Tsjecho-Slowakije wenscht tot een oplossing te komen Geheel Tsjecho-Slowakije één front Fl.3500.- gfe Geen vo'ksstemming zooals Hongarije wil Toch aanval op Tsjechisch vliegtuig? „De Roetheensche kwestie" Een gemeente-energie bedrijf te Amsterdam? Na den bankzwendel Posfvluchfen op Int Kniertjes erfgename bestolen Zeven spoorwagoi uit de rails AAN BELONINGEN l fTA VRAAGT UW WINKE LIER EEN FORMULIER OVER DE VOORSTELLEN VAN HONGARIJE ZAL GESPROKEN KUNNEN WORDEN. De regeering van Tsjecho-Slowakije heeft het volgende communiqué gepubliceerd: „Minister Tsjvalkovsky heeft gisteravond 18 uur den Hongaarschen gezant te Praag het. antwoord van Tsjecho Slowakije over handigd op de Hongaarsche nota van 24 October inzake de Hongaarsche territoriale eischen. Het antwoord bevat, de resultaten van de besprekingen van de Tsjechoslowaaksche re geering van Dinsdag, waarin de Hongaar sche nota werd behandeld in tegenwoordig heid van alle leden van de regeeringen van Slowakije en Sub-Karpatisch Rusland. In welingelichte kringen weigert men iets te zeggen omtrent het ant woord van de Tsjechische regeering zoolang dit niet te Boedapest zal zijn aangekomen. Tsjecho Slowakije wenscht tot een oplossing te komen, de voorstellen van Hongarije wor den niet zonder meer verworpen en men is van meening, dat erover ge sproken zal kunnen worden. Verder merkt men op, dat het afbreken van Brody als minister-president van Roe thenië een gevolg is van een verschil van meening in zijn regeering, waarin hij ten slotte alleen bleef staan als voorstander van een volksstemming overeenkomstig de Hon gaarsche verlangens. Hieruit kan men op maken, dat vermoedelijk he* denkbeeld van een volksstemming in het Tsjechische ant woord wordt verworpen. Wat de tegenvoorstellen zouden bevatten. In tegenstelling met het bovenstaande als zou nog niets hekend zijn over de tegen voorstellen van Tsjechoslowakije, verneemt het Duitsche Nieuwsbureau, dat ze de vol gende punten zouden bevatten: 1. De Tsjechoslowaaksche regeering is van meeninc. dat op grond van de proto collen van München slechts de kwestie van de Hongaarsche minderheid kan worden behandeld. Andere efhnische problemen moeten buiten het kader der thans te voe ren onderhandelingen worden gehouden. 2. De Tsjechoslowaaksche regeering gaat ermede accoord. dat de kwestie der Hon gaarsche minderheden aan een Duitsch-Ita- liaansch scheidsgerecht wordt voorgelegd. De Tsjechoslowaaksche regeering is van meening, dat het aan Duitschland en Italië moet worden overgelaten, of er nog andere scheidsrechters bij zullen worden getrok ken. Zouden Duitschland en Italië het voor stel van Hongarije, om ook Polen erbij te betrekken, aanvaarden, dan zou de Tsjecho slowaaksche regeering verianeen, dat ook Roemenië erbij betrokken wordt. 3. Dit scheidsgerecht zal over alle moda liteiten, dus over het tijdstip en de techni sche kwesties van de ontruiming en over dracht aan Hongarije beslissen. Tenslotte stelt de Tsjechoslowaaksche re geering voor, ter voorbereiding van de overdracht direct 'n gemengde Hongaarsch- Tsjechoslowaaksche militaire commis sie te vormen. Het aanvallende toestel ver dween in de richting van Hon garije. In bevoegde Tsjechische kringen wordt verklaard, dat het onderzoek, dat geopend is door de diensten van den Tsjechoslo waaksche generalen staf naar den aanval op een Tsjechoslowaaksch toestel door twee vliegtuigen, die uit Hongarije gekomen wa ren. Dinsdagavond boven Slowaaksch ge bied. de volgende resultaten heeft opgele verd volgens de verklaringen van den be stuurder van het Tsjechoslowaaksche toestel en ooggetuigen: Het aanvallende vliegtuig droeg geen en kel kenmerk. Het opende het vuur met brandkogels. De korporaal waarnemer Se- tola werd tijdens den vlucht gedood. De sergeant piloot Kcllota werd gewond. Het toestel vloog in brand. De aanval geschied de in twee keer. eerst op een hoogte van 600 meter en vervolgens op een van 200 meter. Het aanvallende vliegtuig verdween vervolgens in de richting van Gyor in Hon garije. Een tweede vliegtuig kruiste tijdens den aanval boven het aanvallende vlieg tuig. Een leege patroonhuls is gevonden in de nabijheid van den aanval. Deze wordt thans onderzocht door de bevoegde diensten Midden Europa Roemenië en de Hongaarsche eischen. Te Boekarest wijst men er op. dat de instelling van een gemeenschappelijke Poolschl-Iongaarsche grens door afstand van Roethenië aan Hongarije tegen de belangen van Roemenië zou ingaan. Roemenië, dat geweigerd heeft deel te nemen aan de ver deeling van gebieden bewoond door een on betwistbare Slavische meerderheid, zou niet kunnen aanvaarden, dat een geweld dadige actie ondernomen werd door Hon garije om zich daarvan meester te maken. De revisionnistische agitatie, die de laatste dagen in Hongarije is gevoerd om de veel vuldige pogingen om wanorde te brengen onder de Hongaarsche minderheid in Transs.vlvanië hebben getoond, dat df camnagne, die gericht is tegen Tsjechoslo wakije gevoelens van wrok hebben ge wekt en Hongaarsche revisionnistische eischen ten aanzien, van Roemenië. Aan den anderen kant wijst men er op, dat het pact der Kleine Entente geldig is gebleven en dat de verplichtingen en belangen van Roemenië liet er toe brengen tusschenbei- de te komen ten gunste van Tsjecho-Slo wakije. Tenslotte verklaart men in welinge lichte kringen, dat, wanneer men een be roep op Roemenië zou doen, het bereid zou zijn met Duitschland, Italië en Polen deel te nemen aan arbitrage in de Hongaarsch- Tsjccho-Slowaaksche aangelegenheid. Bovenstaand kaartje geeft de ligging weer van Roethenië, ook wel Ivarpatisch Rusland genoemd, de meest oostelijke uitlooper van Tsjecho-Slowakije. Het land is 200 k.m. lang en gemiddeld 55 k.m. breed; hierin wonen 103.000 Honga ren, 373.000 Oekrainers, 73000 Joden; de rest een gemengde bevolking van Duitschers en Slo waken. Veel stof is er opgewaaid en veel commen taar geleverd over de kwestie of dit land verdeeld zou worden tysschen Prolexi,. ,en Hongarije. Hongarijewil dat er een ge meenschappelijke grens met Polen tot stand zal komen, omdat dit in overeenstemming is met de ethnische. geografische en econo mische omstandigheden. Polen zou door een agressie-pact de districten Boekowina en Bessarabië. welke in 1919 bij Roemenië zijn ingelijfd, willen respecteeren. terwijl Hon garije de Roemeensche districten in Trans- sylvanië ongemoeid wil laten. Roemenië is het echter niet eens over een gemeenschap pelijke Poolsch-Hongaarsche grens. De vraag is nu of Tsjechoslowakije weder om een veer zal moeten laten. Actie der exploitanten van wilde busdiensten Ondernemers steken de hoofden bij elkaar. Een protestvergadering te Amsterdam. Wapenstilstand? De exploitanten van wilde autobusdien sten steken de hoofden bij elkaar! Gister middag hebben zij in Krasnapolsky te Am sterdam vergaderd om te protesteeren te gen de jongste ministerieele circulaire, waarhij werd bevolen krachtig tegen de wilde diensten op te treden. Algemeen was men van meeninp, dat de minister van Justitie buiten zijn bevoegd heid is getreden cn dat de inhoud van zijn circulaire op geen enkele wetsgrond rust. Men besloot den strijd met alle geoor loofde middelen voort te zetten. Om te beginnen is een audiëntie aange vraagd bij den minister van Justitie met het doel den minister ervan te overtuigen, dat hii buiten zijn bevoegdheden is ge gaan, hetgeen naar de meening van het comité het geval is. Subsidiair zal den minister worden verzocht ziin ondracht aan de polifie-autoriteiten in zooverre te wijzi gen, dat. alleen wordt oneetreden te<ren de busdiensten, waaromtrent een vonnis is gewezen. Wapenstilstand? Bovendien werd besloten een audiëntie aan te vragen bij den minister van Waterstaat met het doel den minister te bewegen een „wapenstilstand" te sluiten tot, 15 Februari wanneer het R.A.P. afloopt. Deze audiëntie is reeds voor heden verleend. Voor hetzelf de doel zal een audiëntie worden aange vraagd bij de directie der spoorwegen. Voorts zal een schrijven worden gericht tot de ministers van defensie en financiën, terwijl een uitvoerig gedocumenteerd adres zal worden gezonden aan de leden van de Eerste en Tweede Kamer. Bovendien zal door het houden van open bare vergaderingen, door het verspreiden van pamfletten en door het laten circulee- ren van inteekenlijsten het oordeel wor den gevraagd van het publiek, dat van de busdiensten gebruik maakt. Aan het slot van de vergadering, waarin het soms heftig toeging, werd een motie aangenomen, waar bij werdbesloten zich met alle geoorloof de middelen tegen den gang van zaken te verzetten.. Het comité werd gemachtigd al die maatregelen te nemen, die het daartoe noodig acht. De vliegtuigramp in Westfalen Belgisch Minister wil de oorza ken volledig opgehelderd zien: grondiger onderzoek. Het rapport van de van Belgische zijde ingestelde technische commis sie, die een onderzoek heeft inge steld naar de oorzaak van het vlieg ongeluk nabij Soest in Westfalen, waarbij een Sabca-Marchetti vlieg tuig van de Sabena te pletter is ge vallen. komt tot de conclusie, dat het toestel, toen het op een hoogte van 250 tot 300 M. vloog, in v er- scheidene stukken is gebroken. Het doorbreken wordt toegeschreven aan het trillen of fladderen van de vleugels, in samenwerking met het fladderen van de ailerons, waarvan men de oorzaak niet heeft kunnen vaststellen. Een defect aan de motoren of de schroe ven moet uitgesloten worden geacht, even als de veronderstelling, dat zich aan boord een ontploffing heeft voorgedaan. Aangezien de Minister van Verkeer de oorzaken van het ongeluk volledig opgehel derd wil zien, heeft hij opdracht gegeven tot een grondiger onderzoek door een com missie. bestaande uit parlementsleden en deskundigen. Het officieele Duitsche rap port is nog niet binnengekomen. Gas en electriciteitsbedrïjf ver- eenigd, geeft f 400.000 per Jaar besparing. B. en W. van Amsterdam stellen den Raad voor over te gaan tot samenvoeging van de diensten der gemeente gasfabrieken en der gemeente-electriciteitswerken tot den dienst van het gemeente-energiebedrijf. Aan het hoofd' van den nieuwen dienst komt te staan een directie, samengesteld uit drie directeu ren. Het college hoopt door dezen maatregel de personeelsonkosten geleidelijk te kunnen verminderen en rekent op een besparing van f 350-000 per jaar. Daarenboven hoopt men door deze centralisatie nog f 70.000 op de algemeene onkosten te kumlen besparen Als administratiegebouw is het leegstaande Tesselschadeziekenhuis gekozen. Meer toezicht van het Beursbe- stuur. Naar aanleiding, van de déconfiture der effectenfirma Wiegcrinck, Muschter Co. heeft het bestuur der Vereeniging voor den Effecten handel te Amsterdam overwogen welke maatregelen getroffen dienen te worden in het belang van het publiek, teneinde herhaling van dergelijke gebeurtenissen te voorko men, aldus meldt de Msbd. Deze aangelegenheid is door het beursbe- stüur ernstig ter hand genomen en alles zal gedaan worden om het geschokte ver trouwen hij het publiek te herstellen. Reeds binnen zeer korten tijd zijn nadere officieele mededeelingen en maatregelen van de zijde van het beursbestuur te ver wachten. Wrak stremt scheepvaart op N. Waterweg Vee van de „Chryssi" gered, steenkolen verloren. De scheepvaart op den Nieuwen Water weg, welke bij Poortershaven tengevolge van het zinken van het Grieksche s.s. „Chryssi'' was gestremd, kon gistermiddag omstreeks één uur worden hervat, ofschoon .het passeex-en van het wrak nogal moeilijk heden met zich medebrengt. Alleen bij hel der weer is het mogelijk de gevaaxdijke plek voox-bij te varen. De bergingsvaartuigen „Meermin" en' „Bruinvisch" van Van der Taks Bergingsbedrijf bevinden zich nog ter plaatse om de mogelijkheid van het aan- bx-engen van een bekisting onder oogen te zien. Heden zal het besluit vallen of het schip zal worden leeggepompt of door middel van dynamiet zal worden opgeblazen. Het zeer drukke scheepvaartvei'keei' eischt, dat het wrak zoo spoedig mogelijk uit den weg wordt geruimd. Lading steenkool verloren. Gisteravond is gebleken, dat de ruimen van de „Chryssi" x-eeds gedeeltelijk zijn opengeslagen, zulks als gevolg van den stex-ken stx-oom. zoodat de steenkolen uit het schip wegvloeien. In de onmiddellijke nabijheid van het wrak is het water dien tengevolge zwart gekleurd. Het gex-edde vee. bestaande uit zeven lammex'en twee biggen en twee vaarzen, is door de „Bx-uin- visch" te Maassluis aan wal gebi-acht en door een plaatselijk veehouder met goed keuring van de autoriteiten opgekocht. De botsing blijkt te zijn geschied met het uitgaande Poi-tugeesche stoomschip „Maxia Cristina". Dit schip heeft weinig schade op- geloopen en heeft de i*eis vervolgd. Zware slag voor onze Kaas-exporteurs Door de nieuwe Amerikaansche Invoerrechten. Het zijn vooral de exporteurs van kaas, die zwaar getroffen worden door de compen- seêi'ende invoerrechten, die de Vereenigde Staten van Amerika met ingang van 19 No vember a.s. op een aantal zuivel- en melk- pi'oducten van Nedex-Iandschen ooi-spx-ong zullen heffen. Deze mededeeling werd ons door een belanghebbende bij den export van zuivel- en melkproducten gedaan. Onze zegsman voegde hieraan toe, dat de kaasexpoi'teurs na het sluiten van het han delsverdrag van 20 December 1935 tusschen de Vereenigde Staten en ons land goede ver wachtingen hadden over de vergröoting van den export van kaaS naar de Vereenigde Sta ten. De verlaging van invoerrechten vei'grootte dan ook in het begin den kaasexpoi't. Al spoedig bleek, dat de Vereenigde Staten door vei'grooting van eigen productie minder be hoefte aan onze kaas hadden dan vooiTieen. Ook tengevolge van deze eigen productie maakten de Nederlandsche exporteur-s la gere prijzen dan vroegei". Het gevolg van dezen Amei'ikaanschen maatregel zal nu zijn, aldus onze zegsman, dat do uitvoer van kaas nog gei'inger zal worden en dat de exporteui's hun heil zul len gaan zoeken op de binnenlandsche markt En dat is dan weer nadeelig voor de kaas handelaren, die nimmer veel expox-teex-den, maar zich hoofdzakelijk bepaalden tot een binnenlandsch afzetgebied. Urker botter vlot Alles wel aan boord. De Urker botter U.K. 76, schipper Post, welke gistei-nacht tijdens zwaren mist op de Pettener kust nabij strandpaal 26 aan den gx-ond raakte, is gisteroniddag vlot ge komen. Pettenai-en brachten liet anker uit en een Urker botter sleepte het schip af en bracht liet naar IJmuiden. Alles was wel aan boord. MINISTER-PRESIDENT BRODY VAN ZIJN AMBT ONTHEVEN EN WAT DIT BETEEKENT. De Tsjecho Slowaaksche regeering heeft een officieel communiqué ge publiceerd, waarin wordt medege deeld, dat de president der republiek Andrej Brody ontheven heeft van zijn functie van minister-president van Sub-Karpatisch Rusland en in zijn plaats heeft benoemd Mgr. Au- gustin Volosin. Mgr. Augustin Volosin en minister Edmun Baginsky zijn belast met 't voeren van de ondeiTxandelingen met Hongarije. Een politiek, die voor Hongarije aangenaam was. Het lot van Sub Kax-patisch Rusland was voor een groot deel afhankelijk van de ge voelens, die de tegenwoordige bestuui'dex-s ton opzichte van de Hongaarsche voorstel len hadden. Brody, de minister-president achtte het gewenscht, aldus de Praagsche corr. van dc N.R.Ct., dat er een plebisciel in geheel Sub-Karpatisch Rusland zou ge houden worden en dat men in ovex-eenstexn- ming daaimede de nieuwe gx-ens met Hon garije zou vaststellen. Hiermede stond hij een politiek vooi-, die Hongarije aangenaam is. Twee van zijn ministers Revay en Ba- cinsky verzetten zich hardnekkig tegen een plebisciet cn wenschtcn, dat de cthnogx-afi- sclie gesteldheid grondslag voor afstand van gebied zou zijn. Men bedenke in verband met het standpunt van Brody, dat er ook inwonei-s gevonden worden, die aansluiting hij Hongai-ijc wenschcn, hoewel zij zelf geen Hongaren zijn. De twee minister-s, die izch tegen Brody verzetten, dreigden zelfs af te treden. Chvalkovskv de Tsjechoslowaaksche mi nister van huitenlandsche zaken bemoei de zich intensief met het geval en per slot van rekening was het Brody, die het veld moest ruimen voor zijn medeministex-s wier meening overeenstemde met. die van Tsjechen en Slowaken. Dc drie deelen der republiek voeren thans eenzelfde politiek ten aanzien van de Hongaarsche eischen en dat heeft hun standpunt natuurlijk ver- sterkt. Mr. Volosjin is tot opvolger van Brody benoemd. Te Uzjhorod is hij door de be volking zeer hartelijk ontvangen en over dit feit verheugt men zich natuurlijk ook te Praag. Volosjin in Grieksch Katholiek geestelijke. Reeds vóór den ooi-log was hij als leider van de volkspartij politiek werkzaam. Hij was het voorts die de schrijftaal der Roe- thenen vaststelde en die in 1919 de leiding van de delegatie uit Sub-Karpatisch Rus land ha,d, die aansluiting bij Praag wilde. Een aai'dige bijzonderheid is het dat Volos jin telefonisch uit Uzjhorod den eed als minister heeft afgelegd. De commandeeren- de generaal en dc vicegouverneur van Sub- Karpatisch Rusland waren hij deze eedsaf legging aanwezig. Volosjin en Bacinsky zullen cvcntueele vex-dere onderhandelin gen met Hongarije voeren. 7irtnk ren AU1.1U, fh"en«is) lSin^- 26 Oct.[Band. [heenreis) i[odhp' 26 0ctRanK- olj Q (terugreis) lBaKdad 26 Oct.| Athene 281 Pelikaan (heenreis) ™Oct. 2e I I [Napels 26 OctjAlex. 26 OcjPf'" b. Vrachtwagen vol tooneel sieten weggehaald. Toen na het ovex-lijden van mevr Ester de Boei-Van Rijk het naar haar noemde tooneelgezelschap ophield te staan, wei-den de tooneelrequisicten van ensemble voorloopig geborgen in ecn xneenteopslagplaats op de vx-oegere Gm tenmax-kt aan dc Max-nixstraat. Woensdagmiddag wilden de erfgenar van mevrouw De Boei1Van Rijk deze cors cn al wat er bij behoort tezamen gi-ootc hoeveelheid naar een andere bè plaats verhuizen. Toen zij in de opslagp|a. Het aan de Marnixstx-aat binnenstapten1kv,an| voetbal zij echter lot de ontdekking, dat zij niei yedstrij cex-ste bezoekers en zelfs niet de eerste kundige bezoekers waren, sinds de dommen van het vi*oegere De Bocr-j- Rijk ensemble daar opgeborgen warts^ Nog acht Eng bet W mld jna£ lani Con itaa: gek» 75-ji over ell Vastelai talen m den mo „uu. oen JHV bleek 11.1., dat een groot gedeelte vai^'f aan hel ft 1 li cift f pn urac wtoorrn h u o 1 rl i.mavi Vil quisieten was weggehaald. Dit was met zoi-g geschied, want miste b.v. alle décors van „de hut" uii;A Hoop van Zegen", allé witte pakken, „Tropenadel" en meer costumes, die kaar behoorden. Ook muziekinstx waren gesloten. Dc ontvx-cemde hoeveelheid décors, i mes, enz. is zoo groot, dat er zeker eenl vrachtwagen voor noodig is geweest oi] te vervoex-en. Wanneer de diefstal heeft plaats weet men niet, want men was sinds j tegen h» eerzuchi geweest niet g« Hetv En/telscl Jvenste f sterkste de midd J Cullis men tijd niet meer in de opslagplaats gjn bedw weest. Om den diefstal te kunnen heeft men de sloten moeten forceert waarde van het gestolene is niet zoo j Alleen voor iemand, die het gestolene gebruiken, hebben doze x-equisieien van den diefstal is onmiddellijk aai gedaan bij de politie, die thans zal trachten „de hut" en de andex-e gestolej cors, costumes, enz. op te sporen. feeosterl [met zijn elijk rr anthall [taak ni» ïdach ln de elers itbalk [geweldig Jwachtsh spel VO( I ijverig stige si' .daar ze( Be neg» rdnortast - werk w .•Spelers i 'tw gav. - was een Gisteravond omstreeks half negen zijn ter hoogte van den spoorweg- overgang_ bij de Linnaeusstraat te Amstex-dam zes zand wagens en een zg. stootwagen, welke behoorden tot ■ecn rangeerenden zandtrein, door ecn vex-keerden wisselstand uit de x-ails geloopen en voor een gedeelte! in elkaar geschoven. Wissel ontijdig bediendl Geen persoonlijke ongelukk Over [der gecs was de itale spe. man, m nelheid enige aanleg zijnden verhoogden spoordijk gi De zandtx-ein, die naar een ter plaatse rigeerd werd en daarvoor op een zijsp gelxracht moest worden, werd op het m ®.al nie"j ment, dat het ongeluk gebeurde, doorF11? locomotief geduwd cn dus niet getrokli "e(jjh?alJ Nauwelijks waren de stootwagon en tweetal zandwagens dc wissel gepassi ssei thaamsl toen deze oversprong. De gevolgen laten i begrijpen. De eerstvolgende zandwagens pen uit de x-ails, schoven gedeeltelijk in kaar cn trokken ook de zandwagens uit rails, welke de wissel x-eeds waren gppi seerd. De stootwagen kwam geheel dws over de rails te liggen en kantelde op kele meters afstand van den spoorwegovi gang. Overstappt De uit de rails geloopen en op elkaar schoven wagens versperden een der ti hoofdspox-en, welke dc zoo drukke verbis ding vox-men tusschen het Weesperpoa Spil belgeen Kupfe minder spel wa ivan her In de De and( onbesuïs leg om kunn fdoend raaie s' ijn voc Van „'•'F. ""UA" lltotiviicil „Ut £.1 station cn Centraal station. In verband hi» mede werden onmiddellijk maatregelen 1 nomen om het gewone treinvex-keer weinig mogelijk tc stagneeren. Dc passagiers van de electrische treine die van Utrecht via W.P. naar C. S. rijde moesten in stoomtreinen overstappen de reis naar het C. S. te vex-volgcn. Het onderzoek naar de oorzaak van ongeluk werd geleid door den hoofdii nieur van den dienst der tractie, ir. B.j Nachenius. Of het ongeluk is veroorzi door ecn ontijdige wissclbediening dan door. ecn defecten wissel, wordt thans nader ondei'zocht. Eén zandwagen totaal vei Omstreeks middernacht was het op] mingswerk in vollen gang. Hiervoor wal twee ongevallenwagons respectievelijk v.j Rietlanden en van het Centraal Static naar de plaats van het ongeluk gedirigeé terwijl ook een groote kraanwagen Utrecht was gekomen om de gekantel wagon weer in de rails te hijschen. Wat aangerichte schade betreft, kan word medegedeeld, dat één zandwagen totaal vernield, tex-wijl de andere zes wae« ernstige beschadigingen hebben gekreg* aan planken en aan trekwerk. Eerst wordt het zand uit de wagens schept, waarna met snijapparaten de ovf elkaar geschoven deelen worden losd sneden. Dan zal getracht worden de wage® die nog kunnen rijden, in de rails te kr> gen om ze weg te sleepen. De wagens waarvan het onderstel ernstig is beschj digd, zullen voorloopig aan den kant var de snoorlijn worden gezet. De rails van hoofdsnoor en van de ziiliin is on --en kele plaats beschadird. Alleen zijn hier cï daar enkele dwarsliggers door het wrin gen van de uit de rails geioooen wasfd1 ontzet en onzij geschoven. Om viif ,II,: vannacht zullen de twee hoofdsporen wc® .vrij zijn. iheele lij was zelf te dienstel Over Ka '2 iclïe rc ipeld fonmidd jzelfs ci 'Een mi weer x

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1938 | | pagina 2