IVOREN SCHAT Een Clipper-passagier vertelt Het drukken van distributiekaarten s DRIE MANNEN Radioprogramma Het geheim van de ih door: A. PANDOR xberi De Koningin bezoekt Haar Kinderen Hartelijke begroeting bij terug komst in Den Haag. k bü'i H.M. He Koningin, die Dinsdag voor een 'ondLf kor? ivezoek in Soest dijk was aangekomen is f »i*teroehtend oen 10.15 uur |>er open auto vijf J uit Soest dijk vertrokken en is te ongeveer Jjalf twaalf ten paleixe Noordeinde te 's- Craveirfiago aangekomen. Haar op het paleis Noordeinde reeds de standaard was geheschen, had zich een ileine menigte verzameld, die de aankomst "rxfe. r/aak aai ih« toch *nn üe Koningin afwachtte. .ia b* mimtfln iius vr t Ttt d dos linqert ladinj mei e r één liding, >nd. j II, IK IW.....*... Toen de Koningin was voorgereden en Uitsteeg, ging er een stamtaan gejuich op. De loense!ion Jle|>en het voorplein op en herhaaldelijk weerklonk een „Leve de Ko- de 21 Bingin Hare Majesteit dankte buigend voor deze bart' lijke begroeting. K.L.M- diensten weer normaal Hervatting luchtlijn naar Oslo en Milaan luchtlijn Amsterdam-Oslo, die in ver hand met de bijzondere omstandigheden tij* tie te <je!ijk was gestaakt, zal met ingang van he- plaati den heropend worden. De K.L.M. zal nor maal volgen» de dienstregeling dezen dienst weer uitvoeren. Ook de luchtlijn Amsterdam— Rotterdam- 1.0 Keulen—I rankiort—Milaan, die de laatste dagen slecht» in één richting gevlogen werd Werd van gisteren af weer normaal dage lijks in beide richtingen gevlogen door de K.L.M. in samenwerking met do Italiaan- he luchtvaartmaatschappij A.L.I. Alle andere diensten functionneeren vrij- Hillq normaal, ook de nachtpostdienst op Keulen wordt regelmatig uitgevoerd. der "uur uurde tm anti] >nden Ike met; ter pl van niet n de p slaat ei Aanvullingsbegrooting mischc Zaken. Econo- Am de toelichting tot de ingediende aan- vulltojpbegrooiing van Economische Zaken voor UÖS ontleenen wij nog het volgende: Het in April 1937 ingestelde rijksbureau voorbereiding voedselvoorziening in oorlog» tijd, mm welk bureau werd opgedragen on der klding van den regeeringscommissaris voor den akkerbouw en de veehouderij dc noodige maatregelen voor te bereiden, wel ke de voodsclvoorzienjng in tijden van oor log oorlogsgevaar of andere buitengewone omitamligheden vcreischt, heeft in verhand met de in September 1938 optredende inter onalu spanningen een nooddistributie- kMrt doen drukken en gereed leggen, waar van ik kosten rond I 13.000 hebljcn bedra gen. Voorts is een bedrag uitgetrokken ter dek king van de kosten welke verbonden zijn aan het doen drukken en gereed leggen van distributie-stamkaarten ander drukwerk, benoodigl voor de distributie van levens middelen in tijden van mobilisatie of oorlog In overleg met zijn iimflitgenooen, deel uit makend van de ministerieels commissie voor defensie-aangelegenheden, heeft de minister van Economische Zaken besloten deze bedragen tot een geraamd totaal van f tiO.OOO ten laste van de begrooting 1938 van zijn departement te brengen, waaronder voornoemd bureau ressorteert. stu dienstr Oo»t- hpol- gisli poor noch soneei 1 •t DuiJ tpril i ilesiet 'ruisenj alve i g van| Duim dien dit st« keer Polen Maced grens DIENSTREGELING AUTOBUSSEN ONVERANDERD. De secretaris van den Ne<L Bond van Atttobusdienstondernemers, de lieer Kraak Stwmann, verzoekt, ter voorkoming van misverstand, mede te doelen dat dc gewone (vaste) autobusdiensten blijven functionee- ren volgens dc bestaande dienstregelingen. FEUILLETON. oorzie- •m t« fbezOS*' olking e twéé g ea f scho-1 Op df n df rschIKï rveerd Naar het Amerikaaosch van Morgan S. Roscue 47. HOOFDSTUK XXIII. De rattenval. Barrett's auto was wel niet groot, maar het was een sterke en snelle wagen. Hij snorde zijn weg door New York. aloeg links af en ging *°*n een van de bruggen over naar Brooklyn. steeds met dezelfde vaart of de weg heuvelop of -afwaarts leidde. Barrett's chauffeur ver stond zjjn vak. Van de brug, die spookachtig geheimzinnig onder den donker wordenden hemel, kwa- 0 langs schimmige huizen en daarna door hobbelige straten van Brooklyn, waar de «ehten ontstoken waren. Het was de overgang avondschemer naar duisternis. Het Interieur van de limousine was onver- l*bt Maar het schijnsel der lantaarns, die ze gjjNerden. flitste van tijd tot tijd op O'Mal- gezicht. En terwijl ze dieper Brooklyn trok Barrett hem verder in de scha- dtrw, J» kunt je beter niet vertoonen. meende groene Inktvlek heeft behalve Mc Glrk -raden inschf 5 ii ver- uikerfi; flr» rradett,^ n \»a MpiU- nog een paar andere nationa liteiten. Kn ze zijn niet bepaald dol op ons! Heb je vannacht nog bezoek gehad? Geen sterveling, antwoordde O'Malley rrooltjk Barrett lachte zacht. Je hebt ze zeker voor een uur of twaalf hullen gevecht gesteld, aivier* zou Je wel wat ▼•n ze gemerkt hebben. Enfin, we zullen zien. Wat is het plan voor vanavond? Dat aal ik je straks vertellen, waa het antwoord. Het is te Ingewikkeld om In korten In twee da oen van New Tork naar Manellle. De heer H. Ja<ob»on. verbonden aan de Koninklijke Shell groep, Is verleden weck Donderdag rnet een Clipper over den Allan- fischfn Oceaan ge\logen en Zaterdag in Marseille aangekomen. Over dezen buitenge woon ^nellen tocht heeft de heer Jacobson aan een verslaggever van het Algesneen Ne- derlandsch Persbureau eenige niededeeiin- gen gedaan. De heer Jarobson. die voor zaken in de Vereenigde Stalen reisde, en wegens den xpamienden politieken loesinnd graag zoo vlug mogelijk naar Den Hang terug wilde, heeft niet zonder moeite eer. plaats aan boord van den clipper kunnen krijgen. Het was hem niet mogelijk een passage te boe ken voor den snelsten dienst, die van Port Washington, de luchthaven van de clippers op Long Island via Canada. New Found- land en Ierland naar Southampton vliegt. Met deze verbinding vertrekt men '- och tends om half acht uit Port Washington en is den volgenden dag om 1 uur in Souihnmp ton. Slecht weer. De minder snelle route gaat van Port Washington via de A zo ren en Lissabon naar Marseille. Nu was het den heer Jarobson gelukt een plant» te krijgen aan boord van den clipper, die de laatste roule vliegt, voor Woensdag 23 Augustus. Toen hij op den ochtend van het vertrek tegen twaalf uur op Port Washington aankwam deelde men hem mede. dat de weerberichten zoo slecht wa ren. dat het niet verantwoord werd geacht uit te vliegen. De clipper zou vermoedelijk 24 uur vertraging hebben. Deze voorspel ling kwam uit. want den gehcelen dag bleef de radioverbinding zoo slecht, dat men niet wenschte te vertrekken. Wél een bewijs, dat men veel voor de vei ligheid van de passagiers over heeft. Den volgenden dag waren de weerberichten be ter en om 1 uur taxiede de vliegboot door de baai van Ix>ng Island. Na 10 minuten steeg hij op om na een korte vlucht over Long Island het land achter zich te laten. Behalve de bemanning wnren er op deze vlucht 12 passagiers. Kr kunnen op een vlucht over den Oceaan 40 passagiers mee. maar vele Amerikanen hadden hun vertrek uitgesteld, nu het in Europa rommelde. Comfort aan boord. Het enorme vliegtuig Is comfortabel Inge richt. Er zijn twee ruime compartimenten, een rooksalon en een uitstekende slaapge legenheid, die gelijk staat met het comfort dat men in Amerikaansche Pullman cars heeft. Do stemming aan boord was allerge zelligst en de gezagvoerder kwam af en toe een praatje met de passagiers maken. De heer Jarobson was dc eenige Nederlander, de overige passagiers waren Amerikanen, Kngelschen. Eranschen, Denen. Polen en Bolivianen. Het eten. waarvoor twee stewards zorg den. was zeer goed. Het lawaai, dat de vliegboot maakte, was in het geheel niet storend, men kon even goed mei elkaar praten als bijvoorbeeld in een Douglas van de K.L.M. De clipper daalt. De nacht verliep heel rustig en den vol genden ochtend vroeg, om 7 uur. kwamen de Azoren in het zicht. Zoo geleidelijk daal de de vliegboot op het water, dat de pnssa giers var doofheid, zooals in een landvlieg tuig nog al eens voorkomt, in het geheel geen last haddeh. Na een uur oponthoud in Horta vloog de machine door naar Lissa bon, dat om 5 uur 's middags bereikt werd. De clipper steeg Zaterdagochtend om half 9 op en oin half vier in den middag kwam hij in Marseille aan. Van Marseille vloog de heer Jarobson met de Air Krance naar Pa rijs, waar hij 's avonds om acht uur aan kwam. net te laat om van Le Bourget nog denzclfden avond naar huis te vliegen. Daarom nam hij den nachttrein voor hel laatste traject van «leze buitengewoon snelle reis van New York naar Den Haag. ..Zoudt U deze reis nog wel eens willen maken?" „Zonder twijfel", was het antwoord, „het is me uitstekend bevallen". Een vergelijking. En de heer Jacobson besloot met een frap pante tergeiijking tusschen de moeilijke rei», die hij in 1914 maakte en den vlotten tocht, dien hij nu juist achtei den rug heelt. In '14 was de heer Jacobson met vacantie in N>rlerland. Zijn standplaats bij de Ko ninklijke was toen Boekarest en bij het uit breken van den oorlog moest hij onmiddel lijk naar ltoemeniö terug. Ook toen deed hij Lissabon aan, echter met een boot, die hi] in Port Said verliet om vandaar over land via .\lexandrie, Constantinopci, en Con- stanza naar Boekarest terug te keeren. „Toen was ik vier weken onderweg en nu drie dagen".. Toelating vluchtelingen beperkt In verband met den internatio nalen toestand. De minister van Justitie brengt in ver band mot de buitengewone omstandigheden, nader het navolgende ter kennis van alh mganen, belast mot het toezicht ik> de pol: tiaire grensbewaking en vestigt daarop, vooi zoover noodig. de «nndachl van de hoofden van plaatselijke politk*. 1. Vluchtelingen (Joodsohe emigranten, nz.) die aan dc gren» kunnen vertoonen een vanwege den minister van Justitie af gegeven schriftelijke toestcnaning tot vooi loopig verblijf, welke is gedateerd na 1 Juli 1839, kunnen nog in Nederland worden tot- gelaten. Vóór dien datum aan vluchtellng<-n af gegeven toestemmingen, waarvan tot nu toe geen gebruik is gemaakt, m.- ten echter al» vervallen worden beschouwd, toelating kan daarop nk>( meer plaats hebben. 2. Het is gebleken, dat misverstand be staat met betrekking tot het begrip vluch teling, bedoeld onder punt 2 van de bekend making d.d 24 Augustus 1939. Onder vluchteling dient aldaar uitslui tend te worden verstaan de categorie van Joodschc emigranten, enz. en niet vreemde lingen, diei n verhand met den internationa len toestand op regelmatige wijze via ont land naar het land hunner nationaliteit willen terugkcercn. Raadsleden onder de wapenen Verlof gevraagd voor de wethou derskeuze te Maastricht. De Btirgomcestor van Maastricht Jhr. nu W. Michel* van Ke»*cnich, lieeft den minis ter van Binnen la ndscho Zaken het volgende schrijven doen toekomen: Aangezien meerdere leden van den nleu wvn getneentemad zijn gemobiliseerd en het om meervoudige reden gevvenscht is dat de aanstaande Dinsdag plaats hebbende wet houderskeuze geschiedt cloor de voltal tige gemeenteraden verzoeken wij Uwe Ex cellentie te bevorderen, dat de gemobiliseer de leden van den gemeenteraad in de ge legenheid worden gestold Dinsdag d« raad» vergadering bij te wonen. BEURZEN VANDAAG GEOPEND. In verband met de omstandigheid dat de dag vandaag voor de rijksdiensten ah een werkdag wordt beschouwd, heeft het bestuur der Vereeniging voor dei» effecten liAndcl het verzoek gedaan op dien dag de beurzen voor den geld- en fondsenhandel geojxuid te liouden en dien dag voor de geldteeningcn. als bedoeld in afdeeling 5 der bcunsvoorschriften, als werkdag te 1* schouwen. Gehoord het advies van de com missie van deskundigen, heeft de minister van financien hieraan goedkeuring ver leend. VRIJDAG 1 SEPTEMBER 18». Hilvcmum I. 1875 en 414.4 m. 8.00 VARA. 10.00 VPRO. 10.20 VARA. lt.00 AVRO. 4.00 VARA. 7.S0 VPRO. 9.00 VARA 10.40 VPRO. 11.00—15.00 VARA. 8.00 Gramofoonmuziak (Om 8.16 Ber.). 10 00 Morgenwijding. 10.20 Orgelapel. 10.45 Zang en piano. 11.00 Declamatie. 11.30 Eameralda. 12.00 AVRO-Amuaementa-orkMt (opn.). (12.15 Berichten). 12.40 Dc Romancen en sollate 1.20 Het Omroeporkest. 2 05 Cauaerie „Vrouwenarbeid in Nederland". 2.35 De Romancen en aoiute. 2.55 Verkorte opera ..Othello". 4 00 Gramofoonmuzlek met toelichting. 4 30—5.00 Gramofoonmuzlek. 5.05 Voor de kinderen. 5.30 Orgelapel. zang en gramofoonmuzlek. 6 28 Berichten 6 30 Cauaerie over beeldende kunrten. 6.50 Gramofoonmuzlek. 7 00 VARA-Kalender. 7 05 Causerie Zelfopvoeding, zelfbaheerschlng zelfopleidlng". 723 Berichten ANP. 7,30 Berichten, mededeeilngen. Een aiontuurli/ke reis naar de ontoegan kelijke oerwouden tan Afrika, op zoek naar de plaatsuctar de olifanten hun laatste 14- t rusdagen slijten. Ir Half kruipend kwam hfj weer terug en waa op het punt de vlucht te nemen, doch Rer.é legde beachermend zfjn hand op de schouder van den kaffer. „Vooruit -- kosn tot Jezelf. Kazlmoto". stelde hjj hem gerust. ,.Er is niets om bang voor te zyn". „Ug. ug", her haalde Kazlmoto nog steeds angstig ..Wie is dat dan?" vroeg Ren* nu weer. Kazlmoto zuchtte diep en het kostte hem moeite zfjn stem te beheersen. Tussen twee zuchten tn klonk zijn stem schei en tyl. .Hfj hf) is de oliranuman". verklaarde hf) HQ heet Boo-ioo-ia slecht Heel slecht"' De verwondering van René toen h$ dit hoorde, stélde den ander wat op ztjn ge mak. ..Dat is de man. waarnaar wf zoeken", riep hi) uit. „Hfj wret waar het dal der Oli fanten" ligt hfj kan on/ naar het eeuwen oude kerkhof der grote dikhuiden brengen". Maar Kazlmoto echudde ontkennend styn hoofd. „Slecht", sputterde hf). ..heel slecht:" René was te ongewonden om veel aandacht ts schenken asm de waarschuwingen van Ka zlmoto. ..Luister, Kazirooto'. Ren zo hard Je kunt naar vader, Koen en Bep en vertel hen. dat ik den Olifantsman gevonden heb dat h(j op dit ogenblik hier op de pier ia Begre pen?" Nog geheel verschrikt knikte Kazi- moto. Zonder nog e«n blik op den reusachtl- gen .nboorling te slaan, riep hij ..Boo-loo-la" en keerde zich vlug om en rende als een haas weg om de boodschap aan z(jn meester over te brengen. Onbevreesd stapte René nu. ondanks de waarschuwing van Kazlmoto. naar het einde van dc pier Toen hu Iemand hoorde naderen, dralde de kaffer zich langzaam om en bleef als een standbeeld staan Behalve de bUk uit zfjn zwarte ogen. die niet veel goeds voor spelde was zyn bronzen gezicht zonder enige uitdrukking .JU bent Boo-loo-la?" zei René beleefd. <Je Oiifanteman". De man keek René strak aan zonder te antwoorden. Er vertrok geen spier van ajn gezicht, maar z<jn gespierde zwarte hand ging naar zfln middel en zjjn vingers sloten zich stevig om het handsvat van een mes, dat h(j in z$n len dendoek droeg. 7.35 Causerie „De kracht van Jezus Christus" 8 00 Planovoordracht. 8.30 Causerie „Het geesteljjk leven in Amerika" 9.00 Eameralda en solist. 9.30 Radiotoonee! 9 45 VARA-orkest. 10 30 Berichten ANP. 10.40 Avondwtydlng. 1100 Gramofoonmuzlek. 11.30 Jazzmuziek (gr.pl 1150—12 00 Gramofoonmuzlek. Hilvrrnum II. 801.5 m. KRO. 8 00—9 15 Gramofoonmuzlek (Om 815 Ber). 10 00 Gramofoonmuzlek. 11.30 BybeJache causerie. 12 00 Berichten. 12.15 Gramofoonmuzlek. 12 30 De Continental Six (12.90—100 en 120 1 30 Gramofoonmuzlek). 1.50 Gramofoonmuzlek. 2.00 KKO-orkest (2 45—3.00 Gramofoonmuzlek). 3.45 Gramofoonmuzlek. 5.15 KROOIelodlaten en solist 00—0 20 tijd uit te leggen. Maar misschien wil je voor deze gelegenheid wel precies doen wat ik je zeg. Als zich een of andere onvoorziene om standigheid voordoet, dan kun je natuurlijk naar goeddunken handelen. Maar schiet nie mand dood. O'Msdley trok een leeltyk gezicht ln 't don ker. O neen. verklaarde hö, zjjn revolver be tasten. Ik heb nooit veel voor de artillerie gevoeld. Is dat ding geladen? Een hartelijk lachen waa het bescheid. Ja. h() is geladen! Js moet deze expeditie niet onderschatten. O'Malley. Het zal zoo goed als zeker noodig blijken om te schieten. Daar om wou ik je meehebben. O'Malley verzonk even ln gepeins H'm. mompelde hU toen weifelend. Ik... eh... stel die eer op prijs! Barrett wierp hem een vmggen blik toe en glimlachte flauwtjes. Maar hU zei niets. Het zakenkwartier van Brooklyn lag nu achter hen. De kleine auto zoemde rustig voort, draalde naar rechts en volgde eenigen tijd Fourth Avenue, om daarna links af te slaan. O'Malley merkte op. dat ze niet heelemaal de richting van de ondergrondsche hielden. Een moment later bevestigde Barrett dit. Dlck en ik. zette hU uiteen, met een hoofdbeweging naar den chauffeur, hebben Arthurstreet op de kaart opgezocht. JU ver telde me, dat de taxi van den kant van het station van de ondergrondsche heenging, maar wU rtjden om en naderen de straat van de tegenovergestelde xUde. Het zal niet mogelUk zyn er met den auto héélemaal te komen, maar dat Is ook beter. En we komen er dicht ge noeg b(J. Als het maar niet «1 1* dicht ia. spotte O'Malley. HU was ln een gelukkige stemming van avond. Hu was vol sympathie en bewondering voor Barrett en vond het prettig met hem samen te z(jn En Claudta'e gezicht stond voortdurend ln lleflUke straling voor *Un gees tesoog. Bovendien bracht de naderende ont moeting een prettige opwindende tinteling ln zjjn aderen Dit beloofde een avontuur naar zUn Keltisch hart te worden! Steeds donkerder werden de straten weer. waardoor hun weg voerde en dc bestrating werd hoe langer hoe slechter. De aaneenge sloten bebouwing hadden z# nu achter zich gelaten en hobbelend passeerden zq zoo nu en dan enkele afzonderiUk staande huisjes. En einde tuk bereikten zU «en straat die er net zoo uitzag als Arthur streef en ook in het open veld uitkwam, doch ln tegenovergestelde rich ting. Daar stopte de auto Barrett stapte uit en O'Malley volgde. Ze bevonden zich zoo ongeveer aaa het eind van een straat, waaraan hoogstens een half dozijn huizen stond. Barrett sprak op lachten loon met den chauffeur en O'Malley voegde zich MJ hen. Dat is Hit zat reet meneer, ze! de chauf feur, over de velden wijzend, waar u dat licht ziet. Dit Is eigenlUk het andere einde van Ar thur street, maar er ls nog geen verbinding en de weg is opengebroken. Ik ben hier van daag heen gereden om de omgeving te ver kennen. Zal lk hier wachten, meneer? Barrett dacht even na. Ry.1 heelemaal lot het vind en keer dan. Doof de lampen, maar houd den motor aan. Het ls misachten noodig. dat we hals over kop moeten wegkomen, Uitstekend meneer, was het antwoord. Dat ls in een minuut gebeurd. Kan ik niet met u meegaan? Neen Dlck. dank je wel. Het ls erg vrien delijk van je aangeboden, maar déér heb lk je niet noodig en hier kan ik js bróódnoodig hebben. De chauffeur tikte teleurgesteld aan zijn pet en stapte onmiddellijk achteruit. Met een korte waarschuwing aan O'Malley om uit te kijken waar hU Dep. zocht Barrett z(jn weg door de duisternis, langs den kant van Kts wat ternauwernood den naam van weg verdiende. TerwUl ze de auto achter zich lieten, gingen de koplampen uil. zoodat ze alleen het licht van den sterrenhemel hadden. Een oogenbltk later hoorden ze den wagen zich ln beweging zetten, keeren en weer terug komen. b(j hel licht van de twee kleine lampjes, die nog op het dashbord brandden. Zacht nu. flulsterJe Barrett. terwtJl se verder ln het open veld kwamen. Het was nu geheel en al donker. Er scheen geen mun Evenmin waren er wolken in de fluweelachtige lucht om den weerschijn van Brooklyn op te vangen. ZwUgend strompelden ze een honderd meter voort: toen sloeg Barrett opeens naar links af en opkijkend zag O'Malley de omtrekken vaa een klein huisje opdoemen, dat eenzaam en duister onder de sterren stond. Land- en tulnbouw-causerle. Ca. 6 30 Ber 7 00 Berichten. 7.15 Causerie ..De luchtvaart in Indlé". 7.35 Gramofoorunuzisk. 8 00 Berichten ANP. 8 15 KRO-orkcwt 8 45 De KRO-Melodisten en solist 9 10 Gramofoonmuzlek. 9.30 Declamatie 9 50 Orgel- en vlooi voordracht. 10 30 Berichten ANP. 10 40 Lajos Veres en zUn orkest. 11.00—1200 GramofoonmuJek HU tuurde er vol aandacht naar en herkend# het. Dit was „AJ.C.H. Huis", waar hu Clau- dia den vorigen avond gevonden had Recht vooruit was de hoek, waar de straatlantaarn brandde, de eerste hoek. dim ze na hun vlucht waren omgeslagen En verderop aan zUn rech terhand stond het leegs huis. dat hu den hreien vorigen dag als observatiepost had gebruikt. Kom mee. maande Barrett. Achter elkaar ging ze voort langs het ven ster. nu onverlicht. waarJoor O'Malley den vo rigen avond naar binnen geploft was Even later liep hU zacht tegen Barrett op en bleef Met de hand op O'Malley's arm. stond de oudere man even scherp te luisteren. Voor de keukendeur bleef hU opnieuw staan om te luisteren. De geluiden van de stad drongen zoo weinig op de open vlakte tot hen door. dat ze het ruischen van het lange gras in den avondwtnd konden hooren. Het slaperige gekwaak vaa een kikvorsch ergens in de buurt klonk onbe haaglijk duidclUk. In de verte Mafte eentonig een hond. z#n verdriet melancholiek uithuilend. Maar uit bet huis zelf was niet het minsts hoorbaar De schaduwtge gestalte vóór O'Malley stak een ternauwernood zichtbare hand uit. dis zich om den knop van de keukendeur stoot. De sterren gavm genoeg licht om O'Malley te doen zien. dat de deur langzamerhand naar binnen openging en een afgrond van inkt zwarte duisternis onthulde Maar geluid hoor de hjj nog steeds niet. Hu kwam naderbU. stapte dtwee stoeptreden van de keuken op en volgde Barrett in het duister. Even zacht als de deur opengemaakt was. ging die weer dicht en hU merkte dkt Barrett naast hem Waar is de dienkeuken werd sr aan z(Jn oor gefluisterd Hier rechts. Ik kan de deur voelen, ant woordde O'Malley. met eveneens gedempte stem. Ca dan voor. We moeten naar de eet kamer. Wordt vervolgd

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1939 | | pagina 7