HET P.E.N. IN 1935.
DOUMERGUE HEEFT GESPROKEN.
Een vlam uit den grond.
Arbeid voor de werklooze
intellectueele jeugd.
Een enthousiaste, doch onpractische
wandelaar.
De Chauffeur van
Mijnheer Stavisky.
CONCURRENTIESTRIJD BIJ OCEAAN-
VLUCHTEN.
HET AUTOBUS-ONGELUK BIJ EMMEN.
TEWATERLATING VAN DE „534".
Ongeveer f 1.300.000 voor uitbreidings
werken.
De begrooting voor 1935 van het Prov. Elcctricl-
teitsbedrijf in Noord-Holland wijst voor do gewone
inkomsten en uitgaven een totaal bedrag aan van
8.129.500. Voor restitutie van het renteloos voor
schot aan de provincie is f 200.000 uitgetrokken; het
saldo voor aanvulling van de reserven is geraamd
op f 200.000.
Voor uitbreidingswerken is geraamd een bedrag
van f 1.395.000. Dit bedrag is verdeeld als volgt: stel
post voor mogelijk tijdens de exploitatie noodzake
lijk blijkende voorzieningen aan de Centrale te Vel-
sen-Noord f 50.000; overneming van laagspannings
netten één millioen gulden; diverse uitbreidingen en
verbetering van laagspanningsnetten f 150.000; aan
koop van grond, bouw van dienstwoningen en dienst
gebouwen f 25.000, aankoop van auto's motorrijwie
len en dergelijke f 20.000, aankoop van electrici-
teitsmeters f 50.000; aankoop van electrische ge
bruiksapparatcn f 100.000.
Salarisrogeling in N.-Holland. Ged.
Staten stellen nader overleg met den
minister voor.
Ged. Staten van Noord-Holland stellen den Staten
voor, naar aanleiding van de tot do Prov. Staten
door de regeering gerichte aanmaning om vóór 1
December de salarisregeling van het provinciaal per
soneel te herzien op den voet als aangegeven in het
Koninklijk Besluit van 11 Aug. 193i, omtrent deze
aangelegenheid in nader overleg to treden met den
minister van Binnenlandsche zaken.
Het zonder meer voldoen aan de aanmaning zal
naar do meening van Ged. Staten niet strooken met
de inzichten van do Prov. Staten, die do besluiten
van 25 Juli met bijna algemeene stemmen hebben
genomen. Naar het Gedeputeerden voorkomt bestaat
er daarom alleszins aanleiding te dezer zake in na
der overleg te treden met den minister
Indien de Staten zich met dit gevoelen kunnen
voreenigen, achten Ged. Staten het den aangewezen
weg, dat hun machtiging daartoe wordt verstrekt,
>»Alg. Hsbl."
Over hervormingsplannen in Frankrijk.
Ter verkrijging van meer regeerings-
gezag. - De pers over zijn plannen.
De rede van den Franschen minister-president,
Doumergue, over hervorming van den staat ter ver
krijging van meer regeeringsgezag, wordt in de pers
druk besproken.
Eerst de volgende week zal de president zijn Idee-
en nader omschrijven, zoodat men eerst dan do
draagwijdte van zijn plannen zal kunnen overzien.
In de linksche pers voelt men echter reeds nu een
zekeren tegenstand. De socialistisch-radicalo Ere
Nouvelle schrijft: Als het bedoelde hervormingsplan
ten uitvoer zal worden gebracht, zal er geen verte
genwoordigend stelsel, ja zelfs geen republiek meer
bestaan.
Do rechtsche pers daarentegen keurt Doumergue's
redevoering goed. Zoo schrijft de Figaro: Doumer
gue's plannen missen moed noch vermetelheid. La
ten wij den president gelukwenschcn met dit flinke
en samenhangende schema.
Le Jour schrijft: Men moet Doumergue met zijn
oproep tot bet Fransche volk gelukwenschcn. Van
deze krachtdadige oproep moet men in het bijzonder
de noodzakelijkheid onthouden om het ambt van
minister-president te versterken en aan do regeering
het recht te geven de Kamer te ontbinden.
De Petit Journal: Het is niet overdreven deze
boodschap als een politieke gebeurt^pis te beschou
wen die groote gevolgen met zich kan sleepen. Het
is de eerste maal in de annalen van do ropubliek,
dat de minister-president zich tot het volk wendt en
het deelgenoot maakt van zijn vrees zijn taak niet
te kunnen vervullen. Do redenen die hij heeft uit
eengezet hebben indruk op ons gemaakt. Wij moeten
nu afwachten of het kabinet in staat zal zijn, deze
ideeën ten uitvoer te brengen.
Gassen nit de gesloten mijn te Wrexham
ontbranden.
Londen. Op een der plaatsen waar de toegan
gen tot do mijn te Wrexham dichtgemetseld waren,
is gistermorgen plotseling weer een vlam uit den
grond geschoten, die een in do nabijheid werkend ar
beider zoo ernstig trof, dat do man met zware brand
wonden ijlings naar een ziekenhuis vervoerd moest
worden. De vlain doofde later bij gebrek aan voed
sel vanzelf uit
De Britsche radiodienst geeft een andere lezing
van het geval en wel deze, dat in do gesloten mijn
een nieuwe ontploffing plaats had, waardoor het
metselwerk in de opening werd vernield. Een mijn
werker, die nabij de schacht stond, werd door de
vallende steenen getroffen en gedood.
Ultdeellng.
De eerste uitdceling aan dc familio der slachtof
fers is reeds gister gehouden, omdat vele families
zonder eenige contanten zaten. Op Vrijdagavond
was het n.l. betaaldag on de meeste arbeiders hadden
dan geen tijd moor om naar huis te gaan en namen
hun loonzakjes mee naar heneden in de mijn om
dan Zaterdagochtend naar huis te gaan. Slechts en
kelen hadden de gewoonte hun vrouwen aan het
kantoor te laten komen en haar het loon mee te ge
ven.
Natuurlijk zijn al deze loonzakjes verloren, maar
de directie heeft verklaard dat zij alle getroffen fa
milies het volle loon van deze weck nogmaals zal
uitbetalen.
27 JAAR LANG 30—80 K.M. PER DAG GELOOPEN.
Bij wijze van boetedoening.
F.on Japansche priester uit den tempel van den
heiligen berg Hiei nabij Kioto, heeft 27 jaar langs als
boetedoening dagelijks 30 tot 80 K.M. geloopcn. Hij is
thans 60 jaar, maar krachtig en gezond.
Hij regt, dat de eerste 200 tot 300 dagmarschen de
moeilijkste waren. Zijn voeten waren opgezwollen,
zoodat hij soms kroop over den weg.
Thans heeft hij echter geen enkele moeite meer en
sedert 20 jaar heeft hij geen ziekto meer gekend.
Wat het P.T.T.-bedrijf doet Tewerk
stelling begint.
*s Gravenhage, 25 Sept Ter bestrijding
van de werkloosheid onder de intellectueele
jeugd is, onder goedkeuring van den minis
ter van Binnenlandsche Zaken en met mede
werking van diens ambtgenoot van Sociale
Zaken, door den directeur-generaal der P. T.
en T. een regeling ontworpen ten behoeve
van de tewerkstelling bij het P.T.T.-bedrijf
van jeugdigo werklooze intellectueelen, ten
einde hen zooveel mogelijk aan den demora
liseerenden invloed van lediggang te ont
trekken.
Dezer dagen worden overeenkomstig deze regeling
de eerste jongelui in dienst genomen, waarbij de
volgende algemeene voorwaarden gelden:
1. Slechts jonire mannen van 18—24 jaar vallen
onder deze regeling.
2. De tewerkstelling geschiedt uitsluitend door
bemiddeling van do arbeidsbeurzen, in samenwer
king met de inspecteurs voor de werkverschaffing,
die voor de plaatsingsmogelijkheden dc noodigo go
gevens van P.T.T. ontvangen. Hierdoor wordt be
reikt dat de tewerkstelling niet willekeurig, maar
naar een vasten, op een ieder gelijk toe te passen
maatstaf geschiedt
3. De betrokkenen zullen alleen worden belast
met het werk dat, hoewel nuttig, anders niet zou
worden gedaan, dus in geen geval met werk dat ook
onder normale omstandigheden zou moeten worden
verricht. Dit blijft opgedragen aan op normale wijze
aan te stellen personeel.
4. De aan hen toe te kennen vergoeding, welke
voor gemeenschappelijke rekening van het departe
ment van Sociale Zaken en van P.T.T. komt, zal van
bescheiden aard zijn, derhalve niet het karakter dra
gen van helonning voor verrichten arbeid, doch
worden afhankelijk gesteld van individucelc facto
ren (leeftijd, onvermijdelijk te maken onkosten, fi-
nanciecle omstandigheden gezin en dergelijke).
Uit den aard van de aan de regeling ten grondslag
liggende overwecingen. heeft zij een geheel tijdelijk
karakter, bovendien zal zij slechts een zeer beperk
te toepassin.7 kunnen vinden.
Drie Jaar lang zwerven in het Noord-
poolgebied.
Montreal (Canada). F. K. Pease, een fonge
Engelsche ontdekkingsreiziger, die onlangs in Cana
da gearriveerd is om de verloren dagboeken van Sir
John Franklin op te sporen, wordt hier beschouwd
als de meest enthousiaste wandelaar ter wereld.
Hij heeft het plan opgevat om drie jaar lang door
het Noordpoolgebied te zwerven, hoewel deze route
met een vliegmachine in één dag te doen is. Pease
heeft 30 ton levensmiddelen bij zich (waaronder 50
kilo hondenbrood) en zijn hond Jill zal hem op zijn
langen tocht vergezellen.
Hij verklaarde, dat hij van Churchill, dat. aan de
kust van de Hudson Baai ligt, naar Chesterfield zal
gaan wandelen, hoewel dit per boot veel sneller
gaat. Van daaruit gaat hij naar den magnetischen
Pool, waar de dagboeken van Franklin verborgen
moeten zijn en tenslotte zal hij langs de moeilijke
Noord-West-passage opklimmen om langs den ande
ren kant weer af te dalen. Toen iemand hem vroeg,
waarom hij nu al 30 ton voorraad bij zich had en
dit niet op het laatste oogenblik insloeg, antwoordde
hij: „Ik heb alles cadeau gekregen en het is een
gewoonte van ontdekkingsreizigers, om dat mee te
nemen, hoewel het mogelijk is om onderweg voor
bijna niets deze dingen te koopen. Hij zeide. dat hij
busjes boschbesscn en potten stroop bij zich had, die
hij onderweg in eiken kruidenierswinkel kon krij
gen.
De chauffeur van den beruchten oplich
ter Stavisky is thans te Parijs taxi
chauffeur.
Te Parijs vertelt men elkaar de volgende aardige
anecdote. Een vreemdeling arriveert te Parijs, neemt
aan het station een taxi, rijdt naar zijn hotel, geeft
daar zijn koffers af en verzoekt den chauffeur hem
de bezienswaardigheden van Parijs te toonen. De
man aan het stuur geeft vol gas en gaat er van
door. Hij laat den vreemdeling eerst de groote plei
nen en de beroemde gebouwen zien, dan rijdt hij
naar de ministeries en houdt ook voor elegante,
particuliere huizen stil. Vooral daarvan vertelt hij
zijn vrachtje talrijke intimiteiten uit het leven van
de inwoners, ten deele zeer vooraanstaande perso
nen, en terwijl hij vertelt, meesmuilt hij gelijk
iemand, die veel, zeer veel weet...
De vreemdeling is ecnigszins verbaasd over deze
prachtig ingelichte taxi-chauffeur, hij zou waarach
tig geen hetero gids kunnen vinden en wanneer hij
uitstapt en een flinke fooi geeft, vraagt hij dan ook,
hoe het komt, dat hij zoo prachtig van alles op de
hoogte is. Dan meesmuilt de man aan het stuur we
derom zeer geheimzinnig tot hij zijn edelmoedige
passagier in het oor fluistert: „Ja, ik ben namelijk
jarenlang chauffeur geweest bij Alexandre Stavis
ky
Deze anecdote vertelt men elkaar in Parijs en
wanneer er ook niet veel van waar is, één ding
is zeker: de vroegere chauffeur van Stavisky rijdt
voor een taxi-onderneming. Hij heet Eugène Bartchy,
Rus van geboorte. Hij heeft zelfs reeds zijn mémoires
geschreven, die door een groot Parijsch weekblad
gepubliceerd worden; in de groote affaire Stavisky
was het verhaal van deze avonturen een humoris
tisch intermezzo.
Dezo man rijdt thans dus met een taxi, hij, die
vroeger aan het stuur van de prachtigste luxe-wa
gen gezeten heeft, die in de hall van de duurste ho
tels op zijn heer en gebieder wachtte. En vaak ge
noeg zal hij wel getuige geweest zijn, wanneer Sta
visky nieuwe schurkenstreken bedacht, want mon-
De Fransche vlieger Bonot voor de vijfde
maal over den Oceaan. - Concurrentie
strijd tusschen de Fransche Lucht
vaart Maatschappij en Lufthansa.
De Duitsche lijn op dit
oogenblik nog superieur...
Kort geleden heeft de Duitsche Luft ITansa, naar
aanleiding van den 25sten vlucht over den Zuid-At-
lantischen Oceaan, een soort van jubileum gevierd
Dat jubileum heeft tegelijkertijd dienst inoeten doen
als reclame-object en om de andere mogendheden
in het bijzonder Frankrijk, de oogen uit te steken
Of het Fransche Luchtvaart Ministerie ook die be
doeling van dat Duitsche vliegfestijn heeft ingezien,
laten we in het midden, maar wèl is het een feit,
dat de Fransche Trans-Atlantische dienst na die ge
beurtenis bijzonder actief is geworden. De Duitsche
Luft Hansa ziet hierin, vooral daar de Oceaan-
vluchten ook de speciale belangstelling van de
Fransche Luchtvaart Maatschappij genieten, een
concurrentie-strijd op de komende postvluchten aan
haar zijde.
Het staat vast dat de Fransche pogingen, die in het
werk gesteld worden om do belangstelling van het
publiek voor de route op te wekken, vervroegd zijn,
want volgens de mededeelingen van den Franschen
Minister Kalft meent, dat er geen aanleiding
bestaat den overweg te doen bewaken. -
Goed uitzicht ter plaatse.
Op de vragen van het Eerste Kamerlid H. Smeen-
ge, betreffende het nemen van veiligheidsmaatrege
len in verband met een ernstig auto-ongeval met
een autobus op een onbewaakten overweg te Emmen,
heeft minister Kal ff geantwoord, dat het ongeval
heeft plaats gehad op een overweg van een locaal-
spoorweg, die naar den regel voor locaalspoorwegen
nimmer bewaakt is geweest. Voor bewaking bestaat
ook geen aanleiding, meent de minister, daar het uit
zicht ter plaatse zoodanig is, dat de autobusbestuur
der bij oplettendheid en met inachtneming van het
wettelijke voorschrift omtrent snelheidsvermindering
bij nadering van overwegen, het ongeluk had kun
nen voorkomen, door tijdig te stoppen. De stoombel
van de locomotief luidde.
In antwoord op een volgende vraag van den heer
Smeenge deelt de minister mede, dat het veronge
lukte rijtuig geen voor het publiek vervoer bestem
de autobus was. Het werd gebruikt voor het vervoer
van arbeiders eener werkverschaffing, waarvoor
geen vergunning vereischt is. Het stellen van de
voorwaarde, dat de chauffeur van een autobus voor
oen onbewaakten overweg zou moeten stoppen en
uitstappen om zich te overtuigen, dat de overweg
vrij is, hetgeen de heer Smeenge voorstelde, voor
vergunningen voor exploitatie, welke door Ged. Sta
ten worden verleend, acht do minister van Water
staat niet wenschelijk, ^omdat daardoor het gevaar
zou ontstaan, dat gedurende hot weder instappen van
den chauffeur en het op gang brengen van den mo
tor zijn aandacht weder van den spoonveg en een
inmiddels mogelijk naderenden trein zou worden
afgeleid.
SNEEUWVAL IN HET MAROKKAANSCHE
GEBERGTE.
Uit de omgeving van Ayachi in het Marokkaan-
sche bergland wordt sterke sneeuwval gemeld. Dit
is een buitengewoon verschijnsel, aangezien in Zuid
Marokko nog temperaturen van 38 graden voor
komen.
sieur Stavisky had de gewoonte belangrijke zake
lijke besprekingen tijdens autotochtjes te voeren.
Heel wat zal het oor van Bartchy bereikt hebben,
maar hij was ook een vertrouwensman, geen dood
gewone chauffeur. Hij weet zeker heel wat, maar
wat geeft dat? Nu kan hij slechts aan het stuur
van zijn taxi droomen van vervlogen pracht.
Maar de heer Bartchy schijnt geenszins een droo-
mer te zijn, en hij heeft de journalisten, die natuur
lijk gretig op hem aanvallen, zeer realistische din
gen verteld. Einde December 1933 had hij nog
Hayotte en Dubarry gereden, de beroemde vrienden
van Stavisky, die hem beloofd hadden hem als
chauffeur bij een hoog personage onder te brengen,
maar zij en vele anderen hadden dergelijke beloften
niet gehouden, hetgeen niet te verbazen is, daar zij
in de gevangenis wel andere zorgen zullen hebben.
Een half jaar lang leefde hij van hetgeen hij in zijn
driejarigen dienst bij Stavisky bespaard had.
Maar reeds kort voor de val van Stavisky had
monsieur Bartchy heel wat van zijn spaargeld moe
ten opofferen. „In de laatste maanden", zoo vertelt
hij, „moest ik uit mijn zak benzine, olie en nog veel
meer betalen. We reden naar Genève, naar Orleans,
naar Ostendo en mijn geld verminderde vlug. Thans
heb ik niets meer en sedert eenige dagen ben ik
taxi-chauffeur. Niemand wil mij nemen. U begrijpt,
de chauffeur van Stav'sky!"
Zoo klapt Bartchy een beetje uit de school en
vaak trekt hij eqn melancholiek gezicht. Op de
vraag of hij ondanks alles, wanneer zijn chef leefde,
weer bij hem in dienst zou willen zijn, antwoordde
hij geestdriftig. „Wanneer ik hem terug zag zou ik
hera een hand geven en direct weer in zijn dienst
gaan, zooals alle anderen, die hem gekend hebben,
zouden doen. U kunt niet beseffen, welk een charmo
deze man bezat, maar het was vreeselijk; altijd on
derweg. We reden vijf uur, hij ontmoette een be
langrijke persoonlijkheid, gebruikte zijn merkwaar
dige invloed en dan reden we weer met een razend
vaartje terug. Hij sliep vaak in den wagen en direct
bij de aankomst te Parijs begonnen weer nieuwe
besprekingen. Zijn zenuwen waren van ijzer. Hij
was nooit moe
Zoo spreekt Bartchy over den grooten misdadiger,
zijn vroegeren chef. Wat Stavisky's charme aangaat,
zijn de meeningen verdeeld, wat zijn zenuwen aan
gaat is ieder het wel met Bartchy eens. Want voor
oplichterijen van zulk een formaat, moot men wel
stalen zenuwen bezitten.
route dienstleider is een voorbereidingstijd van min
stens 2 jaar noodig, v3ór aan de opening van een
regelmatice postdienst gedacht kan worden. In dien
tusschentijd zal echter door enkele vluchten de grond
slag voor dat traject gelegd worden.
In Duitschland vraagt men zich af of al die Fran
sche plannen reden van bestaan hebben Maar kan
Frankrijk niet met trots wijzen op de steeds herhaal
de, succesvolle overtochten van de kapiteins Bonot
en Mermeix? In Mei gelukte het Mermeix zelfs, in
twee dagen en zestien uur van Toulouse naar Bue
nos Aires te vliegen, terwijl Bonot kortgeleden den
Oceaan voor de 5e maal overstak De vliegtuigen,
waarmee deze vluchten werden uitgevoerd, zijn de
bekende machines „Croix du Sud" en „Are- en Ciel'\
De Fransche route is ongeveer gelijk aan die, wel
ke de Duitsche vliegtuigen volgen, nl. „croccing" van
den oceaan over het smalste gedeelte, dus van Natal
naar Brazilië en omgekeerd. De hoofdmoeilijkheid
ligt in de noodzakelijkheid, geschikte vliegvelden
aan beide kanten van den Oceaan aan te leggen,
daar de Fransche lijn het zal moeten stellen zonder
vlicgtuigmoederschepen. De eenige tot nu toe be
staande vlieghaven in Natal is volkomen ontoerei
kend.
Ondertusschen heeft ook de Luft Hansa niet stil
gezeten; na de Westfalen is er een tweede moeder
schip bijgekomen, nl. het motorschip „Schwaben-
land". Het aantal regelmatige postvluchten kan nu
verhoogd worden, waardoor het aantal passagiers,
dat toch al groot genoemd mag worden, nog aan
merkelijk zal stijgen. Het valt niet te ontkennen, dat
door deze prestaties veler oogen op de Duitsche lijn
zijn gericht en dat de waarde ervan niet onderschat
mag worden.
Twee minuten na het drukken op een knop
zal 40.000 ton staal de helling afge
gleden zijn.
LONDEN. De voorspellingen voor heden, den
dag van de tewaterlating van het groote Cunard-
schip 534, luiden gunstig. Alle voorbereidingen
waren gisteren voltooid. Glasgow is vol bezoekers
uit het heele Koninkrijk.
De Koningin zal het schip te water laten door
op drie knoppen te drukken. Door den eersten zal
de flesch champagne tegen den boeg stuk slaan,
door den tweeden komt het schip vrij van de in
stallatie die het nog tegenhoudt en door den der
den worden de hydraulische werktuigen in wer
king gebracht, die het schip het eerste zetje ge
ven.
Op dat oogenblik zal het gevaarte van 40.000
ton staal, gesteund door 2500 ton sleepkettingen,
langzaam over de ingevette helling gaan glijden
om na twee minuten in de Clyde te liggen.
Nader meldt men ons nog uit Londen:
De tewaterlating van het reusachtige nieuwe schip
van de Cunard-line, aangeduid met het cijfer „534",
is een der grootste gebeurtenissen waarvoor Enge
land zich geplaatst ziet en de pers houdt zich dan
ook reeds uitvoerig er mee bezig. Sedert weken
trachten de kranten te raden, welke naam het schip
zal krijgen en in tegenstelling tot het gebruik weigert
de directie der Cunard Line elke mededeeling hier
over en zal het geheim pas onthuld worden op het
oogenblik, dat de flesch champagne tegen den voor
steven wordt stukgeslagen.
In Engeland vestigt men groote hoop op dit schip,
welks bouw geruimen tijd gestaakt was en dat met
regeeringssteun voltooid kon worden.
De Dinsdagochtendbladen hebben heele pagina's er
aan gewijd en de „Times" komt vandaag met geïl
lustreerde extra bijlagen van niet minder dan 24
paginas, waarin een overzicht wordt gegeven van do
ontwikkeling van de Oceaan-scheepvaart, de presta-
tiets van de koopvaardij tijdens den oorlog en een
nauwkeurige beschrijving van den nieuwen oceaan
reus.
Alleen reeds de tewaterlating van het 75000 ton
metende schip plaatst de ingenieurs voor een reeks
van problemen ten aanzien van de veiligheid.
De scheepsromp is langer dan de rivierbedding
breed is, zoodat het noodzakelijk is dat de romp als
zij van de helling loopt onmiddellijk in de richting
van den loop van de Clyde wordt gedraaid om dan
op eenigen afstand stroomafwaarts in een diepe
bocht tegenover de werf te worden gemeerd. Reus
achtige kettingen en rcminstallatiea moeten zorgen
dat de door den stapelloop vrijgekomen reusachtige
kracht in de juiste banen wordt geleid en tijdig
wordt geremd.
Reeds thans is Glasgow vol menschen, die de plech
tigheid willen bijwonen. De Koning en de Koningin
komen kort voor de plechtigheid te Glasgow aan.
466e STAATSLOTERIJ
(Niet officieel)
5de klasse, 6de lUst
Trekking van Dinsdag 25 September 1934
Hooge Prijzen
10.000— 16692
2.000.— 14418
1.000.— 523 6006 7099 14503 16981 1" 7
21399
400.— 347 10013 18923
200— 2630 3086 3439 3651 22952
f 100— 2408 2572 7484 13378 13434
Prijzen van 70.—
60
82
155
158
173
283
299
489
634
552
603
732
819
861
890
937
1020
1029
1045
1147
1263
1335
1711
1733
1775
1777
1843
1975
2149
2459
2515
2552
2570
2739
2882
2884
3013
3059
3167
3351
3380
3417
3465
3660
3120
3741
3742
3745
3780
3845
3894
3932
3965
4017
4160
4133
4384
4405
4433
4796
4800
4829
5072
5089
5107
5244
5294
5312
5522
5695
6055
6084
6168
6274
6603
6622
6866
6915
7078
.'105
7154
7163
7222
7251
7304
7384
7503
7627
7741
7877
8200
8240
8242
8323
8460
8538
8639
8655
8708
8713
8767
8773
8991
9038
9300
9364
9472
9639
9706
9733
10159
10165
10251
10292
10769
10932
11085
11672
11693
11701
11804
11817
11860
11961
11981
12340
12434
12437
12468
12593
12649
12651
12718
12829
12928
13049
13066
13220
13652
13765
13773
13777
13816
13842
13916
13918
14022
14048
14111
14123
14124
14185
14367
14415
14509
14518
14523
14672
14835
15022
15025
15093
15210
15318
15333
15359
15595
15712
15726
15761
15792
15839
15857
15996
lfo094
16100
16116
16295
16358
16391
16432
16471
16511
16528
16747
16816
16910
17215
17354
17575
17581
17648
17709
17789
17794
17906
17978
18625
18676
18686
18944
19083
19145
19193
19367
19592
19868
19897
19976
19982
20100
20158
20342
20501
20517
20536
20594
20761
20786
20832
21736
21798
21868
21880 21892
22224
22263
22407
22538
22894
22900
22911
22972
23102
23106
23217
23223 23719