een bordes. Dat was veel comfortabeler; ik kon nu staan, inplaats van op een klein plekje te hangen. Ik stond echter nog geen half uur, of de remmer kwam langs. Deze schrok, toen hij me zag. Toen werd hij boos. „Deze trein is geen mailtrein met vijf wagens; als je betrapt wordt krijg je zeker tien jaar." Met deze woorden verdween hij weer in de wagen. Kort daarop bereikten wij Dunsmuir en toen de trein langzamer ging rijden, sprong ik er af. In een bosoh ten Zuiden van Dunsmuir stiet ik op een groepje van ongeveer dertig mannen, die wachtten op den goederentrein van negen uur. Het was bitter koud, maar niemand durfde een vuur aan te maken uit vrees dat wfj verjaagd zouden worden. De een vertelde aan den ander, dat de trein niet voor drie uur 's nachts zou komen. Wij kropen terug naar het naastbij zijnde sta tion, klommen ln leege wagens en sliepen enkele uren, als men dat tenminste slapen wil noemen. In onze wa gen hadden wij een paar kranten op de vloer gelegd; slechts één jongmenscb was ln het bezit van een deken en de schuifdeur moest opengelaten worden, omdat wij anders den goederen-trein misschien niet hoorden aan komen. Hij kwam pas om zeven uur 's morgens, toen wij allen reeds half verkleumd waren. Tot ons groepje behoorden negers, Mexicanen, Scan- dlnaviërs, Indianen en een paar in Amerika geboren blanken. De trein bracht ons naar Gerber, een plaats, die twee uur gaans ten Noorden van Saeramento ligt. Daar dreef de politie ons buiten de bebouwde kom. Wij waren nu ongeveer met zijn honderden; de politie hin derde ons voortdurend en dreef ons nu eens hierheen, dan weer daarheen. Toen de volgende goederentrein naar het Zuiden aankwam, sprongen wij erop. Ditmaal kam peerde ik met eenige anderen ln de ijscellen van een koelwagen. Deze cellen waren nog geen meter breed, 3 M. lang en 2 M. hoog. Men kwam er ln door een herme tisch sluitende deur, zoodat er absoluut geen licht of ventilatie was. Wanneer wij het er niet meer in konden uithouden, klommen wfj er even uit om lucht te hap pen en gingen dan weer naar binnein. In Davis een knooppunt van spoorwegen tusschen San Prancisco en Saeramento hoorden wij van een express-goederentrein, die naar Oakland doorreed. Wij Ongeluk of misdaad? De verdronken koetsier kan vermoord zijn. Gisteren maakten we melding van een raadselachtig geval te Utrecht, waarbij een 37-jarige koetsier ia ver dronken na een ruzie. Thans wordt medegedeeld, dat misdaad niet gebeel uitgesloten geacht moet worden, omdat de man reeds dagen tevoren aan buren en vrienden verklaard had, dat men hem naar het leven stond. Zoo gaat de mare, dat hij op verzoek van een aantal studenten op den avond van den 29sten April met zijn rijtuigje op voorbijgangers zou zijn ingereden, na dit aanvankelijk te hebben geweigerd, welke voorbijgangers later bleken fascisten te zijn. Sinds dat oogenbllk moet de koetsier geen rustig oogenbllk meer hebben gekend. Voortdurend voelde hij zich bedreigd en wanneer de verhalen van omwonenden juist zijn, hebben tal van fascisten in uniform gedurende de laatste dagen rond zijn huis gezworven, zoodat de man bescherming zocht by vrienden en daarna niet meer te bewegen moet zijn geweest in den avond zijn beroep uit te oefenen. De nacht waarin het ongeluk of de misdaad geschied de, had hij tevoren met een vriend een café bezocht en daarna had hij een vrachtje naar Hoog-Laren. Op den terugweg kwamen belden een groepje van vier personen tegen, waarvan enkelen onder den invloed van sterken drank verkeerden. Deze zijn toen op verzoek van den rijtuigbestuurder ingestapt om naar Jutfaas te worden vervoerd. Onderweg is tusschen de inzittenden en de mannen op de bok ruzie ontstaan met het gevolg, dat de aapjeskoetsier in de worsteling werd betrokken en zoo in het water langs den weg een droeven dood heeft gevonden. Voor de politie is het moeilijk uit te maken, hoe de vechtpartij zich in werkelijkheid heeft toegedragen en of er inderdaad sprake van wraak kan zijn! Niet al leen de vier inzittenden, maar naar thans blijkt ook de verslagene, verkeerden onder den invloed van drank en wat er waar is van uitroepen als: „Ik zal je ver moorden" of „gooi me het water maar in", valt thans bijna niet meer uit te maken. De politie heeft de vier verhoord en ook den vriend, die echter al gauw het hazenpad heeft gekozen, toen de zaak een ernstige wending begon te nemen. Naar men aan het „Hsbl." van bevoegde zijde meedeelde, helt men dan ook over naar de meening, dat een doodgewone ruzie met uitsluiting van politieke tenden- zen oorzaak van het ongeluk is. Het lijk toonde scherpe verwondingen aan het gelaat en is mede om die reden «opgezonden aan de klinieken. Intusschen heeft de politie getuigen opgeroepen van deze vechtpartij, zoodat gehoopt mag worden dat hier door een juister inzicht in de zaak zal ontstaan. Deze reportage uit het door Inflatie en crisis geteisterde Amerika is afkomstig van een jong Hollander, die reeds verscheidene jaren ln de Vereenigde Staten woont. Beter dan een uitvoerig onderzoek bewast zulk *n brief, hoeveel ellende en armoede er thans door milli oenen wordt doorgemaakt ln het land der „proeperity". wachtten zijn komst af en sprongen er op. Hij reed on gelooflijk snel. Onze kleeren wapperden als vaandels ln den wind en onze armen werden bijna ontwricht. Asch en vonken vlogen om ons heen en de wind was zoo kTachtig, dat wij haast niet konden ademen. Kort voor onze aankomst in Oakland hoorden wij, dat de politie alle daar aankomende goederentreinen nakeek en dat ontelbaar velen naar de arbeidskampen werden gezon den, waar het allesbehalve aangenaam was. Wij beslo ten dus, voor dien tijd den trein te verlaten, doch toen wij het station van Oakland naderden, reed de trein bijna nog steeds zeer snel. Express-goederentreinen rij den bijna even snél als de ondergrondsche treinen in New York. Toen het tempo eindelijk vertraagde, was het station al vlakbij. Niemand, die er afsprong, kwam er heelemaal goed af. Ik verstuikte mijn rechterpols en schaafde léelijk mijn gezicht aan de dwarsliggers. Een ander bemerkte dat het eenige overhemd, dat hij bezat, bij den val in flarden was gescheurd. Weer een ander kreeg een verwonding aan den rug, die hij wel niet zoo spoedig te boven zal zijn gekomen. Een kort „good bye" en ieder ging een andere kant uit. Ik ging naar San Pablo, waar ik bij een dokter bin nenstapte om mij te laten behandelen. Hij verwees mij naar een polikliniek voor ongevallen en daar werd ik geholpen. Een verpleegster zond mij naar kennissen, die mij een paar dagen lang onderdak verschaften. Toen trachtte ik werk te krijgen bij de bruggen, maar tever geefs. Ik kende niemand, die een goed woordje voor mij kon doen. Alle ontberingen waren vruchteloos geweest en mijn hoop op de toekomst was vernietigd. 's Nachts ging ik naar de „Woodpile", een liefdadig instituut, waar ik tickets kreeg voor één overnachting en drie maaltijden. Meer was er niet te halen. Ik hoorde in Oakland niet thuis en men wilde mij dus zoo spoe dig mogelijk weer weg hebben. Maar wie ik ook sprak en uit welke streek hij ook kwam, steeds hoorde ik, dat het op andere plaatsen niets beter was. Waarom zou ik dan doelloos van de eene stad naar de andere trekken? Ik bleef in Oakland. Daar ontmoette Ik een man, die mij vertelde van de ..stad der rioolbuizen". Zij had toen ongeveer 200 inwo ners, ik ben ervan overtuigd, dat het er 's winters 500 zullen zijn. Men woonde er in rioolbuizen. Wanneer het terrein aan de stad had behoord zou de kolonie reeds lang uiteengejaagd zijn, maar de eigenaar tevens de fabrikant van de rioolbuizen liet de menschen met rust Ook ik zocht een buis uit om ln te kampeeren. zocht steenen bij elkaar en bouwde een soort kacheltje. Mijn houtvuurtje wilde echter niet goed branden; ik moest een kachelpijp hebben. Ook die vond ik verroest en vol gaten, maar met pakpapier en oude zakken er om heen deed zll dienst. De eerste dagen gaven anderen mij te eten; ik kreeg ook een deken, die onmisbaar was en zelfs een hoofdkuseen. Wij helpen elkaar over en weer. Een van ons maakt een tuin of een garage schoon, snijdt gras of doet weer wat andera en daarvoor krijgt hij vleesch, aardappelen, brood, koffie, zout of suiker. Wij hebben onze adressen in de stad van menschen. die eten geven aan wie er om vraagt Uit oude planken hebben wij een tafel gemaakt, waar er acht of tien van ons kunnen eten. Een zeker aantal gaat uit op zoek naar werk, de rest op zoek naar eten. Toch zijn wij niet georganiseerd; dat is ook beter, want anders -zou de politie ons zeker wegjagen. Zoo gaan de Jaren van mijn leven voort)ij. Jaren vol armoede, leed en gebrek in het „land der onbegrensde mogelijkheden". Wat zal de toekomst mij brengen? Daar denk ik maar niet aan, want het heeft toch geen zin. Ik heb een rioolbuis en dat is bijna zooiets als een eigen huis. Het is in elk geval beter dan een leven on der de bruggen van New York, een leven van voortdu rende vlucht voor de politie. Dultsche ministers en Nazi-autoriteiten naar Weenen. V.D. verneemt uit Weenen: De Gouw. Weenen der N.S.D.A.P. deelt mede, dat Za terdag 13 Mei a.s. verscheidene officieele Duitsohe per soonlijkheden. die aan het congres van juristen over Duitsch recht te Berlijn hebben deelgenomen voor een langdurig bezoek aan Oostenrijk te Weenen zullen aan komen, o.a. de rijkscommissaris van justitie dr. Franok, de president van den Pruisisehen landdag en minister van Justitie dr. Kerl en de president van den staatsraad dr. Ley en vele anderen. Deze vertegenwoordigers van het nieuwe Dultsehland zullen op groote vergaderingen het woord voeren. De „Reichspost" het hoofdorgaan der christelijk so ciale partij in Oostenrijk commentarieert deze mededee- ling in haar ochtendblad van gister onder het opschrift „ongewenscht bezoek" op zeer onvriendelijke wijze. Het bezoek der Dultsche ministers en staatsfunctio- narissen aan de Oostenrijksche natlonaal-sociallstische partij acht het blad ongewenscht en onwelkom en ver klaart zelfs, dat het bezoek met het oog op de vijan dige houding der Oostenrijksche natlonaal-socialisten tegen de regeering en de overweldigende meerderheid der bevolking als een ovriendelijke daad moet worden beschouwd en als zoodanig ook zal worden behandeld. Wat dr. Franck betreft, zullen de betrokken autori teiten zich met de vraag moeten bezighouden of hem als particulier persoon het oponthoud op Oostenrijksch grondgebied wel kan worden toegestaan, aangezien hij in een radio-rede de Oostenrijksche regeering zwaar heeft beleedigd. Tenslotte schrijft de „Reichspost", dat de maatrege len, welke Oostenrijk moet treffen, noch tegen de rijksregeering, noch tegen leden eener landsregeering zijn gericht, doch uitsluitend tegen de pogingen eener staats- en regeerings-vljandige beweging, om binnen de grenzen buitenlandsche gasten te gebruiken voor het voeren van agitatie. Motorrijder aan bekomen verwondingen overleden. Gistermiddag omstreeks half twee wilde te Ooster beek een dokter op zijn motorrijwiel, van den Juliana- weg komende, naar den Velpschenweg rijden, toen hij op den Rijksweg door een auto uit de richting Renkum werd gegrepen. Hij werd van zijn motorfiets geslingerd. De dokter uit Oosterbeck kon slechts den dood constateeren. Naar wij vernemen had de auto mobilist bij het passeeren aan den dokter voorrang moeten verleenen. Na het ongeluk heeft de auto ge stopt, doch was daarna in snelle vaart doorgereden. 2 Personen gedood, zes gewond. Uit Hellin, in de Spaansche provincie Albaceta, wordt gemeld, dat een lid van de guardia civil, die in staat van dronkenschap verkeerde, ruzie zocht met verschillende bezoekers van een café. De man trok daarbij zijn revolver en loste een aan tal schoten, met het noodlottig gevolg, dat twee per sonen werden gedood en zes gewond, waarvan twee zeer ernstig. De moordenaar is gearresteerd. De menigte was ra zend en trachtte den man te lynchen, hetgeen de po litie echter wist te voorkomen. Later werd nog een vergeefsche poging gedaan, om de gevangenis, waar in hij was opgesloten, in brand te steken. Chauffeur ernstig gewond. Maandagnacht is op den weg te Velden bij Venlo een Duitsche vrachtauto uit Dusseldorf, geladen met groenten, komende uit Delft, door de tram aangere den en vernield. De chauffeur van de auto werd zeer ernstig gewond. Hij is naar het ziekenhuis te Venlo overgebracht. Men vreest voor zijn leven. Zijn vrouw, die eveneens in den auto was gezeten, bekwam geen letsel. De Hollandsche gids was onze redding!....,. Een vliegend echtpaar beleeft avonturen... ADDIS ABEBA April 1933. Het „vliegende echtpaar" Fussbahn, een Zwitsersch vliegeniersechtpaar, heeft langen tijd achtereen met een vliegtuig Afrika in alle riohtlngen doorkruist. Het had, toen het Europa verliet, aan boord alle mogelijke klei ne dingen, die volgens hun meening in Afrika „niet voorkwamen". Maar hoe groot was hun verwondering, toen zij Jn Addis Abeba, de hoofdstad van het Abessi- nische keizerrijk, zoo'n hoogst-beschaafd milieu von den, dat zij in een groote, Europeesche stad moeilijker naar beter hadden kunnen zoeken! Van zeep en tanden borstel tot en met 7-lamps radiotoestel, en wat een ..beschaafd" mensch verder nog van noode heeft, dat alles vindt men ln de bazars en winkelpanden van Ad dis Abeba te koop. Een teleurgesteld vliegerechtpaar was het gevolg, maar de teleurstelling was verrassend en... aangenaam. Anders werd het weliswaar toen de heer en mevrouw Fussbahn met enkele anderen in Addis Abeba vertoe vende Europeanen, een jaoht-uitstapje in het Afrikaan- sche oerwoud ondernamen van enkele weken. Zij zagen toen onmiddellijk in, dat de „blanke beschaving" in da keizerstad, ondanks tandenborstel en jazz-orkest, slechts een uitzondering is op het geweldige Afrikaansche con tinent... een inktvlekje op een tafelkleed! Nauwelijks hadden zij met hun wagen de stad verlaten, of daar begon de Afrikaansche wildernis reeds!... Het autorij den door oerwoud en steppe was geen pleziertje! Dik wijls moesten de inzittenden de wagen over de hinder nis heen transporteeren, inplaats van omgekeerd.... Het kleine gezelschap werd aangevoerd door een ouden Hollander. „Wij kregen een groote bewondering voor zijn inzicht en betrouwbaar instinct", schrijft de heer Fussbahn in zijn reis-dagboek, „bij de dichtheid van het Abessinisohe oerwoud, waarin haast iedere orienteering onmogelijk is, is het namelijk zaak zijn in stinkt, evenals de dieren dit doen, te ontwikkelen. Zon der dezen Hollander waren wij beslist reeds den derden dag van onze reis verloren geweest. Zulke „kleine ge beurtenissen" als ik hieronder beschrijf, speelden zich namelijk haast dagelijks af: toen men na een ver moeiende rit, in het inderhaast opgeslagen kampement „aan tafel" zat, kwamen plotseling welhaast een half dozijn allergiftigste slangen als uit den grond getooverd bij ons „aanzitten". Eén onvoorzichtige beweging had de vreeselijkste gevolgen gehad! Maar voordat de Euro peanen wisten, in welk gevaar zij verkeerden, had de oude gids met enkele revolverschoten en een paar mes steken het euvel reeds verholpen en ons van den dood gered... Slangen waren trouwens het grootste gevaar van deze reis! Men leefde ln een eeuwigen strijd met deze arg listige roofdieren! Vele door ons geschoten slangen herinneren ons aan deze fraaie en leerzame reis." Het „vliegende echtpaar" is desondanks van meening dat het leven in Europa toch rustiger en aangenamer is, dan dat In centraal-Afrika... PROGRAMMA ZONDAG A.S. D.T.S. ISchagen L 2 uur. Swart. Vertrek per H.AB.O. bus 1 uur precies. D.E.S. ISchagen 3, 2uur. Goudswaard. Vertrek per rij wiel 1 uur. Indien niet vermeld wordt vertrokken bij hotel 't Centrum, Markt REIS NAAR OUDKARSPEL. Personen die de reis per bus mee willen maken gelijk met de spelers kunnen ziöh tot uiterlijk Vrijdagavond 8 uur bij J. Lutjeharms opgeven. Opgave nadien wordt indien geen plaats niet meer aangenomen. ELFTALLEN VOOR ZONDAG. Schagen I: C. Prins V. Vlottes H. Middelbeek A Plakraan R. Rus J. Watertor W. Rus C. de Moor G. J. Boontjes J. Lutjeharms J. Kossen Reserves: Arnoldus. doel; P. Boon en K. Rempt ach ter; J. Koomen midden; J. Molenaar en S. Paulusma voor. Schagen 3: T. BiJpost A Slikker T. Brantenaar M. Slikker J. Weeland C. Tjalkens H. Uitterdijk C. Kossen G. Lem J. Broer P. Ruig Reserve: A Oosterbaan AANVRAGEN WEDSTRIJDEN. Petten vraagt voor Zondag 14 Mei ons 2e elftal. Mede met de onbekendheid van het programma van den N.H.V.B. en de reis naar Oudkarspel met Schagen I gaat dit tot onzen spijt niet, daar het 3e naar Barsin- gerhorn moet Callantsoog noodigt Schagen 3 uit tot deelname aan de door haar te organlseeren seriewedstrijden op He melvaartsdag. Aangenomen als niet voor de competitie of Goudenkruls moet worden gespeeld. BESTUURSVERGADERING. Donderdagavond des avonds 830 uur ten huize van den heer J. Holtz. Opkomst dringend gewenscht. LEDENOPGAVE. De ln het vorige officieele nieuws gepubliceerde leden zijn ingevolge art. 11 H.R. alles aangenomen.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1933 | | pagina 7