Kantopgereclit le Alkmaar. Verschrikkingen van den Oorlog uit de lacht. |>iji met de Nog eens de ANT 25. ZITTING VAN VRIJDAG 7 AUG. Justitioneele uitspraak in 14 hoofdstukken. Bergen. 'N PROFICIAT, VAN DEN PROFEET, DIE GEEN BROOD AT. Zooals wel was te verwachten, heeft de kanton rechter den Blaricumschen architect Bakker, die met zijn luxe kampeerwagen, volgens inzicht van Bergens gemeentebestuur, den geheelen plaatselij ken handeldrijvenden middenstand met ondergang bedreigde, met vlag en wimpel vrijgesproken. Wij wachten nu op een volgend probeersel van hun edelachtbaren! Winkel. ONZE ECHTE AMBTENAAR WEER IN ACTIE! Onze geachte ambtenaar, mr. Bruyes Tack, wiens naam den laatsten tijd nogal eens ijdel gebruikt werd, had een deel van zijn vacantie in de mafkist doorgebracht, niet souffreerend aan de „bikziekte", zooals sommige zure sarcasten ftanaseerden, doch aan een acute keelontsteking. Maar thans was hij weer fit en had zich met lust en ijver in zijn rech terstoel geworpen, ten einde in de eerste plaats kennis te nemen van nummer 1 uit de schrale za- kenaanvoer, die heden de lijst der invité's sierde. Dat was dan mijnheer Adr. Kamp, een bollenkwee- ker uit Winkel, die te Heerhugowaard door briga dier Harm Visser op zijn vestje getikt was, omdat hij reed met een auto met onvoldoend werkende remmen. Door den niet verschenen bollenverraenig- vuldiger was beweerd dat hij een zieke vervoerde en uit bezorgdheid voor deze patiënt niet had durven aantoonen, tot welke krachtprestatie zijn rom eigen lijk in staat was. Helaas, zijn verweer mocht niet baten en hij werd genoteerd voor 12 pop boete of 8 dagen. A1 k m aar. EEN GOED ZOON. DIE NAAR ZIJN PAPA AARDT! De geachte verdachte, thans voor het forum tre dende, bleek te zijn een slanklijnig jongeling en de zoo omtrent 20-jarige zoon van onzen voormaligen wethouder mr. Leesberg, tredende in de voetstappen zijns vaders en zich dus voorstellende als juridisch student. Deze rechtsgeleerde in den dop had de non chalance gehad om zijn rijwiel in den nacht van 31 Juli onbeheerd en onafgesloten op de stoep der ou derlijke woning achter te laten, wat door een attent surveilleerend agent was opgemerkt met gevolg dat aan dat rijwiel op het bureau hospitaliteit was ver leend, terwijl tevens deze daad van barmhartigheid was gerelateerd in den vorm van een keurig pro ces-verbaal. De heer Anthonius Vincentius Leesberg zou zijn 'naam echter niet met eere hebben gedragen, indien hij geen critiek had uitgeoefend op de dagvaarding, die sprak van het rijwiel in den voren omschreven toestand te hebben achtergelaten. Verdachte ontken de zulks, want omtrent half twee was hij thuis ge komen en had dus alle gelegenheid gehad om zich alstoen weer over het verlaten rijwiel te ontfermen. Mr. Tack, die dit verweer vermoedelijk als een juridische spitsvondigheid beschouwde, diende van repliek en zei de juridische portee daarvan niet te begrijpen en zeer terecht, want men zou alsdan 'n rijwiel wel 'n jaar lang onbeheerd kunnen achter laten, omdat het voornemen bestond later, dit ver laten schaap weer liefderijk op te nemen. Het re sultaat was dan ook een veroordeeling tot 1 gulden of 1 dag. Van cassatie werd afgezien en de pegel direct afgetikt, zoodat de student blijkbaar zijn ne derlaag ruiterlijk erkende. Enkhui zen. GEEN BROODGEVER, GEEN BROODVENTER, GEEN BROODMAKER, MAAR EEN BROODVECHTER. De reiziger Piet Leering uit Enkhuizen, zich noe mend „broodvechter", een veelvuldig voorkomend en weinig loonend vak. was zoo ongelukkig geweest op zijn broodvechters-tournée het glas uit den weg- spicgel van zijn motor te verliezen. Het was niet zoo'n ramp geweest, als hij onderweg maar niet was gesnapt door de rijksverkeersinspectie, die thans ter bevordering van de veiligheid, voor ver- keersovertreders den rijweg „onveilig" maakt. Piet, heden terechtstaande, kon het feit niet ont kennen, doch beweerde bij aankomst te Purmerend, het doel van zijn reis, direct de fout te hebben her steld. De Kantonrechter, begaan met de pech van dezen broodvechter, bepaalde de straf op slechts 1 gulden boete of 1 dag. Bergen. VOORNAAM BEZOEK OP DE HEILOOëR KERMIS. Een drietal Amsterdamsche ateliermeisjes, te Ber gen „en pension" hadden in den avond van Zater dag 27 Juli 'n extra verstrooiing gezocht op de Naar het Engelsch door V* E. W. Mason 58. „Het spreekt van zelf, dat ik dat weet" her nam zij. „Van af het oogenblik dat hij dat boek opnam, was het mij duidelijk. Hij kende den inhoud van het begin tot het einde, alsof hij het van buiten had moeten leeren. Hij kon zijn vin ger op de platen leggen, op de geschiedenis van den pii'1 van mijn oom. op de uitwerking van het. gif, op de oplossing die er in een oogenblik uit kon worden verkregen. Hij wilde het laten voor komen, of hij dat alles nagekeken had tijdens het halve uurtje, dat wij hem lieten wachten. Doch dat was niet mogelijk. Hij had dat boek don voorafgaanden middag ergens gevonden en in het geheim mt zich mede genomen om er den hal ven nacht uit te zitten studeeren. Dat is het geen hij gedaan heeft". Jim Frobisher verkeerde in de grootste ver warring. Hij had eerst vermoed dat deze per soon het gedaan had, toen een andere en einde lijk had Ilanaud hem de waarheid moeten zeg gen terwijl Betty in haar slimheid, het in een oogwenk had begrepen Hij voelde thans dat hij pas anderhalve minuut in de arena had gestaan. Heilooër kermis en waren na afloop van Het ge smaakte dans-, ijsco- en ranjagenot, per rijwiel naar hun „pension" teruggekeerd, onbekend echter met de plaatselijke situatie, maakte het feërieke trio geen gebruik van het rijwielpad, wat echter de vertegen woordigers van de rijks- en gemeentepolitie, v. d. Weele en Tamminga, die zelfs om half een nog geen animo schenen te hebben, zich achter de batterij te verschuilen, maar zich liever op len Bergcrweg ver dekt opstelden, zooals hun plicht hun voorschreef, niet onopgemerkt liet, zoodat drie bonnetjes konden worden uitgereikt. Alléén mej. Gerda Tromp, 'n reizige verschijning met paarlen tanden, artistiek permanent en Spar- taansche kuiten, was heden de gedelegeerde van het geverbaliseerde drietal en zij wist baar niet al te klein mondje zóókranig te roeren, dat zij er met een kale gulden boete of 1 dag afkwam. Ze was direct bereid pm tegen denzelfden prijs ook haar vriendinnen buiten het bereik der justitie te brengen, doch dit voorstel vond de goede kanton rechter al te riscant. Verbeeldt u, dat de dames met bet vonnis niet content waren. Wat een mal figuur zou de rechter dan slaan! Derhalve zal hun tijd worden gegeven, zich alsnog te beraden, maar het advies van Gerrie zal wel lui den: tik maar af, kinderen! Castri cuin. HIJ WOU BAAS IN EIGEN HUIS BLIJVEN. De weled. heer Pieter van Bodegraven, verpleger in het Prov. Zwakzinnigengesticht te Bakkum, lijkt ons een nogal singelier persoon, om niet te zeggen, 'n rare snijboon. Hij stond heden terecht, omdat hij bij den burgemeester geen aangifte had gedaan, dat hij een gemeubeld huis verhuurde en gaf al direct te kennen, dat hij den burgemeester het recht ont zegde om daar naar te informeeren en deze met zijn gasten, zijn bezoekers of vrienden niets had te ma ken. De desbetreffende verordening lapte hij ook aan zijn laars, om het zoo naar eens uit te druk ken. Voorts wenschte hij ook op het Kantongerecht dienaangaande niet de minste inlichtingen te geven. DE NIEUWSTE SNUFJES VAN VERNIELINGSTECHNIEK. WAT IS HUMANER: BOMMEN OF GAS? LONDEN, 7 Aug. De aanvalswapenen van het vliegtuig tegen de burgerlijke bevolking zijn in de eerste plaats de bom men. Deze worden in overeenstemming met hun werking in drie hoofdgroepen, de brisant-bommen, de brand-bommen en de gas-bommen ingedeeld. De vernietigingskracht der slagbommen. Bij de brisantbommen maakt men onderscheid tus- schen tijdbommen, en slagbommen. De tijdbommen worden in verschillende grootten vervaardigd; hun gewicht varieert van vijf tot vijftig Kg. Hun construc tie is zoodanig, dat zij na een willekeurig, vastge- stelden tijd tot explosie komen. Door de explosie springen zij in 600 tot 12.000 kleine scherpe splinters uiteen, terwijl hun spreiding ongeveer 300 M. be draagt. Deze scherven hebben een groot, indringings: vermogen en veroorzaken ernstige verwondingen. Zij worden slechts gebruikt op grootc menschenmenig- ten. Slagbommen worden in gewichten van 50 tot 2000 Kg. vervaardigd. Door den grooten druk, dien zij uit oefenen, worden zij uitsluitend tegen vasten doelen, zooals fabrieken, stations, bruggen enz. gebruikt. De ontsteking is zoodanig geconstrueerd, dat de bom eerst na het bereiken van een zekere diepte in het doel tot ontploffing komt. Een bom van 50 Kg. kan een huis van meer dan één verdieping aanzienlijk beschadigen, misschien verwoesten; een bom van 100 Kg. verwoest het volkomen. Bommen, die zwaarder zijn dan 500 Kg. worden weinig gebruikt. Zij worden wegens hun gewicht en de hooge kosten een vlieg tuig kan er hoogstens twee van mede nemen bij uitzondering en slechts daar gebruikt, waar men met onvoorwaardelijke zekerheid, ook bij een mis- treffer, een belangrijk doel vernietigen wil. Bommen van 1000 Kg. en meer hebben namelijk buiten de plaatselijke werking een zeer groote draagwijdte zoodat het doel waarop zij gericht zijn, ook bij hun treffen op grooteren afstand verwoest kan worden en daarmee natuurlijk ook andere, minder belang rijke doelen, die in den omtrek liggen. Hevig vertoornd, liet Betty volgen: „En toen hij alles van buiten had geleerd, zet te hij het boek stilletjes op zijn plaats en beschul digt ons". „Doch hij heeft eerlijk erkend, dat hij het was die het op zijn plaats zette", merkte Jim lang zaam op. Betty schrikte hevig. „Wanneer deed hij dat?" „Gisteravond. Tegenover mij" antwoordde Jim en Betty liet een bitteren lach hooren. Zij wei gerde iets goeds van Hanaud te hooren. „Ja nu hij wat beters heeft om zich aan va9t te houden'. „Iets beters?' „De verdwijning van mijn halssnoer. Och Jim Ann is verplicht te gaan Indien zij naar Enge land kon komen zou men haar niet weer uit leveren, wel? Zij hebben geen bewijzen genoeg. Het is niets dan verdenking en nog eens ver denking Doch hier in Frankrijk is het anders niet waar? Zij kunnen menschen op verden king vasthouden, hen opgesloten houden en hen steeds en steeds ondervragen. O. gisteren middag in de hal weet je nog wel. Jim? ik dacht niet anders, of Hanaud zou haar op staanden voet in hechtenis nemen" „Dat dacht ik ook", zeide Jim Frobisher Hij had zich eerst heftig gekant gevoeld tegen het voorstel van Betty, doch hoe gemeenzamer hij er mee werd, des te meer lachte het hem toe. Er was een overweldigend argument voor aan te voeren, waarvan noch hij, noch Hanaud, Bet ty een woord gezegd hadden. De schacht vau den pijl was ontdekt in de kamer van Ann Upcott. en de pijl zelf, in het huis van Jean Cladel Dit waren overweldigende feiten. Over het geheel was het heter, dat Ann zou gaan, thans nu het nog tijd was, indien, dat wil zeggen, Hanaud onomstootelijk haar schuld aannam. Het ging niemand aan, wlen hij gastvrijheid verleen de. Enfin, er was met dezen verpleger, die gewend is met heel wat wonderlijker lieden om te springen, dan ambtenaar cn kantonrechter, niets te beginnen, doch omdat men toch aan die gastvrijheid wel eenigermate een luchtje vond zitten, werd besloten den nestor van de gemeentelijke politiemacht van Castricum, Bleijen daal te dagvaarden tot het geven van inlichtingen en zal op Vrijdag 30 Augustus de behandeling betreffen de dit geheimzinnig pension worden voortgezet. Desverkiezende kunnen de heeren 's middags na afloop van de plechtigheid ook nog gebruik ma ken van de draaimolen en poffertjeskraam, natuur lijk op eigen kosten, niet voor rekening van den kantonrechter Al k m a a r. JUSTITIA IS BLIND! ZIJ SPAART GEEN MILLIO- NAIRS SUPER DE LUVE SEDANS, NOCH ZATER- DAGAVONDMARKTKOÓPLUFS RAMMELKASTEN. De koopman in veiligheidsspelden en boordeknoo- pen, mijnheer Jan van Don te Amsterdam had te Alkmaar met zijn oudbakken en krakerige Renault 'n bekattering opgeloopen, omdat zijn remmen niet werkten. Zijn handrem had het al afgelegd en de voetrem was stervend! Jan, heden compcnseerende in het boetekleed, erkende aarzelend, dat zijn auto da teert van 1921 en dat hij het volmaakt eens was met den ambtenaar, dat zoo'n vehikel uit den Spaanschen tijd (die nu weer actueel wordt!) noodzakelijk uit het verkeer moest worden gezet, maar hij moest met zoo'n versleten monster zijn brood verdienen en was niet in staat, hoe graag ook, om zich een meer be hoorlijk motorvoertuig aan te schaffen. Zijn remmen werkten met draden, die 's nachts in den nachtrust meer aan krachten verloren dan wonnen en 's mor gens moesten worden bijgesteld. De ambtenaar was echter onverbiddellijk en eischte f 20 boete subs. 15 dagen, maar de kantonrechter vreesde zijn avond gewetensonderzoek en kon het niet over zijn hart ver krijgen om dezen armen duivel zóó te plunderen, zoodat met 12 gulden of 8 dagen genoegen werd ge nomen. Electro-thermiet... een vriendelijke verras sing. Dc brandbom is een der gevaarlijkste wapenen en speciaal voor het achterland bestemd; voor de be strijding van een leger is de brandbom weinig effec tief. De bekendste soorten zijn de thermièt-electro bommen cn de phosphorus-bommen. Beiden worden in gewichten van 1 tot 5 Kg. vervaardigd en zijn bij zonder geschikt voor een bombardement boven be woonde gebieden. De electro-thermietbom bestaat uit een mantel van brandbaar materiaal, dat samengesteld is uit alu minium en magnesium. De vulling bestaat uit ther- miet, een mengsel van aluminium en ijzer-oxyde. De ontbranding heeft plaats door een in den mantel in gebouwd slaghoedje op het oogenblik van botsing. Eerst wordt de vulling aangestoken, die een tempera tuur van 2000 tot 3000 graden Celcius ontwikkelt. Door de brandende vulling wordt ook de mantel aan gestoken, die een zelfde temperatuur ontwikkelt. Door het toevoegen van zwavel-waterstof, wordt be werkt, dat de brandende bom springt en de branden de deelen in alle richtingen vliegen. Tengevolge van de hooge verbrandingstemperaturen kunnen de brand bommen niet met water gebluscht worden, daar dit in zijn elementen, waterstof en zuurstof ontleedt word en gevaar voor ontploffing ontstaat. Het eenige effectieve middel is het toedekken met droog zand. De phosphorus-brandbommen hebben niet zoo'n groote uitwerking, maar veroorzaken op snelle en afdoende wijze een brand. Deze bommen bezitten een vulling van gele of roode phosphor, die reeds in de lucht ontbrandt. Bij het verbranden van de phos phor ontstaan giftige dampen van geei-bruine kleur, die de atmosfeer volkomen verpesten. Deze bommen kunnen ook niet met water gebluscht worden. Na de verdamping van het water vatten de phosphordeel- tjes opnieuw vlam. Door een mengsel van water en kopervitriool kan men den brand echter volkomen blusschen. Door hun geringe gewicht kunnen de brandbom men slechts het dak van een huis verwoesten. Maar daarmee is hun doel bereikt, want er is nu genoeg brandbaar materiaal aanwezig en in minder dan geen tijd staat het gcheele huis in lichter laaie. Zijn gifgassen inderdaad gevaarlijk? Als derde hoofdgroep moeten nog de gasbommen besproken worden. Deze maken het gebruik van che mische strijd-stoffen in den luchtoorlog mogelijk. Hun vervaardiging is zeer eenvoudig. Het inwendige van de bom behoeft slechts met een of ander gas volgeperst te worden. Het gas kan ontsnappen, door dat de bom op het oogenblik van botsing breekt of door een zwakke springlading, welke ontbrandtt, na de botsing. De gevormde gaswolk neemt bij wind stilte den vorm van een halve cylinder aan, breidt zich vervolgens langzaam uit en vermengt zich met de lucht. Er is wel nauwelijks een gebied, dat zoozeer de speelplaats van de fantasie geweest is, als de che mische luchtoorlog. Meestal worden de gevaren sterk Maar dat is hetgeen hij doet", riep Betty uit Jim gaf haar langzaam ten antwoord: „Ik veronderstel dathij het doet. Wij kunnen ons evenwel daarvan overtuigen. Gisterenavond twijfelde ik. Ik vroeg het dus op den man af. „En wat antwoordde hij?" vroeg Betty, met ingehouden adem afwachtende. „Ja en neen. Hij gaf mij het meest vreemd soortige antwoord". „Wat zeide hij dan?" „Hij zeide mij. de kerk Notre Dame te bezoe ken. Deed ik dat, dan zou ik op de facade kun nen lezen, of Ann Upcott schuldig was of niet" Langzaam week iedere druppel bloed uit het gelaat van Betty. Haar oogen staarden hem met de grootste ontzetting aan. Zij zat, een gedaan te van ijs behalve haar oogen. die vonken schoten. „Dat is verschrikkelijk!" zeide zij bijna on hoorbaar. en wederom: „dat is verschrikkelijk?" Met een kreet was zij opgestaan. „Je zult het zien! Kom!" en zij snelde naar den auto. De zonnige dag was voor beiden bedorven Betty reed huiswaarts, over het wiel gebogen, haar oogen stijf vooruit. Doch Jim Frobisher vroeg zich af, of zij wel iets zag van den wit ten weg, die zich voor haar uitstrekte en dien de wagen verslond. Eenmaal, toen zij van het Hoogland en de bossohen in de vlakten afdaalden, zeide zij: „Wij zullen ons houden aan hetgeen wij zullen zien?" „Ja „Indien Hanaud haar voor onschuldig houdt moet zij blijven. Acht hij haar schuldig, dan moet zij gaan". „Ja", zeide Frobisher. Betty stuurde haar auto door de straten van de stad naar een ruim plein. Een groote kerk in Renaissance stijl, met achthoekige koepels De constructeur aeeft eenige bij zonderheden omtrent ht vliegtuig Deconstructeur van het Russische vliegtuig ANT 25, dat, zooals men weet, een non-stop- vlucht over 9374 km. heeft volbracht, de ver maarde professor A. N. Toepolef, zijn initia len geven het type vliegtuig aan heeft een verhandeling geschreven waarin hij eenige tech nische uiteenzettingen geeft omtrent de con structie van het vliegtuig. Het vliegtuig ANT 25 is een laagdekker. De spanning van de vleugels bedraagt 34 meter, het verschil van de vleugellengte en -breedte 13 meter. De vleugelopper.vlakte bedraagt 88 M2. De professor beweert dat in geen enkel land een vliegtuig van deze categorie met een dergelijk verschil tusschen vleugellengte en -breedte be staat. De vleugels van het vliegtuig hebben nog een bijzondere eigenschap. De benzinereservoirs elk heeft een lengte van 7 meter - vormen een onderdeel in de vleugelconstructie en vormen daarmee een geheel, zoodat zij ook een deel van de belasting dragen. Verder heeft het Aero hydro dynamische Cen traal Instituut te Moskou een systeem uitge werkt om een daling van hel met wielen voor ziene vliegtuig ANT 25 op het water mogelijk te maken. Onder leiding van ingenieur Lebedef zijn speciaile hallons uit lichte geimpregneerde stof geconstrueerd, die binnen in den vleugel en de voorzijde ter weerszijde van den motor zijn aan gebracht. De ballons zijn op zoodanige wijze verbonden, dat de vliegtuigbestuurder deze ge durende de vlucht gelijktijdig binnen twee minu ten met lucht kan vullen. Daarvoor dient hij met een der voeten het pedaal van een voor dat doel geconstrueerden blaasbalg in te drukken. In het geval van een noodlanding op het water beveiligt dit systeem gedurende langen tijd het vliegtuig tegen zinken. De ANT 25 is het eerste Russische vliegtuig met intrekbare wielen en olie-schokbrekers. De motor M 34 heeft gedurende den ganschen vliegtocht uitstekend geloopen. Deze soort mo toren zijn geconstrueerd om 80 a 100 uren ach tereen te draaien Hoogteverschillen tempera tuursverschillen of vochtigheid van de lucht oefenen geen invloed op het functioneeren van den motor, die bovendien zuinig loopt Veel moeite heeft het gekost om een voor het vliegtuig geschikte luchtschroef te construee- ren, die op alle afstanden van den vliegtocht, van het begin van den start af, toen het vlieg tuig dan 11.000 kilo woog, zoo goed mogelijk zou werken. Deze luchtschroef, vervaardigd van metaal en voorzien van drie bladen is onder leiding van professor Alexandrof geconstrueerd. Uit de berichten van de bemanning na den ge slaagden vliegtocht is men te weten gekomen* dat het vliegtuig bij de landing nog 1000 kilo be- drïjfsstof aan boord had. waarmee het nog 2500 km. had kunnen afleggen. Daaruit volgt, dat de reikwijdte van het vliegtuig op 12.000 km. is te bepalen. Aan het einde van ziin betoog verklaart pro fessor Toepolef, dat binnen afzienbaren tijd Russische vliegtuigen geconstrueerd zullen wor den, welke 15 a 20.000 km. zonder tusschen- Ianding kunnen afleggen. ■overdreven. Onverantwoordelijke reportage verhoog den de verwarring, zoodat het den leek niet meer mogelijk was, het ware van het valsche te onder scheiden. Toch mag het gasgevaar niet onderschat worden. Maar een goed gedisciplineerde bevolking kan zich tegen gasaanvallen beschermen. De wer king van het gas hangt bovendien sterk af van de concentratie en van natuurlijke omstandigheden. (Auteursrecht V.P.B.) hoven haar béide torens, en nog een kleinen koepel, overtogen door een loggia boven den in gang, deed zich aan hun oogen voor. Betty liet haar wagen stil houden, en wees Jim Fro bisher naar den ingang. Boven de groote deur van het voorportaal was in bas-relief, het Laat ste oordeel aangebracht; God tusschen de wolken engelen, schallende op de bazuin, en de veroor deelden, opstaande uit hun graven, tot het on dergaan van huni straf. Betty en Frobisher hei de, staarden eenige oogenblikken zwijgend naar de voorstelling. Voor Frobisher was het een wreed en brutaal stuk werk. dat zeer wel over eenkwam met hetgeen Hanaud had geopen baard als zijnde ziin geloof. „Ja, de boodschap is gemakkelijk te lezen", zeide hij: en onder een naargeestig zwijgen re den zij naar Maison Grenelle terug. De chauffeur. George schoot hen tegemoet om zich over den wagen te ontfermen, Betty snelde het huis binnen en wachtte tot Jim Frobis her zich daar bij haar had gevoegd. „Het spijt mii zoo", zeide zij met gebroken stem. „Ik koesterde nog een geringe hoop. dat wij ons allen zouden vergissen ik meen wat het gevaar betreft, waarin Ann verkeert.want ik geloof natuurlijk geen oogen blik aan haar schuld. Doch gaan moet zü dat is duidelijk". Zij ging langzaam de trap op. en Jim zag niets meer van haar, tot lang na den gewonen tijd, het diner werd opgediend. Ann Upcott had hij den geheelen dag nog niet gezien, en zelfs toen zag hij haar evenmin. Iets vóór ne genen. kwam Betty in de bibliotheek bij hem. „Wij zijn zeer laat, vrees ik. Wij zullen met zijn beidjes zijn, Jim", zeide zü met een lachje, en zij ging hem naar de eetkamer voor. (Wordt vervolgd).

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1936 | | pagina 2