De „Oranje" weerspannig Het schip wil niet in zijn element Gelukwenschen Waar China en Japan elkaar ontmoeten Post vluchten op In t/, Fi Een nieuw plan voor arbeidsdienstplicht EERST EEN UUR NADAT DE KONINGIN DE BELETSELEN VOOR DEN STAPEL LOOP HEEFT WEGGENOMEN, GLIJDT HET ZEEKASTEEL VAN DE WERF VAREND NEDERLAND BRENGT ZIJN VORSTIN EEN INDRUKWEKKENDE HULDE. Met regelmatige tusschenpoozen van 60 seconden daveren zware ka nonschoten over het breede water van het oude IJ te Amsterdam, Het dreunende geluid sterft weg over een drukke, roezemoezige en fees tende stad. En terwijl het kanon bul dert, doorklieft en Koningssloep het water: Koningin. Wilhelmina begeeft zich in gezelschap van Haar Kinderen naar de werven van de Nederlandsche Scheepbouwmaat- schappij, waar Zij zoo dadelijk met eigen hand het nieuwe vlaggeschip van de maatschappij „Nederland", de „Oranje", te water zal laten. Maar alvorens Zij deze plechtigheid ver richt, brengt zeevarend- en watersport- minnend Nederland Haar een grotsche hulde. In twee dichte, aaneengesloten rijen, zich uitstrekkend van het Tol huis in het Zuiden en den golfbreker tegenover den ingang van de hout haven in het Noorden, hebben eenige honderden schepen meest jachten ligplaats genomen. Zij allen zijn met vlaggen en wimpels gepavoi- seerd. Aan een stok, boven de top van den groo- ten mast, waait aan boord van elk vaartuig fier en trotsch de nationale driekleur. Een indrukwekkend en kleurrijk schouwspel deze vlaggenzee boven het zacht golvende water van het IJ. Op de kaden. Duizenden hebben langs de boorden van het IJ een plaatsje gevonden om van deze grootsche en imposante show getuige te zijn. Op de kaden, de lal loos vele aanleg steigers en boven op de even talloos vele loodsen, die zich aan weerszijden van het water bevinden en die eveneens in een f.estkleed zijn gestoken, ziet. het zwart van de tnensclien. De bodems van onze Marine staan na tuurlijk in het middelpunt van de belang stelling. Er is grootc bewegelijkheid aan boord van deze grijze gevaarten, die ook van onderen tot boven met honderden vlaggen en wimpels zijn gepavoiseerd en die met hun dreigende vuurmonden een in drukwekkend schouwspel opleveren. De matrozen zijn druk in de weer en leggen de laatste hand aan het uiterlijk van de schepen en aan de versieringen, waar zoo dadelijk, wanneer de Vorstelijke Familie in de Koningssloep voorbij zal varen, niets aan mag mankeeren. Aan de overzijde van het vaarwater, gerekend van de golf breker af, liggen achtereenvolgens netjes op een rij Hr. Ms. Kruiser „Sumtra", Hr. Ms. mijnenleggcrs „Douwe Aukcs" en „Hyd A" en daarnaast de nieuwste aan winst van onze Marine, Hr. Ms. flottielje- leider „Tromp". Naast Hr. Ms. „Tromp' h^bebn ruim 300 zeil- en motorjachten lig- n'aats genomen. Naast het Fransche opleidingsschip .Quentin Roosevelt", liggen twee torpedo booten, de Z 6 en de Z 7, vervolgens Hr. Ms. mijnenlegger „Brinio" dan vier mijnen vegers en vijf onderzeebooten. De instructie vaartuigen „Prins Hendruk"- en „Prinses Juliana" van het Onderwijsfonds voor de Scheepvaart sluiten de rij. De Koningssloep vaart. En tusschen deze twee rijen sche pen vaart omstreeks half drie de Vorstelijke Familie naar de werf van de Nederlandsche Scheepsbouw maatschappij. Aan steiger 9 bij de de Ruyterkade gaan onze vorstin, Prinses Juliana en Prins Bomhard aan boord van de Koningssloep. In de verte dreunt het eerste kanon schot. Dat is het teeken: de Konings sloep vaart. De matrozen roeien het Koninklijke vaar tuig naar 't midden van het vaarwater. Wanneer de Koningssloep voorbijvaart, brengt ieder vaartuig de vlaggegroet. De - varenden aan boord der schepen juichen Vorstelijke Personen luide toe. Aan boord van de oorlogsschepen staan de bemanningen stram in de houding langs de railing: de hulde van onze Vaderlandsche Marine, die hier zoo voortreffelijk is vertegen woordigd. lere minuut dreunt een saluutschot. Het ■luid vermengt zich in de steeds met 'euwe geestdrift oplaaiende toejuichingen vn de opvarenden aan boord van de fees- m'ijk versierde schepen en nemt erst een e*'nde als do Koningssloep aan de werf van d-> Nederlandsche Scheepsbouw Maatschap- n;j is aangekomen. Op de werf van de Nederlandsche Scheepsbouw Maatschappij verrijst indrukwekkend de 20 meter hooge romp van het trotsche mailschip „Oranje" vroolijk gepavoiseerd en met groene guirlandes versierd. Op de scheepshelling is een geweldige tribu- gebouwd, welke plaats, biedt aan 10.000 personen, Aan boord van de „Stierop" Meer en meer nadert het groote oogen- blik, de spanning onder de duizenden wach tenden stijgt. Weldra zal onze Vorstin voet aan land zetten. In «Ie verte nadert reeds de „Stierop". Aan boord bevinden zich de minister-president. Dr. II. Col ij n, de ministers Dr. J. J. C. van Dijk (Defensie), Mr. dr. ir. J. A. M. van Buurcn (Waterstaat), mr. M. P. L. Steen- berghc (Economische Zaken), Ch. .T. I. M. Welfer (Koloniën), mr. C. M. J. F. Gogeling (Justitie) en prof. dr. J. R. Slotemaker de Bruine (Onderwijs, Kunsten en Wetenschap pen), de leden van den raad van State, de ministers van Staat en de voorzitters van Eerste en Tweede Kamer Mr. W. L. baron de Vos van Steenwijk en mr. J. II. R. van Schaik. Ook de Indische vorsten en vele gezanten bevinden zich aan boord. Van de vele militaire autoriteiten noemen wij luit. generaal I. H. Reijnders, chef van den Generalen Staf, gen. majoor A. R. van den Bent, gouverneur van Amsterdam, ge neraal b.d. C. J. Snijders, vice-admiraal J. F. Furstner, chef Marinestaf en vice-admi raal A. Vos. Daar nadert in de verte op het IJ de Koninklijke sloep en twee volg- sloepen, waarin het gevolg van H.M. de Koningin heeft plaats genomen. Het is een indrukwekkend en on vergetelijk gezicht, de blanke sloe pen op het wijde water, dat geheel is vrijgehouden, varende langs de gepavoiseerde oorlogsschepen en jachten met hun juichende beman ningen. Even voordat de Koningssloep aan den steiger meert, zet de kapel van het regi ment infanterie het statige Wilhelmus in. Op het werfterrein worden Koning in, Prinses en Prins begroet door Dr. W. de Vlugt. president-commissaris van de N.S.M., den lieer D. Goedkoop, oudsten di recteur van de N.S.M., en den heer J. F. van Hengel, oudsten directeur der Stoom vaart Maatschappij „Nederland." In het gevolg van H.M. bevinden zich o.m. vice-admiraal F. Bauduin, schout bij nacht H. Jolles en N. A. Rost van Tonningen. Langs den weg. dien het hooge gezelschap naar de Koninklijke tribune neemt, staan padvinders opgesteld. Leerlingen van het opleidingsschip „Pollux" hbeben de eere- wacht betrokken bij de Koninklijke tribune. De kwaliteiten van de „Oranje" Als Koningin, Prinses en Prins Hun ze tels hebben ingenomen, spreekt de heer J. F. van Hengel de Vorstin toe. Spr. gewaagt van de belangstelling, welke het Huis van Oranje steeds voor de Mij. „Nederland" ge koesterd heeft en den dank der maatschap pij hiervoor. Waar, aldus spr. sinds 1930, met het in de vaart stellen van onze mo torpassagiersschepen „Johan van Oldenbarnevelt" en „Marais van St. Aldegonde" de ongunst der tijden van de jaren tot 1937 ons niet toe liet een nieuw passagiersschip aan onze vloot toe te voegen, trok dit schip, dat met een lengte van 656 voet, zijn beide voorgangers met 47 voet in lengte overtreft, en een dienstsnelheid van 21 mijl per uur zal kunnen behouden, hetgeen ruim 4 mijl meer is dan de snelheid van de beide laatste schepen, reeds van den aanvang af veler aandacht. Nu het schip den naam van „Oranje" zal dragen en tevens een schakel zal zijn tusschen de gebiedsdeelen van Uwer Majesteits rijk, boeit het schip nog te meer. Eenmaal gereed, zullen ruim 700 passa giers hier hun drijvend tijdelijk tehuis vin den en zal het schip in de Ncderlandsch- Indische havens zoowel als in de haven van Amsterdam en in verschillende buitenland- sche havens het symbool zijn van de een heid tusschen Oranje en Nederland, immers, Nederland kan niet zonder Oranje, een feit, hetwelk ruim drie eeuwen lang steeds weer tot uiting kwam. De „Oranje" wil niet. Na een korte toespraak verzoekt de lieer D. Goedkoop, directeur van de N.S.M., Ha re Majesteit de tewaterlating van de „Oran je" wel te willen verrichten. In Haar beant woording van de toespraken der lieeren van Hengel en Goedkoop spreekt H.M. de Koningin den wensch en de verwachting uit, dat. dit schip de hechte band tusschen Nederland en Ned. Indië zal mogen ver sterken. Daarop neemt de Vorstin den ivo ren hamer ter hand, een korte slag op het zilveren mes weerklinkt De champagneflesch slaat tegen het schip in stukkenIedereen ziet met, spanning loe, doch er komt geen beweging in het gevaarte. De hydraulische persen werken. De spanning op den wal stijgt. Het machtige gevaarte blijft echter op de plaats, waar het ligt, hoog op de helling Minuut na minuut verstrijekt. Werklieden snellen naar de stutten onder de sleden om niet man en macht aan 't werk te gaan. Na een half uur is men echter nog even ver. De heer Goedkoop verlaat de tribune en begeeft zich naar de plaats, waar zijn arbeiders en ingenieurs druk aan het werk zijn. Tijdverdrijf Tn de Koninklijke loge, waar de Vorste lijke personen zich uiteen laten zetten, wat er aan kan haperen, worden ververschin- gen rondgediend. H. M. de Koningin informeert. H. M. de Koningin laat zich uit voerig inlichten over de techniek van liet te water laten van de groote 'schepen en de nuoeilijiküie- den, welke daarbij zijn, te overwin nen. Belangstellend informeert Zij, of er geen gevaar 'bestaat voor de werklieden, ,die bij de stutten, on der het hooge gevaarte van het nieuwe scllip, werkzaam zijn. Hierop krijgt Zij echter van de direc teuren der Nederlandsche Scheepvaart Maatschappij - een geruststellend ant woord. Na een uur hard werken loopt eenige minuten over 4 uur de „Oran je" van stapel. Eerst langzaam, doch al spoedig sneller glijdt het statige schip in het water onder het geloei van si renes en fluiten van de in de ha ven liggende schepen onder de da verende toejuichingen van de dui zendkoppige menigte, die zoo lang in spanning had gewacht. Als het schip zijn element op zoekt, klinkt luide op de werf het Wilhelmus. Het duurt niet lagn of de „Oranje" ligt weer stil in het breede water van het mooie IJ. Hiermede is de plechtigheid zij het dan dat deze een uur langer duurt dan men hoopt, ten einde. Als de Vorstelijke Familie zich weer op de Koningssloep heeft ingescheept, maakt Zij nogmaals onder daverende toejuichingen een tocht tusschen de rijen rijk versierde schepen. Hofauto's wachten op den wal, om de Koningin en het Prinselijk Paar naar het Paleis op den Dam terug te brengen. Zoo eindigt deze onvergetelijke dag, on vergetelijk in de eerste plaats voor onze Vorstin, voor Wie de aanblik van een zoo overdadig kleurrijke pracht, waaruit een sportane en blijde uiting van hulde en dank opklinkt, zeer zeker treffend is. Onvergete lijk ook voor al die duizenden, die van het zelfde schouwspel en hetzelfde huldebetoon aan boord van schepen of aan de oevers van het IJ getuige zijn. Oplichter trok van stad tot stad Eindelijk door den mand ge vallen. De politie te 's-Gravenhage heeft de hand gelegd op den 25-jarigen monteur L. S. uit Rotterdam, die zlclf heèft. schuldig gemaakt aan een groot aantal oplicht iiigen, verduis teringen, diefstallen enz. Aulos en fietsen vormden zijri geliefde buil, maar hij legde zich ook wel toe op radiotoestellen, foto- artikelen en andere voorwerpen. Aanvankelijk kon men den man niet op liet spoor komen, omdat hij van dag tot dag van adres verander de en even gemakkelijk zich een anderen naam aanmatigde. Hij huurde b.v. in Oostvoorne een fiets, trok daarmede naar Den Haag, ver kocht het rijwiel en huurde in Den Haag een andere fiets, waarmede hij naar Haarlem toog, en daar hetzelf de spelletje speelde. Dergelijke verduisteringen pleegde hij o.m. te Beverwijk, Den Haag, Oostvoorne, Haar lem en Rotterdam. Ook deed hij dit met auto's met een dergelijke verduisterde wa gen gebeurde toevallig iets. S. verduisterde te Breda een wagen en reed er mede tnaar Amsterdam, waar hij den wagen op 'de auto-markt verkocht. De kooper ging er mee naar Hilversum, waar hij don wagen, alweer op een automarkt, verkocht aan een collega, die er mee naar Amersfoort reed. Daar kocht een Bredasche garagehouder den wagen en bood hem, na dat hij ermee naar zijn woonplaats gereden was, te koop aan aanden vroegeren eigenaar. De politie werd in de zaak ge mengd en deze nam den wagen in beslag. aan H. M. de Koningin De gelegenheid om op een spe ciaal daarvoor vervaardigd luxe- telegraim-formulier een gekvk- wensch aan H.M. de Koningin te zonden is mede niet liet oog op de feestelijtkheden te Amster dam verlengd tot en met Za terdag 10 September a.s, ten einde zooveel mogelijik Nederland sche mannen en vrouwen in staat le stellen op deze wijze een per soon lijk blijk van liukle Ie zenden aan de jubilecreiide Lands vorstin. Wie hier meent een ver zuim te hebben begaan, kan dit verzuim derhalve nog herstellen. Opnieuw de „Lamme Consul" Thans als getuige De beruchte postwisselvervalscher „de lamme consul" aan wiens handige verval' schingen destijds de dagbladen kolommen wijdden, komt opnieuw op de proppen. Hij zal thans als getuige onder eedc moeten worden gehoord in de zaalc tegen een ande ren vervalscher J. B., wiens affaire een na sleep is; van clie van den lammen consul zelf. Het wereldcongres van de Ox- fordgroep. Op het wereldcongres van de Ox- fordgroep te Interlaken deed zich het merkwaardige feit voor, dat Chi- neesche en Japansche afgevaardig den van af hetzelfde podium spra ken. Het waren de heer T. S. Mitsui, broeder van.baron Mitsui, den Japanschen industri eel, en bisschop Logan Roots, uit Hankow, een persoonlijk vriend van generalissimo en mevrouw Chiang Kai-Shck. De lieer Mitsui zeide, dat de verhoudingen tusschen Japan en China onder gods leiding moeten worden gebracht, indien de oplos sing van onze moeilijkheden te vinden is. Japan heeft een oplossing voor nationale, politieke, economische en internationale vraagstukken noodig. Interlaken brengt die geest van verzoening voort, die volkeren tot elkander brengt. De invloed daarvan kan en zal bijdragen tot de oplossing van onze moeilijkheden in het .Verre Oosten, en den wereldvrede terug brengen. Bischop Roots zeide onder de ver voor uitziende zakcnmenschen in China en Japan groote belangstelling gevonden te hebben voor de Oxford groep, zoowel als een weg waarlangs een wederzijdseh begrij pen tusschen de twee volkeren eventueel be reikt zou kunnen worden, als ook om tot grondslag te dienen voor een wederopbouw na den oorlog. De Oxford groep is nu nog het. eenige ter rein, waarop de leiders van beide zijden en hun vrienden elkaar ontmoeten. Een hooggeplaatst, ambtenaar te Tokio zeide, dat toen hij deze stad verliet, de si tuatie het punt bereikt had, waarna het niet moer mogelijk was, dat een dei* beide partijen nog.het initiatief zou kunnen ne men tot een vredesvoorstel. Hij voegde er met groote beslistheid aan toe, dat volgens zijn meening de eenige stap, die nog kans op succes kan hebben, ligt op zedelijk en geestelijk gebied. Deze soort leiderschap komt alleen tot uitdrukking door de Oxford groep en* in het. bijzonder gedurende deze dagen te Interlaken. I Ond 7ertrek van Aankoa* üfenr") ISlnBap' 8 iBand' 8 5 8 *ePt.|A'damS Ki.) |Basra8Sept. |jodhp.8 terugreis) lRan* 8 Sept' |,0dhl'' 8 SES? |-Vdam 8 Sepl.|AthCne ieiuig rechtci Huw- gember Amsl Nass Mestl Voor 'deelnei (heenreis) Buizerd |Band. 8Sept. iMedan 8 (terugreis) 1 1 Belangrijke ruilverkavelinj De eerste volgens de idem De eerste ruilverkaveling volgens d. palingen van de uieuwe ruilverkavelinj 777, 47' .„„O ,1. ie Ve, '4 «aart. halen. welke in omvang het project de kende Staphorster ruilverkaveling ovei zal worden behandeld. Het is in de rpu te Eemnes en gaat over 2100 H.a. gr, deeld over 1500 cadastralc perceelen en behooren aan ongeveer 500 eigenaren. verband niet den aanleg van den nie rijksweg Eeinnes-Hoevelaken is de bi zing eenigszins naar het zuiden tot in o meente Baarn verlegd. Het, blok wordt verder in liet westen den Waterendijk, in het noorden door IJselmeer en in het oosten door de Eed-gu nli grensd. Er zullen ongeveer 23 K. M-vd de wegen worden aangelegd. 1 De l Zan Politieschandaal te VlissinJ In liefdesstrikken verwarde deed ongeoorloofde dingen. De commissaris van politie te Vlis [e koe heeft den 33-jarigen agent van politie gearresteerd en ter beschikking van stitie te Middelburg gesteld. Hij won dacht van meineed in een echtschej proces en van verduistering. De aanl tot deze strafbare feiten moet gezocbl dén in een ongeoorloofde verhouding, ke de man, die hoofd van een gezin is, een gehuwde vróuw had. De arrestatie heeft in het politiei waarvan de V. reeds vele jaren deel maakt, groot opzien gebaard, aangezii bekend stond als een bekwaam politi en een goed kameraad. Mussolini krijgt lintje ten 't Was Rubinstein j meer De bekende Joodsche pianist Arthui binstein heeft een contract voor cona in Italië geannuleerd. Hij heeft Musi tevens het kruis van Commandeur in kroonorde van Italië teruggezonden. 478ste STAATSLOTERIJ (Niet officieel) 4de klasse, 3de lijst Trekking van Donderdag 8 September Hooge Prijzen 400.— 5617 Prijzen van 65. 1177 1500 1717 1791 1913 2112 2276 3076 3110 3535 3692 4066 4142 4232 4522 4813 5047 5322 5360 5361 5412 5789 5849 5944 6407 6746 6880 7395 7434 7710 8051 8077 8088 8847 8890 9011 9495 9606 9670 10480 10740 10852 10860 11010 11223 11462 12026 12290 12327 12437 12581 12798 12915 12944 13471 13956 14318 14747 14984 14990 15279 15508 15520 15825 15950 16003 16158 16699 16968 17435 17607 17767 18429 18456 19151 19233 19377 19660 19990 20597 20678 21544 21830 21853 Verbeteringen 4e klasse, 2e lijst: 17862 zijn 17865 De hiel 121/j veei Aanvulling van den militairen dienstplicht voor hen die afge keurd en vrijgesteld zijn. GEEN ONDERSCHEID TUSSCHEN WERKENDEN EN WERKLOOZEN. In ons nummer van 8 dezer heb ben wij een openingsrede van den voorzitter van het Ned. Verbond van Werkgevers opgenomen, dat zich op het standpunt van verplichte ar beidsdienst voor werkloozen plaatst. Interessant is in dit verband een ar tikel van ProL C. W. de Vries, in het Hsb., waaraan wij het volgende ont- leenen: Als regel moet worden gesteld, dat de normale, vrije jcugdvorming. in eigen or ganisaties, voor jongens en meisjes beiden, regel behoort te zijn. Al dadelijk zou ik willen waarschuwen tegen het opleggen van bepaalde, nader te omschrijven verplichtingen alleen aan de werklooze jeugd. Het tezamen brengen van werk loozen, als werklooze arbeiders, te werkgesteld hij wcrkverschaffings- objecten, tegen arbeidsvoorwaarden voor werkloozen. onder aanbieding .van. werkloozen-loonen, heeft reeds zóó groote bezwaren, dat ik mij zou willen verzetten tegen uitvoering van de resolutie 3 van liet Tweede Congres der nationale R.K. Commis sie voor jcugdwei'kloozcnzorg,, welke eischte: „Verplichte tewerkstelling, in werkkampen, van alle jonge man nen, in de leeftijdsgroep van 18—24 jaar, die gedurende eenige maanden werkloos zijn geweest". Het samenbrengen van alléén werkloo ze jongeren, anders dan voor ontspan ning, speciale training en omscholing en dan vrijwillig, in eigen milieu acht ik con ramp voor de stemming onder deze jongeren. Bij het overwegen van de invoering van een beperkten arbeids-leerplicht zou ik de onderscheiding werkloos of nlet-werkloos geheel willen laten vervallen. Het voordeel wordt in dit systeem ver kregen, dat het aantal arbeids-clienstplicliti- gen niet te groot kan zijn, want de rest van de geheelc jaarklasse is in militairen dienst. Ondanks de uitbreiding van het contin gent werkelijk dienenden in den militairen stand tot 32.000 man, is er nog een groot surplus dat nooil in de gelegenheid is deze volksopvoeding te dcclon. Het. aantal ingeschrevenen van de tegen woordige mannelijke jaarklasse bedraagt ruim 72.000. Dit getal zal echter belangrijk stijgen, wegens den snellen aanwas van het aantal huwelijken in 1919 en volgende jaren. De gol»ooi*ten over 1920 leveren een mannelijke jaarklasse (1910) van 84.000 man. Dit getal zal weer terugloopcn, na een jaar of tien, tot ongeveer de tegenwoordige sterkte. Er-is dus bij de tegenwoordige verhouding nog een groot, surplus aan afgekeurden, vrijgestelden en niet-actief dienenden. Deze jongens vertoonen natuurlijk allerlei den van arbeidsgeschiktheid welke 3>eidsdienstplicht zouden kunnen w benut 0111 aan een groot aantal van jongens nog arbeid en tucht, dlsciplin vrijheid te leeren in onderling verl en in een arbeids-oefentijd van zes maat gedurende welken tijd dp „dienstp: a; gen" in lcgcr-vcrband worden gcoefen De tewerkstelling in dezen verplichten gerlijken arbcids-leerplicht-dienst evenf'Ali van den militairend ienstplicht) ,v oen jongens uit dezelfde jaarklasse, moet worden als een sociaal-paedagogische regel voor allen, niet alleen voor w< jongens. De eene vorming is bestemd voor de schappij, de andere voor het leger, ti 'Jen dan dat. maatschappij en weermacht' scheidelijk aan elkander zijn verbonden pri ma |Jen lin Gn 1 Zes maa/ Ja Vooiioopig ware te denken aan een Pjs plichten burgerlijken arbeidsdienst, val p).' maanden, zoodat, de jongens van het teland dienen in de wintermaanden af jongens uit de steden in de zomermaS -p, Hoewel een afdoende opheffing derj q, werkloosheid niet door dezen maatn wordt bereikt, zit er toch een element bestrijding der werkloosheid in het feil een geheele jaarklasse (met uitzond pj van de militair-en arbeidsongeschikten het bedrijfsleven wordt gelicht. Militaire dienstplicht, en burgerlijk beidsdienstplicht tezamen voor één jas se jonge mannen, heffen ook voor een het nadeel op, dat uit maatschappelijl punt, door tijdverlies kan zijn verij aand en militairen diensttijd dergewt» litaire dienstplichtigen. Is deze beperk'1 lisatie van concurrentie-mogelijkhcid een bijkomstig voordeel, aldus besluit de Vries zijn belangwekkend artikel ke

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1938 | | pagina 2